eitaa logo
عرفان نما
1.9هزار دنبال‌کننده
222 عکس
143 ویدیو
23 فایل
نقد شبه معنویت‌های نوپدید وابسته به موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد «مرکز تخصّصی نقد فرق و ادیان» 📩 ارتباط: @haqpajouhi @Haghpajohi_QZ 🔰لینک گروه عرفان نما https://eitaa.com/joinchat/2749366708Cf7db90c1ed
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️اعترافات سرکرده فرقه TSM در ایران 🔺فرقه TSM توسط فردی به نام جمشیدرضا حاجی اشرفی ایرانی‌الاصل مقیم آمریکا از حدوداً سال 1370 پایه‌گذاری و تشکیل شد. 🔺این فرقه با بهره‌گیری از روش‌های مدیتیشن (مراقبه از خود) و تفکر و تمرین باعث ایجاد تمرکز افراد در افکار خود شده و با بیان اصولی از بودیسم (آئین بودا و برخی مکاتب دیگر مانند هندو و زرتشت) برای خود فلسفه‌هایی از انسان و جهان ساخته است. 🔺تعالیم افراطی و غلط TSM باعث دوری برخی از افراد از نزدیکان و دوستانشان شده است. تعدادی از شاگردان این مکتب ضمن اعلام شکایت در این خصوص بیان داشته‌اند، تعالیم TSM بین همسران اختلاف ایجاد کرده و حتی همسرانی که هر دو رهرو TSM بودند، از یکدیگر جدا شده و یا در آستانه طلاق می‌باشند. 🔺فرقه TSM قبل از هر چیز با کشاندن افراد عضو به درون‌گرایی و انزوا و خودپردازی افراطی، نوعی انزواگرایی به ویژه در مسایل سیاسی و پیرامونی افراد ایجاد نموده است. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دوره مقدماتی نقد 👤حجت‌الاسلام شمشیری 🔺جلسه سوم، بخش دوم مهم‌ترین عناوین مطرح شده: ✅خدایابی بدون شریعت و نفی هدایت تشریعی؛ از انحرافات فرقه ✅ هر مذهب و عقیده‌ای راهی به سوی خدا دارد! ✅ تاسیس دین جدید؛ نتیجه اعتقاد به تعالیم فرقه قسمت قبل متن کتاب عرفان‌وارهٔ حلقه قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | رهگذر پرآشوب قسمت دهم 🔅جذب انرژی؛ چالش‌ها و تناقض‌ها 👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| دوره آشنایی با نقد قانون جذب / جلسه چهارم 🎙 استاد حسن‌زاده عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
📖 | برشی از کتاب «نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش»، دکتر رسول حسن‌زاده 💠 معنویت مبتنی بر ارزش‌های مادی 🔸 رهبران تفکر نوین به‌خصوص آقای والش با کاهش‌دادن مفاهیم متعالی معنوی سعی دارند معنویت مبتنی بر ارزش‌های مادی را نهادینه کنند؛ به همین دلیل صورت قدسی و متعالی نیایش با خدا در یک خیال‌پردازی ذهنی تقلیل می‌شود. (والش، گفتگو با خدا، جلد ۳، صفحه ۱۰۳) 🔸در این نوع نگرش دعا مهم‌ترین رکن نیایش، یعنی استمداد از خدا و خواندن او مطرح نیست؛ بلکه همین که انسان تصویرپردازی‌های ذهنی مثبت داشته باشد به آن دعا اطلاق می‌شود والش این نوع دعا را بالاترین مرتبه نیایش مطرح می‌کند. (والش، گفتگو با خدا، جلد ۳، صفحه ۹۴) 🔸در شیوه‌های دیگر دعا در تفکر نوین اگر از خدا نیز نامی برده شود دیگر خبری از زیباترین و عاشقانه‌ترین لحظه ارتباط بین عبد و معبود یعنی عبودیت نیست؛ بلکه خدا به‌عنوان غلام حلقه‌به‌گوش، مغلوب ذهن تصویرگر و رؤیاپرداز آدمی است که باید هر آن، ندای فرمان‌برداری به آدم را بگوید. (والش، دوستی با خدا، صفحه ۶۲) عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 آنچه کی پاپ بر سر طرفداران می‌آورد ✂️برشی از نشست «تحلیلی بر موج کره‌ای؛ از موسیقی تا فیلم» 👤استاد: سرکار خانم حیدری عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
| ترویج دین؛ از بلاگر کربلا تا سیره اهل بیت علیهم‌السلام 🔸به راستی چرا کسی از بلاگرهایی که نسخه دینی میپیچند احساس خطر نمی‌کند و سلامت روحی، معنوی و اعتقادی جامعه برایشان همچون سلامت جسمی مهم نیست؟ اگر مومنی بجای مسیر مشخص دین و الگوهای مشخص دینی از این افراد تبعیت کند باید خود را مسئول شقاوت خود بداند... ✏️ حجت‌الاسلام مهدی قیاسی کارگر مقدم 🔗 متن کامل یادداشت را در سایت فرقه نیوز بخوانید عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
| سوزنی به خود، جوالدوزی به دیگران 🔹من پژوهشگر و منتقد معنویت‌های نوپدیدم. به آشتیانی و آشتیانی‌ها نقد دارم؛ نقد جدی هم دارم؛ البته با او دعوا ندارم. اینجا هم قصد نقدش را ندارم. بعضی از دوستان عزیزم نقدهای خوبی نوشته‌اند. فعلاً هم از این می‌گذرم که بعضی از مداح‌ها و منبری‌ها معتقدند که اگر فردی بگوید: «حسین» کار تمام است و کسی نباید او را نقد کند و کارها و حرف‌های دیگرش را به چالش کشید! 🔸پریسا آشتیانی؛ یکی از صدها مثل خودش، کارآفرین باشد یا بلاگرِ عتبات یا استاد و سمیناریست یا هر چیز دیگر، بلد است با مخاطبش حرف بزند، می‌داند چگونه روی مخاطبش تأثیر بگذارد. آشتیانی و همفکرانش درک کرده‌اند که اگر مخاطبشان به سمت آن‌ها می‌آید، دنبال التیام دردهای روحی و روانی و حتی جسمی خود است. مخاطب در بدو امر حس می‌کند گفته‌های آنان کاربردی است و کارکرد دارد و برای مدتی حالش خوب می‌شود. 🔹حالا این طرف با این همه ظرفیت غنی و بدیع در آموزه‌های دینی، جمع زیادی از کارشناسان مذهبی، طلاب و… زبانشان، زبان قُم است، نه زبان قوم! در دههٔ کرامتیم، مگر امام رضا نفرمودند: اگر مردم زیبایی سخن ما را بدانند، جذبمان می‌شوند. 🔸بگذریم که بعضی‌ها می‌روند بالای منبر و تمام طول منبرشان نقل سخنانی ضعیف و غیرقابل‌دفاع دربارهٔ فضائل و مناقب اهل‌بیت است و چهار تا کلمه در کیفیت و چگونگی زندگی و کسب آرامش از دیدگاه اهل‌بیت نمی‌گویند. مشکل‌غم‌ودردی است که درد و غم ما را بی‌غم نکند باور و بی‌درد نداند! 🔹البته نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم، هستند افرادی که تلاش دارند آموزه‌های دینی را به زبان قوم بگویند؛ ولی کافی نیست و گاه باید به‌روزرسانی بشود. خدا حفظ کند راشد یزدی‌ها را، پیر و شکسته شده‌اند؛ ولی باز هم درست و شیرین و قوی برای مردم حرف می‌زنند. ✏️ سید ابوالقاسم ظریف عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مَستِرِ جدا شده از حلقه، از مناظره با طاهری تا ترور! عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
⚠️ «طب آیورودا» یا عرفان درمان گرا چیست⁉️
⚠️«طب آیورودا» یا عرفان درمان گرا چیست؟ ♦️ « آیین آیورودا » به عقیدۀ پیروانش مجموعه‌ای از آگاهی باطنی در عرصه درمان است که دانشمندان و سالکان هندی در طول سالیان سال به تدریج از طریق مراقبه فکری و درون‌نگری کشف کرده‌اند. 🔷 طب آیورودا که از نظر گرایش‌های باطن گرایانه، به خواهر یوگا لقب یافته، نوعی طب کل‌نگر و کلیّت‌گرا است. 🔶 پیروان این روشِ پزشکی در یک اصل اتفاق نظر دارند که اساس موجودیت انسان نوعی انرژی کیهانی بوده که به دلیل هوشمندی و برخورداری از شعور درونی قادر است ضمن تحول درونی و باطنی، انسان را به شفا و بهبودی برساند. که به این شعور همگانی، آگاهی کیهانی نیز گفته می‌شود. 🔷 بزرگان آیوردوا معتقدند که این دانش از کتب « وداها » برخاسته که منبعی نسخ ناشدنی است [۱] چرا که بر روحانیون هند الهام شده است. آیوردوا تنها به عنوان درمان بر سر زبان‌ها نیست، بلکه از آن‌جا که دانشی اشراقی است، دانش و شیوۀ درست زندگانی محسوب می‌گردد که اصولش کاربرد جهانی و همگانی دارد. [۲] 🔶 طبق وداها تمام اشکال در حالت اولیه خود دارای سه اصل «گانا» که در تعادل کامل قرار دارند (ساتورا، راجاس، تاماس). تأثیر متقابل گاناها بر همدیگر موجب اختلال در تعادل آن‌ها شده و به منظور بازیابی و برگشت این تعادل، فعالیت آغاز شده که نتیجه آن خلق جریان انرژی «واتر و یا آکاش» است. 🔷 از آکاش، هوا و از هوا، آتش و سپس از آتش، آب و زمین به وجود می‌آید. هم‌زمان در طول فرایند خلقت، سه حوزه در حال شکل‌گیری است، مشتمل بر حوزه روحی (آگاهی) که توسط ساتوا خلق می‌شود. 🔶 حوزه قدرت که توسط راجاس خلق می‌شود و حوزه ماده که توسط تاماس بوجود می‌آید. این پنچ عنصر به حوزه ماده تعلق دارد و مواد سازنده بدن انسان هستند. 🔷 گفته می‌شود نظریۀ مربوط به سه دوشا؛ واتا (باد)، پیتا (صفرا)، و کافا (بلغم) از ابداعات آیورودا است. این سه دوشا تشکیل دهندۀ طبیعت شیمیایی هر موجود زنده است که توسط پنج عنصر ساخته شده‌اند. [۳] 🔶 هدف طب آیورودا تطبیق انرژی‌های درونی بدن انسان با تغییرات انرژی‌های محیطی و حفظ تعادل انرژیایی طبیعی کلّیت وجود انسان است. 🔷 طب آیورودا باور دارد که بدن انرژیایی یا کوانتومی انسان به واقع کالبد آگاهی و شعور کامل است و این شعور چنان کامل و ظریف ساز و ظریف پرداز است که همه چیز را می‌فهمد و به همه چیز محیط حتی اندک‌ترین افکار و عواطف دیگران واکنش نشان می‌دهد. علت بیماری در آیورودا افزایش یا کاهش این انرژی‌هاست. 🔶 آیورودا معتقد است عامل اولیه، تغییرات ذهن است. ذهن، بدن را به سوی بیماری یا سلامتی سوق می‌دهد و موجب عدم تعادل انرژی‌های درونی می‌شود. روش‌های بالا دستی در درمان دارد و دستی دیگر در معناگرایی و حقیقت‌جویی. 🔷 نکته قابل ذکر درباره این فنون این که هیچ‌کدام ادعای کارآمدی تام و کامل ندارند. بعضی از رهبران این آیین‌ها در گفته‌هایشان به نارسایی و ناکارامدی این مسلک‌ها اعتراف کرده‌اند. 🔶 چنان‌که یکی از افرادی که انتظار درمان از این طریق داشته و البته خود از بزرگان یکی از همین آیین‌هاست، در کتابش می‌نویسد: 🔷 « من ماه‌ها وقت خود را صرف انجام تمرینات مختلف چاکرایی می‌کردم، به کمک کریستال‌ها با انرژی دادن، با ایجاد حالت‌های روحی خاص. 🔶 تجربیات شخصی من این بوده که ضرر این گونه تمرین‌ها بیشتر از منافع آن بوده است، چنین مداخله‌ نا آگاهانه‌ای در طبیعت بدن، تنها سبب ناتوان ساختن بدن می‌شود. 🔷 پس بهتر است انسان جانب احتیاط را رعایت کند، در طی کار کردن با چاکراها تجربیات فراوانی رخ می‌دهند، اما هیچ یک نتوانستند به گونه‌ای پایدار زندگی مرا متحوّل کنند، در واقع در برابر حقیقت زندگی ارزش چندانی نداشتند ». [۴] 🔶 آن‌چه در باب عرفان‌های درمان‌گرا قابل توجه است این نکته مشترک است که اساسا این روش‌ها اگر هم در ادعای درمان که سنگ آن را بر سینه می‌زنند، به شکل کامل توفیق یابند، باید پرسید اساسا درمان چه نسبتی با عرفان دار. 🔷 عرفان به معنای راهی است که به معرفت الهی و رضایت ذات مقدسش منتهی می‌شود، چرا باید درمان جسمی مترادف معرفت الهی قلمداد شود. ♦️ چه تضمینی وجود دارد که اگر انسان‌ها در یک مرام به ظاهر معنوی، سلامت جسمی خویش را بازیابند به رضایت الهی هم دست یافته‌اند؟ [۵] 🔻 پی‌نوشت: [۱]. ساتیش‏چاندرا‏چاترجی و داتا، معرفی مکتب­‌های فلسفی هند، ص ۵۲ به بعد. [۲] و [۳]. جواهری، هریش؛ ماساژ آیورودیک، ص ۱۹.ص۲۰. [۴]. پرانا، اتریا، ص۷۹. [۵]. عرفان‌های کاذب؛ راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص ۶۲. منبع؛ عرفان‌های کاذب عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عرفانِ زندگی سوز، زندگی ساز! 🗓 به مناسبت ۲۷ اردیبهشت؛ سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | رهگذر پرآشوب قسمت یازدهم 🧲 قانون جذب و بازاریابی شبکه‌ای 👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
🔻ناموفقی محمد افلاکی، مدعی آموزش موفقیت 💢دکتر سلیمانی دانشیار فیزیک و عضو گروه علمی فیزیک در جواب اینکه آیا پاکسازی کوانتومی، مبنای علمی دارد نوشتند:«این‌ها شیادی است؛ این حرف‌ها هیچ ربطی به علم فیزیک ندارند.» بعد هم اضافه کرده بود: «نمی‌دانم این جور چیزها را چرا کسی نیست که اول ببینند بعد مجوز فعالیت بدهند؟» 💢محمد افلاکی یکی از افرادی است که آموزه‌های تفکر نو را با عنوان «دوره پاک‌ سازی کوانتومی» و مباحث معنویت ادغام کرده و از این طریق با فریب مردم، به کسب درآمد می‌پردازد. فردی که حتی نتوانسته است در تحصیلات دانشگاهی خود موفق شود، چطور مدعی آموزش موفقیت به دیگران است؟!! 💢روزگار عجیبی است، همان‌طور که مشهور است هر کس که از خانه قهر می‌کند می‌رود و خواننده می‌شود. در فضای مروجان آموزش کسب ثروت و موفقیت نیز هر کسی که مدعی آموزش موفقیت و کسب ثروت و سلامتی و... است، روزگاری غرق در مشکلات مالی و فقر و بدبختی بوده است. ✍️محمد جواد نصیری 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/44641 عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حَمَلَةُ القرآنِ عُرَفاءُ أهلِ الجنّةِ پيامبر اکرم (ص): حاملان قرآن، سرشناسان اهل بهشتند... إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ ▪️عروج آسمانی هشتمین رئیس جمهور ایران، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان از جمله آیت‌الله آل‌هاشم و دکتر امیرعبدالهیان را محضر امام زمان (عج)، رهبر انقلاب و مردم ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم. 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
🔺برکات پیوند سیاست و معنویت در اسلام 👈 اگر «ریاست»، رئیسی را مغرور نکرد و او متواضع، مردمی، و صادق ماند، به دلیل پیوند عمیق او با معنویت بود ▫️به گفته ی دکتر منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه: ◾️"نماز ایشان یکی از طولانی‌ترین نمازهایی بود که دیده بودم، حتی نافله ظهر و عصر را هم می‌خواندند" ❣ علائم رئیس جمهور لایق اسلامی ✍ ابوالفضل ساجدی عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مدعیان اخلاق و معنویت سکولار، هتاکان به سیدالشهدای خدمت 🔸نام مصطفی ملکیان را که جستجو می‌کنیم استادی فلسفه، ادعای اخلاق، معنویت و عرفان را می‌یابیم. هر چند آنچه او دنبال می‌کند اخلاق و معنویت سکولار است. اما او توانست با بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی خود در اظهارنظر درباره خادم ملت، حقیقتِ اخلاقِ سکولار، که چیزی جز بی‌اخلاقی نیست را به نمایش بگذارد. 🔸آری! اخلاق و معنویت اسلامی را شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تقوا، سعه صدر در برابر بی‌اخلاقی‌ها، تلاش و خستگی‌ناپذیری برای مردم، کمک به مظلومان و... به نمایش گذاشت و مردم هم با حضور میلیونیِ خود در تشییع پیکر مطهر ایشان که برخواسته از فطرت‌های پاک و خداجوی بود، نسبت خود را با پیروان معنویت سکولار مشخص کردند و محبوبیت اسلام ناب و معنویت اسلامی را به نمایش گذاشتند. 🔸امروز حقیقت آنچه مروجان اخلاق و معنویت سکولار دنبال می‌کنند با این سخنان مصطفی ملکیان بر همگان روشن است که این مدعا جز بی‌تقوایی و غرب‌پرستی را در پی ندارد. 🔸زمانی که سیدالشهدای خدمت مشغول خدمت به مردم در خط مقدم مقابله با مشکلات مردم بود، امثال ملکیان با ادعای اخلاق و معنویت مشغول توهین‌های غیر منصفانه به وی بودند! 🔸کسانی که از دولت قبل، با وجود وزیری که با استخاره سرکار آمده بود و معترف به عدم تخصص بود دفاع می‌کردند، شهید رئیسی را متهم به عدم تخصص می‌کردند و ملعون می‌خواندند! ✍ مهدی قیاسی کارگرمقدم عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
«اُنس شهید رئیسی با معنویت» 🔹چای که نوشیده می‌شود دوباره بحث می‌رود سمت خصوصیات شهید رئیسی. آقا می‌گویند یکی از خصوصیات خوب آقای رئیسی این بود که با دعا و گریه مأنوس بوده. تأکید دارند فرصت مهمی است که رئیس‌جمهور اهل معنویاتی از این سنخ باشد. موضوعی که عموماً در دیدارهای مسئولان نظام هم همیشه آن را توصیه می‌کنند؛ هرقدر مسئولیت بالاتر نیاز به معنویات و التجاء به درگاه الهی هم بیشتر. 🔸در ادامه هم اهمیت موضوعات معنوی برای مسئولیت‌های بزرگی مانند ریاست جمهوری را متذکر می‌شوند و مشخصاً هم به خواندن نماز شب و تلاوت مرتب قرآن اشاره می‌کنند. آقای علم‌الهدی هم گفته بودند که سفرهای مشهد آقای رئیس‌جمهور، ساعتی به دیدار با مادر و بستگان اختصاص داشته و بعد هم شب تا صبح در حرم مشغول عبادت بوده‌اند. گزارشی از دیدار مقام معظم رهبری با خانوادهٔ شهید رئیسی عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
نشست تخصصی نسبت الهیات پویشی با حکمت متعالیه و الهیات اسلامی 👤استاد: دکتر نیما نریمانی (استاد دانشگاه صنعتی شریف) 👤دکتر عباس جوارشکیان (رئیس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد) 📍مکان: مشهد مقدس، خیابان هفده شهریور جنوبی، هفده شهریور جنوبی ۲/۵، جنب پمپ بنزین، دانشگاه شهید مطهری واحد خواهران مشهد ⏱زمان: پنجشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ 🔸لینک ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/KHQmcoSk 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | پارادوکس فیلم‌های یهودی محمدحسین فرج‌نژاد 💠در فیلم‌های یهودی نوعی پارادوکس وجود دارد. در این فیلم‌‌ها یهودیان از طرفی بر قوم و نژاد خود تأکید می‌کنند و شیطان را به شدت قدرتمند به تصویر می‌کشند؛ از طرف دیگر نمی‌توانند اعتقاد به خدای قادر خود را انکار نمایند. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بی تی اس؛ از سندروم جراحی پلاستیک تا علاقه به کره جنوبی! 🔹بازبینی یک گزارش از بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره گروه BTS عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
| روایت تکان‌دهنده عابدینی (رئیس پیشین فدراسیون فوتبال) از فساد و جادوگری در فوتبال 🔹 من به دلیل کاری که با مدیر یکی از باشگاه‌‌ها داشتم، به آنجا رفتم. دیدم که یکی از این آدم‌های معروف به «جادوگری» پشت در نشسته است. به داخل اتاق رفتم. گفتم: فلانی این چه کسی است که پشت در نشسته است. گفت: بنشین تا برایت بگویم. مگر جادوگری در قرآن گفته نشده است؟! گفتم: مذمتش را داریم. در قرآن نگفته که سراغ ساحر بروید، گفته از آن‌ها اجتناب کنید. چرا شما این را به اینجا می‌آورید؟ گفت: کار ما گره خورده است. ایشان را آوردیم تا گره کار ما را باز کند. گفتم: چه کسی این توصیه را به تو انجام داده است؟ گفت سرمربی‌ام! 🔸باشگاه لیگ برتری بود. شما در این مورد فکر کنید. وقتی یک مدیر عالی‌رتبه فوتبال به این نتیجه می‌رسد که با جادو و جنبل مشکلاتش را حل کند، نه با تکیه بر علم، بدنسازی، تغذیه، کار روحی- روانی، نه انتخاب خوب مربی و بازیکن. همه این‌ها را می‌خواهد در کاسه جادوگری بگذارد! (ایسنا) 🔹پی‌نوشت: طبق فتوای همه فقهای اسلام یادگرفتن و انجام اعمال سحر و جادوگری حرام است. سخن ساحران بی‌اعتبار است و رجوع به آن‌ها حرام است. هرچند سحر و جادو به تصدیق قرآن مجید حقیقت دارد؛ ولى غالب آنچه را مردم سحر و جادو می‌دانند اوهام و خیالاتى بیش نیست. (منبع) متأسفانه شاهد آنیم که برخی از افراد در فضای حقیقی و مجازی به دکان این یاوه‌گویان مراجعه می‌کنند. این درحالی است که برای حل مشکلات مالی و خانوادگی، درمان بیماری، موفقیت و... باید به کارشناس خبره و متعهد مراجعه کرد. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | رهگذر پرآشوب قسمت دوازدهم 🧲 قانون جذب و روانشناسی مثبت‌گرا 👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر.pdf
735.5K
| بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی «شاگرد جادوگر» حفیظه مهدیان نشریه «مطالعات معنوی»، بهار و تابستان ۱۳۹۳، شماره ۱۱ و ۱۲ چکیده: 🔸 از مهم‌ترین تحریف‌ها در جهان امروزی، «معنویت بدون خدا» و جایگزینی «جادو» به جای معنویت اصیل است که به طور جدی توسط سینما بازنمایی و تبلیغ می‌شود. «قبالا» یا همان تصوف یهودی، از معنویت‌های غیراصیل است که در سال‌های اخیر در مجامع سینمایی مورد توجه قرار گرفته است. 🔹 قبالا تصوفی است که بر پایه جادو نهاده شده است و فرد از طریق آن می تواند به قدرت های ویژه دست یابد. این تصوف با تعظیم جادو، شریعت را زیر پا نهاده است و جهان را در نزاع دائمی بین خیر و شر می‌داند. 🔹 این مقاله با تلقی قبالا به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی «معنویت عصر نوین»، سعی کرده است با بررسی موردی فیلم «شاگرد جادوگر»، روش‌های القای نامحسوس مفاهیم قباله‌ای، توسط رسانه‌ها را تحلیل کند. 🔸 گزاره‌های قباله‌ای این فیلم، عبارتنداز: جادومحوری، شرگرایی، شریعت‌گریزی، انسان خداانگاری، ماده‌گرایی و اسطوره‌های قباله‌ای. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کی‌پاپ و تغییر سبک زندگی 🔹 کی‌پاپ علاوه بر ترویج خودکشی، تجاوز، همجنس‌گرایی و... باعث ایجاد سندروم عمل جراحی پلاستیک و سندروم پرستش سلبریتی می‌شود. 🔸 سندروم پرستش سلبریتی نوعی اعتیاد است که فرد به جزئیات زندگی افراد مشهور بیش از حد توجه می‌کند. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama