eitaa logo
عرفان و معنویت
231 دنبال‌کننده
319 عکس
148 ویدیو
1 فایل
کانال پیشرو در زمینه افزایش : #معنویت و #عرفان عزیزان ارتباط با ادمین: @hussainrashedi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ با کار های بسیار ساده مبلغ غدیر باشیم🌴 ۱- یک هنرجو می‌تواند با توزیع یک پاکت شکلات مبلّغ غدیر باشد.🍭 ۲-یک فروشنده می‌تواند با تزئین مغازه‌اش مبلّغ غدیر باشد.🎆 ۳- یک راننده تاکسی می‌تواند با پذیرایی شکلات در ماشینش مبلّغ غدیر باشد.🚕 ۴- یک مادر بزرگ می‌تواند با گفتن قصه های غدیری برای نوه‌هایش مبلّغ غدیر باشد.👶🏻👧🏻 ۵- یک امام‌جماعت‌مسجد می‌تواند با صحبت پیرامون غدیر مبلّغ غدیر باشد.🤲🏻 ۶- یک نمازگزار مسجد می‌تواند با پذیرایی از نمازگزاران مبلّغ غدیر باشد.🍬🍬 ۷- یک مادر می‌تواند با آماده کردن بهترین لباس‌های فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد.👕 ۸- یک مادر می‌تواند با پختن غذای مورد علاقه فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد.🍔🥗 ۹- یک مادر می‌تواند با پخش سرودهای شاد در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.🔊 ۱۰- یک مادر می‌تواند با گذشتن از خطاهای فرزندش به مناسب غدیر مبلّغ غدیر باشد.🧕🏻 ۱۱- یک پدر می‌تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش مبلّغ غدیر باشد.👋 ۱۲- یک پدربزرگ می تواند با ارسال پیام برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد.👨🏻‍🦳 ۱۳- یک مادربزرگ می تواند با دادن نذری در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.👵🏻🍵 ۱۴- یک کاسب می‌تواند با تخفیف ویژه در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.👨🏻‍🦱 ۱۵- یک دانشجو می‌تواند با هدیه کتاب و سی دی مرتبط با غدیر به اساتید و دوستان و نزدیکانش مبلّغ غدیر باشد.👩🏻‍💻 ۱۶- یک مربی می‌تواند با برگزاری مسابقات مرتبط با غدیر در کلاسش مبلّغ غدیر باشد.🙋‍♂ ۱۷- یک کارفرما میتواند با هدیه‌ی‌انعام به کارکنانش، مبلغ غدیر باشد 💐 ۱۸- یک پدر می‌تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد.💐 ۱۹- یک استادِ دانشگاه می‌تواند با اختصاص دادن بخشی از کلاسش به غدیر مبلّغ غدیر باشد.📚 ۲۰- یک هیأت می‌تواند با برگزاری مراسم جشن با شکوه مبلّغ غدیر باشد.💥 ۲۱- یک هیأت می‌تواند با دیدار از سالمندان و اهدای هدیه مبلّغ غدیر باشد. 🌼 ۲۲- یک هیأت می‌تواند با ایجاد ایستگاه صلواتی مبلّغ غدیر باشد.☕️ ۲۳- یک خانواده می‌تواند با دیدار با اقوام و سادات مبلّغ غدیر باشد.💗 ۲۴- یک پدر می‌تواند با خرید لباسِ نو برای خانواده‌اش مبلّغ غدیر باشد.👔 ۲۵- یک فرد می‌تواند با عیدی روز غدیر به رفتگر محله‌اش مبلّغ غدیر باشد. 🌺 ۲۶- یک فرد می‌تواند با دادن هدیه به همسایگان محله اش مبلّغ غدیر باشد.🎁 ۲۷- یک فرد می‌تواند با پخش یک جعبه شیرینی میان همسایه‌ها مبلغ غدیر باشد.🥯🥧 ۲۸- یک فرد می‌تواند با تزئین ماشینِ خود در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.🚗 ۲۹- یک فرد می‌تواند با تزئین درب منزل یا آپارتمان خود مبلّغ غدیر باشد.🎈🎊 ۳۰- یک فرد می‌تواند با عیادت از بیماران در بیمارستان در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد.👬 ۳۱- یک فرد می تواند با ترویج آداب غدیر مبلّغ غدیر باشد.📒 ۳۲- یک فرد می تواند با تهیه و گردآوری جدول با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد.📰 ۳۳- یک فرد می‌تواند با طراحی کارت پستال با موضوع غدیر و پیام آن مبلّغ غدیر باشد.💌 ۳۴- یک فرد می‌تواند با ترویج فرهنگ عیدی دادن میان اقوام مبلّغ غدیر باشد. ۳۵- یک مادر می‌تواند با پخش سرودهای غدیری در منزل مبلّغ غدیر باشد. ۳۶- یک فرد می‌تواند با یک لبخند و شادباشِ غدیر مبلّغ غدیر باشد. ۳۷- یک فرد می‌تواند با خواندن خطبه برادری میان دوستانش مبلّغ غدیر باشد.📖 و هر رفتار و کار ساده‌ای که می‌توان برای تبلیغ جشن امامت و ولایت انجام داد...
🔅ما افراد بشر به حسب طبع، دلداده بسيارى از مقاصد زندگى و لذايذ مادى هستيم. خوردنى‌ها و نوشيدنى‌هاى گوارا و پوشيدنى‌هاى شيك و كاخ‌ها و منظره‌هاى فريبنده، همسر زيبا و دلنواز، دوستان صميمى و ثروت سنگين يا از راه قدرت و سياست مقام و جاه و بسط سلطه و فرمانروايى و خورد كردن هر چيزى كه با خواسته‌هاى ما مخالفت مى‌كند مى‌خواهيم و دوست داريم.  🔅ولى با نهاد خدادادى خود مى‌فهميم كه اين همه لذايذ ومطالب براى انسان آفريده شده نه انسان براى آنها، و آنها به دنبال انسان بايد باشند نه انسان به دنبال آنها.  🔅هدف نهايى بودن شكم و پايين‌تر از شكم منطق گاو و گوسفند است و دريدن و بريدن و بيچاره كردن ديگران منطق ببر و گرگ و روباه است. منطق انسان منطق فطرى خرد مى‌باشد و بس.  🔅منطق خرد، با واقع بينى خود، ما را به سوى پيروى حق هدايت مى‌كند نه به سوى دلخواه انواع شهوترانى و خودبينى و خودخواهى. 🔅منطق خرد، انسان را جزئى از جمله آفرينش مى‌داند كه هيچ‌گونه استقلال و سرخودى ندارد، و برخلاف آنچه انسان خود را فرمانرواى آفرينش پنداشته به گمان خود، طبيعت سركش را به خواسته‌هاى خود رام مى‌كند و به زانو در مى‌آورد، خودش نيز آلت دست طبيعت و يكى از دستياران و فرمانبرداران آن است.  🔅منطق خرد، انسان را دعوت مى‌كندكه در دركى كه از هستى اين جهان گذاران دارد دقيق شود تا روشن گردد كه هستى جهان و هر چه در آن است از پيش خودشان نيست بلكه جهان و هر چه در آن‌است از يك منبع نامتناهى سرچشمه مى‌گيرد تا روشن گردد كه اين همه زشت و زيبا و موجودات زمينى و آسمانى كه در صورت واقعيت‌هاى مستقل در ديده انسان جلوه مى‌كند، در پناه واقعيت ديگرى واقعيت‌دار مى‌نمايند و در زير پرتو آن پيدا و هويدا شده‌اند نه از خود و نه از پيش خود و چنان‌كه واقعيت‌ها و قدرت‌ها و عظمت‌هاى ديروزى، امروز، افسانه‌اى بيش نيستند، واقعيت‌هاى امروزى نيز هم‌چنانند و بالاخره همه چيز در پيش خود افسانه‌اى بيش نيست.  🔅تنها خداست كه واقعيتى است غير قابل زوال و همه چيز در پناه هستى او رنگ هستى مى‌يابند و با روشنايى ذات او روشن و پيدا مى‌شوند.  🔅هنگامى كه انسان با چنين دركى مجهز شود آن وقت است كه خيمه هستى او در پيش چشمش مانند حباب روى آب فرو مى‌خوابد و عياناً مشاهده مى‌كند كه جهان و جهانيان به يك هستى نامحدود و حيات و قدرت و علم و هرگونه كمال نامتناهى تكيه زده‌اند و انسان و هر پديده ديگر جهانى مانند دريچه‌هاى گوناگونى هستند كه هر كدام به اندازه ظرفيت خود ماوراء خود را كه جهان ابديت است نشان مى‌دهند.  🔅آن وقت است كه انسان اصالت و استقلال را از خود و از هر چيز گرفته به صاحبش رد مى‌كند و دل از هر جا كنده به خداى يگانه مى‌پيوندد و در برابر عظمت و كبرياى وى به چيزى جز وى سر تعظيم فرود نمى‌آورد.  🔅آن وقت است كه انسان تحت ولايت و سرپرستى پروردگار پاك قرار مى‌گيرد. هر چه را بشناسد با خدا مى‌شناسد و باهدايت و رهبرى خدا با اخلاقى پاك و اعمالى نيك (آيين اسلام و تسليم حق كه آيين فطرت است) متلبس مى‌گردد.  🔅اين است آخرين درجه كمال انسانى و مقام انسان كامل يعنى امام كه به موهبت خدايى به اين مقام رسيده و كسانى‌كه از راه اكتساب به اين كمال نائل شوند با اختلاف درجاتى كه دارند پيروان حقيقى امام مى‌باشند.  🔅و از اين‌جا روشن مى‌شود كه خداشناسى و امام‌شناسى هرگز از هم جدا نمى‌شوند چنان‌كه خداشناسى و خودشناسى از هم جدا نمى‌شوند، زيرا كسى كه هستى مجازى خود را بشناسد هستى حقيقى خداى بى نياز را شناخته است.  📚 شيعه در اسلام، ص: 199 https://eitaa.com/erfanvamanaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| قد افلح من زکاها و قد خاب من دساها 🔰 حضرت آیت الله جوادی 📌نماز بسیار قابل توجه حضرت آیت الله جوادی در عید قربان سال 96. حتما 🎥| قد افلح من زکاها و قد خاب من دساها 🔰 حضرت آیت الله جوادی 📌نماز بسیار قابل توجه حضرت آیت الله جوادی در عید قربان سال 96. حتما https://eitaa.com/erfanvamanaviyat
✔️ آیت الله شبیری زنجانی(مدظله العالی): 🔸 آقای بهجت قریب به ۶۰ سال قبل به قم آمد. وی شاگرد مرحوم آشیخ محمّد حسین اصفهانی بود. 🔹 در همان اوایلی که آقای بهجت به قم آمد، من و آقای حاج سیّد مهدی روحانی از ایشان خواهش کردیم که خارج مبحث تعبّدی و توصّلی را برای ما درس بگوید؛ چون شاگرد آشیخ محمّد حسین بود و ما می‌خواستیم بر حاشیه مرحوم آشیخ محمّد حسین بر کفایه احاطه پیدا کنیم. قبول کرد. دو سه هفته‌ای از ایشان استفاده کردیم. درس در یکی از بقعه‌های حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شد. به خاطر دارم اوایل من کفششان را جفت می‌کردم و ایشان ناراحت می‌شد. بعداً دیگر کفش خود را همراه می‌برد و کنار دست خودش می‌گذاشت. 🔸 آن قسمتی که ما درس گرفتیم کاشف از دقّت نظر بود. از دیگران هم شنیدم که بر دقّت نظر ایشان صحّه می‌گذاشتند. 📚 جرعه‌ای از دریا ج2 ص702 https://eitaa.com/erfanvamanaviyat
🗂 بستۀ «شرح زیارت جامعۀ کبیره» از مجموعۀ (۵۷ جلسه) ▶️ https://b2n.ir/n38154 مقدمه : منزلت زیارت جامعه 1. آداب و ثمرات زیارت 1 2. آداب و ثمرات زیارت 2 3. آداب و ثمرات زیارت 3 4. زیارت جامعه کبیره، ما به النزاع مکتب شیعه با مکاتب دیگر 5. ارکان زیارت جامعه کبیره - السَّلَامُ‏ عَلَيْكُمْ‏ يَا أَهْلَ‏ بَيْتِ‏ النُّبُوَّةِ 6. رابطه «بیت الامام» و «بیت النبوه» - وَ عَنَاصِرَ الْأَبْرَارِ 7. رابطه امام با عناصر وجودی مؤمن - وَ أَرْكَانَ الْبِلَادِ 8. رابطه بلاد ایمانی با روح امام، رابطه شهر و نظام ارزشی - السَّلَامُ عَلَى مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ وَ... حَمَلَةِ كِتَابِ اللَّهِ 9. امام، طریق دستیابی به مقام معرفت؛ معنای «برکة الله» 10. رابطه ولایت و برکت 11. توضیح علم امام و تحمل کتاب 12. «حملة کتاب الله»؛ «محتمل لعلمکم» - السَّلَامُ عَلَى الدُّعَاةِ إِلَى اللَّهِ وَ... الْمُظْهِرِينَ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْيِهِ 13. رابطه دعوت و دلالت؛ محصول دلالت رضوان است؛ رباطه دعوت و محبت 14. دعوت با جذبه وجودی امام است؛ دلالت برای همه مخلوقات و در همه مراتب است 15. معنای مستوفرین یا مستقرین؛ اخلاص در توحید؛ اخلاص در شاکله؛ امر و نهی با «لفظ» نیست - أَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ الْمَعْصُومُونَ... الْمُتَّقُونَ 16 توضیح «و اشهد انکم الائمه»؛ معنای خلافت و امامت 17. معنای عصمت 18. توضیح معنای «المعصومون» بر اساس زیارت غدیریه 19.کرامت خاص اهل بیت (ع) - عَصَمَكُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ 20. رابطه اختیار و عصمت 21. اعتصام و اعلام فقر و اضطرار، مدار عصمت 22. مقام عصمت، مقام اضطرار و فقر و خوف - منْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ وَ... ضَلَّ مَنْ فَارَقَكُمْ 23. رابطه قلب و محبت 24. خداوند برای محبت خودش طریق قرار داده است 25. محبت، علامت حضور محبوب و نشانه جریان ولایت 26. توضیح معنای « اعتصام بالله» 27. مدخل حب فی الله و بغض فی الله 28. «سبل» متعدد اما «صراط» یکی است 29. رابطه شهادت و شفاعت 30. شاهد، شاکله را می‌شناسد 31. شهادت بر سرشت و همه خفایای وجودی ما 32. شفاعت، استقامت و سرمایه‌گذاری می‌خواهد 33. سه معنای «الرحمة الموصولة» 34. نمود رحمت موصوله در قالب نعمت‌ها 35. امانت، حقیقت ولایت 36. فرق حمل و احتمال 37. زیارت جامعه، بخشی از شئون امامان(ع) 38. امام اگر شاهد است، رحمت موصوله هم هست 39. رابطه آیات الهی و آیه مخزونه 40. محفوظه بودن «ولایت» در تشریع و تکوین 41. امام هم باب است (الباب المبتلی به الناس)، هم سبیل و هم صراط 42. درجات مردم و ابتلا و امتحان آنها به باب ولایت 43. «داعی» خودش «مدعو» است 44. دعوت، با جذبه وجودی است، نه با برهان نظری - مُحْتَمِلٌ لِعِلْمِكُمْ 45. رابطه علم و بندگی 46. معانی مختلف احتمال علم - و قَلْبِي لَكُمْ سِلْمٌ‏ وَ رَأْيِي لَكُمْ تَبَعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ 47. اصلاح نیت، مقدم است 48. خصوصیات قلب سلیم 49. قلب ترازو می‌سازد - فثَبَّتَنِي اللَّهُ أَبَداً مَا حَيِيتُ عَلَى مُوَالاتِكُمْ 50. درباره ایمان ثابت و مستقر، ایمان عاریه‌ای و ودیعه‌ای - مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ‏ 51. اسمای الهی واسطه توحید - و أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ 52. توضیح «نور اخیار» 53. ابرار، نعمت امام را شاکرند - و أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِكُمْ‏ وَ فَازَ الْفَائِزُونَ بِوَلَايَتِكُمْ...وَ عَلَى مَنْ جَحَدَ وَلَايَتَكُمْ غَضَبُ الرَّحْمَنِ 54. نورانی شدن زمین به نور ولایت در عصر ظهور 55. توضیح «فاز الفائزون بولایتکم» - وَ أَجْسَادُكُمْ فِي الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُكُمْ فِي الْأَرْوَاحِ....فَمَا أَحْلَى أَسْمَاءَكُمْ وَ أَكْرَمَ أَنْفُسَكُمْ 56. روح مؤمن از شعاع جسم امام است - بمُوَالاتِكُمْ تَمَّتِ الْكَلِمَةُ وَ عَظُمَتِ النِّعْمَةُ 57. شکر همه نعمت‌ها این است که همه را به نعمت ولایت گره بزنیم. ☑️ @mirbaqeri_ir
بسم الله الرحمن الرحیم والعاقبه لاهل التقوا والیقین، ،،،،رسالت غدیر رسالت((( تهذیب،تربیت، رسیدن به حقیقت وجوهره انسانیت که مقام ولایت((انسان خود وماسوای خود و تمام عالم را تحت تدبیر ربّ العالمین ببیند)) می باشد،،،غدیر صرف واقعه تاریخی، کلامی واعتقادی نیست، ،،غدیر حقیقتی زنده است که بشریت همواره بایدمتذکر این حقیقت باشد،،،،،همچناکه گفته می شود((( کل یوم عاشورا))) کذالک باید گفت((( کل یوم غدیر))) اگر غدیر نباشد،،،،تربیت،معنویت، سلوک ولقاء الله جامه عمل نمی پوشد،،،،،،زیرا غدیر متضمن سلوک بشر به خالق بشر می باشد و کسی جز وجود نورانی اقا امیر المومنین علی بن ابیطالب علیهم السلام حائز این رتبه ومقام نمی باشد، ،،،و لذا الله تعالی درقران حکیم فرمودند ((( الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی ورضیت لکم الاسلام دینا)))معنای آیه مبارکه این است که، دین بابه ولایت رسیدن اقا امیر المومنین علیه السلام کامل شد،،،،وتنها شخصی می تواند دین را کامل کند که خود کامل باشد و بتواند جانشین شخص کاملی مانند اقارسول الله صلی الله علیه و آله و سلم باشد،،،،وهیچ شخصی غیر از((( اقا امیر المومنین علیه السلام )))نمی تواند حائز این مقام باشد.رزقنا الله وایّاکم معرفة الامام والحجة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضائل امیرالمونین علیه السلام. ♦️تیم یک نفره مذاکره کننده امیرالمؤمنین علی علیه السلام با معاویه 🔸 براى امير المومنين عليه السلام نامه اى از معاويه رسيد. 🔹 حضرت مهر نامه را شكست و قرائت كرد : 🔹 " از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين ، معاويه بن ابى سفيان براى على! 🔹 اى على ! در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنين عايشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبير كردى، اكنون مهياى جنگ باش! 🔹 حضرت جواب نامه را اينگونه نوشت : از طرف عبدالله، تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند، من آماده جنگ هستم. به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك : من همان قاتل پدربزرگ و عمو و دايى تو هستم " 🔸 سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند ، پرسيد : كيست كه اين نامه را به شام ببرد ؟ كسى جواب نداد. 🔹 دوباره حضرت سوالش را تكرار فرمود و اين بار طرماح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد : على جان ! من حاضرم . 🔹 حضرت ضمن اينكه او را از متن تند نامه آگاه كرد ، فرمود : طرماح ! به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش... 🔹طرماح گفت : سمعاً و طاعةً ... آنگاه نامه را گرفت و بسوى شام حركت كرد 🔹 معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن يكى از شاگردان على را به او رساند. 🔹 معاويه فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد . 🔹 طرماح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد ، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت! 🔹 سپس خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود ، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد! 🔹 اطرافيان معاويه به طرماح اعتراض كردند كه پاهايت را جمع كن! اما او گفت : تا آن مردك ( معاويه ) پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد! 🔹عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت : اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند. 🔹 معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طرماح بگذارند ، از او پرسيد : از نزد كه به خدمت كه آمده اى ؟ 🔹 طرماح گفت : از طرف خليفه برحق ، اسدالله ، عين الله ، اذن الله ، وجه الله ، امير المومنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن ، معاوية بن ابى سفيان! 🔹 معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على عليه السلام را ساكت كند ، گفت : نامه را بده ببينم! 🔹 طرماح گفت : روى پاهايت مى ايستى ، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه السلام را ببوسم و به تو بدهم. 🔹 معاويه گفت : نامه را به عمرو عاص بده 🔹 طرماح گفت : اميرى كه ظالم است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نميدهم. 🔹 معاويه گفت : نامه را به يزيد بده 🔹طرماح گفت : ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش! بالاخره معاويه طبق خواسته طرماح عمل کرد و نامه را گرفت و خواند. 🔹 بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد : على ! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است، مهياى نبرد باش " 🔹 طرماح برخاست و گفت : من خودم جواب نامه ات را مى دهم: على عليه السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت. 🔹 سپس خواست برود كه معاويه گفت " طرماح ! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو " 🔹 اما طرماح بى اعتناء به حرف معاويه و بدون خداحافظى راه كوفه را در پيش گرفت. 🔹 معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت : حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يک ساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد ، از من طرفدارى كند! 🔹 عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به شام بيايد ، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم!! 📕 الأختصاص ص ١٣٨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥مناظره استاد قرائتی با مولوی عبدالحمید در سیستان و بلوچستان🔥 عبدالحمید به کسی دیگه میگه جواب قرائتی را بده، اما خود عبدالحمید هم میگه من بلد نیستم https://eitaa.com/erfanvamanaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🎥 روایت رهبر انقلاب از ماجرای ملاقات مرحوم علامه طباطبایی و عارف واصل مرحوم آیةالله سید علی قاضی در نجف https://eitaa.com/erfanvamanaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تا خودمان را اصلاح نکنیم و با خدا ارتباط نداشته باشیم، با نماینده‌های خدا، ارتباط نداشته باشیم، کارمان درست نمی‌شود 👤مرحوم آیةالله بهجت ____ https://eitaa.com/erfanvamanaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دولت حضور 🔸 مستحضرید كه ائمه (علیهم السلام) عموماً و وجود مبارك ولی عصر خصوصاً، اینها هستند... اگر مشكلی هست در غیبت ماست نه در غیبت ولی ما! 👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 | نسبت به تبلیغ نگرانم ✏️ برشی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور
⭕️ گزیده ی بیانات مهم حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی درآستانه محرم الحرام ۱۴۰۲ | محوریت حرم حضرت معصومه باید به هر نحوی حفظ شود! 🔰 بسم الله الرحمن الرحيم 🔳 من را به تمام برسانید به آنها بگویید امسال عزاداری محرم و عاشورا باید دو برابر سالهای گذشته باشد. دسته های عزاداری در هرکجای عالم باید بیرون بیاید تا مرهمی بر دل حضرت صدیقه ی کبری باشد. با این عزاداری هاست که خدا نظر لطفی به ما میکند. 🔳 اما در خبر داده اند که عده ای از دسته های عزاداری به هر جهتی به نمی آیند! ❗️ حرم باید به هر نحوی حفظ شود. تمام دسته های عزا باید به سمت این حرم بیایند. محور، حرم حضرت معصومه است! 🔳 من دست تمام را میبوسم فردا که است اجر کار خود را میبینند. 🔳 این روزها که مردم سخت شده است کسانی که میتوانند مال خود را در راه خرج کنند اجرشان لایوصف است. 🔳 هر مراسم را با زیارت آل یس شروع کنید. در این ایام هر روز سوره ی یس هدیه به را فراموش نکنید باشد که گوشه ی چشمی به ما کند... 📅۲۶/تیرماه/۱۴۰۲ ◼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: ریانِ بْنِ شَبِیب‏ که خدمت امام رضا (سلام الله علیه) مشرّف شد، به حضرت عرض کرد که چرا غمگین هستید؟ حضرت فرمود امروز اول محرم است و گریه بر سالار شهیدان فضایل فراوانی دارد، آن‌گاه دستورهای متعدّدی امام رضا به «ریانِ بْنِ شَبِیب‏» داد. وجود مبارک امام (سلام الله علیه) فرمود اگر خواستی گریه کنی برای سالار شهیدان گریه کن! «یا بْنَ شَبِیب» هر وقت به یاد «حُسَین بْنِ عَلِی» و شهدای کربلا افتادی، به ذات مقدس «حُسَین بْنِ عَلِی» خطاب بکن و بگو: «یا لَیتَنِی کُنْتُ مَعَکُمْ»؛ ای کاش در راه دین جهاد کنم و در راه دین شهید بشویم. این «یا لَیتَنِی» آرزوی است، آرزوی است و آرزوی است، پس این پیام، زنده است. 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
پخش ویژه برنامه های آیت الله العظمی جوادی آملی در دهه محرم از شبکه های معارفی سیما ▫️
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
همزمان با دهه محرم الحرام، سلسله سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می گردد. جلوه حسینی؛ سلسله سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی؛ ساعت پخش: 7:10 صبح شبکه قرآن و معارف سیما عشق خونین کربلا؛ برنامه تلویزیونی معظم له؛ ساعت پخش: 17:15 شبکه قرآن و معارف سیما روایت کربلا؛ مرثیه های معظم له در ماه محرم؛ ساعت پخش: 20:45 شبکه قرآن و معارف سیما 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد تند استاد محمد شجاعی از اژه ای ،مجلس و دولت به خاطر وضعیت بی حجابی در جامعه اسلامی و کم کاری مسئولین . ✍پ ن: اگر نسبت به پیشینه سران قوا مطلع نبودیم میشد اینطور تصور کرد که مخالفتی با این وضع ناهنجار پوشش در سطح جامعه اسلامی ندارند. 📌کانال /سراسری https://eitaa.com/joinchat/3170697458Cfd44a7e938
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیت الله العظمی جوادی آملی «وجود مبارک حضرت امير(سلام الله عليه) بيست سال قبل از جريان کربلا، وقتی جنگ صفين را مي‌خواست به پايان برساند، يک روزی از صفين به کوفه برمي‌گشت؛ در بين راه قبل از اينکه به کوفه برسد به يک سرزمينی رسيد، ديدند حضرت از اين اسب و مَرکب پياده شد، با دستان مبارکشان اشاره مي‌کنند: «هَاهُنَا هَاهُنَا»؛ همين جاست! همين جاست! مقداری خاک اين منطقه را گرفتند، بو کردند، از مَرکب پياده شدند، دو رکعت نماز خواندند و بعد اشک ريختند. به حضرت عرض کردند اينجا چيست؟ چه کسي مي‌آيد؟ چه خبر است اينجا؟ فرمود: «مَصَارِعُ عُشَّاق‏»؛ اينجا جايی است که عاشقان شربت شهادت مي‌نوشند... 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
🌑 «الحَمدُ لِله علَی عَظیمِ رَزیّتی» 🔹 امام حسین تا دم آخر خودش را بدهکار می‌دانست؛ نه طلبکار! عرض می‌کند: «خدایا، توفیق و برکت و نعمت، همه از توست! من ترا شکر می‌کنم که مرا به این نعمت رساندی، و تحمّلِ این جریانات را به من ارزانی داشتی!‌» 🔹سیّدالشهداء علیه‌السلام به هیچ‌وجه به خود نمی‌گیرد. هر مصیبتی که پیدا می‌شود،‌ عرض می‌کند که: «خدایا، تو به من این لطف را کردی و منّت گذاشتی که مثلاً برادر مرا از من بگیری! اینکه این وضعیت و این حال برای من پیش آمد بخاطر این است که عباس یا علی‌اصغر را از من گرفتی؛ که اگر نمی‌گرفتی، این وضعیت و حال برای من پیش نمی‌آمد.» 🔹هر مصیبتی که می‌آمد «یک عکس‌العمل در نفسِ امام» ایجاد می‌کرد. سیّدالشهداء علیه‌السلام نه تنها شکوِه نمی‌کند بلکه خدا را شکر می‌کند. 🔹یعنی حضرت سیّدالشهداء علیه‌السلام می‌گوید: ‌«گرفتن حضرت‌‌ علی‌اصغر،‌ حالی به من داد که باید برای آن سجدۀ شکر بجا بیاورم؛ که اگر اینطور نبود من به اینچنین حالی نمی‌رسیدم.» 🔹لذا حتی کفّاری که در لشکر عمر‌سعد بودند، از اینکه هر چه‌ به بعد‌از‌ظهرِ عاشورا نزدیک می‌شدند، چهرۀ امام را بشّاش‌تر و نورانی‌تر می‌دیدند، تعجّب می‌کردند. آن بهاء و عظمت امام،‌ تلألؤ و تجلّیِ بیشتری پیدا می‌کرد. چه قضیه‌ای در نفسِ امام اتفاق می‌افتد که ابتهاج و انبساط و تلألؤ در چهرۀ حضرت بیشتر می‌شود!!؟ 🎙حضرت آیة الله حاج‌ سید محمد‌محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 5، سنۀ 1436؛ ویراسته و منقّح. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑