eitaa logo
اشارت
243 دنبال‌کننده
144 عکس
42 ویدیو
105 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 3 📂 🔸ما باید یک چیزی که غیر از آن چیزی است که فعلا در دنیای مدرن هست را فکر کنیم یعنی خلاف آمد عادت است. یک کاری می خواهیم بکنیم که اصلا دنیای مدرن نمی فهمد. ولی این افق کلی مان است و مطمئن هم باشید که تمام مسئله ی دنیای مدرن با ما فقط در همین یک نکته است و اگر ما از این کوتاه بیاییم که بعضی ها می خواهند کوتاه بیایند، اصلا مسئله ای دنیای مدرن با ما ندارد. دنیای مدرن می گوید من بسترها را آماده کردم و همه چیز را تعریف کردم و دین را و عبادت و اسلام و امامت را تعریف کردم. پس بیایید همین را ادامه بدهید. ما خیلی باید هوشیار باشیم که بدون این که بخواهیم فعلا جنگ مستقیمی بکنیم از همه ی این ها عبور کنیم. این کار بسیار حساسی است. من خودم نظرم است که منهای عقل زعیم هیچ عقلی امکان این که خلاف آمد عادت برای عبور از دنیای مدرن داشته باشد را نمی شناسم. فقط یک عقل دیگر را می شناسم، عقل ذیل زعیم که آن هم که باز عقل زعیم شد. پس یک عقل زعیم داریم و یک عقل غیر زعیم. عقل غیر زعیم یعنی عقلی که متوجه نیست که باید برای عبور از این جهنم فکر عبور کرد. فکر عبور کرد. یعنی هیچ لحظه ای در این صراط نباید ایستاد. 🔹تاریخی که با انقلاب اسلامی شروع می شود به معنای پناه جستن قومی است به آن چه به عنوان تقدیر الهی و حوالت قدسی به عهده اش نهاده اند. این درک خیلی درک مهمی است. ما شواهد زیادی می توانیم پیدا کنیم که انقلاب اسلامی یعنی خدا یک تقدیری برای ما کرده است و ما باید به سوی آن برویم.به سوی آن پناه بجوییم. جای دیگری ما جا نداریم. 🔸 همه ی انقلاب اسلامی آتشی است که به جان همه ی بشریت افتاده است. همین طور که آزادی در غرب روحی بود برای همه ی بشریت. انقلاب اسلامی یک چیزی است به همان معنایی که هست. نمی توانم حالا بگویم چیست. جهانی است هر چند که در ایران طلوع کرده و به جهت ساختاری که ایران داشته است. 🔹انقلاب اسلامی حاضر است در عالم، انقلاب اسلامی از بین نمی رود اما ممکن است همه ی بچه هایی که مدعی طرفداری انقلاب اسلامی هستند نتوانند خودشان را نگه دارند، ذیل سایه ی انقلاب اسلامی می روند و یک عده ای دیگر می آیند. @esharat
🖌 2 📂 🔸 از عجایبی که ما داریم آینده ای است که ما برای خودمان ترسیم کرده ایم. تقریبا در هیچ جای دنیا این نوع آینده که ما برای خودمان ترسیم کرده ایم وجود ندارد. و برای همین هم می بینیم که هر چه می خواهیم تصمیم بگیریم تصمیمی مطابق دنیای مدرن می گیریم. این را من نمی دانم یک بار بحث کردم که فکر می کنید دارید آزاد می شوید ولی هم نامردی است که بگوییم این انقلاب بسط مدرنیته است و هم این که فکر کنیم پس دیگر ما الآن در مدرنیته نیستیم. نه این طور نیست. ما در آغازی هستیم که این آغاز هر اقدامی می کنید آخرش با تعریف هایی که دنیای مدرن برای ما کرده است تعریف می کنیم. فرقش این است که ما در جهنمی هستیم که پل صراط روی آن است. پل صراط برای عبور است نه برای توقف، صراط است دیگر. یقینا ما الآن در صراط هستیم، روح انقلاب را می گویم، بحث شخص نیست و صراط یعنی از جهنم بگذرید. بلدید دیگر که از متن جهنم بگذرد نه از روی جهنم بگذرد. یعنی گرفتار تمام دنیای مدرن هستید اما در صراط یعنی می رویم نمی ایستیم که تصدیق کنیم و بپذیریم. بعضی را داریم که اصلا کارشان اصلا به صراط ختم نمی شود، همان اول می روند در جهنم. در روایت داریم که بعضی ها کارشان به صراط نمی رسد، همین که قیامت بر پا می شود می روند جهنم اما بعضی ها ر وی صراط هستند، حالا روی صراط هستند یعنی می خواهند به یک جای دیگری بروند در دنیا، در جایی دیگر خودشان را قرار داده بودند ولی باید از دنیا می گذشتند، بعضی ها خوب گذشتند. در بعضی روایات داریم که بعضی ها مثل برق خاطف خیلی سریع می گذرند. خَطَفَ. بعضی ها خیلی کند می گذرند. این روایت را دیده اید از حضرات ائمه که ما از صراط گذشتیم در حالی که خاموش بود. این ها صاحب الزمان هستند یعنی این ها بر این زمانه ی ظلمانی حاکم هستند یعنی این صاحبند. در مقابل صاحب الزمان، جهنم و دنیای مدرن و عشوه گری های نفس اماره غلط می کنند کاری بکنند. این بزرگواران اصلا خاموش می کنند آن را. داریم در روایت داریم مومن وقتی از پل صراط می گذرد، جهنم ندا می دهد که یا مومن برو داری خاموش می کنی مرا، یعنی آقای خمینی دارد خاموش می کند جهنم را. @esharat
🖌 1 📂 🔸خیلی از ابعاد اسلام به شما قدرت تفکر می دهد. مثلا با ایمان به معاد تفکر شروع می شود. یک نمونه اش این که دیگر نگران نیستید با مرگ نابود شوید. 🔹ما با غدیر ، با کربلا تفکر می کنیم. اینجا دیگر حرف یک باور نیست ، تفکر می کنیم و با مبنای این فکر امورات را تحلیل می کنیم. مگر تفکر غیر از این است که نسبت درستی با پدیده ها برقرار کنیم؟ یکی از چیزهایی که می شود در این تاریخ با آن تفکر کرد ، خودِ انقلاب اسلامی است. 🔸انقلاب اسلامی حقیقت دوران ماست که ظهور و خفا دارد.اگر کسی همین مقاومت مردم یمن را با انقلاب اسلامی تفکر نکند ، هر تفکر دیگری بکند بی تفکری است. 🔹تفکری که ما در اباذر سراغ داریم یعنی دائم در منظر خودش حقیقت اسلام را در آن تاریخ دارد و همه چیزها را در آن ارزیابی می کند. إن اکرمکم عندالله اتقاکم خبر نیست، گشودن یک نوع تفکر است. شما با آن تفکر می کنید. اگر وجود بخواهد به صحنه بیاید در روشنی گاهها ظهور می کند. پس واقعی ترین واقعیات فقط رخدادهاست،‌بقیه اش توهم است و اعتبار و...(واقعی ترین واقعیات انقلاب اسلامی است) واقعیت یعنی وجود خودش را در آینه ی یک رخدادی نشان دهد. @tashakole_esharat
🖌 2 📂 🔹مشکل بشر این است که با توهماتش زندگی می کند، بدین جهت است که در یک تضادی قرار می گیرد که آیا حججی بودن خودش را خودش بداند یا اینکه لیسانس و دکترا که دارد را خودش بداند. این تضادی است که باید از آن عبور کند. 🔸شما در دفاع مقدس چه می دیدید؟ فتنه ی 88 چه بود؟ شلوغی های زمستان 96 چه بود؟ این ها برای هر متفکری امری بود در خور تفکر. اگر می خواهید ببینید چقدر متفکرید باید ببینید دراین صحنه ها چه می یابید.این صحنه ها حضور کاملی از خدا بود در این تاریخ. تفکر، تفکر وجود است. اینها را باید در انقلاب اسلامی حل کنید. ما باید از طریقی با ذات وجود مرتبط باشیم. 🔹مشکل بشر از آنجا شروع شد که خواست بداند، نخواست که بیابد. شما در نسبت با خدا که جان شما را در برگرفته است می خواهید بیشتر بیابید، اگر رابطه تان با خدا دوگانه نباشد. 🔸وقتی یک حرکت قدسی می آید بساط خیلی چیزها به هم می خورد و چیزهایی که فکر نمی کردیم برمی گردد. اموی ها فردای کربلا احساس کردند که دارند می روند. 🔹انقلاب اسلامی یک جهانی است که آمده است بگوید چه چیزی ماندنی است و چه چیزی رفتنی. حالا اگر شما در این جهان قرار بگیرید نتیجه اش این می شود که می فهمید انقلاب اسلامی سنت تاریخی ماست. @tashakole_esharat