eitaa logo
انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ فرهنگی 🇮🇷
131 دنبال‌کننده
196 عکس
92 ویدیو
9 فایل
﷽ ┈•✾ انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ فرهنگی (دانشگاه معارف اسلامی قم) ✾•┈ 🗓 اطلاع رسانی از فعالیت های انجمن 📱انتشار محتوا مربوط به رشته، دانشجویان و محتوای آموزشی ارتباط با دبیر @Sarbaz313aaz
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 فراخوان ارسال مقاله به همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت استادان، مدرسان، دانشجویان مدرسی معارف اسلامی و فعالان فرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مقالات علمی خود را برای کمیته استادان معارف اسلامی همایش ارسال نمایند. 🔸جهت ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر: 👇👇👇 congress.maaref.ac.ir/arbaen_congress معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
🔰 اعضای شورای علمی کمیته استادان معارف اسلامی همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت حجت‌الاسلام دکتر کامران اویسی دانشیار گروه معارف قرآن و حدیث دانشگاه معارف اسلامی و دبیر علمی کمیته حجت‌الاسلام دکتر حسین ارجینی دانشیار گروه انقلاب اسلامی و معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی حجت‌الاسلام دکتر مجید ابوالقاسم‌زاده استادیار گروه اخلاق اسلامی حجت‌الاسلام دکتر سید اباذر نبویان استادیار و دبیر گروه پژوهشی مبانی نظری اسلام حجت‌الاسلام دکتر امیرمحسن عرفان استادیار و مدیر گروه آموزشی تاریخ و تمدن اسلامی حجت‌الاسلام دکتر حسن شفیعی مدرس و دبیر گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی حجت‌الاسلام دکتر رضا ابروش استادیار و مدیر گروه مدیریت فرهنگی حجت‌الاسلام دکتر محسن قنبری نیک استادیار و مدیر گروه ارتباطات و تبلیغ فرهنگی حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا بنیانی استادیار و مدیر گروه مشاوره معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی تو غربته برام‌وطن امام‌ِ عصر (عج) روضه دار شاه بی‌کفن امامِ عصر (عج) حاجت محرمای من امامِ عصر (عج) پاسداشت مهدویت از اصلی‌ترین معارف الهی در آخرین جمعه ماه محرم 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) : ✍️من لَم یَصبِر عَلی ذُلِّ التَّعَلُّمِ ساعَةً بَقِیَ فی ذُلِّ الجَهلِ أبَدا آن که ساعتی ، خواریِ فراگرفتن علم را تحمّل نکند ، برای همیشه در خواری نادانی خواهد ماند. 📙 بحارالأنوار ، ج ۱ ، ص ۷۷ 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
مجبور نیستیم هر فناوری جدیدی را به زندگی خود راه دهیم — «انتخاب‌گرایی فناوری» چیست و چه تفاوتی با بدبینی به فناوری دارد؟ نیل پستمن، نظریه‌پرداز برجستهٔ ارتباطات، در سال ۱۹۹۲ گفت که ما در عصر «تکنوپولی» زندگی می‌کنیم. به اعتقاد او، ذهنیت تکنوپولی پس از دورهٔ تکنوکراسی رواج یافته و اکنون «همۀ ابعاد حیات فرهنگی ما تسلیم حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری» شده است. اما مفهوم «تکنوپولی» یعنی چه؟ ارتباط آن با رسانه‌های اجتماعی و فناوری هوش مصنوعی چیست؟‌ و آیا راهی برای گریز از این حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری وجود دارد 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/x92115 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آرایش رسانه‌ای چیست؟ آرایش رسانه‌ای، مفهومی چندبُعدی و پیچیده در جنگ رسانه‌ای است که منابع قدرت را برای تحمیل اراده بر جامعۀ هدف، توانمند می‌کند و دربردارندۀ مفاهیم عملیات شناختی، عملیات اقناعی و عملیات روانی است و صورت‌بندی معنایی‌اش مستلزم توجه به حوزه‌های مختلف رسانه، ارتباطات، روان شناسی اجتماعی، جنگ نرم و جنگ نظامی است. هر جریان اجتماعی، بر مبنای دکترین و راهبردهای مورد نظر، با طرح‌ریزی عملیات مناسب در مسائل مربوط به جریان، آرایش رسانه‌ای خاصی به خود می‌گیرد و برای تحمیل معنا در سه محور شناختی، اقناعی و روانی تولید پیام می‌کند. 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
💠 همایش علمی هیئت و آیین‌های مذهبی با محوریت روایت اجتماعی هیئت 🔸دبیر علمی: حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا 🔸مهلت ارسال مقالات: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ 🔸زمان برگزاری : بهمن ماه ۱۴۰۳ ◀️ محورهای همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی : ۱. مبانی اجتماعی و روش‌شناسی بنیادین هیئت ۲. هیئت، سرمایه اجتماعی و نظم سیاسی ۳. مردم شناسی هیئت و آیین‌های مذهبی ۴. مواجهه هیئت با چالش‌ها و مسائل اجتماعی ۵. هیئت، دین و نهادهای اجتماعی ۶. جامعه شناسی اقتصادی هیئت ۷. هیئت، فرهنگ و هنر ۸. هیئت، هویت و احساس تعلق ۹. هیئت، بانوان و خانواده ۱۰. هیئت، رسانه و حوزه عمومی ۱۱. آسیب‌شناسی اجتماعی هیئت و پژوهش‌های کاربردی 🔗 اطلاعات بیشتر در سایت همایش: heyatconf.ir/fa @ricac_ac_ir 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غزه و ورشکستگی اخلاقی فلسفه اروپایی از نازیسم هایدگری تا صهیونیسم هابرماسی 🔹تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران ‌تل‌آویو ‌را بمدت ‌سه ‌ماه ‌به‌صورت ‌شبانه‌روزی و کشتار ‌ده‌ها ‌هزار ‌اسراییلی، معلولیت افراد ‌بیشمار، ‌بی‌خانمان ‌شدن ‌میلیون‌ها ‌انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار ‌غیر قابل‌سکونت، مانند ‌غزه‌ی ‌امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش ‌به عمد بخش‌های پرجمعیت تر تل‌آویو، بیمارستان‌ها، کنیسه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، یا ‌در واقع ‌هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار می‌دادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینه‌ی جنگی او هستند... سپس از خود بپرسید که ‌ایالات‌متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه‌ اروپا و ‌بالاخص ‌آلمان، در عرض بیست و چهار ‌ساعت پس از وقوع این ‌سناریوی ‌خیالی، چه میکردند؟ 🔸اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را ‌مورد توجه ‌قرار دهید که از ‌۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تل‌آویو ‌نه‌تنها ‌شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بوده‌اند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش‌های دیپلماتیک نیز برای آن‌ها فراهم کرده‌اند، ‌و در عین حال ‌رسانه‌های آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان را ارائه کرده‌اند. 🔹سناریوی ‌تخیلی ‌ذکر ‌شده، حتی برای ‌یک ‌روز هم توسط نظم موجود جهانی ‌قابل‌ تحمل ‌نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ‌ایالات‌متحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان ‌بی‌پناه ‌جهان، درست مانند فلسطینیان، به‌‌ حساب ‌نمی‌آییم ‌و به‌رسمیت شناخته ‌نمی‌شویم. 🔸این تنها ‌یک ‌واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است. 🔹هیچ‌یک ‌از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در ‌درون جهان ‌فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت ‌یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود. 🔸از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع می‌کنیم و با امانوئل ‌لویناس ‌و اسلاوی ‌ژیژک ‌ادامه می‌دهیم، ما موجودات عجیب‌ الخلقه، اشیا بی جان و ‌سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه‌ رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار ‌ده‌ها ‌هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان ‌اروپاییش، ‌لحظه‌ای ‌درنگ و ‌تأمل ‌در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد ‌نمی‌کند. 🔹شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس ‌و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرت‌انگیز و با توحشی ‌سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند. 🔸پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد ‌هابرماس که در حال حاضر ‌94 ‌ساله است، به‌عنوان ‌یک ‌انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما درباره‌ی او ‌به‌عنوان ‌یک ‌دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی، چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟ دنیا درباره‌ یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین ‌هایدگر، پرسش‌های مشابهی را بخاطر وابستگی‌های مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. 🔹به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن ‌هابرماس ‌و ‌عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم. 🔸اگر ‌هابرماس ‌ذره‌ای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه‌ آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی ‌هم‌ تبار ‌خودش، بدانیم؟ 🔹آصف بیات، ‌جامعه‌شناس ‌برجسته ایرانی، در ‌نامه‌ای ‌سرگشاده به ‌هابرماس ‌گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من ‌خلاف ‌او است. من معتقدم که ‌بی‌اعتنایی ‌هابرماس ‌به مرگ ‌و ‌زندگی ‌فلسطینیان ‌کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد. 🌐 https://www.middleeasteye.net/opinion/war-gaza-european-philosophy-ethically-bankrupt-exposed ✍ حمید دباشی (استاد دانشگاه کلمبیا) 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم رب الحسین علیه السلام🖤 💠ثبت نام خادم افتخاری برای موکب دانشگاه معارف اسلامی 🔸خواهران و برادران 🔹در زمینه های تخصصی و غیر تخصصی 🗓بازه ٢۵ مرداد الی ۲۰ شهریور 💢شرایط: 1. خادمین با توجه به ظرفیت و نیاز سنجی و جمع بندی مسئولین اجرایی موکب جایگذاری میشوند. 2. حتی الامکان مبلغین تخصصی در عرصه های مورد نیاز اعلام آمادگی بفرمایند مشاوره جهاد تبیین و مقاومت مهدویت کافه گفت و گو کودک و نوجوان تبلیغ چهره به چهره مکان :امام زاده شاه جمال دارای امکانات اسکان و پذیرایی برای زائران اربعین و حضرت معصومه و فضایی در شبستان ها برای تبلیغ چهره به چهره پاسخ گویی به سوالات و‌.‌.. مراسم استقبال و تشریف فرمایی زائران همچنین بدرقه زوار شیف های حضور مبلغان صبح ۱۰_۱۴ عصر ۱۸-۲۱ ❌توجه! -اگر افراد نمیتوانند کل بازه را حضور داشته باشند نیز اعلام کنند. حضور بزرگواران توانمند حتی برای یک شیفت هم مغتنم است 📝برای ثبت نام، نام و نام خانوادگی، کدملی، شماره تماس(به همراه ذکر تخصص) خود را به نشانی @Mohebolhasan ارسال فرمایید. 💠https://eitaa.com/ertebatat_maaref
جستجو کرد یا سرچ کردن می‌تواند باعث شود اخبار جعلی را زودتر باور کنیم 🔸 جستجو کردن امروزه برای اکثر ما به فعالیتی روزمره تبدیل شده است. تا حدی که پژوهشگرانی مانند ست استیونز دیویدویتس معتقدند بررسی سابقۀ سرچ‌های انسان‌ها بیشتر از هر منبع دیگری دربارۀ آن شخص به ما اطلاعات می‌دهد. چرا که افراد معمولاً حتی چیزهایی را که خجالت می‌کشند با دیگران مطرح کنند، از موتورهای جستجو می‌پرسند. بدین‌ترتیب شاید بتوانیم بگوییم موتورهای جستجو صمیمی‌ترین دوستان آنلاین ما هستند و چیزهایی دربارۀ ما می‌دانند که هیچکس دیگری نمی‌داند. 🔹 پژوهشگران سواد رسانه‌ای عموماً جستجو کردن را عادتی مفید می‌دانند که باعث می‌شود فرد در معرض منابع اطلاعاتی گوناگونی قرار بگیرد و با مقایسۀ آن‌ها کمتر در دامِ اطلاعات گمراه‌کننده بیفتد. 🔸 بااین‌حال، پژوهشی جدید که نتایج آن در مجلۀ نیچر منتشر شده است، نشان می‌دهد که جستجو کردن همیشه ما را به افرادی آگاه‌تر تبدیل نمی‌کند. بلکه برعکس، ممکن است باعث شود زودتر اخبار جعلی یا اطلاعات گمراه‌کننده را باور کنیم. کوین اسلت و همکاران او در دانشگاه فلوریدا برای سنجیدن اثر سرچ در باور به اخبار جعلی، تحقیقی پنج‌مرحله‌ای را طراحی کردند که طی آن مشارکت‌کنندگان دربارۀ دو دسته از اطلاعات، در فواصل زمانی گوناگون، سرچ می‌کردند. یک دسته از این اطلاعات درست بودند و دستۀ دیگر را اخبار جعلی و گمراه‌کننده تشکیل می‌داد. 🔹 آن‌ها اطلاعاتی راجع به همه‌گیری کرونا، واکسیناسیون و اقدامات دونالد ترامپ را به مشارکت‌کنندگان دادند تا با استفاده از سرچ تعیین کنند که درست هستند یا جعلی. نتایج این تحقیق بسیار نگران‌کننده بود. زیرا پیوستگی معناداری بین میزان استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی و باور به جعلیات دیده می‌شد. نویسندگان این تحقیق می‌گویند احتمالاً مقصر اصلی را باید الگوریتم‌های هدایت‌کنندۀ موتورهای جستجو دانست. زیرا این الگوریتم‌ها اهمیت اندکی به اعتبارسنجی نتایجی می‌دهد که برای کاربران خود پیدا می‌کنند و تکیۀ آن‌ها بر مطالب ساده، پرطرفدار و جنجال‌برانگیز است. آن‌ها به‌جای اینکه «مفیدترین» اطلاعات را به کاربر بدهند، «جالب‌ترین» نتایج را به او نشان می‌دهند. 🔸 الگوریتم‌های شخصی‌سازی نتایج در موتورهای جستجو نیز می‌توانند این شرایط بدتر کنند. چرا که در نتیجۀ آن‌ها به شکلی گریزناپذیر به ردپاهای دیجیتال خود می‌چسبیم و احتمال دریافت داده‌ها یا تحلیل‌های متفاوت کاهش می‌یابد. 🔹 پیش از این، متخصصان هشدارهای جدی دربارۀ اتکا به سرچ‌های اینترنتی در حوزه‌هایی مانند سلامتی روانی یا مصرف دارویی داده‌اند. اما تحقیق اسلیت و همکارانش نشان می‌دهد که باید این مسئله را در ابعادی بزرگتر نگریست. در دنیای شلوغ و سریع امروز، ما ناچاریم تا دربارۀ خیلی چیزها سرچ کنیم، اما لازم است به تکنیک‌های دیگر سواد رسانه‌ای نیز مجهز باشیم تا در دریای اطلاعات گمراه‌کننده و اخبار جعلی اینترنت غرق نشویم. ▪️ آنچه خواندید مروری است بر مقالۀ کوین اسلیت و همکارانش با عنوان «جستجوهای آنلاین دربارۀ اطلاعات نادرست می‌تواند تصور صحت آن‌ها را افزایش دهد» (Online searches to evaluate misinformation can increase its perceived veracity) که در شمارۀ دسامبر مجلۀ نیچر به انتشار رسیده است. 💠 https://eitaa.com/ertebatat_maaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسانه‌های اجتماعی مجازی یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین رسانه‌های اجتماعی هستند که امروزه توانسته‌اند در قالب ابزار روزمره و کاربردی، بر روابط خصوصی شهروندان اثرگذارد. این فضا در کنار مزایای بی‌شمار، معایبی هم به‌همراه دارد و به کاربران ناآشنا با فضای مجازی آسیب‌های جدی وارد می‌کند. بنابراین اهمیت، شناسایی و بررسی آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی مورد توجه قرار گرفته؛ به‌گونه‌ای که سالانه مقاله‌های پژوهشی زیادی در این خصوص نگارش و چاپ شده است. اما، با توجه به اینکه این مقاله‌ها با جامعة آماری متفاوت، و شرایط متفاوت جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام شده، نتایج متفاوتی داشته است. بر این اساس، پژوهش حاضر تلاش کرد ابعاد این آسیب‌ها را با استفاده از شیوه فراترکیب شناسایی، طبقه‌بندی، و در نهایت مدل نهایی ابعاد آسیب‌های فضای مجازی را طراحی و ارائه کند. لذا، هدف پژوهش شناسایی و طبقه‌بندی آسیب‌های فضای مجازی، و طراحی مدلی جدید برای شناخت ابعاد آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی است. به همین دلیل، با استفاده از روش فراترکیب نتایج پژوهش‌های پیشین، در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، مورد واکاوی قرار گرفت. با بررسی کیفیت مقاله‌ها در نهایت ۴۲ مقاله از بین ۵۴ مقاله برای تجزیه‌وتحلیل انتخاب شد. یافته‌های تحقیق نشان داد ابعاد فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی، نهاد دین، شخصیت و واقعیت‌زدایی از مهم‌ترین ابعاد آسیب‌پذیر رسانه‌های اجتماعی مجازی به‌شمار می‌روند. 🔹آنچه خواندید چکیده‌ای بود از مقاله‌ی فراترکیب طراحی مدل ابعاد آسیب‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی، که در فصلنامه علمی_رسانه‌ای منتشر شده است. برای خواندن مقاله کامل 👇🏻 https://doi.org/10.22034/bmsp.2023.370077.1805 💠 https://eitaa.com/ertebatat_maaref
🔸️جهان غرب به دنبال جهانی کردن و آمریکایی سازی دنیاست. جهانی‌سازی، اولین اثرش از بین بردن مرزهای هویتی است. ناکار کردن معانی سنتی و دینی است. بی معنا کردن دین و تمایزهای فرهنگی است. 🔸️خصیصه های مشترک جهانی بر اساس الگوی مصرف آمریکایی شکل می‌گیرد. حال چه چیزی می‌تواند الگوی مصرف آمریکایی را که بر اساس جهانی شدن است بهم بریزد؟ ودر مقابل الگوی جهانی شدن آمریکایی یک چالش ایجاد کند؟ یک الگوی جهانی مبتنی بر هویت معارض با هویت آمریکایی. 🔸️بی شک جریان اربعین از معدود ایده های جهان وطن گرایانه‌ی دوران ماست که هویتی متراکم از معانی دینی را فراتر از مرزها باز تولید کرده ودر مقابل امپریالیسم فرهنگی تاب مقاومت دارد. وحید یامین پور 💠 https://eitaa.com/ertebatat_maaref