1سخنرانی دعای توسل.mp3
10.05M
🔴 شب گذشته مسجد جمکران
سخنرانی با موضوع فتنه های آخرالزمان
عزاداری شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱
حجت الاسلام و المسلمین عالی
انتقاد شدید حاج آقا عالی از ترس مجلس انقلابی و عدم تصویب قانون ساماندهی فضای مجازی
#آموزش_و_پرورش
#فضای_مجازی
#جنگ_روایت_ها
✉️ پیام مخاطب
سلام وقتتون بخیر
بنده معلمم و شاغل در اداره آموزش و پرورش.
همه مسائلی که [در گروه اتاق توییت] فرستاده بودن حقیقت داره، متاسفانه در آموزش و پرورش از همه جا معلم جذب میکنند و این جذب گروهی و بدون گزینشهای سخت و با تحقیقات ساده و الکی الان داره نتیجه خودش رو نشون میده.
در آموزش و پرورش یک راه برای تربیت معلم وجود دارد بنام دانشگاه فرهنگیان. ولی راه های فرعی هم برای استخدام وجود دارد: ماده ۲۸، خرید خدمات، حقالتدریسها، نهضت و طرحهای مختلف.
آموزش و پرورش بیشتر بنگاه اشتغالزایی است تا تربیت نسل.
مسئله دوم شکاف بین نسلی است بین معلمین و نسل جدید. معلمان فعلی اصلا حرف دهه هشتادی و نودی رو متوجه نمیشوند. دنیاشون متفاوته.
مسئله سوم سیاسی کاری شدید در آموزش و پرورش هست. الان در استان ما چندین اداره مناطق بزرگ با سرپرست اداره میشوند. یعنی هنوز ادارات مدیر ندارن، اداراتی هم که مدیر جدید براشون انتخاب شده، در حد کارشناس هستند تا رئیس اداره. چرا اینطور شده؟
[علت] دخالت شدید نهادها و افراد مختلف در انتصاب افراده. از استاندار و فرماندار تا امام جمعه و فرمانده سپاه و بهخصوص نمایندگان مجلس فعلی و حتی اونایی که سابقا در راس ادارات بودند. همه و همه در فکر وارد کردن افراد خودشون در پستهای مدیریت و معاونتهای ادارات آموزش و پرورش است.
از مدیر یا معاونی که با رانت و بدون کاربلدی بر سر کار اومده انتظار چی داریم؟
انتظار کار و تحول از این افراد انتظار غلطی است.
مسئله چهارم شکاف عمیق بین نسلهاست.
یک عده از کادر مدارس اصلا در فاز تربیت و... نیستند بلکه خودشون ضدتربیت هستند.
یک عده معلم و معاون و مدیر مدرسه دیگه که دغدغه فرهنگ و تربیت و ... دارند، نود درصدشون اصلا کار با کامپیوتر [رو بلد نیستند] ولی دانش آموز ما شب و روزش در شبکههای اجتماعی و تحولاتی است که در انها میگذرد.
خب این دو قشر اصلا حرف همدیگه رو متوجه نمیشوند که بخواهند روی هم تاثیر بگذارند.
مسئله پنجم حوزه پرورشی به عنوان خط مقدم مقابله با جنگ نرم و... اصلا در اندیشه کارهای تربیتی نیست.
حوزه پرورشی تبدیل به ستاد تشریفات مراسمات مختلف شده و معاونین و مربیان پرورشی از افرادی جذب شدهاند که فقط بهخاطر حقوق بیشتر معاونت پرورشی یا اعمال مدرک جدید و... به این سمت اومدن و مربیانی که در رشتههای درسی نتونستند استخدام بشوند در پرورشی بدلیل نیاز شدید جذب شدهاند.
امسال از ده نفر از جذب نیروهای جدید در منطقه شیعه نشین ما چهار نفر از اهل تسنن بودند!
خب این میخواد فردا چی به دانش آموز یاد بده؟ این مبانی اعتقادیش زمین تا اسمون فرق داره بعد قراره از نماز و ولایت و... در مدرسه به دانش آموز بگه؟
آموزش و پرورش هزار تا کلاف سر درگم داره که برای ساختنش باید بکوبن از نو بسازن.
عرفان حلقه، ابتذالات اخلاقی، بهاییت، سنیگری، بیاعتقادی در مدارس و بین دانشآموزان داره موج میزنه.
انقدر مسائل و مشکلات متعدد هست که اگر بگم تعجب میکنید ولی خب کارهای فرهنگی آموزش و پرورش فقط شعاری و من باب رد گزارش و ساختن رزومه است.
@GhadiriNetwork
فدوی: میانگین سنی اغلب بازداشتیها ۱۵ سال است
جانشین فرماندهی کل سپاه:
🔹میانگین سنی بسیاری از دستگیرشدگان اخیر ۱۵ سال است.
🔹غفلت از حوزههای تربیتی، معرفتی، تبیینی و تبلیغی باعث شد تا این عده در قربانگاه فضای مجازی و رسانهای،بهعنوان لقمههای چربی برای دشمن تبدیل شوند.
🔹برخی از این نوجوانها و جوانهای دستگیر شده در اعترافات خود از کلید واژههای مشترکی چون شبیهسازی اغتشاشات خیابانی به بازیهای رایانهای و همچنین اعتیاد و وابستگی شدید به فضای مجازی سخن میگویند؛ زمینه و بستری که شبکهها و رسانههای مجازی و ماهوارهای دشمن به خوبی از آن برای اغفال و گمراهسازی، بهره گرفت.
آیا مردان، چه زنان محجبه باشند و چه نباشند، یک جور فکر می کنند؟! ⁉️
پاسخ به پرسش یکی از مخاطبین محترم کانال👇
ببخشید اقای دکتر یک سوال: برای یک خانم بدحجاب داشتم از مضررات بدپوششی میگفتم ، گفت استاد دانشگاه ما میگفت مردها طورین که حتی با وجود پوشش زن هم انگار اونو لخت میبینن و با فکرشون به زنها نگاه میکنن و فرقی نداره من بپوشم یا نه!!
جواب شما به ایشون چیه؟
👈 پاسخ به این پرسش را در ارسال بعدی داده ام. لطفا توجه بفرمایید...
امّا، به دلیل محدودیت تعداد حروف هر ارسال، منابع و برخی جملات کامل تر مربوط به توضیحات ارسال بعدی را در این ارسال قرار می دهم:
بررسی رابطه میزان استفاده از لوازم آرایشی و مزاحمت های خیابانی برای زنان: مورد مطالعه استان کرمانشاه
https://jwsf.tabriz.iau.ir/article_666602.html
نظریه های یادگیری، اولسون و هرگنهان، ترجمه علی اکبر سیف، فصل مربوط به آلبرت بندورا. ایشان در توضیح نسبت دادن سرزنش (به عنوان یک مکانیسم خودتبرئه ساز می نویسند:
«بندورا مثال زیر را برای نسبت دادن سرزنش به دست داده است: تجاوزگران جنسی و مردانی که تمایل به کارهای خلاف عفّت دارند به افسانه های مربوط به تجاوز جنسی متوسّل می شوند که در آنها مکانیسم های مختلفی وجود دارند که از طریق آنها سرزنش شخصی از بین می رود... این باورها قربانیان تجاوز جنسی را مسئول می دانند زیرا گفته می شود که آنها با ظاهر و رفتار تحریک آمیز خود و با مقاومت کمی که در مقابل تجاوز از خود نشان می دهند تجاوزگر را به عمل تجاوز دعوت می نمایند» (هرگنهان و السون، ۲۰۰۹، ترجمه سیف، ۱۳۹۱، ص ۴۱۳).
چندین مطالعه تجربی نشان داده اند که در معرض پورنوگرافی (هرزه نگاری) قرار گرفتن (که اغلب زنان را به عنوان اهداف جنسی ترسیم می کند [جنسن و داینز، ۲۰۰۴]) منجر به این میشود که مردان شرکای زن خود را کمتر به صورت جذاب رتبه بندی نمایند (ویور، مزلند و زیلمن، ۱۹۸۴)، رضایت کمتری از جذابیت، عملکرد جنسی و میزان محبّت به شرکای صمیمی شان نشان دهند (زیلمن و براینت، ۱۹۸۸)، و تمایل بیشتری در جهت رابطۀ جنسی بدون درگیری عاطفی ابراز نمایند (زیلمن و براینت، ۱۹۸۸). حتی مشاهدۀ یک قسمت از برنامه تلویزیونی همچون Charlie’s Angels ممکن است منجر به این شود که مردان، زنان واقعی را به لحاظ جسمی کمتر جذّاب رتبه¬بندی نمایند (کنریک و گاتیرز، ۱۹۸۰). فریبل، جانسون و کلمن (۱۹۹۷) دریافتند دانشجویان دورۀ کارشناسی مرد که مرتّب و به صورت خودجوش پورنوگرافی را دنبال میکردند، اصطلاحات جنسی بیشتری را برای توصیف معنای واژه «زن» تولید میکردند تا کسانی که پورنوگرافی را به شکل منظم نمیدیدند! این دو گروه، در توصیفاتشان برای واژه «مرد» تفاوتی با یکدیگر نداشتند؛ این پیشنهاد میکند که مشاهده پورنوگرافی، به خصوص، با جنسی سازیِ زنان مرتبط است و تاثیرات تعمیم یافته یا به لحاظ جنسیتی خنثی در بر ندارد ... اگر دختران و زنان منحصرا به عنوان موجودات جنسی در نظر گرفته شوند تا به عنوان افرادی پیچیده با بسیاری علایق، استعدادها، و هویت های متنوع، آنگاه پسران و مردان احتمالا در برقراری ارتباط با آنها در سطوحی، به جز سطح جنسی، مشکل خواهند داشت» (انجمن روانشناسی امریکا، ۲۰۰۷، ص ۲۸).
Report of the APA Task Force on the Sexualization of Girls
پاسخ به سوال را در ارسال بعدی دنبال کنید...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
پوشش بانوان و آزار جنسی خیابانی
یک نکته مهم: به دلیل تبلیغات #اسلام_هراسی در غرب، بانوان محجبه در کشورهای غربی، در مجموع، آزار خیابانی زیادی (نه آزار جنسی) را در آن کشورها متحمّل می شوند و این ارتباطی به موضوع حجاب ندارد، بلکه به خاطر هویت اسلامی بیانگر ایشان است.
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آیا پوشش بانوان، در نگاه آقایان به ایشان، بی تأثیر است؟
پیش از هر بحثی باید بدانیم جبهه ای که زنان را برای شهوترانی مردان هرزه می پسندد، از هیچ اقدامی برای ترویج بی بند و باری فروگذار نخواهد کرد. بنابراین، زبان شما نباید صرفا زبان دفاعی باشد، بلکه شما باید به این نگاه غلط هجوم ببرید.
اینکه حجاب، چه آثار و فواید فردی و اجتماعی دارد در کانال در حال بحث شدن است.
اما، پاسخ به این استدلال جناب استاد دانشگاه!
۱. باید بدانیم که این یک توجیه و مکانیزم دفاعی برای خودتبرئه سازی است. آلبرت بندورا، یکی از روانشناسان پیشگام در زمینه توضیح چرایی انجام اعمال غیراخلاقی است. وی معتقد است افرادی که خود را چندان بد نمی پندارند، برای حفظ وجهه خودشان، و همزمان انجام دادن اعمال غیراخلاقی، از مکانیزم های خودتبرئه ساز استفاده می کنند. برای نمونه، متجاوزان جنسی، عمل ناپسند خود را اینگونه توجیه می کنند که «فردی که مورد تجاوز قرار گرفته، خودش هم علائمی نشان می داد که رابطه جنسی را می خواهد». خب،شما از بحث بندورا، می توانید در دو جهت استفاده کنید.
جهت اول، اینکه استاد شما برای توجیه کردن ترویج بی حجابی، متوسل به مکانیزم خودتبرئه ساز شده اند: «همه مردان، حتی اگر زنان محجبه باشند، ذهنشان درگیر مسائل جنسی می شود!». این به وضوح یک مکانیزم خودتبرئه ساز است. از جهتی، ترکیب فرافکنی و دلیل تراشی است. شنیده اید که می گویند: «کافر همه را به کیش خود پندارد»؟!
اما جهت دیگر استفاده شما از مثال بندورا، می تواند این باشد که به ایشان برسانید که «به چه دلیلی باید برای افراد متجاوز توجیه درست کنیم؟» اگر اینطور که ایشان می گویند، همه مردان، با هر پوششی که از بانوان ملاحظه کنند، ذهنشان درگیر مسائل جنسی می شود، طبیعتا عده ای از این جمعیت هم متجاوز خواهند بود. با این اوصاف، از ایشان بپرسید «اگر یک خانم محجبه باشد، راه توجیه برای متجاوز باز است یا اگر خانم غیرمحجبه باشد؟»
۲. ایشان، به فرض اینکه می توانستند این حرف را اثبات کنند (که نمی توانند)، حجاب بانوان را صرفا و صرفا در چارچوب نگاهی ارزیابی کرده اند که پوشش بانوان را فقط به عنوان جلوگیری کننده از نگاه هرزه مردان مورد تحلیل قرار می دهد، حال آنکه چنین نگاهی غلط است. حجاب، پیش از آنکه ثمراتش برای جامعه آشکار شود، برای خود بانوان مفید است. مدیریت غریزه نمایشگری، توجه به همه ابعاد وجودی، نیفتادن در بازی بی پایان رقابت برای زیبایی، تمرکز بر شخصیت به جای تمرکز بر جنسیت، نمایش دادن هویت و باورهای خود، آزادی از امیال و انگیزه هایی که در نهایت به ضرر فرد تمام می شوند، آزادی از معیارهای جامعه هرزه پسند از بانوان و ... .
۳. پوشش بیانگر یک هویت است. یک هویت اخلاقی-دینی. وقتی کسی پوشش دارد، معمولا همراه با آن به انتقال مفاهیم دیگری هم می پردازد. مثلا، اینکه با حجاب خود دارد می گوید مفاهیم ارزشی مانند حیا و عفاف و حریم خصوصی و نپذیرفتن نگاه هرزه دیگران از ارزشهای من است. ضمن اینکه این پیام مهم را انتقال می دهد که در زندگی من مردان باغیرتی حضور دارند و این یک پیام ترسناک برای متجاوز است. حمایت اجتماعی که از دیدن حجاب خانمها برداشت می شود، برای بسیاری مردان هرزه بازدارنده است.
۴. ایشان با دیدن یک خانم محجبه درگیر زنای ذهنی می شوند، طبیعی است که با دیدن یک خانم غیرمحجبه، ممکن است درگیر فرایندهای جدی تری شوند!
۵. به ایشان بگویید استدلال شما شبیه به این است که بگویید فرقی نمی کند، انسان روزه دار، بوی غذا را از بالای دیگ استشمام کند یا از فاصله ۳۰ متری! یا اینکه غذا را در دهان او بگذاریم! او در هر حال، گرسنه است! چه استدلال ضعیفی است!
۶. به ایشان اطلاع بدهید مطابق با پژوهشهای انجام شده، مردانی که فیلم های هرزه نگاری را می بینند، در تولید واژگان جنسی برای خانمها پیشرو هستند و چنین چیزی در سایرین دیده نمی شود یا بسیار کمتر است. این پژوهش می گوید: «هر چه جنبه های جنسی بانوان نمایش عمومی تری پیدا کنند، مردان هرزه جری تر می شوند و زنها را به عنوان موجودات جنسی تئوریزه می کنند و نه انسانهایی با شخصیت». آیا حجاب، مانع چنین نگاهی نیست؟
۷. به ایشان بگویید طبق پژوهشهای انجام گرفته، بانوانی که پوشش مناسب تری دارند، آزارهای کلامی، رفتاری و جنسی کمتری نسبت به سایرین می بینند.
در پایان، این نکته مهم را باید بگویم که خانمهایی که تصور می کنند اگر پوشش آزاد شود، همه چیز عادی می شود و حساسیت ها از بین می رود، باید بدانند که آزادی پوشش، علاوه بر مخاطرات فراوان برای امنیت روانی و اخلاقی و خانوادگی و اجتماعی آنها، سبب می شود مردان، علاوه بر انجام اعمال غیراخلاقی، هر روز توجیهات جدید برای اعمال زشت خود تولید کنند.
منابع اشاره شده را در ارسال قبلی ببینید...
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231