eitaa logo
سبل السلام
3.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
756 ویدیو
33 فایل
سبک زندگی اسلامی تمدن اسلامی : (طب اسلامی، اقتصاد اسلامی، شهرسازی اسلامی ، تربیت و ...) @Seyedreza_salehi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"قطار اقتصاد مدرن" قشر مرفه مدرنیته برای بقای خود با خلق پول ، همه هستی مردم را گرفته و بعد ... https://eitaa.com/erisonteb این انیمیشن را چند بار ببینید
⭕️ دکتر هولاکویی کیست!؟ 1⃣ فرهنگ هُلاکوئیِ نائینی (زاده ۹شهریور۱۳۲۳) دارای فوق لیسانس در روانشناسی و اقتصاد و دکترای جامعه شناسی و شخصیت رادیویی مقیم لس‌آنجلس است. 2⃣ وی برنامه‌ای با عنوان رازها و نیازها دارد که تاکنون به پرسش بیش از ۳۰ هزار نفر فارسی زبان، پاسخ گفته است. 3⃣ عموم مطالبی که از ایشان و در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام ارائه می‌شود مربوط به مشاوره خانواده و زناشویی است، این درحالی‌ست که وی تجربه دو بار ازدواج غیرموفق را داشته است. 4⃣ داستان زندگی ایشان از جایی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم وی عضو محفل روحانی بوده است. محفل روحانی یک شورای ۹ نفره برای اداره جامعه است. انتشار موذیانه صوت منتخب مشاوره های او در جهت شکستن حیا و قبح روابط جنسی نامشروع و زنای با محارم است. 5⃣ جالب‌تر آن‌که در مقاطعی، آثار وی توسط بهزیستی، تهیه و توزیع شده است.جالبتر ترش اینه که تقریبا تمام کتابفروشی‌های میدان انقلاب سی دی های هلاکویی را دارند اونم تمام مباحثش را !!! ♥️متاسفانه عدم ورود اندیشمندان دینی در پاسخ به مسایل جنسی و زناشویی جامعه، باعث مقبولیت بیشتر این شخص شده است. https://eitaa.com/erisonteb یا
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️حمایت ۱۵ استاد دانشگاه علم و صنعت از برگزاری نشست تخصصی جدول فقهی تسخیر در این دانشگاه. ❓اسامی این اساتید محترم به شرح زیر است: ١- دکتر امید وحیدی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز ٢- دکتر محمد فصیحی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز ٣- دکتر احمد رهبر، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز ۴- دکتر سید مرتضی مسعود پناه، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی ۵- دکتر مسعود هاشمی نیاسری، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی ۶- دکتر مهدی ملکی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی ٧- دکتر حمید کریمی، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی ٨- دکتر محمود رضا قاسمی، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی ٩- دکتر روح الله زارع دورابی، عضو هیئت علمی دانشکده شیمی ١٠- دکتر رحمت الله رحیمی، عضو هیئت علمی دانشکده شیمی ١١- دکتر یاسر سبحانی فرد، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت ١٢- دکتر سید محمد موسوی، مدرس دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت ١٣- دکتر محمدرضا غلامیان، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع ١۴- دکتر هادی صاحبی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع ١۵- دکتر محمد نوری، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع ❓جدول فقهی تسخیر به تبیین چگونگی تصرف در عالم به محوریت خاصیت های اشیاء می پردازد (تسخیر شئ پایه) مفاهیم جدول فقهی تسخیر در نقد و مقایسه با جدول تناوبی عناصر تبیین شده است. 🗞پیشخوان نشست تخصصی جدول تسخیر: https://eitaa.com/olgou4/3747 @olgou4
*زنی که زیاد می دانست* این نوشتار طی دو جلسه مصاحبه با «خانم اکبری» در تاریخهای 26/12/92 و 26/1/93 توسط ریحانه آهن‏سازان و مهناز محسن‏زاده در سلامتگاه طب سنتی دانشگاه شاهد، تنظیم شده است. خانم «خدیجه جمالی» معروف به «حاج خانم اکبری» متولد 1324 شهرستان فلاورجان اصفهان است. ایشان در خانواده‏ای مذهبی و دارای6 فرزند (4پسر و 2 دختر) متولد شدند. پدرشان­ کشاورز و مادرشان خانه­ دار بود. پدربزرگ خانم اکبری گاهی با استخاره گرفتن دارو تجویز می­کردند و مادر بزرگشان (ننه جون خانم) نیز در ماساژ دادن و ناف­ گرفتن1 معروف بودند. خردسالی خانم اکبری به علت علاقه بسیاری­ که به طبابت داشتند درگشتن بین گیاهان صحرایی سپری شد و همیشه در آرزوهایشان از خدا می‏خواستند که بیماران را درمان نموده و به دیگران کمک نمایند. در دوران کودکی همراه پدرشان به خمین شهر، منزل ملا حکیم عطار، پدر دکتر میرداماد فریدونی می­رفتند. دکتر میرداماد صاحب دو فرزند پسر هستندکه یکی از پسرانشان در اصفهان اولین عمل جراحی را بر روی خواهر خانم اکبری انجام دادند. پدرشان بسیار به منزل ملا حیکم می­رفتند و خانم اکبری نیز در تمام دفعات همراه ایشان بودند. منزل ملا حکیم دارای باغ بزرگی بود. خانم اکبری حین گشت و گذار در باغ، گیاهانی را که نمی‏شناختند جمع‏آوری می­کردند و به ملاحکیم نشان می­دادند و در مورد خواص و کاربرد آن­ها سوال می­کردند. ملا حکیم در یک اتاق که کنارش تخت کوچکی بود بیماران را معاینه می­کرد و خانم اکبری کنار دست ملا حکیم به دقت به صحبت های ایشان گوش می­دادند و خواص دارویی و گیاهانی که حکیم برای درمان بیماری­ها به مردم می­گفتند را به خاطر می­سپردند گاهی نیز از ایشان درباره چگونگی درمان بیماری­هایی که به ذهن­شان می­رسید، سوال می­کردند. اولین باری که ایشان احساس کردند که می­توانند به طبابت بپردازند 7 یا 8 ساله بودند، آن زمان به عطاری آقا حسین پسر حکیم عطا آبادی می­رفتند آقا حسین در یک اتاق کوچک آمپول میزند و پیش دست دکتر فلاورجونی تنها پزشک آن منطقه نسخه می­نوشت ایشان با دقت به صحبت­های آقا حسین گوش می­دادند و تلاش می­کردند که همه چیز را به خاطر بسپارند. آقای اسماعیل زاده نیز تنها بهدار منطقه بود که علاوه بر رسیدگی به بیماری­های دام­ها به طبابت نیز می­پرداختند خانم اکبری در خاطره­ای آقای اسماعیل زاده را اولین فرد می­دانند که به ایشان گفتند توانایی طبابت دارند. "اسماعیل­زاده، دختر خاله مادرم رو گرفته بود وقتی که من با مادرم به منزلشون رفتم اسماعیل زاده به مادرم گفت: دختر خاله میگن که دختر تو هم طبابت میکنه؟ مادرم گفت: نه ابدا. اون وقت اسماعیل­زاده خندید و گفت: که تو خونش میخونه. این میشه یه چیزی برای تو. روزی که اینو گفت من خودم فکر کردم که کاری نداره، چیزی نیست، می­تونم حرف بزنم، تو خودم دیدم که تشخیص بدم. از همون اول که درمان می­کردم زبون گفتاری داشتم. فقط می­گفتم و می­رفتم اطمینان داشتم که این کار شدنیه و خوبم هست. می­دونستم که این دارو برای این بیماری خوبه و عیبی هم نداره و همه هم به نتیجه می­رسیدن گاهی میومدن میگفتن که بهبودیشون کم بود ولی نمی­گفتن که اصلا نتیجه نگرفتن همیشه می­رفتن و با چند نفر دیگه میومدن." از اولین محل طبابتشان در همان سال­ها به عطاری میرزا اشاره می­کنند: "میرزا محمود عطار پسر حاج اسماعیل بود که وقتی به عطاریش می­رفتم یه کرسیچه می­زاشت می­گفت نرو، حالا واستا اینجا. بیمار میومد می­گفت از این بپرس ببین چی باید بهت بدم، منم میدیدمش، می­گفتم که این دارو و اون دارو رو بده." ایشان عطاری­های امروز را قبول ندارند زیرا به گفته خودشان در قدیم عطاری به شکل امروز نبود و هیچ گاه عطاری­ها خود سرانه دارو نمی­دادند. درمان ایشان به ترتیب بر پایه تصحیح نحوه تغذیه، ماساژ، دم کردنی­ها یا جوشانده­ها است. درباره فصد و حجامت می­گویند: "ما دستور اسلام را درست اجرا نمی­کنیم. حرف­ها را مخلوط می­کنیم و حرف خودمان را یک جا می­زنیم. فقط می­گوییم که حجامت کنید اما باید راه درست را پیش برویم نه اینکه نرفته برویم قله کوه.بچه که به دنیا میاد اگه همون ساعت اول یک تیغ بزنیم و چله­گی (40 روز بعد از به دنیا آمدن نوزاد) هم یه تیغ بزنیم، تو 4 ماهگی هم یه تیغ بزنیم، این بچه میتونه هر 3 یا 6 ماه حجامت کنه اما وقتی فردی یکدفعه حجامت میکنه اون چیزی که باید بشه نمی­شه." خانم اکبری در سن 12 سالگی ازدواج کرده و به دلیل کار همسرشان به اصفهان نقل مکان می­کنند. بعد از ازدواج مدتی به قالی بافی در خانه می­پردازند. اولین زمینه برای درمان جدی ناباروری زمانی بود که متوجه می‏شوند خواهر خارسو2 ( که همدیگر را آباجی صدا می­کردند) بچه دار نمی­شوند. خانم اکبری به او پیشنهاد می­دهند تا نافشان را بگیرند و روزی که کسی در خانه نبود خانم اکبری ناف آباجی را ماساژ می­دهند و مدتی بعد اباجی باردار می­شوند
. ایشان دومین زمینه در درمان ناباروری را زمانی تعریف می­کنند که به خانه ننه جون خانم جان (مادر بزرگشان) رفته بودند: " صبح اول وقت به خونه ننه جون خانم جان رفتم و دیدم که زن‏دایی برای گرفتن نافش اونجا بود به ننه جون خانم جان گفتم بزار من اینکارو بکنم ببین من بلدم یا نه؟ ننه جون نیز در زمینه ناف گرفتن و ماساژ دادن خیلی وارد بود، زن‏دایی روغن خوب (روغن حیوانی یا روغن بومی) آورد بعد از اینکه ناف را با روغن خوب ماساژ دادم گفتم: چون ناف سفت شده باید خاکشیر را بجوشونی و با روغن بخوری. ننه جون هم معاینه کرد و گفت ماشاءالله درست تشخیص دادی مدتی بعد اونم باردارشد و همین باعث شد که ترسم از طبابت بریزه." ایشان در آن زمان برای تأمین داروی گیاهی حتی برخی از جهیزیه خود را که لازم نداشتند می‏فروختند. هیچ گاه از دست بیماران پولی دریافت نمی­کردند و بیمار هر مبلغی که می­توانست یا می­خواست را در گوشه پتو می‏گذاشت. پول معاینه­ها برای جهیزیه دختران، سیسمونی یا حتی معاش زندگی افرادی که توانایی مالی نداشتند هزینه می­شد به طوری که به قول خودشان این گوش به اون گوش خبر نمی­رسید. خانم اکبری خاطره درمان رماتیسم برادرشان را که از اولین درمان‏ها و در دوران کودکی بوده این‏گونه نقل می‏کنند: "یه وقت رفتم خونه دیدم داداشم بیماری رماتیسم گرفته، خیلی درد می­کشه، به بابام گفتم: که اگه سورنجون4 و خورنجون5 و بسفایج6 را دم کنین و داداش بخوره خوب میشه. بابام به رمضون علی گفت: که بره عطاری میرزا گیاهارو بگیره. اون روز بارون خیلی زیادی میومد، چله دوم بود، وقتی داروها رو آورد پاک کردم و مادرم دم کرد داداش خورد و خوب خوب شد." خانم اکبری با وجود آنکه بیماران زیادی از شهرهای مختلف به دیدار ایشان می امدند ولی برای درمان ننه آقا و خارسو مجبور به مسافرت به تهران شدند زیرا به قول ایشان:"کی حنا برای خود آدم رنگ داره." "یه بار پیش دکتر نفیسی، ننه آقا رو بردم. اون موقع دکتر نفیسی خیلی روی رماتیسم کار می­کرد. دیدم دکتر دستشو گذاشته رو سرش، گفتم آقای دکتر چه شده؟ گفت: سرم خیلی درد میکنه، حالم اصلا خوب نیست. امروز هم نمی­خواستم بیام. گفتم: یه کم کاه جو دم کن بخور، خوب میشی.گفت: همین. گفتم: آره. دکتر گفت: بیمارت ناراحتیش چیه؟ گفتم: رماتیسم داره، باد میوفته تو قلبش، اما قلبشو رماتیسم کاری نکرده. گفت: خوبه که قلبشو کاری نگرفته، این که طوریش نیست. ننه آقا ناراحت شد، گفتم: حالا شما یه معاینه کن. وقتی دکتر قلبشو معاینه کرد گفت که قلبش عیبی نداره، اما یه قرصایی میدم بخوره. 15 ریال پول یه شیشه قرص بود بعد گفتم: اقای دکتر سورنجون و خورنجون و بسفایج بهش بدم که طوریش نیست؟ گفت: برای چی چی خوبه؟ گفتم: برای رماتیسمش، گفت: برو هفته دیگه بیا. هفته دیگه که رفتم قشنگ یادمه یه کتاب انگلیسی جلوش بود من که سر در نمیوردم، ولی اون یه کاغذگذاشته بود اونجا در آورد و خوند. گفت: همین دارو هست دیگه. گفتم: بله گفت: برو که درمان این درد همینه." ایشان در کودکی بیماری گلودرد خود را که بسیار وخیم شده بود، در نبود پدر و مادرشان (رفتن به کربلا) با تهیه ضماد و بستن روی گلویشان درمان می‏کنند، به طوری که چرک از ضماد بیرون زده و حالشان رو به بهبودی می‏رود. هنگامی که با همسایه‏هایشان برای شستن لباسها به کنار رودخانه می‏رفتند سایرین لباسهایشان را می‏شستند یا زمانی که به منزلشان می­آمدند و ایشان در حین بافتن قالی بودند، از ایشان می­خواستند که به مداوای بیمار­ی‏ها و کسالت‏هایشان بپردازند و به سوال‏هایشان پاسخ دهند. خانم اکبری استاد خود را ملا حکیم از دوستان پدرشان می­دادن. ملا حکیم که آن زمان 90 سالشان بود به درمان بیماران می­پرداختند و هیچ­گاه از سوالات پی در پی خانم اکبری خسته یا رنجیده نمی‏شدند. ایشان مکتب نرفتند، فقط (پس از ازدواج و با داشتن دو فرزند) مقداری اکابر رفته‌‏اند، در خاطراتشان رفتن به منزل دکتر بهشتی می­گویند: "زیاد به منزل دکتر بهشتی می‏رفتم. یک روز که پای تخت مادر دکتر نشسته بودم، دکتر وارد شد و به مادرشان گفتند: مادر امروز می­خوام که خانم اکبری برام بسم الله الرحمن الرحیم را بنویسه، زمانی­که داشتم می­نوشتم گفت که 20 بار بنویس تا جایزه بدم. من هم 20 بار خط نوشتم. بعد به من نمره 20 جایزه داد و بعد املا گفت و من نوشتم. همون موقع بود که گفت دوستی داره رفته خارج وقتی برگشته اونجا انگل گربه گرفته و بچه دار نمیشه، منم سریع گفتم آقای دکتر 3 کیلو گزنه، 2 کیلو تیور، 1 کیلو مریم نخودی با هم قاطی کنن، دم کنن بخورن. دکتر گفت: بله! بتول خانم گفت من نوشتم داداش. دکتر گفت تو میدونی انگل گربه چیه؟ گفتم نه ولی میدونم این درمانشه، در مدتی که اینا نصف دارو رو خورده بودن بچه دار شدن. بعد یواش یواش پی بردم که انگل گربه چیه. یه بارم یکی دیگه گرفته بود، گفتم حتما اینا رو بیار ببینم. وقتی اومدن دیدم که ناراحتی زنانه دار
. (صفحه373مخزن الادویه، تصحیح محمدرضا شمس اردکانی تالیف محمد حسین عقیلی خراسانی) بسفایج: بیخی است اغبر، مایل به سیاهی و باریک شبیه به هزار پا وگره دار از هر گرهی ریشه­های باریک بر آمده. (مخزن الادویه، تصحیح محمدرضا شمس اردکانی تالیف محمد حسین عقیلی خراسانی) گزنه: گیاهی علفی و خودرو از خانوادۀ نعنا. دارای با برگ‌های کرک‌دار که در صورت تماس با آن ماده‌ای اسیدی ترشح می‌کند و مصرف درمانی دارد. تیور: گیاهی بلژیکی است و برای از بین بردن عفونت در بدن استفاده می­شود. مریم نخودی: گیاهی است از تیره ٔ نعناعیان، با ارتفاع 15 تا30 سانتیمتر. این گیاه در جنگل­های نواحی مرکزی و جنوبی اروپا و شمال افریقا و ایران می­روید. برای پاک کردن بدن از عفونت به کار میرود. انگل گربه: توکسو پلاسموز (Toxoplasmosis) بیماری است که توسط انگل تک یاخته ای به نام توکسو پلاسما گوندی (Toxoplasma gondii) ایجاد می­شود. این بیماری در سال ۱۹۰۸ شناخته شد. بسیاری از موجودات خونگرم از جمله حیوانات خانگی، دام­ها، پرندگان و انسان می‏توانند توسط این تک یاخته آلوده شوند. اگرچه آلودگی به این انگل معمول می­باشد، ولی بروز بالینی بیماری بسیار نادر است. علائم بیماری شبیه به یک سرماخوردگی خفیف و شامل تب، درد خفیف و بزرگ شدن گره های لنفاوی برای مدت بسیار کوتاه می باشد. ریحانه آهن سازان - مهناز محسن زاده https://eitaa.com/erisonteb روحش شاد
ه و عفونت و قارچ گرفته، بعد گفتم به این میگن انگل گربه! اینجا بود که فهمیدم انگل گربه چی چیه! این عفونت از گربه هم بدتره، بدن رو از تو میخوره، چیزی از این ماجرا نگذشته بود که دکتر شهید شد." ایشان توضیح دادند که در مواردی­که نمی‏دانستند که درمان یک بیماری چیست، از خداوند استمداد می‏جستند و به نتیجه می‏رسیدند. در این­باره خاطره­ای از رفتن به خانه خدا را گفتند: " سال 65 به خانه خدا مشرف شدم. یک روز رو به روی خانه خدا ایستادم و گفتم که خدا یا من آرزو دارم که کارم پیش بره، میخام که درد رو با چشمان خودم ببینم و درمان درد رو به ذهنم برسون. یک لحظه چشمانم را بستم و وقتی باز کردم یک ورق سفید با خط طلایی امضا شده کنارم بود. اطرافم را دیدم هیچ کسی دور و برم نبود." خانم اکبری نزدیک به 50 سال است طبابت می­کنند. به گفته خودشان هیچ­گاه سعی نکردند که به بیماران توانایی­شان را در درمان ثابت کنند. همیشه می­گویند که من سواد ندارم، ولی علمش را دارم، خودتان بروید با علم ثابت کنید. خانم اکبری در سال1387 توسط مرحوم دکتر احمدی(محقق و کاشف داروی ضد سرطان حصاآ) به تهران دعوت می­شوند تا در جلسه ای از ایشان، درباره نحوه درمان ایشان در طب سنتی سوالاتی شود. پس از آن به دعوت آقای دکتر ناصری(رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی دانشگاه شاهد) در درمانگاه بیمارستان حضرت زینب(س)، همراه تیم پزشکی به طبابت می‏پردازند. همچنین در جلساتی که توسط دکتر شمس( رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران) یک­بار در ماه برگزارمی­شد شرکت می­کردند و پزشکان از ایشان نحوه درمان بیماری­های مختلف را می­پرسیدند و حتی شماره منزل ایشان را می­گرفتند تا در مواقع لزوم از ایشان راهنمایی بگیرند. پس از بسته شدن بیمارستان حضرت زینب(س) (به دلیل فرسودگی ساختمان) از ایشان دعوت می‏شود تا در سلامتگاه طب سنتی دانشگاه شاهد به معاینه بیماران بپردازند. ایشان مدتی است که هر 15 روز یکبار، سه روز به تهران می­آیند که دو روز به معاینه بیماران اختصاص دارد و یک روز مختص دانشجویان دکترای تخصصی طب سنتی است که در حال جمع‏آوری نسخه‏های ایشان در بیماری‏های مختلف می باشند تا کتابی از نسخه‏های درمانی ایشان تدوین گردد. خانم اکبری حدود 6 سال است که به تهران می­آیند و به مداوای بیماران در تمامی بیماری‏ها به­ویژه بیماری‏های زنان و نازایی می‏پردازند. خانم هادیان(عروس خانم اکبری) نیز همراه ایشان هستند و در نوشتن نسخه­ها، راهنمایی بیماران در نحوه دم کردن گیاهان دارویی و طریقه مصرف آنها یاری می­رسانند. خانم اکبری تا چند سال پیش در منزل خودشان در اصفهان به طبابت می­پرداختند، اما به علت رفت وآمد زیاد مردم، از طرف بهداشت از ایشان خواستند تا در مطب یک پزشک به درمان بپردازند، به همین خاطر دکترحسین سجادی(پزشک عمومی) که در منزلشان یک دارالولایه داشتند و مردم آنجا قران می­خواندند، یک اتاق نیز به خانم اکبری دادند. بعد از مدتی خانم اکبری یک سال در خیابان میر داماد به طبابت پرداختند و هم اکنون در خیابان خیام در مطب دکتر سجادی به طبابت می­پردازند. خانم اکبری برای یک دسته از داروهای ترکیبی از گیاهان اسمی گذاشته­اند تا نوشتن نسخه­ ها راحت­تر گردد. دکتر ناصری بسیاری از داروها را تهیه کرده­ اند و مقدار کمی از داروها توسط خانم اکبری از اصفهان آورده می­شود. ایشان خاطراتی نیز در تهران مربوط به ملاقات دکتر خطیب شهیدی متخصص کلیه که در امور نازایی نیز سرشناس بودند و دکتر جلوه متخصص قلب نقل کردند. ایشان درباره نگفتن اسرار بیمار بسیار تاکید داشتند به طوری که معتقدند حتی همراه بیمار به اتاق معاینه نیاید. " اگر انسان سِر نگه دار نباشه، خدا هیچ وقت قبولش نداره و ما هنوز خواب این دنیا هستیم!" خانم اکبری جزء معدود افرادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی علمشان را در اختیار طالبان این دانش قرارمی­دهند: "آرزوم بود که هر کسی که میخواد بیاد ببینه ،گوش بده و یاد بگیره .دوس دارم این راه ادامه داشته باشه." پانوشت: ناف گرفتن: ناف از جای اصلی خودش خارج شده است و با دست به صورتی ماساژ می­دهند تا ناف جای خودش قرار گیرد و رحم جنین را قبول کند. خارسو: در اصفهان به مادر شوهر می­گویند. روماتیسم مفصلی ( (Rheumatoid arthritis: یک بیماری است که موجب التهاب، درد و تورم مفاصل بدن میشود. این بیماری معمولا مزمن بوده و در دراز مدت میتواند موجب تخریب مفصل شود. سورنجان: بیخی است شبیه به سیر صحرایی صنوبری شکل با اندک پهنی و سه نوع می­باشد. یکی ظاهر و باطن آن هر دو سفید و طعم آن شیرین و دویم ظاهر آن هر دو زرد مایل به سیاهی و سیم ظاهر و باطن آن تیره تر و تلخ طعم.(صفحه 480مخزن الادویه، تصحیح محمدرضا شمس اردکانی تالیف محمد حسین عقیلی خراسانی) خورنجان: بیخی است سرخ تیره، پر گره و طعم تند بو و با حدت و آنچه که به تحقیق رسیده بیخ درخت تانبول است، که به هندی پان نامند
🔴 *چهار شِگرد طول عمر* وَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: مَنْ‌ أَرَادَ الْبَقَاءَ وَ لَا بَقَاءَ فَلْيُبَاكِرِ الْغَدَاءَ وَ لْيُجَوِّدِ الْحِذَاءَ وَ لْيُخَفِّفِ الرِّدَاءَ وَ لْيُقِلَّ مُجَامَعَةَ النِّسَاءِ- قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا خِفَّةُ الرِّدَاءِ قَالَ قِلَّةُ الدَّيْن‌ . ✅و رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمودند: هر كس و بقاء خواهد - در حالى كه بقا براى كسى در دنيا نيست - پس 🔸در بامداد غذائى بخورد، 🔸و خوب و نيكو پوشد، 🔸و عبا(بالاپوش) سبك كند، 🔸و كمتر از كام گيرد، پرسيدند يا رسول اللّٰه، مراد از سبكى عبا چيست‌؟ فرمود: 🔶 *بدهكارى را اندك كردن* . 📚من لایحضره الفقیه ج۳ص۵۵۵ 📚وسائل الشیعه ج۵ص۶۱ با ما همراه باشید👇 https://eitaa.com/erisonteb
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️کاربری اراضی شهری و محله ای میان ۹ موضوع ۱- امامت و مدیریت، ۲- پاکسازی و تزکیه، ۳- بیان و تبلیغات شهری، ۴- علم و آموزش عمومی، ۵- عبرت و میراث فرهنگی، ۶- مکاسب و تجارت عمومی، ۷- نظم و سنت های شهری، ۸- فرقان و ارزیابی شهری و ۹- نفی سبیل و پدافند غیر عامل توزیع می شود..... @olgou4
🌸 امیر المومنین علی(علیه السلام): *درباره یتیمــان، از خـدا بترسید مبادا گرسنه بمانند و در جامعه شما تباه شـــوند.* 📚بحـار ج۴۲ص۱۹۹ ✅سبل السلام ایتا https://eitaa.com/erisonteb واتس اپ https://chat.whatsapp.com/BzLp73sikAr66yfhoSYzGY
🔴😳 زنده به خاک سپرده شدند و در گور مردند!!! ♦️از روایات اسلامی و گزارشهای پزشکی بهره‎ گرفته می‌شود که سزاوار است انسان در سردکردن و خاکسپاری تن برخی مردگان شتاب نورزد تا آن‎که به مردنشان یقین کند. ♦️اسماعیل ابن عبدالخالق روایت کرده است که ابوعبدالّله[صادق] -علیه‎السّلام- فرمود: پنج تن‎اند که چشم‎به راهشان می‎مانند، مگر آن‎که دگرگون شوند: در آب فرورفته، آذرخش‎زده، آسیب‎خُرده و مرده از بیماری شکمی، زیر آوار مانده و خفه‌شده با دود فراوان.(۱) ♦️على ابن ابی حمزه گفته است: در سالی از سالها در مكّه آذرخشهای بسیاری به مردمان رسیدند که از آنها مردم بسيارى مردند. پس، نزد ابو ابراهیم [كاظم]-عليه‌السّلام- رفتم و بی‎آن‎که از او پرسشى كنم، سخن آغاز فرمود: سزاوار است كه براى در آب فرورفته و آذرخش‌زده سه [روز](۲) چشم‎به‎راه بمانند و به خاک سپرده نشود، مگر آن‌كه از آن‌ بويى بیاید كه نشانۀ مرگش باشد. گفتم: فدایت شوم! گويا خبر می‎دهی مرا که بی‎گمان، مردم بسیاری زنده به خاک سپرده شده‎اند؟! فرمود: بله ای على، بی‎گمان، مردمان بسیاری زنده به خاک سپرده شده‎اند که نمرده‎اند جز در گورهایشان.(۳) ♦️شایان یادآوری است که بی‎گمان، در کتابهای تاریخ و زندگانی خوانده‎ایم و از برخی کسان شنیده‎ایم داستانهای کسانی را که به ظاهر مردند و در گورها به خاک سپرده شدند، سپس از آن زنده و تندرست بیرون‌آورده شدند و زمان درازی زیستند، و از شگفتیهای مایۀ ناگواری آن است که خبر داد به من یکی از دوستانم که او شنید از برخی پزشکان قانونی که وی می‎گفت: بسیار دیده شده است هنگام ناچار بودن به شکافتن برخی گورها برای دیدن تن مرده و بررسی‎اش که پوشش وی در گور پاره‎شده بود، و این نشانگر آن می‎باشد که وی زمان خاکسپاری به‎راستی نمرده بود، بلکه زنده بود و پس از خاکسپاری به هوش آمد و کوشید تا خُودش را رهایی بخشد، پس نتوانست آن کار را انجام دهد!!! و در پایان از خداوند متعالی می‌خواهیم که ما را به این گرفتاری بزرگ و کابوس ترسناک دچار نکند. ---- ۱. الكافي، ج ۵، ص۵۳۱، ک الجنائز، ب الغريق و المصعوق، ح۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. میان دو چنگک از افزوده‎های ما است. ۲. الكافي، ج۵، ص۲-۵۳۱، ک الجنائز، ب الغريق و المصعوق، ح۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی پژوهش:سیدسلیمان مدنی تنکابنی https://eitaa.com/erisonteb
حلوای زردک 🌸﷽🌸 مواد اولیه :🥕🥕🥕🥕🥕🥕 متوسط 350 گرم شکرقهوه ای نصف لیوان شیره انگور (۱ پیمانه) مغز گردو 1 پیمانه پودر هل یک قاشق چایخوری گلاب 2 قاشق غذاخوری یکی از سوغاتی های معروف شهر است که خیلی مقوی و خوشمزه می‌باشد. ۱- زردکها را پوست بگیرید و با رنده ریز، رنده کنید. ۲-شکر رو بهش اضافه کنید و یه کم هم بزنید و اجازه بدین که حدود نیم الی یه ساعت بمونه تا یه مقدار آب بندازه. ۳-روی حرارت ملایم قرار بدین و در قابلمه رو بذارین تا به آرامی بپزد. ۴-بعد از اینکه زردک ها پخته شدن، رو اضافه کنید و هم چنان روی حرارت ملایم قرار دهید. ۵-شیره نباید کاملا تبخیر بشه،بعد گردو و پودر هل رو کمی قبل از آنچه همه مواد بپزد اضافه و مخلوط کنید ۶-زمانی که کف قابلمه تقریبا یکی ودو قاشق شیره مانده بود گلاب رو اضافه کنید و هم زده و سپس از روی حرارت بردارید. ۷-یه کم که خنک شد توی ظرف دربسته کشیده و در فضای اتاق نگهداری کنید. ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗    @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ عضویت در سبل السلام 👆
.
💠پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم): لُقْمَهُ الصَّباحِ مِسْمارُ الْبَدَن. *صبحانه میخ بدن است* 📚 المحاسن۴۹۹ 💠در روایت آمده است: مَنْ‌ أَرَادَ الْبَقَاءَ وَ لَا بَقَاءَ فَلْیُبَاکِرِ الْغَدَاءَ وَ … *کسی که طول عمر می‌خواهد و البته جاودانگی نیست، پس زود صبحانه بخورد* و … 📚 من لایحضره الفقیه، ج۳ص۵۵ https://eitaa.com/erisonteb
☠️دیه سقط جنین☠️
💠الدّعاُ يَرُدُّ القضاءَ وَ قَد اُبرِمُ اِبراماً! 🔸امام محمدباقر سلام الله علیه می‌فرمایند: دعا آنچنان است که مقدّرات حتمی الهی را دگرگون می‌کند! 📚اصول کافی ج ۴ ص ٢١۶ ✅سبل السلام ایتا https://eitaa.com/erisonteb واتس اپ https://chat.whatsapp.com/BzLp73sikAr66yfhoSYzGY
🌸درمان سوختگی ها و ... 1- قرار دادن مخلوط پودر دال عدس 2قاشق غذاخوری +سرکه یک چهارم لیوان +گلاب یک سوم لیوان روی محل سوختگی (فورا دردش قطع شده و خیلی زود هم خوب میشود.) درمان قوی و خیلی موثر است. 🔸نکته: این مخلوط کپک میزند فلذا در صورت تهیه، بلافاصله مصرف شود. 2- در صورت سوختگی شدید و قدیمی باشد و گوشت روییده باشد: قرار دادن و مالیدن مخلوط سرکه ی خیلی ترش (سرکه کارخانه نباشد) با روغن گلسرخ روی محل سوختگی. 🔸نکته: بایستی پانسمان شده و هر روز تعویض گردد و گاز پانسمان هم با مقداری روغن زیتون یا بنفشه آغشته شود. https://eitaa.com/erisonteb
۞﴾﷽﴿۞ ✨دخترم فاطمه... رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم): نور دخترم فاطمه (علیها‌السلام) از نور خداست و دخترم فاطمه (علیها السلام) برتر از آسمان ها و زمین است. 📚بحار الانوار،ج۱۵،ص۱۰ https://eitaa.com/erisonteb
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️پیشنهاد می کنم شهرداری منطقه ثامن برای توسعه سلامت زائران و مجاوران حرم رضوی، حمام های چهار مزاجی را راه اندازی نماید. در حمام های پیشرفته چهار مزاجی خدمات مرتبط با خارج کردن اخلاط ناصالح از بدن و تقویت فوری قلب ارائه می شود. بر اساس مفاهیم مترقی طب اسلامی، تراکم اخلاط ناصالح در بدن و ضعف قلب؛ علت وقوع بسیاری از بیماری ها محسوب می شود. @olgou4
🌴درختانی مثمری که درقرآن از آنها نام برده شده: 1⃣ نخل - بیست بار 2⃣ انگور – یازده بار 3⃣ زیتون – شش بار 4⃣ سدر (کنار) – چهار بار 5⃣ انار – سه بار 6⃣ استبرق_ دو بار 7⃣ انجیر - یک بار 8⃣ موز - یک بار 9⃣ (اَثْل) گز – یک بار 🔟 مسواک(خَمْطْ) - یک بار ⏸ کافور_ یک بار https://eitaa.com/erisonteb