موج کره ای.mp3
28.39M
موج کرهای
جلسه سوّم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ معرفی بی تی اس، اکسو، بلک پینک
✅ اصطلاحات کی پاپ
✅ قدرت و نفوذ کمپانیهای کی پاپ
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
38.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #موشن_رئال | معنویت بیسامان
🔗 قسمت اوّل: تناسخ
🔸 استاد مظاهری سیف
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
27.52M
موج کرهای
جلسه چهارم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ معرفی کی دراما
✅ شروع نقد کی پاپ و کی دراما
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
40.7M
موج کرهای
جلسه پنجم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ نقد کی دراما و کی پاپ
✅ عقاید سازی توسط این موج
✅ ترویج همجنس بازی
✅ آیا کی پاپ میزان خودکشی را کاهش داده است؟
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
30.68M
موج کرهای
جلسه ششم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ نقد کی پاپ
✅ استفاده از نمادهای شیطان پرستی و علوم غریبه در کلیپها و لباسها
✅ آیا بی تی اس به کشورهای فقیر کمک کرده است؟
✅ توضیح سایت imdb
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
30.2M
موج کرهای
جلسه هفتم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ شروع صنعت موسیقی و فیلم کره ای
✅ نقد کی پاپ و کی درما
✅ قوانین کمپانیها
✅ وضعیت نوجوانان کرهای
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
49.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #موشن_رئال | معنویت بیسامان
🔗 قسمت دوّم: قانون جذب
🔸 استاد مظاهری سیف
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 روانشناسی زرد؛ از وارونه کردن حقایق تا تبلیغ و کاسبی با صفحات اینستاگرام!
🔅@erfannama
عرفان نما
🎞 روانشناسی زرد؛ از وارونه کردن حقایق تا تبلیغ و کاسبی با صفحات اینستاگرام! 🔅@erfannama
این روانریتیهای مهربان!
برشی از یادداشتی نوشتهٔ فردین علیخواه جامعهشناس
🔸روانریتیها (ترکیب روانشناس-سلبریتی) در شبکههای صدا و سیما، شبکههای ماهوارهای و اینستاگرام بازارشان حسابی سکه است. در شبکههای صدا و سیما حتی اگر جواناند ژست «حکیمی به فرزندش گفت!» را میگیرند، اغلب صورتشان را مهربان و دوست داشتنی نشان میدهند، همه چیز میدانند و از هر دری سخنی میگویند. حرفهای محبتآمیز میزنند، اگر برای جمع صحبت میکنند گاهی لحن ملامت و سرزنش به خود میگیرند تا انگیزه ایجاد کنند. با غرّش بر سر مخاطبان، از همه آنان میخواهند با صدای بلند بگویند:«تو هیچیت نیست!»، «تو هیچیت نیست!».
🔸به جز سیاست، از هر دری سخنی میگویند. مرزهای علومشان مشخص نیست. جامعالاطرافاند. خودشان، خودشان را روانشناس میدانند ولی روانشناسانی که عمر خود را در دانشگاه و پژوهش صرف کردهاند و سهمی در علم روانشناسی دارند اینان را کاسب میدانند و میگویند:«اینها روانشناسی را به گند کشیدهاند».
🔸از نظر روانریتیها حال مردم از دخالتهای بیمنطق و بیجای دیگران، از افزون طلبی و طمعی که دارند، داشتن تفسیر غلط از زندگی، جذب انرژیهای منفی موجود در پیرامون، بد میشود. افراد باید نگاهشان را تغییر دهند تا دنیایشان «زیبا و زیباتر» شود. برای مثال، برای یک فرانسوی، یا یک آرژانتینی یا یک رومانیایی همان حرفهایی را میزنند که برای یک ایرانی میگویند:«نگاهت رو به زندگی تغییر بده عزیز دلم».
🔸روانریتیها مانند قرص مسکّن عمل میکند. مخاطبان به حرفهای آنان گوش میدهند و در لحظه نگاهشان زیبا میشود. بعد از یکی دو روز دوباره حالشان بد میشود. دوباره در اینستاگرام کلیپی از نصایح آنان میبینند و نگاهشان زیبا میشود. بعد از چند روز دوباره حالشان بد میشود. دوباره به آنها گوش میکنند و این قصه همچنان ادامه دارد. به همین دلیل برنامهها یا کلیپهای روانریتیها مدام باید تولید و عرضه شود. مخاطبانی معتاد داریم که اگر محصول به آنها نرسد در گوشهای کز میکنند و به صفحه گوشی خیره میشوند.
🔸روانریتیها کارخانه تولید معنا شدهاند. آنان نیک میدانند که آدمهایی که نقش دین در زندگی اجتماعی و فردی کمرنگ شده است، دنبال جایگزیناند. به همین دلیل آنان سرمایهگذاری کردهاند و کارخانههای کوچک تولید معنا ساختهاند. آنان کپسولهای متنوع معنا تولید میکنند در رنگ و لعابهای مختلف. سعی میکنند در خط تولید، تنوع را حفظ کنند تا مشتری دلزده نشود. به طعم آنچه میگویند یک بار از نیچه، یک بار از «آلیس در سرزمین عجایب»، یکبار از ویکتوهوگو، یکبار از مریم میرزاخانی و یکبار از معلم دوره ابتداییشان چیزی اضافه میکنند تا غذایشان کسالتآور نشود.
🔸به یقین اینان کشیشان عصر جدید هستند. کشیشان مردم را به خدا دعوت میکردند اینان آنان را به «خود» دعوت میکنند. ولی چه نوع خودی؟ این خود در واقع خودِ فردِ مخاطب نیست بلکه خودِ روانریتی است! خودی که در عوض کشیش با دستورالعملهای روانریتیها پیش میرود و شدیدا به تولیدات صنعت رویاسازی و رویافروشی آنان وابسته است.
🔸مردم همانطور که در محضر کشیشها راحت گریه و اعتراف میکردند در محضر اینان هم آسان اشک میریزند، همانطور که کشیشان در آنچه میگفتند یقین داشتند اینان نیز همیشه با یقین حرف میزنند، همانطور که کشیشان ژست «پیری در ره جوانی بدید» را میگرفتند اینان نیز چنین لحن و ژستی دارند، کشیشان مدام نصیحت میکردند، نصحیت، نصحیت و نصیحت. اینان نیز نصحیت میکنند ولی پشت نیچۀ بخت برگشته، سعدی، شوپنهاور، وین دایر و برایان تریسی پنهان میشوند. تنها یک فرق دارند: کشیشها بعد از موعظه «پاکت» میگرفتند اما مخاطب روانریتیها قبل از مراسم باید تصویر تراکنش را برای ادمین آنان ارسال کند تا مطمئن شوند پولواریز شده است. کاملا شیک و مدرن! پایان.
پ.ن:
بازنشر این یادداشت از نویسنده تنها به دلیل ارتباط آن با محتوای کانال «عرفاننما» است و به معنای پذیرش همه اندیشهها و باورهای وی نیست.
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
24.55M
موج کرهای
جلسه هشتم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ برگزاری جلسهی نقد در کلاس
✅ خلاصهی مواجهه مربی با دانش آموز
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
32.66M
موج کرهای
جلسه نهم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ فضای کمی غمگین موجود
✅ نوجوان نتیجه گرا
✅ بحران هویت
✅ همه باید بیان وسط، یه دست صدا نداره
✅ دینِ همه چی خوبه
#بی_تی_اس
🔅@erfannama