a_mahdie fatemeh_two(4).mp3
593.1K
#صوت_مهدوی
ای امید فاطمه💦
روح و ریحان همه🌸
یابن الزهرا💐
#یاوران_مهدی
7_ شهادت طلبی
📜
از امام صادق علیه السلام روایت شده است: ✍و یتمنون ان یقتلوا فی سبیل الله»؛ #یاران مهدی علیه السلام آرزو میکنند که در راه خدا به شهادت برسند». قیام امام مهدی علیه السلام از نظر جغرافیایی، گسترده ترین جنبشها است؛ چرا که حکومت عدل آن حضرت جهانی بوده و همه زمین را در برخواهد گرفت. برای
پی ریزی حکومتی با این وسعت و عظمت، #یاران آن حضرت باید ویژگیهای مناسب با این کار بزرگ داشته باشند.
📌سوال
🔍افرادی دیده می شود که دجال، مهدی و نزول عیسی و یاجوج و ماجوج را منکر می شود و به هیچ یک از آن ها اعتقا ندارند و ادعا می کنند که روایات وارد شده در این زمینه ها صحت ندارد، با این که این افراد درباره علم حدیث و دیگر علوم تخصص ندارند. گاهی از جانب علماء نیز مناقشه می شود و آن ها خیال می کنند که احادیث وارد شده در این زمینه ها دروغ بر پیامبر است نعوذ بالله و وارد اسلام شده است، در حالی که این افراد نماز می خوانند، روزه می گیرند و واجبات را نیز انجام می دهند. حکم این مسئله چیست؟
📝 روایات نزول مسیح پسر مریم در آخرالزمان از آسمان خروج یاجوج و ماجوج، خروج دجال در آخر الزمان و آمدن مهدی با سند صحیح و به صورت متواتر نقل شده است. هر کدام از این چهار مورد قطعی است، مهدی در آخرالزمان زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد پس از آن که پر از جور می شود. همچنین نزول عیسی بن مریم، خروج دجال در آخرالزمان و خروج یاجوج و ماجوج. همه این موارد با سندهای صحیح و متواتر از رسول خدا (صلی الله علیه و اله) نقل شده است، پس انکار این مورد کفر و گمراهی است. از خداوند عافیت و سلامت خواستاریم. پس دجال، مسیح پسر مریم و یاجوج و ماجوج قطعی است و شکی در آن نیست. تردید نیست که روایات در این باره از رسول خدا (صلی الله علیه واله) متواتر است. اما درباره مهدی نیز روایات متواتر است، چندین نفر تواتر آن را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) حکایت کرده اند، ولی بعضی از مردم در آن اشکال گرفته و توقف کرده اند. پس تنها در کفر کسی که مهدی را انکار کند توقف کرده اند. اما کسی که دجال یا مسیح پسر مریم و یا یاجوج و ماجوج را انکار کند، شکی در کفر او نیست و هیچ توقفی نمی شود، توقف تنها در منکر مهدی است. در این باره گاهی در کفر و ارتدادش از اسلام توقف شده است. زیرا کسانی در گذشته به آن اشکال گرفته اند، اما نظر بهتر و نزدیک تر به حق این است که منکر مهدی نیز کافر است، اما آن چه متعلق به یاجوج و ماجوج و دجال و مسیح است، به درستی که کافر شده است. از خداوند عافیت می طلبیم
📚فتاوی نور علی الدرب.ج1 ص355.ط موسسة الشیخ عبدالعزیز بن باز الخیریة
مهدی یاوران عزیزاین روایت ,داستان من و شماهاست که امتحان و غربال میشیم ⬇️
🔵 در روایات آمده است فردی از خراسان نزد امام صادق(ع) آمد و او را به جنگ برای باز پسگیری خلافت دعوت کرد. اما امام به خراسانی دستور داد وارد تنور پر از آتش شود و او از این عمل خودداری کرد، در همین حال هارون مکی وارد شد و امام همان دستور را به او داد و او انجام داده و وارد تنور داغ شد، اما در نهایت هیچ آسیبی به او نرسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دانشمند
🔰جوانی که امام زمان رو قبول نداشت😊
♻️دعای بعد از زیارت آل یاسین
دعایی که بعد از این زیارت باید خوانده شود ، چنین است:
✅«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ، اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْئَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ نَبِیِّ رَحْمَتِکَ وَ کَلِمَهِ نُورِکَ ، وَ أَنْ تَمْلَأَ قَلْبِی نُورَ الْیَقِینِ ، وَ صَدْرِی نُورَ الْإِیمانِ ، وَفِکْریِ نُورَ النیات وَ عَزْمِی
نُورَ الْعم وَ قُوَّتِی نُورَ الْعَمَلِ ، وَ لِسانِی نُورَ الصِّدْقِ ، وَ دِینِی نُورَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ ، وَ بَصَرِی نُورَ الضِّیآءِ ، وَ سَمْعِی نُورَ الْحِکْمَهِ ، وَ مَوَدَّتِی نُورَ الْمُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ حَتّی أَلْقاکَ ، وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَ مِیثاقِکَ ، فَیَسَعَنِی رَحْمَتُکَ یا وَلِیُّ یا حَمِیدُ .
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فِی أَرْضِکَ ، وَ خَلِیفَتِکَ فِی بِلادِکَ ، وَ الدّاعِی إِلی سَبِیلِکَ ، وَ الْقآئِمِ بِقِسْطِکَ ، وَ الثّآئِرِ بِأَمْرِکَ ، وَلِیِّ الْمُؤْمِنِینَ وَبَوارِ الْکافِرِینَ ، وَ مُجَلِّی الظُّلْمَهِ وَ مُنِیرِ الْحَقِّ ، وَ النّاطِقِ بِالْحِکْمَهِ وَ الصِّدْقِ ، وَ کَلِمَتِکَ التّآمَّهِ فِی أَرْضِکَ ، الْمُرْتَقِبِ الْخآئِفِ وَ الْوَلِیِّ النّاصِحِ ، سَفِینَهِ النَّجاهِ وَعَلَمِ الْهُدی وَنُورِ أَبْصارِ الْوَری وَ خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدی وَ مُجَلِّی الْعَمی الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً ، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ، إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ .
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی وَلِیِّکَ وَ ابْنِ أَوْلِیآئِکَ ، الَّذِینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَأَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ ، وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِیراً .
اَللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ لِدِینِکَ ، وَ انْصُرْ بِهِ أَوْلِیآءَکَ وَ أَوْلِیآءَهُ وَ شِیعَتَهُ وَأَنْصارَهُ ، وَ اجْعَلْنا مِنْهُمْ .
اَللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَ طاغٍ ، وَ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِکَ ، وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ ، وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمالِهِ ، وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ مِنْ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ ، وَ احْفَظْ فِیهِ رَسُولَکَ وَ آلَ رَسُولِکَ ، وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ ، وَأَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ ، وَ انْصُرْ ناصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خاذِلِیهِ ، وَ اقْصِمْ قاصِمِیهِ وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَهَ الْکُفْرِ ، وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفّارَ وَ الْمُنافِقِینَ ، وَجَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ حَیْثُ کانُوا ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها ، بَرِّها وَ بَحْرِها ، وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً ، وَأَظْهِرْ بِهِ دِینَ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ، وَ
اجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعْوانِهِ ، وَ أَتْباعِهِ وَ شِیعَتِهِ ، وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ ما یَأْمُلُونَ ، وَ فِی عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَرُونَ ، إِلهَ الْحَقِّ آمِینَ ، یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ ، یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ.
❓❓چگونه امام زمان را یاری کنیم؟
◀️پيشتازى به خواسته امام زمان عليه السلام
💠وَالسّابِقينَ اِلى اِرادَتِه.../از پشتازان به سوى خواسته او (قرار ده) 💠
🔵اراده بزرگ و خواسته مهمّ حضرت وليّ عصر «عجّل اللَّه فرجه» برقرارى حكومت عدل و داد و زدودن و ريشه كن ساختن ظلم و فساد است كه خداوند متعال آن حضرت را براى انجام اين برنامه سنگين برگزيده و ذخيره نموده است.
🔵هر آن كه در اجراى اين برنامه سبقت گيرد و زودتر از ديگران با آن حضرت همراهى كند بى شك نزد خداوند پاداش بيشترى خواهد داشت.
همان طور كه سابقين صحابه پيامبر صلى الله عليه وآله نسبت به سايرين ممتاز بوده اند و نزد خداوند منزلت و مقام بلندتر و پاداش فزون ترى دارند.
🔵به طور كلّى پيشتازان به كارهاى نيك و اجراى دستورهاى الهى مرتبه اى والاتر دارند و نزد خداوند مقرّبترند. چنان كه مى فرمايد: «والسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ * أُولئِكَ المُقَرَّبُونَ»؛ «پشتازان پيشگام، آنانند كه مقرّبانند»
نيز فرمايد: «والسَّابِقُونَ الاَوَّلُونَ مِنَ المُهَاجِرينَ وَالاَنْصَارِ وَالَّذينَ اتَّبَعُوهُمْ بِاِحْسِانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ... ».«و پيشتازان نخستين از مهاجرين و انصار و كسانى كه به نيكى از آنان پيروى نمودند، خداوند از آنان خشنود گشت و آنان از خداوند خشنودند و بوستان هايى از بهشت براى ايشان فراهم ساخته است كه نهرها از زير درختانش جارى مى باشد، جاودانه در آن خواهند ماند و اين است پيروزى بزرگ! »
🔵همچنين خداوند متعال مؤمنان را به سبقت جستن در كارهاى نيك و صفات پسنديده تشويق و ترغيب فرموده است: «سَابِقُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ.... »؛ «سبقت جوييد (و به پيش تازيد) براى رسيدن به آمرزشى از پروردگارتان... ».
«فاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ»؛«پس به نيكىها (بر يكديگر) سبقت جوييد».و دعاى مؤمنان را براى پيشگامان به ايمان كه حاكى از كردار پسنديده ايشان است بازگو فرموده است: «يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلاِخْوَانِنَا الَّذينَ سَبَقُونا بِالْإِيمَانِ»؛ «مى گويند: پروردگارا! ما و برادرانمان را كه در ايمان بر ما سبقت داشته اند بيامرز».
🔵گفتنى است كه: مقام اوّل سابقين به اميرمؤمنان على عليه السلام اختصاص دارد كه آن حضرت نخستين كسى است كه از دل و جان به نبوّت و رسالت پيامبرصلى الله عليه وآله گرويد و گواهى داد و با خلوص نيّت به دفاع از حريم آن جناب پرداخت.
🔵همان گونه كه پيش كسوتان و سبقت جويان به ايمان و اعتقاد به پيامبرصلى الله عليه وآله و ياران نخستين آن حضرت مقامى برتر و درجه اى بلندتر كسب كرده اند، همچنين سابقين در اجابت دعوت امام عصر عليه السلام و پيشگامان در اجراى خواسته آن حضرت، مرتبه بيشتر به دست مى آورند و نزد خداوند قرب و منزلت فزون ترى دارند.
🔵بنابراين بايد سعى كنيم كه در تقوا و درستكارى و عبادت سبقت گيريم و در عمل به احكام قرآن و تحصيل معارف و حقايق آن و اهتمام به دعا براى تعجيل فَرَج - كه مهم ترين خواسته هاى امام عليه السلام است - پيش قدم باشيم.
🔵مولاى متّقيان على عليه السلام در وصيّت نامه خود چنين فرمود: «واللَّه اللَّه في القرآن لايسبقكم بالعمل به غيركم؛ از خداوند پروا كنيد، از خدا بترسيد در باره قرآن، مبادا ديگران با عمل به آن بر شما پيشى بگيرند».
🔵مبادا افراد غير مسلمان با عمل به احكام قرآن و پيشه ساختن آيين مسلمانى در زندگانى خويش موفق تر از ما شوند و ما از آنان عقب تر باشيم.
🔵خدا نكند كه راستگويى و امانتدارى از ميان ما رخت بربندد ولى بيگانگان به آن پايبند باشند و چنين پندارند كه در آيين اسلام كاستى هست و بر پيروان اسلام خرده گيرى كنند، غافل از اين كه:
اسلام به ذات خود ندارد عيبى
هر عيب كه هست در مسلمانى ماست
#یاری_امام
📚چگونه امام زمان را یاری کنیم؟
✍سید مهدی حائری واصلی
@entezar_ma313
🌷مهدی شناسی ۶۲🌷
🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷
🌹غریم🌹
◀️قسمت سوم
💠 اگر غريم را در معنای بدهکاری وجود مقدس امام زمان بررسی کنيم شايد بهتر است از اين زاويه وارد بحث شويم که وجود مقدس بقية الله هميشه خود را بدهکار باری تعالی میدانند و نقصان بندگی خويش را در مقابل محبوب بيان میکنند. ايشان چون جد بزرگوارشان پيامبر(صلوات الله علیه و آله) از خدا میخواهند تا برای هميشه در جايگاه بندگی و عبوديت بمانند. « اضفنی اليک بالعبوديه» اين کلمات سر لوحه مقام ولايتی ايشان است.
💠 اما اگر به اين نام از زاويه بنده و والی بنگريم وجود مقدس بقيةالله خودشان را به گفته جد بزرگوارشان بدهکار به مردم میدانند. مولی اميرالمومنين علیه السلام در نهج البلاغه خطبهای دارند که در جنگ صفين ايراد کردهاند و در اين خطبه به نقش والی نسبت به مردم اشاره میکنند و میفرمايند:... بزرگترين حقها که خدايش واجب کرده است حق والی بر رعيت و رعيت بر والی است. خداوند سبحان اين حق را واجب نموده است و حق هر يک را به عهده ديگری واگذار فرموده است و آن را موجب برقراری پيوند آنان قرار داده است و ارجمندی دين ايشان را به اين حق متصل کرده است. پس حال رعيت نيکو نگردد جز آن گاه که واليان نيکو رفتار باشد و واليان نيکو رفتار نگردند جز آن گاه که رعيت درستکار باشند.پس چون رعيت حق والی را بگذارد و والی حق رعيت را به جای آرَد حق ميان آنان بزرگ مقدار شود و راههای دين پديدار و نشانههای عدالت برجا و سنّت چنانکه بايد اجرا. پس کار زمانه آراسته گردد و طمع در پايداری دولت پيوسته و چشم آز دشمنان بسته."
💠اين قسمت از خطبه اميرالمومنين(علیه السلام) را بازگو کرديم تا به اين نکته اشاره شود:وجود مقدس يوسف فاطمه(عج الله فرجه) تمام حقوق مردم را به بهترين و کاملترين وجه ادا میکنند و اگر مردم از دريافت اين حقوق محرومند موانعی است که خود بر سر راه دريافت حقوق خويش ايجاد میکنند.
💠کدام والی نيکو رفتارتر از امام زمان نسبت به مردم است؟؟؟ در خطبه آمده است چون رعيت حق والی را ادا کنند والی حق ايشان را ادا کند.اما وجود مقدس بقية الله حقی از جانب مردم نمیبيند که آن را به پای ادای وظيفه آنها ثبت کنند. ولی هرگز خود در انجام وظايفشان نسبت به بندگان ذرهای قصور و کم کاری و نقصان را جايز نمیشمارند.
💠اين وجود چنان وسيع و گسترده است که در مقابل کمترين محبت، والاترين نوع جبران را بر خود فرض میدانند.مثلاً اگر کسی بُکايی(اشکی) بر جد بزرگوارشان حسين(علیه السلام) داشته باشد، آتش جهنم را بر او حرام میکنند.ايشان خود را چنان نسبت به قطرات اشک بدهکار به مردم میدانند که از باری تعالی اذن حرام بودن آتش جهنم را برای فرد طلب میکنند.
💠سيد بن طاووس نقل میکنند سحری در سرداب سامرا صدای حضرت را هنگام مناجات با خداوند شنيدم که میفرمودند:
«اللهم انّ شيعتنا خُلِقوا من فاضلِ طينَتِنا...»
"پروردگارا شيعيان ما از زيادی گل ما خلق شدهاند و با آب ولايت ما سرشته و عجين گشتهاند. آنها را بر انجام معصيت و گناه مؤاخذه نکن، زيرا آنان حقی نزد ما دارند. به حرمت و کرامتی که نزد تو داريم شيعيان ما را روز قيامت در مقابل دشمنان قصاص نکن و اگر پرونده حسناتشان کم و سبک است از حسنات ما بر آنان بيفزا.
💠وجود مقدس حضرت به دليل اينکه خود را بدهکار شيعيانشان می دانند از خدا طلب می کنند تا بندگان را در دنيا از گناه محافظت کنند و در قيامت جهنم را بر آنها حرام گرداند حسنات خويش را به پرونده شيعيان خود میافزايد...
#مهدی_شناسی
#قسمت_62
#اسامی_امام
#غریم
@entezar_ma313
#تلنگر_مهدوی
💠 از آیت الله بهجت سوال شد اگر ما بخواهیم در ظهور امام زمان تعجیل بشود ، باید چه ڪار ڪنیم؟
ایشان فرموند :
🔸همان ڪارهایی ڪه در عصر ظهورشون قرار است انجام دهیم را الان انجام دهیم.
💠 همان ڪارهای خوب را ، همین الان انجام دهیم. و بدی ها را ، همین الان ترڪ ڪنیم ظهور ایشان محقّق می شود...
#تلنگر_مهدوی
@entezar_ma313
✍ چگونه حضرت که در يک مکان است، ناظر همه جا ميباشد؟
📢بايد دانست كه حاضر و ناظر دانستن امام به اين معنا نيست كه امام با چشم سر، افراد را نگاه ميكند؛ همانگونه كه شاهد و ناظر بودن خدا نيز شهود و ديدن مادي نيست. بلكه امام داراي حقيقت وجودي بسيار بلندي است كه مربوط به گستره اين عالم مادي نيست. در بسياري از اخبار، براي پيامبر(ص) و امامان غير از آنچه كه ما آن را نفس و روح ميناميم، مقامي والاتر اثبات شده و آن مقام نورانيت است. در روايتي نقل شده است «نخستين چيزي كه خداي متعال آفريد، نور پيامبر اكرم و امامان بود» . در روايت ديگر آمده است: «خداوند در آغاز،🔆 نور محمد(ص) و علي(ع) را خلق كرد» و در روايتي ديگر بيان شده است: «خداوند، از نور عظمت خويش، آنان را آفريد» . آفرينش از نور خدا، چندان براي ما روشن نيست، ولي ميتوان گفت غير مادي و مقامي بس بلند است. اين مقام نورانيت، چون محيط و دربردارنده زمانها و مكانها است، بر همه چيز احاطه وجودي دارد و نمونه و مَثَلي است براي علم الهي؛ يعني همانگونه كه خداي متعال بر همة ما سواي خويش، احاطه حضوري دارد و اين، به زمان و مكان ربطي ندارد، 💫آنها نيز كه مظهر تام اسماي الهياند و علمشان هم مظهر علم الهي است، به موجودات احاطه حضوري دارند. بر اين اساس، استقرار حضرت در مكاني از مكانهاي اين كره خاكي، با شاهد و ناظر بودن او منافاتي ندارد. استقرار براي بدن مادي است و شاهد و ناظر بودن، مربوط به مقام نورانيت و روح مطهر آنان كه وسعت وجودي دارد ميباشد.
📚آفتاب مهر
#سلام_امام_زمانم
✨جانم فداے نام تو
❣يا صاحب الزمان(عج)
✨قربان آن مقام تو
❣يا صاحب الزمان(عج)
✨جان ميدهم بخاطر
❣يڪ لحظہ ديدنت
✨دل عاشقٍ سلامِ تو
❣يا صاحب الزمان(عج)
✋سلام بر قطب عالم امڪان♥️
🌷مهدی شناسی ۶۳🌷
🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷
🌹قیامت🌹
◀️قسمت اول
⬅️در كلاس شناخت القاب امام زمان علیه السلام، مبنا و اصل دستيابي به وجود مبارك حضرت است تا با شناخت هر چه بيشتر حضرت پردههاي غيبت ميان ما و ايشان مرتفع شود.حركت به سوي آسمان وجودی ايشان كاري است كه تنها به دعاي خود او ممكن و ميسر میگردد وگرنه وزش طوفانهاي حوادث و سختيهاي فراوان توان پرواز را از افراد سلب خواهد کرد. اما چون هيچ حادثهای و هيچ طوفاني براي فرو آمدن و وزيدن از فرمان حضرت سرپيچي نمیکنند از همين رو مسير شناخت و معرفت نسبت به ايشان ممکن میگردد.اميد که با شناخت هر چه بيشتر ايشان پردههاي غفلت مرتفع شود و تابش خورشيد وجودي امام زمان بر فكر و روح يخ زده انسان بتابد.چنانچه رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) فرمودهاند:« اذا دخل النور القلب انشرح و انفتح» « هنگاميكه نور در قلب انسان وارد شود گسترده و باز ميگردد» اگر اين روايت را از زاويه عكس بررسی کنیم خواهيم گفت هر قلبي كه در هجران معصوم گرفتار آيد قطعاً دچار قبض و تنگي خواهد شد و تنها با تابش نور ولايت انبساط و گستردگي خويش را به دست خواهد آورد.
⬅به طور حتم شايسته است تا اين بحث با كلام قرآن تصديق شود قرآن در آيه ۴۸ سوره مباركه ابراهيم ميفرمايد:
«يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيرَْ الْأَرْضِ وَ السَّمَاوَاتُ وَ بَرَزُواْ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ» «در آن روز كه اين زمين به زمين ديگر، و آسمانها (به آسمانهاى ديگرى) مبدل مى شود، و آنان در پيشگاه خداوند واحد قهار ظاهر مى گردند!»
⬅️بسياري از مفسرين اين روز را روز قيامت دانستهاند و تبديل و جابجايي كه آيه از آن سخن ميگويد به واكنشهاي طبيعي زمين در روز قيامت معطوف کردهاند.
⬅️اما كتاب نجم الثاقب تفسير آيه را متوجه زمان ظهور کرده است.آقاي ميرزاي نوري ميفرمايند: در زمان ظهور زمين مملو از شدت بركات و رويش گياهان ميشود، چشمهها جوشان ميگردند و درختان به بار مينشينند.
⬅️از توضيح ميرزای نوری در اين کتاب چنين استنباط میشود که قطعاً در دوره غيبت همه چيز رو به ويراني و مندرس شدن نهاده است. كه زمان ظهور شرايط تازهاي براي بشر خودنمايي ميكند.
⬅️ما در شناخت اسامي حضرت نام قيامت ايشان را بررسي كرديم و گفتيم حضرت از آن رو كه هر دل خواهاني را زير و رو ميكنند نام قيامت را به خود اختصاص دادهاند و اگر جلوه نام قيامت حضرت در كنار اين آيه قرار گيرد خواهيم گفت زمان ظهور براي هر كس قيامتي در درون فرد و قيامتي در فضاي خارج برپا میشود.قيامتی پس از تحمل سختیهای عصر غيبت، زيرا در زمان غيبت بسياري از حقايق پنهانند و واقعيتها پوشيده و مستور، و ظلمت فضاي زندگي بشر را در برگرفته است. گناه و معصيت و هتك حرمت نسبت به اولياء افزون میشود و بسياري از معاصي در اين زمان شدت مييابند و همه اينها تاثير خود را كم و زياد بر افراد باقي ميگذارد و قيامت درونی و بيرونی زاييده چنين دوران سختی است.
⬅️اما روز ظهور با تابش مستقيم خورشيد ولايت تاريكيها كنار ميرود و هر زمين سنگلاخي آمادگي سرسبز شدن را در خود مييابد.در آن روز نعمتها چنان رويش مييابند كه فراتر از گمان و وهم و انديشه بشر میشوند.
⬅️بعضي از مفسرين اين آيه را در كنار آيه ۱۶سوره مباركه غافر گذاشتهاند و گفتهاند : «يَوْمَ هُم بَارِزُونَ لَا يخَْفَى عَلىَ اللَّهِ مِنهُْمْ شىَْءٌ ...» «روزى كه همه آنان آشكار مى شوند و چيزى از آنها بر خدا پنهان نخواهد ماند...»
⬅️روز ظهور روزي است كه همه چيز بارز و آشكار ميشود و هر پنهاني خودنمايي ميكند.يكي از مفسرين در تفسير اين آيه میگويد: اين تبديل در ذات و حقيقت هر چيز اتفاق ميافتد يعني تغيير و تبديلي رو بنايي و ظاهري نيست. ايشان براي مثال ميگويند:چنانچه درهم به دينار تبديل میشود و همچنان كه سيئات به حسنات بدل میگردد.
⬅️از پيامبر روايتي در اين رابطه وجود دارد « المومن في وقت التبديل في ظل العرش» در روايت ديگري پيامبر(ص) ميفرمايند« الناس وقت التبديل علي الصراط» و همچنين پيامبر(ص) گفتهاند: «الناس حينئذ اضياف الله» مفسری صاحب ذوق اين روايات را به زمان ظهور تفسير کردهاند.اگر كلمات كليدي اين سه روايت را بررسي كنيم خواهيم گفت: «عرش» «صراط» و « اضياف الله» هر سه نشان از وجود مقدس امام زمان است زيرا در تفاسير «عرش» وجود عرشي حضرات معصومين است وصراط ائمه اطهارند. امام صادق(ع) فرمودهاند: « نحن صراط المستقيم» و ضيافت خدا در زمين تنها به واسطه وجود مقدس امام هر عصري برپا ميشود و اين سه وضعيت بر افراد زمان ظهور تجلي خواهد كرد.
#مهدی_شناسی
#قسمت_63
#اسامی_امام
#قیامت
@entezar_ma313
سلام بر مولای مهربانم🌹
میرسد از همه جا رایحه ناب ظهور
باید آماده شوی زود که او می آید
✨الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج✨
🍃«انصار» امام زمان عج الله فرجه🍃
◀️«زمینه سازان» قیام امام مهدی علیه السلام، قبل از «انصار» پا به عرصه میگذارند.
◀️ انصار از شاگردان نسل پیشین محسوب و به واسطه ویژگیهای منحصر به فردشان شناخته میشوند.
◀️به عنوان نمونه درباره ی «جوانان طالقان» روایتی زیبا نقل شده است:متقی هندی در _کنزالعمّال_ و سیوطی در _الحاوی_ درباره ی انصار امام از «طالقان» چنین نقل کرده اند:
«وَیْحاً للطّالقان، فانَّ لِلّهِ عزّ وجل بها کنوزاً لَیْسَتْ مِنْ ذهب وفضّة، ولکن بها رجالٌ عرفوا اللّه حَقَّ معرفته وهم انصار المهدی»/«خوشا به حال طالقان! همانا برای خدای باشکوه و بزرگ در طالقان، گنجهایی است که از طلا و نقره نیست؛ بلکه در آنجا مردانی هستند که خدا را آن چنان که حقّ معرفت او است شناخته اند و آنان از یاوران مهدی علیه السلام هستند».
◀️در روایتی دیگر چنین آمده است: «بخٍّ بخٍّ للطّالقان»؛ «آفرین، آفرین بر طالقان! »
◀️علاّمه مجلسی در این باره حدیث مفصل تری را نقل کرده است: «له کنزٌ بالطالقان ما هو بذهب ولا فضّة، ورایة لم تنشر مُذطُویت، ورجالٌ کَأَنَّ قلوبهم زبر الحدید لا یشوبها شکٌ فی ذات اللّهِ اَشَدُّ مِنَ الْجَمْرِ، لو حُملوا علی الجبال لاََزالوها، لا یقصدون برایاتهم بلدةً اِلاّ خرّبوها کَأَنَّ علی خیولهم الْعُقْبان، یتمسّحون بسرج الامام یطلبون بذلک البرکة، ویحفّون به ویقونه بانفسهم فی الحروب، یبیتون قیاماً علی اطرافهم ویصبحون علی خیولهم. رُهبان باللیل، لیوث بالنهار. هم اطوع من الاَْمَةِ لسیّدها، کالمصابیح کَأَنَّ فی قلوبهم القنادیل وهم من خشیته مشفقون. یدعون بالشهادة و یتمنّون ان یُقْتلوا فی سبیل اللّهِ. شعارهم: یا لثارات الحسین. اذا ساروا یسیر الرعب امامهم مسیرة شهر یمشون الی المولی ارسالاً، بهم ینصراللّه امام الحقّ»/«برای او گنجی است در طالقان که [از جنس] طلا ونقره نیست، وپرچمی است که از هنگام فرو پیچیده شدن، گشوده نشده است، و مردانی است که دل هایشان پارههای آهن است. در دل این مردان تردیدی در ذات الهی راه نیافته وسوزنده تر از پارههای اخگر است.اگر به کوهها حمله ور شوند، آنها را متلاشی سازند، با پرچم هایشان آهنگ هیچ دیاری را نکنند، جز آنکه ویرانش سازند؛ گویی که بر اسب هایشان عقابانند. برای برکت به زین اسب امام علیه السلام دست کشند و گرداگرد او بگردند و در نبردها با جان خویش یاری اش کنند. شب را به قیام و عبادت گذرانند و روز را بر اسبان خود. زاهدان شب و شیران روزاند. اطاعت پذیرتر از کنیز به سرور خویش اند. چونان چراغ هایند؛ گویا چلچراغهایی در دلشان فروزان است. و از بیم الهی ترسان اند. برای شهادت دعا میکنند و آرزوی کشته شدن در راه خدا را در سر میپرورانند.
◀️شعارشان: «ای خون خواهان حسین! » است. آن گاه که به راه افتند، ترس و وحشت پیشاپیش ایشان مسیر یک ماه را بپیماید. متوجه مولا شوند و به حرکت درآیند. خدای تعالی بدیشان امام حق را یاری رساند».
#مهدیاران
#انصار
📚انتظار پویا
✍محمدمهدی آصفی
@entezar_ma313
🌷مهدی شناسی ۶۴🌷
🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷
🌹قیامت🌹
◀️قسمت ۶۴
◀️اميرالمومنين(علیه السلام) ميفرمايند: « قلوب الرجال وحشيةٌ من تالفها اقبلت عليه» « دل آدم وحشي است هركس به او الفت ورزد مطيع او خواهد شد»
◀️اگر وجود مقدس امام زمان (عج الله فرجه) در زمين وجودي افراد ظهور كنند اين زمين خشك و بيآب و علف و ظلماني به سرزميني سرسبز و پر بركت تبديل خواهد شد و فرد قلبش را رام محبّت كسي ميكند كه اين زندگي پرثمر را به او عطا نموده است.
◀️ در روز ظهور همه دلهاي خواهان و مستعد، رام وجود مقدس بقية الله ميشوند. چون اولين نسيمهاي محبت از سوي ايشان در آن زمان بر قلب افراد وزيدن ميگيرد.
◀️مرحوم ميرزاي نوري آيه ۸۳ سوره مباركه آل عمران را نيز شاهد مثالي براي روز ظهور حضرت ذكر كردهاند. «أَ فَغَيْرَ دِينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَن فىِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ»«آيا آنها غير از آيين خدا مىطلبند؟! (آيين او همين اسلام است) و تمام كسانى كه در آسمانها و زمين هستند، از روى اختيار يا از روى اجبار، در برابرِ (فرمان) او تسليمند، و همه به سوى او بازگردانده مى شوند. »
◀️در تفسير نور الثقلين موسي بن جعفر (علیه السلام) تفسير اين آيه را متوجه زمان ظهور فرزندشان صاحب الزمان(عج الله فرجه) کردهاند.
از روايت حضرت موسی به جعفر چنين برداشت میشود که در روز ظهور در شرق و غرب اسلام بر گروههاي مختلف عرضه ميشود( يهود، نصاري، صائبين و زنادقه...) و هر کس که ايمان آورد در شمار انصار المهدی جا میگيرد و آن کس که از اقبال به مولی رو برگرداند بيچاره میشود.
◀️دين حقيقي كه همان انقياد خداي سبحان است در روز ظهور به طور كامل بر مردم عرضه ميشود.حضرت در ابتدا دعوت خويش را به ميل و رغبت انسان واگذار ميكنند. زيرا بشر فطرتاً خداجو و يكتاپرست است و عشق به كمال مطلق در وجود او نهادينه شده است. روز ظهور با دعوت حضرت به اسلام، گويا افراد به گنج فراموش شده درون خود دعوت ميشوند و همان گنج مجدد شناسايي ميشود و در اختيار خود آنان قرار ميگيرد هركس اين ارمغان الهي را با ميل و رغبت بپذيرد رستگار ميشود.
◀️ در زمان ظهور، كل هستي مطيع و تسليم وجود مقدس حضرتند با اين تفاوت كه تسليم و اطاعت از ايشان به دو وجه خواهد بود يا با ميل و رغبت خود افراد و يا با كراهت و اجبار و چه تفاوت بسياري است ميان سرنوشت اين دو گروه.
◀️آنها كه از سر ذوق و عشق پذيراي وجود مبارک او شوند بهشت وصل را اختيار کردهاند و آنها كه با اكراه و اجبار به آن تن در دهند گرفتار جهنم فراق میشوند. زيرا تصوير بهشت و جهنم در زمان ظهور جلوه دنيايي به خود ميگيرد. هر كس اقبال به مولي كند در بهشت نعمات جاي میگيرد و هر كس حضور حضرت را پذيرا نشود و پشت به ايشان كند جهنم فراق را براي خود رقم زده است.
◀️چه فاصله فاحشی ميان اين دو گروه است. اين فاصله در زمان ظهور دين اسلام نيز وجود داشت كساني كه چون ابوذر و سلمان از اصحاب رسول الله شدند و به اختيار خويش اسلام را برگزيدند و كساني كه چون ابوسفيان مجبور به پذيرش اسلام شدند تاريخ عاقبت اين دو گروه را به خوبي روشن كرده است.همين تاريخ بشريت زمان ظهور يكبار ديگر تكرار ميشود.
◀️بنابراين لذت عبوديت و خضوع و فنا در برابر حق، لذتي است وصف ناشدني زيرا هر چه فرد در اين انتخاب دقيقتر و با آگاهي بيشتري باشد ولايت حضرت بر وجود او بيشتر متجلي ميشود.
زيرا اين شخص تمام سرزمين وجودي خويش را اعم از عقل، روح، قلب و... تسليم محضر ولايت ميداند. زيرا زمين وجودي او آمادگي قدمگاه حضرت شدن را يافته است و اثرات به جا مانده از آن قدمهاي مبارك وجود فرد را چنان متعالی میکند كه گوش و چشم و دست و زبان او حقاني ميشود. با قدرت الهي امام ميشنوند و ميبينند و سخن ميگويند و اراده ميكنند زيرا اين افراد تحت ولايت خاص امام زمان در آن روز قرار ميگيرند.
#مهدی_شناسی
#قسمت_64
#اسامی_امام
#قیامت
@entezar_ma313
منتظرانه می خوابم
چشم در چشم افق می نشینم
قلم بر دست می گیرم
پلک هایم که سنگینی خواب را احساس می کند، لب به سخن می گشایم ؛
*چشمان من ؛
اکنون که از هیاهوی زمین فارغ می شوی و مرا به عالم رویا می کشانی
یادت بماند
طلیعه دار انتظاری...*
یادت بماند برای من سحری است دل انگیز
که باید همه ی سنگینی خواب را کنار زنی و با من همراه شوی...
باید نور سجاده ام را نشانم دهی
می خواهیم زیر چتر فلک، دل به آسمان بسپاریم و چشم به راه آفتاب گردیم.
شاید ندایی
نسیمی از نگاهی
تکانمان دهد
شاید سحری، یوسف بیاید
و تو باید میزبان قدم هایش شوی..
🌹اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌹