جلسه سی و هشتم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
37.53M
📅 21 بهمن ماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_سی_و_هشتم
⏱ مدت زمان: 66:47
💾 حجم فایل 54.4 MB
@esharat
در #جلسه_سی_و_هشتم #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
مطرح شد: «مناظرهی بین آقای علیزاده و آقای عبدی نکات ظریفی به همراه دارد که ما را به تفکر دعوت میکند و به نظر میآید قدمی به سوی بلوغ انقلاب است تا هرچه عمیقتر لایههای اصیل انقلاب را مدّ نظر قرار دهیم.»
صوت و فیلم مناظره خدمتتان ارائه می گردد👇
@esharat
گفت و گوی آقایان علی علیزاده و عباس عبدی - ناشناس.mp3
39.1M
📍انجمن اسلامی دانشجویان پاریس
🎵 #فایل_صوتی #گفت_و_گوی
👤 آقای #علی_علیزاده و #عباس_عبدی
انقلاب اسلامی ايران از آرمان ١٣٥٧ تا واقعیت ١٣٩٧
⏱ مدت زمان: 160:04
💾 حجم فایل 60.0 MB
@esharat
@parisdebate
ما با انقلاب اسلامی، خود را پیدا کردیم و با آن خود را ادامه میدهیم
🔸با سلام: نظر جنابعالی در رابطه با این موضوع مهم یعنی رخدادهای 22 بهمن این سالها که هر سال به شکلی خاص و با پیامی جدید به صحنه میآید، چیست؟ گویا انقلاب چیزهای در درون دارد که هرسال، شمّهای از آن را در 22 بهمنها رو میکند. بنده حیرانم که از یک طرف، همهچیز به ظاهر حکایت از آن میکند که مردم از دست انقلاب عصبانیاند و از طرف دیگر میبینیم ماورای سختیها و حتی خیانتها، نگاه دیگری به انقلاب دارند و به قول خودشان انقلابشان را دوست دارند و برای حفظ آن حاضرند جان بدهند. استاد: قضیه چیست؟
🔹باسمه تعالی: سلام علیکم: در ذهنم هست که میشلفوکو آن فیلسوفِ پستمدرن گفته بود انقلاب اسلامی بزرگترین نقدِ ایدهی جامعهشناسی کلاسیک است که معتقد است فرهنگها در حالِ سکولارشدن هستند و «دین» در حالِ خارجشدن از تاریخ است. به این فکر کنید که انقلاب اسلامی به مثابهی رویدادی تاریخی از مسیر تاریخی و تقدیری دیگر روایت میکند که در کشاکش با مدرنیته، نگاهی دیگر را در تاریخ ما وارد کرد. ماهیت انقلاب اسلامی موجب رویداد نظریهای شد که هنوز که هنوز است متفکران دنیای مدرن نسبت به آن سرگردانند.
انقلاب اسلامی نشان داد ما در عین آنکه از جهتی ذیل تاریخ غربی هستیم، تاریخ متفاوتی را مدّ نظر داریم. ما با انقلاب اسلامی، خود را پیدا کردیم و از آن به بعد مسیری را ادامه میدهیم که بر خلاف مسیر تفکر کلیشهای روشنفکران تحت تأثیر فرهنگ مدرنیته است.
انقلاب اسلامی به تفکر ما سر و سامان داد در حدّی که از معضلهی بیهویتی و بحران هویت، بیرون آمدیم. راهپیماییهای مکرر 22 بهمن را شما در کدام انقلابها به این صورت دیدهاید تا بنده از سخن خود منصرف شوم که میگویم انقلاب اسلامی، قدرت هویتبخشی دارد؟!
انقلاب اسلامی به اعتبار گشتِ تمدنی و نجات از انحطاط تاریخی که ما را گرفتار کرده بود، انقلاب کبیر این دوران است و بیشترین تراکم اجتماعی را دارا میباشد. رستاخیزی است جمعی، در پاسخِ به مسائل جامعهی ایران به لحاظ اینکه مردم وضع جدیدی را فهم کردهاند. چرا روشنفکرانِ کلیشهای هنوز متوجهی نظریهی شکستخوردهی خود نیستند و معتقدند ما داریم سکولار میشویم؟! نمیبینند اگر هنوز ظاهر بعضی افراد سکولار است، قلبها چگونه به سوی ایمان رجوع نموده است.
مردم ما در انقلاب اسلامی، امکان غربشناسی برایشان فراهم شد و فهمیدیم که غرب، چیزی است که در هر حال با ما فاصله دارد. انقلاب اسلامی با داد و ستد با غرب شکل گرفت، ولی از درونِ نحوهای از تفکر پستمدرنیسم امکان اثبات حرکتی به ظهور آمد که باید برای زندگی، خدا را به مناسبات برگرداند و در بستر فرهنگ بومی خود با دنیای جدید و امکانات آن به داد و ستد نشست.
طاهرزاده
@esharat
#بیانیه_گام_دوم_انقلاب
ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحلهی خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
فایل صوتی شرح متن بیاینه
در سلسله جلسات انقلاب اسلامی و وظیفه ای که پیش روی ماست👇
@esharat
- @sar_nevesht.mp3
24.1M
📅 ۲۴ بهمن ماه 1397
📍سلسله جلسات انقلاب اسلامی و وظیفه ای که پیش روی ماست
🎵 #فایل_صوتی شرح #بیانیه_گام_دوم_انقلاب
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
⏱ مدت زمان: ۵۸:۰7
💾 حجم فایل 54.4 MB
@esharat
@sar_nevesht97
🔴 توصیه رهبری درباره #بیانیه_گام_دوم_انقلاب در جلسهای خصوصی
آیتالله شبزندهدار صبح امروز در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدار اخیرش با رهبر انقلاب روایتی از آنچه ایشان درباره #بیانیه_گام_دوم_انقلاب گفته بودند را نقل کرده است:
▪️ایشان فرمودند «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم ... من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی میگویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این میگویم این کار را بکنند..» این درخواست و مطالبه را ایشان دارند.
▪️آیتالله شبزندهدار در ادامه گفته: من دیروز در مشهد به طلاب عرض کردم که این بیانیه را مثل کتب درسی به مباحثه بگذارید و بعد در راه نشر و تبیین و پیادهسازی آن تلاش کنید. خود ما هم هر روز یک بخشی از بیانیه را همینجا قرائت خواهیم کرد.
🖇 https://www.instagram.com/negar_resane/
@esharat
5ccfdb1f61aeb6066ed8e0d5_14682239.jpg
12.83M
مرور سریع #بیانیه_گام_دوم_انقلاب
فایل با کیفیت بالا
@esharat
جلسه سی و نهم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
36.67M
📅 28 بهمن ماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_سی_و_نهم
شماره 94 تا 97
جزوه ندای بی صدا
⏱ مدت زمان: 65:05
💾 حجم فایل 53.0 MB
@tashakole_esharat
🖌#گزیده 1
📂##جلسه_سی_و_نهم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹نکته ی بسیار مهمی که انسان باید در ذات هر حرکت و رخدادی ببینید، همین ذات بینی است.یعنی اینکه ببینیم ذاتِ این رخداد چیست. ما در انقلاب اسلامی بخواهیم و نخواهیم در مواجه با غرب ظهور کردیم.
ما تا قبل از مشروطه به یک معنا در تاریخ دیگری زندگی می کردیم. عموما کدخداهایی بودند که عِرق دینی داشتند و می خواستند خدمت کنند. اما دنیای مدرن پیش آمد. روشنفکران گفتند که باید از فرق سر تا نوک پا غربی بشویم، علما و دلسوزها هم به فکر رفتند.ما در مواجه با دنیای جدید آمدیم شدیم انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی. انقلاب مشروطه ضعف هایی در ذاتش بود که نمی توانست بماند، درست است که منتقل شد به انقلاب اسلامی اما خودش نتوانست بماند (رجوع کنید به سخنان مقام معظم رهبری در این مورد)
ذاتِ انقلاب اسلامی مواجه با غرب است.
🔸در این دنیا (از یونان تا دنیای مدرن) اوج کمال انسان لیبرال دموکراسی است، اما آیا جهانِ ما همین جهان است؟
اگر شما انسانی شدید که بناست یک شهروند خوبِ دنیای مدرن باشید و دنیای مدرن اوج کمال انسان است ،خب پس قانون را رعایت کردن می شود کمال انسان؛اگر حقیقت انسان عبودیت است کمال انسان رعایت آدابی است که عبودیت را به انسان برگرداند.
@esharat
🖌#گزیده 2
📂##جلسه_سی_و_نهم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹سیر عبودیت خودش یک تمدن می خواهد. انقلاب اسلامی می خواهد این تمدن را برای ما بیاورد که در مقابلش تمدن غرب است. راه طولانی است چون اراده ی معطوف به قدرت نمی گذارد انسان عبودیت داشته باشد.
انقلاب اسلامی بناست عبودیت را به صحنه آورد ، این عبودیت تمام مناسبات بشر را بر هم می زند. ما بخواهیم و نخواهیم در دو جا بیشتر نمی توانیم باشیم. یا اراده ی معطوف به قدرت، که الان انقلاب اسلامی آلوده به این است و حقیقتش این نیست؛ یا در راستای عبودیت باشد که به باطنی ترین ابعاد انسان نظر دارد.
🔸انقلاب اسلامی یک معنای تاریخی دارد که 20،30 سال پیش از مشروطه در مواجه با غرب به وجود آمده است. انقلاب اسلامی ازآنِ تاریخ جدید است.
کارامام جامعه نظم اجتماع است. از طرفی امام جامعه وجه کلی هرکس است. یعنی فردیت شما که رعایت دستورات دینی است با هویت امامتان که شخصیت اجتماعی شما را تشکیل می دهد یگانه می شود. میشل فوکو می گوید، آیت الله خمینی نقطه ی کانونی تمرکز اراده ی مردم ایران است، امام خمینی (ره) آمده است که حیات اجتماعی به ما بدهد.
@esharat
جلسه چهلم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
40.53M
📅 5 اسفند ماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهلم
پرسش و پاسخ از جزوه
⏱ مدت زمان: 63:54
💾 حجم فایل 52.1 MB
@esharat
بیانیه گام دوم انقلاب - ناشناس.mp3
7.06M
📍تشکل اشارت
🎵 #گزیده_صوتی
تبیین اجمالی از بیانیه گام دوم انقلاب
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
⏱ مدت زمان: 07:12
💾 حجم فایل 6.7 MB
@esharat
جلسه چهل و یکم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
51.04M
📅 19 اسفند ماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_چهلم_و_یکم
شرح شماره 97 الی 100
جزوه ندای بی صدا
⏱ مدت زمان: 59:33
💾 حجم فایل 48.6 MB
@esharat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصغر طاهرزاده:
من متفکر اصیل را کسی می دانم که در عین حضور در سنت خودش، از اطرافش بیگانه نیست و می فهمد بر عالم چه می گذرد.
#چپ_نو_چگونه_انقلاب_را_بازخوانی_میکند ؟
گفتگوی میلاد دخانچی با اصغر طاهرزاده
دریافت کامل گفت و گو:
https://www.aparat.com/soha_
www.instagram.com/soha_sima/
@esharat
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹با سلام به استاد #طاهرزاده
بعد از دیدن فیلم مصاحبه شما با آقای میلاد دخانچی، احساس کردم با طاهرزاده جدیدی روبرو شدهام. طاهرزادهای که از یک طرف سختْ در آموزههای دینی و تعلق به انقلاب اسلامی حاضر است، ولی ما را دعوت میکند تا در جهان و در دنیای مدرن حاضر شویم و اصرار دارد باید غرب را طوری بشناسیم که دیگر نباید از آن فرار کرد، بلکه باید در آن حاضر شد و نقشآفرینی کرد. آقای طاهرزاده مگر ما در کجای انقلاب قرار داریم که شما نگران نیستید که قصهی ما قصهی آن کسی نشود که رفت آب بیاورد، آب او را برد. آیا تجربهی جریان اصلاحطلبی و جریان آقای هاشمی را نباید در نظر داشت که اینان چگونه گرفتار نحوهای از غربزدگی شدهاند و انقلاب را از حقیقت و هویتش خارج کردند. نسبت این مصاحبه با مباحث عجیب جنابعالی در سلسله درسگفتار #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی چگونه است؟ آنجایی که میفرمایید باید آنچنان وارسته شد تا جانمان آماده شنیدن صدای حقیقت که ندای انقلاب اسلامی است بگردد؟
🔸باسمه تعالی: سلام علیکم: پس از 40 سال از حضور انقلاب اسلامی در این تاریخ میتوانیم در نسبت خود با مدرنیته و مواجههی خود با غرب، تفکری که مناسب امروزمان است داشته باشیم. آیا هنوز باید نگران بود که انقلاب اسلامی از طریق فرهنگ مدرنیته گرفتار استحاله گردد؟ و یا انقلاب اسلامی میتواند در جهانی جدید مشارکت کند؟
✔️آنچه شدیداً در این تاریخ به آن نیازمندیم، فهمِ درست غرب است از آن جهت که دیگر ادعای یونیورسالبودن خود را نهتنها از دست داده است، بلکه خودْ نیز مثل قبل چنین ادعایی ندارد. البته این سؤال همیشه باید مدّ نظر ما باشد که چگونه میتوان غرب را فهمید و شرایطِ امکان غربشناسی چیست؟ آنچه از آثار امثال دکتر رضا داوری برمیآید آن است که هنوز غربْ درست فهم نشده و با فهم غرب، ما جایگاه خود را بهتر میشناسیم.
با توجه به اینکه موضوع نفیِ فراروایت و يكتا انگارى مدرنيسم جايش را به تنوع و تكثر داده است و مركزيت گرايى تاريخى و انحصار معرفتى غرب از عرصه روابط انسانى و فرآيند نظام سازى اجتماعى کنار رفته و تکثر، بستری شده برای سهیمشدن ما در دنیای جدید، ایرانِ اسلامی با سابقهی تمدنی خود میتواند در صحنهی تاریخ جهانی پا بگذارد و از این جهت معنی دیگری از جهان مدرن به تجربه آید. با فهمِ غرب از این جهت، جایی در عالم برای ما پیش آمده است و آستانهای برای فهمِ جهان مدرن که ما نیز در آن نقش داریم، در مقابل ما گشوده شده است تا ما جهانی را تجربه کنیم که خودمان در هویت آن بینقش نیستیم. بلکه در جایی قرار گرفتهایم که نه در غرب هستیم و نه در گذشتهی خود، که نگران سیطرهی غرب بودیم و با فهمِ درست امکانات جهان مدرن میتوانیم در آن مشارکت کنیم و از سرمایههای اصیل دینی و فلسفی خود برای ظهور در جهان جدید بهره بگیریم و به یک معنا خود و سرمایههای خود را در این تاریخ و مطابق این تاریخ بشناسیم و این بدون درک حقیقت انقلاب اسلامی که صدای خدا در این تاریخ است، ممکن نیست.
✔️آری! اگر با تمام وجود، جانمان حقیقتِ انقلاب اسلامی را نچشیده باشد، قصهی ما قصهی همانی است که رفت آب بیاورد و آب بردش و نتوانست هیچ تأثیری در تاریخی که با انقلاب اسلامی گشوده شده، داشته باشد. موفق باشید.
@esharat