هدایت شده از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه
📢فراخوان #سومین_جشنواره_پاسخ_برتر
💠موضوع جشنواره
🔹تقدیر از فعالان و مراکز پاسخگو به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی
🔹همراه با اعطای جوایز به آثار برتر و حمایت از برگزیدگان
🔰قالبهای جشنواره
#پژوهشی: کتاب، مقاله، پایاننامه.
#ادبی: شعر، داستان، داستانک، ناداستان، رمان.
#چندرسانهای: فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی.
#تجسمی: عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی.
#بینالملل.
#بخشویژه: رویکرد تهاجمی در مواجهه با شبهات.
🔰معیارهای انتخاب اثر
ـ پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا
ـ استفاده از شیوههای نوین پاسخگویی
ـ ارائه الگوهای صحیح پاسخگویی به شبهات
🔰شرایط آثار
ـ آثار پژوهشی نگاشته و چاپ شده در سال ۱۴۰۱
ـ عدم ارسال آثار ارسالی در جشنوارههای قبلی
🕙مهلت ارسال آثار
پایان اردیبهشتماه ۱۴۰۳
🔰اختتامیه جشنواره
پاییز ۱۴۰۳
♻️ ارسال آثار👇👇
🌐https://jpb.pasokh.org
♻️ارتباطات👇👇
☎️09907670891
🆔@pasokhebartar
➡️@pasokhebartar_Festival
🇮🇷دبیرخانه جشنواره پاسخ برتر
🇮🇷مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات(حوزههای علمیه)
.
.
.
پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان- بخش دینداری muslimna.ir.pdf
1.16M
🔹 انتشار نتایج آخرین پیمایش ملی وضعیت دینداری در ایران (پیمایش چهارم و منتشره در سال ۲۰۲۴)
📊 آمارهای حدودا ۸۵ درصدی حکایت از التزام قوی توکل به خدا و تقید بالای ایرانیان به معاد دارد و نشان می دهد هموطنان ایرانی کماکان دیندارند. البته این آمار به معنای التزام بالای ایرانیان به فقه و شریعت نیست.
📊 نتایج پرسش از نحوه ارتباط با مراجع عظام تقلید و شیوه دریافت احکام فقهی حکایت از اعتماد بیش از نیمی از جامعه ایران به اسلام سنتی دارد.
📊 طبق این پیمایش، هر چند غالب مردم عقاید دینی و زمینههای مذهبی خود را حفظ کرده اند (حدودا ۶۲ درصد)، اما بخش عمده آنان معتقد به جدایی عرصه دینی از عرصه سیاسی هستند (۷۲ درصد) و سکولاریسم بیش از آنکه تصور کنیم به ایران اسلامی نزدیک است. حدودا ۲۵ درصد ایرانیان به اسلام سیاسی ملتزمند.
📊 بررسی نتایج محبت به اهل بیت ع، تلاوت قرآن، انجام نذر و توجه به زیارت، حج و اقامه نماز نشان از آمار تقید حدودا ۶۵ درصد از ایرانیان خبر می دهد.
📊 کماکان باور مرجئی بودن و شبهه کج و معوج «دلت پاک باشه» با آمار حدودا ۶۰ درصد در جامعه ایران پررنگ است.
📊 بررسی مقایسه ای و مساوی بودن آمار تمایل به عزیمت به حج و شرکت در زیارت اربعین بسیار امیدبخش است. در این رابطه نزدیک بودن آمار تلاوت قرآن و شرکت در هیئات مذهبی با آمار تقریبا مشابه، حاوی پیام های روشن و نشان از تلاش موفق متولیان ترویج قرآن در ایران اسلامی دارد.
@erfanhay_nozohor
باسلام ممنون از کانال خوبتون ..در رابطه با قانون جذب ومثبت اندیشی ..یه سوال ذهنم رو مشغول کرده.اینکه بنده چندین سال پیش زمانی که مجرد بودم در ذهنم یه سری ملاک ها و علایق داشتم مثل شغل همسرم وجایی که زندگی خواهم کرد...حتی قبل از اینکه دخترم به دنیا بیاد تصوری از چهره دخترم داشتم ..که همه اینها به واقعیت پیوست..والان که عرفان های کاذب به وجود آمده خودم مخالف صددرصدشان هستم میخواستم بدونم این همون قانون جذب؟ پس ممکنه که هرچیزی که فکر کنیم بهش برسیم؟
ببخشید طولانی شد
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✍سلام و رحمت این مطلب غیر قانون جذب است.
انسان ها یک آرزوهایی ترسیم و با تلاش و شرایط دیگر به بخشی میرسند و بخشی از این آرزوها و فانتزی های ذهنی برآورده نمی شود.
داشتن خواسته ها و آرزوهای قابل دسترس و امید به تحقق آن را همه داریم، قانون جذب میگوید با تفکر به چیزی به کائنات دستور میدهی برایت همان را مهیا کنند!
در قانون جذب تلاش و درخواست از خدا نیست و مدعی هستند همه خواسته ها(مطلق) با قانون جذب محقق می شود، ولی مطالب شما این نیست.
شما چیزی ک علم ثابت کرده مثل چاکراهها و چرا رد میکنید تو دانشگاه شیراز میگن ک با دستگاه دقیق تشخیص میدن گرفتگی چاکراهها و...
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✍سلام و رحمت
تا جایی که ما می دانیم،هیچ کجا این مطلب ثابت نشده است.
به صورت مستند نتیجه این ادعا را بفرستید، معمولا مروجان این مباحث مدعی اثبات علمی می شوند و روشی برای اعتبار بخشی به آموزه های خود و فریب مخاطب است.
سلام و عرض ادب ممنون از مطالب مفیدی که در اختیار ما قرار میدید واقعا من خودم به شخصه خیلی غافل هستم از خیلی مسایل یه سوال دارم در مورد این که اسم افراد رو میان بررسی میکنن و میگن مثلا در مدار اشرافی هست یا در مدار حادثه هست و باید تغییر بدیم نام رو این چقدر صحت داره و اینکه با یه کانالی آشنا شدم تو روبیکا که ادمین اون روحانی هست و معتقدند با شرکت در دوره های ایشون در مدار عرش قرار میگیریم و به خواسته هامون میرسیم و البته هزینه یک میلیون و خورده ای هم داره ثبت نام این چقدر صحت داره؟
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✍سلام این مباحث انحرافاتی دارد و مور تایید نیست.
ببخشید نظرتون در مورد کارما چیه یا اینه هرکار کنی به خودت برمیگرده
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✍سلام
فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره را در فضای اینترنت جستجو و تفاسیر و... را ببینید.
کارما در ادیان شرق محور تناسخ است، اصطلاح کارما خودش بار معنایی خاص دارد و متفاوت از جزای عمل در اسلام و فلسفه است.
سلام و عرض ادب خدمت شما و تشکر از زحمات گرانقدر شما
ببخشید من یکی از افراد خانواده خیلی درون دوره های عباس منش و عرشیانفر شرکت میکنه و هرچقدر هم که میگیم این ها خرافات هست باور نمیکنه میگه با مدرک ثابت کن من جوابی ندارم بدم
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✍سلام و رحمت
نقد های داخل کانال و ... ببینید، اگر نیاز به مشاوره داشتید باز، آیدی بدید، کارشناس ما به شما پیام دهد.
🔹بازگشت مذهب و مفاهیم آخرالزمانی به جهان
با نگاهی ژرف تر در می یابیم که «مفاهیم مذهبی» نه تنها جهان ما را ترک نکرده اند، بلکه با شکل و هیاتی تازه، وارد عرصه عمومی شده اند. به همین دلیل است که برخی متفکران، سکولاریسم یا دنیوی شدن را تداوم همان مفاهیم پیشا مدرن، در شکلی جدید می دانند. از جمله مفاهیم دوران سنت که در قالب های تازه به دوران مدرن بازگشته است، منجی گرایی است.
مطالعه متن کامل 👉
@erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷ســــــلام
🌸 صبحتون بخیـر
🌷امـیدوارم
🌸صبح بهاری شما
🌷پر از زیبایی و امیـد
🌸و دلتون سرشار از
🌷مهـر و شـور زندگی باشه
🌸امیـدوارم روزتون
🌷از بهترین و قشنگترین
🌸لحظات و موفقیت ها لبریز باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸وقتی آقا به غرفه کتابهای فال و طالعبینی میرسن؟
👈جالبه میگن همشو دارم، پوچه.
#رهبر
#فال
#طالع_بینی
🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@erfanhay_nozohor
🔹کاسبی با دورههای دینی در اماکن مقدس!
🔺فضای مجازی پر است از این مدل آدمهایی که در یک قسمت زندگیشون میگن گربشون رو بیشتر از هرچیزی دوست دارند و در قسمت دیگر هر هفته کربلا لایو میرن و با کلی فالور دورههای دعا و... به اسم اسلام میفروشند که فقط دورهٔ اخیری که فروختند ۸ میلیارد بود.
🔺گرچه باید مردم این مقدار آگاه باشند و گول نخورند ولی نهادهای نظارتی هم باید ورود کنند؛ حوزه به عنوان متولی اصلی دین باید ورود کند که این بزرگواران با چه تخصصی دورههای اسلامی میفروشند و فردا اگر طرف جواب نگرفت به کل دین بدبین میشوند.
🔺فضای مجازی رها شده است و نه نظارت جدی به مسائل ترویج برهنگی است نه به این مسائل که به نظر من از برهنگی خطرناکتر است.
🔺البته در همین ایتا هم دورههای مختلفی فروختند که تهش نفهمیدیم چیشد و به غیر از خودشون برای کسی نفعی نداشت. خلاصه مراقب باشیم...
✏️ فرهاد فتحی
@erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یوگا مسیریست که مقصدش به شیطان پرستی و کفر ختم میشود!
گابریل آمورث رئیس انجمن جنگیران واتیکان
پ ن ۱: این جمله رو کسی گفته که ۱۶۰ هزار پرونده جن گیری تو کارنامه ش داره!
پ ن۲ : بنیانگذاران یوگا صراحتا اعلام کردند که یوگا فقط ورزش نیست، اما در ایران این آئین شیطانی رو دارن به اسم ورزش به خورد ملت میدن.
🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@erfanhay_nozohor
جنبشهای نوپدید معنوی: دین یا عرفان؟
🔹از جنبشها و گروههای معنویت گرای معاصر به گونه های مختلف تعبیر میشود و برای هر تعبیر می توان توجیه یا توجیهاتی آورد در متون آکادمیک مطالعات دین و جامعه شناسی دین رایج ترین و جا افتاده ترین این تعابیر دین است؛ از این جنبشها با عنوان جنبشهای نوپدید دینی یا حتی ادیان جدید نام برده می شود؛ این تعبیر موجه تر از تعبیر «عرفان» به نظر می رسد.
🔹این جنبش ها به جهت ماهیت معنویت معاصر دعوی جایگزینی دین را دارند و بر حسب ادعا همه خدمات و نقشهای دین را متناسب با جهان مدرن ایفا می کنند می توان استدلال کرد که آنچه نیازهای دینی انسان معاصر را بر می آورد باید هم سنخ دین باشد.
🔹در نتیجه گروه های معنویت گرای نوپدید هم سنخ دین سنتی هستند و به تسامح می توان آنها را دین خواند، ادیان نوپدید به علاوه از آن روی که این گروهها و جنبش ها، فضایی قدسی می آفرینند و در این فضا جهان بینی اعتقادی اعمال مناسک گونه، اخلاقیات ویژه تجربه های امر والا و سیستم جمعی مبتنی بر یک یا چند شخصیت فرهمند ایجاد می کنند (به معنی درست کلمه و نه به مسامحه و مجاز)، «دین» هستند.
🔹این جنبش ها را در ایران #عرفانهای_کاذب یا عرفانهای منهای دین و مانند آن خوانده اند. البته تناسبهایی میان معنویت و عرفان هست نوعی باطن گرایی در گذشتن از تجربه های حسی روزمره همچنین به کار رفتن برخی اصطلاحات و واژگان رایج عرفان در معنویت اما با لحاظ عرفان اسلامی به عنوان پس زمینه ذهنی تعابیر فوق این تعابیر، چه بسا گمراه کننده نیز باشند زیرا واژه «عرفان» ما را به یاد رویکردی خدا محور و راهی برای وصول به قرب الهی و تجربه توحید افعالی صفاتی و ذاتی می اندازد حال آنکه معنویت معاصر، اصولاً به سوی خدا جهت نگرفته است بلکه در پی شکوفایی و تعالی خویشتن انسانی است و این جدایی در هدف شکافی پرنشدنی میان معنویت معاصر و عرفان اسلامی ایجاد می کند.
🔹تعبیر «عرفان واره» وضعیت بهتری نسبت به تعبیر عرفان دارد اما به خوبی تعبیر «دین» نیست زیرا مؤلفه هایی مانند شعائر و نظام اعتقادی و نظام اجتماعی را نمی رساند و فقط نوعی باطن گرایی را در جنبشهای معنوی نوپدید نشان میدهد. بر این اساس باید اذعان داشت که تعبیر دین گویاتر است زیرا اجزا و مؤلفه های تعلیمی و آموزه ای این گروه ها را بهتر آشکار می سازد.
🔹برای مواجهه صحیح با این جنبشها قطعاً لازم است بدانیم جزو کدام مقوله هستند. یک پیامد مهم این تعیین مقوله آن است که اگر گروههای معنوی را تحت «عرفان» دسته بندی کنیم نوعی تحریف از آموزه های اصیل اسلام تلقی خواهند شد و از آنجا که عرفان باید وابسته به متن و بافت دینی خود شریعت باشد این جنبش ها به عنوان عرفانی ضدشریعت که علی الاصول، مفهومی متناقض است محکوم خواهند شد.
🔹اما شاید از نگاه گروندگان بدین جنبشها و کسانی که با تعالیم آنها همسویی یافته اند این انتقاد قانع کننده نباشد زیرا معنویت نوین را گفتمانی جدید و راه و طریقتی بی سابقه برای برآورده شدن نیازهای دینی انسان می بینند نه رویکردی عرفانی در متن دین سنتی اما اگر به این جنبشها تحت عنوان ادیان جدید نظر کنیم، رویکرد انتقادیمان متفاوت خواهد شد در نقادی #ادیان جدید ممکن است به سراغ میزان وثاقت منبع الهام وحی یا غیروحی تناقض های درونی نقدهای فلسفی بر مبانی اعتقادی و اموری از این دست برویم نه به سراغ دور شدنشان از دستورهای فقهی اسلامی یا اخلاقیات اسلامی و مانند آن چرا که آنها مکاتبی مستقل از اسلام و مدعی رقابت با ادیان اصیل شده اند.
🔸(همان گونه که نمی توان دین اسلام را بر اساس مبانی هندوئیسم نقد کرد و برای مثال گفت چون اسلام وحیانی بودن کتب موسوم به ودا، اصل تناسخ اصل (اهمیسا ممنوعیت آسیب زدن به حیات موجودات زنده) و مانند آنها را قبول ندارد لذا بر باطل است به همین سیاق نمی توان مکاتب معنوی جدید را بر اساس رقبایشان یعنی ادیان سنتی نقد کرد مبنای نقد باید عقلانیت باشد که بر همه مکاتب دینی و غیردینی حاکمیت دارد.)
📚بهزاد حمیدیه، مجله ادیان و عرفان، سال چهل و ششم، شمارۀ یکم، بهار و تابستان 1392- ص 50
@erfanhay_nozohor
28.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #موشن_رئال | رهگذر پرآشوب
⚠️بازار پر رونق شبه معنویتهای نوپدید در خلأ معنویت و عدم شناخت معنویت دینی
👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف
#مدعیان_دروغین
#معنویت_کاذب
#عرفان_کاذب
@erfanhay_nozohor
قال الصادق علیه السلام:
🔹اِحْذَرُوا هْوَاءَكُمْ كَمَا تَحْذَرُونَ أَعْدَاءَكُمْ فَلَيْسَ شَيْءٌ أَعْدَى لِلرِّجَالِ مِنِ اِتِّبَاعِ أَهْوَائِهِمْ ْ وَ حَصَائِدِ أَلْسِنَتِهِمْ.
🔸از هوا و هوس خود بترسد همانطور كه از دشمنان خود مىترسيد، زيرا چيزى براى انسان، دشمنتر از پيروى هوسهاى نفسانى و سخنان بيهوده نيست.
📚 وسائل الشیعه (باب جهاد النفس)
جلد ۱۶ صفحه ۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸روز قـشنگ بـهاری تـون بـخیر
🍃🌼الهـی در پناه پـروردگـار
🍃🌸امروزتون بخیرونیکی
🍃🌼حــال دلتــون خـوب
🍃🌸وجـودتــون سـلامـت
🍃🌼روزتون سرشاراز زیبـایی
🍃🌸روزتون عــالـی
🔻ناموفقی محمد افلاکی، مدعی آموزش موفقیت
💢دکتر سلیمانی دانشیار فیزیک و عضو گروه علمی فیزیک در جواب اینکه آیا پاکسازی کوانتومی، مبنای علمی دارد نوشتند:«اینها شیادی است؛ این حرفها هیچ ربطی به علم فیزیک ندارند.» بعد هم اضافه کرده بود: «نمیدانم این جور چیزها را چرا کسی نیست که اول ببینند بعد مجوز فعالیت بدهند؟»
💢محمد افلاکی یکی از افرادی است که آموزههای تفکر نو را با عنوان «دوره پاک سازی کوانتومی» و مباحث معنویت ادغام کرده و از این طریق با فریب مردم، به کسب درآمد میپردازد. فردی که حتی نتوانسته است در تحصیلات دانشگاهی خود موفق شود، چطور مدعی آموزش موفقیت به دیگران است؟!!
💢روزگار عجیبی است، همانطور که مشهور است هر کس که از خانه قهر میکند میرود و خواننده میشود. در فضای مروجان آموزش کسب ثروت و موفقیت نیز هر کسی که مدعی آموزش موفقیت و کسب ثروت و سلامتی و... است، روزگاری غرق در مشکلات مالی و فقر و بدبختی بوده است.
✍️محمد جواد نصیری
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/44641
📎 #قدرت_ذهن
📎 #قانون_جذب
📎 #عرفانهای_کاذب
🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@erfanhay_nozohor
💠 گروه علمی #کلام_جدید (نقد #الحاد) برگزار می کند:
دوره « #معرفت_شناسی نظریه های علمی و #ریاضیات»
🎙 استاد دوره: دکتر رضا #ضیاء_توحیدی (عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد)
📆 زمان برگزاری دوره: 15 تیرماه تا 30 مرداد ماه 1403
(#12_جلسه)
🏫 مکان برگزاری دوره: مشهد مقدس، خ نواب صفوی، نواب صفوی7، مدرسه حضرت #باقرالعلوم علیه السلام
📚 سرفصل های دوره:
1⃣ تاریخچه ی دانش فیزیک در طول تاریخ اندیشه
2⃣ تاریخچه ی ریاضیات در طول تاریخ تفکر بشر
3⃣ نقش ریاضیات در نظریه های #فیزیک_جدید و فیزیک کلاسیک
4⃣ ارتباط ریاضیات و واقعیت و جایگاه #عقلانیت در آن
5⃣ نقش فرضیات و اصول علمی در دانش فیزیک و #کیهانشناسی نوین
6⃣ عقلانیت در نظریه های علمی
7⃣ مروری بر نظریات #واقعگرایان علمی و ضدواقعگرایان علمی
8⃣ معیار #باور
📝 زمان #ثبت_نام: پایان خرداد ماه 1403
📭 شیوه #ثبت_نام: https://digiform.ir/w98c4f235
🔺 ویژه #برادران
🔻 #ظرفیت_محدود
┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
@erfanhay_nozohor
📊هندیهای #گاوپرست، آتش پرست و آلت پرست در صدر تولید محتوای #ضداسلام در جهان هستند.
اطلاعات کامل زیر عکس و منبع آن نوشته شده. #اسلام_هراسی
@erfanhay_nozohor
45.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدعی معنویت
رضا علیزاده مهماندار
🔸رئیس دپارتمان باطنی دانشگاه متاورسی
🔸تالیف ١٠٧ عنوان کتاب
🔸مبتکر نظریات متافیزیک و فلسفه درزمینه علوم انسانی
🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@erfanhay_nozohor
📣 مرکز آموزشهای آزاد موسسه مذاهب اسلامی برگزار میکند
🔷️ عرفانهای نوظهور
🔻جریان تفکرنو
🔻یوگا
🔻عرفان حلقه
🔻انرژی درمانی
🔻عرفان سرخ پوستی
🔻عرفان ژآپنی (ایکیگای و..)
🔻ذهن آگاهی و ...
🔷️با ارایه اساتید معظم
🔸️
🔸️استاد مظاهری سیف
🔸️استاد حسن زاده
🔸️استاد عرب و ...
🕔۲۷ ارریبهشتماه تا ۲۴ خرداد
پنجشنبهها از ساعت ۸صبح تا ۱۲ ظهر
⭕شرکت به صورت حضوری و مجازی
🏷 ثبت نام از طریق لینک زیر:👇
🌐 https://formafzar.com/form/7sok7
مکان برگزاری:
قم، بلوار نیایش. رو بروی مصلی. کوچه ۳. جنب دندانپزشکی سینا
آدرس سایت موسسه :
🌐 http://mazaheb.ir
اطلاعات بیشتر
https://eitaa.com/mazaheb_qom
🔴 عزیزانی که قصد شرکت به صورت مجازی را دارند حتما در انتهای ثبتنام چند ثانیه ای تامل کنند تا عضو کانال شوند.
🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب
@erfanhay_nozohor