eitaa logo
جنسیت و عدالت(ابوالفضل اقبالی)
1.4هزار دنبال‌کننده
291 عکس
17 ویدیو
8 فایل
خوانش عدالت‌محور موضوعات جنسیتی ارتباط با من: @abolfazleqbali https://eitaa.com/eqbali62
مشاهده در ایتا
دانلود
این توییت یک کنش به‌غایت سکولار است. زیرا دین ما را به هیئت تقلیل داده است. کشف حجاب این دخترکان و شلوارک آن پسرک تا وقتی داخل خیابان‌های جمهوری اسلامی بود تقابل با دین ما نبود؟ وقتی رفتند جلوی هیئت رنگ تقابل با دین به خود گرفت؟ ما که دین را اینطور نشناختیم!
کد تخفیف تهیه دوره: eghbali20
هدایت شده از مجموعه گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | از حجاب اجباری تا لوایح قانونی 👤 دکتر ابوالفضل اقبالی، پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🔸 در نگرش لیبرالی جامعه باید رهاشود تا خودش در زمینه های فرهنگی به رشد برسد؛ اما در جامعه اسلامی الگو هایی وجود دارند که باید پیگیری بشوند. چالش اصلی این است که آیا فرهنگ امکان مهندسی کردن دارد یا ندارد. کاری که غرب طی سالها در ایران انجام داده مهندسی فرهنگی بوده و اهدافی برای خود مشخص کرده که سبب تغییر در فرهنگ مردم ایران شده است. تعیین سازوکار های فرهنگی در زمان های مختلف به روش های متفاوت است؛ گاهی نیاز جامعه به گفتگو و تعامل است و گاهی جامعه بر علیه حکومت وارد عمل می شود. با کسی که عامل فساد است و رفتار های ضد فرهنگ و ارزش ها بروز می دهد، باید مواجهه به صورت سلبی و سخت باشد. 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
هدایت شده از مجموعه گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | از حجاب اجباری تا لوایح قانونی 👤 دکتر ابوالفضل اقبالی، پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🔸 آن چیزی که ما در قانون کشور داریم حجاب الزامی و قانونی است؛ پوشش اجباری را به جز حیوانات همه دارند! واژه حجاب اجباری ساخته دست دشمن است که بار معنایی اشتباهی دارد و واژه درست حجاب قانونی و قانون لازمه زندگی اجتماعی است. 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
در این دوره درباره محورهای زیر بحث خواهیم کرد: حوزه مفهومی و نظری مطالعات جنسیت چیست؟ مقدمات پژوهش در مطالعات جنسیت کدامند؟ مساله در پژوهش چیست و تفاوت آن با موضوع، محور و... چیست؟ سازوکارهای مساله‌شناسی و پرداخت مساله در مطالعات جنسیت کدامند؟
ماهیت تحولات حجاب در ایران.pdf
80.6K
ماهیت تحولات حجاب در ایران آیا تغییرات پوشش بانوان قبل و بعد از غائله مهسا معانی یکسان دارند؟ دکتر ابوالفضل اقبالی لینک این یادداشت در روزنامه ایران امروز سوم مردادماه https://irannewspaper.ir/8241/6/63380 آدرس کانال جنسیت و عدالت: @eqbali62
خطاب به حضرت شیخ حسین انصاریان عزیز درباره اظهارات اخیرشان @eqbali62
شیخ حسین عزیز تاجِ سر ما اسطوره منبر و روضه ما پا منبر شما دین و حسین رو شناختیم. اما ما نگران این اتفاق بودیم. جای شما با این تیتر در صفحه اول این روزنامه نیست. همین. @eqbali62
کاسبان دین مردم آیا روزنامه سازندگی دغدغه دین مردم را دارد؟ ابوالفضل اقبالی همه شاهد بودیم که در ماجرای توهین اخیر به ساحت قرآن از در و دیوار شهر صدا برآمد اما کوچکترین صدایی از روزنامه‌های زنجیره‌ای جریان اصلاحات و کارگزاران درنیامد. روزی که همه از شخص مقام معظم رهبری تا نانوای محله ما نسبت به توهین به ساحت قرآن موضع گرفتند، تیتر این روزنامه‌ها به ختنه‌سوران نوه خاندان ملکه الیزابت اختصاص داشت! اما امروز تیتر صفحه اول روزنامه سازندگی به عنوان ارگان رسمی جریان کارگزاران که پس از بیش از 30 سال حکمرانی در این کشور و بروز انواع فسادها و ناکارآمدی‌ها دم از «مردم» می‌زنند، به سخنرانی دیروز شیخ حسین انصاریان اختصاص داشت. آن هم با تحریف آشکار و هنرمندانه! آیا باید باور کرد که روزنامه سازندگی و جریان کارگزاران دغدغه دین و آرامش مردم را دارند؟ آیا برای آنها اساسا حجاب مساله است؟ عملکرد این جریان و روزنامه که چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. آن چیزی که عیان است و حاجتی به تبیین ندارد این است که جریانات مذکور از هر فرصتی برای موج سواری علیه حاکمیت و نظام اسلامی استفاده می‌کنند تا مخاطبان و مردم را علیه «سامانِ سیاسی کشور» بشورانند. اینها بارها گفته‌اند و نوشته‌اند که با ساختار حاکمیت و نظم سیاسی موجود زاویه جدی دارند و مساله آنها کلان‌تر از موضوعاتی چون کارآمدی اقتصادی، حکمرانی فرهنگی، جهت‌گیری‌های سیاسی در نظام بین‌الملل و مواردی از این قبیل است. آنها کاملا صنفی به حکومت و سیاست می‌نگرند و همه چیز را در راستای رقابت صنفی در سیاست و فرهنگ و اقتصاد تقلیل می‌دهند. دین و امور مقدس هم برای این جریان جنبه کاسبی دارد. سخنرانی شیخ حسین انصاریان هم از جمله همین مقولاتی است که در تیتر روزنامه سازندگی به وجه «شکاف اجتماعی» تقلیل می‌یابد و در جهت منازعه سیاسی از آن بهره گرفته می‌شود. وگرنه همه می‌دانند شیخ حسین انصاریان واعظ پیر و بزرگ شهر قبل از آنکه به سیاست‌های فرهنگیِ یک جریان خاص نقد داشته باشد، به عملکرد اقتصادی و فساد و رانت و اختلاس و ناکارآمدی جریان مقابل نقد دارد. ولی اگر همین شیخ حسین انصاریان کلامی در این زمینه بیان کند همین روزنامه‌ها خواهند نوشت: شیخ حسین یک منبری بیش نیست! الغرض ما به دغدغه درست و اصیل شیخ حسین انصاریان مبنی بر هدایت‌پذیری مردم و هدایت‌گری دستگاه سیدالشهدا(ع) صحه می‌گذاریم و با آن همراهیم. اما به بیان چنین سخنانی در شرایط کنونی که جریانات تابلودار دشمن درصدد استحاله پرچم عزای اباعبدلله(ع) هستند و روباه‌صفتانی هم همواره در کمین سوءاستفاده از حرف‌های افراد معتبر و وجیه چون شیخ حسین انصاریان نشسته‌اند، معترضیم. در همین شهر که شیخ عزیز ما منبر می‌روند نه تنها کسی با بانوان ضعیف‌الحجاب برای ورود به مجلس امام حسین(ع) برخوردی نمی‌کند و تکریم هم می‌کنند، بلکه حتی در بسیاری از این هیئت‌ها کسی متعرض زنان مکشوفه و برهنه‌ای که متکبرانه جولان می‌دهند هم نمی‌شود. پس معلوم است که مخاطب شیخ حسین مردم و بچه هیئتی‌ها نیستند. مگر اینکه اطرافیان شیخ به ایشان داده‌های غلط مخابره کرده باشند. علی ای حال این سخنان شیخ عزیز ما به قدری آمیخته با حق و ناحق بود که جریان سازندگی تمام صفحه اول خود را به آن اختصاص می‌دهد. این اتفاق به لحاظ گفتمانی خیلی حرف دارد. @eqbali62