eitaa logo
میانه روی ما!
39 دنبال‌کننده
42 عکس
2 ویدیو
1 فایل
اقتصاد رو ترجمه کردند به میانه روی! اینجا یادداشت هایی در توضیح مبانی اقتصادی اسلام خواهیم گذاشت. ارتباط با مدیر در ایتا و ویراستی: @h_a_m_abdollahi به صفحه ویراستی ما هم سر بزنید!
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله! به نظر شما چند تا از علائم حتمی ظهور تا الان اتفاق افتاده؟ حالا چند تا از این علائم تا سال 1000 هجری اتفاق افتاد؟ میشه حدود 400 سال قبل! حالا چند تا از این علائم تا سال 400 اتفاق افتاده؟ میشه حدود 1000 سال قبل! یه روایتی از امام زمان (عج) نقل شده خطاب به شیخ مفید، متنش اینه: و لو أنّ أشياعنا- وفّقهم اللّه لطاعته- على اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم لما تأخّر عنهم اليمن بلقائنا. و لتعجّلت لهم السعادة بمشاهدتنا على حقّ المعرفة و صدقها منهم بنا، فما يحبسنا عنهم إلّا ما يتصل بنا ممّا نكرهه و لا نؤثره منهم. ترجمه اش اینه: اگر شیعیان ما (که خداوند به آنها توفیق اطاعت بدهد) در وفای به عهدشان با ما یکدِل بودند برکت ملاقات ما برای ایشان به تأخیر نمی افتاد و دیر نمیشد! و خیلی زودتر از این سعادت دیدار ما برایشان مهیا میشد! به گونه ای که ما را به حق بشناسند و تصدیق کنند. پس تنها چیزی که ما را از ایشان پنهان میسازد کارهای ناپسندی است که از ایشان سر میزند و به ما میرسد. حالا شیخ مفید چه زمانی از دنیا رفته؟ حدودا سال 410. از شروع غیبت تا اون زمان نهایتا 150-160 سال گذشته! 160 سال رو امام زمان (عج) میفرمایند دیر شده! مگه چند تا از این علائم اتفاق افتاده؟ یعنی خیلی زودتر از این ها باید ظهور اتفاق می افتاد! حالا شما بگو علائم ظهور چقدر مهمند؟ ✍️: یادداشتهای اقتصادی مصطفی عبدالهی https://eitaa.com/eqtesadema
بسم الله! چی میشه که یه عده ازهمین 18میلیون نفر به این نتیجه میرسن که بذارخونه بشینیم ورأی ندیم! یه عامل تنبلیه! وقتی یاددادیم به مردم که میشه باتوخونه نشستن وانگشت زدن به شکم یه پول درآورد! نیازی نیست بریم زیرآفتاب سوزان عرق بریزیم! نیازی نیست ازعرق جبین نون دربیاریم! نتیجه این نحوه آموزش میشه این که توحساسترین موقعیتها حال تکون دادن خودمون رونداریم! ازدواج! فرزندآوری!اشتغال! همش همینه! یه عامل هم نا امیدیه! دوره احمدی نژاد تورم سنگین بود! دوره روحانی هم تورم زیادی داشتیم! دوره رئیسی مرحوم هم همینطور! پس فرقی نمیکنه کی بیاد سر کار! در هر صورت تورم خواهیم داشت! حالا چه تورم 40 درصد!چه 60 درصد!چه 20 درصد! این بخشش تقصیر ماست! نتونستیم توضیح بدیم که تورم مثل تب بیماره!یهو ایجاد نمیشه! یهو هم از بین نمیره! تو دوره احمدی نژاد تورم داشتیم! ولی ساخت و ساز و تولید هم داشتیم! تو دوره استعمار صغیر! تورم داشتیم! تولید هم خوابید! تورم چنان افزایش پیدا کرد که سال آخری رسید به 60 درصد! رئیسی عوامل اصلی تورم رو کنترل کرد! تورم 60 درصد شروع کرد پایین اومدن! رسید به 40 و داشت به 30 میرسید! اما خوب تورم 30 درصد هم هنوز یعنی امسال از سال گذشته 30 درصد گرون تر شده! این معناش این نیست که مریضمون در حال بهبودی نیست! معناش اینه که هنوز مریضه! ای کاش میتونستیم این رو راحت تر برای مخاطبمون توضیح بدیم! این مشارکت پایین، چه علت های دیگه ای میتونه داشته باشه؟ ✍️: یادداشتهای اقتصادی مصطفی عبدالهی https://eitaa.com/eqtesadema
بسم الله! نسبت ماباانقلاب چیه؟ . . . نگاه نکنید به این آدمای دوزاری که خودشون رو نماینده مردم جا میزنن! اینا خودشون نصف بیشتر این مدت مسئول مملکتی بودن! یاد گرفتند که نقش اپوزیسیون بازی کنن که طرفدار جمع کنن! تقریبا سر همه بحران ها این آدما نقش اصلی بحران سازی بودن. من و تو یادمون رفته! نه من و نه هیچ کدوم از بستگان نزدیکم هیچ جایی تو حکومت نداشتیم! اما انقلاب برای ما جزئی از زندگیمونه! وقتی «وعده صادق» میشه با تمام وجود لذت میبریم و وقتی هواپیمای اوکراینی زمین میخوره از عمق وجود آه میکشیم. وقتی ماهواره ایرانی میره فضا کیف میکنیم!وقتی روزی700 تا کشته کرونایی میدیم هم غصه دار میشیم! الانم اصلانگران این که کی رئیس جمهورمیشه نیستم!این مملکت کارش باروحانی هم جلورفته!بدترازاون که دیگه هیچ کسی نمیتونه بیاد!نگرانی اصلی من اون 60 درصدی هستندکه نخواستن بیان پای کار! نگرانی من اینه که خدانعمت پرچمداری ظهورامام زمان روازما بگیره و بده به شیعیان جای دیگه دنیا! نگرانم که از چشم خدا بیفتیم! وَإِنْ تَتَوَلَّوْايَسْتَبْدِلْ قَوْمًاغَيْرَكُمْ ثُمَّ لَايَكُونُواأَمْثَالَكُمْ اگر بخواید برگردیدخدابه جای شماگروهی دیگه روبه کارمیگیره واونهادیگه مثل شمانخواهندبود! بینیدرفقا!یه سفره ای بازه!موقع ظهورامام زمان هم این سفره بسته میشه!حالا میخواید استفاده کنید!میخوایدگشنه بمونید!اختیارباخودتونه! ✍️: یادداشتهای اقتصادی مصطفی عبدالهی https://eitaa.com/eqtesadema
بسم الله! قاعده سازی درنظام اقتصادی کارخیلی سختیه قاعده سازی یعنی چی؟ یعنی قانون کلی برای یکی ازسوالات مهم وکلان تولیدکنیم.مثلا قانون کلی مالکیت چیه؟چه کسی حق داره مالک بشه.ممکنه کسی به این سوال پاسخ بده:فقط کسی که کار کرده 🦾حق مالکیت داره.نتیجه این پاسخ میشه نظام مارکسیستی یکی دیگه میگه کسی که سرمایه داره 💵میتونه مالک بشه. نتیجه پاسخش میشه نظام سرمایه داری برای این قاعده سازی حتمابایدنگاه کلی به مجموعه احکام اسلامی داشته باشیم.ممکنه قاعده هایی که میسازیم کامل بااحکام اسلامی منطبق باشه،ممکن هم هست خطاداشته باشیم.و چون باید به مجموعه احکام اسلامی نگاه کرده باشیم کارسخته بعضی از اندیشمندان اسلامی با همین نگاه کلان ادعا کردند که نظام اقتصادی اسلام برای مالک بودن آدم ها قاعده ای داره: کار، نیاز، تحمل ریسک سرمایه گذاری. یعنی کسی که کار میکنه حق داره در مقابل کارش سود ببره. کسی که سرمایه داره هم حق داره در مقابل سرمایه اش سودی طلب کنه. اما به شرط این که ریسک سرمایه گذاری رو پذیرفته باشه. این نباشه که بدون ریسک فقط تو خونه بشینه و پول براش پول بیاره! کسی هم که نیازمنده و توان کار یا سرمایه برای سرمایه گذاری نداره، به خاطر نیازمندیش حق داره. حالا هر کدوم این سه دسته، احکام و قانون های خاص خودشون رو دارند. این یه مدل قاعده سازی بر اساس احکام اسلامیه. ممکنه البته اشکالاتی بهش وارد باشه، ولی اصل این که جرأت طراحی یک قاعده رو داشتند خیلی مهمه! ✍️: یادداشتهای اقتصادی مصطفی عبدالهی https://eitaa.com/eqtesadema
بسم الله! اقتضای عدالت در اموال شخصی چیه؟ آیا کسی که سرمایه فراوانی داره داره این سرمایه رو به هرکس که دلش میخواد بده؟ یا مجبوره که در سرمایه گذاری روی طرح های اقتصادی به اولویت های جامعه اهمیت بده؟ آیا حق داره صرفا چون با کسی فامیله سرمایه اش رو به اون فرد بسپره؟ این ظلم نیست؟ شاید در نگاه اول ساده به نظر بیاد یکی با نگاه میگه: مال خودشه! اختیارش رو داره! یکی هم با نگاه میگه: برابری فرصت سرمایه گذاری وتولید معناش اینه که باید به همه فرصت ارائه ایده هاشون رو بده و بعد با توجه به اولویت ها سرمایه گذاری کنه چون اون صرفا امانت دار سرمایه است! نه مالکش! ولی نگاه چی میگه؟ ✍️: یادداشتهای اقتصادی مصطفی عبدالهی https://eitaa.com/eqtesadema
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🔰 پنجمین مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام: اقتصاد مردمی از مبانی تا الگوهای عملی 🔍 اطلاعات بیش‌تر 📥مسیر ثبت نام: 🌐sahwa.ir/amozeshi/blog-16/form2 🆔@jiiss_ir
📣 پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: 🔹 سلسله کرسی‌های همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی (کارگروه اقتصاد اسلامی) «نقد الگوی تعاونی برمبنای نظریه توزیع پس تولید شهید صدر» باحضور: 🔸حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدعلی یوسفی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸 حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی معلمی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیة 🔸 حجت‌الاسلام مصطفی عبدالهی پژوهشگر پژوهشگاه فقه نظام ارائه‌دهنده: 🔸 حجت الاسلام دکتر علی نعمتی عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد دبیر علمی کرسی: 🔸 دکتر سعید سیدحسین‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 📆 زمان: چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه 1404، ساعت 14 🏢 مکان: پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، سالن شورا ⭕️ پخش مجازی از طریق: vroom.um.ac.ir/iish 🆔 ایتا | آپارات | وبگاه
📣پذیرش مقطع خارج تخصصی مدرسه عالی حوزوی ولی امر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔰در رشته های تخصصی: 🔸فقه اقتصاد 🔸فقه حکومت(فقه سیاست) 🔸فقه تربیت 🔸فقه فرهنگ 🔸فقه حقوق‌ خصوصی 🔸فقه حقوق‌ عمومی 🔻سایت مجتمع عالی حوزوی ولی امر (عج): 🌐https://najah.ir/ 🔻سایت مدرسه عالی حوزوی ولی امر (عج): 🌐https://vass.ir/ 📝فرم ثبت نام: 🌐https://app.najah.ir/register 🔸کانال اطلاع رسانی پذیرش: 🌐https://eitaa.com/valiamr1404 🔸ارتباط با آموزش: ☎️09192816796 🆔@h_a_m_abdollahi
📣پذیرش مقاطع مختلف مدرسه عالی حوزوی ولی امر عجل الله تعالی فرجه الشریف ❇️مقطع سطح عالی (پایه 7) ❇️مقطع خارج عمومی ❇️مقطع خارج تخصصی 🔰رشته های: 🔸فقه اقتصاد 🔸فقه حکومت(فقه سیاست) 🔸فقه تربیت 🔸فقه فرهنگ 🔸فقه حقوق‌ خصوصی 🔸فقه حقوق‌ عمومی 🔻سایت مجتمع عالی حوزوی ولی امر (عج): 🌐https://najah.ir/ 🔻سایت مدرسه عالی حوزوی ولی امر (عج): 🌐https://vass.ir/ 📝فرم ثبت نام: 🌐https://app.najah.ir/register 🔸کانال اطلاع رسانی پذیرش: 🌐https://eitaa.com/valiamr1404 🔸ارتباط با آموزش سطح عالی و خارج عمومی: ☎️09198843655 🆔@markazjamevaliamr 🔸ارتباط با آموزش تخصصی: ☎️09192816796 🆔@h_a_m_abdollahi
بسم الله! عزیزان من. ما قراره فرماندهان جهاد رسانه ای و تبلیغی باشیم. مردم نباید از ما شجاع تر و آماده تر باشند! ما باید پیشتاز باشیم. پس از همین الان سعی کنیم برای این جهاد هم فکری کنیم. به جای این که به صحبت های هم در این گروه حاشیه بزنیم و انرژیمون رو تخلیه کنیم. اما الان چی شده و چی باید کرد؟ 1. از اول انقلاب مهمترین و بزرگترین دشمن ایران، جبهه استکبار به رهبری امریکا بوده. الان موقعیت خوبی برای جمع بندی این دشمنی داریم. این خودش یک خط رسانه ای برای تبلیغ بین مردمه. هم روحیه ضد استکباری رو تقویت میکنه. هم همدلی ایجاد میکنه هم مردم رو برای مراحل بعدی آماده میکنه. 2. این که گفتند اونجا رو تخلیه کرده بودیم و خونه خالی رو زده، نه برای فرار از پاسخگویی، بلکه برای اطمینان دادن به مردم بوده که نترسن که نکنه تشعشعات هسته ای به زندگیشون آسیب بزنه. روی این نکته هم میتونیم مانور بدیم. 3. برای پاسخ گویی دست ایران باز شده. در عین این که وقتی ایران با ائتلاف بین المللی میجنگه، میتونه ائتلاف بین المللی هم شکل بگیره برای دفاع از ایران. یمن چراغ اول رو روشن کرده. دفاع و ترویج گفتمان محور مقاومت بین مردم اینجا خیلی خوب جواب میده. 4. زمان جنگ که هیچ امکاناتی نداشتیم، مرحوم امام خمینی به رزمندگان هشدار میداد که اعتماد به خودشون و ابزار و تجهیزات نداشته باشند، بلکه اعتماد به خدا داشته باشند. الان میتونیم روی این محور هم کار کنیم. ما که خیلی به پدافند خودمون می نازیدیم چرا خوردیم؟؟؟ این میتونه یکی از بخش های جواب باشه. هرچند جنگه! همونقدر که میتونی بزنی میتونی بخوری! نمیشه انتظار داشت که فقط بزنی و نخوری! بازی کامپیوتری که نیست. 5. همین خط آخر هم میتونه یکی از محور های فعالیت تبلیغی باشه. جنگه! عده ای جونشون رو گرفتند کف دستشون از مواضع هسته ای و نظامی دفاع میکنن و هر روز هم شهید میدن. ما پشت جبهه پناه گرفتیم و از امنیت اونها استفاده میکنیم. ما نباید پشت اونها رو خالی کنیم. ما نباید طوری موضع گیری کنیم و اظهار نظر کنیم که رزمندگان رو دلسرد کنه. دوست و دشمن باید از مردم یک صدا بشنون و اون هم پایمردی بر دفاع از کشور و انقلاب باید باشه. ✍️: یادداشتهای اقتصادی مصطفی عبدالهی https://eitaa.com/eqtesadema
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا