eitaa logo
نور الاصفیاء
156 دنبال‌کننده
521 عکس
414 ویدیو
3 فایل
• این کانال جهت ترویج فرهنگ انتظار فرج قائم آل محمد(عج)دایر گردیده است. ارتباط با ادمین@Husseinzia
مشاهده در ایتا
دانلود
ذکر روز
مراسم قرائت دعا ندبه جمعه هر هفته ساعت هفت صبح تهران, اتوبان شهید متوسلیان (فتح), خیابان خلیج فارس نبش کوچه شهید مدرس هیئت محبان الزهرا (سلام الله علیه) https://eitaa.com/Mohebanealzahra18 https://eitaa.com/entezarsahebolamr313
هرروز یک صفحه از قرآن...
146 - ‌آنها‌ ‌که‌ کتابشان‌ داده‌ایم‌، ‌او‌ (پیامبر) ‌را‌ همان‌ گونه‌ می‌شناسند ‌که‌ پسران‌ ‌خود‌ ‌را‌، ولی‌ گروهی‌ ‌از‌ آنان‌ ‌با‌ ‌این‌ ‌که‌ حق‌ ‌را‌ می‌دانند ‌آن‌ ‌را‌ کتمان‌ می‌کنند 147 - [تغییر قبله‌] فرمان‌ حقی‌ ‌از‌ جانب‌ پروردگار توست‌، ‌پس‌ مبادا ‌که‌ ‌از‌ تردید کنندگان‌ باشی‌ 148 - و ‌برای‌ ‌هر‌ قومی‌ جهت‌ و قبله‌ای‌ ‌است‌ ‌که‌ رو ‌به‌ سوی‌ ‌آن‌ می‌کند بنابر ‌این‌ [‌به‌ جای‌ مجادله‌ ‌در‌ باره‌ی‌ قبله‌] ‌در‌ اعمال‌ خیر ‌از‌ ‌هم‌ سبقت‌ گیرید ‌هر‌ جا باشید ‌خدا‌ همه ‌شما‌ ‌را‌ [گرد] می‌آورد ‌که‌ ‌او‌ ‌بر‌ ‌هر‌ چیزی‌ قادر ‌است‌ 149 - و [هنگام‌ نماز] ‌از‌ ‌هر‌ جا بیرون‌ شدی‌، روی‌ ‌خود‌ ‌را‌ جانب‌ مسجد الحرام‌ کن‌ ‌که‌ قطعا ‌این‌ [قبله‌] حق‌ [و] ‌به‌ فرمان‌ پروردگار توست‌، و ‌خدا‌ ‌از‌ آنچه‌ می‌کنید غافل‌ نیست‌ 150 - ‌از‌ ‌هر‌ جا بیرون‌ شدی‌ [‌برای‌ نماز] روی‌ ‌خود‌ جانب‌ مسجد الحرام‌ بگردان‌، و ‌شما‌ مردم‌ نیز ‌هر‌ جا بودید روی‌ ‌خود‌ ‌را‌ سوی‌ ‌آن‌ کنید ‌تا‌ مردم‌ ‌را‌ ‌بر‌ ضد ‌شما‌ دستاویزی‌ نباشد، مگر کسانی‌ ‌از‌ ‌آنها‌ ‌که‌ ظلم‌ کردند [‌که‌ ‌در‌ ‌هر‌ صورت‌ خرده‌ می‌گیرند] ‌پس‌ ‌از‌ ‌آنها‌ نترسید و ‌از‌ ‌من‌ بترسید، و ‌تا‌ نعمت‌ ‌خود‌ ‌را‌ ‌بر‌ ‌شما‌ کامل‌ کنم‌ و ‌باشد‌ ‌که‌ هدایت‌ یابید 151 - چنان‌ ‌که‌ ‌در‌ میان‌ ‌شما‌ پیامبری‌ ‌از‌ خودتان‌ فرستادیم‌ ‌تا‌ آیات‌ ‌ما ‌را‌ ‌بر‌ ‌شما‌ تلاوت‌ کند و [‌از‌ زشتی‌ها] پاکتان‌ سازد و کتاب‌ و حکمتتان‌ بیاموزد و آنچه‌ ‌را‌ نمی‌دانستید تعلیمتان‌ دهد 152 - ‌پس‌ مرا یاد کنید ‌تا‌ ‌شما‌ ‌را‌ یاد کنم‌، و ‌برای‌ ‌من‌ سپاسگزاری‌ کنید و ناسپاسی‌ام‌ نکنید 153 - ای‌ کسانی‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌اید، ‌از‌ صبر و نماز کمک‌ بگیرید ‌که‌ خداوند ‌با‌ صابران‌ ‌است‌
ذکر روز
قسمت اول: اصغرآقا در نظر داشت که از صف ماشین‌ها جدا شده، پس از پیمودن مسافتی دوباره به کاروان ملحق شود و در جلوی کاروان قرار گیرد اما او نادانسته ماشین را منحرف کرد و از کاروان جدا شد. من به خاطر سفرهای متمادی می‌دانستم که بیابان‌های عربستان بی‌سروته و بی انتهاست. لذا او را خیلی نصیحت کرده و اصرار نمودم که از قافله جدا نشود و طبق ترتیب کاروان حرکت کند اما او گوش نکرد. حاجیان دیگر هم سکوت کردند و با من همراهی نکردند. آیت‌الله شیخ اسماعیل نمازی شاهرودی از سلسلة سعادتمندان و زمرة نیکبختانی است که در سفر بیت‌الله پس از حادثه‌ای هولناک به همراه جمعی از حاجیان و زائران خانة خدا، موفق به دیدار جمال دلربای حضرت بقیةالله ـ ارواحنا فداه ـ می‌شود. حادثه از آن جا آغاز می‌شود که با اشتباه و غرور و حرف نشنوی یکی از رانندگان به نام «اصغرآقا» اتوبوس حامل حجّاج در برهوت و بیابان‌های عربستان راه را گم می‌کند و پس از پیمودن مسافتی طولانی راه به جایی نمی‌برند. در این هنگام آب آشامیدنی و بنزین نیز به پایان رسیده و سرانجام حاجیان ناامیدانه دل بر مرگ می‌نهند. به درخواست آیت‌الله نمازی، توسلی به آستان فریادرس بیچارگان، امام زمان(علیه السلام) جسته می‌شود و این توسل و توجّه کارساز می‌افتد و عنایت امام عصر(علیه السلام) از آنان دستگیری می‌نماید و حاجیان نیم‌روز با حضرت بقیّةالله(علیه السلام) همسفر می‌شوند.. آیت‌الله نمازی، انگیزه خود از نقل این تشرّف را شادی دل مؤمنان مشتاق به دیدار امام عصر(علیه السلام) بیان داشته و می‌فرماید: «این تشرّف را برای تذّکر و عمل به آیة «وذکّر فانّ الذکری تنفع المؤمنین» نقل می‌کنم و امیدوارم که این تذکّر، موثر واقع شود و قلوب مؤمنان با استماع این حکایت، از محبّت به حضرت بقیةالله سرشار گردد. این حقیر ناقابل مورد مرحمت حضرت حق ـ جلّ و علا ـ واقع شدم و خداوند سعادت تشرّف به محضر حضرت مهدی(علیه السلام) را نصیبم کرد و حدود نصف روز در خدمت آن حضرت بودیم و پس از این که غایب شدند، دانستیم که ایشان، حضرت بقیةالله ـ ارواحنا فداه ـ بوده‌اند»1 لازم به یادآوری است که جناب نمازی شاهرودی تشرّفات دیگری هم به محضر امام زمان(علیه السلام) داشته‌اند که طالبان می‌توانند به کتاب مجالس حضرت مهدی مراجعه نمایند. دامن این مقدمه را بر می‌چینیم و خوشتر آن است که سرّ دلبران را از زبان خود ایشان نه دیگران بشنویم. این شما و این سوغات سفر، و ارمغان راه. در این تشرّف ـ چنان که آمد ـ امام زمان(علیه السلام) «جمع میان صلاتین» می‌کنند یعنی نماز ظهر و عصر خود را در اول ظهر خواندند، همین کاری که شیعیان ما در مساجد و خانه‌ها انجام می‌دهند. دیـدار یار غائب دانی چه ذوق دارد ابری که در بیابان بر تشنه‌ای ببارد در سال 1336 هجری از تهران به همراه جمعی از برادران ایمانی به مکّه معظّمه مشرّف شدیم. امیرالحاج و سرپرست ما «صدر الاشراف» بود. در آن زمان چیزی حدود 250 تومان تا 300 تومان می‌گرفتند و با ماشین‌هایی قرار‌داد می‌بستند که ما را به مکّه رسانده و از آن جا به عراق بازگردانند. https://eitaa.com/entezarsahebolamr313
با خبر شدیم در نهایت تالم برادر عزیزمون خادم با اخلاص قرآن و اهل بیت (ع) آقای حسن خلخالی دعوت حق را لبیک گفتند. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم خلخالی مراسم تدفین و ترحیم به آگاهی خواهد رسید.
قسمت دوم: من برای چهاردهمین مرتبه بود که به بیت‌الله الحرام مشرّف می‌شدم و به عنوان روحانی کاروان خدمت می‌کردم. آن سال در راه بازگشت به عراق به خاطر مسائلی، عربستان قوانینی برای ماشین‌های حجّاج وضع کرده بود و آن این که ماشین‌های زائران خانة خدا باید در یک کاروان صدتایی و همراه هم حرکت کنند. هر کاروان یک سرپرست داشت و یک ماشین هم، لوازم یدکی و ملزومات دیگر را همراه کاروان حمل می‌کرد. ضمناً دو ماشین پلیس، یکی در جلو و دیگری در عقب کاروان وظیفة حفاظت از قافله را بر عهده داشت ماشین ما دو راننده به نام‌های محمود آقا و اصغرآقا داشت که هر دو بچّة تهران بودند. هنگامی که کاروان به راه افتاد اصغرآقا رانندگی می‌کرد. از قضا ماشینِ ما در آخر صف، پشت سر همة ماشین‌ها قرار گرفت و این موضوع اصغرآقا را خیلی ناراحت کرد و شروع کرد به غُرو لُند کردن و این که در حرکت از تهران ماشین آخری بودیم، در برگشتن هم آخری شدیم و باید تا آخر مسیر خاک بخوریم. من باید از صفِ ماشین‌ها خارج می‌شوم و می‌روم در جلوی ماشین‌های دیگر قرار می‌گیرم. گم شدن در بیابان اصغرآقا در نظر داشت که از صف ماشین‌ها جدا شده، پس از پیمودن مسافتی دوباره به کاروان ملحق شود و در جلوی کاروان قرار گیرد اما او نادانسته ماشین را منحرف کرد و از کاروان جدا شد. من به خاطر سفرهای متمادی می‌دانستم که بیابان‌های عربستان بی‌سروته و بی انتهاست. لذا او را خیلی نصیحت کرده و اصرار نمودم که از قافله جدا نشود و طبق ترتیب کاروان حرکت کند اما او گوش نکرد. حاجیان دیگر هم سکوت کردند و با من همراهی نکردند. اصغرآقا تصمیم خود را گرفت و گفت: به اندازة کافی آب و بنزین داریم و می‌توانیم از یک راه فرعی خود را به جلوی کاروان برسانیم. او از کاروان جدا شد و در بیابان به راه افتاد و پس از طیّ مسافتی طولانی راه را گم کرد و نتوانست خود را به کاروان برساند. کم‌کم شب هم فرا رسید. ما با داد و فریاد از او خواستیم که ماشین را متوقف کند تا نماز بخوانیم. وقتی از ماشین پیاده شدم؛ به آسمان نگاه کردم و دیدم که فاصلة ما با هفت برادران (هفت اورنگ) زیاد شده، فهمیدم که راه زیادی را به اشتباه آمده‌ایم به همین خاطر به راننده گفتم: «امشب را همین‌جا بیتوته می‌کنیم و فردا صبح از همان راهی که آمده‌ایم، باز می‌گردیم». فردا صبح سوار شدیم تا از همان راه دیروزی برگردیم اما از آن جا که صحراهای حجاز دارای شن‌های نرم است و باد آن‌ها را پیوسته حرکت می‌دهد، نتوانستیم راهِ بازگشت را پیدا کنیم. هیچ اثری از راه دیشب بر سینة صحرا نبود از آن طرف، ماشین هم مرتّب در شن‌ها فرو می‌رفت، جهت‌های متعددّی را چند فرسخ، چند فرسخ پیمودیم و سرانجام ره به جایی نبردیم و دوباره شب فرا رسید. فردا صبح روز سوم، آب و بنزین هم تمام شد
قسمت سوم: همه وحشت‌زده و ناامید شده بودیم. من به عنوان روحانی کاروان و کسی که سفرهای زیادی به خانة خدا آمده بودم گفتم: «این اصغرآقا بود که ما را به اینجا کشانید و گناه بزرگی را انجام داد. اما چاره‌ای هم نیست، بیاید همگی به امام زمان(علیه السلام) متوسّل شویم. اگر آن بزرگوار ما را از این بیابان هلاکت نجات بخشید، زهی سعادت و خوشبختی، اما اگر به فریاد ما نرسد همگی در این بیابان مُرده، طعمة حیوانات خواهیم شد. بیایید قبل از آن که بی حال شده و دست و پایمان بی‌رمق بیفتد، هر کس برای خود گودالی حفر کند و در آن گودال برود که اگر مرگ به سراغ ما آمد، در آن گودال‌ها جان بدهیم و حداقل بدن ما طعمة حیوانات نشود و با گذشت زمان، باد وزیده و شن‌ها را روی ما بریزد و در زیر شن‌ها مدفون شویم. همه مشغول شدند و هر یک برای خود قبری کند و در این حال به حاجیان گفتم: جلوی قبر خود بنشینند تا به چهارده معصوم(علیهم السلام) توسّلی بجوییم و خودم شروع به خواندن دعای توسّل کردم. ابتدا به رسول خدا(صلی الله و علیه وآله)، بعد به حضرت زهرا(سلام الله علیها) و سپس به سایر امامان(علیهم السلام)، وقتی به امام عصر(علیه السلام) رسیدم، روضه‌ای خواندم و گریة زیادی کردیم. در این حال الهام شدم که همه با هم «آقا» را با این ذکر بخوانیم: « یا فارس الحجاز أدرکنا، یا اباصالح المهدی ادرکنا، یا صاحب‌الزمان ادرکنا» همه با حال ناامیدی و گریه و زاری این ذکر شریف را تکرار می‌کردیم و آقا را صدا می‌زدیم. به حاجیان گفتم: « با خدا قرار بگذارید که اگر نجات یافتیم همة اموالی که به همراه داریم در راه خدا انفاق کنیم، با خدا عهد ببندیم که اگر نیازمندی به ما مراجعه کرد در حقّ او کوتاهی نکنیم و بقیة عمرمان را در برآوردن نیازهای مردم کوشا و ساعی باشیم». بعد از توسّل و توجّه، هر کسی مشغول راز و نیاز با خدای خود شده، من هم از جمع، جدا شدم و پشتِ تپة کوچکی رفتم و با خدای خود سخنانی گفتم که بماند. به امام زمان عرضه داشتم: «آقا جان اگر الان به فریاد ما نرسی، پس کی و کجا به فریادمان خواهی رسید». گریه و توسل عجیبی داشتم که قابل توصیف نیست. در مدّت عمرم چنین حالت شیرینی چه قبل و چه بعد از آن حادثه، دیگر در من پیدا نشد. در حال توسّل و تضرّع بودم که ناگهان آقایی در شکل و شمایل یک مرد عرب، به همراه هفت شتر که بارهایی بر آنان بود، در برابرم ظاهر شد. با آن‌که بیابان صاف و همواری در مقابل من بود و همه چیز از مسافت دور قابل رؤیت و دیدن بود، اما من آمدن او را ندیدم و متوجّه نشدم. خیال کردم از عرب‌های حجاز است و احیاناً شتربانی است که همراه شترهایش به مسافرت می‌رود و یا شاید رهگذری است که تصادفاً از این بیابان عبور می‌کرده است. با دیدن او به حدّی خوشحال شدم که از شادی در پوست خود نمی‌گنجیدم. با دیدن او خود را در جَریه که مرز میان عربستان و عراق بود می‌دیدم. با خود گفتم: این آقا حتماً راه رسیدن به «جریه» را می‌داند و ما را راهنمایی خواهد کرد. در حال بشاشت و شادمانی بودم که دیدم آن آقا به طرف من آمد، من هم از جا برخاستم و با خوشحالی به طرف او رفتم و به او سلام کردم. در پاسخ فرمود: «علیکم السلام و رحمةالله و برکاته». به هم که رسیدیم روبوسی کرده، من صورت او را بوسیدم. شمایل او در اوج زیبایی و جذّابیّت بود، و چشم و ابرو و صورت بسیار زیبا و نورانی داشتند. پس از سلام و روبوسی به زبان عربی فرمودند: «ضیّعتم الطریق؛ راه را گم کرده‌اید؟»
قسمت چهارم: معصومین به همة زبان‌ها و لغات آشنایی دارند. در این تشرف با این‌که امام زمان(علیه السلام) به زبان عربی با نمازی شاهرودی سخن می‌گوید اما به ضمیر و زبان فارسی حجّاج آشنایی دارد، سخنان آنان را می‌داند و نیّت ایشان را می‌خواند و پاسخ آن‌ها را می‌دهد و ایشان و حتی راننده‌ها را به اسم می‌خواند. در این‌جا مناسب می‌نماید که به دو روایت در این موضوع اشاره شود. در کتاب عیون اخبار الرضا(علیه السلام) که مرحوم شیخ صدوق روایات مربوط به امام رضا(علیه السلام) را گردآوری کرده، بابی تحت عنوان «باب معرفته بجمیع اللغات» یعنی آگاهی و شناخت امام معصوم به همة زبان‌ها وجود دارد گفتم: بله. فرمودند: من آمده‌ام که راه را به شما نشان دهم. عرض کردم: خیلی ممنون. بعد فرمودند: از این راه مستقیم بروید و از میان آن دو کوه بگذرید، به دو کوه دیگر می‌رسید، از میان آن‌ها هم بگذرید، جادّه برای شما نمایان می‌شود بعد طرف چپ را بگیرید تا به جریه برسید. آقا پس از نشان دادن راه فرمودند: « النذور الّذی نذرتم لیس بصحیح؛ نذرهایی که کرده‌اید، صحیح نیست». عرض کردم: چرا، آقای من؟ فرمودند: «نذر شما مرجوح است، اگر همة دارایی خود را در راه خدا انفاق کنید چگونه به عراق می‌روید؟ در حالی که شما چهل روز در عراق می‌باشید و به زیارت امام حسین(علیه السلام) و امیرمؤمنان(علیه السلام) و سایر امامان(علیهم السلام) مشرّف می‌شوید، اگر آن چه را همراه دارید، در راه خدا انفاق کنید، در مسیر، بدون خرجی می‌مانید و مجبور به تکدّی و گدایی می‌شوید و تکدّی هم حرام است. آن‌چه را از مال و دارایی به همراه دارید، الان قیمت کرده و بنویسید و وقتی به وطن خودتان رسیدید به اندازة آن در راه خدا انفاق کنید، اکنون عمل به نذرتان مرجوح است.» سپس فرمود: «رفقایت را صدا کن و فوراً سوار شوید، الان که به راه بیفتید اوّل مغرب در جریه هستید.» دوستان ما هنوز در حال گریه و انابه و توسّل و تضرّع بودند و ما را نمی‌دیدند، اما ما آنان را می‌دیدیم. وقتی آن‌ها را صدا کردم، با دیدن ما یک‌باره از جا برخاستیم و با خوشحالی به طرف ما آمدند. یکی یکی سلام کرده، دست آقا را بوسیدند. آن‌گاه حضرت فرمودند: «سوار شوید و از همین راه بروید». به دوستان گفتم: «آقا راه را به من نشان دادند، سوار شوید تا برویم». یکی از حاجیان به نام «حاج محمّد شاه حسینی» به من گفت: «حاج آقا! اگر راه بیفتیم ممکن است ماشین دوباره در شن‌ها فرو رود یا این که مجدّداً راه را گم کنیم. بیایید پول‌های نذر شده را همین الان به این مرد عرب به مقداری که می‌خواهد بدهیم، تا زحمت کشیده تا رسیدن به مقصد ما را همراهی کند». آقا وقتی سخن حاجی مذکور را شنیدند، فرمودند: «[شیخ اسماعیل] جلوی من به همة آن‌ها بگو که نذر آن‌ها صحیح نیست». من هم به حاج محمّد و سایر حجّاج گفتم: «آقا می‌فرمایند نذر شما مرجوح است و صحیح نمی‌باشد، اگر همة دارایی و اموال‌تان را الان در راه خدا بدهید با کدام پول می‌خواهید به عراق بروید و از آن‌جا به ایران برگردید؟ در عراق مجبور به تکدّی و گدایی می‌شوید و گدایی هم حرام است». آن آقا همچنین فرمودند: «من می‌دانم پولی که همراه دارید برای شما در سفر کافی است وگرنه خودم به شما پول می‌دادم». ما دیدیدم نمی‌توانیم آقا را با پرداخت پول با خود همراه کنیم، یک‌باره به قلبم الهام شد که آقا اهل حجاز هستند و اهل حجاز در سوگند به قرآن و احترام به آن خیلی عقیده‌مند می‌باشند به همین خاطر قرآن کوچکی که در جیب بغلم بود بیرون آورده و ایشان را به قرآن سوگند دادم. آقا فرمودند: «چرا به قرآن قسم می‌خوری؟ به قرآن قسم نخور! باشد حالا که مرا به قرآن قسم دادی می‌آیم». سپس فرمودند: «علی اصغر مقصّر است (که باعث گم شدن شما شد)، اکنون محمود رانندگی کند من هم وسط (صندلی کنار راننده) می‌نشینم و شما (شیخ اسماعیل) هم کنار من بنشین به رفقا هم بگو زودتر سوار شوند.» به محمودآقا گفتم: تو رانندگی کن. آقا شترهایشان را همان جا خوابانیدند و خودشان کنار راننده نشستند و من هم کنار ایشان نشستم. حاج محمود پشت فرمان نشست آقا به من فرمودند: «بگو ماشین را روشن کند». در این حال هیچ یک از مسافران و راننده‌‌ها به نداشتن بنزین و آب توجّهی نداشتند. حاج محمود استارت زد، ماشین روشن شد و به راه افتاد. در این لحظه دیدم آقا، انگشت سبابه‌اشان را حرکت دادند امّا من از رمز و راز آن آگاه نبودم. ماشین بدون این‌که در شن‌ها فرو رود، به سرعت راه خود را می‌پیمود. وقتی از میان آن دو کوه گذشتیم همان‌طور که آقا فرموده بودند دو کوه دیگر ظاهر شد. آقا فرمودند: «بگو از میان این دو کوه حرکت کند». من به حاج محمود آقا گفتم: از وسط دو کوه حرکت کن.
آقا با این که اصلاً فارسی سخن نگفتند و تنها با من به عربی صحبت می‌کردند اما نام من و سایر زوّار و حجّاج و راننده‌ها را می‌دانستند و همه را به اسم، نام می‌بردند و سخنان فارسی ما را متوجّه شده، پاسخ می‌گفتند. وقتی به وسط دو کوه رسیدیم، حضرت به آسمان نگاهی کرده، فرمودند: «الآن اوّل ظهر است. به راننده بگو بایستد. همه پایین بیایید و نماز خود را بخوانید. من هم نماز خود را بخوانم، بعد از نماز رفقا بعد از نماز سوار شده و ناهار را هم در ماشین بخورند تا اول مغرب ان‌شاءالله به جریه برسیم».
قسمت پنجم: من سخنان آقا را به حاج محمود گفتم، ایشان هم ماشین را نگه داشت. وقتی دوستان پیاده شدند آقا فرمودند: «آب که ندارید؟» عرض کردم: خیر، آبی نداریم. حضرت در این هنگام درختچة خاری را که به ضخامت یک عصا بود به من نشان دادند و فرمودند: «آن درخت را که می‌بینی، کنار آن چاهی است. بروید، آب بنوشید، وضو بگیرید و نماز بخوانید، مشک‌ها را هم پُر کرده، ماشین‌تان را هم آب کنید. من همین‌جا نماز می‌خوانم، من وضو دارم.» وقتی به آن درختچه رسیدیم، چاهی دیدیم که آبی زلال و گوارا داشت و حدود یک وجب یا کمی بیشتر از سطح زمین پایین‌تر بود. به راحتی دستمان به آب می‌رسید و می‌توانستیم از آن آب نوشیده و وضو بگیریم. خلاصه بعد از انجام کارها و خواندن نماز، آقا هم که نمازشان به پایان رسیده بود، تشریف آوردند و فرمودند: «همه ناهارشان را داخل ماشین بخورند» بعد از این که ماشین به راه افتاد، من مقداری آجیل و خوراکی برداشته، به حضرت تعارف کردم اما ایشان چیزی برنداشتند و فرمودند: «نمی‌خواهم». مقداری نان که خودم در «شاهرود» از گندم خوب و تمیز درست کرده بودم، به ایشان تعارف کردم که حضرت مقداری برداشتند اما ندیدم که بخورند. آن‌گاه حضرت از بعضی از شهرهای ایران مانند همدان، کرمانشاه، مشهد تعریف کردند و از بعضی از علما مانند «ملاّ علی همدانی» تمجید نمودند. و دربارة حضرت «آیت‌الله وحید خراسانی» ـ حفظه الله ـ که در آن زمان به شیخ حسین خراسانی معروف بودند، توجهی نموده، فرمودند: «برکات و عنایات ما به ایشان می‌رسد». آن‌گاه مقداری هم به من امیدواری داده، فرمودند: «شما ان‌شاءالله وضعتان خوب است و خوب خواهد شد». و درباره ناراحتی‌هایی که داشتم، دلداری دادند، بحمدالله، آن گرفتاری‌ها برطرف شد. در طیّ مسیر دربارة بعضی از علما، صحبت‌هایی به میان آمد ـ آقا از بعضی از مراجع مثل «آیت‌الله سیّد ابوالحسن اصفهانی» و دیگر آقایان تعریف و تمجید کردند. ایران از برکات اهل بیت برخوردار است حضرت در پاسخ بعضی از مسائلی که خدمتشان عرض می‌کردم، می‌فرمودند: «همة این‌ها از برکات ما اهل بیت است». در این حین عرضه داشتم: «در جاده‌های ایران، چند فرسخ به چند فرسخ، قهوه‌خانه، آب، روشنایی و میوه است. اما این‌جا هیچ چیز نیست». حضرت فرمودند: «در همه جای ایران، نعمت وافر و فراوان است و همة آن‌ها از برکات ما اهل بیت است» و من غافل از همه جا و همه چیز، اصلاً متوجّه مقصود آن حضرت نبودم. ماشین همچنان راه خود را با قدرت می‌پیمود تا این‌که اول مغرب ـ همان ‌طور که آقا فرموده بودند ـ به جریه در مرز میان عراق و عربستان رسیدیم. در این هنگام آقا فرمودند: «من دیگر می‌روم. از این جا به بعد راه را به تنهایی نروید. امشب را در جریه بمانید، فردا یک قافلة صدتایی از مکّه می‌آید، شما با آن قافله همراه شوید.» عرض کردم: چشم! امشب همین جا می‌مانیم. شما هم نزد ما بمانید و میهمان ما باشید. حضرت فرمودند: «شیخ اسماعیل! من کار زیادی دارم، تو مرا به قرآن قسم دادی، من هم اجابت کردم. من باید بروم و شما را به خدا می‌سپارم و دوباره تکرار می‌کنم. آن نذری که کردید، صحیح نیست. شما مراقب باشید که این‌ها دارایی‌شان را به کسی نبخشند همان‌طور که قبلاً گفتم اموالتان را حساب کنید و بنویسید، بعد در وطن خودتان به اندازة آن انفاق کنید».
قسمت ششم: ما حدود سه ساعت به ظهر مانده همراه آقا سوار ماشین شدیم و تا مغرب خدمت ایشان بودیم. امام عصر(علیه السلام) پیوسته مشغول ذکر بودند اما من متوجه نبودم که چه ذکری را می‌گویند. شالی به کمرشان بسته بودند و به هیئت اعراب حجاز شمشیری بزرگ در طرف راست و شمشیر کوچکی در طرف چپ خود آویخته بودند و چیزی مانند یشناق (نوعی سرپوش) که عرب‌ها بر سرشان می‌اندازند، به سر مبارک انداخته بودند اما پیشانی نورانی و ابروهای کمند و چشمان جذّاب‌شان کاملاً دیده می‌شود و خیلی خوش‌اخلاق بودند. در این هنگام من برای انجام کاری از ایشان اجازه خواستم. ایشان چند قدمی همراهی کردند و همین طور که مشغول صحبت بودم دیگر آقا را ندیدم، تازه فهمیدم که چه بر سرمان آمده است. رفقا را صدا زدم؛ حاج عبدالله! حاج محمد! کور باطن‌ها! از صبح تا حالا خدمت آقا بودیم اما او را نشناختیم با گفتن این سخن و فهمیدن موضوع همه شروع به گریه کردند. صدای گریة حجّاج بلند شد. بر اثر گریه زیاد و سر و صدا، چند تا از شُرطه‌ها و پلیس‌ها با عجله در خیمه‌ای که برپا کرده‌ بودیم آمدند و گفتند: «کی مرده؟» آنان خیال می‌کردند کسی از گروه ما مُرده است و ما برای او گریه و زاری می‌کنیم. من گفتم: «کسی نمرده، ما راه را گم کرده بودیم، حالا که راه را پیدا کرده‌ایم، گریه می‌کنیم». یکی از آنان گفت: «خدا را شکر کنید که راه را پیدا کردید، این که گریه ندارد». در این حال که ما با شُرطه‌ها مشغول صحبت بودیم، صدای اذان بلند شد و مغرب شده بود. به راننده‌ها گفتم: «اسم شما را از کجا می‌دانست؟ اصغرآقا اسم تو را از کجا می‌دانست که فرمود: «اصغر آقا مقصّر است» اصغرآقا بنا کرد به سر زدن و گریه کردن و گفت: راست گفتید. تقصیر من بود، من سبب گم شدن شما شدم. گفتم: الحمدلله، عاقبتش بخیر شد، تو ما را گم کردی، اما الحمدلله به نعمت ملاقات مولایمان رسیدیم.2
در نهایت تالم و تاثر با خبر شدیم برادر عزیزمون خادم با اخلاص قرآن و اهل بیت (ع) آقای حسن خلخالی دعوت حق را لبیک گفتند. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم خلخالی مراسم تدفین و ترحیم به آگاهی خواهد رسید.
💚 عمری به هر کوی و گذر، گشتم که پیدایت کنم اکنون که پیداکرده ام، بنشین تماشایت کنم آه ای خدا دار و ندار ما نیامد آه ای خدا دار و ندار ما نیامد آخر چرا این هفته یار ما نیامد 🌷 برای فرج عج الله https://eitaa.com/entezarsahebolamr313
هر روز یک صفحه از قرآن...
 - و ‌به‌ کشتگان‌ راه‌ ‌خدا‌ مرده‌ نگویید، بلکه‌ زنده‌اند ولی‌ ‌شما‌ درک‌ نمی‌کنید 155 - و مسلما ‌شما‌ ‌را‌ ‌به‌ چیزی‌ ‌از‌ ترس‌ و گرسنگی‌ و زیان‌ مالی‌ و جانی‌ و کاهش‌ محصولات‌ می‌آزماییم‌، و صابران‌ ‌را‌ نوید ده‌ 156 - ‌آنها‌ ‌که‌ هرگاه‌ مصیبتی‌ بدانها رسد [صبوری‌ کنند] و گویند: ‌ما ‌از‌ ‌آن‌ خداییم‌ و ‌به‌ سوی‌ ‌او‌ باز می‌گردیم‌ 157 - آنانند ‌که‌ درودها و رحمتی‌ ‌از‌ پروردگارشان‌ ‌بر‌ آنهاست‌ و [تنها] همین‌ها هدایت‌ یافتگانند 158 - همانا صفا و مروه‌ ‌از‌ شعائر خداست‌ ‌پس‌ ‌هر‌ ‌که‌ حج‌ّ خانه ‌خدا‌ کند ‌ یا ‌ عمره‌ ‌به‌ جا آورد، مانعی‌ ندارد میان‌ ‌آن‌ دو طواف‌ کند و ‌هر‌ ‌که‌ ‌با‌ میل‌ و رغبت‌ کار نیکی‌ ‌به‌ جای‌ آورد، [بداند ‌که‌] مسلما ‌خدا‌ سپاسگزار داناست‌ 159 - کسانی‌ ‌که‌ دلایل‌ روشنگر و هدایتی‌ ‌را‌ ‌که‌ نازل‌ کرده‌ایم‌، ‌بعد‌ ‌از‌ آنکه‌ ‌آن‌ ‌را‌ ‌در‌ کتاب‌ آسمانی‌ ‌برای‌ مردم‌ روشن‌ ساخته‌ایم‌، کتمان‌ می‌کنند ‌خدا‌ ‌آنها‌ ‌را‌ لعنت‌ می‌کند، و لعنت‌ کنندگان‌ نیز لعنتشان‌ می‌کنند 160 - مگر ‌آنها‌ ‌که‌ توبه‌ کردند و اصلاح‌ نمودند و [حقیقت‌ ‌را‌] آشکار کردند، آنانند ‌که‌ توبه‌شان‌ ‌را‌ می‌پذیرم‌ و ‌من‌ توبه‌ پذیر مهربانم‌ 161 - ‌آنها‌ ‌که‌ کافر شدند و ‌با‌ کفر ‌از‌ دنیا رفتند، لعنت‌ ‌خدا‌ و فرشتگان‌ و همه مردم‌ ‌بر‌ آنهاست‌ 162 - ‌که‌ ‌در‌ ‌آن‌ [لعنت‌] جاویدانند، نه‌ [‌در‌ عذابشان‌] تخفیف‌ داده‌ می‌شود و نه‌ مهلت‌ می‌یابند 163 - و معبود ‌شما‌ معبودی‌ یگانه‌ ‌است‌ و جز ‌او‌ معبودی‌ نیست‌ ‌که‌ هستی‌ بخش‌ مهربان‌ ‌است‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎬 نشانه های جالب در کتاب که فقط ۳۰نشانه از آنها با حضرت عیسی تطابق دارد، و بقیه آنها از منجی میگوید که در انتهای روزگار ظهور میکند..! 👈 "در آن وقت جمیع طوایف زمین سینه زنی کنند!!" ظهور https://eitaa.com/entezarsahebolamr313
امانت های زندگی من 07.mp3
11M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷ ۷ 💎 «هُوَ الَّذي خَلَقَ لَكُم ما فِي الأَرضِ جَميعًا» همه آنچه در زمین است، برای من و تو خلق شده‌اند مثل حیوانات! حیوانات امانت‌های خدا هستن در زندگی ما و عدم رعایت حق اونها برای ما شقاوت آفرین است. https://eitaa.com/entezarsahebolamr313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی کرامت‌ها آبنباتن! کرامت حقیقی چیز دیگست... به بیان زیبای مرحوم فاطمی نیا https://eitaa.com/entezarsahebolamr313
هر روز یک صفحه از قرآن...
 - بی‌گمان‌ ‌در‌ آفرینش‌ آسمان‌ها و زمین‌ و آمد و شد شب‌ و روز و کشتی‌ها ‌که‌ ‌برای‌ کسب‌ منافع‌ مردم‌ ‌به‌ دریا روانند و آبی‌ ‌که‌ ‌خدا‌ ‌از‌ آسمان‌ فرو فرستاد ‌پس‌ زمین‌ مرده‌ ‌را‌ ‌به‌ ‌آن‌ زنده‌ نمود و همه‌ گونه‌ جنبنده‌ ‌در‌ ‌آن‌ منتشر ساخت‌ و گردش‌ بادها و ابرهای‌ مهار شده‌ی‌ میان‌ آسمان‌ و زمین‌، [‌در‌ همه اینها] مسلما نشانه‌هایی‌ ‌است‌ ‌برای‌ قومی‌ ‌که‌ بیندیشند 165 - و برخی‌ ‌از‌ مردم‌ همتایانی‌ ‌غیر‌ ‌از‌ ‌خدا‌ می‌گیرند و ‌آنها‌ ‌را‌ چون‌ ‌خدا‌ دوست‌ می‌دارند ولی‌ ‌آنها‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌اند ‌خدا‌ ‌را‌ بیش‌ ‌از‌ ‌هر‌ چیزی‌ دوست‌ دارند و ‌اگر‌ ظالمان‌ ‌آن‌ گاه‌ ‌که‌ عذاب‌ ‌را‌ ببینند، می‌دیدند ‌که‌ تمام‌ قدرت‌ یکسره‌ ‌به‌ دست‌ خداست‌ و ‌خدا‌ سخت‌ کیفر ‌است‌، [‌از‌ گناه‌ ‌خود‌ پشیمان‌ می‌شدند] 166 - آن‌گاه‌ ‌که‌ پیشوایان‌ ‌از‌ پیروان‌ ‌خود‌ بیزاری‌ جویند و عذاب‌ ‌را‌ ‌به‌ روشنی‌ ببینند و [تمام‌] روابط و سبب‌ها بریده‌ گردد 167 - و پیروان‌ [کفّار] گویند: ای‌ کاش‌ ‌ما ‌را‌ [‌به‌ دنیا] بازگشتی‌ ‌بود‌ ‌تا‌ ‌از‌ ‌آنها‌ بیزاری‌ می‌جستیم‌، همان‌ طور ‌که‌ ‌آنها‌ ‌از‌ ‌ما بیزاری‌ جستند بدین‌سان‌ ‌خدا‌ اعمالشان‌ ‌را‌ [‌به‌ صورت‌] حسرت‌هایی‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ می‌نماید و ‌آنها‌ ‌از‌ آتش‌ بیرون‌ شدنی‌ نیستند 168 - ای‌ مردم‌! ‌از‌ آنچه‌ ‌در‌ زمین‌ حلال‌ و پاکیزه‌ ‌است‌ بخورید و ‌از‌ گام‌های‌ شیطان‌ پیروی‌ نکنید ‌که‌ ‌او‌ دشمن‌ آشکار شماست‌ 169 - ‌او‌ فقط ‌شما‌ ‌را‌ ‌به‌ بدی‌ها و فحشا فرمان‌ می‌دهد و ‌این‌ ‌که‌ آنچه‌ ‌را‌ نمی‌دانید ‌به‌ ‌خدا‌ نسبت‌ دهید
ذکر روز