#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 عاقبتِ محتوم
[۱]. نشریهی شارلی ابدو فرانسه که سابقهی اهانت ننگین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (صلواتاللهعلیه) و جریحهدار نمودن قلب میلیونها انسان را در کارنامهی سیاه خود دارد؛ اینبار به سراغ سلالهی آن پیامبر اعظم رفته و در یک اقدام موهن دیگر، اوج استیصال و ضعف و زبونی سیاستهای مضمحل غرب را به رخ همگان کشیده است، خداوند در قرآن خطاب به پیامبر گرامی اسلام میفرماید؛ «إنّا کَفَیناکَ المُستَهزِئین؛ كه ما [شر] ريشخندگران را از تو برطرف خواهيم كرد». (حجر:۹۵).
[۲]. هر چند این عمل شنیع و خلاف منطق و انسانیت، فقط زمینهی ذلتِ استهزاکنندگان را فراهم خواهد کرد و هرگز ذرهای از این غبار سیاه بر نور فروزان ولایت مسلمین جهان و رهبر محبوب آزادگان عالم، نخواهد نشست؛ اما بسی مایهی تعجب است که این کوردلان کجفهم از رفتارهای هتاکانهی گذشتهی خویش درس نگرفتهاند؛ آنجا که پس از اهانت به قرآن کریم، حجم اقبال مردم برای تهیه و مطالعهی قرآن افزایش یافت یا پس از جسارتی که به شخصیت مقدس پیامبر گرامی اسلام انجام دادند با پیدایش موجی از گرایش غیرمسلمانها به اسلام مواجه شدند. بهطورقطع این احمقهای جنایتکار از قوانین الهی و عاقبت محتومِ محکوم به شکست خود بیخبرند.
[۳]. «دشمنان ما تلاش گستردهاى را از روزهاى اول آغاز کردند و هرچه جلو رفتیم، این تلاش بیشتر شده است؛ از صدها بلکه هزاران ایستگاه تلویزیونى و رادیویى و اینترنتى استفاده کردند براى دشنام دادن به جمهورىاسلامى و به بانى بزرگ آن و به طرفداران آن. خود این مطلب به ما کمک کرده است، یعنى حس کنجکاوى را در مستمعان و مخاطبان در سراسر دنیا برانگیخته است؛ میخواهند بدانند که علت اینهمه دشمنىکردن و سنگپرانى کردن و لجنپراکنى کردن چیست، و آن حقیقتى که آماج این دشمنىها است، چه ماهیتى دارد، چه حقیقتى دارد. بنابراین دشمنان ما به قصد دشمنى نام ما را بردند و دربارهى امام ما و نظام ما سخن گفتهاند، اما «اِنَّهُم یَکیدونَ کَیدًا. وَ اَکیدُ کَیدًا؛ آنان همواره [برای خاموش کردن نور حق] حیله میکنند و من [هم در برابر آنان] چاره و تدبیری [مناسب] میکنم]». این را خداى متعال میفرماید؛ آنها با این نیت، این حرکت وسیع را آغاز کردند اما در نهایت براى ما یک فرصتى بهوجود آمد، چون حس کنجکاوى مستمعانِ این دستگاهها در سراسر جهان تحریک شد. در کشورهاى اسلامى و در منطقهى ما بیدارى اسلامى - که احساسات ضد استکبارى در آن بر هر پدیدهى دیگرى غلبه داشت - خود نشانهى همان کنجکاوى و پاسخگیرى و پاسخیابى است، و این همچنان ادامه دارد.». (امام خامنهای، ۱۴خرداد۱۳۹۳).
[۴]. واضح و روشن است؛ این رفتار غیرانسانی و ضداخلاقی دشمنان اسلام و مرجعیت نسبت به رهبر انقلاب اسلامی ایران که تمام نقشههای کورشان را با تدابیر الهی و حکیمانهی خویش، نقشبرآب کرده و آنها را به پایان عمر ستمگریهایشان نزدیک نموده است؛ نشان از عصبانیت آنان دارد؛ اما بهطورحتم، جز مرگ و نابودی از این عصبانیت چیزی عایدشان نخواهد شد؛ زیرا ملت بزرگ ایران مصممتر از همیشه، گوشبهفرمان ولایت، به مسیر روشن خود بهسوی آرمانهای انقلاب ادامه خواهد داد.
✍ مریم عفتیمطلق
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 رازِِ مصطفی شدن
🔹 تا حالا فکر کردی که راه برگزیدهشدن و ممتازبودن چیست؟ شما هم وقتی به شهدا فکر میکنید، آنها را برگزیده میبینید؟ و دنبال کشفِ راز شهادت و شفاعتگری شهدا هستید؟ مگر اینها چه کسانی بودند؟ کدام افق را میدیدند؟
🔹 من برای یافتنِ پاسخ این سوالها، سراغِ مصطفیای رفتم که مصطفی شد. سوزنش در سال همت مضاعف گیر کرده بود. روزی که همه چیز متوقف شد، او بیشتر دوید؛ میگفت بالاخره روزی مسیر باز میشود، پس باید تلاش بیشتری کنیم تا عقبافتادگی این مدت را جبران کنیم.
🔹موقعیتهای شغلی بهتری داشت، اما شش ماه برای پذیرش اصرار کرد تا بالاخره موفق شد. هدف خود را مشخص کرده بود؛ امر ولی نباید زمین بیفتد. ظرفیتسازی میکرد، تولیدکنندگان را قانع میکرد که شما میتوانید تمام نیازهای قطعهسازی را برطرف کنید. دنبال انجام کارهای نشدنی بود.
🔹نسبت به بیتالمال حساس بود؛ میگفت: «اگر این جزئیات را رعایت کنید، چیزی میشوید». میدوید و با وجود تمام سنگاندازیهای خواسته و ناخواسته خسته نمیشد. میدوید نه فقط برای رسیدن به پیشرفت در یک صنعت خاص؛ بلکه برای اعتلای اسلام میدوید.
🔹از تهدید نمیترسید و میگفت:
«۴ لیتر خون داریم، در راه این نظام میدهیم».
او مصداق این جملهٔ اخیر رهبر انقلاب بود که؛
«باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم.»(۱۹ دی ۱۴۰۱)
پاداشِ شهادت، گوارای وجودت، مصطفی #احمدی_روشن
✍ نساء خلیلی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 انتخابهای روزمره اما سرنوشتساز
🔹 شما هم مثل من، مثل نیاکانمان، روزانه در حال انتخابکردن هستید؛ مثلا، امروز برف میآید، پالتو بپوشم؟ چتر ببرم؟ این انتخابها از روزمرگیهای زندگی شروع میشود و به تعیین سرنوشت انسان حتی ملت و تمدن هم میرسد.
🔹 روزگاری در دوران امیرکبیر، انتخاب سرنوشتساز مردم بین دوگانه دستساز انگلیس به نام «توپ جنگی میخواهید یا دیگ غذا» بود. وقتی تصفیه و واردات آهن به مشکل خورد، گذشتگان ما تسلیم این شایعه شدند که امیرکبیر میخواهد دیگ شما را بگیرد تا گرسنه بمانید.
🔹 اگر فکر میکنید این شایعه کهنه شده، سخت در اشتباه هستید. باور نمیکنید! این شایعه را ببینید: «اگر اینستاگرام بسته شود، میلیونها نفر کسب و کار آنلاین خود را از دست میدهند.» شما هم این دوگانهٔ دستساز را باور کردید!
🔹 میدانید نتیجه دوگانه توپ جنگی و دیگ چه شد؟ مردمی که از منافع حداقلی نگذشتند، دیگهایی داشتند بدون غذا. کشورشان به تاراج رفت. بوشهر اشغال شد. بیمارهای واگیردار مانند آبله، جان هزاران نفر را گرفت. دیگهای بدون غذا باقی ماندند اما دولت مرکزی توپی برای مقابله با دشمن در داخل خاک خود نداشت.
🔴 در زمان کنونی، انتخابِ احسنِ ما چه باید باشد؟ بهتر نیست، از تاریخ عبرت بگیریم؟
#امیرکبیر
✍ نساء خلیلی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 بردگان برهنگی
[۱]. اگر عدالت را به درستی معنا کنیم؛ یعنی هر خلقتی در عالَم در همان جایگاهی قرار دارد که آفریننده و خالق آن، مقدر و معین نموده است؛ بنابراین بیعدالتی یعنی برهمزدن نظم و قوانین آفرینش و زیروروکردن قواعد و اصول آرامش. ازاینرو، «یکی از بزرگترین خطاهای تفکّر غربی در مورد مسئلهی زن، همین عنوان «برابری جنسی» است. عدالت یک حق است؛ [اما] برابری گاهی حق است، گاهی باطل است؛ چرا باید انسانی را که از لحاظ ساخت طبیعی -چه از لحاظ جسمی، چه از لحاظ عاطفی- برای یک منطقهی ویژهای از زندگی بشر ساخته شده، از آن منطقهی ویژه جدا کنیم، به منطقهی ویژهی دیگری که برای یک ساخت دیگر، برای یک ترکیب دیگری خدای متعال آماده کرده بکشانیم؟ چرا؟ این چه منطق عقلایی دارد، چه دلسوزیای در این هست؟ چرا باید کاری که مردانه است به زن داده بشود؟ این چه افتخاری است برای زن، که کاری را انجام بدهد که مردانه است؟... نگاه اسلام نسبت به زن و مرد، نگاه انسان است؛ در مسئلهی انسانیّت، سِیر مقامات معنوی، استعدادهای فراوان فکری و علمی هیچ تفاوتی نیست، امّا قالبها دو قالب است: یک قالب برای یک کار و یک صنف کار است، یک قالب برای یک کار دیگر است؛ البتّه کارهای مشترکی هم وجود دارد. [آیا] این خدمت است که ما بیاییم یکی از این دو قالب را از منطقهی اختصاصی خودش بکشیم بیرون، ببریم در منطقهی اختصاصی آن قالب دیگر؟ این کاری است که غربیها دارند میکنند. خیلی از این کنوانسیونهای بینالمللی و جهانیشان ناظر به همین مسائل است. روی این فکر غلط، زندگی بشریّت را تباه کردند، خودشان را تباه کردند، دیگران را هم میخواهند تباه کنند.» (امام خامنهای،۳۰فروردین۱۳۹۳، بیانات در دیدار جمعی از بانوان).
[۲]. شعار زن، زندگی، آزادی نیز که به یک شعار ضدزن تبدیل شده است و در ماههای اخیر در ایران، دستخوش بهرهبرداریهای سیاسیِ نظام سلطه واقع شد؛ موجی از آمال و آرزوهای زنانی را فریاد زد که ازقضا سالهاست این آمال از طرف سازندگان این شعار، زیر خروارها خاک، زندهبهگور شده است؛ زیرا از زمانی که عدهای به اسم آزادی، انقلاب جنسی را در غرب کلید زدند، زن از جایگاه امن خویش بیرون کشیده شد و وارد زندانِ امیال هوسآلود و فاسدکننده قرارگرفت تا در چرخهی اقتصاد فرهنگ لیبرالیسم، مهرهی اصلی برای استفادهی نظام سرمایهداری غرب باشد. چنانکه دیدیم؛ صدها صنعت اقتصادی بر همینپایه شکل گرفت و روزبهروز رو به فزونی نهاد؛ از تولید انبوه لوازم متنوع آرایشی و پوشاک گرفته تا تجارت داروها و عملهای زیبایی و...، و اینگونه شد که داستان غمانگیز اسارت زن در بندهای ظالمانهی ازپیشطراحیشدهی نظام سلطه آغاز شده و همچنان ادامه یافته است؛ کرامت و شخصیت نابودشدهی زن غربی، ازدستدادن جایگاه فطریِ همسری و مادریاش، سردشدن و ازهمپاشیدگیِ کانون گرم خانوادهاش، رهاشدگیِ او در رنجهای تأمین معاش، مشکلاتش در به¬دستآوردنِ سرپناهی برای زندگی و از همه خفبارتر؛ تبدیلشدنِ او به ابزاری جهت کامجویی عمومی، درآمدزایی برای نظام سرمایهداری، تبلیغات، ویترینِ تجاری جهت بردگی جنسی، همچنین تبدیلشدنش به یک نیروی ارزان کار که در یک رقابت نابرابر با مردان بر او تحمیل شده است؛ همگی از سیاست هویتزدایی از جنس زن و انحراف او از مسیر طبیعی خلقتش گواهی میدهند؛ حالآنکه، مسئلهى زن از مسئلهى خانواده قابل تفكيك نيست و خالق هستی او را مرکز رشد و تربیت انسان، نقطهی کانونی مدیریت و آرامش خانواده و رکن اصلی زندگی و زایش قرار داده است.
✍ مریم عفتیمطلق
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝ادامهی مطلب...
[۳]. نظام سلطه که با هوچیگری، فرهنگ مبتذل خود را در جایگاه داور و مدعیِ وفاداری به این شعار نشاندهاست؛ درواقع به شهادت عقل و فطرت بشری در جایگاه متهم قرار دارد؛ بهطورقطع، تنها قرائتی که به استناد آمار و اسناد موجود در مجامع بینالمللی و رسانههای جهان، در دادگاه بزرگ افکار جهانی میتوان ارائه نمود؛ چیزی جز نابودی ارزش انسانی زن و تسخیر روح و جسم او از طریق یک جنایت خاموش بشری نمیتواند باشد. ازاینرو، فرهنگ منحط غرب به حقوق همهی زنان تحت سلطه¬ و نفوذ خود در سرتاسر جهان، بدهکار بوده و تجاوز بیرحمانهی او به حق بشریِ زن، به¬راحتی قابل جبران نیست و زنان غربی کرامت انسانی خویش را از فرهنگ مبتذل حاکم بر جوامع خود طلبکارند. دراینباره در کلامِ حقِ رهبر حکیم انقلاب، چنین آمده است: «غربيها درباره جنس زن بايد پاسخگو باشند؛ چون آنها به زن خيانت كردند. تمدّن غربى به زن هيچ نداده است. اگر پيشرفت علمى، سياسى و فكریاى هم در زنان ديده مىشود، مال خود زنهاست. در هر كشورى چنين پيشرفتهايى نصيب زنان شود -كه در ايران اسلامى و در كشورهاى ديگر هم شده است- مال خود زنهاست. آنچه كه غربیها به آن دامن زدند و تمدّن غربى پايهگذار خشت كج و بناى كجش بود، بىبندوبارى و ابتذال زنانه است. زن را به ابتذال كشاندهاند و داخل خانوادهی او را هم اصلاح نكردهاند. مكرّر در مطبوعات امريكايى و اروپايى، ميزان بالاى زنآزاريها و شكنجهها و بىمهريها منتشر شده است. فرهنگ غربى در مورد زن و بىبندوبارى و به ابتذال كشاندن زنان آن مناطق، موجب شده است كه بنيان خانواده، سُست و متزلزل گردد و خيانت زن و مرد به يكديگر، در داخل خانواده چندان مهم شمرده نشود. اين گناه نيست؟ اين خيانت به جنس زن نيست؟» (۳۰شهریور۱۳۷۹، بیانات در دیدار گروهی از بانوان).
[۴]. بنابراین، طبق کلام رهبر حکیم انقلاب، «اسلام، در مورد بينشى كه نسبت به زنان و نقش بانوان در جامعه دارد نقش فردى، نقش خانوادگى، نقش سياسى، نقش اجتماعى میتواند ادّعا كند كه همهى ملتهاى مدّعى بايد از او پيروى كنند. اگر قرار باشد كه در اين زمينه، كشورهاى غربى پشت ميز محاكمهاى قرار گيرند و پاسخ دهند، بدون شك آبرويشان خواهد رفت... دربارهى مسئلهى زن، اينها آمدهاند طلبكار نظام جمهورى اسلامى شدهاند! چرا؟ چون در نظام اسلامى، براساس معارف اسلام، بىبندوبارى راه ندارد و فساد و فحشا اجازه داده نمىشود.» (۱۴خرداد۱۳۷۶، بيانات در مرقد مطهر امام خمينى (رحمتالله علیه). و اینک در عصر حاضر، این زن مسلمان جمهوری اسلامی ایران است که هویت و کرامت انسانی خود را در سایهی تعالیم بلند و مترقی اسلام و حریم و پوشش اسلامی باز یافتهاست؛ با پیشرفتهای شگفتانگیز خویش در همهی عرصههای زندگی فردی و اجتماعی با رشد معنوی و حفظ پوشش عفیفانهی خود، فرهنگ غرب را که پیشرفت را در مادیگرایی و برهنگی تفسیر نموده؛ به چالشی تمدنی در افکار جهانیان، کشانیده است.
✍ مریم عفتیمطلق
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖ما و افسانهٔ خودکار ۵ ریالی جنابِ نخستوزیر
«به مناسبت فرار شاه و جاگذاشتن هویدا»
🔸شما هم شنیدهاید که قدیمیها میگویند، در دادگاه انقلاب از هویدا پرسیدند در سیزده سال نخستوزیری خود چه کردی؟ هویدا هم گفت: «قیمت خودکار بیک را ۵ ریال ثابت نگه داشتم.» فکرش را هم نکنید، این گفتگو فقط افسانه است. ادامه گفتوگو را چطور، آن را هم شنیدید؟ به او میگویند که تو تورم را از ۰.۳ درصد به ۲۵ درصد رساندی! قیمت غذا و مسکن ۲۵ برابر شده است! و هویدا میگوید: «من غذا و ملک را نگفتم. خودکار را گفتم. چون کسی درس نمیخواند، کسی خودکار نمیخرید». هرچند از این گفتوگو، هیچ صوت و فیلمی وجود ندارد؛ امّا بخشی از واقعیت در قالب افسانۀ دادگاه درآمده است.
🔸 حقیقت این است که خودکار بیک نه سیزده سال بلکه بیست سال با قیمت ثابت فروخته شد. شما هم مثل من فکر میکنید، رمز موفقیت این کارخانه چه بود؟ بهتر است که از زبان مالک کارخانۀ بیک بشنویم. علیاکبر رفوگران در خاطرات خود میگوید که «در اوایل ورود خودکار بیک به ایران، قمیت برای مصرفکننده ۹ ریال تمام میشد؛ امّا بعد از اینکه خط تولید خودکار بیک در ایران شروع به کار کرد، قیمت را به ۵ ریال کاهش دادیم و با بهبود خط تولید و افزایشِ خط تولید برای ۲۰ سال قیمت ثابت ماند». آفرین به این کارخانه که قیمت را ثابت نگه داشته بود.
🔸 آیا همۀ قمیتها مانندِ خودکار ثابت باقی مانده بود؟ جواب را از محمدرضا پهلوی در سخنرانی اجلاس مجلسین سال ۱۳۵۲ میشنویم: «در حال حاضر بهای کالاهای اساسی نسبت به دو سال قبل بدین قرار است: گندم ۳۲۰ درصد، شکر ۳۰۸ درصد، سیمان ۳۰۰ درصد، پشم ۲۲۰ درصد، آهنالات ۲۰۰ درصد، پوست و چرم ۲۰۰ درصد و مواد پلاستیکی تا ۴۰۰ درصد». در عرض یکسال، قیمتها ۷۰۰ درصد افزایش یافته بود، «قیمت زمین ۲ هزار درصد اضافه شد». (روزنامه اطلاعات، ۱ شهریور ۱۳۵۶) پس ثُبات قمیتها در دوره جنابِ نخستوزیر جز افسانه چیز دیگری نیست؛ وضعیت سواد چطور؟ آن هم افسانه است.
🔸 در دوران محمدرضا، وضعیت باسوادهای خودکار به دست چگونه بود؟ این جمله هم افسانه است که کسی درس نمیخواند؟ جالب است بدانید که طبق سرشماری سال ۱۳۵۵ خورشیدی، از کل جمعیت ۲۷.۱ میلیون نفری ۶ ساله به بالا، ۱۴.۲۵ میلیون نفر بیسواد بودند. یعنی ۵۲.۵ درصد ایرانیان بیسواد بودند. سن را بالاتر میآوریم؛ مردان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۵ میلیون نفر بودند و ۴۷.۹ درصد آنها سواد داشتند. جمعیت زنان ۱۵ ساله به بالا، ۹.۲ میلیون نفر بود که تنها ۲۴ درصد آنها باسواد بودند. (همهپرسیهای رژیم شاه، بهمن خدایی، ص ۱۷۲). پس تعداد بیسوادها وحشتناک بوده است. حالا به نظر شما در ایران سال ۱۳۵۵، خودکار چقدر کالای ضروری است؟ قیمت آن ثابت باشد یا نباشد، نشان از موفقیت اقتصادی پهلوی است؟
#فرارشاه
#هویدا
#خودکار
✍ نساء خلیلی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#ضمیمۀیادداشت
🔴 هویدا (در اداره تثبیت قیمتها)- ملاحظه میکنین که قیمت ثابته، فقط ارقامه که هر روز تغییر میکند!
#شاه
#ارزانی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ضمیمۀیادداشت
🔴 تورمِ زمان پهلوی چند درصد؟
✳️ به روایتِ محمدرضا پهلوی در اجلاس مجلسین سال ۱۳۵۲
#تورم
#فرارشاه
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بهنامِخدایمادر
🔖 مادرِ توحیدی
📌. هوای لطیفی که کانونِ خانواده را آرام میکند، ریحانهای که عِطرِ خوشش، هر مستِ بیقرار را قرار میدهد و خورشیدی که روشنی و گرمایش، حرارت خانه را پرشورتر میکند؛ زن است، مادر است؛ عنصرِ اصلی تشکیلِ خانواده که زلالِ وجودش، نمادِ عفّت و حیاست که با ایمان و قوّتِ زنانهٔ خود، فرزندانش را از چشمهٔ عفّت، صبر، حوصله و عاطفهٔ خود سیراب میکند و آغوشی پُربرکت را برای فرزندانش به یادگار میگذارد.
📌. شمعِ جمعِ افرادِ خانواده، مایهٔ اُنس، سکینه و آرامش که مهر و عاطفهاش را حدّی نیست. آرمانش، پرورشِ نسلی است که منتظِر است و منتظِر، زمینهسازِ ظهور است. تلاش برای تحقّقِ تمدنی که حیاتِ طیّبهای است برای رسیدن به کمالِ انسانیّت. دغدغهاش، هدایتی است در مسیرِ صراط تا چراغِ هدایتش روشنیبخشِ کورهراههای روزگار باشد؛ تأثیری عمیق و راهبردی در تغییرِ مسیرِ ملّتها و امّتها.
📌. مادر، بافندهٔ تاروپودِ وجودِ فرزندان است با گرهزدنِ پودهایشان بر تارهای ولایتِ توحیدی، تا پایهیِ بهشتی شدنِ فرزندان را محکم کند. و چه خوش است! نقشِ مادرِ توحیدی بر پیکرهٔ انسانیّت. با همهٔ تلاطمهای دلِ دریاییاش، نه تنها آرامِ دلِ همسر و فرزندان است، بلکه «اُمِّابیهایی» است، که آرامِ دلِ پدر و مادر است؛ آرامِ دلِ پدر و مادر بیقراری که مادر ندارند تا سر در آغوشِ گرمشان نهند تا تار و پودِ وجودشان به عشقِ وجودشان زندهتر گردند. او هم زن و مادر است، هم معلّم و انسانساز که «از دامنِ زن، مرد به معراج میرود.»(صحیفهٔ امام خمینی، ج۷،ص ۳۴۱) و زنانِ فاطمی در آغوشِ پُرمهرِ او تربیت میشوند برای پرورشِ زنان و مردانِ تمدنساز.
✍ فاطمه مباشرامینی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسمالله الرحمنالرحیم
🔖 بازتولید نسلِ انقلابی
[۱]. هر پدیده اجتماعى پس از به ثمر رسیدن، دستاوردهایى را براى جامعه و حتى بشریت به ارمغان مى آورد. بدیهى است میزان و سطح دستاوردهاى هر پدیده نیز به بزرگى و اهمیت آن بستگى دارد. انقلاب اسلامى مردم ایران، این پیام را به دنیا عرضه میکند که اسلام مکتبى است که نه تنها توانایى سازماندهى یک مبارزه عظیم را دارد، بلکه در دوران پیچیده عصر ماشینى، با همه معارضهها و تضادهایى که سیاستهاى جهانى دارد، قادر به حل مشکلات جامعه و اداره آن بوده و بقا و ماندگاریاش را تضمین مىکند. بقا و تداوم انقلاب مهمتر و حتى مشکلتر از حدوث انقلاب است. تداوم هر انقلابى، بسته به شرایط و قواعدى است که بقاى آن را تضمین مى کند. فلاسفه قاعدهاى دارند که مىگویند: «علت مُبقیه شىء، همان علت موجده آن است» یعنى اگر عوامل پدیدآورندهی هر حادثه، همچنان پایدار باشند موجب تداوم حیات آن حادثه خواهند شد. بنابراین آنچه باعث پیدایش و پیروزى انقلاب گردید، عامل بقاى آن نیز به شمار مىرود. زنده نگهداشتن ارزشهای انقلاب نظیر؛ تقوا، زهد، جهاد و شهادت، در بارور نمودنِ نسل جدید و پرورش آنها با هویتِ صحیح، نقش مهمی در پویایی انقلاب اسلامی و ارزشهای آن دارد.
[۲]. حضور حماسی مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا (سلاماللهعلیها)، مشتی محکم بر دهانِ یاوهگویان و بدخواهان نظام بود. اینبار شهدا میزبان مردم فهیم و بصیر ایران بودند و پیام آنها، «دعوت به ولایت»، «وحدت» و «برائت از فتنه» بود. فتنهای که قریب به سه ماه است با تدارک همهجانبهی دشمنان شناخته شده ایران اسلامی در قالب جنگ احزاب، بر کشور تحمیل شده است. اینک یکبار دیگر این ملت قدرشناس، به این دعوت لبیک گفتند و با حضور میلیونی خود در سراسر کشور، بار دیگر با «آرمانهای شهدا» تجدید میثاق کردند و پیمان بستند که این راه را با قدرت و قوت پیش خواهند برد. اجتماع میلیونی مردم ایران، بار دیگر فضاسازیهای رسانههای دروغ پرداز و مواجب بگیر دشمن را رسوا کردند. دشمنان و امپراطوریهای رسانهای مردم را ببینند که مردم غیور ایران، با حضور در تشییع پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس با آرمانهای انقلاب و امامین انقلاب بیعت و تجدید پیمان کردند. آحاد مردم شهدا را در آغوش گرفتند و گلاب، عود و گل به پیکر آنان نثار کردند. مردان و زنان، پسران و دختران دههی هشتادی و دههینودی، در رکاب شهید گمنام قرار گرفتند تا اهداف و آرمانهای شهدا را همچنان در اهتزاز نگه دارند و پیام شهدا در ایام حساس فعلی، یعنی پیامِ «مقاومت و ایستادگی» در برابر استکبار و طاغوت را به همهی جهان اعلام کنند.
[۳]. اکنون که صدای خردشدن هیمنهی پوشالی و استخوانهای استکبار و استبداد جهانی گوش فلک را پر کرده است، حضور پرشور مردمِ بصیرِ ایران، خون تازهای در رگهای انقلاب به جریان انداخته است. در سایهی این حضور معنادار، شاهد «رویشهای جدید انقلابی» از جوانان و نوجوانان عزیزی هستیم که با قرارگرفتن در زیر تابوت این شهدا، با انقلاب و آرمانهایش عهد خون بستند و آرزوی شهادت کردند؛ چراکه انقلاب، مدرسهی انسان سازی است و همچون بستری مساعد و حاصلخیز، افراد زیادی را در طولِ حرکتِ خود به کمالات و فضایل قدسی و متعالی سوق میدهد. زنده بودن انقلاب به زنده بودنِ راهِ انقلاب است که با گذشت ۴دهه از پیروزیِ آن، نهتنها در ایران بلکه در همهی دنیای اسلام، همچنان در حال «هویت سازیِ اسلامی» و «صدورِ اندیشهی انقلابیِ اسلام» است. این همه نشان از «زنده بودن نظام جمهوری اسلامی ایران» و «خنثی شدن توطئههای دشمن» دارد. نشانهی استمرار و تداوم انقلاب در منطقه، ایجاد «بیداری اسلامی» در کشورهای امت اسلام و ایجاد اتحاد و همبستگی بین تمام دنیای اسلام و ظهور شهدای مدافع حرم در سالهای گذشته و شهدایی همچون شهدای دهههای هفتاد و هشتاد که درکی از امام روحالله و انقلاب نداشتند، اما در زیر سایهی ولایت، به موقع و درست وارد میدان جهاد شدند، میباشد. «زنده بودن انقلاب» یعنی بصیر بودن، صحنه را درست و بهموقع شناختن و صحیح وارد صحنه شدن و نهراسیدن نسل انقلابی، یعنی ظهور شهدایی چون «شهید روحالله عجمیان» و «شهید سلمان امیراحمدی» و «شهید آرمان علیوردی» که در آغاز جوانی با شناخت صحیح حق و باطل، «سرعت عمل در احساسِ تکلیف»، با «رصدِ بِهنگام میدان»، شجاعانه ایستادند، خطرات بزرگ را به جان خریدند و حماسه آفریدند. آنها راه صد ساله را یک شبه پیمودند و «پروندهی تاریخی» خویش را جاودانه ساختند.
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
[۴]. انقلاب اسلامی ایران با وجود «حجم انبوه توطئهها» و «سنگاندازیها» و «هجمههای فرهنگی»، از هویت اصیل فرهنگی خویش دفاع کرد و هم ارزشهای خود را در نسلهای بعد بازتولید کرد. انقلاب «استمرار و تداوم یافته» است، چون ارزشهای اسلامی و انقلابی همچنان از «بدنهی اجتماعی جدی و قوی» برخوردار هستند و بخش بزرگ و مؤثری از جوانان و نوجوانان، دلبسته و شیفته این ارزشها هستند. آنچه مایهی رکن و مقاومت ما در برابر دشمنان کینهتوز و زیادهخواه است، همین «وفاداری و ایمان راسخ به ارزشهای اسلامی و انقلابی» بودهاست. آری، مردم به بخشهایی از سیاستها، مدیران و ساختارها و اقدامات اعتراض دارند، اما میان این امر و تعهد مؤمنانه و ارزشهای اسلامی و انقلابی با ایجاد اغتشاش و در صف دشمن حرکت کردن، تمایز قائل میشوند و بههیچوجه در هیچ شرایطی از باورها و معتقدات خویش دست نمیکشند. انقلاب اسلامى مثل هر پدیده اجتماعى دیگر در معرض آسیبها و تهدیدات قرار دارد و انقلابیون وظیفه دارند آنها را شناسایى نموده و اقدامات پیشگیرانه براى حفظ انقلاب را صورت دهند و پویایى و پایایى و مانایى انقلاب را براساس حفظ جهتگیرى الهى و پاسدارى از ارزشهاى متعالى آن و نیز حضور در صحنه با روحیه تسلیمناپذیرى در پرتو اتحاد و وفاق ملّى تضمین نموده و پرچم برافراشتهاش را نسلبهنسل و دستبهدست بگردانند تا اینکه عاقبت به صاحب اصلىاش حضرت ولى عصر(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) بسپارند و تحقق وعده الهى را که حکومت عدل جهانى است نظارهگر باشند.
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسمالله الرحمنالرحیم
🔖 چشم بهراه
◽️گوشش به صدای زنگ درِ خونه بود، اما روی در خونه یک کلون زده بود که شکلِ قدیمترهای خونه حفظ بشه. میگفت: «هرموقع برسه، با انگشتاش آروم میزنه روی در، دوست نداره زنگ بزنه.» دایی جوادم را میگفت. اصلا انگار چشم انتظاری در خانوادهی ما مثل خمیازه مُسری شده بود؛ چون مامانِ من هم، همزمان با صدای موتور یا صدای کلونِ در خونهی عزیزجون، میدوید سمتِ کوچه. خونهی ما و عزیزجون دیوار به دیوار بود.
◽️از وقتی داییجون مفقودالاثر شده بود، قرار گذاشته بودیم هر شب موقع خواب یکی از بچهها، خونهی عزیزجون بخوابه که پیرزن تنها نباشه. اما هر شب عزیزجون میگفت: «امشب دیگه جواد میاد. شما برید راحت بخوابید.» اما شبهایی که نوبت من بود تلاش میکردم خودم را به زور بیدار نگه دارم تا لحظهی تاریخی دیدار بعد از این همه سال را ببینم و در موردش بنویسم.
◽️بنویسم که «دایی جواد متولد سال۱۳۳۹ بود و سال ۱۳۶۲ در منطقهی عملیاتی شرحانی، در عملیات (والفجر۱) مفقود الاثر شده. البته یکبار در عکس اسرای ایرانی در عراق، جوانی رعنا شبیه دایی جواد را دیده بودن که فکر کردن دایی اسیر شده، اما وقتی معلوم شد که تنها شباهت چهره بوده، روزنهی امیدِ دیدار روی ماهش دوباره بسته شده بود و همهی خانواده منتظرِ رسیدنِ خبری از داییجون بودند اما... دیگه الان چند سال است در قطعهی شهدای بهشت زهرای تهران یک مزارِ خالی به اسم «شهید جواد شاپوری» هست که خانواده و دوستان شهید، اونجا جمع میشن و چندسال یکبار برای دایی شهیدم، سالگرد میگیرن.
◽️الان که دارم این خاطرهها را با اشک چشمهایم روی کاغذ مینویسم، ۲۸سال از فوت عزیزجون گذشته، ۹سال است مامان با صدای موتوری و کلون در خونهی عزیزجون، رنگش نمیپره و گریهاش نمیفته. به گمانم مامان و عزیزجون پیش دایی جواد هستند و دلتنگیهاشون تموم شده. اما من و همهی اعضای خانواده، هیچ وقت یادمون نمیره عزیزجون چشم بهراهِ جوادش بود که رحمت خدا رفت.
◽️ خانوادهی شهید جواد شاپوری بعد از گذشت ۳۹سال، هنوز منتظر هستن تا حتی خبری از پیداشدن پیکر دایی فرهاد برسه، درست شبیه خیلی از رزمندههایی که مفقودالاثر هستن. حالا دیگه من شدم مادر و خواهر داییِ جاویدالاثرم، «شهید جواد شاپوری».
💬«بر اساس نقل خاطرهای از قول خواهرزادهی شهید جواد شاپوری»
#شهید_جواد_شاپوری
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسم الله الرحمن الرحیم
🔖 ضرورتِ تبلیغِ مدرنِ دین
📌. با یک نگاه کوچک به جامعه کنونی و جوانان و نوجوانان امروزی و جاذبههایی که آنها را مقهور خود کرده است؛ وهمواره آنان را به سمت وسوی بیرغبتی نسبت به پایبندی در برابر دین و آموزه های دینی سوق میدهد، و جنگ نرم دشمن که معنویت و اعتقادات دینی و روح و جان جوانان و نوجوانان و فرهنگ غنی اسلام را نشانه گرفته است، به ضرورت تبلیغ دین به شیوههای جذاب و مدرن پی میبریم. زیرا بیشترین سهم در دین گریزی جوان امروز، در اثر ارتباط برقرار نکردن با شیوههای تبلیغ دینی است.
📌. جوانان و نسل امروز، زبان ارتباطش با پنجاه، شصت سال پیش متفاوت است. برای ارتباط برقرار کردن با آنها باید زبان دنیای امروز و نیازهای ارتباطی او را بشناسیم؛ تا به وسیلهی آن، روشها و ابزارهای مورد نیازرا تشخیص داده و در جهت آشنا کردن آنها با حقیقت دین و دستورات دینی، آنها را بکار بگیریم. ما به نوبه خود در استان البرز با این چالش بزرگِ بیان نکردن مفاهیم دینی و اعتقادی با زبانی جذاب و مدرن، روبرو هستیم. همانطور که مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود در سالهای گذشته در این مورد میفرمایند: «در شهری مثل کرج، با این جمعیت زیاد و با این همه جوان، باید مراکز تبلیغی، دینی به شکل مدرن و پرجاذبه و به صورت متعدد وجود داشته باشد. و جوانان و نوجوانان مؤمن و علاقهمند بتوانند بر طبق آن کشش و جاذبهای که در سنین جوانی به طور طبیعی به سمت ارزشهای معنوی دارند، این احساس و این کشش را اشباع کنند.» (در دیداربا مردم کرج.۱۳۷۶/۰۷/۲۴)
📌. وقتی با نسل کنونی ارتباط برقرار میکنیم به خوبی در گفتار و رفتارشان مشاهده میکنیم که دشمن از این ظرفیت استفاده کرده است، و آنان را به سوی دینگریزی سوق داده است. دشمن با جنگ نرم فرهنگی پیش آمده و روح جوانان و نوجوانان ما را تسخیر نموده است. در این مبارزه، ما خیلی سستی کرده و میکنیم. عرصه را برای تاختوتاز دشمن آماده کردهایم و او هم از این همه فرصت طلایی برای از بین بردن نسل ما بهترین استفاده را میکند. وقتی در تاریخ مرور میکنیم، همیشه پیروزی باطل زمانی رخ داده، که اهل حق سستی کردهاند.
📌. نسل امروز بیش از هر زمان دیگر شیفته جاذبه های هنر هستند. امروزه زبان هنر بیشترین تأثیر را بر جوانان و نوجوانان میگذارد؛ و به طور واضح هنر تصویری و گرافیکی، اعم از فیلم، کلیپ تصویری، موشنگرافی، انیمیشن و جذابیتهای شاخههای دیگر هنر، تأثیر بسزایی بر روح و جان آنان گذارده و آنها را در همهی ابعاد ظرفیتی و از نظر روحی و جسمی، اشباع میگرداند. باید ازاین ظرفیتها استفاده نموده و به تمایلات معنوی و طبیعی آنان جهت مثبت داده و در راه رسیدن به کمال روحی و پیشرفت در مسیر صحیح مادی در دنیای امروز آنان را رهنمون گردانیم. از این رو باید روحانیون و اندیشمندان دینی در این امر مهم همت گمارند، نسل کنونی را با تبلیغات گستردهی پر جاذبه و مدرن بر طبق زبان نسل امروز، با دین و ارزشهای معنوی آن آشنا نمایند؛ تا فریب تبلیغات پر جاذبه و تهی از واقعیات و ارزشهای معنوی دشمنان را نخورده و به سلامت مسیر تکامل خود را طی کنند.
✍ لیلا طیبی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#کمک_به_استمرار_فعالیتها
بهنام خدا
باسلام
🔹به اطلاع شما عزیزان میرسانیم، مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری از تابستان سال۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینۀ نشر معارف انقلاب اسلامی، بر اساس منظومۀ فکری رهبر انقلاب، به دو شیوۀ سیر مطالعاتی و برگزاری دورههای آموزشی، به صورت سراسری آغاز کرده است. این مجموعه، کاملا مردمی و خودجوش بوده و برای تداوم و ارتقاء کیفیتِ فعالیتهایش، نیاز به کمکهای شما دارد.
🔸شماره کارت جهت واریز مبالغ اهدایی🔻
6037997750003981
بانک ملی _ به نام تبیین منظومه فکری رهبری
🔹خیرین محترمی که میتوانید به صورت #ماهیانه مبلغی را به مجموعۀ تبیین اهداء فرمایید، به شناسۀ زیر اطلاع دهید🔻
@K_khaleghi
💢 مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسمالله الرحمن الرحیم
🔖 شناسنامهای از جنس نور
🔹حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) در پنجم بعثت و در بیت انقلاب متولد شد. او که بود،"محدثه" همسخن فرشتگان، اسوهی مهدی صاحبالزمان، صاحب ذکر کثیر، برازندهی خیر کثیر، مشکوه آیهی نور، بهانهی نزول سورهی کوثر، «بَضعَةُ الرَّسُول» پارهی تن نبی، شد «امِّابیها» مادر پدرش.
🔹پدرش محمد امین، رحمةللعالمین، دارای خلق عظیم، احمد و هم صاحب مقام محمود، حریص به هدایت مومنان بود، تا آنجا که مورد خطاب پروردگار قرار گرفت ،فَلَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ[ سورة الكهف: ۶]نزدیک است که؛ در راه هدایت مردم جانت را فدا کنی.
🔹مادرش خدیجه کبری آن «طاهره» دوران جاهلیت، پاکمنش، پاکروش، «امالیتامی» مادر یتیمان، «امالصعالیک» مادر بینوایان، «امالزهرا» سرچشمه کوثر، ثروتش همپایه شمشیر علی(علیهالسلام) در حمایت اسلام، وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ در اطاعت خدا و نبی بود.
🔹زَوْجُ الْبَتُول: علیبنابیطالب او که چنین بود، تولد یافته در کعبه، ساقی کوثر، انگشترش در دست فقیر، بهانهی نزول سورهی «وَالْعَادِيَاتِ»، نبا عظیم، صِراطَهُ الْمُسْتَقِیمِ، راضی شد به رضای خدا در لَیلَةُ المَبیت، ولایتش بود کمال دین و تمام نعمت.
🔹 فرزندان:
زینب: پدر را بود زینت، تبیینگرِ برادر در نهضت، راضی بود به رضای خدا در مصیبت، با گفتهی «ما رأیتُ الّا جمیلاً» دشمن را کشاند به خفت.
حسن: کریم آل طه، لولوء اهل کساء، همراه با مادر و پدر و برادرش حسین شان نزول «سوره هَل اَتی»
حسین: مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة، تربتش زینت سجادهها، قبهاش محل استجابت دعا، قاری قران بر سر نیزهها
صفحهی آخر:
🔹از اجر رسالت، سیلی و شهادت نصیبِ همهی مظهر ولایت و رسالت، زهرا شد. عاقبت آن سیده نساءالعالمین، سیده نساء اهلالجنه شد.
✍ عفت سیاح
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی