eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.5هزار دنبال‌کننده
341 عکس
106 ویدیو
17 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰هشتمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند می‌سازد. 💢این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار می‌گردد. 🔸مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. بهره‌مندی از تخفیف جهت شرکت در دوره‌های آموزشی روش مطالعه، تندخوانی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی ۳. امکان شرکت در دوره‌های تخصصی سطح دو در رشته‌های مختلف ۴. اعطای گواهینامه 🔹زمان ثبت‌نام: یکم تا نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ 🔸هزینه ثبت‌نام برای هر بخش: شصت هزارتومان 🔹شروع دورۀ آموزشی: بیست و ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ▫️ثبت‌نام در پایگاه مجموعۀ تبیین با پیوند زیر🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref8 ▫️راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 📌مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 استقامتِ مردم، نقطه‌‌ی ثقلِ انقلاب 1⃣. استقامت در قرآن در آیات متعددی بکار رفته است که به معنای «ایستادگی‌کردن، ادامه‌دادن، راه را دنبال‌کردن و متوقف‌نشدن» است. هر ملت و گروهی برای رسیدن به نتایج مطلوب و آرمان‌های خود، نیاز به استقامت و پایداری در آن مسیر دارد؛ طوری که نباید در راه رسیدن به هدف متوقف شده یا از راه، انحراف پیدا کند. البته استقامت در اهداف لازم است نه در روش‌ها، چون ممکن است روش‌ها با اقتضائات زمان تغییر یابد. نتیجه‌ی استقامت «هدایت و نصرت الهی» است. آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه‌ای به مردم می‌فرمایند: «راهی را که شناختید، بادقت پیش بروید، قدم‌ها را محکم و استوار بردارید و استقامت به خرج بدهید. اگر استقامت به خرج دادیم، آن‌وقت به اهداف عالی اسلامی خواهیم رسید.» (۲۷ مهر ۱۳۹۰، بیانات در اجتماع مردم کنگاور) 2⃣. «قیام و استقامت» لازمه رسیدن به اهداف بزرگ است. همان‌طور که این دو خاصیت در پیشبرد مقاصد بزرگِ پیغمبر اسلام دخالت داشت، در پیروزی مردم ایران، با دست‌خالی، مقابل طاغوت نیز مؤثرترین نقش را ایفا کرد. این استقامت ناشی از قدرت اسلام و ایمان انقلابی بود که مردم ایران این گنجینه بزرگ را به‌عنوان هدیه‌ای ارزشمند از بعثت نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) دریافت کرده‌اند. انقلاب اسلامی امتداد انقلاب نبوی است. ملت ایران همانند مردم زمان حضرت رسول و اصحاب او مقاومت کردند و از سختی‌ها نهراسیدند تا پیروز شدند. همچنین انقلاب اسلامی ایران تجلی روح استقامت حسینی، در استقامت خمینی بود. 3⃣. دشمنان، با ابزارهای گوناگون مانند ترور شخصیت‌های انقلاب، تفرقه‌افکنی، جنگِ تحمیلی، تحریم اقتصادی، فشارهای روانی و تبلیغاتی، سعی در به‌زانودرآوردن ملت ایران داشتند؛ اما با هرکدام از این توطئه‌ها چهره‌ی واقعی دشمن برای مردم روشن‌تر شد و به پشتوانه ایمان و اخلاص و استقامت، مردم دچار تردید نشدند بلکه به‌عکس، اهداف برایشان واضح‌تر و ایمانشان به درستی راهی که دنبال می‌کردند استوارتر گشت. ازآنجاکه دشمنان می‌دانند مایه ایستادگی و اقتدار این ملت و اراده مستحکم آن‌ها، «ایمان اسلامی» است؛ با دیکتاتوری رسانه‌ای و جنگ شناختی در «فضای مجازی رها و ول»، ایمان انقلابی و اندیشه‌ی جوانان را مورد حمله قرار داده‌اند. 4⃣. استقامت مردم علاوه بر پیروزی و تداوم انقلاب، در اصلاح جامعه هم تأثیر بسزایی دارد. عده‌ای معتقدند شروع اصلاح از بالای جامعه است و تا حاکمان اصلاح نشوند، جامعه اصلاح نمی‌شود و برای این اعتقاد خود ادله و شواهدی دارند. از جمله اینکه «النَّاسُ بِاُمَرَائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ.» (تحف‌العقول، ص۲۰۰) یعنی: «مردم به فرمانروایان خود شبیه‌ترند تا به پدران خود». عده دیگری معتقدند شروع اصلاح از پایین جامعه است و تا مردم اصلاح نشوند، حاکمانشان اصلاح نمی‌شوند. این عده نیز ادله و شواهدی دارند. از جمله اینکه «اِنَّ اللَّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا ما بِاَنْفُسِهِمْ» «خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.» (رعد:۱۱، رک: برگزیده تفسیر نمونه، ج۲، ص۴۵۱). اما دیدگاه جامع و سومی وجود دارد که اصلاح را «طرفینی» می‌داند یعنی بدون اصلاح امرا، اصلاح جامعه ناممکن است و بدون اصلاح جامعه، اصلاح امرا. علی (علیه‌السلام) در این باره می‌فرمایند: «فَلَیسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیهُ اِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاهِ وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاهُ اِلَّا بِاسْتِقَامَهِ الرَّعِیهِ» «پس مردم اصلاح نمی‌شوند جز آنکه زمامداران اصلاح گردند و زمامداران اصلاح نمی‌شوند مگر با استقامت مردم.» (نهج‌البلاغه، خطبه ۲۱۶). 5⃣. استقامت مردم عامل اصلاح جامعه، تداوم پیروزی، نقش‌برآب کردن نقشه‌های دشمن و شکوفا کردن ظرفیت‌های عظیم استعدادها، راه رسیدن به پیشرفت‌های چشمگیر و هویت‌بخش است. «آن چیزی که به ملت‌ها هویت می‌دهد، شخصیت می‌دهد، عظمت می‌دهد، به حفاظت از خود ملت‌ها از فرهنگ آن‌ها کمک می‌کند، استقامت آن‌ها و ایستادگی آن‌هاست. استقامت، این هویت را حفظ می‌کند، هویت می‌دهد به یک ملت، یک جمعیت. باید خسته نشد، باید ناامید نشد، باید از عربده‌های دشمن خوف نکرد.» (۲۶ بهمن ۱۴۰۱، بیانات در دیدار با مردم آذربایجان شرقی) ✍زهرا حاجی‌حسنی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
❤️ قربانی اول ماه شعبان به نیت سلامتی امام زمان (عج‌الله‌فرجه) و نائب ایشان آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 👈 توزیع در میان خانواده‌های کم برخوردار 🔸شماره کارت: 💳 ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۶۷۱۲۴ بانک سپه(انصار سابق)_ به‌نام گروه‌جهادی‌شهیدحاج‌قاسم‌سلیمانی 🔻لطفاً پس از واریز وجه، فیش را به شناسۀ زیر در ایتا ارسال فرمایید: @mostafavi_h ♻️ قرارگاه‌جهادی‌شهید‌حاج‌قاسم‌سلیمانی وابسته‌به‌مجموعۀ‌تبیین‌منظومۀ‌فکری‌رهبری https://eitaa.com/sh_qasemsoleimani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 تا حامی‌ات که باشد؟! [۱]. بخش عظیمی از کتاب زندگی بشر، یعنی قرآن، به بیان داستانِ زندگیِ گذشتگان پرداخته‌است. این بخش عظیم، تقریبا یک چهارم از حجم قرآن را دربرمی‌گیرد. (نیلوفر رضازاده و فاطمه شاهرودى، جستارى بر انواع تمثیل در مَثَل ها و قصّه هاى قرآن کریم، معرفت سال بیست و یکم، شماره ۱۸۰). قرآنی که حتی یک حرفِ آن بی حکمت بیان نشده و هنوز مفسران و علمای زیادی در راه تفسیرِ علوم قرآنی در مجاهدت و تلاش بی‌پایان به سر می‌برند تا بتوانند قطره‌ای از اقیانوس علم و حکمت الهی را از این کتاب مقدس بنوشند. در میان این قصه‌ها، داستان‌های متفاوت و عبرت‌آموزی با موضوعاتی مختلف وجود دارد، اما آنچه در این مجال کوتاه قرار است به آن توجه داده‌شود، این است که، در این کتاب، در بینِ داستان‌هایی که درباره‌ی تقابل جبهه‌ی حق با کفر و باطل بوده‌است؛ حتی در یک داستان هم نداریم که سپاه حق از نظر عِده و عُده بیشتر از باطل باشد. برعکس در بسیاری از داستان‌ها سپاه کفر، چندین برابرِ سپاهیان حق است. انتظار خداوند هم از مؤمنین در چنین شرایطی همیشه این است که از کفر و سپاهش نترسند. با این بیان قرار است این کتابِ سراسر حکمت، چه نکته‌ی مهمی را به ما بیاموزد؟ [۲]. چنین می‌نماید که خداوند سبحان قصد دارد به پیروان حقیقیِ خود در طول زمان‌های مختلف بگوید، اینکه کمیت و کیفیتِ سپاه تو در مجاهدت در راه خدا چقدر است، اصلا مهم نیست. مهم این است که حامی‌ات چه کسی باشد. اگر حامی و تکیه‌گاهت خدا باشد، پس جای هیچ ترسی نیست؛ «وَ لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ؛ همانا خداوند شما را در جنگ بدر در حالى كه ذلیل بوديد يارى كرد.» زیرا فارغ از تعداد سپاه یا کیفیت سپاه چه از نظر امکانات و تسلیحات و چه از نظر تعداد و نفرات و توانمندیِ اعضا، تو پیروزی، و اگر حامی‌ات هر کسی غیر از خدا بود خداوند تو و حامی‌ات و دارایی‌ها و امکاناتی که داری را در همان راه تنها می‌گذارد. اینجاست که فرعون و شوکتش، جالوت و لشکرش، لشکریان فیل‌سوارِ ابرهه با آن همه عظمتش، در برابر عده‌ای محدود و معدود، البته با لطف و فضل الهی مغلوب می‌شوند. و شکست‌های تاریخی را به نام خود ثبت می‌کنند. پیام این داستان‌ها در قرآن این است که ای پیروان خدا هرگز از هیمنه‌ی پوچ و پوشالیِ دشمنان نترسید و تنها از خداوند بترسید و به او اتکا کنید. [۳]. داستانِ انقلابِ مقدسِ ایران هم مدلی است، از نمونه‌های این داستان‌ها در قرآن. خمینی کبیر نه شاه بود و نه قدرت و ارتشِ او را داشت، و نه بله قربان‌گویی برای خود تربیت کرده بود، ونه ثروت‌های عظیمی چون شاه برای خود جمع‌آوری کرده بود، و نه حتی با قدرت های سیاسی زمانِ خود عهد، قرارداد یا رابطه‌ای داشت. او یک بنده مخلص خدا بود که تنها حامیِ خود را خداوند می‌دانست ولاغیر. [۴]. رهبر عزیزمان درباره‌ی امام چنین می‌فرماید: «امام [خمینی]،با ترس مخالف بودند. قرآن هم ما را از ترس باز می‌دارد و می‌فرماید: «انّما ذلکم الشیطان یخوّف اولیائه»؛ (آل‌عمران، ۱۷۵)کسی که ترس را در دل شما می‌دمد، شیطان است. شیطان چه کسی را می‌ترساند؟ انسان مؤمن را که نمی‌تواند بترساند. مؤمن که با القاءِ دشمن نمی‌ترسد. «یخوّف اولیائه»؛ دوستان خودش را می‌ترساند. کسانی که تسلیم شیطانند، با وسوسه‌ی شیطان که می‌خواهد ترس را در دلها نفوذ دهد، حتماً می‌ترسند. بعد می‌فرماید: «فلا تخافوهم»؛ از دشمن نترسید؛ «و خافون ان کنتم مؤمنین»؛ اگر مؤمنید، باید از دشمن نترسید؛ از من بترسید که راه و هدف و آرمان و وسیله را به شما معرفی می‌کنم و قدرت و توان هم به شما داده‌ام. قدرتی را که خدا به شما سپرده، انکار نکنید و از آن استفاده کنید؛ این معنای شجاعت است. در جای دیگری می‌فرماید: «فلا تخشوهم و اخشون»(مائده،۳). در موارد متعدّدی خدای متعال تأکید کرده که ترس به دل راه ندهید. اگر بناست از کسی بترسید، از خدا بترسید که تکلیفی را بر عهده‌ی شما گذاشته و بازخواست خواهد کرد. نیرویی که خدا به شما داده، باید در راه رسیدن به هدفی که او معیّن کرده، به‌کار بیندازید. اگر ما نیروی خود را نشناسیم، یا به‌کار نیندازیم، یا بدتر از همه سعی کنیم آن را از بین ببریم و مضمحل کنیم و بر اثر این‌که از این ابزار الهی استفاده نکردیم، از دشمن بترسیم، آیا خدای متعال از ما می‌پذیرد؟ نه. از جمله درسهای جاودانه‌ی امام یکی این است. امروز هم همین‌طور است.»[بیانات در چهاردهمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(رحمةالله‌علیه)۱۳۸۲/۰۳/۰۳] ✍مریم درفکی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... [۵]. امام خمینی، با دست خالی و به وسیله‌ی تبیینِ درستِ جامعه، قلب‌های مردم را تسخیرِ نورانیت خود کرد و بعد هم با کمک همان مردم خانه‌ی ظلم و ستم شاهنشاهی را ویران نمود؛ و چهل و چهار سال است که این ملت، مقاومت خود در برابر مستکبران را ادامه می‌دهد و کسی حریف او نیست. آن کسانی که در طول این مدت از قلیل بودنِ لشکر حق و مردمِ خداجو گله دارند و نا امید هستند از اینکه این لشکر معدود بتواند بر گروه‌های باطل در دنیا، غالب و فائق آید، و از هیبتِ پوچ دشمنان می‌ترسند، به آنها باید گفت داستان های قرآنیِ تقابلِ حق، علیه باطل را مرور کنند. ✍مریم درفکی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 آیا وقت آن نرسیده! 📌. آیا وقت آن نرسیده زنان از اسارتِ فرهنگ غرب رهایی پیدا کرده، و به جاهلیت مدرن خاتمه دهند؟ 🔹امروز دستگاه‌های سیاسی تفکّر غرب به جاهلیّت مدرن روی آوردند، و زنان در این بین بیشترین ظلم و ستم را متحمّل شده‌اند و ما در مقابل حقوق زنان در منطق غرب مهاجم هستیم، چون در فرهنگ غرب زنان تحقیر شده، و تبدیل به یک کالا شده‌اند، و هر روز به گونه‌ای به زنان ظلم می‌‌‌شود. ما زنان در جامع انقلاب اسلامی ایران به زنان غرب توسعه می‌کنیم به دامن انقلاب پناه آورند و از درون اسلام نمایند و زنجیرهای ظلم و ستم و بی‌عدالتی و این همه بی‌حرمتی که به آنان می‌شود خاتمه دهند. همان‌طور که پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ) بعثت نمود، تا کرامت انسانی را بشریّت ارزانی نماید، قرن‌ها پیش به برکت اسلام و آموزه‌های قرآن انسان‌ها رهایی یافتند، جاهلیّتی که دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند. قرآن با صدای بلند آیه (بایّ ذنب قتلت) را سر داد، پيامبر مهربانی به زنان کرامت داد. آنها را ریحانه خواند، و دختر عزیزش را بوسید و بوید، و زنان همانند مردان در اسلام از لحاظ کرامت انسانی مساوی هستند و برتری در تقواست. 🔹امروز وقت آن رسیده کرامتی را که خداوند به زنان ارزانی داشته از غارتگران متجاوز زمانه پس گرفت، و باید فرهنگ منحط و ساقط شده غرب به زباله دان تاریخ بپیوندد. از جمله نشانه‌های جاهلیت اُولی تبرج بوده. یعنی زنان در صدد این بودند، جلوگری کرده و در جامعه خود را وسیله‌ای برای لذّت‌جویی مردان قرار دهند. قرآن کریم خطاب به همسران پیغمبر مکرم اسلام می‌فرماید:«و قرن في بيوتكن و لا تبرجن تبرج الجهليه الأولى.»(احزاب ۳۳) رهبر انقلاب امام خامنه‌ای در ذیل این آیه بیان نمودند:«امروز یکی از جاهلیت‌های مدرن تبرج زنانه است، امروز یکی از عمده‌ترین مظاهر تمدن غربی، همین تبرج است؛ این همان جاهلیت است. منتها جاهلیتی که توانسته است، خود را با سلاح تبلیغات مدرن و مجهز کند، حقایق را از چشم مردم بپوشاند؛ اینها را باید ما مسلمان‌ها بفهمیم اینها را ما باید بدانیم.» (۹۳/۳/۶) 🔹فرهنگ غرب هر گامی که برمی‌دارد به انحطاط و زوالش نزدیکتر می‌شود یکی از خطای بزرگ غرب اعتقاد مادّی و دین‌گریزی است، غربی‌ها ربوبیّت الهی را نپذیرفتند، بنابراین از پایه و اساس فکرشان غلط است؛ راهشان اشتباه است، باید جامعه بشری خود را از زیر بار این فکر اشتباه این مسیر غلط رهایی بخشند، چون نگاه غربی‌ها به زن یک نگاه مادّی و غیر الهی است. از جمله خطاهای عجیب در فرهنگ غرب عادی‌سازی گناه است. گناه‌ جنسی و از آن افتضاح‌تر همجنس‌بازی را یک ارزش تلقّی کرده‌‌اند. درحالی‌که به‌فطره قابل پذیرش نیست. یک عامل اصلی انقلاب اسلامی در ایران، انحطاط و بی‌بردباری در رژیم پهلوی بوده، زنان در غرب برای رهایی از این بن‌بستی که در آن گرفتار شده‌اند. راهی ندارند مگر اینکه به اصل خویش بازگردند، اصل و اساس بشریّت را خداوند در نهاد انسان‌ها قرار داده و تنها راه رهای پناه آوردن به اسلام است. همواره در طول تاریخ زنان حماسه‌ساز بودند، امروز وقت آن رسیده جامعه زنان غرب به‌پاخیزند، و از درون انقلابی به‌پا نمایند و این اسارت و بی‌حرمتی را خاتمه دهند. کرامت از دست داده خویش را باز پس گیرند. و به دامن اسلام پناه آورند. ✍ قربانپور @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 مقابله‌ی مردم و مسئولین با دشمن [۱]. دشمن برای «تحمیل‌ اراده‌»ی خود از هر نوع ابزاری استفاده می‌کند مانند: ماهواره، فضای‌ مجازی، نفوذ، فریب، ترس، تحریم‌ اقتصادی، ابزار سیاسی و غیره. در این چند ماه اخیر هم به گفته‌ی رهبر انقلاب:«دشمن جنگ‌ ترکیبی را علیه کشورمان انجام‌ می‌دهد.». (۱۱‌‌ آبان‌‌۱۴۰۱، دیدار با دانش‌آموزان) و از همه‌ی ابزار خود در این «جنگ‌ ترکیبی» استفاده کرده‌است. با راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور گسترده‌ی‌ مردم از اقشار مختلف، مشت محکمی بر دهان دشمن زدند و دشمن را در رسیدن به هدف‌ خود ناامید کردند. به فرموده‌ی حضرت آقا: «دشمن در پیاده‌سازی نقشه‌ی خود بسیار خوب عمل می‌کند، در دل دشمن را تحسین می‌کنم ولی محاسبه‌ی‌ دشمن غلط است.»(۲۲‌دی‌ماه‌۱۴۰۱،دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام) چرا غلط است؟ به خاطر این‌که می‌خواست بین اقشار مختلف مردم شکاف ایجاد کند، مسئول مسئولین کشور را بترساند و در تصمیم‌گیری‌ها دچار اشتباه شوند، ولی به اهداف خود نرسید. در راهپیمایی ۲۲ بهمن همین‌گونه بود، دشمن با جنگ رسانه‌ای و بالا بردن نرخ دلار و کارهای دیگر ، سعی کرد مردم را ناامید کند و حضور مردم در ۲۲ بهمن را کمرنگ کند، ولی برخلاف «محاسبه‌ی‌ دشمن» «حضور حماسی» بی‌نظیری که به گونه‌ای شبیه معجزه بود صورت گرفت، دوستداران‌ انقلاب امیدوار و دشمنان‌ انقلاب ناامید شدند. [۲]. این بدان‌ معنی نیست که ما در «جهاد تبیین» کوتاهی کنیم، بلکه وظیفه‌ی ما بعداز حضور مردم در میدان بسیار سنگین‌تر می‌شود. ما باید با تشکیل «اتاق‌های‌ فکر جهاد تبیین» با شیوه‌های‌ گوناگون نقشه‌های‌ دشمنان را خنثی کرده و از «حالت‌ دفاعی» در «حالت‌ هجومی» قرار گیریم و «دشمن» را در «حالت‌ دفاعی» قرار دهیم. «و بیشترین انرژی خود را صرف کارهای عقب افتاده انقلاب کنیم.» از جمله؛ گسترش عدالت در جامعه، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی. [۳]. در بعد دیگر باید «روحیه مطالبه‌گری» را در «مردم» به وجود بیاوریم ، «مسئولین» کشور احساس «امنیت شغلی» نکنند، بلکه باید «پاسخگو»ی وظیفه‌ای که برعهده گرفته‌اند باشند. ✍ زهره‌ جهانگرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هشتمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند می‌سازد. 💢این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار می‌گردد. 🔸مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. بهره‌مندی از تخفیف جهت شرکت در دوره‌های آموزشی روش مطالعه، تندخوانی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی ۳. امکان شرکت در دوره‌های تخصصی سطح دو در رشته‌های مختلف ۴. اعطای گواهینامه 🔹زمان ثبت‌نام: یکم تا نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ 🔸هزینه ثبت‌نام برای هر بخش: شصت هزارتومان 🔹شروع دورۀ آموزشی: بیست و ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ▫️ثبت‌نام در پایگاه مجموعۀ تبیین با پیوند زیر🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref8 ▫️راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 📌مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری @t_manzome_f_r
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 حرکتِ هویتیِ انقلاب نیازمند آسیب‌شناسیِ هوشمندانه [۱]. آسیب‌شناسی از جمله مفاهیمی است که از علم پزشکی به حوزه جامعه‌شناسی وارد شده است. از آنجاکه انقلاب اسلامی موجودی زنده است؛ مانند همه پدیده‌های دیگر ممکن است دچار آفت‌زدگی شود؛ بنابراین نیاز به آسیب‌شناسی دارد تا انقلاب از آرمان‌های خود منحرف نگردد. امام خامنه‌ای در این باره می‌فرماید: «اگر جهت‌گیری به سمت هدف‌ها در یک انقلاب، در یک حرکت اجتماعی صیانت نشود و محفوظ نماند، آن انقلاب به ضد خود تبدیل خواهد شد؛ در جهت عکس اهداف خود عمل خواهد کرد؛ لذا شما در قرآن ملاحظه می‌کنید که در سوره‌ی مبارکه‌ی هود، خدای متعال به پیغمبرش می‌فرماید: «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» (هود: ۱۱۲) پیغمبر را امر می‌فرماید به استقامت. استقامت، یعنی پایداری؛ راه را مستقیم ادامه‌دادن؛ در جهت درست حرکت‌کردن.» (۱۴ خرداد ۱۳۸۹، خطبه‌های نمازجمعه) [۲]. جهت‌گیری‌های اصلی هر انقلاب، نشانگر سیرت و هویت اصلی آن انقلاب است. تغییر جهت‌گیری‌ها موجب عوض شدن راه و به هدف نرسیدنِ انقلاب می‌شود. تغییر جهت‌‌های کلان نیز بیشتر به‌صورت «تدریجی و نامحسوس» است؛ به‌گونه‌ای که تغییر ابتدا با زاویه‌های خیلی کوچک‌تر شروع شده و هرچه ادامه پیدا می‌کند، انحراف روزبه‌روز بیشتر می‌شود. همچنین کسانی که در پی تغییر هویت انقلاب هستند به طور معمول، با پرچم رسمی و با تابلو جلو نمی‌آیند؛ حتی گاهی به‌عنوان طرف‌داری از انقلاب، موجب جهت‌گیری غلط و انحراف می‌شوند. در این باره رهبر معظم انقلاب این‌گونه راهکار ارائه می‌دهند: «برای اینکه این جهت‌گیری غلط و این انحراف اتفاق نیفتد، احتیاج به شاخص‌های معینی هست. باید سر راه، شاخص‌هایی وجود داشته باشد. اگر این شاخص‌ها بود، روشن بود، واضح بود، در معرض دید مردم بود، انحراف اتفاق نمی‌افتد؛ اگر کسی هم در جهت انحراف کار کند، از نظر توده‌ی مردم شناخته می‌شود؛ اما اگر شاخصی وجود نداشت، آن‌وقت خطر جدی خواهد شد.» (۱۴ خرداد ۱۳۸۹، خطبه‌های نمازجمعه) بهترین شاخص برای پیشگیری از انحراف در انقلاب اسلامی، «امام و مکتبِ امام» است. [۳]. در آسیب‌شناسی انقلاب، عوامل درونی و بیرونی گوناگونی نقش دارند که باید بدون افراط‌وتفریط به آن‌ها پرداخته شود. عمده عوامل درونی که در خود انقلابیون ممکن است ایجاد شود؛ «ضعف ایمان»، «سوء عملکردها» و «دنیا‌طلبی» است، که اگر ما بتوانیم این سه چیز را علاج کنیم، خیلی از مشکلات، حل خواهد شد. هر دستگاه یا هر فردی که موجب سوق دادن مردم به این سه عامل شود، به انقلاب ضربه می‌زند. همچنین «اعتماد به دشمنان» و در دام لبخندها، وعده‌ها و حمایت‌های آنان افتادن نیز آسیبِ بزرگ دیگری است که باید از آن حذر کرد. پنجه‌کشیدن ‌ بر چهره‌ی پیشرفت‌های شگرف انقلاب در جهات گوناگونِ عدالت‌محور و دمیدن روح یأس و ناامیدی در جامعه نیز آسیب‌زاست. آسیب مهم دیگر «ابهام و عدم شفافیت» در طرح‌هاست که این ابهام موجب عدم اعتمادِ مردم می‌گردد. [۴]. عوامل بیرونی آسیب‌زا، «دشمنی دشمنان» با شیوه‌های گوناگون است. برخی از این دشمنی‌ها عبارت‌اند از: فشارهای اقتصادی با تحریم‌های ناجوانمردانه، فرستادن نیروهای نفوذی به داخل نظام برای فروپاشی آن از داخل، بهره‌گرفتن از دیکتاتوری رسانه‌ای و اختلاف‌افکنی در بین مردم، دروغ‌پراکنی، شایعه‌پراکنی، تردیدافکنی و ناامیدسازی، تحقیر نمودن ملت ایران، ایجاد جاذبه‌‌های کاذب از دنیای غرب برای جوانان، گسترش فساد از طریق تبلیغات در فضای مجازی «افسارگسیخته و رها». شهید مطهری یکی از آفات نهضت را نفوذ اندیشه‌های بیگانه دانسته و می‌گوید: «اندیشه‌های بیگانه از دو طریق نفوذ می‌کنند. یکی از طریق دشمنان. هنگامی که یک نهضت اجتماعی اوج می‌گیرد و جاذبه پیدا می‌کند و مکتب‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، پیروان مکتب‌های دیگر برای رخنه‌کردن در آن مکتب و پوساندن آن از درون، اندیشه‌های بیگانه را که با روح آن مکتب مغایر است، وارد آن مکتب می‌کنند و آن مکتب را به این ترتیب از اثر و خاصیت می‌اندازند یا کم‌اثر می‌کنند.» (مجموعه آثار شهید مطهری، ج۲۴، ص۱۸). ✍زهرا حاجی‌حسنی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... [۵]. از آنجا که هر انقلاب و نظامی گرفتار چالش‌ها و آسیب‌هایی است و انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ برای پیشگیری بهترین راه، شناخت عوامل آسیب‌زا، چالش‌ها و عیوبی است که انقلاب اسلامی ممکن است گرفتار آن بشود. چالش‌های درونی و بیرونی که هرکدام می‌تواند انقلاب اسلامی را به مشکلاتی دچار کند؛ البته دشمنِ اصلی در درون افراد و جامعه خودی است. گرفتاری و آسیب اصلی از داخل آغاز می‌شود، اگر آفات درونی مانند: دنیاطلبی، اشرافی‌گری، سوءعملکرد، ضعف ایمان و فساد درمان نشود، دشمن بیرونی نیز با استفاده از همین آفات درونی می‌تواند برنامه‌های خود را پیش ببرد. ناگفته نماند تبیین و تشریح آسیب‌ها الزاما به این معنا نیست که انقلاب اسلامی به آنها دچار شده است. ✍ زهرا حاجی‌حسنی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🌟 قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج‌الله‌فرجه) 👈 توزیع در میان خانواده‌های کم برخوردار ❇️ شماره کارت: 💳 ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۶۷۱۲۴ بانک سپه(انصار سابق)_ به‌نام گروه‌جهادی‌شهیدحاج‌قاسم‌سلیمانی 🔻لطفاً پس از واریز وجه، فیش را به شناسۀ @mostafavi_h در ایتا ارسال فرمایید. @sh_qasemsoleimani قرارگاه‌جهادی‌شهید‌حاج‌قاسم‌سلیمانی وابسته‌به‌مجموعۀ‌تبیین‌منظومۀ‌فکری‌رهبری
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 رسالت حوزه‌ی علمیه‌ی تمدن‌ساز 📌. حوزه علمیه در تاریخ اسلام و مذهب تشیع از جایگاه والایی برخوردار است که نقش اساسی آنها در عرف، تولید و ترویج علوم اسلامی و پاسداری از حریم دین اسلام و اعتقادات، معرفی شده است. اما باید توجه داشت؛ وظیفه و تکلیف حوزه‌های علمیه، تنها محدود به تولید و ترویج علوم و معارف اسلامی نیست بلکه رسالت اصلی آن‌ها به استقرار این علوم در جامعه بازمی‌گردد. 📌. یعنی حوزه علاوه بر مرکز تعلیم اسلام باید مرکز تحقق اندیشه‌ی ناب اسلامی در متن جامعه و در متن زندگی مردم باشد. به عنوان مثال، در بحث توحید، همزمان با تعلیم علم توحید با معرفت عرفانی و فلسفی، باید نقشه‌ی راهی همه‌جانبه برای استقرار توحید در جامعه ترسیم و اجرایی شود. از آنجا که علماء، وارثان انبیاء هستند؛ باید مأمور به همان هدف انبیاء باشند. از این رو طبق آیه ۲۵ سوره حدید که می‌فرماید: «لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَ اَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط»، همان‌طور که انبیاء برای اجرای قسط قیام کردند، جهاد نمودند و با دشمنان مقابله و مقاتله کردند؛ باید خود حوزه نیز به تأسی از اولیاء و انبیاء چنین کند و این یعنی هدایت. 📌. همان عهدی که خداوند با انبیا بست و تخطی از آن خروج از مأموریت آن‌ها بود و امروز تخطی حوزه‌ی علمیّه از این رسالتش همان نتیجه را خواهد داشت. بنابراین از آن‌جا که اقامه‌ی قسط در جامعه، لوازمی دارد و یکی از آن لوازم، تشکیل حکومت اسلامی و اجرای حکمرانی اسلامی است، حوزه علمیه باید نقش اصلی را در این مسیر به‌عهده گرفته و ایفا نماید.رهبر معظم انقلاب در این رابطه می‌فرمایند:«اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء».(الكافی، شیخ كلینی، ج‏ ۱، ص ۳۲) را باید شما محقّق کنید. نمی‌گویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید... امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفه‌ی ما است. این کاری است که امام بزرگوار کرد. (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه) 📌. از سوی دیگر به‌طورقطع به انجام رساندن چنین رسالتی، دشمن‌برانگیز خواهد بود، از این‌رو روحانیت باید منشی انقلابی داشته و پیوسته در حال مبارزه و مقابله با دشمنان باشد و شايسته است که راه و رسم و شیوه و ترفندهای دشمن را بداند و در این صورت است که به جایگاه واقعی خودش نزدیک خواهد شد. بنابراین، حوزه علمیه از یک سو به واسطه علم‌محور بودن به تولید و توزیع معارف دینی به شیوه‌ی علمی می‌پردازد و از سوی دیگر به تحقق این علوم و اصول در جامعه مبادرت می‌ورزد و در هر دو مشغول مبارزه و مجاهدت در برابر دشمنان این اهداف والا خواهد بود. 📌. حال سؤال این است که بهترین شیوه و روش برای به ثمر نشستن این اهداف کدام روش است؟ برای تشخیص راه از بی‌راهه باید به کدام سخن توجه داشت و حول کدامین محور چرخید؟ آیا می‌شود بدون هدایتگری و راهنمایی شخصی عالم، اندیشمند، شجاع و عادل، پا در این مسیر پر خطر نهاد؟ آیا می‌شود بدون هماهنگ بودن با ولایت، تمدن‌سازی کرد؟ ولو اینکه، تمام‌قد معتقد به او بود و برای مقام او، تقدسی قائل شد. آیا در عصر غیبت که ولایت فقها تعیین کننده است نباید به تمام اندیشه و زوایای نگاه ولایت فقیه در رأس، بیش از پیش، عالِم و آگاه بود؟ 📌. آری! غیر از توجه و تمسک به ولایت فقیه در زمان غیبت، آنچه بیش از همه مورد تأکید قرار می‌گیرد هم‌نوایی و همراهی با ولایت است. ما تا زمانی که از نظر روحی و فکری با ولی فقیه، هم‌قالب نشویم، نمی‌توانیم عملاً با ایشان هم‌سو باشیم. نمی‌توانیم قدم به قدم ایشان را همراهی کنیم و بدین‌ترتیب در کوره‌راه‌ها از هدف فاصله گرفته و با ایشان زاویه‌دار می‌شویم. بنابراین از اوجب واجبات، آشنایی دقیق با منظومه‌ی معرفتی، ارزشی و کنشی ایشان است تا آن‌جا که با خط مشیِ ایشان آن‌چنان آشنا شویم که قبل موضع‌گیری در بسیاری از موارد، موضعی هم‌سو با ایشان داشته باشیم و این یعنی همان پاسداری از اهداف انقلاب اسلامی. 📌. بنابراین بر حوزه‌ی علمیه است که بستر مطالعه و دقت و توجه نسبت به اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب را بیش از پیش فراهم سازد تا با پیروی از ایشان و هم‌سویی با نظراتشان در شکلی واحد و منسجم قدم در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی گذاشته و از موانع درونی و بیرونی آن به سلامت عبور کند. ان‌شاءالله ✍ زینب نجیب @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  به نام خالق یکتا 🔖 یک روایت شفّاف از عدم شفّافیت [۱]. یکی، دو هفته کلیپِ مربوط به خانم معلّم مازندرانی تمام شبکه‌های اجتماعیِ داخلی و خارجی و انقلابی و غیر انقلابی و... را درگیر کرده بود و عجیب این بود که هر یک به علل مختلف در حال انتقاد و تخریب بودند، اما بعد چه اتفاقی افتاد؟! کلیپ در پیج معلم و چند پیج و کانال دیگر به صورت غیرمنتظره‌ای منتشر شد، آموزش و پرورش با معلم و مدرسه برخورد کرد، صورت مسئله پاک شد و موضوع را خاتمه دادند، اما در ذهن مردم چه می‌گذرد و درگیری‌های ذهن آن‌ها را چگونه برطرف کنیم، مسئله مهمی است که کسی خود را مسئول و پاسخ‌‌گو نمی‌داند. [۲]. چرا با این معلم برخورد جدی شد؟ به خاطرِ پخش موسیقی در کلاس یا محتوای موسیقی‌ای که در کلاس پخش شد؟ یا سوءاستفاده از فضای کلاس، مدرسه و بچه‌ها؟ یا داشتن فعالیتی خارج از کتاب درسی؟ یا عمل غیرقانونی و غیراخلاقی ؟ و ده‌ها سوال دیگر. سازوکار ما برای جلوگیری یا کم‌شدن این نوع رفتارها چیست؟ اگر آموزش و پرورش در برابر کاری که در رابطه با این خانم معلم انجام داد، یک بیانیه داده بود، آیا به همه این سوالات و ده‌ها سوال دیگر پاسخ داده نمی‌شد؟ چرا این نهاد حاکمیتی یعنی آموزش و پرورش ذهن‌های مردم را منتظر و سرگردان نگه داشته است؟ مردم واقعاً پیگیر هستند و علت‌جویی می‌کنند، چرا مردم را به خوبی قانع نمی‌کنید؟ [۳]. این یک رفتار متداول در برابر چنین موضوعاتی است. رفتاری که به صراحت می‌گوید، من خودم را با افکار عمومی و حساسیت‌های آن تنظیم می‌کنم. در چنین مواقعی هم، صرفاً یک برخورد سریع و زودگذر انجام می‌دهم، اما حتی دلیل برخوردم را هم شفاف توضیح نمی‌دهم. همین که برخورد کنم کافی است، چون مردم همین را می‌خواهند، در حالی که حداقل توقع ما این است که روابط عمومی دستگاهی که برخورد می‌کند، یک بیانیه بنویسد و دلیل برخوردش را مطابق با قوانین و آیین‌نامه‌هایش به صورت واضح توضیح دهد. این موضوع مانع از برخورد سلیقه‌ای می‌شود ولی چون مبهم است، عدم وضوح، این امکان را به وجود می‌آورد که هر کسی به همه چیز انتقاد کند و مثلاً آموزش و پرورش را زیر سوال ببرد. [۴].اگر در کنش و واکنش‌های حاکمیتی، به طور شفاف و صریح، علت کارهای‌شان را توضیح بدهند، برای ادامه مسیر، شاخص به جامعه می‌دهند و محدودیت‌ها و خط‌قرمزها را دقیق مشخص می‌کنند و اگر ایراد و اشتباهی در کار دستگاه مسئول وجود داشته باشد، می‌توان توقع داشت که به تدریج اصلاح شود، اگر در امور مربوط به مردم، شفافیت از سوی دولتمردان صورت پذیرد، جلوی بسیاری از بدگمانی‌ها و اختلاف‌ها را خواهد گرفت. شفافیت، اعتماد مردم به حکومت را افزایش می‌دهد. در این رویکرد مردم جدای از حکومت نیستند؛ همه‌چیز باید با آن‌ها در میان گذاشته شود؛ «هم به مردم اطّلاع‌رسانى کنید، خبر دهید و پیشرفت‌ها را بگویید؛ هم اگر واقعاً موانعى وجود دارد، آن‌ها را هم شفّاف با مردم در میان بگذارید.» (بیانات رهبری در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، ۴ شهریور ۸۱)، اما متاسفانه در بعضی مواقع یا اصلاً توضیح داده نمی‌شود و یا خیلی دیر و نابهنگام اقدام می‌کنند، یعنی زمانی که شبهات زیادی  ذهن مردم را احاطه کرده و شک و تردید بر ذهن‌ها حاکم شده است. [۵]. در چنین مواردی باید کمبودها، نقص‌ها و ضعف‌ها  را ببینیم و واقع‌نگر باشیم. ما توان این را داریم که کمبودها و ضعف‌ها را برطرف کنیم و آن‌ها را با صدای بلند چند برابر بزرگ نکنیم تا دشمنان داخلی و خارجی سوءاستفاده نکنند و از شاخص‌های تعیینی ولایت خارج نشویم، ما باید در عین دیدن ضعف‌ها و کمبودها در چهارچوب شاخص‌های تعیینی ولایت هم در جهت برطرف شدن آن‌ها اقدام کنیم، بیان شفاف مواضع سیاسی مهم‌ترین رویکردی است که انقلاب اسلامی، بدان عامل است و مسئولان نیز باید مواضع انقلاب را شفاف بگویند. بنابراین شفافیت مسئولان در نظام اسلامی از مسائل ضروری است که اسلام دستور داده است و محدوده‌ آن نیز به غیر از موارد نظامی و امنیتی، شامل همه‌ مسائل مرتبط با مردم می‌شود. این مسئله که بیانگر جایگاه مردم در نظام اسلامی و نوع رابطه‌ مسئولان با مردم است، مطالبه‌ رهبر انقلاب  از همه مسئولان نظام است، تا از این طریق بتوان به یکی از ابعاد الگوی شایسته‌ دولت اسلامی دست یافت. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 جوانِ انقلابی، موتورِ محرکِ انقلاب [۱]. اگر جامعه‌ای بخواهد در مسیر پیشرفت، توسعه و گسترش مردم‌سالاری حرکت کند، جوانان نقشی پررنگ خواهند داشت. از آنجاکه جامعه‌ متکثر از اقشار مختلف سنی است، نیازمند یک موتور محرکه است، یعنی قسمتی که وظایف جامعه را به دوش می‌کشد تا حرکت به سمت توسعه شکل گیرد و مردم‌سالاری نهادینه شود و امورات جامعه انجام شود.جوان امروز ما بیدار و هوشیار است. همو که امام خامنه‌ای او را «امید انقلاب» خوانده. او نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است که «مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور» بر عهده‌ی اوست، می‌داند که در این پیچ تاریخی و دوره‌ی مهم، آینده‌ی انقلاب در دست اوست. جوان امروز همان نیروی انسانی تمدنی است که هم صالح و هم مصلح است. صالح است یعنی خود رشد یافته‌ی مکتب انقلاب است و مراقبت لازم را دارد و هم مصلح است یعنی می‌داند امروز رسالت بزرگی بر دوش دارد که تنها با سرریزشدن خوبی‌های وجودی او در جامعه تحقق می‌یابد. رسالت اصلی جوان امروز تعهد به انقلاب اسلامی است که با عمل به هفت توصیه اصلی امام خامنه‌ای در بیانیه‌ی گام دوم به او عملی می‌شود؛ یعنی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال، آزادی و عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی. [۲]. جوانی که بار رسالت تمدن خویش را بشناسد، می‌داند که نسبت‌ به جامعه‌ی پیرامونی خود مسئولیت بزرگی دارد و آن جهاد تبیین است. ایمان، عمل صالح، قدرت تفکر او می‌تواند سبک زندگی ایرانی اسلامی بیافریند. ازآن‌جاکه رهبر انقلاب جوانان را «محور تحقق نظام پیشرفته‌ی اسلامی» می‌خوانند و «امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده» را کلید اصلی همه قفل‌ها می‌خوانند، امروز جوانان باید با همت و هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار به سوی آرمان بلند نظام جمهوری اسلامی حرکت کنند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گرفته و با بهره‌گیری از نگاه و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی، ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی الهی بسازند. همچنین با استفاده از دانش که آشکارترین وسیله‌ی عزت و قدرت کشور است، می‌تواند در حل عیوب اقتصادی کشور به دولت اسلامی همراهی کند و با تزریق قدرت و نشاط و احساس مسئولیت که ناشی از قوای رئیسه جوانی در اوست نقش خود را در نجات از اقتصاد ضعیف ایفا کند و نقشه‌ی دشمنان داخلی و خارجی را نقش‌برآب کند. [۳]. البته قطعاً این موارد فقط به عهده جوانان نیست و همه کنشگران انقلاب اسلامی در همه‌ی سطوح، باید با از بین بردن ترس و ناامیدی و پرورش نهال امید به آینده در خود و دیگران و جهاد برای ساختن ایران اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی، در راه صیانت و حفاظت از انقلاب اسلامی و عظمت آن بکوشند و با جلوگیری از سلطه مستکبران و تلاش برای استقرار عدالت و همچنین تلاش برای کاهش فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها، رفع محرومیت، درس گرفتن از گذشته و بهره‌برداری از دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب، با ایجاد جهش در پیشرفت‌های مادی و معنوی کشور، برای بسط اخلاق و معنویت در کشور تلاش کنند. اما بنابر فرمایش رهبر انقلاب ، امروز نوبت نسل جدید است. چنانکه ایشان می‌فرمایند: «هرچه می‌توانید، خودتان را با علم و عمل بسازید. دوران جوانی شما مثل دوران جوانی نسل قبل از شما، دوران تعیین‌کننده‌ی سرنوشت تاریخی این ملت است. نسل قبل از شما اگر تنبلی می‌کرد، اگر در خانه می‌نشست و اگر لاابالیگری را پیشه‌ی خود می‌ساخت، ملت ما غرق در فساد وابستگی و ذلت فرودستی نسبت به امریکا باقی می‌ماند. آن نسل ایستاد، انقلاب را پیروز کرد، جنگ را پیروز کرد و از هویت ملی و شخصیت ملی دفاع جانانه‌ای نمود. امروز هم نوبت نسل جدید است. دشمن از جوانان ما می‌ترسد و می‌داند که اگر نسل جوان گسترده‌ی با ایمان ما با همین ایمان در صحنه بایستد، هیچ سلاحی، هیچ بمبی و هیچ موشکی نمی‌تواند این ملت را به زانو درآورد. هر گامی که شما برای ارتقای علمی و عملی و اخلاقی خودتان بردارید، مثل گلوله‌ای است که به سمت دشمن شلیک می‌کنید. این جنگ و این رزم، جهاد بزرگی است.» (بیانات در دیدار با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ۲۲ اردیبهشت۸۲). 🖋آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔴 جهادی برای نظمِ جدیدِ جهان و آمادگی برای ظهور [۱]. امروز دنیا در حال تغییر است. «نظم نوین جهانی» در حال شکل گیری است. نظمی که در آن استکبار دیگر حرف اول آن را نمی زند، اسرائیل و آمریکا دیگر حاکمان این حکمرانی جدید نیستند. «جوانان» باید نقش خود را در مسیر این نظم جدید پیدا کنند و علاوه بر رسیدگی به مسائل کشور خود به «مدیریت جهانی» نیز فکر کنند. جوانان می‌توانند در نظم نوین حرف اول را بزنند به شرط اتصال به خدا و رسول خدا، امامان و نائب امام زمان. اگر این اتصال برقرار شد، قطعاً پیروز این میدان خواهند بود. که حِزبُ الله هُمُ الغالِبُون.(مائده:۵۶) [۲]. به فرموده امام علی(علیه‌السلام) بیشترین نسلی که در جریان ظهور اثر می‌گذارند، «نسل جوان» هستند. «أصحابُ المَهدِيِّ شَبابٌ لا كُهولٌ فيهِم إلاّ مِثلَ كُحلِ العَينِ وَالمِلحِ فِي الزّادِ وَأقَلُّ الزّادِ المِلحُ.»«ياران مهدى(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) جوان‌اند و كهن‌سالان، در ميان آنان، اندك‌اند، مانند سرمه در چشم و نمك در زاد و توشه، كه كمترين قسمت توشه، نمك است.» (الغيبة للطوسي : ص ۴۷۶ ح ۵۰۱ .). بشارت ظهور بقیه الله اعظم با درخشش جوانان مومن همراه است. نقش جوانان در این زمینه، نقش محوری و اساسی خواهد بود. امروز وقت آن است که هم در اندیشه و هم در قلب، «زندگیِِ جهادیِِ نوینی» را آغاز کنیم. شرایط را بشناسیم و دیگران را نیز متوجه کنیم. جوانان باید نقشه‌های دشمن را تشخیص بدهند و نحوه مقابله با دشمنان را یاد بگیرند. [۳]. یکی از نقشه‌های دشمن، برای دیرتر به ثمر نشستن این نظم جدید،کاهش نسل جوان مومن و انقلابی با سیاست کاهش فرزندان است. امروز یکی از راه‌های «مقابله با دشمن» تلاش برای فرزندآوری و تولد نسل امام زمانی است. امروز دیگر وقت آن رسیده است که فرزندانی متولد بشوند فقط به جهت یاری امام عصر نه صرفاً برای دلخوشی پدر‌ و مادر و یا شیرینی زندگی. [۴]. امروز جهاد ادامه دارد. نامش جهاد فرزندآوری است. هرکس در این میدان به اندازه وسعش باید قدم بردارد. بسیاری برای نپیوستن به این جهاد بهانه می‌آوردند. بهانه‌هایی مثل نبودن امکانات، شرایط اقتصادی، حرف مردم و... و به خیال خود دلیل موجهی دارند. بی‌خبر از اینکه در دوران دفاع مقدس نیز افرادی بودند که برای نپیوستن به جبهه‌ها دلیلی به ظاهر موجه داشتند. اما تنها کسانی برای یاری امام‌ زمان انتخاب شدند که سختی این جهاد را به جان خریدند و حضور پیدا کردند. [۵]. در دفاع مقدس عده‌ای در خط مقدم حضور داشتند و عده‌ای در پشت جبهه‌ها کمک می‌کردند و هرکس به طریقی خود را به این جهاد عظیم وصل می‌کرد. امروز نیز عده‌ای در خط مقدم فرزندآوری هستند و لازم است افرادی که دیگر نمی‌توانند در خط مقدم باشند در پشت جبهه با یاری رساندن به این عزیزان از رنج‌ها و سختی‌های این دوران بکاهند. از جمله کارها می‌تواند: نگهداری از کودکان آن‌ها در روزهای خاص برای استراحت مادران، کمک در امور خانه، کمک مالی برای تهیه لوازم کودک و... باشد. [۶]. جهاد بدون سختی و مشقت معنایی ندارد. دوران بعد ظهور، دوران تحول ناگهانی و استراحت نیست؛ آغاز جهاد تمام عیار است! برای استقرار حق در کل زمین... در طول تاریخ حکومت‌های حق دیگری هم در زمین بوده‌اند اما تنها حکومت حقِ عالم‌گیر، حکومتی که در سراسر ارض گسترش یابد و تمدن اسلامی را مستقر کند، حکومت مهدوی است. و این حکومت با معجزه و کن فیکون به دست نمی‌آید! با مجاهدت حاصل می‌شود؛ يعنی ظهور، آغاز کار سنگین‌تر و همه جانبه شیعیان حقیقی و مجاهدین واقعی است... از طرفی ظهور، با نشستن و گوشه‌گیری و دعا هم محقق نمی‌شود. يعنی برای نزدیک شدن به خود ظهور و آن مجاهدت عظیم هم، باید مجاهدت کرد! باید در جهت آن حرکت کرد! [۷]. باید با خودسازی، با مبارزه، آماده مبارزه با آن چیزی شد که حضرت حجت می‌خواهند. منتظران واقعی، و سربازان واقعی حضرت موعود، نه اکنون آرام و سکون دارند، نه بعد از ظهور. مهدی (علیه‌السلام)، بقیة‌الله است؛ ذخیره خدا... خدا ذخیره اش را به دعای مدعیانِ بی‌عمل، بی‌معرفت و بدون عزم مجاهدت، نمی‌دهد... بدان امروز هر اندازه در جهت خواست و مطالبه ولی امر مسلمین تلاش کنی در حکومت حضرت نیز به همان اندازه مطیع خواهی بود. مبادا از قافله‌ی یاران امام زمان جا بمانی. 🖋فائزه جعفری @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 متمتعان از جوانی جوانی در زمان حضرت خاتم مشمول دعای پیامبر اسلام شده بود، چنانکه ایشان در حقش چنین دعا کردند: «پروردگارا! او را از جوانی خود متمتع و بهره‌مند گردان.» (تهذیب الکمال نزی، جلد ۲۱ صفحه ۵۰۸). ادعای ما این است که شهدای جوان مدافع حرم و امنیت ایران اسلامی نیز متمتعان از جوانی هستند. حال باید دید این تمتع و بهره‌مندی از جوانی به چه معناست؟ بهره‌مندی از جوانی به‌معنای لذت بردن از شهوات مادی جوانی، سرگرمی‌ها و لهو و لعب و غرق شدن در نعمت‌های خاص این دوران نیست، بلکه طبق آموزه‌های دینی ما جوانی که دامن خویش را از شهوات مادی و دنیوی دور کند در نزد خدای متعال اجر هفتاد و دو صدیق را دارد. جوانی با قدر و قیمتی همراه است که مایه‌ی مباهات و افتخار پروردگار است. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «بهترین مردم نزد خدا جوان کم‌سن‌وسالی است که در زمان زیبایی و طراوت از راه منحرف نگردید و به فرمانبری پروردگار خویش درآمد. این همانند کسی است که خداوند فرشتگان را شاهد گرفته و می‌گوید نگاه کنید این بنده من است.»(میزان الحکمه، جلد ۵، ص۷). ما معتقدیم «شهید مظهر ایمان صادق، عمل صالح و جهاد در راه خدا است و هویت ملی را ارتقا می‌دهد.» (بیانات رهبر انقلاب، ۸ آبان ۱۴۰۱). این یعنی شهدای جوان ما سرمایه‌ی خود را به نحو احسن در این دنیا استفاده کرده‌اند که با بصیرت، زمان‌آگاهی و کنش انقلابی در زمان و مکان مناسب، با شهادت در راه اهداف و آرمان‌های والای انقلاب و اسلام، با خدای متعال معامله کرده‌اند و کارنامه‌ی تاربخی خود را در دفتر انقلاب جاودانه ساخته‌اند. 🖋آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی