eitaa logo
اقتدار ولایی
916 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 علی کریمی: اینجا در خارج از کشور، اپوزیسیون به من می‌گوید بی‌سواد و کسی که فهم سیاسی ندارم؛ باشه شما خوبید... زندگی نرمالی داشتم، همه را از دست دادم
11.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مدح یا ذم؟ 🔸روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی از «مسعود پزشکیان» به عنوان «گورباچف ایرانی» نام برده است! 🔸کسی که این گزارش را نوشته، اگر قصد توهین به رئیس‌جمهور آینده ایران را داشته، از سر جهل است و بی‌ادبی! 🔸ولی اگر معمار فروپاشی شوروی را می‌شناسد و رئیس‌جمهور منتخب را به او تشبیه می‌کند، جهل نیست؛ خیانت است. 🔸برای بیشتر دانستن درباره گورباچف و کمک به پزشکیانی که احتمالاً خود نیز نمی‌داند چه توهینی شنیده یا چه دست‌فرمانی برایش تجویز شده، باید خوانش تاریخ را جدی بگیریم. 🔻مستند «پرزیدنت آکتور سینما» گورباچف را به شما می‌شناساند. برای مشاهده آن می‌توانید به نشانی زیر مراجعه کنید: 🔘 b2n.ir/pr-as
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل: اتفاقاتی که این روزها در آمریکا در جریان است نظیر گسترش کرونا یا ترور ترامپ، نشانه‌ای دیگر از افول آمریکا است
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل: برخی در داخل کشور باور نمی‌کنند که بایدن کرونا گرفته یا حتی باور نمی‌کنند که ترامپ به خاطر ضعف نهادهای امنیتی ترور شده! 🔸چون همچنان فکر می‌کنند آمریکا بسیار قوی است و نمی‌خواهند افول آمریکا را باور کنند.
♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🎙حضرت آیت‌الله امام سیّدعلی خامنه‌ای روحی فداه [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌ دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌ طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صد و هشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به ‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین ‌کنندۀ زنده ‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌ که مُشرف به مردن است، یا مرده و از بین ‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون ‌بر‌ این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای ‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌ بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌ که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعر سرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، در حالی‌ که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به ‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به ‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
👍🛑  توئیت قابل تأمل قیس قریشی کارشناس سابق BBC فارسی و ساکن لندن درباره‌ی رهبر معظم انقلاب: از ۲۰ سالگی تا ۳۵ سالگی لگد زدم و خواستم همراه جماعت شم ! ولی تو ده یازده سال اخیر به یقین رسیدم و هرچه گذشت یقینم صلب و محکم‌تر شد که: 👈 نزدیک روحی فداه بودن در دنیا و آخرت به دنبال دارد و دوری از ایشان خسارت محض ... 👈 ستون خیمه( ) انقلاب را دو دستی بچسبیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 پیدا کنید پرتغال فروش رو! 🔸 برای ما که سالهاست برخی مدعیان اصولگرایی را می‌شناسیم و عمیقا بر این باوریم که این جماعت هیچ نسبتی با گفتمان انقلاب و اسلام ناب ندارند، از روز هم روشن تر بوده و هست که این آقایان اساسا هیچ فرقی با اصلاح طلبان ندارند و با هم در بزنگاه های مختلف دست داده اند! 🔸 چه کسانی در انتخابات تاریخی سال 84 بعد از شکست در دور اول تمام ظرفیت های خود را پای کار آقای هاشمی رفسنجانی آوردند! چه کسانی در انتخابات سال 88 قرار بود در انتخابات شرکت کنند و وقتی شرایط را مساعد جهت شرکت ندیدند تمام ظرفیت های ستادی خود و جایگاهی که در آن کار می‌کردند را پای کار آقای میرحسین موسوی آوردند! 🔸 آقای ظریف از چه کسانی سخن می گوید! کدام اصولگرایان بوده اند که در دور اول شکست خورده اند و در دوم در کنار ستاد پزشکیان خوش رقصی کرده اند! چه کسانی بوده اند که دست یابی به منافع خویش از مجرای پزشکیان را به مراتب راحت تر از طریقه حکمرانی سعید جلیلی می دیدند! 🔸 واقعا دلم می سوزد! دلم برای ساده دلانی می‌سوزد که هنوز هم فکر می کنند این افراد می توانند علمدار گفتمان اصیل انقلاب باشند! گندم نمایان جو فروشی که سالهاست بدنه جبهه انقلاب را بازیچه نمایش های سیاسی دنیا پرستانه خویش قرار داده اند! 👈 فتامل! خودتان پیدا کنید پرتغال فروش رو... ✔️حمید رسایی قبل انتخابات دور اول: پزشکیان رقیب قالیباف نیست بل رفیق اوست. پزشکیان، حامی ریاست قالیباف در مجلس و قالیباف، به صورت غیرقانونی پیگیر تأیید اعتبارنامه تاجگردون اصلاح‌طلب بود.
آیت الله صدیقی: از آقای بهجت سوال کردم نظرتان راجع به مقام معظم رهبری چیست؟ آقای بهجت فرمودند : 👈بهتر از ایشان نداریم همچنین آقای بهجت به خود بنده عرضه داشتند که در دیداری که با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشتم از ایشان راجع به امام خامنه‌ای سوال کردم و حضرت پاسخ دادند : 👈 آقای از ماست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
باز هم آرژانتین و بازهم رشد تورم / آیینه تمام ‌نمای مصیبت ‌هایی که اقتصاد بازار آزاد بر سر شما می‌آورد 🔺قابل توجه جناب طبیبیان، که قرار است طبیب اقتصاد دولت پزشکیان باشد! آخر و عاقبت رها سازی قیمت ارز چیزی جز نابودی اقتصاد کشور نیست فاعتبروا ... 💠 احمد نبویان