موج کره ای.mp3
12.91M
موج کرهای
جلسه دوّم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ آشنایی با فضای ذهنی طرفداران کی پاپ و دلایل محبوبیتشون
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
28.39M
موج کرهای
جلسه سوّم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ معرفی بی تی اس، اکسو، بلک پینک
✅ اصطلاحات کی پاپ
✅ قدرت و نفوذ کمپانیهای کی پاپ
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
38.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #موشن_رئال | معنویت بیسامان
🔗 قسمت اوّل: تناسخ
🔸 استاد مظاهری سیف
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
27.52M
موج کرهای
جلسه چهارم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ معرفی کی دراما
✅ شروع نقد کی پاپ و کی دراما
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
40.7M
موج کرهای
جلسه پنجم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ نقد کی دراما و کی پاپ
✅ عقاید سازی توسط این موج
✅ ترویج همجنس بازی
✅ آیا کی پاپ میزان خودکشی را کاهش داده است؟
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
30.68M
موج کرهای
جلسه ششم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ نقد کی پاپ
✅ استفاده از نمادهای شیطان پرستی و علوم غریبه در کلیپها و لباسها
✅ آیا بی تی اس به کشورهای فقیر کمک کرده است؟
✅ توضیح سایت imdb
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
30.2M
موج کرهای
جلسه هفتم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ شروع صنعت موسیقی و فیلم کره ای
✅ نقد کی پاپ و کی درما
✅ قوانین کمپانیها
✅ وضعیت نوجوانان کرهای
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
49.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #موشن_رئال | معنویت بیسامان
🔗 قسمت دوّم: قانون جذب
🔸 استاد مظاهری سیف
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 روانشناسی زرد؛ از وارونه کردن حقایق تا تبلیغ و کاسبی با صفحات اینستاگرام!
🔅@erfannama
عرفان نما
🎞 روانشناسی زرد؛ از وارونه کردن حقایق تا تبلیغ و کاسبی با صفحات اینستاگرام! 🔅@erfannama
این روانریتیهای مهربان!
برشی از یادداشتی نوشتهٔ فردین علیخواه جامعهشناس
🔸روانریتیها (ترکیب روانشناس-سلبریتی) در شبکههای صدا و سیما، شبکههای ماهوارهای و اینستاگرام بازارشان حسابی سکه است. در شبکههای صدا و سیما حتی اگر جواناند ژست «حکیمی به فرزندش گفت!» را میگیرند، اغلب صورتشان را مهربان و دوست داشتنی نشان میدهند، همه چیز میدانند و از هر دری سخنی میگویند. حرفهای محبتآمیز میزنند، اگر برای جمع صحبت میکنند گاهی لحن ملامت و سرزنش به خود میگیرند تا انگیزه ایجاد کنند. با غرّش بر سر مخاطبان، از همه آنان میخواهند با صدای بلند بگویند:«تو هیچیت نیست!»، «تو هیچیت نیست!».
🔸به جز سیاست، از هر دری سخنی میگویند. مرزهای علومشان مشخص نیست. جامعالاطرافاند. خودشان، خودشان را روانشناس میدانند ولی روانشناسانی که عمر خود را در دانشگاه و پژوهش صرف کردهاند و سهمی در علم روانشناسی دارند اینان را کاسب میدانند و میگویند:«اینها روانشناسی را به گند کشیدهاند».
🔸از نظر روانریتیها حال مردم از دخالتهای بیمنطق و بیجای دیگران، از افزون طلبی و طمعی که دارند، داشتن تفسیر غلط از زندگی، جذب انرژیهای منفی موجود در پیرامون، بد میشود. افراد باید نگاهشان را تغییر دهند تا دنیایشان «زیبا و زیباتر» شود. برای مثال، برای یک فرانسوی، یا یک آرژانتینی یا یک رومانیایی همان حرفهایی را میزنند که برای یک ایرانی میگویند:«نگاهت رو به زندگی تغییر بده عزیز دلم».
🔸روانریتیها مانند قرص مسکّن عمل میکند. مخاطبان به حرفهای آنان گوش میدهند و در لحظه نگاهشان زیبا میشود. بعد از یکی دو روز دوباره حالشان بد میشود. دوباره در اینستاگرام کلیپی از نصایح آنان میبینند و نگاهشان زیبا میشود. بعد از چند روز دوباره حالشان بد میشود. دوباره به آنها گوش میکنند و این قصه همچنان ادامه دارد. به همین دلیل برنامهها یا کلیپهای روانریتیها مدام باید تولید و عرضه شود. مخاطبانی معتاد داریم که اگر محصول به آنها نرسد در گوشهای کز میکنند و به صفحه گوشی خیره میشوند.
🔸روانریتیها کارخانه تولید معنا شدهاند. آنان نیک میدانند که آدمهایی که نقش دین در زندگی اجتماعی و فردی کمرنگ شده است، دنبال جایگزیناند. به همین دلیل آنان سرمایهگذاری کردهاند و کارخانههای کوچک تولید معنا ساختهاند. آنان کپسولهای متنوع معنا تولید میکنند در رنگ و لعابهای مختلف. سعی میکنند در خط تولید، تنوع را حفظ کنند تا مشتری دلزده نشود. به طعم آنچه میگویند یک بار از نیچه، یک بار از «آلیس در سرزمین عجایب»، یکبار از ویکتوهوگو، یکبار از مریم میرزاخانی و یکبار از معلم دوره ابتداییشان چیزی اضافه میکنند تا غذایشان کسالتآور نشود.
🔸به یقین اینان کشیشان عصر جدید هستند. کشیشان مردم را به خدا دعوت میکردند اینان آنان را به «خود» دعوت میکنند. ولی چه نوع خودی؟ این خود در واقع خودِ فردِ مخاطب نیست بلکه خودِ روانریتی است! خودی که در عوض کشیش با دستورالعملهای روانریتیها پیش میرود و شدیدا به تولیدات صنعت رویاسازی و رویافروشی آنان وابسته است.
🔸مردم همانطور که در محضر کشیشها راحت گریه و اعتراف میکردند در محضر اینان هم آسان اشک میریزند، همانطور که کشیشان در آنچه میگفتند یقین داشتند اینان نیز همیشه با یقین حرف میزنند، همانطور که کشیشان ژست «پیری در ره جوانی بدید» را میگرفتند اینان نیز چنین لحن و ژستی دارند، کشیشان مدام نصیحت میکردند، نصحیت، نصحیت و نصیحت. اینان نیز نصحیت میکنند ولی پشت نیچۀ بخت برگشته، سعدی، شوپنهاور، وین دایر و برایان تریسی پنهان میشوند. تنها یک فرق دارند: کشیشها بعد از موعظه «پاکت» میگرفتند اما مخاطب روانریتیها قبل از مراسم باید تصویر تراکنش را برای ادمین آنان ارسال کند تا مطمئن شوند پولواریز شده است. کاملا شیک و مدرن! پایان.
پ.ن:
بازنشر این یادداشت از نویسنده تنها به دلیل ارتباط آن با محتوای کانال «عرفاننما» است و به معنای پذیرش همه اندیشهها و باورهای وی نیست.
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
24.55M
موج کرهای
جلسه هشتم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ برگزاری جلسهی نقد در کلاس
✅ خلاصهی مواجهه مربی با دانش آموز
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
32.66M
موج کرهای
جلسه نهم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ فضای کمی غمگین موجود
✅ نوجوان نتیجه گرا
✅ بحران هویت
✅ همه باید بیان وسط، یه دست صدا نداره
✅ دینِ همه چی خوبه
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
موج کره ای.mp3
36.14M
موج کرهای
جلسه دهم
🎧 بی تی اس (BTS)، اکسو (EXO)، بلک پینک (BLACKPINK)
✅ بینش همراه با گرایش منجر به رفتار میشود
✅ انسانها طبق علاقهها عمل میکنند نه آگاهیها
✅ احساس نیاز بعلاوه انگیزه منجر به فعل میشود
✅ قدم به قدم برای مواجه با نوجوان معتاد کی پاپ و کی دراما
✅ مدیریت حُب و بُغض
#بی_تی_اس
🔅@erfannama
Roshana_Roodgar.pdf
542.6K
عرفان وحیانی، عرفان زندگی
🏷 گفتگوی فصلنامه فرهنگى-اجتماعى روشنا با حجتالاسلام دکتر رودگر، دبیر علمی همایش عرفان اهل بیتی؛
🔻عرفان اهل بیتی یا وحیانی چون با اصل و اساس زندگی ارتباط همه جانبه دارد و روابط چهارگانه را در ذیل و ظل رابطه با انسان کامل معصوم یا حجه الله، خلیفه الله، پیامبر و امام تعیین و تبیین، سپس تنظیم میکند تا در زندگی انسانها تحقق یابد، در واقع سبک زندگی را با منطق عملی همراه با اصول و روشها و حتی دستورالعملهای متناظر به نوع، شکل و صور متکثر زندگی آدمیان با عنایت به موقعیت و شرایطشان ارائه میدهد؛
➕ یعنی اصول، روش، باید و نبایدها، به بیان دیگر توصیف و توصیهها را با توجه به ظرفیت و استعداد و استطاعتها در کنار عناصر موقعیتی مشخص کرده و میکند. بدین جهت، عرفان ِاهل بیتی سبک زندگی حق و واقع گرایانه را برای آدمی در اصناف، طبقات و شرایط زیستی مختلف ارائه میدهد.
🔅@erfannama
Roshana_Rashad.pdf
493K
رهیافتی از "استنباط عرفانی"
🏷 گفتاری از آیتالله علی اکبر رشاد رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔻 عرفان اهل بیتی، عرفان اجتماعی است، عرفان انزوا و گوشه گیری نیست، عرفان گریز از مسئولیت اجتماعی نیست، عرفان در صحنه است، عرفان در کنج خانه قهر نشستن و احیانا در عزلت زیستن نیست، عرفان جامعه است، جامعه پرداز است، جامعه گراست، با مردم است، در متن و کف جامعه است. بنا نیست عارف، گوشه گیر باشد. عرفان اسلامی، رهبانیت نیست. عرفان اسلامی، عرفان جامعه گرا و جامعه گر است.نظام ساز، تمدن ساز و جامعه پرداز است...
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #موشن_رئال | معنویت بیسامان
🔗 قسمت سوّم: آسیبهای فرهنگی اجتماعی یوگا
👤 استاد مظاهری سیف
📥 نسخه با کیفیت
صفحه آپارات موسسه حق پژوهی
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 #کلیپ_صوتی | شیّادان مدعی عرفان!
❌ از غوغای کتابفروشیهای اطراف دانشگاهها تا سرکرده فاسدِ بیسوادِ این حوزه
🎙 پروفسور همایون همتی
(پسادکتری فلسفه دانشگاه بیلفلد آلمان، استاد دانشگاه، محقق حوزه ادیان و عرفان)
🔅@erfannama
عرفان نما
✍️ #معرفی_مقاله | ريشهيابی فرقه عرفان حلقه كيهانی در فرقه ريكی ژاپنی #عرفان_حلقه 🔅@erfannama
رهبر فرقه عرفان حلقه؛ از پیشنهاد همکاری ساواک تا مدرک و دانشگاهِ خیالی!
#برشی_از_مقاله | «ريشهيابی فرقه عرفان حلقه كيهانی در فرقه ريكی ژاپنی»
🔳معرفی مؤسس و رهبر فرقه عرفان حلقه
🔺محمدعلی طاهری، فرزند محمدآقا متولد ۱۳۳۵ کرمانشاه، از پدر و مادری مسلمان، دارای همسر و دو فرزند، ساکن تهران و پس از فرار از ایران، ساکن کاناداست. او در اواخر دهه چهل و پس از گذراندن دوره ابتدایی، به دلیل شغل خواهرش، که کارمند تأمین اجتماعی بود، به همراه خانواده به تهران عزیمت کردنـد. پدرش در ابتدای ورود بـه تهران، در بخش خدماتی اشتغال داشت.
🔺محمدعلی کمکم به کارهای فنی علاقهمند شد. در دوران نوجوانی و جـوانی، پرواز و ماکت هواپیما مورد توجه جوانان و همسالان او بود. آنها هواپیماهایی با موتورهای خیلی ساده تا پیچیده را میخریدند و با گذاشتن موتور و راهانـدازی و سوختگذاری در آن دست به ابتکاراتی میزدند. وی با شرکت در نمایشگاه ابداعات و اختراعات جوانان، مورد توجه ساواک قرار گرفت و از دست نخستوزیر وقت (هویدا) جایزه دریافت کرده بود. با اینهمه، در پیشرفت درسی موفـق نبوده و نتوانست دیپلم بگیرد. گفته میشود در سال ۱۳۵۵ مأموران ساواک، ملاقاتهایی بـا وی انجام دادند و به او پیشنهاد میکنند تا در قبال اعزام وی به کشور آمریکا و بورسیه کردن او، برای کنترل دانشجویان ایرانی ساکن آمریکا با آنان همکاری نماید! ولی به دلیل نداشتن دیپلم، در عمل این کار اتفاق نیفتاد.
🔺با پیروزی انقلاب اسلامی، وی گرایشهایی به ماتریالیسم و گروهک چریکهای فدایی خلق پیدا کرد. در بازرسی کمیته انقلاب اسلامی از منزل وی، تعدادی کتاب و اعلامیههای ایـن گروهک کشـف شد و برای مدت کوتاهی نیز بازداشت بود. در این مقطع، منزل مسکونی خود را تغییر داد و بـه همراه خانواده، به منزلی که در اطراف کرج ساخته بودند، منتقل شد.
🔳دوره تاريک و مبهم زندگی طاهری
🔺طاهری که با شکستهای پیدرپی از تحصیل در ایران بازمانده بود، بـا سفر بـه کشـورهای خارجی سعی در ادامه تحصیل داشت. ابتدا به ژاپن عزیمت کرد (این سفر حائز اهمیت است، زیرا ژاپن از کشورهای مطرح در رواج شبه عرفانهای شرقی است)؛ اما به گفتۀ خودش، به علت مشکل بودن فراگیری این زبان و بالابودن مخارج، پس از حدود یکسال مجدداً به کشور بازگشت.
🔺طاهری میگوید: «من در ژاپن در دانشگاه آکادمی وسداء، که پذیرفته شده بودم، میبایستی با زبان آنها آشنا میشدم، یـه چند ماهی شاید پنج شش ماه موندم و بخشی از مکالمه و زبان رو یاد گرفتم. زبان نوشتن دانشگاه بـود دیگه. بعد عرض کنم خدمت شما که دیدم نه! این بحث به اصطلاح حروف کـانجی دو سه نوع خط جداگانه دارند، هیراگانا و کاتاگانا رو یاد گرفتم. به کانجی که رسید، دیدم آقا این خیلی مفصل و طولانیه. به کانجی که رسید دیدم، اینا خودشون تا دیپلم میگیرن کانجی بلد نیستند کامل. توجه میکنی؟ یعنی طول میکشه. اینا هی تیکه تیکه یاد میگیرند تا دیپلم که بگیرن کامل بشه. گفتم که این در حوصلۀ من نیست و برگشتم».
🔺سپس، به همراه خواهر و شوهرخواهرش به ترکیه رفت تا در دانشگاه آنجا به تحصیل بپردازد. در سفر ترکیۀ ایشان ابهاماتی وجود دارد. اینکه ادعا میکند در دانشگاه «ارتادو» تحصیل کرده؛ ولی دانشگاهی به این نام در ترکیه یافت نشده است. البته دانشگاهی به نام «ارتادوغو» بـه معنی «خاورمیانـه» وجود دارد؛ ولی نام او در آن دانشگاه ثبت نشده است و در ضمن ایشان هـیچ مدرکی دالّ بر تحصیل در آن دانشگاه ارائه نکرده است. همچنین طبق گفتۀ خودشان، پس از سه سال، یعنی قبل از پایان یـک دوره کارشناسی به کشور بازگشته است!
🔺طاهری در ایران خود را «مهندس مکانیک» همان مهندسی فنی، که خواستۀ قلبیاش بـوده است، معرفی میکند. هرچند خود ایشان اظهار میکند در دانشگاه «اورتادو»ی ترکیه ثبتنام کردهاند و بـهجای مهندسی فنی، اشتباهاً مهندسی محیط را انتخاب کردهاند. البته پس از تحقیقاتی مشخص شد، ثبتنامی نداشته است و یا به دلیل عدم ارائه دیپلم مورد قبول، قطعی یا امکانپذیر نشده است. حتی اگر اظهارات فوق درست باشد، باز هم ایشان فاقد مدرک مهندسی مکانیک و حتی دکتری است.
#عرفان_حلقه
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید
🔅@erfannama
هدایت شده از حق پژوهی
نشست تخصّصی «قانون جذب و راز کائنات»
👤 استاد: جناب آقای حمیدرضا مظاهریسیف
(رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی)
🔸زمان: جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲
🔸مکان: دانشگاه فردوسی مشهد
⏳ آخرین مهلت ثبتنام: ۱۰ مهر
✅ اعطاء گواهی حضور به واجدین شرایط
✅ امکان شرکت به صورت مجازی
نشانی ثبتنام:
https://survey.porsline.ir/s/IFzIKTwI
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
🔆 @Haghpajohi
عرفان با طعم تروریسم!
🔻آیا باید درباره جنگها و کشتار مردم مظلوم سکوت کرد و در مقابل قتل عام کودکان و زنان با مدارا برخورد کرد؟!
🔺با شعار نادرست وین دایر و ترویج این تفکر در سطح جامعه، هیچ کس خود را در مقابل جنگ طلبی قدرتهای سلطهگر مسئول نمیبیند و آنگاه همه موانع از سر راه متجاوزان و ظالمان به کنار خواهد رفت و ظلمپذیری نهادینه میشود! در واقع خواننده آثار او به مرور یاد میگیرد که هیچ چیز را جدی نگیرد و با ظالمان مدارا کند.
🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 روانشناسی خرافات
🔻در این ویدیو به موارد و نمونههایی از خرافات یا همان عنوانی که استوارت وایس، دکتر و نویسنده کتاب اعتقاد به جادو، بهش میگه روانشناسی خرافات، آشنا میشوید.
🔻روانشناسی خرافات به ما یادآوری میکند که آخرین باری که به چوب و تخته زدین، از گربه سیاه دوری کردین و سعی کردین عدد ۱۳ رو نادیده بگیرین و یا فال روزانه خودتون رو خوندین کی بوده؟ این موارد نمونهای از خرافات یا همون چیزیه که استوارت وایس، دکتر و نویسنده کتاب اعتقاد به جادو، بهش میگه روانشناسی خرافات.
منبع: تبیان
🔅@erfannama
4_5787253403822329727.mp3
4.52M
🔊 #صوت | روانشناسی زرد
روانشناسی زرد چیست؟
🎙طیبه پناه، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
🔸تفاوت روانشناسی زرد با روانشناسی علمی
🔸راه شناخت محصولات روانشناسی زرد
🔸روانشناسی زرد و قانون جذب
پینوشت:
بازنشر این صوت، تنها به دلیل ارتباط آن با محتوای کانال «عرفاننما» است و به معنای پذیرش همه اندیشهها و باورهای گویندهٔ محترم نیست.
🔅@erfannama
📖 #معرفی_کتاب | دست به گریبان عشق
«عشق در عرفان اسلامی و شبهعرفانهای نوظهور»
✍ نوشته مسلم گریوانی
انتشار ۱۴۰۲
🔗 خلاصه کتاب:
معنویت مدرن، مفاهیمی چون دین، عشق، عقل و حتی خدا را ابزاری در خدمت انسان قلمداد میکند؛ دنیوی کردن عشق در سخن و بیان عرفانهای نوظهور موج میزند. آنها عشق را برای تسکین و آرامش در این جهان خلاصه میکنند. آنچه در این عشقها تاکید میشود نوعی آرامش صرف و لحظهای است که گاه با فنون روانشناختی و گاهی هم با تخلیه غرائز انسانی حاصل میشود…
🔅@erfannama