eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.4هزار دنبال‌کننده
332 عکس
103 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خالقِ انقلاب 🔖اعتکاف، رویشِ انقلاب اسلامی وقتی خبر رویت هلال ماه رجب را شنیدم وسایل اعتکافم را جمع‌وجور کردم و در این چند روز باقیمانده تا اعتکاف، همه‌اش در این فکر بودم که از لحظه‌ی ورود به مسجد تا لحظه‌ی خروج چه کار کنم؟ آیا همه‌ی اوقاتم را به نماز و عبادت و خلوت‌گزینی به‌سر ببرم؟ چون رهبر معظم  انقلاب فرموده است، «اعتکاف بیشتر یک کار فردی است؛ ایجاد یک ارتباط با خداست؛ جوری نشود که برنامه‌های جمعیِ این مراکزِ اعتکاف، حالت خلوت و حال ارتباط فردی و قلبی با خدا را در افراد ضعیف بکند یا بگیرد.»(بیانات در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، ۲۶ تیر۸۷) من که مسئول فرهنگی اعتکاف بودم، می‌خواستم از این فرصت سه شبانه‌روزی استفاده کنم و جلسات و حلقه‌های فرهنگی و تبیینی برگزار کنم، خدایا چه کار کنم؟ در خلوت همه‌اش مشغول عبادت باشم و دیگران را به انجام اعمال وارد شده توصیه کنم یا به امور فرهنگی و تبیین‌گرانه بپردازم؟ یا به هر دو؟ این موضوع ذهنم را خیلی جدّی به خود مشغول کرده بود تا اینکه در بیانات مقام معظم رهبری دیدم که فرموده است، «اعتکاف جای عبادت است؛ البتّه عبادت فقط هم نماز خواندن نیست؛ تماسّ خوب با معتکفین، ارتباط دوستانه و برادرانه، فراگیری از آنها، تعلیم‌‌دهی به آنها، معاشرت اسلامی را تجربه کردن و آموختن؛ همه‌‌ی اینها فرصتهایی است که در اعتکاف ممکن است پیش بیاید؛ [برای] این باید برنامه‌‌ریزی بشود.»(بیانات در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، ۱۵اردیبهشت ۹۳). بنابراین تصمیم خودم را گرفتم و یک برنامه‌ریزی کاملی را برای سه شبانه روز آماده کردم. بالاخره زمان رفتن به مسجد فرا رسید وسایلم را برداشتم و روانه‌ی مسجد شدم، در اولین لحظه‌ی ورود طبق برنامه‌ریزی قبلی، احکام اعتکاف را برای معتکفین توضیح دادم، بعد با همه‌ی آنها ارتباط صمیمی برقرار کردم تا بتوانم تعداد بیشتری را برای برنامه‌های بعدی جذب کنم. دو رکعت نماز شب‌های ایّام‌ُالبیض را به جا آوردم، بعد از نماز آنها را جمع کردم که جمع صمیمی و دوستانه‌ای بود، سپس یک کتاب به اسم «عارفانه» که با خودم تعدادی برده بودم، بین آنها تقسیم کردم و گفتم این کتاب را تا فردا عصر بخوانید، فردا روی آن با هم مباحثه می‌کنیم و به بهترین‌ها جایزه می‌‌دهیم. با وجود اینکه حدوداً ۱۵۰ صفحه داشت، فردا همه آماده‌ی ارائه و مباحثه بودند؛ چون همه‌ی آنها واقعاً خوب ارائه دادند؛ کتاب‌ها را به آنها هدیه کردم. چقدر خوشحال شدند؛ چون واقعاً کتاب عارفانه‌ای بود که سرگذشت شهید «احمدعلی نیّری» بود. بهترین ارائه‌دهنده، یک دختر ۸ ساله‌ای بود که مطالب را چنان بیان می‌کرد که همگی حظ بردیم. ارائه‌ی حاضرین آنقدر جذاب و شیوا بود که تقریباً همه‌ی معتکفین به حلقه‌ی ما پیوستند. فضای مسجد فضای عارفانه‌ای شد، همگی آنقدر تحت تاثیر قرار گرفتند که اشک در چشم اکثر آنها حلقه زده بود. بعد از اتمام جلسه تعدادی از معتکفین که مدیر دبیرستان‌ بودند با خواهش و التماس می‌گفتند بیا در مدارس ما همین برنامه را اجرا کن تا فضای عارفانه‌ای بر مدارس حکمفرما شود، در این فضای عارفانه خیلی تبین‌گری شد. آنها می‌گفتند شما حرف‌های خیلی جدیدی می‌زنید، مسئول اصلی اعتکاف که خادم یکی از امامزاده‌های شهرمان است می‌گفت من ۳۰ سال است که مجلس دارم ولی نتوانسته‌ام یک نفر را جذب برنامه‌های مسجد کنم، شما حرف‌های کاربردی خیلی جذابی می‌زنید، ما را هم بی‌نصیب نگذارید. اصلاً این اعتکاف با تمام اعتکاف‌های قبلی‌ام تفاوت اساسی داشت، مرتب سوال‌های هدفمند می‌پرسیدم و به جواب صحیح جایزه می‌دادم، اما یک سوال تقریباً مشکل مطرح کردم و گفتم، «نتیجه‌ی عفاف و پاکدامنی چیست؟» جواب این سوال روی کاشی‌های محراب مسجد نوشته شده بود، البته روی دیوارهای چهار طرف مسجد آیات و احادیث مختلفی نوشته شده‌بود. آنها هرچه جواب می‌دادند اشتباه بود. اصلاً چیز عجیبی بود، توجه کسی به آیه‌ی مورد نظر جلب نمی‌شد گفتم تا عصر وقت دارید که جواب را پیدا کنید. ناگهان همان دختر ۸ ساله از خواب بیدار شد و گفت چه خبر است؟ چرا این همه سر صدا می‌کنید؟ تا اینکه به خودم مراجعه کرد و پرسید و سوال را برایش تکرار کردم فوراً اشاره کرد به آیه‌ی مورد نظر که روی کاشی‌های محراب نوشته شده بود، «کُلِّما دَخَلَ عَلَیها زَکَریَّا‌المِحرابَ وَجَدَ عِندَها رِزقاً، هر وقت زکریّا به محل عبادت مریم داخل می‌شد، نزد او مائده‌ی آسمانی می‌یافت»(آل عمران /۳۷). اصلاً غوغایی در مسجد شد همه می‌گفتند این دختر کوچولو که خواب بود از کجا متوجه شد؟ همه تعجب کرده بودند گفتم از خودش می‌پرسیم گفت من در این مدت همه‌ی احادیث و ترجمه‌ی آیات روی دیوارها را خواندم و چیزی که به این سوال مربوط باشد نبود، گفتم پس حتماً این آیه، جواب سوال است. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝ادامه مطلب... بعد از اعلام جواب روی این آیه بحث شد و رعایت حجاب را جزئی از عفاف بیان کردیم و به این نتیجه رسیدیم هر کس عفاف و پاکدامنی پیشه کند از روزی خداوند بهره‌مند می‌شود و مسئله حجاب و عفاف به خوبی تبیین شد. در این جلسه صحبت‌هایم خیلی موثر واقع شد و طرفدار پیدا کرد چون به صورت جمعی و پرسش و پاسخ همگانی بود. در آخرِ هر جلسه به مدت ربع ساعت جمع‌بندی و نتیجه‌گیری می‌کردم. خلاصه در طول این سه شبانه‌روز بحث‌های انگیزشی و کنشی زیادی را مطرح می‌کردم. ساعات آخر همه می‌گفتند امسال با سال‌های قبل خیلی تفاوت داشت، حرف‌های جدیدی شنیدیم و عده‌ی زیادی شماره‌ام را گرفتند و شماره‌ی خودشان را هم به من دادند و قرار شد چند "حلقه‌ی میانی" تشکیل بدهیم. بعد از انجام اعمال امِّ داوود و نماز جماعت، با وداع‌های جان‌سوزی مسجد را ترک کردیم و به خانه‌هایمان برگشتیم. فردا صبح زود مسئول اصلی اعتکاف با من تماس گرفت و ضمن تشکر از من، گفت می‌خواهم مرا از همان جایی که تغذیه می‌کنی تغذیه‌ام کنی، من ۳۰ سال است که مجلس‌های مختلف برگزار می‌کنم نه خودم نه اهل مسجد اصلاً از این حرف‌های شما نشنیده بودیم، گفتم تشریف بیاورید حسینیه‌ی امام حسن مجتبی (عَلَیهِ‌السَّلام)، در خدمتتان هستیم. این اعتکاف پرثمرترین اعتکافی بود که در طول عمرم به جا آورده‌ام، انشاءالله مورد قبول حقّ قرار بگیرد. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ فرصت‌ها 🔖مشارکت، فرصتی بی‌بدیل و زیبا ۱. پس از قرن‌ها حکمرانی پادشاهان مستبد در کشور ما بدون کمترین اعتنا به ملت، با پیروزی انقلاب اسلامی، طعم شیرین تجربه‌ای نو برای بشریت، به وسیله‌ی الگویی به نام نظام جمهوری اسلامی با رهبری بی‌نظیر و با به پای صندوق آمدن توده‌ی میلیونی مردم ایران و انتخاب حکومتی براساس مردم‌سالاری دینی پدید آمد و به معرض تماشای جهانیان گذاشته شد. این شور و نشاط و حضور مردم در انتخابات از همان روزهای اول انقلاب به خلاف تمام انقلاب‌های دنیا زمینه‌ای شد برای استحکام پایه‌های مردم‌سالاری دینی، بنابراین، این حضور و نقش پررنگ مردم، نشانه‌ی پیوند عمیق ملت با این معجزه‌ی الهی -انقلاب اسلامی- و تحقق هرچه بیشتر و بهترِ مردمی‌‌بودن نظام اسلامی است، که مسئله‌ی بسیار گرانقدر، مهم و تمدنی‌ست و باید آن را قدر دانسته و از این مشارکت به نحو احسن حمایت و حفاظت کرد. ۲. باید گفت که در انتخابات هرچه حضور مردمی بیشتر و بهتر باشد این پشتوانه و حمایت مردمی، خود سنگر مستحکمی برای حفظ کشور و ملت از هر گزند و آسیب دشمن داخلی و خارجی می‌شود. در غیر این‌ صورت به محض مشارکت کم در انتخابات دشمن نتیجه‌گیری می‌کند که بین نظام و مردم جدایی افتاده است، بنابراین تلاش می‌کند تا دوباره برای تسلط و دخالت اقدام کنند. برای همین است که همواره امامین انقلاب تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند تا دشمن از تعرض باز داشته شود. حضرت امام خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه می‌فرماید: «اهمیت اوّلِ انتخابات به‌خاطر این است که انتخابات سنگر کشور است؛ حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، مصون‌ساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرّض و تجاوز و پُرروییِ بیشتر باز می‌دارد.»( ۲۴بهمن۱۳۸۲)  ۳. از جنبه‌های دیگر نیز انتخابات پرشکوه و با حضور پرشور مردم در مسائل سیاسی و بین‌المللی تاثیرات و منافع زیادی دربرخواهد داشت. این حضور پرشکوه خود ابزار قدرتی است که کشور را قدرتمند می‌کند. لازم به ذکر است که اگر حتی در زمینه‌های نظامی و اقتصادی و سیاسی دارای قدرت و برتری باشیم؛ هیچ‌کدام به اندازه‌ی حضور و مشارکت پرشور و حماسی و حداکثری مردم در انتخابات، در به نمایش گذاشتن اقتدار ملی و ابهت بین‌المللی نیست. این پرانگیزه بودن و هوشیاری و عزم ملت، هیبتی کم‌نظیر در چشم همه‌ی دنیا پیدا می‌کند و هرچه گسترش مشارکت بالاتر رود، اعتبار کشور هم بالا خواهد رفت. امام خامنه‌ای در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش می فرماید: انتخابات پرشور، اقتدار ملی و اقتدار ملی، امنیت ملی را بوجود می‌آورد. خواص می‌توانند در برگزاری هرچه پرشورتر ‎انتخابات نقش ایفا کنند.( ۱۶ بهمن۱۴۰۲) ۴. صحنه‌ی زیبای مشارکت مردم، اقتدار و ابهتی در پیکره‌ی نظام اسلامی ایجاد می‌کند و خون تازه‌ای را در آن به جریان می‌اندازد و موجب نشاط و احساس مسئولیت بیشتر در بین آحاد مردم و حرکت‌های تازه و مقدمات تحولات جدید و رفع مشکلات در کشور خواهد شد. در واقع با حضور پرشور و حداکثری در صحنه و انتخاب درست در مدیریت‌ها، در عین ثبات در کشور، نظام اجتماعی از رکود خارج و زمینه‌ساز تحول در جامعه خواهد شد. حضرت امام خامنه‌ای در دیدار مردم کرمان و خوزستان می‌فرماید: «این است که با انتخابات -حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها- کسانی را که با آن فکر سیاسی آن‌ها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آن‌ها همراهند، سر کار بیاورند؛ این می‌شود تحوّل.» (۲ دی ۱۴۰۲) بنابراین انتخابات موثرترین وسیله‌ی تحول برای هر فردی است که بخواهد آرمان‌ها و خواست خود را در جامعه، با توجه به چارچوب‌های نظام اسلامی به تحقق نزدیک کند. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... ۵. حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات خود فرصتی بی‌بدیلی‌ست برای امنیت و بازدارندگی دشمنان این مرز و بوم، حضرت امام خامنه‌ای در دیدار مردم کرمان و خوزستان می‌فرماید: «وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آن‌وقت علم در آن کشور پیشرفت می‌کند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی می‌رسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل می‌شود؛ مشارکت یک چنین معجزه‌ای می‌کند.» (۲ دی۱۴۰۲) علاوه بر این، مشارکت عامل اتحاد و قدرت ملی و نیز عامل ثبات و پیشرفت جامعه در همه‌ی میدان‌ها است و سبب تحکیم، استحکام و اقتدار نظام می‌شود و تمام حماسه‌ی پرشور انتخابات در این ۴۵ سال عمر با شرافت جمهوری اسلامی و قوی شدن ایران عزیز، خود عاملی است برای رسیدن به آرمان‌های حضرت روح‌الله که همان آرمان‌های انبیاء و اولیاء الهی‌ست. پس بیاییم از این فرصت بی‌بدیل و زیبای مشارکت برای سرنوشت کشور عزیزمان ایران و ایجاد تمدن نوین اسلامی استفاده کنیم و در صحنه‌ی انتخابات حاضر شویم و همه‌ی خیر و خوبی را برای ملت خود و امت اسلام به ارمغان بیاوریم. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام اولین انتخاب‌گر هستی 🔖انتخابِ اصلح این روزها بعضی از افراد می‌گویند ما در انتخابات شرکت می‌کنیم اما نمی‌دانیم به چه کسی رای بدهیم، چون خیلی از نامزدها وعده‌ سر خرمن می‌دهند ولی وقتی در انتخابات رای آوردند، دیگر پشت سرشان را نگاه نمی‌کنند و نقش مردم را نادیده می‌گیرند. هدف نگارنده در اینجا برشمردن ویژگی‌های نامزد اصلح می‌باشد تا ان‌شاءالله باعث رفع ابهام شود. [۱]. «انتخاب خوب یعنی، آدم‌هایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست، خودش را سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند.»(بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، ۳۰دی‌ماه۹۴)، رهبر انقلاب در این جملات پرمغز، به چهار خصوصیت یک فرد اصلح اشاره فرموده است، اول خودش را سپر بلای دشمن قرار دهد، یعنی نه‌تنها به دشمن چراغ سبز نشان ندهد، بلکه در مقابل او قرار بگیرد و در زمین دشمن بازی نکند و بعد می‌فرماید «فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد و کشور را به دشمن نفروشد و... »، یعنی قبول مسئولیت، لزوم ایثار و دوری از رودربایستی را در بر دارد و اگر کسی این ویژگی‌ها را ندارد، نباید به او رای داد. [۲]. «وعده‌های غیر عملی ندهند؛ بعضی از نامزدها، وعده‌هایی به مردم می‌دهند که خودشان هم می‌دانند از دست آنها ساخته نیست؛ شما که نمی‌توانی این وعده را عملی کنی، چرا به مردم وعده می‌دهی؟ چرا مردم را امیدوار می‌کنید به چیزی که می‌دانید نخواهد شد؟»(بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، ۳۰ دی‌ماه ۹۴)، بعضی مواقع، نامزدها وعده‌هایی می‌دهند که غیر قانونی‌ یا غیر عملی‌ست، چون زمانی که خواستند به آن وعده‌ها عمل کنند، می‌بینند که غیرممکن است و این باعث می‌شود مردم نسبت به او بی‌اعتماد بشوند، پس لازم است قبل از انتخابشان  با مردم صادقانه برخورد کنند و و عده‌های غیرممکن و غیرقانونی به مردم ندهند، چون مردم صداقت را درک می‌کنند و این یکی از آداب انتخابات سالم است. [۳]. رهبر انقلاب در ۱۶ بهمن سال ۹۸ پیرامون رای‌دادن در انتخابات مجلس، سخنان صریح‌تری بیان فرمود،"هرگز در هیچ انتخاباتی رسم بنده نیست که اشاره کنم به کسی تا انتخاب بشود، امّا این خصوصیّات به نظر من در منتخَب باید وجود داشته باشد، انقلابی، مؤمن، کارآمد، دارای روحیه‌ جهادی، شجاع، طرف‌دار عدالت. اگر می‌توانیم یک چنین افرادی را بشناسیم، که بهشان رأی می‌دهیم؛ اگر نشناختیم، از آدم‌های بصیر و مورد اعتماد استفاده کنیم. «پس کسی نباید بگوید شرایط نامزد انتخاباتی، اینهاست ولی من که نمی‌شناسم و نمی‌دانم، پس بهتر است که رأی ندهم، چون رهبر انقلاب در این مورد فرموده، "از آدم‌های بصیر و مورد اعتماد استفاده کنید.»، باید نهایت تحقیق و پرس‌وجوی خودمان را از این افراد بکنیم تا به فرد اصلح برسیم. رهبر انقلاب تا آخرین قدم ما را راهنمایی نموده‌ و بر ما اتمام حجت کرده است، پس هیچ دلیلی برای عدم شرکت‌ در انتخابات و برگزیدن شخص اصلح نداریم. [۴]. رهبر انقلاب پنج شاخص‌ را برای انقلابی‌بودن بیان فرموده‌ است که اگر این شاخص‌ها در شخصی وجود داشت می‌توان به او اطمینان کرد، «شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب؛ شاخص دوّم، هدف‌گیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها؛ شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی که مهم‌تر از همه است و استقلال امنیّتی؛ شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه‌ی دشمن و عدم تبعیّت از او؛ شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است.»، (بیانات در بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی، ۱۴ خرداد ۹۵)، پس فرد انقلابی حتما حد و مرز یا ویژگی‌هایی دارد که در مواضع، در رفتار، درعملکرد، در زندگی فردی و خانوادگی، در مناسبات و روابط اجتماعی و در تعاملات عمومی او جلوه‌گر می‌شود. یعنی یک نماینده انقلابی توحید محور، معاد‌باور و مردم‌یاور است و بامردم ، بین مردم ، برای مردم وهمراه مردم است. [۵]. انتخاب نماینده بدون هیچ عیب و نقصی در شرایط فعلی برای ما امکان‌پذیر نیست. اساسا قرار هم نیست نماینده‌ ما عاری از هر هیچ عیب و نقصی باشد. ما باید از بین نامزدهای فعلی، بهترین‌‌شان یعنی اصلح را انتخاب کنیم. همان‌هایی که با تقواتر، انقلابی‌تر، مردمی‌تر، حرف و عمل‌شان یکی‌تر، قابل اعتمادتر و پاک‌دست‌تر هستند، وقتی نگاهمان اینگونه شد، راحت‌تر می‌توانیم از بین نامزدها انتخاب کنیم، چون مسئله، مسئله دین و خدا و ادای تکلیف است. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝ادامه مطلب... همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است، باید بگردید و اصلح را پیدا کنید، بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتی فراهم کنید و بعد با خیال راحت رأی بدهید. بعضی صالح‌اند، بعضی صالح‌ترند. بگردید آن صالح‌تر را شناسایی کنید و به او رأی بدهید. [۶]. در جواب به استفتایی که از رهبر انقلاب در مورد معیارهای نامزد اصلح، کسب تکلیف کرده‌اند، فرموده است، «با وجود شرایط قانونی، اهمّ معیارهای اصلح به شرح زیر است: تدیّن، تعهّد و خوشنامی، وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن، عزم، اراده و نفوذناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح، دارای برنامه و کفایت لازم، مرعوب‌نشدن در مقابل دشمنان، ساده‌زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی‌گری، مردمی و آشنا به درد مردم وخدمتگزاری، اعتقاد واقعی به راه امام راحل(رحمةالله‌علیه)، تقید به مسائل اخلاقی نظیر پرهیز از معامله‌گری، رشوه و توصیه‌پذیری و توجه به منافع طبقات محروم جامعه، تثبیت مواضع عزت‌آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام، پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت‌المال یا اموال شبهه‌ناک در تبلیغات و غیر آن، پرهیز از طرح اموری که در اختیار آنها نیست، شناخت اولویت‌ها و فوریت‌های نظام و مردم و پرداختن به آنها.»، پس همگان به ویژه خواص و علما وظیفه دارند با حداکثر دقت، افراد اصلح را با حجت شرعی شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند و مردم را در انتخاب درست یاری دهند. همان‌طور که عدم دخالت خطرناک است؛ دخالت بدون بصیرت و حجت هم خطرناک است.  ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖پیراهنِ عثمان چند ماه قبل از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، پروژه تخریب دولت به بهانه رد صلاحیت‌ها توسط برخی آغاز شد و سعی شد نقطه‌ی قوت دولت سیزدهم به نقطه‌ی ضعف آن تبدیل شود. دولت سیزدهم دولت مردمی است که در طول خدمت خود نشان داد که دغدغه‌هایش، دغدغه‌‌های مردم است و در خوشی و ناخوشی و در بحران‌ها در کنار و در متن مردم بوده است، دولت مردمی که به جای کارهای ویترینی و تبلیغاتی، به کارهای زیربنایی و پایه‌ای پرداخته است. اما جریانی که نمایندگانش در کاخ جشن تولد می‌گرفتند و از داخل ماشین و از پنجره احوال مردم را می‌سنجیدند و در بحران‌ها مسئولینش از مسافرتِ غیرِ کاریِ خارج از کشور سر در می‌آوردند، و صاحب رویکرد «خودت بمال» و «بیمه‌اش را می‌دهیم» بودند! امروز علَم مردم‌سالاری بر دست گرفته و علیه یکی از مردمی‌ترین دولت‌ها لجن‌پراکنی می‌کنند. افرادی که به‌خاطر عملکرد خودشان و فاصله‌شان از متن مردم، مطرود مردم شده‌اند امروز دم از مردم می‌زنند. این جریانات فکری که عمدتا طرفدار دموکراسی دروغین غرب و منتقد مردم‌سالاری دینی هستند، مسئله خودشان را مسئله عامه مردم تلقی می‌کنند و تبحر عجیبی در اینکه خواست خودشان را خواست مردم جلوه بدهند، دارند. اینکه تعدادی از نمایندگان آنها -مثل دیگر جریانات- رد صلاحیت شده‌اند را در تضاد با خواست مردم ‌می‌دانند و چشم خود را به چند هزار نامزد مستقل احراز صلاحیت شده می‌بندند؛ و آمار بی‌سابقه تایید ۷۳ درصدی داوطلبین را نادیده می گیرند. چگونه است که رشد حدود ۳۰ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی و حضور چند هزارتایی نامزدهای مستقل، و رقابت متوسط ۵۱ نفر برای یک صندلی، ملاک مردمی‌بودن انتخابات نیست، اما احراز یا عدم‌احراز صلاحیت چند ده نفر از نامزدهای چند حزب خاص ملاک مردمی‌بودن انتخابات است! این جریانات از اسم مردم برای منافع حزبی خود سوء‌استفاده می‌کنند و احراز‌ صلاحیت‌نشدن افراد جریان خود را به بی‌توجهی به مردم عمومیت می‌دهند. آنهایی که مردم برایشان وسیله برای رسیدن به منافع حزبی‌شان هستند، پرچم دلسوزی مردم بلند کردند و یکی از انقلابی‌ترین نهادهای کشور را که حافظ رای و نظر ملت است، به جانبداری در انتخابات متهم می‌کنند. شورای نگهبان که همواره هدف توپخانه تبلیغات شرورانه دشمن بوده، بر لبه تیز ایستاده؛ هم باید رای و خواست مردم را حفظ بکند، هم باید هوشیار باشد کسانی سوار بر ارابه رسانه، به اسم مردم، خواست خود را بر آنها تحمیل نکنند، و گرچه در این راه، هدف نقدهای غیر‌منصفانه بسیار شده است اما سعی کرده وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، و «از خود هزینه کند» تا از مردم‌سالاری دینی محافظت کند، بر خلاف کسانی که «از مردم‌سالاری هزینه می‌کنند» تا خود و جریانات طرد‌شده مربوط به‌خود را نجات دهند. گرچه قطعا در این جریانات افرادی واقعا پایبند به مردم‌ و منافع مردم و نظام وجود دارند، اما همان‌ها باید متوجه باشند میدان‌دادن به افرادی که با مردم چنین معامله‌ای می‌کنند، وجهه تمام جریان را در میان مردم تیره‌تر کرده و باعث انزوای بیشتر این جریان می‌شود. تکیه دیگر برخی جریانات بر رد صلاحیت برخی از افرادی است که قبلا در مسئولیت بوده‌اند، و آن را نشانه‌ی جانبداری شورای نگهبان در انتخابات می‌دانند. در حالیکه اتفاقا این امر باعث امیدواری مردم است که نظام با «هیچ کسی عهد اخوت نبسته» و اگر کسی با وجود سابقه مسئولیت، نا‌کارآمدیش مشخص شود، نظام به آن واکنش فعالانه نشان می‌دهد و این از رشد و اراده نظام به اصلاح و تغییر، آن هم در بدنه مسئولین بالا رتبه خبر می‌دهد! آیا صرف مسئولیت داشتن در زمانی، دلیلی بر صلاحیتِ ابدی آن فرد است؟ باید سپاسگزار نظام و ارگانی بود که شجاعت اصلاح و گذر‌کردن از افراد مربوط به جناح‌های مختلف را دارد؛ و تحت فشار تفکری که می‌خواهد خود را تمام مردم جلوه بدهد، سر خم نکرده و با سرنوشت کشور و مردم بازی نمی‌کند. ✍ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... نکته آخر آنکه هیچ‌چیز بی‌عیب و نقصی وجود ندارد و در این ارگان انقلابی هم، با توجه به بررسی حجم بالای پرونده‌ها در مدت زمان بسیار محدود، امکان خطا هست اما راه اصلاح هم باز است. اگر کسی نسبت به نتیجه بررسی صلاحیتش اعتراض دارد و هدفش «اصلاح» است نه «تخریب»، می‌تواند در مهلت مقرر به صورت قانونی، مثل دیگر معترضان ،به مراجع قانونی رجوع کرده و اعتراض خود را بیان کند، به‌جای آنکه با هوچی‌گری و تسری مسئله شخصی و حزبی خود به مسئله مردمی، آشفتگی و ناامیدی در مردم ایجاد کند. آیا جای سوال نیست که وقتی راه حل قانونی برای اعتراض مصلحانه وجود دارد، چرا افراد به جای رجوع به مراجع قانونی لشکر رسانه‌ای راه می‌اندازند و مردم را گرفتار مسئله حزبی خودشان می‌کنند؟ ملت امروز از همیشه هوشیارتر است و باوجود جو رسانه‌ای، دلسوزان واقعیِ سالاریِ مردم‌ را از مدعیان آن تشخیص می‌دهد و با حضور آگاهانه در پای صندوق رای، بهترین پاسخ را به سوءاستفاده‌چی‌ها می‌دهند. به امید خدا. ✍ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
ان‌شاءالله تا دقایقی دیگر متن داستان انتخاباتی «سفر میشل به ایران» در این کانال منتشر می‌شود. 🔹این داستان، بسیار جذاب و پرکشش است و به سفر دختری آمریکایی به نام «میشل» به ایران پرداخته است. 🔸در این داستان، ضمن روایتِ سفر میشل، به بسیاری از سؤالات و ابهاماتِ پیرامون «انتخابات» پاسخ داده می‌شود. 🔹مخاطب این داستان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌باشد. 🔸این داستان در واحد پژوهش مجموعۀ تبیین تولید شده است. @t_manzome_f_r «واحد پژوهش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری» 🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
سفر میشل به ایران.pdf
505.6K
«سفر میشل به ایران» در روایتِ سفر خانم میشل به ایران به بسیاری از سؤالات و ابهامات پیرامون انتخابات پاسخ داده شده @t_manzome_f_r واحد پژوهش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖معترضِ مصلح ایرانیان در حالی به انتهای سال ۱۴۰۲ نزدیک می‌شوند که هنوز بار اتفاقات سال ۱۴۰۱ را به دوش می‌کشند. در تحلیل اتفاقات سال ۱۴۰۱ برخی تلویحا به دو گروه طرفدار نظام و معترض به نظام اشاره کردند و چنان از «مردم هم نظام را دوست دارند و هم معترض هستند» صحبت کرده‌اند که گویی این دو با هم قابل جمع نیستند، غافل از اینکه یکی از دست‌آوردهای نظام تربیت انسان معترض است! مشکلات و مسائل چیزی است که در همه نظامات و کشورها وجود دارد آنچه در بسیاری از کشورها وجود ندارد، مردمی حساس به این مسائل است. یعنی وجود افرادی «غیرخنثی، فعال و حساس» که به خاطر فساد و رانت، رگ گردنشان باد ‌کند و به خاطر تعرض به زن غیرتی شوند و به خاطر بی‌عدالتی، فقر و... آتش ‌به جانشان بیافتد. قطعا تربیت انسان‌های حساس و غیر‌خنثی از برکات جمهوری اسلامی است. قبل از انقلاب قاطبه مردم نسبت به فساد دستگاه حاکم حساسیتی نداشتند و گاهی، بعضی حتی نمی‌توانستند حاکمِ بدون فساد را تصور کنند. آنها دچار تبعیض شدید، فاصله طبقاتی و فقر و فساد و استعمار بودند، اما جز چند مورد استثنایی نسبت به اوضاع حساس نبودند و انسان‌هایی بدون کنش‌گری بودند. نه‌تنها در گذشته خودمان، بلکه در بسیاری از کشورهای به اصطلاح توسعه یافته‌یِ دنیا، شاهد مردمی هستیم که بعد سال‌ها اختلاف طبقاتی و حاکمیت اقلیت ثروتمندِ قدرتمند، فقط در دهه‌های اخیر به حرکات اعتراضی دست‌زده‌اند. برخی از آنها اشرافیگری و تجملگرایی را نه عیب می‌بینند نه به آن اعتراض می‌کنند. استعمارِ کشورهای پیشرفته را فراموش کرده، به زندگی حداقلی راضی هستند. در چند سال اخیر و در برخی کشورها است که اعتراض‌های جسته و گریخته‌ای را نسبت به نظام سرمایه‌داری، تبعیض و بی‌اخلاقی و فساد مشاهده می‌کنیم. در حالیکه در جمهوری اسلامی شاهد رویش انسان‌های حساس و معترض هستیم. پس یکی از برکات انقلاب تربیت انسان‌های حساس نسبت به عدالت، ساده‌زیستی و عدم فساد و رانت و ..است، اما جمهوری اسلامی فقط معترض نمی‌خواهد بلکه نسل «معترض مصلح» می‌خواهد، نسلی که برای خود سهمی در اصلاح مسائل قائل باشد، و در مقابل، دشمن دنبال تربیت نسل معترض غرغرویِ تنبل است. شاید بتوان گفت بخشی از ثمره‌ی این تربیت در حوادث سال ۱۴۰۱ دیده شد. معترض نق‌نقو دنبال اصلاح نیست، توهم دارد با توئیت‌زنی و اینستاگرام‌نشینی و با چهره‌ی‌ روشنفکری گرفتن و مدام بر طبل مشکلات کوفتن، می‌تواند ابراز وجود کند. این افراد به راحتی مورد سوء‌استفاده اغتشاشگران و آشوب‌گران قرار می‌گیرند. (واژه‌هایی که برخی از داخلی‌ها اصرار دارند از آن استفاده نکنند، همان‌طور که ابا داشتند از واژه دشمن استفاده کنند. آنها با پاک‌کردن این کلمه از تحلیل حوادث سال گذشته سعی‌کردند اتفاقات را فقط اعتراض جا‌بزنند و برای نظام، در برخود با اغتشاش‌گران، هزینه‌سازی کنند.) اما «معترض مصلح» با وجود همه اعتراض‌هایش به اصل و کلیت نظام پایبند است، امید دارد و به سمت اصلاح حرکت می‌کند. او آدم توییتری و اینستاگرامی نیست که فقط عیب‌ها را برجسته کند و چشم بر پیشرفت و نکات مثبت ببندد و دنبال‌کننده جمع‌کند. معترض مصلح فقط مشکلات را ردیف نمی‌کند بلکه «نقطه‌زنی‌کرده» و برابر ظرفیت و توانایی‌اش در اصلاح مورد اعتراض می‌کوشد. اگر به نبود آب شرب در برخی مناطق اعتراض دارد به جای اغراق در پست‌ها و جذب دنبال‌کننده(فالور) به بهانه‌یِ تشنگی مردمِ مستضعف، به سراغ مدیران می‌رود و از آنها مطالبه می‌کند و اگر مدیران جوابگو نباشند، خود بیل و کلنگ برمی‌دارد و در اقدامی جهادی آب شرب را به منطقه مورد نظر می‌رساند و اگر به خصوصی‌سازی فلان شرکت اعتراض دارد، تجمع کارگران را هدایت می‌کند، تشکل‌های دانشجویی، بسیج، امام جمعه و غیره را به کار می‌گیرد تا مشکل را حل کند. معترض مصلح غرغرو و مجازی‌نشین، نیست. حساس، مسئولیت‌پذیر و فعال و کنش‌گر است و هزینه‌های احتمالی اعتراضش را می‌پذیرد. به نظر می‌رسد اگر معترض مصلحِ توانمند هدایت اعتراضات مردمی را بعهده بگیرد، می‌توان امید داشت که اعتراضات در مسیر درست هدایت شود. در خلاءِ رهبری معترض مصلح است که اغتشاشگران فرصت سوء‌استفاده از اعتراضات مردمی را پیدا می‌کنند و راه را بر اصلاح مسائل می‌بندند. ✍ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔖ادامه مطلب... موارد گفته شده اصلاحات و کنش‌گری جزئی است. اما کشور به اصلاحات کلان احتیاج دارد، مثل اصلاح قوانین یا اصلاح برخی ساختارها یا نحوه اجرا، که بیشتر در اختیار مجلس و دولت هست. در این موارد معترض مصلح با «برگه رای» راه را برای اصلاح امور کلان می‌گشاید. انتخابات یک مسیر عاقلانه، قانونی، موثر و مقتدرانه برای اصلاح امور کشور است. همان‌قدر که معترض نق‌نقو با شک به صندوق رای نگاه می‌کند و گاه از آن دوری می‌جوید، معترض مصلح به آن به عنوان یک فرصت نگاه می‌کند و برای آن مشتاق است. او اعتراض خود را نه با آتش‌زدن اموال مردم، شکستن شیشه و آسیب به اموال عمومی بلکه با برگه رای نشان می دهد. انتخابات فرصت جدی برای اصلاح در اموری زیربنایی و کلان است که فقط چهارسال یکبار رخ می‌نماید. معترض مصلح هوشیار این فرصت را از دست نمی‌دهد و معترض نق‌نقو تحت تاثیر دشمن با نقابِ دلسوز، از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده، فرصت مشارکت در حل مسائل کشور را از دست داده و برخلاف مدعایش، عنصری خنثی و حتی منفی برای کشور می‌شود، که بدون آنکه بداند، دشمن برای پیشبرد اهدافش روی او حساب می‌کند. برای مُصلح انتخابات فقط رای به یک فرد نیست، «نه» به وضع کنونی و «آری» به تغییر در مسیر رشد و صلاح است. ✍ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ انتخاب 🔖انتخاباتِ زیبا و سرنوشت‌ساز ۱. در نقشه‌ی الهی، انسان مختار آفریده شده است. بر همین اساس چون انسان دارای اختیار است؛ می‌تواند دست به انتخاب زند، و به همین علت در هرکاری، همیشه و به ناچار در تب و تاب انتخاب است. بنابراین انتخاب، حقی است که برای هر انسانی محفوظ است و هیچکس نمی‌تواند این حق را از او سلب نماید. این حق می‌تواند در سرنوشت او تاثیرگذار باشد یعنی با هر حرکتی انسان در حال گزینش است. حال این گزینش می‌تواند او را برای رسیدن به آرمان‌هایش کمک کند یا در اثر انتخاب نادرست، او را از اهدافش دور کند. انسان برای رسیدن به سعادتمندی و حیات طیبه، باید در نقشه‌ی خدا طی طریق کند. از سوی دیگر شیاطین و استکبار جهانی، با ترفندها و حیله‌های گوناگون اما با یک هدف مشترک -آن هم مدیریت انسان- همیشه سعی کرده‌اند اکثریت مردم را در جهل و تاریکی و گمراهی نگه دارند تا حق انتخاب را از آنها سلب کنند و از مسیر هدایت بازدارند. بنابراین انسان‌ها برای رهایی از شرّ شیاطین اِنسی و رسیدن به رشد و هدایت، لازم است در راستای مشیّت و اراده‌ی الهی گام برداشته و از این نعمت الهی به درستی استفاده ‌کنند. ۲. آزادی و داشتن اختیار برای انتخاب این‌ است که انسان با میل و اراده‌ی باطنی نه به زور و اکراه مسیر الهی را طی کند. مردم ما توانستند این نعمت الهی و خواست و تمایل قلبی خود را با اراده الهی یکی کنند و در اثر پیوند این صلاح و رضایت، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی باشند. اکنون همچنان پس از گذشت ۴۵ سال از معجزه انقلاب اسلامی، بار دیگر ملت هوشیار و آگاه ما برای رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی، با انتخاب زیبا و سرنوشت‌ساز خود یعنی مردم‌سالاری دینی، در جبهه حق و مقاومت نه تنها در کشورمان بلکه به همراه مظلومان در منطقه و دنیا، در برابر نظم باطل جهانی که در حال فروپاشی است؛ ایستادگی می‌کنند. حال ما در موقعیت حساس تاریخی و مهمی هستیم تا پیچ تاریخی جهان را پس از دورانی تاریک و مالامال ستمگری، به سمت اهداف عالیه نظام اسلامی برگردانیم و در این امر مهم و سرنوشت‌ساز در نظم آینده جهان نقش ایفا کنیم. ۳. ملت فهیم و سرافراز ما بار دیگر به صحنه می‌آیند تا از حقی که خدای متعال به همه‌ی انسان‌ها داده است؛ با همه‌ی توان، با تواصی و بالا بردن مشارکت همه‌ی آحاد ملت، به پای صندوق‌های رای رویم و حضور خود را اعلام کنیم تا زمینه‌ساز نظم جدید در دنیا و سبب ارتقای قدرت ایران اسلامی و حل و فصل مسائل منطقه‌ای و جهانی شویم. حضرت آقا در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌فرماید: «انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد امّا اثر آن در چند سال باقی می‌ماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلّق به خودتان بدانید و از خدا بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه درست و حق است و بروید پای صندوق رأی و به کسی که شایسته است رأی بدهید.» (۶ خرداد ۱۴۰۰) در روز جمعه با هم همراه می‌شویم و حضرت را صدا می‌زنیم که: «أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا، کجاست گردآورنده پراکندگی صلاح و رضا. دعای ندبه» تا در راستای صلاح الهی با رضایت قلبی با خدای خود، صندوق‌های رای را با وحدت و یکپارچگی آذین‌بندی کنیم و با رای به گزینه اصلح، تمدن نوین اسلامی را هرچه سریع‌تر برپا و غم غربت و هجران حضرت را از خود بزداییم و راه ظهورش را هموار کنیم. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
💠 دهمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب 🔻این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند می‌سازد. 🔺این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار می‌گردد. 🟢 مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. امکان شرکت در دوره‌های تخصصی سطح۲، در رشته‌های مختلف ۳. اعطای گواهینامه 🔸زمان ثبت‌نام: از یکم اسفند ۱۴۰۲ تا دهم فروردین ۱۴۰۳ 🔹شروع دورۀ آموزشی: یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ ثبت‌نام از طریق پیوند زیر🔻 https://tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/marefati10-pre 🟤 راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری @t_manzome_f_r
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖پیشرفت یا خودکامگی پیشرفت یکی از شاخص‌‌های سنجش کارآمدی یک نظام است و هیچ کشور و هیچ ملتی نیست که پیشرفت نخواهد. اما بدون حضور فعال مردم در عرصه‌های مختلف، پیشرفت امکا‌ن‌پذیر نیست. یکی از معضلاتی که حکومت‌های خودکامه‌ای مثل حکومت‌های سلطنتی یا تزاری با آن روبرو بودند تناقض ذاتی آنها با امر پیشرفت بود. حکومت‌های خودکامه از یک طرف موجودیتشان در تمرکز قدرت در راس بود، و از آن طرف برای ادامه حیات، نیاز به پیشرفت داشت و برای این امر باید به مردم میدان عمل و حضور می‌داد. اما اگر مردم میدان پیدا می‌کردند دارای قدرت تصمیم‌گیری و اقتصادی می‌شدند، رشد می‌کردند و اختیار می‌خواستند و ابزار اعمال قدرت را هم، اکنون داشتند و به عنوان رقیبی برای حکومت خودکامه مطرح می‌شدند. به این صورت حکومت خودکامه موجودیت خود را در خطر می‌بیند، و ناچار باید قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری، و حضور مردم را محدود کند، که در این‌ صورت باز هم از پیشرفت باز ‌می‌ماند و موجودیتش به خطر می‌افتد. این وضعیتی بود که ایران قبل از انقلاب، در زمان حکومت دیکتاتوری پهلوی داشت. حکومت پهلوی حتی اگر هم می‌خواست در کشور پیشرفتی ایجاد کند، به خاطر ذات سلطنت و خودکامگیِ خود نمی‌توانست، چون پیشرفت که ملزوم به حضور بیشتر مردم بود، موجودیت پهلوی را به خطر می‌انداخت. گرچه کشورهای غربی و شرقی برای شکست این قفل راه‌حل‌هایی مثل نظام کمونیستی و حتی لیبرال دموکراسی دادند ، اما این نظام‌ها آخرسر دچار همین سرنوشت شده یا می‌شوند. قبل از ادامه بحث لازم به توضیح است که خودکامگی لزوما به معنی تسلط «یک فرد» بر یک ملت نیست بلکه به معنی تمرکز قدرت در دست عده‌ای است که می‌خواهند خود تصمیم‌گیر مسائل جامعه باشند و روند جامعه را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که همیشه قدرت در دستشان باشد. نظام کمونیستی که ادعا داشت بر حضور توده سوار است به خودکامگی و دیکتاتوری عده‌ای به نام حزب، بر اکثریت مردم انجامید و مردم اختیار و قدرتشان تحت سلطه آنها بود و شد آنچه که بر سر نظام‌های کمونیستی مثل شوروی آمد. اما لیبرال دموکراسی هم که به اسم، مردمی است و از حضور مردم در صحنه دم ‌می‌زند و در ظاهر هم انتخاب مردم را به رسمیت می‌شناسد، اما در حقیقت و باطن گرفتار خودکامگی اقلیت سرمایه‌دار است که با زیرکی و در یک فرآیند پیچیده مردم را به بردگی کشیده و حضور مردم در آن نه از نوع «انتخاب و اختیار» بلکه از نوع «بردگی مدرن» است. کندی توسعه، و مشکلات اقتصادی (و البته عقب‌ماندگی در مسائل انسانی و معنوی) که از همه‌جای دنیای غرب بیرون می‌زند و البته او سعی می‌کند به زورِ رسانه و دروغ بپوشاند، به زودی ادعای دروغین آنها را در مورد دموکراسی( با تعریفی که خودشان از آن می‌دهند) اثبات می‌کند. ✍محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... انقلاب اسلامی با شعار جمهوری اسلامی و با مفهوم مردم‌سالاری دینی، از خودکامگی گذر کرده، وارد مرحله جدیدی شد. نظام جدید کمتر از پنجاه روز بعد از انقلاب و در صندوق رأی و با آراء اکثریت مردم به تصویب رسید، و در طول حیات خود همواره به انتخاب و حضور مردم متکی بوده است. در این نظام پیشرفت در هر عرصه‌ای که مردم فعالانه حضور داشتند اتفاق افتاده است، در عرصه سیاست و در عرصه علم که مردم حضور داشتند، پیشرفت‌های چشمگیری بوجود آمد. ملتی که حتی نمی‌توانست سیم‌خاردار بسازد، ماهواره به فضا می‌فرستد، و به علم‌های روز دنیا مثل فن‌آوری هسته‌ای و هوافضا، دانش سلول‌های بنیادی، دانش و فن آوری تولید هواپیما و... که برخی از آنها در انحصار یک یا چند دولت است، دست‌ پیدا کرده و در برخی از آنها جزو چند کشور اول است. اما این برای نظام اسلامی کافی نیست و خواهان حضور بیشتر مردم در عرصه‌های دیگر هم هست. درواقع حضور مردم در هر یک از این بخش‌ها مقوم حضور مردم در عرصه‌های دیگر است. حضور مردم در سیاست حضور آنها در علم و اقتصاد و... را تقویت می‌کند و حضور مردم در اقتصاد و علم حضورشان در سیاست را قوام می‌بخشد. حال تصور کنید در چنین مسیر مبارکی، مردم به هر دلیلی، و با تحریک دشمن دوست‌نما و «به انتخاب خود» تصمیم بگیرند حضور خود در یکی از صحنه‌ها مثل انتخابات، را کمرنگ کنند. اولین جایی که ضربه می‌بیند همین حضور و تجلی مردم است. گویا مردم به خواست خود، و شاید نادانسته، از سهم خود در حکومت عقب‌نشینی می‌کنند و عقب‌نشینی در این بخش، قدرت مردم در بخش‌های دیگر را تحت تاثیر قرار داده و بر سرعت پیشرفت اثر منفی می‌گذارد. مهمترین دلیل که دشمن سعی می‌کند در لباس مصلح، مردم را تشویق به دوری از صندوق رأی کند، عصبانیت او از این حضور فعالانه‌ی مردم در عرصه‌های مختلف و در نتیجه پیشرفت کشور است. کشوری که این گرگِ در لباس گوسفند، برای عقب‌ نگه‌ داشتنش، بیش از سه قرن، تلاش کرده است؛ و امروز می‌بیند که حضور مردم تمام تلاش‌های سیصد-چهار صد ساله‌اش را به باد می‌دهد، برای همین است که دشمن اصلی خود را مردمی می‌بیند که در بستر مردم‌سالاری‌ دینی، که نظام‌اسلامی فراهم آورده‌ است روز به روز قوی‌تر شده و مملکتش را از گزند این دشمن غدّار چپاول‌گر دور و دورتر می‌کند. برای همین است در لباس دلسوز و مصلح، مردم را به عدم حضور دعوت می‌کند. لازم است مردم این دشمن را شناخته و فریب نقاب رسانه‌ایش را نخورد، و باور کند حضورش در پای صندوق رای بیش از هر چیز به خودش قدرت می‌بخشد و امکان حضور و قدرت‌نمایی‌اش را در عرصه‌های دیگر بیشتر می‌کند. به بیان دیگر، انتخابات یک آغاز است. آغازِ تحوّل در همه عرصه‌ها! آیا یک آغازِ قوی نویدبخش‌تر است یا یک آغاز ضعیف؟ ✍محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ امید 🔖 روزِ امید تفسیرِ تَبَرِ ابراهیم برای پایان شرک، عصای موسی و بعثت حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه)، دلاوری‌های امام علی (علیه‌السلام)،  صلح امام حسن (علیه‌السلام)،  خون سرخ امام حسین (علیه‌السلام) در عاشورا و جاری شدن جریان امامت تا غیبت امام عصر و ظهور انقلاب، مقاومت و حماسه، انتظار هستند. شعار پایداری و خط بطلان بر همه کفرها، نفاق‌ها و ظلم‌ها همان معنای «انتظار» است. «انتظار» یعنی در درون تاریکی‌ها و سردی‌ها، به دمیدن سپیده‌دمان چشم داشته باشی و به امیدِ طلوعِ خورشید زندگی کنی؛ در جهان آکنده از ستم و بیداد از شادمانیِ طلوعِ طلیعه‌ی جهانِ سرشار از دادگری لبریز شوی، در زیر سیلابِ خروشان تباهی و فساد  برای لحظه‌ای قد خم نکنی، آغوشت را برای تیغِ برّان تهمت‌ها و آشوب‌ها باز کنی و گاه برای حفظ ایمان راسخ در مقابل فتنه‌گران با خون سرخت، شهادت را در آغوش بگیری. انتظار یعنی شعار شورآفرین منتظران، پایداری مقاومان، صلابت پیشگان، شیعیان و مهدی جویانِ تاریخ... از طرفی منتظران امام مهدی (علیه‌السلام) در طولِ تاریخِ انتظار، در طلب تحقق عدالت هستند، عدالتی که کمال بشریت را نوید می‌دهد؛ اما خود دعوت به حماسه، یک اقدام است و انتظار ظهور حماسه‌آفرین و حرکت‌زا است و با سکون مغایر است و اگر با امید به ظهور منجی که پایان بی‌عدالتی در عالم است، همراه باشد، شورآفرین نیز خواهد بود. زیرا امید به خدا موجب رویش و رشد است و انسان امیدوار با تکیه‌ بر بازوی توکل و ایمان قدرت می‌یابد و از سستی و ضعف، کاهلی و خفتگی می‌گریزد و با تکیه بر تقوا و دانش به‌دنبال پیروزی حق است. حال اگر این امید در انسان منتظِر، با توحید همراه شود، انسانِ امیدوار در برابر ناملایمات و ناکامی‌ها چون کوه استوار می‌شود و از مواضع ضعف دوری می‌کند.اعتقاد به مهدویّت و به وجود مقدّس مهدی موعود ارواحنافداه، امید را در دل‌ها زنده می‌کند. هیچ‌وقت انسانی که معتقد به این اصل است، ناامید نمی‌شود. چرا؟ چون می‌داند یک پایان روشنِ حتمی وجود دارد؛ برو برگرد ندارد. سعی می‌کند که خودش را به آن برساند.(بیانات رهبر انقلاب، ۲۵ آذر ۱۳۷۶). آنچه امروز مردم مؤمن، موحد، صبور و مقاوم فلسطین اشغالی را در برابر ظلم و تجاوز رژیم غاصب اسرائیل زنده و استوار نگه‌داشته است، همین روح امید و ایمان به ظهور منجی است که با آمدنش زمین را از لوثِ وجودِ کفار و مستکبرین پاک می‌کند و در آن روز، حکومت الهی به وسیله‌ی مستضعفین در جهان برپا خواهد شد. آری! «انتظار فرج، انتظارِ دستِ قاهرِ قدرتمند الهی ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسان‌ها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند و انسان‌ها را بنده‌ی واقعی خدا کند. انتظار حرکت است، سکون نیست. انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام مهدی (علیه‌الصلوة‌والسلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت و او عبارت است از ایجاد عدل‌وداد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا. این معنای انتظار فرج است.» (بیانات رهبر انقلاب در  ۸۷/۰۵/۲۷). و «نیمه شعبان، مظهر امید به آینده است، بقیه امیدها ممکن است بشود، ممکن است نشود؛ اما امید به اصلاح نهایی به ‌وسیله حضرت صاحب‌الزمان امید غیرقابل تخلّف است.(السلام علیک یا وَعْدَاللهِ الذی ضَمِنَه)»(بیانات رهبر انقلاب، ۱۰ اردیبهشت ۹۷). ✍آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی