eitaa logo
عرفانهای نوظهور
16.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
701 ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ببخشید نظرتون در مورد کارما چیه یا اینه هرکار کنی به خودت برمیگرده ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ✍سلام فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره‌ را در فضای اینترنت جستجو و تفاسیر و... را ببینید. کارما در ادیان شرق محور تناسخ است، اصطلاح کارما خودش بار معنایی خاص دارد و متفاوت از جزای عمل در اسلام و فلسفه است.
سلام و عرض ادب خدمت شما و تشکر از زحمات گرانقدر شما ببخشید من یکی از افراد خانواده خیلی درون دوره های عباس منش و عرشیانفر شرکت میکنه و هرچقدر هم که میگیم این ها خرافات هست باور نمیکنه میگه با مدرک ثابت کن من جوابی ندارم بدم ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ✍سلام و رحمت نقد های داخل کانال و ... ببینید، اگر نیاز به مشاوره داشتید باز، آیدی بدید، کارشناس ما به شما پیام دهد.
🔹بازگشت مذهب و مفاهیم آخرالزمانی به جهان با نگاهی ژرف تر در می یابیم که «مفاهیم مذهبی» نه تنها جهان ما را ترک نکرده اند، بلکه با شکل و هیاتی تازه، وارد عرصه عمومی شده اند. به همین دلیل است که برخی متفکران، سکولاریسم یا دنیوی شدن را تداوم همان مفاهیم پیشا مدرن، در شکلی جدید می دانند. از جمله مفاهیم دوران سنت که در قالب های تازه به دوران مدرن بازگشته است، منجی گرایی است. مطالعه متن کامل 👉 @erfanhay_nozohor
🌹امام حسن عليه السلام: إنَّ أَحسَنَ الحَسَنِ الخُلُقُ الحَسَنِ. نيكوترين نيكی، خُلق نيکو است. 📚الخصال، ص۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷ســــــلام 🌸 صبحتون بخیـر 🌷امـیدوارم 🌸صبح بهاری شما 🌷پر از زیبایی و امیـد 🌸و دلتون سرشار از 🌷مهـر و شـور زندگی باشه 🌸امیـدوارم روزتون 🌷از بهترین و قشنگترین 🌸لحظات و موفقیت ها‌ لبریز باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸وقتی آقا به غرفه کتاب‌های فال و طالع‌بینی میرسن؟ 👈جالبه میگن همشو دارم، پوچه‌. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
🔹کاسبی با دوره‌های دینی در اماکن مقدس! 🔺فضای مجازی پر است از این مدل آدم‌هایی که در یک قسمت زندگی‌شون می‌گن گربشون رو بیشتر از هرچیزی دوست دارند و در قسمت دیگر هر هفته کربلا لایو میرن و با کلی فالور دوره‌های دعا و... به اسم اسلام می‌فروشند که فقط دورهٔ اخیری که فروختند ۸ میلیارد بود. 🔺گرچه باید مردم این مقدار آگاه باشند و گول نخورند ولی نهادهای نظارتی هم باید ورود کنند؛ حوزه به عنوان متولی اصلی دین باید ورود کند که این بزرگواران با چه تخصصی دوره‌های اسلامی می‌فروشند و فردا اگر طرف جواب نگرفت به کل دین بدبین می‌شوند. 🔺فضای مجازی رها شده است و نه نظارت جدی به مسائل ترویج برهنگی است نه به این مسائل که به نظر من از برهنگی خطرناک‌تر است. 🔺البته در همین ایتا هم دوره‌های مختلفی فروختند که تهش نفهمیدیم چیشد و به غیر از خودشون برای کسی نفعی نداشت. خلاصه مراقب باشیم... ✏️ فرهاد فتحی @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یوگا مسیریست که مقصدش به شیطان پرستی و کفر ختم میشود! گابریل آمورث رئیس انجمن جنگیران واتیکان پ ن ۱: این جمله رو کسی گفته که ۱۶۰ هزار پرونده جن گیری تو کارنامه ش داره! پ ن۲ : بنیانگذاران یوگا صراحتا اعلام کردند که یوگا فقط ورزش نیست، اما در ایران این آئین شیطانی رو دارن به اسم ورزش به خورد ملت میدن. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
جنبش‌های نوپدید معنوی: دین یا عرفان؟ 🔹از جنبشها و گروههای معنویت گرای معاصر به گونه های مختلف تعبیر میشود و برای هر تعبیر می توان توجیه یا توجیهاتی آورد در متون آکادمیک مطالعات دین و جامعه شناسی دین رایج ترین و جا افتاده ترین این تعابیر دین است؛ از این جنبشها با عنوان جنبشهای نوپدید دینی یا حتی ادیان جدید نام برده می شود؛ این تعبیر موجه تر از تعبیر «عرفان» به نظر می رسد. 🔹این جنبش ها به جهت ماهیت معنویت معاصر دعوی جایگزینی دین را دارند و بر حسب ادعا همه خدمات و نقشهای دین را متناسب با جهان مدرن ایفا می کنند می توان استدلال کرد که آنچه نیازهای دینی انسان معاصر را بر می آورد باید هم سنخ دین باشد. 🔹در نتیجه گروه های معنویت گرای نوپدید هم سنخ دین سنتی هستند و به تسامح می توان آنها را دین خواند، ادیان نوپدید به علاوه از آن روی که این گروهها و جنبش ها، فضایی قدسی می آفرینند و در این فضا جهان بینی اعتقادی اعمال مناسک گونه، اخلاقیات ویژه تجربه های امر والا و سیستم جمعی مبتنی بر یک یا چند شخصیت فرهمند ایجاد می کنند (به معنی درست کلمه و نه به مسامحه و مجاز)، «دین» هستند. 🔹این جنبش ها را در ایران یا عرفانهای منهای دین و مانند آن خوانده اند. البته تناسبهایی میان معنویت و عرفان هست نوعی باطن گرایی در گذشتن از تجربه های حسی روزمره همچنین به کار رفتن برخی اصطلاحات و واژگان رایج عرفان در معنویت اما با لحاظ عرفان اسلامی به عنوان پس زمینه ذهنی تعابیر فوق این تعابیر، چه بسا گمراه کننده نیز باشند زیرا واژه «عرفان» ما را به یاد رویکردی خدا محور و راهی برای وصول به قرب الهی و تجربه توحید افعالی صفاتی و ذاتی می اندازد حال آنکه معنویت معاصر، اصولاً به سوی خدا جهت نگرفته است بلکه در پی شکوفایی و تعالی خویشتن انسانی است و این جدایی در هدف شکافی پرنشدنی میان معنویت معاصر و عرفان اسلامی ایجاد می کند. 🔹تعبیر «عرفان واره» وضعیت بهتری نسبت به تعبیر عرفان دارد اما به خوبی تعبیر «دین» نیست زیرا مؤلفه هایی مانند شعائر و نظام اعتقادی و نظام اجتماعی را نمی رساند و فقط نوعی باطن گرایی را در جنبشهای معنوی نوپدید نشان میدهد. بر این اساس باید اذعان داشت که تعبیر دین گویاتر است زیرا اجزا و مؤلفه های تعلیمی و آموزه ای این گروه ها را بهتر آشکار می سازد. 🔹برای مواجهه صحیح با این جنبشها قطعاً لازم است بدانیم جزو کدام مقوله هستند. یک پیامد مهم این تعیین مقوله آن است که اگر گروههای معنوی را تحت «عرفان» دسته بندی کنیم نوعی تحریف از آموزه های اصیل اسلام تلقی خواهند شد و از آنجا که عرفان باید وابسته به متن و بافت دینی خود شریعت باشد این جنبش ها به عنوان عرفانی ضدشریعت که علی الاصول، مفهومی متناقض است محکوم خواهند شد. 🔹اما شاید از نگاه گروندگان بدین جنبشها و کسانی که با تعالیم آنها همسویی یافته اند این انتقاد قانع کننده نباشد زیرا معنویت نوین را گفتمانی جدید و راه و طریقتی بی سابقه برای برآورده شدن نیازهای دینی انسان می بینند نه رویکردی عرفانی در متن دین سنتی اما اگر به این جنبشها تحت عنوان ادیان جدید نظر کنیم، رویکرد انتقادیمان متفاوت خواهد شد در نقادی جدید ممکن است به سراغ میزان وثاقت منبع الهام وحی یا غیروحی تناقض های درونی نقدهای فلسفی بر مبانی اعتقادی و اموری از این دست برویم نه به سراغ دور شدنشان از دستورهای فقهی اسلامی یا اخلاقیات اسلامی و مانند آن چرا که آنها مکاتبی مستقل از اسلام و مدعی رقابت با ادیان اصیل شده اند. 🔸(همان گونه که نمی توان دین اسلام را بر اساس مبانی هندوئیسم نقد کرد و برای مثال گفت چون اسلام وحیانی بودن کتب موسوم به ودا، اصل تناسخ اصل (اهمیسا ممنوعیت آسیب زدن به حیات موجودات زنده) و مانند آنها را قبول ندارد لذا بر باطل است به همین سیاق نمی توان مکاتب معنوی جدید را بر اساس رقبایشان یعنی ادیان سنتی نقد کرد مبنای نقد باید عقلانیت باشد که بر همه مکاتب دینی و غیردینی حاکمیت دارد.) 📚بهزاد حمیدیه، مجله ادیان و عرفان، سال چهل و ششم، شمارۀ یکم، بهار و تابستان 1392- ص 50 @erfanhay_nozohor
28.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | رهگذر پرآشوب ⚠️بازار پر رونق شبه معنویت‌های نوپدید در خلأ معنویت و عدم شناخت معنویت دینی 👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف @erfanhay_nozohor
قال الصادق علیه السلام: 🔹اِحْذَرُوا هْوَاءَكُمْ كَمَا تَحْذَرُونَ أَعْدَاءَكُمْ فَلَيْسَ شَيْءٌ أَعْدَى لِلرِّجَالِ مِنِ اِتِّبَاعِ أَهْوَائِهِمْ ْ وَ حَصَائِدِ أَلْسِنَتِهِمْ. 🔸از هوا و هوس خود بترسد همانطور كه از دشمنان خود مى‌ترسيد، زيرا چيزى براى انسان، دشمن‌تر از پيروى هوس‌هاى نفسانى و سخنان بيهوده‌ نيست. 📚 وسائل الشیعه (باب جهاد النفس) جلد ۱۶ صفحه ۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸روز قـشنگ بـهاری تـون بـخیر 🍃🌼الهـی در پناه پـروردگـار 🍃🌸امروزتون بخیرونیکی 🍃🌼حــال دلتــون خـوب 🍃🌸وجـودتــون سـلامـت 🍃🌼روزتون سرشاراز زیبـایی 🍃🌸روزتون عــالـی ‌‌‌
🔻ناموفقی محمد افلاکی، مدعی آموزش موفقیت 💢دکتر سلیمانی دانشیار فیزیک و عضو گروه علمی فیزیک در جواب اینکه آیا پاکسازی کوانتومی، مبنای علمی دارد نوشتند:«این‌ها شیادی است؛ این حرف‌ها هیچ ربطی به علم فیزیک ندارند.» بعد هم اضافه کرده بود: «نمی‌دانم این جور چیزها را چرا کسی نیست که اول ببینند بعد مجوز فعالیت بدهند؟» 💢محمد افلاکی یکی از افرادی است که آموزه‌های تفکر نو را با عنوان «دوره پاک‌ سازی کوانتومی» و مباحث معنویت ادغام کرده و از این طریق با فریب مردم، به کسب درآمد می‌پردازد. فردی که حتی نتوانسته است در تحصیلات دانشگاهی خود موفق شود، چطور مدعی آموزش موفقیت به دیگران است؟!! 💢روزگار عجیبی است، همان‌طور که مشهور است هر کس که از خانه قهر می‌کند می‌رود و خواننده می‌شود. در فضای مروجان آموزش کسب ثروت و موفقیت نیز هر کسی که مدعی آموزش موفقیت و کسب ثروت و سلامتی و... است، روزگاری غرق در مشکلات مالی و فقر و بدبختی بوده است. ✍️محمد جواد نصیری 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/44641 📎 📎 📎 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
💠 گروه علمی (نقد ) برگزار می کند: دوره « نظریه های علمی و » 🎙 استاد دوره: دکتر رضا (عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد) 📆 زمان برگزاری دوره: 15 تیرماه تا 30 مرداد ماه 1403 () 🏫 مکان برگزاری دوره: مشهد مقدس، خ نواب صفوی، نواب صفوی7، مدرسه حضرت علیه السلام 📚 سرفصل های دوره: 1⃣ تاریخچه ی دانش فیزیک در طول تاریخ اندیشه 2⃣ تاریخچه ی ریاضیات در طول تاریخ تفکر بشر 3⃣ نقش ریاضیات در نظریه های و فیزیک کلاسیک 4⃣ ارتباط ریاضیات و واقعیت و جایگاه در آن 5⃣ نقش فرضیات و اصول علمی در دانش فیزیک و نوین 6⃣ عقلانیت در نظریه های علمی 7⃣ مروری بر نظریات علمی و ضدواقعگرایان علمی 8⃣ معیار 📝 زمان : پایان خرداد ماه 1403 📭 شیوه : https://digiform.ir/w98c4f235 🔺 ویژه 🔻 ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ @erfanhay_nozohor
📊هندی‌های ، آتش پرست و آلت پرست در صدر تولید محتوای در جهان هستند. اطلاعات کامل زیر عکس و منبع آن نوشته شده. @erfanhay_nozohor
45.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدعی معنویت رضا علیزاده مهماندار 🔸رئیس دپارتمان باطنی دانشگاه متاورسی 🔸تالیف ١٠٧ عنوان کتاب 🔸مبتکر نظریات متافیزیک و فلسفه درزمینه علوم انسانی 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
📣 مرکز آموزشهای آزاد موسسه مذاهب اسلامی برگزار میکند 🔷️ عرفان‌های نوظهور 🔻جریان تفکرنو 🔻یوگا 🔻عرفان حلقه 🔻انرژی درمانی 🔻عرفان سرخ پوستی 🔻عرفان ژآپنی (ایکیگای و..) 🔻ذهن آگاهی و ... 🔷️با ارایه اساتید معظم 🔸️ 🔸️استاد مظاهری سیف 🔸️استاد حسن زاده 🔸️استاد عرب و ... 🕔۲۷ ارریبهشت‌ماه تا ۲۴ خرداد پنجشنبه‌ها از ساعت ۸صبح تا ۱۲ ظهر ⭕شرکت به صورت حضوری و مجازی 🏷 ثبت نام از طریق لینک زیر:👇 🌐 https://formafzar.com/form/7sok7 مکان برگزاری: قم، بلوار نیایش. رو بروی مصلی. کوچه ۳. جنب دندانپزشکی سینا آدرس سایت موسسه : 🌐 http://mazaheb.ir اطلاعات بیشتر https://eitaa.com/mazaheb_qom 🔴 عزیزانی که قصد شرکت به صورت مجازی را دارند حتما در انتهای ثبت‌نام چند ثانیه ای تامل کنند تا عضو کانال شوند. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
💠 گرسنگی 🔸امام على علیه السلام: گرسنگى کشیدن، چه نیکو یارى دهنده اى بر سرکشىِ نفس و شکستن عادت آن است 📚 غرر الحکم/9942 ✨رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: دل ها را با فراوانىِ خوراک و نوشیدنی نمیرانید؛ زیرا دل همانند زمین زراعی است که اگر آب زیادى بدان رسانده شود، مى میرد.
﷽ 🌺س🍃ــلام 💐روزتـــون 🌺پر از خیر و برکت
🔻سعید محمدی دورکی، «دُن کیشوت» ایران 💢«سعید محمدی دورکی» با توهماتی مانند اینکه علم و اسناد 7 هزار سال عالم را در دست دارد؛ خود را شخصی قدرتمند در عرصه معنویت و ماورا معرفی کرده و از خود تصویر یک منجی نجات‌بخش را به نمایش می‌گذارد. توهمات افرادی مانند دورکی مَثل «دُن كیشوت» در توهم و خیالات خود غرق است. 💢یکی از روش‌های متداول مدعیان دروغین معنویت ادعاهای بزرگ و بدون ضابطه است. البته این نوع ادعاها بیشتر در افراد روان‌پریش و دارای اختلال روانی موجود است، یا حداقل بخش کوچکی از سلامت روانی و معنوی این نوع افراد دچار مشکل است. مَثل توهمات افرادی مانند دورکی، مَثل «دُن كیشوت»های عالم است. «میگل د سروانتس» در بخش «آسیاب‌های بادی» فصل هشتم از رمان «دُن کیشوت» چنین می‌نویسد که دن کیشوت که آرزو داشت یک دلاور و شوالیه شود، در اوهامات خود، توربین‌های بادی را «دیو» انگاشته و به آنها حمله می‌کند و از این توربین‌های بادی شکست می‌خورد: «(دُن کیشوت) در آن هنگام سی تا چهل آسیای بادی در آن دشت دید به مِهتر خود گفت: «تماشا کن «سانکو»، هم اینک در برابر ما سی دیو بی‌قواره قد علم کرده‌اند و من در نظر دارم با همۀ ایشان نبرد کنم. با غنیمتی که از آنان به چنگ خواهیم آورد کم‌کم غنی خواهیم شد» ✍️محمد جواد نصیری 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/44576 📎 📎 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵1⃣ بخش کوتاهی از فایل‌های صوتی و پکیج پولی خانم پریسا آشتیانی با ۸۵۰ هزار فالور! @erfanhay_nozohor
⚠️« طب آیورودا » یا عرفان درمان گرا چیست⁉️ ♦️ « آیین آیورودا » به عقیدۀ پیروانش مجموعه‌ای از آگاهی باطنی در عرصه درمان است که دانشمندان و سالکان هندی در طول سالیان سال به تدریج از طریق مراقبه فکری و درون‌نگری کشف کرده‌اند. 🔷 طب آیورودا که از نظر گرایش‌های باطن گرایانه، به خواهر یوگا لقب یافته، نوعی طب کل‌نگر و کلیّت‌گرا است. 🔶 پیروان این روشِ پزشکی در یک اصل اتفاق نظر دارند که اساس موجودیت انسان نوعی انرژی کیهانی بوده که به دلیل هوشمندی و برخورداری از شعور درونی قادر است ضمن تحول درونی و باطنی، انسان را به شفا و بهبودی برساند. که به این شعور همگانی، آگاهی کیهانی نیز گفته می‌شود. 🔷 بزرگان آیوردوا معتقدند که این دانش از کتب « وداها » برخاسته که منبعی نسخ ناشدنی است [1] چرا که بر روحانیون هند الهام شده است. آیوردوا تنها به عنوان درمان بر سر زبان‌ها نیست، بلکه از آن‌جا که دانشی اشراقی است، دانش و شیوۀ درست زندگانی محسوب می‌گردد که اصولش کاربرد جهانی و همگانی دارد. [2] 🔶 طبق وداها تمام اشکال در حالت اولیه خود دارای سه اصل « گانا » که در تعادل کامل قرار دارند ( ساتورا، راجاس، تاماس ). تأثیر متقابل گاناها بر همدیگر موجب اختلال در تعادل آن‌ها شده و به منظور بازیابی و برگشت این تعادل، فعالیت آغاز شده که نتیجه آن خلق جریان انرژی « واتر و یا آکاش » است. 🔷 از آکاش، هوا و از هوا، آتش و سپس از آتش، آب و زمین به وجود می‌آید. هم‌زمان در طول فرایند خلقت، سه حوزه در حال شکل‌گیری است، مشتمل بر حوزه روحی ( آگاهی ) که توسط ساتوا خلق می‌شود. 🔶 حوزه قدرت که توسط راجاس خلق می‌شود و حوزه ماده که توسط تاماس بوجود می‌آید. این پنچ عنصر به حوزه ماده تعلق دارد و مواد سازنده بدن انسان هستند. 🔷 گفته می‌شود نظریۀ مربوط به سه دوشا؛ واتا ( باد )، پیتا ( صفرا )، و کافا ( بلغم ) از ابداعات آیورودا است. این سه دوشا تشکیل دهندۀ طبیعت شیمیایی هر موجود زنده است که توسط پنج عنصر ساخته شده‌اند. [3] 🔶 هدف طب آیورودا تطبیق انرژی‌های درونی بدن انسان با تغییرات انرژی‌های محیطی و حفظ تعادل انرژیایی طبیعی کلّیت وجود انسان است. 🔷 طب آیورودا باور دارد که بدن انرژیایی یا کوانتومی انسان به واقع کالبد آگاهی و شعور کامل است و این شعور چنان کامل و ظریف ساز و ظریف پرداز است که همه چیز را می‌فهمد و به همه چیز محیط حتی اندک‌ترین افکار و عواطف دیگران واکنش نشان می‌دهد. علت بیماری در آیورودا افزایش یا کاهش این انرژی‌هاست. 🔶 آیورودا معتقد است عامل اولیه، تغییرات ذهن است. ذهن، بدن را به سوی بیماری یا سلامتی سوق می‌دهد و موجب عدم تعادل انرژی‌های درونی می‌شود. روش‌های بالا دستی در درمان دارد و دستی دیگر در معناگرایی و حقیقت‌جویی. 🔷 نکته قابل ذکر درباره این فنون این که هیچ‌کدام ادعای کارآمدی تام و کامل ندارند. بعضی از رهبران این آیین‌ها در گفته‌هایشان به نارسایی و ناکارامدی این مسلک‌ها اعتراف کرده‌اند. 🔶 چنان‌که یکی از افرادی که انتظار درمان از این طریق داشته و البته خود از بزرگان یکی از همین آیین‌هاست، در کتابش می‌نویسد: 🔷 « من ماه‌ها وقت خود را صرف انجام تمرینات مختلف چاکرایی می‌کردم، به کمک کریستال‌ها با انرژی دادن، با ایجاد حالت‌های روحی خاص. 🔶 تجربیات شخصی من این بوده که ضرر این گونه تمرین‌ها بیشتر از منافع آن بوده است، چنین مداخله‌ نا آگاهانه‌ای در طبیعت بدن، تنها سبب ناتوان ساختن بدن می‌شود. 🔷 پس بهتر است انسان جانب احتیاط را رعایت کند، در طی کار کردن با چاکراها تجربیات فراوانی رخ می‌دهند، اما هیچ یک نتوانستند به گونه‌ای پایدار زندگی مرا متحوّل کنند، در واقع در برابر حقیقت زندگی ارزش چندانی نداشتند ». [4] 🔶 آن‌چه در باب عرفان‌های درمان‌گرا قابل توجه است این نکته مشترک است که اساسا این روش‌ها اگر هم در ادعای درمان که سنگ آن را بر سینه می‌زنند، به شکل کامل توفیق یابند، باید پرسید اساسا درمان چه نسبتی با عرفان دارد❓ 🔷 عرفان به معنای راهی است که به معرفت الهی و رضایت ذات مقدسش منتهی می‌شود، چرا باید درمان جسمی مترادف معرفت الهی قلمداد شود❓ ♦️ چه تضمینی وجود دارد که اگر انسان‌ها در یک مرام به ظاهر معنوی، سلامت جسمی خویش را بازیابند به رضایت الهی هم دست یافته‌اند؟ [5] 🔻 پی‌نوشت: [1]. ساتیش‏چاندرا‏چاترجی و داتا، معرفی مکتب­های فلسفی هند، ص 52 به بعد. [2] و [3]. جواهری، هریش؛ ماساژ آیورودیک، ص 19.ص20 [4]. پرانا، اتریا، ص79. [5]. عرفان‌های کاذب؛ راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص 62. @erfanhay_nozohor
⭕️نیاز به مدل های درمانی روانشناسی در کلینیک فرقه درمانی ✍️نویسنده تغییر دین در معتقد است سالهای سال بوده روانشناسانی در دنیا در حال تحلیل عملکرد هستند، ولی چون این منابع به فارسی ترجمه نشده است و همچنین کار علمی دانشگاهی در ایران برای مدل نویسی درمانی انجام نشده است، غالب مشاوران در زمینه به صورت تجربی به درمان می پردازند، نبود مدل درمانی علمی باعث شده در بحث کلینیک فرقه یک فعالیت منسجم و علمی انجام نشود ↙️درمانگر‌های روانشناس بر اساس یک مدل درمانی به درمان فرد می پردازند، به طور مثال مشاوران خانواده با مدل زوج درمانی اکت به درمان می پردازند و مدل های دیگری با رویکرد های متفاوت وجود دارد که مشاوران بنا بر موقعیت از آنها استفاده می کنند. 🔸در روانشناسی فرقه و مدل های مختلف درمانی داریم ولی تاکنون پژوهش عمیق بر آن انجام نشده تا این مدل های شناسایی و ترجمه شوند. مدل های درمانی گاهی برای درمان برای درمانگر است و گاهی مدل ها برای مراقبت روانی نوجوانان توسط والدین و مربیان و غیره ... تدوین شده است. / حوزه نیوز @erfanhay_nozohor