eitaa logo
انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ فرهنگی 🇮🇷
135 دنبال‌کننده
166 عکس
86 ویدیو
8 فایل
﷽ ┈•✾ انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ فرهنگی (دانشگاه معارف اسلامی قم) ✾•┈ 🗓 اطلاع رسانی از فعالیت های انجمن 📱انتشار محتوا مربوط به رشته، دانشجویان و محتوای آموزشی ارتباط با دبیر @Sarbaz313aaz ارتباط با ادمین @hosseinzade_fa
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ فراخوان مقاله چهارمین همایش بین‌المللی امام رضا(عليه السلام) و علوم روز ✅مهلت ارسال مقاله: ۳۰ آبان ۱۴۰۳ ✅ سایت: www.science.imamreza.ac.ir @Science_imamreza1402 @ENOEnsani 💠 https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
✅ فراخون ارسال آثار دهمین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه (برادران و خواهران) ✅ این دوره از جشنواره به هنرهای «هنرهای نمایشی»، «هنرهای تجسّمی» و «هنرهای آوایی» اختصاص یافته است. ✅ موضوعات دهمین جشنواره هنر آسمانی ۱. موضوعات بخش آزاد (اولویت‌دار): 🔸 تبلیغ «کنشگری حوزه‌های علمیه» 🔸 هویت طلبگی «جذب و پذیرش حوزه» 🔸 امید آفرینی 🔸 حکومت اسلامی و ولایت فقیه 🔸 خانواده و سبک زندگی 🔸 جهاد تبیین 🔸 تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 🔸 زیست مجازی 🔸 حجاب و عفاف 🔸 مقاومت و جهاد اسلامی 🔸 فرهنگ و تمدن اسلامی ۲. موضوع بخش ویژه: 🔹 تبلیغ نوین و هوش مصنوعی دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فضای مجازی و خطر رشد شخصیت‌های نمایشی! ▪️ اگر کودکان و نوجوانان بدون سواد رسانه‌ای در فضای مجازی حضور پیدا کنند، مخاطراتی جدی مانند رشد شخصیت‌ نمایشی آنان را تهدید می‌کند! 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
رسانه ابزار انتقال پیام است و بهترین ابزار آن است که بتواند بین فرستنده و مخاطب ارتباط برقرار کند و معنا و مفهومی به اشتراک گذارد. از دیرباز یکی از راههای انتقال مفاهیم به مخاطب در مراکز مذهبی دکورهای بصری و بنرهای محتوایی است . شناخت رسانه در تلفیق سنت و مدرنیته اثر بسزایی دارد! دکور دهه محرم یکی از هیئت ها من را بر این داشت تا نظرات مخاطبان را مورد رصد قرار دهم. کتیبه مخمل با هزینه ۴ تا ۵ میلیون با رنگی نامناسب و خالی از رنگ هایی که دارای معنویت هستند و عدم استفاده از رنگ های روح بخش نور نامناسب. ترویج ناامیدی و نبودن نور در صورت فرد درون تصویر و تصویر نامناسب و پر از ابهام که تعجب مخاطبان را بر می انگیخت. مکالمات افراد حاضر در مراسم: نظر اول: به نظر میرسد حضرت عباس باشند! ولی ۴ ماه در تصویر آدم را به فکر فرو میبرد که اگر این تصویر علمدار است پس علت ۴ ماه چیست؟! که ناگاه متوجه دست های فرد در تصویر می شویم! معمولا حضرت علمدار را بدون کفین به تصویر می کشند پس تصویر شخص دیگریست؟! اما چه کسی؟! نظر دوم: به دلیل سیاهی چهره و عدم نورانیت بنظر می رسد حضرت عزرائیل در صحنه کربلا ظهور کرده اند! اما مگر حضرت عزرائیل تیر میخورد؟! نظر سوم: او شمر است که بر سینه مولایمان نشسته! اما مگر شمر تیر خورده بود؟ در ثانی مگر شمر با شمشیر آمد؟ دشنه او چه شده؟ نظر چهارم: گویا تصویر امام حسین علیه السلام است و ۴ ماه نشانه فرزندان حضرت ام البنین (س) اما خدا کند نظریه چهارم هم درست نباشد! نظر پنجم: نماد ماه ها نشانگر آغاز ماه و هلال کوچک و رسیدن به شب 14 که وسط ماه می شود و نمایانگر قمربنی هاشم است و بعد بقیه روزهای ماه و کم شدن هلال. این حجم از پراکندگی ذهنی و عدم شناخت نسبت به موضوع به دور از انتظار خالق این اثر است! بهترین اثر، اثریست که مخاطب در آن فکر کند و وقت بگذارد و انتقال مفهوم اتفاق بیفتد. با پیشرفت روز افزون علوم ارتباطات و همگرایی دین و رسانه ، تجهیز امکانات برای بهره مندی از این علم به صورت عملی نیازمند به کارگیری هیئات از مشاور فرهنگی و کارشناسان رسانه می باشد. فاطمه حسین زاده دانشجو کارشناسی ارشد ارتباطات و تبلیغ فرهنگی 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
روزها ناله و شب‌ها گریه آب می‌خورد، ولی با گریه گریه بر آب وضویش می ریخت خون دل بر سر و رویش می ریخت 🥀شهادت وارث نهضت عاشورا تسلیت باد.🥀 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
سه نوع متفاوت از استعمار ▪️استعمار کهنه که در آن استعمارگر سرزمین مورد نظر را به اشغال نظامی خود در آورده و به صورت کامل بر آن مسلط می‌شود و منابع او را چپاول می‌کند! ▪️استعمار نو که در آن استعمارگر کشور مورد نظر را اشغال نمی‌کند، اما یک دیکتاتورِ بومی دست‌نشانده خود را در آن منصوب می‌کند تا قواعد مورد نظر او را در جامعه حاکم کند! به عبارت دیگر، استعمارگر مرزهای کشور مستعمره را به رسمیت می شناسند، اما همزمان دروازه‌های او را برای چپاول باز می‌گذارد! ▪️استعمار فرانو که در آن استعمارگر استقلال سیاسی مستعمره را به رسمیت می‌شناسد، اما با همه توان از به روی کارآمدن نخبگانی که به ارزش ها و قواعد استعماری او باور دارند و از حاکمیت آن ارزش‌ها سود می‌برند، حمایت می‌کند! منبع: تحلیل سیاسی و جنگ نرم (با تلخیص و اندکی ویرایش) 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گفتمان موجود در طول تاریخ و سیر تحول کشورها افراد را در سرزمین مشترک و بازه ی زمانی مشخص با اندیشه های مشترک پرورش می دهد. اما این بار گفتمان مقاومت مرزهای رسمی کشورها را در نوردیده و زمان را از حرکت باز داشته و موفق به پرورش افراد با اندیشه مشترک در سراسر جهان شده است. گفتمان مقاومت مخلوق انقلاب اسلامی ایران و از جمله نظریات امامین انقلاب اسلامی ایران در کشورهای محور مقاومت پررنگ تر دیده می شود. گفتمان مقاومت با وجود فراز و نشیب مسیر مقاومت پیروزی های فرهنگی و نظامی شگفتی را پدید آورده و هیمنه آمریکای جنایتکار و اسرائیل خونخوار را شکسته است. ردپا این اندیشه مشترک در بازخوردهای مردمی در سراسر جهان در رسانه ها و ابزارهای ارتباطی نمود پیدا می کند. رسانه ی فلسطینی در پی ترور قریبانه رئیس دفتر حماس در تهران با قرار دادن تصویر او کنار شهیدان و شهادت هنیه را رسیدن به خیل یاران شهیدش توصیف می کند. این بیانگر ادبیات و اندیشه مشترک گفتمان مقاومت است که منجر به خون و جهاد و ایجاد استحکام و خنثی شدن تفرقه در گفتمان مقاومت می شود. «هنية يلتحق بركب رفاقه الشهداء❤️ هنیه به خیل یاران شهیدش پیوست» دکتر اسماعیل هنیه مهره‌ای ارزشمند گفتمان مقاومت است و قلب تمام آزاده خواهان عزادار از دست دادن او خواهد ماند. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد زهرا سادات موسوی دانشجو کارشناسی ارشد ارتباطات و تبلیغ فرهنگی 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 فراخوان ارسال مقاله به همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت استادان، مدرسان، دانشجویان مدرسی معارف اسلامی و فعالان فرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مقالات علمی خود را برای کمیته استادان معارف اسلامی همایش ارسال نمایند. 🔸جهت ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر: 👇👇👇 congress.maaref.ac.ir/arbaen_congress معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
🔰 اعضای شورای علمی کمیته استادان معارف اسلامی همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت حجت‌الاسلام دکتر کامران اویسی دانشیار گروه معارف قرآن و حدیث دانشگاه معارف اسلامی و دبیر علمی کمیته حجت‌الاسلام دکتر حسین ارجینی دانشیار گروه انقلاب اسلامی و معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی حجت‌الاسلام دکتر مجید ابوالقاسم‌زاده استادیار گروه اخلاق اسلامی حجت‌الاسلام دکتر سید اباذر نبویان استادیار و دبیر گروه پژوهشی مبانی نظری اسلام حجت‌الاسلام دکتر امیرمحسن عرفان استادیار و مدیر گروه آموزشی تاریخ و تمدن اسلامی حجت‌الاسلام دکتر حسن شفیعی مدرس و دبیر گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی حجت‌الاسلام دکتر رضا ابروش استادیار و مدیر گروه مدیریت فرهنگی حجت‌الاسلام دکتر محسن قنبری نیک استادیار و مدیر گروه ارتباطات و تبلیغ فرهنگی حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا بنیانی استادیار و مدیر گروه مشاوره معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی تو غربته برام‌وطن امام‌ِ عصر (عج) روضه دار شاه بی‌کفن امامِ عصر (عج) حاجت محرمای من امامِ عصر (عج) پاسداشت مهدویت از اصلی‌ترین معارف الهی در آخرین جمعه ماه محرم 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) : ✍️من لَم یَصبِر عَلی ذُلِّ التَّعَلُّمِ ساعَةً بَقِیَ فی ذُلِّ الجَهلِ أبَدا آن که ساعتی ، خواریِ فراگرفتن علم را تحمّل نکند ، برای همیشه در خواری نادانی خواهد ماند. 📙 بحارالأنوار ، ج ۱ ، ص ۷۷ 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
مجبور نیستیم هر فناوری جدیدی را به زندگی خود راه دهیم — «انتخاب‌گرایی فناوری» چیست و چه تفاوتی با بدبینی به فناوری دارد؟ نیل پستمن، نظریه‌پرداز برجستهٔ ارتباطات، در سال ۱۹۹۲ گفت که ما در عصر «تکنوپولی» زندگی می‌کنیم. به اعتقاد او، ذهنیت تکنوپولی پس از دورهٔ تکنوکراسی رواج یافته و اکنون «همۀ ابعاد حیات فرهنگی ما تسلیم حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری» شده است. اما مفهوم «تکنوپولی» یعنی چه؟ ارتباط آن با رسانه‌های اجتماعی و فناوری هوش مصنوعی چیست؟‌ و آیا راهی برای گریز از این حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری وجود دارد 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/x92115 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آرایش رسانه‌ای چیست؟ آرایش رسانه‌ای، مفهومی چندبُعدی و پیچیده در جنگ رسانه‌ای است که منابع قدرت را برای تحمیل اراده بر جامعۀ هدف، توانمند می‌کند و دربردارندۀ مفاهیم عملیات شناختی، عملیات اقناعی و عملیات روانی است و صورت‌بندی معنایی‌اش مستلزم توجه به حوزه‌های مختلف رسانه، ارتباطات، روان شناسی اجتماعی، جنگ نرم و جنگ نظامی است. هر جریان اجتماعی، بر مبنای دکترین و راهبردهای مورد نظر، با طرح‌ریزی عملیات مناسب در مسائل مربوط به جریان، آرایش رسانه‌ای خاصی به خود می‌گیرد و برای تحمیل معنا در سه محور شناختی، اقناعی و روانی تولید پیام می‌کند. 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
💠 همایش علمی هیئت و آیین‌های مذهبی با محوریت روایت اجتماعی هیئت 🔸دبیر علمی: حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا 🔸مهلت ارسال مقالات: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ 🔸زمان برگزاری : بهمن ماه ۱۴۰۳ ◀️ محورهای همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی : ۱. مبانی اجتماعی و روش‌شناسی بنیادین هیئت ۲. هیئت، سرمایه اجتماعی و نظم سیاسی ۳. مردم شناسی هیئت و آیین‌های مذهبی ۴. مواجهه هیئت با چالش‌ها و مسائل اجتماعی ۵. هیئت، دین و نهادهای اجتماعی ۶. جامعه شناسی اقتصادی هیئت ۷. هیئت، فرهنگ و هنر ۸. هیئت، هویت و احساس تعلق ۹. هیئت، بانوان و خانواده ۱۰. هیئت، رسانه و حوزه عمومی ۱۱. آسیب‌شناسی اجتماعی هیئت و پژوهش‌های کاربردی 🔗 اطلاعات بیشتر در سایت همایش: heyatconf.ir/fa @ricac_ac_ir 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غزه و ورشکستگی اخلاقی فلسفه اروپایی از نازیسم هایدگری تا صهیونیسم هابرماسی 🔹تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران ‌تل‌آویو ‌را بمدت ‌سه ‌ماه ‌به‌صورت ‌شبانه‌روزی و کشتار ‌ده‌ها ‌هزار ‌اسراییلی، معلولیت افراد ‌بیشمار، ‌بی‌خانمان ‌شدن ‌میلیون‌ها ‌انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار ‌غیر قابل‌سکونت، مانند ‌غزه‌ی ‌امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش ‌به عمد بخش‌های پرجمعیت تر تل‌آویو، بیمارستان‌ها، کنیسه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، یا ‌در واقع ‌هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار می‌دادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینه‌ی جنگی او هستند... سپس از خود بپرسید که ‌ایالات‌متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه‌ اروپا و ‌بالاخص ‌آلمان، در عرض بیست و چهار ‌ساعت پس از وقوع این ‌سناریوی ‌خیالی، چه میکردند؟ 🔸اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را ‌مورد توجه ‌قرار دهید که از ‌۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تل‌آویو ‌نه‌تنها ‌شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بوده‌اند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش‌های دیپلماتیک نیز برای آن‌ها فراهم کرده‌اند، ‌و در عین حال ‌رسانه‌های آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان را ارائه کرده‌اند. 🔹سناریوی ‌تخیلی ‌ذکر ‌شده، حتی برای ‌یک ‌روز هم توسط نظم موجود جهانی ‌قابل‌ تحمل ‌نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ‌ایالات‌متحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان ‌بی‌پناه ‌جهان، درست مانند فلسطینیان، به‌‌ حساب ‌نمی‌آییم ‌و به‌رسمیت شناخته ‌نمی‌شویم. 🔸این تنها ‌یک ‌واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است. 🔹هیچ‌یک ‌از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در ‌درون جهان ‌فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت ‌یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود. 🔸از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع می‌کنیم و با امانوئل ‌لویناس ‌و اسلاوی ‌ژیژک ‌ادامه می‌دهیم، ما موجودات عجیب‌ الخلقه، اشیا بی جان و ‌سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه‌ رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار ‌ده‌ها ‌هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان ‌اروپاییش، ‌لحظه‌ای ‌درنگ و ‌تأمل ‌در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد ‌نمی‌کند. 🔹شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس ‌و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرت‌انگیز و با توحشی ‌سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند. 🔸پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد ‌هابرماس که در حال حاضر ‌94 ‌ساله است، به‌عنوان ‌یک ‌انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما درباره‌ی او ‌به‌عنوان ‌یک ‌دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی، چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟ دنیا درباره‌ یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین ‌هایدگر، پرسش‌های مشابهی را بخاطر وابستگی‌های مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. 🔹به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن ‌هابرماس ‌و ‌عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم. 🔸اگر ‌هابرماس ‌ذره‌ای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه‌ آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی ‌هم‌ تبار ‌خودش، بدانیم؟ 🔹آصف بیات، ‌جامعه‌شناس ‌برجسته ایرانی، در ‌نامه‌ای ‌سرگشاده به ‌هابرماس ‌گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من ‌خلاف ‌او است. من معتقدم که ‌بی‌اعتنایی ‌هابرماس ‌به مرگ ‌و ‌زندگی ‌فلسطینیان ‌کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد. 🌐 https://www.middleeasteye.net/opinion/war-gaza-european-philosophy-ethically-bankrupt-exposed ✍ حمید دباشی (استاد دانشگاه کلمبیا) 💠https://eitaa.com/joinchat/3116564723C8d6dcd534c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا