eitaa logo
انتظار منجی عالم313
4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
545 ویدیو
51 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 🏴 ویژه‌ی ۱۵ شوال ـ وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام سربازی امام، یاوریِ امام، حمایت از امام، سپر بودن برای امام، وفاداری به پای امام، صرفاً یک خواسته، یا یک دعا نیست، که بخواهیم و اتفاق بیفتد! ✦ این مقام یک سلوک است ... باید آنرا با یک مربی، یا یک الگو طی کرد و تمام مشقّات مسیر را به جان خرید، تا به آن رسید! 🌟 ماجرای ورود حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به ری، دقیقاً به همین منظور بوده است. @entezar_ma313
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
○أَيْنَ صَاحِبُنَا...!؟ ○عَجِّلْ فَرَج گُفتَن فَـقَط بازار گَـرمی بــود ○اِخلاص را بُردیـم و قُربانی ریا کَـردیم ●امامِ‌تنها:یَابْنَ‌اَلْحَــــسَن💔 ○سال‌ها ميگذرد مُنتَظري بَـرگَرديم ○وَ مُشَخَّص شُده ماييم كـه غِيبَـت كَــرديم ○اَلسَـّـلاٰمُ‌عَليكَ‌اَيُـّهَـاالاِمامُ‌الْمُنتَظَـر ○ياصاحِبَ‌الْـّزَمانْ‌اَدركني.🤍. @entezar_ma313
✳️آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت سوم: ☄تفاوت «نظام» با «انقلاب» در بیان امام خامنه‌ای:  مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای نیز در تفسیر سخن امام، می‌فرمایند: «اینکه امام فرمودند [حفظ نظام] از اوجب واجبات است یا اوجب واجبات است، بعضی تصوّر میکنند که منظور از نظام که در اینجا گفته میشود صرفاً همین ساختار سیاسیِ موجود است که این را ما باید به هر قیمتی حفظ کنیم؛ [نه]، تنها این نیست، نظام فقط ساختار سیاسی نیست؛ نظام یعنی ساختار سیاسی با مجموعه‌ی اهداف و آرمانهایی که در آن است. حفظ نظام، یعنی حفظ همه‌ی ارزشهایی که نظام اسلامی خودش را متعهّد به آنها میداند؛ مثل عدالت، مثل پیشرفت، مثل معنویّت، مثل علم، مثل اخلاق، مثل مردم‌سالاری، مثل قانون‌گرایی، مثل آرمان‌گرایی؛ آرمان‌گرایی جزو مؤلّفه‌های اصلی نظام اسلامی است و نظام اسلامی بدون آرمان‌گرایی یک چیز سطحی و صوری است».[11] اما سوگمندانه مشاهده می‌کنیم، سالها است برخی "جریان‌های داخل نظام" با ارائۀ عامدانۀ تفسیری غلط از عبارت صحیح و پر معنای "حفظ نظام از اوجب واجبات است"، حاشیۀ امنی برای سیاسی‌بازی، زراندوزی برای خود ایجاد کرده دایرۀ وسیع و عمیق مفهموم "انقلاب" را به دایرۀ بستۀ "نظام سیاسی"، محدود نموده تا بتواند با خیال راحت منافع نامشروع خود را پیگیری نمایند. و صدالبته بین انقلاب (مبانی، اهداف، آرمان‌ها) با نظام و برخی مسئولین فاسد نفوذی، به تصریح رهبری، فرسنگ‌ها فاصله است؛ همانطور که بین انقلاب پیامبر با نظام پیامبر که توسط بنی‌امیه (جریان نفوذی متمایل به رومی‌ها) و بنی‌عباس (جریان مدعی حمایت از حقوق اهل‌بیت) مصادره شد، فرق است. ❇️نگاه «حداقلی» به فرایند ظهور: برخی از «مدعیان» روشنفکری دینی (کاش واقعا روشنفکر بودند)، معتقد هستند «فرایند ظهور» نیاز به زمینه‌سازی ندارد بلکه احتمال دارد در بستر «اعجاز و معجزه» شکل بگیرد[12] و در واقع پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند: ❓ آیا با زمینه‌سازی، ظهور حضرت به تاخیر می‌افتد؟  آیا قیام و انقلاب در عصر غیبت به «نیت زمینه‌سازی»، مشروعیت دارد؟ البته انقلاب امام خمینی در برابر خورشید امام عصر، همچون نور شمع است[13]. اما آیا روا است در تاریکی شب عصر غیبت، همین شمع را هم خاموش کنیم با این استدلال چون قرار است فردا خورشید طلوع کند؟ این توهم اشتباه در میان برخی «شریعت‌گرای‌های سنتی» با نگاه «حداقلی» به فرایند ظهور، نضج و شکل گرفته است که امام عصر(عج) نیازی به زمینه‌سازی و حمایت نظامی ندارد؛ در ‌حالی که با اندکی تدبّر در تراث مهدوی، متوجه می‌شویم: غلبه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بر «هیمنۀ پوچ استکبار» حتی بعد از ظهور که خود امام عصر(ع) نیز حضور دارند، با کمک ونصرت زمینه‌سازان اتفاق خواهد افتاد؛ و حضرت مهدی(عج) از نسل امام حسین(ع) با کمک سلاح یارانش و یاری زمینه‌سازان، دشمنان را شکست خواهند داد: مَهْدِیاً مِنْ وُلْدِ الْحُسَینِ الْمَظْلُومِ یحَرِّفُهُمْ بِسُیوفِ أَوْلِیائِهِ‏ إِلَى نَارِ جَهَنَّمَ.[14] قوم زمینه‌ساز، که شعارشان «یا لثارات الحسین» است و آرزوی شهادت دارند و به وسیله آنان، امام مهدی(عج) یاری و نصرت خواهد شد: یتَمَنَّونَ اَنْ یقتَلُوا فِی سَبیلِ اللّه شِعارُهم یا لَثاراتِ الحُسَینِ‏... بِهِم يَنصُرُ اللَّهُ إمامَ الحَقِّ.[15] و همگان می‌دانند این مهم، یک‌شبه حاصل نخواهد شد‌، بلکه شیعه باید «اوج آمادگی و اقتدار نظامی» قبل ظهور را حفظ کند، زیرا مخاطرات فراوانی شیعه را تهدید می‌کند و از این رهگذر می‌توان برداشت غلط و اشتباه مخالفین «تشکیل قدرت منجسم شیعی» ـ تحت شعار واحد «زمینه‌سازی» در «جغرافیای ظهور» ـ را بیش از بیش احساس کرد؛ زیرا چگونه ممکن است نقشه‌های پیچیدۀ جبهۀ باطل را خنثی نمود، در ‌حالی که شیعۀ قبل ظهور از قدرت نظامی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به هدف یاری امام عصر(عج) برخوردار نباشد؟ ادامه دارد.... 📚پی نوشت:  [10] . امام خمینی، صحیفه امام، ج۱۵، ص۳۶۵ [11] . امام خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان، سال95 [12] . کانال تلگرامی مهدی نصیری [13] . امام خامنه‌ای در دیدار با کارگزاران نظام، سال 72 [14]. بحرانی، تفسیر البرهان، ج1، ص368. [15]. نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان، ص97. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص308. ‍ ‍ ‍ ‍ @entezar_ma313
☀️ 💎حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: 🌤مهدی(ع) از فرزندان من است، زمانی که قیام می‌کند عیسی بن مریم(ع) جهت نصرت و یاری او (از آسمان) فرود می‌آید و حضرتش را برای نماز مقدّم می‌دارد و به او اقتدا می‌نماید. 📚امالی صدوق، ص181. @entezar_ma313
آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت چهارم: 🌱درحالی‌که جبهه باطل و در رأس آن دشمن اصلی امام عصر[16] (سفیانی)[17] -که حمایت مثلث «غربی[18] ـ عبری[19] ـ عربی[20]» را به همراه خود دارد- تمام تلاش خویش را برای جلوگیری از ظهور امام عصر به کار خواهد بست، در مقابل باید جبهه حق و محور مقاومت شیعی نیز تحت پرچم واحد و شعار واحد «زمینه‌سازی ظهور»، قدرت نظامی خویش در «جغرافیای ظهور» و محیط پیرامونی را تحکیم بخشد. 🍃البته این مهم برعهده ایرانیان نهاده شده[21] که نقش مدیریت و سرپرستی جهان تشیع و رهبری امت در مواجهه با دشمن و جبهه استکبار (مثلث شوم غربی ـ عبری ـ عربی)[22] برعهده آنان نهاده شده که توانسته است تحت پرچم «جبهه حق» و شعار واحد «زمینه‌سازی» با گردهم آوردن شیعیان از مناطق مختلف جغرافیای ظهور ـ عراق (عصائب العراق)[23]، یمن (اهل الیمن)[24]، لبنان و فلسطین (ابدال الشام)[25] ـ در مثلث «کوفه، مکه و قدس»، فرایند امر ظهور را برای تشکیل حکومت حقه جهانی حضرت ولیعصر(عج) مهیا و فراهم سازند.  ادامه دارد... 🔸پیشنهاد مطالعه پی نوشت👇 📚پی نوشت: [16] . «السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِم»‏ (صدوق، معانی الأخبار، ص346). [17] . سفیانی، اسم رمز حاکم موقت منطقه شام در عصر ظهور برای بازه زمانی کمتر از دو سال که علاوه بر تسلط بر سوریه، به عراق حمله نظامی می‌کند. ضمن اینکه برای حمایت از حاکمان هم‌پیمان خویش در عربستان و در جهت مقابله با امام عصر نیز نیروی نظامی به مدینه و مکه اعزام می‌کند (کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص380). [18] . سفیانی، موردحمایت غربی‌هاست: «يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ» (طوسی‏، الغیبة، ص463)؛ در عبارت «فِي عُنُقِهِ صَلِيب» دو احتمال مطرح است: سفیانی چون مسیحی و رومی است، صلیب بر گردن دارد و نماینده غربی‌هاست و یا به ظاهر مسلمان است، اما موردحمایت غربی‌هاست. [19] . سفیانی، موردحمایت یهود است: «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا» (اسراء: 8) يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّ» (قمی، تفسیر القمی، ج2، ص14). [20] . آل بنی‌فلان قبل از ظهور بر عربستان حکومت می‏کنند: «يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ...يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَان» (کلینی، الکافی، ج1، ص337)؛ سفیانی هم‌پیمان خاندان آل فلان حاکم در عربستان است: «فَيَبْتَدِرُ الْحَسَنِيُّ إِلَى الْخُرُوجِ فَيَثِبُ عَلَيْهِ أَهْلُ مَكَّةَ فَيَقْتُلُونَهُ وَ يَبْعَثُونَ بِرَأْسِهِ إِلَى الشَّامِيِّ... وَ يَبْعَثُ الشَّامِيُّ عِنْدَ ذَلِكَ جَيْشاً إِلَى الْمَدِينَة» (کلینی، الکافی، ج8، ص225). [21] . در احادیث، برای ایرانیان عبارت «لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم» و نقش زمینه‌سازی ذکر شده است (نعمانی، الغیبة، ص273). [22] . عبارت مثلث «غربی ـ عبری ـ عربی» و اصطلاحات مشابه دیگر در این نوشتار، برگرفته از احادیث است، به‌عنوان مثال در گذشته برای رومی‌ها، عنوان صلیبی اطلاق می‌شده است که معادل امروزی آن، «غربی‌ها» است و نیز سایر موارد در این نوشتار به همین منوال است. اصطلاح امروزی برای گفتار قرآنی «فساد بنی‌اسرائیل در فلسطین با محوریت مسجد الاقصی» نیز که در سوره اسراء به آن اشاره شده است، از آن به رژیم اسرائیل و یهود صهیونیسم یاد می‌شود. البته این رویه در مقالات پژوهشی در فصلنامه‌های علمی نیز متداول است (به‌عنوان نمونه: مؤدب، «واکاوی تفسیری آیات سوره اسراء درباره فساد بنی‌اسرائیل»، فصلنامه مطالعات تفسیری، ش34، ص94-95؛ طباطبایی امین، «ارتباط سوره اسراء با مهدویت و نقد و بررسی آراء مفسران فریقین»، فصلنامه مشرق موعود، ش50، ص343). [23] . طوسی‏، الغیبة، ص477. [24] . طبری، دلائل الإمامة‏، ص466. [25] . ابن‌بطریق، عمدة عیون صحاح الاخبار، ص433. لازم به ذکر است «ابدال الشام» از بیعت‌کنندگان با امام عصر در هنگامه ظهور با اصطلاح «ابدال» در کتب برخی عرفا فرق دارد. توضیح اینکه: در احادیث متعددی ذکر شده است بعد از ظهور و قیام امام عصر از کنار کعبه در مکه، شیعیان مناطق مختلف همچون «رایات من خراسان»، «عصائب عراق»، «اهل یمن»، «نجباء مصر» و «ابدال شام» با حضرت بیعت خواهند نمود (مفید، الإختصاص‏، ص208) @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌📣در برابر فرج امام زمان ارواحنافداه ما همه مسئول هستیم. ⏪یک‌نفر می‌تواند با مال، یک‌نفر می‌تواند با قدرت، با توان بدنی، با فکرش؛ باید در یاری امام زمان ارواحنافداه جمع شویم.منسجم، یک‌دست و یک‌پارچه شویم. ⏪تک‌تک قدرت‌ها کم است، وقتی همه روی هم جمع شد، یک ولتاژ فشارقوی می‌شود که خیلی کارها می‌تواند بکند. می‌تواند موتور قدرتمندِ ظهور را به حرکت دربیاورد. ⏪لذا می‌فرمایند: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلوُبِ...؛ به‌درستی که اگر قلوب شیعیان ما در اجتماعی «مِنَ الْقُلُوب» جمع می‌شدند و ظهور ما را از خدا درخواست می‌کردند، خدا فرج ما را می‌رساند و سعادت دیدار ما از آنها به تاخیر نمی‌افتاد.» ⏪پس سعی کنیم منسجم و یک‌دست باشیم، قلب‌های خود را یکی کنیم،در این مسیر قدم برداریم و مردم را متوجّه این (مهم) کنیم که رمز و راز رسیدن به گشایشی که در زندگی خود می‌خواهند، فقط و فقط آقاست. @entezar_ma313
آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت پنجم: 💥سخنی منصفانه با مخالفین انقلاب امام خمینی: در باب مشروعیت انقلاب و قیام در عصر غیبت، تاکنون دو دیدگاه وجود داشته است: الف. مشروعیت قیام در عصر غیبت ب. عدم مشروعیت قیام در عصر غیبت ⚡️اما دیدگاه سوم، دیدگاه برگزیده است و قائلین دو دیدگاه فوق ناگزیر به قبول آن هستند: ج. مشروعیت قیام و انقلاب زمینه‌ساز ظهور 🍃به عبارت دیگر: مخالفین انقلاب امام خمینی حتی اگر قائل به دیدگاه دوم باشند، بالاخره طبق احادیث معتبر از جمله در کتاب الغیبة نعمانی، قیامی توسط ایرانیان شیعی قبل ظهور قطعا و حتما شکل خواهد گرفت که آرمان این انقلاب، تقدیم پرچم به امام عصر است: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ.[26] 🍂قومی در مشرق قیام و انقلاب می‌‏کنند ... و پرچم حکومت خویش را به امام عصر(عج) تحویل می‌‏دهند و کشته‌های این انقلاب و قیام، شهید محسوب می‌‏شوند. 🍀انقلاب ایران، نشانه «حتمی» ظهور تعبیر «كَأَنِّی‏، ‌رؤیت امام معصوم»، مشعر به «حتمیت» وقوع رخداد «انقلاب ایرانیان قبل ظهور» دارد. شایان ذکر است، هر جا تعابیر دیگری نیز افادۀ قطعی‌الوقوع نماید، جزو «نشانه‌های حتمی» ظهور است، هرچند لفظ «حتم» به کار نرفته باشد. برای مثال، از غیبت امام عصر(عج) که همگان می‌دانند جزو رخدادهای حتمی است، تعبیر «لابدّ» شده است: لَا بُدَّ لِلْغُلَامِ مِنْ غَيْبَة... وَ هُوَ الَّذِي يَشُكُّ النَّاسُ فِي وِلَادَتِهِ.[27] 🍃و نیز از اولین نشانۀ حتمی ظهور (سفیانی) و ظهور امام عصر(عج)، تعبیر به «لابدّ» شده است: لَا بُدَّ... السُّفْيَانِيُّ... وَ خُرُوجُ الْقَائِمِ.[28] شاهد قوی‌تر این‌که، در احادیث از «حتمیت» صراحتاً به «لابدّ» تعبیر شده است و در واقع این دو واژه، فرقی با هم ندارند: حَتَمَ بِأَنَّهُ كَائِنٌ لَا بُدَّ مِنْه‏.[29] ⭐️هم‌چنین است تعبیر «لا یکون هذا الأمر»، که به حتمی بودن آن رویداد اشاره دارد: لَا يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ... حَتَّى يُنَادِيَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ أَلَا إِنَّ فُلَاناً صَاحِبُ الْأَمْر.[30] زیرا ثابت و یقینی است، ندای آسمانی ـ که به معرفی امام عصر(عج) می‌پردازد، جزو حتمیات است و از طرفی، در حدیث فوق به جای تعبیر «محتوم» از تعبیر «لا یکون هذا الأمر» برای ندای آسمانی استفاده شده است. 🌴و اگر اشکال شود:حتمیات فقط به «پنج نشانه در سال ظهور» منحصر می‌شود، پاسخ این است در احادیث معتبر از برخی نشانه‌های ظهور همچون: اختلاف بنی‌فلان و طلوع خورشید از مغرب نیز به «نشانۀ حتمی» یاد شده است: خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ النِّدَاءُ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ طُلُوعُ الشَّمْسِ مِنَ الْمَغْرِبِ مِنَ الْمَحْتُومِ... وَ اخْتِلَافُ بَنِي فُلَانٍ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُ الْقَائِمِ مِنَ الْمَحْتُوم.[31] 💫از این‌رو، نشانه‌های حتمی منحصر در نشانه‌های پنج‌گانۀ سال ظهور نیست که با واژه «حتم» ذکر شده است (خَمسُ عَلاماتٍ مَحتُومات)‌، بلکه حوادثی که عبارت «لابدّ»، «كَأَنِّی‏» و تعابیر مشابه آن استعمال شده است، نیز جزو نشانه‌های حتمی است، و ذکر پنج نشانۀ حتمی در «سال ظهور» به معنای نفی نشانه‌های حتمیِ «پیش از سال ظهور» نیست. ادامه دارد... 📚 پی‌نوشت: [26] . نعمانی، الغیبة، ص273. [27]. کلینی، الکافی، ج1، ص342. [28]. طوسی، الغیبة، ص436. [29]. نعمانی، الغیبة، ص256. [30]. نعمانی، الغیبة، ص266. [31]. طوسی، الغیبة، ص435. حر عاملی، إثبات الهداة، ج5، ص133. @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت ششم: بنابراین، تعبیر «كَأَنِّی‏» مبنی بر ‌رؤیت امام معصوم و خبر دادن امام معصوم از واقعه‌ای، بر حتمیت آن رخداد دلالت دارد: لَكَأَنِّي... قَائِماً بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَام[32]‏؛ كَأَنِّي بِالْقَائِمِ عَلَى مِنْبَرِ الْكُوفَة.[33] 🌱زیرا مشاهده و ‌رؤیت امام معصوم، خطاناپذیر است و از وقوع حتمی آن رویداد خبر می‌دهد؛ همچون پیش‌گویی پیامبر(ص) از شهادت امام حسین(ع)، پیش‌گویی امام علی(ع) از نحوۀ شهادت میثم تمار[34] و یا پیش‌گویی امام باقر(ع) از نحوۀ شهادت زید بن علی بر بالای چوبه‌دار: دَخَلتُ عَلَى النَّبِيِّ... وَ الحُسَينُ(ع) عَلى فَخِذِهِ... قال ‏كَأَنّي بِهِ و قَد خُضِبَت شَيبَتُهُ مِن دَمِه[35]‏؛ دَخَلتُ عَلَى الباقِرِ(ع)... فَقالَ: ... أخي‏ زَيدٌ... كَأَنّي بِهِ و قَد صُلِبَ فِي الكُناسَة.[36] 🍃و از همین سنخ است رخداد «انقلاب ایرانیان قبل ظهور» که امام معصوم با تعبیر «كَأَنِّی‏» از حتمیت آن خبر می‌دهد؛ زیرا ‌رؤیت امام معصوم طبق «مبانی کلامی»[37]، خطاناپذیر است[38]؛ بلکه حاکی از یقین امام معصوم است که به صراحت از آن، خبر می‌دهد: كَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ... وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم‏ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء.[39] 🌿این واژه در لغت عربی نیز بر ادراک دلالت دارد.[40] بنابراین، چنین تعابیری دلالت می‌كند رخداد انقلاب ایرانیان قبل ظهور، وعدۀ حتمى الهى است، زیرا معصومین(ع)، تعبیر «كَأَنِّی‏، لكَأَنِّی‏» را زمانى به كار می‌بُردند كه امر قطعی‌الوقوع باشد، آن‌چنان‌كه گویا آن واقعه را با چشمان خود می‌بینند؛ بلكه می‌رساند امامان(ع) با دید نافذی كه خداوند آنان را بدان مخصوص كرده، آن واقعه را می‌بينند و خبر می‌دهند.[41] 🔹پرچم هدایت و فتوای رهبر ایران و باتوجه به عبارت "قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء" در گزاره قیام ایرانیان، وصول به مقام شهید و شهادت در عصر غیبت، باید با اجازه نائب عام امام عصر باشد. از این‌رو احتمال دارد رهبر ایرانیان، مرجع و نائب عام نیز است که اذن جهاد و جنگ توسط وی صادر می‏شود کما اینکه احتمال دارد قاطبه مرجعیت شیعه به عنوان نائبان امام عصر، اذن جهاد و قتال را صادر نمایند. ادامه... 📚پی‌نوشت: [32]. مفید، الإرشاد، ج2، 379. و مشابه آن: نعمانی، الغیبة، ص194 و 262. [33]. کلینی، الکافی، ج8، ص167. [34]. نحوۀ شهادت میثم تمّار از جمله اخبار غیبی امام علی(ع) بود که دقیقاً و مرحله به مرحله اتفاق افتاد (مفید، الإرشاد، ج1، ص323ـ325). [35]. خزار رازی، کفاية الأثر، ص17. [36]. خزار رازی، کفاية الأثر، ص310. [37]. طبق مبانی کلامی (علم و عصمت)، امام دچار خطا و اشتباه نمی‌شود (ر.ک: مفید، النکت الإعتقادیة، ص40. حسینی میلانی، عصمت از منظر فریقین، ص113ـ324). [38] . صحیفه نزد امامان است و از آینده مطلع هستند و وقتی خبر می‌دهند، آن رخداد، قطعی الوقوع است: كَأَنِّي بِجَعْفَرٍ ... فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ إِنَّ ذَلِكَ لَكَائِنٌ فَقَالَ إِي وَ رَبِّي إِنَّ ذَلِكَ لَمَكْتُوبٌ عِنْدَنَا فِي الصَّحِيفَةِ (صدوق، کمال الدین، ج1، ص320) [39]. نعمانی، الغیبة، ص273. [40]. «إدراك الشئ فالإنَى»‏ (فراهیدی، العین، ج8، ص400. ابن‌فارس، معجم مقاییس اللغة، ج1، ص143). [41]. «قد وصف الإمام الباقر(ع) حركتهم وصفاً دقيقاً فقال: "كأنی بقوم قد خرجوا بالمشرق" و هو يدل على أنه حدثٌ من وعد الله المحتوم و يعنی يقينهم به كأنهم يرونه» (کورانی، المعجم الموضوعی لأحاديث الإمام المهدی، ص495). @entezar_ma313
امام زمان(عج): قالَ عليه‌السلام: إنَّهُ لَيسَ بَينَ اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ بَينَ أَحَدٍ قَرابَةٌ، وَ مَنْ أنْکَرَني فَلَيسَ مِنّي، وَ سَبيلُهُ سَبيلُ ابْنِ نُوحٍ. ای شیعه ما بين خداوند و هيچ يک از بندگانش، خويشاوندي وجود ندارد - و براي هرکس به اندازه اعمال و نيات او پاداش داده مي‌شود - هرکس مرا انکار نمايد از (شيعيان و دوستان) ما نيست و سرنوشت او همچون فرزند حضرت نوح خواهد بود. بحار الانوار/ج50/ ص227 @entezar_ma313
☀️‌امام یگانه ی زمان خود ☀️ 🔷 در هر عصری، تنها یک نفر، به عنوان امام، بالاترین مرجع و فرمانروای مطلق دین و دنیای مردم بوده و خواهد بود. 🔷در بخشی از حدیث مفصّل امام رضا علیه السلام چنین آمده است: «... اَلإِمامُ علیه السلام واحِدُ دَهْرِهِ، لایدانِیهِ أَحَدٌ وَلایعادِلُهُ عالِمٌ... »؛ [۱] «... امام علیه السلام یگانه زمان خویش است، کسی هم طراز او نباشد و دانشمندی با او برابری نکند... ». 🔷در اهمیت این ویژگی همین بس که اهل ذکری که در قرآن به مردم سفارش شده که به آن‌ها رجوع کنند، کسی جز ائمه علیهم السلام نیستند. و نیز عالم در قرآن به ائمه علیهم السلام تفسیر شده و همچنین راسخین در علم که در قرآن مطرح شده ائمه اطهارعلیهم السلام مصداق اتم آن هستند، اگر نگوییم مصداق منحصر بفرد آن هستند. 🔷در کتاب شریف کافی نیز ابوابی تحت همین عناوین اختصاص داده شده است. [۲] 🔷از امام رضا علیه السلام سؤال کردند، ممکن است در یک زمان دو امام علیه السلام وجود داشته باشد؟ حضرت علیه السلام فرمودند: «... لا اِلاّ وَاَحَدُهُما صامِتٌ... »؛ [۳] «... نه، مگر این که یکی از آن دو ساکت باشد... و فعلاً امامت به او واگذار نشده باشد... ». ---------- [۱]: اصول کافی، ج ۱، ص ۲۸۷، ادامه ح ۵۱۸. [۲]: اصول کافی، ج ۱، صص ۳۰۳ - ۳۰۹، ۳ باب شامل ۱۴ حدیث، از ۵۳۸ - ۵۵۱. [۳]: اصول کافی، ج ۲، ص ۱۶۶، ح ۹۲۳. ‌📚نیاز جهان به امام زمان ✍محمد مولوی @entezar_ma313
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 جوهر علوم... 🖊 ز جوهر علوم صادق آل رسول هرآنکه بهره‌ای برد، عالم شد به پای درس حضرتش هرکه نشست چشم‌انتظار و مرید قائم شد 🏴 سالروز شهادت مظلومانه علیه‌السلام رئیس مذهب تشیع بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد. @entezar_ma313
امام صادق عليه السلام 🔹منْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ، دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً، فَقِيلَ: تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ! 🔸هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا [به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكـوت آسمانها از او به بزرگى ياد شود و گفته شـود: براى خـدا آموخت، براى خـدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد! 📗الکافي ج1 ص35 @entezar_ma313
آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت هفتم: و البته لشکر قوم مشرق و انقلاب ایران متصف به حضور "أَصْحَابِ الْقَائِم"[42]، " قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ"[43] و "راياتُ‏‌ هُدى"[44] می‏باشد که نشان از حقانیت پرچم حکومت زمینه‌ساز دارد. علاوه بر این، معصومین در چندین روایات با عبارت‌های مختلفی همچون: "بِهِمْ يَنْصُرُ اللَّهُ إِمَامَ الْحَقِّ"[45]، "فَمَن أدرَكَ ذلِكَ مِنكُم فَليَأتِهِم"[46]، "فَسارَعوا إلَيه‏"[47] و ... به شیعیان سفارش و اتمام‌حجت می‏کنند که در یاری لشکر زمینه ساز ایرانیان قبل از ظهور، کوتاهی نکنند. 🍃دیدگاه «مرکز تخصصی مهدویت» نجف‌اشرف: و اگر اشکال شود ارض مشرق اعم از ایران است، پاسخ داده می‌شود: آری؛ لکن قدرمتیقن ایران جزو بلاد مشرق بوده است[48]. کما اینکه مرکز تخصصی مهدویت نجف‌اشرف، کشور ایران را از بلاد مشرق و لشکر خراسانی می‌داند که برای مبارزه با لشکر سفیانی موردحمایت غربی ها وارد عراق می‌شود و بعد از ظهور، خراسانی به عنوان رهبر ایرانیان پرچم انقلاب ایرانیان را به عنوان بیعت به امام عصر تقدیم خواهند کرد. 🌱توضیح اینکه: مرکز تخصصی مهدویت در نجف‌اشرف تحت زعامت و اشراف مرجع شیعیان آیۀالله سیستانی حفظه الله، در پاسخ به سوال مخاطبین مبنی بر اینکه هویت قوم مشرق را استفسار نمودند، چنین پاسخ می‌دهد: عن الإمام الباقر عليه السلام: كأني بقوم خرجوا من المشرق يطلبون الحق فلا يعطونه ثم يطلبونه فلا يعطونه، فإذا أرادوا ذلك وضعوا سيوفهم على عواتقهم، فيعطون ما سألوا فلا يقبلونه حتى يقوموا ولا يدفعونها إلّا إلى صاحبكم، قتلاهم شهداء أمّا إني لو أدركت ذلك لأبقيت نفسي لصاحب الأمر.أيّ الرايات مقصودة بهذه الرواية، ومن أين تأتي؟ الإجابة: بسم الله الرحمن الرحيم الظاهر أنها الرايات السود التي تقبل من المشرق، والتي ورد في بعض الروايات أنها رايات الخراسان.[49]  سپس در ادامه در قالب سوال و جواب دیگری به طور واضح و آشکار، ایرانیان زمینه‌ساز ظهور را مصداق قوم مشرق زمین معرفی و خراسانی را نیز به عنوان رهبر معرفی می نماید: هل لإيران علاقة بظهور الإمام المهدي عجّل الله فرجه؟ وهل الرايات السوداء تخرج من إيران لنصرة الإمام عجّل الله فرجه؟ وإلى أين تصل في الزحف لنصرة الإمام عجّل الله فرجه؟ الإجابة: بسم الله الرحمن الرحيم ورد عن الإمام الباقر عليه السلام أنه قال: تنزل الرايات السود التي تُقبل من خراسان الكوفة، فإذا ظهر المهدي بمكة بعث بالبيعة إلى المهدي [الغيبة للشيخ الطوسي: ص٤٥١، ب٧، ح٤٥٧] وعنه عليه السلام: كأني بقومٍ خرجوا من المشرق يطلبون الحق فلا يعطونه، ثم يطلبونه فلا يعطونه، فإذا أرادوا ذلك وضعوا سيوفهم على عواتقهم فيعطون ما سألوا فلا يقبلونه حتى يقوموا، ولا يدفعونها إلّا إلى صاحبكم، قتلاهم شهداء، أما أني لو أدركت ذلك لأبقيت نفسي لصاحب الأمر [الغيبة للنعماني: ص٢٨١، ب١٤، ح٥٠] ومن هذا يظهر: ١) أن بلاد المشرق التي تصدق على بلاد إيران تعتبر من البلاد الموطئة لظهور الإمام عجّل الله فرجه وموطئاً لجملة من أنصاره عجّل الله فرجه. ٢) أن الخراساني هو من القادة الذين سيبايعون الإمام عجّل الله فرجه ويكون في صفه وجيشه. ٣) أن الخراساني يصل في زحفه إلى الكوفة.[50] ادامه دارد... 📚 پی‌نوشت: [42] . رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ ... وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم (نعمانی، الغیبۀ، ص280). [43] . قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ (نعمانی، الغیبۀ، ص 273). [44] . راياتُ‏‌ هُدىً يَدفَعونها إلى‏ رَجُلٍ مِن أهلِ بَيتي (حاکم نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین، ج4، ص464 و 511. مقدسی شافعی، عقد الدرر فى أخبار المنتظر، ص167. و در منابع شیعه: ابن ‌حاتم شامی، الدر النظیم فی مناقب الائمه، ص799. ابن مطهر حلی، العدد القویۀ، ص 91. حر عاملی، إثبات‏ الهداۀ‏، ج5، ص225). [45] . مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص307. [46] . طبری، دلائل الإمامۀ‏، ص442 . ابن ماجه، سنن ابن ماجه، ج5، ص540.‏ [47] . نیلی نجفی، منتخب الأنوار المضيئة، ص343. [48] . «نَأْخُذُهُ مِنْكَ بِدَهْ دَوَازْدَه‏» (کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۹۷). «بده دوازده لفظ فارسی و معناه العشرة باثني عشر يستعمله التجار بالمشرق» (ابن‌حیّون، دعائم الاسلام، ج۲، ص۴۹). [49] . مرکز دراسات التخصصیۀ في الإمام المهدي نجف‌اشرف. [50] . مرکز دراسات التخصصیۀ فی الإمام المهدی نجف‌اشرف. @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ ☀️ 💎 🌤فاصله شیعیان از ما به اندازه گناهانشان است. 🌤 @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ ✅ آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت هشتم: ‍ از طرفی مطابق مفاد آیات ابتدایی سوره اسراء[51] و نیز احادیث ذیل این آیات از جمله در کتاب الکافی کلینی، خدواند قومی را قبل ظهور انتخاب می‌کند که داعیه جنگ با یهود دارند و از دشمنان اهل‌بیت انتقام خواهند گرفت: وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ ... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ ... قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا يَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه.‏[52] 🍁و امام صادق سه بار قسم جلاله یاد می‌کند که این قوم، ایرانیان شیعی اهل قم هستند: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاكَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ.[53] 🌾حال با مراجعه به احادیث، درمی‌آبیم که قیام ایرانیان شیعی در ابتدا توسط مردی از قم است که پیروان خویش را به حق دعوت می‌کند: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَايَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَكَّلُونَ وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين.[54] و پایان این انقلاب با عبارت قرآنی «وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين» مزیّن شده است که همخوانی عجیبی با عبارت تقدیم پرچم به امام عصر دارد که کشته هایشان شهید محسوب می‌شود: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ.[55] از این‌رو قیام مشرقی‌ها و انقلاب ایرانیان شیعی، آرمان آزادی فلسطین دارند و با یهود مُفسد خواهند جنگید و انقلاب‌شان به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد. 🔅بنابراین حتی از عینک «مخالفین مشروعیت قیام در عصر غیبت» نیز بخواهیم بنگریم، ناگزیر هستند[56] به این نتیجه برسند: اگر قیامی در ایران شکل گرفت و مختصاتی داشت از جمله آرمان آزادی فلسطین از تحت شمول احادیث «نهی از قیام در عصر غیبت» خارج است و طبق مبانی خودشان، باید از این قیام شیعی در ایران حمایت کنند. 💢حکومت صفویه و ادعای زمینه‌سازی ظهور؟  🌴ممکن است سوال شود: حکومت شیعی در ایران در زمان صفویه نیز تشکیل شد، چرا ظهور رخ نداد؟ پاسخ این است: آیا صفویه، داعیه و انگیزه مبارزه با یهود فاسد داشت؟ و اصولا آیا رژیم اسرائیل با محوریت اشغال فلسطین در زمان صفویه تشکیل شده بود؟ خیر.  🌿توضیح اینکه: هرچند استظهار علامه مجلسی نیز ایران را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست انما الکلام در تشخیص اشتباه فرمودند[57]. زیرا در زمان حکومت صفویه مختصات «پازل ظهور» وجود نداشت. ضمن اینکه شما تاریخ را بنگرید آیا صفویه آرمان آزادی فلسطین را داشتند؟ خیر. 🌱درحالیکه بیان گردید از مهمترین ویژگی‌ها و «شاخص» انقلاب زمینه‌ساز طبق آیات سوره اسراء، جنگ ایرانیان شیعی با یهود ساکن فلسطین با محوریت مسجد الاقصی است.[58] ادامه... 📚پی نوشت:  [51] . «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (اسراء: ۴-۷). [52] . کلینی، الکافی، ج8، ص206. [53] . مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶. [54] . اشعری قمی، تاریخ قم، ص۲۷۸. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶. [55] . نعمانی، الغیبة، ص273. [56] . یک‌بار برای همیشه در خلوت خویش، به سوالات وجدان خود، پاسخ منطقی و عقلانی بدهند. [57] . لايبعد أن يكون إشارة إلى الدولة الصفوية شيدها الله تعالى و وصلها بدولة القائم‏ (مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۴۳). [58] . «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (اسراء: ۴-۷)؛ فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ يعني القائم و أصحابه (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴؛ بحرانی، تفسیر البرهان، ج۳، ص۵۰۸). @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «در جستجوی امام زمان» 👤 شهید مرتضی آوینی 🔅 اگر در جستجوی امام زمان هستی، او را در میان سربازانش بجوی از نشانه‌های خاص آنان این است که همچون نور، دیگران را ظاهر می‌کنند و خود را نمی‌بینند. 🌷 @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا