eitaa logo
عرفان نظری|عرفان عملی
42 دنبال‌کننده
470 عکس
688 ویدیو
46 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج گلچینی از مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی پیرامون عرفان اسلامی به همراه نکات و لطایف معرفتی - اعتقادی، اخلاقی، مهارتی - تربیتی و سلوکی ... @erfan_razavi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
عرفان نظری|عرفان عملی
✏️ رهبر انقلاب ساعتی پیش: مقاومتِ نزدیک به سه ماهه غزه به علت وجود جبهه مقاومت است؛ شهید سلیمانی برا
براساس روایات اسلامی، هرگاه مؤمنی واجبات الهی را مقید باشد و همچنین به نوافل و مستحبّات، اهتمام ویژه داشته باشد، خداوند هدایت رفتار او را برعهده می‌گیرد: «خدا فرمود: ای محمد! هرکه به یکی از دوستانم اهانت کند، آشکارا به جنگ من آمده است و من به یاری دوستانم از هر چیز شتابان‌ترم... و هیچ‌یک از بندگانم به من تقرب نجوید با عملی که نزد من محبوب‌تر باشد از آنچه بر او واجب کرده‌ام؛ و به‌درستی که به‌وسیله نافله (مستحبات) به من تقرب می‌جوید تا آنجا که من دوستش می‌دارم و چون دوستش دارم، آنگاه گوش او می‌شوم که با آن می‌شنود و چشمش می‌شوم که با آن می‌بیند و زبانش می‌گردم که با آن سخن می‌گوید و دستش می‌شوم که به آن می‌گیرد.»(کافی، ج 2، ص 352)
هدایت شده از کوتاه و شنیدنی
D1738091T12703336(Web)-mc.mp3
1.79M
🎬دوزخ، جایگاه انسانهای بخیل 🎙️حجت الاسلام 💽@kotahshenidanie💽
آیت الله العظمی جوادی آملی: در جریان تبلیغ به ما گفتند که حرف را به جان مردم برسانید: قُلْ لَهُمْ فِی أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغاً [سوره نساء آیه ۶۳]، با تبلیغ به گوش رسانیدن و با تألیف کتاب به چشم رسانیدن کار خوبی است؛ اما ، به ما نگفتند مطالب را به گوش مردم برسانید یا کتابی تألیف کنید که در مرئا و منظر چشم مطالعه کننده ها باشد، بلکه گفتند:حرف را به جان آن‌ها برسانید و تا کسی اهل جان و جانان نباشد و جانانه فکر نکند، حرف او به عمق جان مردم نمی‌رسد. بخشی از پیام به همایش طرح هجرت ۱۳۹۴/۵/۵ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
10.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹آیت الله العظمی جوادی آملی «تبیین مفهوم عالم الغیب و الشهادة» 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
آیت الله العظمی جوادی آملی: جهاد سه گونه است: ۱_جهاد اصغر که نبرد با دشمن بیرونی در میدان جنگ است. ٢_جهاد اوسط که درگیری درونی انسان با خویش بر سر مسائل اخلاقی است؛ مانند جنگ میان تقوا و طغوا، عدل و ظلم، حق و باطل، صدق و کذب، حسن و قبح... . بسیاری از مردم، این جنگ را جهاد اکبر می پندارند؛ زیرا غالب آنان در همین حدّ می مانند و توانایی دسترسی به بالاتر از آن را ندارند؛ ولی برای سالکان کامل، پایان راه این نیست که انسان، عادل و پرهیزگار و لایق بهشت شود. ٣_جهاد اکبر که نبردی میان عقل و عشق است، نه نبرد عقل و شهوت یا عقل و غضب. در این جنگ، عقل می گوید: من حق را می فهمم. عشق پاسخ می دهد: فهمیدن حق کافی نیست؛ بلکه باید حق را مشاهده نمود. عقل می گوید: بهشت و دوزخ موجودند. عشق می گوید: صِرف علم به وجود آن ها کافی نیست؛ بلکه باید بهشت و دوزخ را اکنون دید... . بنابراین، جهاد اکبر نبردی دیگر است. در آن جا هر چه هست، حق، صدق، عدل، حسن، طاهر و تقواست؛ ولی باید از میان پاک و پاک تر، یکی را برگزید. جهاد اکبر، میدان مبارزه بین معقول و مشهود، حکمت و عرفان، حصول و حضور و سرانجام، میان ذهن و عین است و شهادت طلبیِ عاشقانه می خواهد، نه عاقلانه و حکیمانه؛ همچون ابراهیم خلیل (علیه السلام) که در جهاد عاشقانه خویش از هیچ چیز، حتّی از آتش نمرود نهراسید؛ زیرا در این گونه مواردْ عقل فتوا به تقیّه و احتجاب می دهد، ولی عشق فرمان قیام و جهاد صادر می نماید. نهضت خونین سالار شهیدان، نمونه والا و راستین جهاد اکبر به شمار می رود. مبارزه و تلاش های شاگرد امام حسین (علیه السلام) یعنی امام راحل (قدس سره) نیز شاخه ای از شجر طوبای قیام آن حضرت (علیه السلام) است. عاقلان عصر انقلاب به امام راحل (قدس سره) می گفتند: در این شرایط، نهضت شما به ثمر نمی رسد؛ ولی او عاشقانه تصمیم گرفت و در جهاد اکبر پیروز شد. پیروان خالص و مخلص او نیز که خود را با نارنجک به زیر تانک می افکندند، عاشقانه شهید شدند؛ نه عاقلانه. که نموداری از شهادت ده ها ایثارگر ناب و مجاهد نستوه مشتاق و عاشق بود، با شهادت دیگران فرق می کند؛ زیرا پیدا بود که اینان حقیقتی را می دیدند که دیگران یا آن را ادراک نمی کردند یا اگر از آن آگاه بودند، در محدوده فهم حصولی آنان بود، نه شهود حضوری. آن که مقصود خود را می بیند، این گونه جانش را بر کف دست می نهد و به روی مرگ لبخند می زند... . 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص ۱۹۳ تا ۱۹۶ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
آیت الله العظمی جوادی آملی: «خوشحالی و احساس بهجت و نشاط از گناه كوچك، آن را كبيره می كند و هرچه احساس شيرينی گناه بيشتر باشد، تأثيرش در بيشتر خواهد بود. بديهی است اگر گناه، كبيره باشد، زشتی ابتهاج به آن، به همان اندازه بزرگ است.  فيض كاشانی(قدس‌سره) به نمونه هايی از آن اشاره فرموده است،كه امروزه بسيار مورد ابتلاست؛ مثلاً گاهی در رقابت ها و درگيری ها، خواه در گفتار يا نوشتار، مباحثه و مناظره و رسانه ها، با غوغاسالاری، هوچيگری و جوسازی، رقيب را از پا در مي آورند؛ اگر هم اين كار گناه صغير باشد (نه كبير)، بايد از پيش آمدن اين گناه ناراحت و شرمسار بود و با توبه آن را جبران كرد؛ ولی برخی با افتخار و ابتهاج اظهار شادمانی كرده و مثلاً می گويند: ديديد چگونه آبرويش را بردم و شرمنده و ساكتش كردم و او را از صحنه بيرون راندم.  برخی نيز در ، به جای حمايت از مطلب حق، با مغالطه و... رقيب را شكست می دهند و به كار خود مباهات می كنند؛ بعضی هم در و دادوستد گاهی گناهی مرتكب می شوند و طرفِ مقابل را می فريبند و بدان گناه تفاخر و شادی می كنند. در همه موارد ياد شده، اين خرسندی های از گناه، سبب سنگين تر شدن آثار منفی آن بر دل و افزايش كيفر خواهد شد، غرض آنكه گنهكار بايد نادم و شرمنده و تائب باشد؛ نه شادمان از سلطه شيطان و نفس امّاره و دوری از خدای سبحان. بيماری كه از شكستن شيشه شربتِ تلخ خود خرسند است، كی شفا می يابد؟» تسنیم ج١٨ ص۴٧٧ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
8.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 شهود ▪️ مهم ‌ترین راهی كه انسان را به این مقصد می ‌رساند همان است كه بیان نورانی امام عسكری (سلام الله علیه) است كه آن حضرت فرمود: «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لَا یدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّیلِ»؛[1] یعنی یك مطیه راهواری می‌ خواهد و آن مطیه راهوار و مركب راهوار همان شب ‌زنده‌ داری است. در قرآن هم از جریان با تعبیر رسای ﴿إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیلِ هِی أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قیلاً﴾[2] سخن به میان آمده است. ▪️ چیزی كه از مسیر وحی الهی استفاده نشود باطل است, چیزی كه در مسیر وحی الهی باشد و سخن از مفهوم و علم حصولی باشد آن به كلام و فلسفه و اخلاق بر می ‌گردد و آنچه در مسیر وحی الهی باشد، از سنخ مفهوم و علم حصولی و تصور و تصدیق نباشد، بلکه از سنخ شهود اسمای حسنای الهی و اوصاف الهی باشد، این به بر می ‌گردد. عارف كسی است كه درصدد شهود باشد و متخلّق كسی است كه در صدد خوب بودن باشد؛ متخلّق كسی است كه به فكر بهشت است، عارف كسی است كه به فكر است. [1]. بحارالاوار، ج75, ص380. [2]. سوره مزمل, آیه6. آپارات با کیفیت مناسب: https://aparat.com/v/nZCR5 📚 پیام به اولین اجلاسیه مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی در مشهد مقدس تاریخ: 1392/11/30 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
هدایت شده از درمسیرشهدا
اغلب مردم فکر می کنند ابتدا باید به آرزوهایشان ﺑﺮﺳﻨﺪ و بعد احساسات خوب را تجربه کنند . ﻭﻟﯽ واقعیت زندگی این است ، زمانی که احساساتی خوب داشته باشی میتوانی به آرزوهایت برسی. 💚🌻🪴🌺 ⍣──────➺𓆩᳦᳣ ᳝🦋᳤᳥ ᳝𓆪➺─────⍣ https://eitaa.com/joinchat/230490633Cf42001df9b
هدایت شده از Aminikhaah_Media
خوب صحبت کن.mp3
1.4M
🎙️ ✍️ تو خوب صحبت کن! ✅ از دریچه قرآن، شیطان را در فضای مجازی ببینیم/سوره‌ اسراء آیه ۵٣ 🔗صوت کامل سخنرانی (کلیک کنید) 🎙️@Aminikhaah_Media
هدایت شده از Aminikhaah_Media
معجزه امام رضا_.mp3
4.69M
🎙️ ✍️ معجزه امام رضا علیه السلام ✅ من آنچه را بخواهم بدهم میدهم، نیاز به قسم دادن نیست. 🔗صوت کامل سخنرانی (کلیک کنید) 🎙️@Aminikhaah_Media