eitaa logo
اشارت
219 دنبال‌کننده
133 عکس
35 ویدیو
97 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
2 🔸انقلاب اسلامی آینده ای را جلوی ما گذاشته است که همین الان فراسوی مرگ هستیم. 70 در صد از اصحاب کربلا رسیدند به اینکه باید فراسوی مرگ آینده را تنظیم کنند. این برای همه نیست. 🔹 ،ما را به عالم خودش دعوت می کند، نه اینکه بگوید بدان که این هست. اگر دینی توانست به کسی عالم بدهد او را نجات داده است، به این معنا که او را در حقیقت وارد کرده و به یقین رسانیده اش ( یقین یعنی حق الیقین ، یعنی ما را در بر بگیرد) . عالم داشتن یعنی نمی توانی غیر از این باشی و در عالم به سر می بری. 🔸 شما در نسبت با حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه) چگونه هستید؟ آینده ای است که اکنون است.عالَم است، دیگر اطلاعات و تکلیف و برای خدا و ... معنی نمی دهد، لوجه الله است.لوجه الله برای خدا نیست، یعنی او ما را در بر می گیرد. 🔹شما دیدید بچه هایی که بدون انقلاب اسلامی اصلا نمی توانند تنفس کنند. هیچ زندگی دیگری برایشان معنا نمی دهد. این ها در عالم انقلاب اسلامی خودشان را معنا کردند. ما آینده را تماما زلال و بی خطر می بینیم. ما ابدا دلواپس آینده ی انقلاب اسلامی نیستیم، دلواپس مردم هستیم که دستشان از این نور کوتاه شود. انقلاب اسلامی اگر آینده ی برافراشته است باید روی اینکه چگونه آن را از آن خود کنیم فکر کنیم. 🔸انقلاب اسلامی عالم برافراشته ای است، هرکس هم بیرون از این عالم است مزه ی انقلاب اسلامی را نمی چشد. اگر کسی مانع حضور ما در حوالت تاریخی است با او می جنگیم یا راه خودمان را می رویم؟ آمریکا مانع است، اگر بدانیم انقلاب اسلامی حوالت الهی است بر ما و این مانعش است جنگ بین ما و آمریکا می شود یا جنگ بین خدا و آمریکا؟ انقلاب اسلامی حمله ی صدام را تقدیر الهی می دید، حضرت امام (ره) هم فرمودند اگر این جنگ نبود پایه های انقلاب ما محکم نمی شد و انقلاب ما صادر نمی شد. در بستر انقلاب اسلامی همه چیز معنای خاص دارد، شما باید در قضیه ی اربعین حضور خدا را پیدا کنید. @esharat
3 🔹اگر ما نسبتمان را با انقلاب اسلامی سیاسی کردیم، عالمی را که با انقلاب سراغ ما می آید نمی یابیم. با انقلاب اسلامی عالمی به سراغ ما می آید که واقعا حیف است آدم آن را ازدست بدهد. 🔸 انقلاب اسلامی آمده است به انسان ها بگوید خیلی بالاتر از این حرف ها هستید، در حدی که نه از مرگ بترسید نه از تحریم و نه از مصیبت هایی که اهل دنیا برای خودشان مصیبت می دانند. دیدید که همه ی مصیبت ها از اول انقلاب به لطف الهی( قبل از جنگ) به سراغ ما آمد. 🔹 انقلاب اسلامی یک نوع انسان خاص را مخاطب خود قرار داده است. آن انسانی که به شرافت خود فکر می کند، او مرگ و زندگی دیگر برایش فرقی نمی کند. این انسان آن قدر این شرافت برایش بزرگ است که هیچ راهی او را حقیرش نمی کند. این شرافت به این معناست که مخاطب انقلاب اسلامی هستند. شهید می داند تا این شرافت را جواب ندهد خودش به فعلیت نرسیده است. 🔸 همیشه خدا در ایثارها خودش را نشان می دهد. هیچ جای دیگری نمی توانید سراغ خدا را بگیرید. اگر خدا را بشناسید در ایثار ها او را می بینید و اشکتان جاری می شود، چون آشناست. این ایثار متعالی تنها صحنه ای است که انسان به صدای خدا جواب می دهد. @esharat
🖌 ۱ 📂 🔸ما تا يك جايي ناظر بر حقيقت هستيم، اين در نسبت با هر حقيقتي است و خيلي بايد با ما گفت كند تا مال او بشويم، اما بعد از يك مدتي او مال ما مي شود، ديگر خوب شدن و دروغ نگفتن و ... نيست، اينجاست كه مي گويند نور عصمت او را در بر مي گيرد. ما نميدانيم احوالات معصومين چيست اما مي دانيم امثال علامه طباطبايى نمي توانستند جز معصوم فكر كنند،اين عصمتي است كه امام از آن اينها مي شود. 🔹عجيب است اين جوان ها در نسبت شان با انقلاب شديداً به شهادت فكر مي كنند. من تا حدي در كتاب "راز شادي امام حسين در قتلگاه" چند نمونه آوردم. اين مسئله كه انسان برسد به اينكه با شهادت كار به نتيجه مي رسد خيلي كمياب است. ما در مسئله ي انقلاب در بچه ها اين را داريم. زياد شنيديد كه وقتي حر به حضرت سيدالشهدا (ع) گفت شما را مي كشيم با برخورد تندي فرمودند مادرت به عزايت بنشيند، ما را از كشته شدن مي ترساني؟ اينها را بايد در تاريخ خودش ببينيد وگرنه نتيجه ي خوبي نمي گيريد، يعني تنها چيزي كه در اين صحنه اصلا مسئله نبود و نقش آفرين بود مسئله ي شهادت بود. @esharat
🖌 ۲ 📂 🔸يك ظرفيتي پيدا شده است، انقلاب اسلامي يك عده اي را پيدا كرده است، خطاب به يك عده اي دارد مي شود، واينها متوجه شدند كه مورد خطاب هستند، همه مورد خطاب هستند اما همه متوجه نمي شوند كه مورد خطاب هستند، اينها ( كساني كه متوجه خطاب شدند) وقتي ديدند مورد خطاب هستند فهميدند بايد چهار كنند .ما ميخواهيم بگويم اين موضوعِ شهادتى كه شما در انقلاب اسلامى داريد يك موضوع خاص است 🔹خوب است روى اين قضيه فكر كنيم كه انقلاب اسلامى ماهيتا چگونه است كه شهيد علم الهدى فكر ميكند كه انقلاب اسلامى خطاب به اوست و چون ميداند خطاب به اوست به راحتى در مرز شهادت اين خطاب برايش جا باز كرده است؟ اين شهيد در انقلاب اسلامى چه چيزى نسبت به خودش يافته است كه حقيقت دوران را ميابد؟در حد اينكه خودش را در آينده حاضر كند . @esharat
🖌 ۳ 📂 🔸اين جريان إيثار رو عادى ازش نگذريد،هر جا ايثارى واقع شود به معناى واقعى -يعنى خودت وسط نباشى- جز خدا چه كسى مي آيد وسط ؟ انسان خودش كنار برود هيچ چيز ديگرى جز خدا وسط نيست، پس هميشه هر وقت ايثارى هست يعنى خدا آمده است .وقتى شهادت ؛فرهنگ و عمل يك جامعه اى شد يعنى إيثار آمده است وسط ،يعنى خدا با هويت موضوع قابل إيثار -يعنى انقلاب اسلامى- آمده است وسط ،پس انقلاب اسلامى ميشود ظهور خدا در اين تاريخ. 🔹فقط وجود در صحنه است ،اين وجود آشكار ميشود ،حالا انقلاب اسلامى آشكارشدگى و گشودگى حقيقت اين دوران است،انقلاب إسلاميى كه ما به آن تعلق داريم.اگر خواستيد انقلاب اسلامى را وسيله كنيد براى هر كارى خدا ميرود و فقط توهم مى ماند . 🔸شما بدانيد تا زمانى كه ناظر بر خوابيد و ناضر بر حقيقتيد به هر صورت غم ها و بيچارگى هايى كه بشر امروز گرفتارش هست ،هست . اسلام براى همين آماده است كه طرف خودى براى خودش در مقابل اسلام نداشته باشد ،اسلام براى مهم باشد. دين اصول عقائد نيست ،اصول عقائد يعنى شما در مقابل دشمنِ عقائد تان مسائلى را مدون كرديد براى اينكه جواب دهيد پس ما در نسبت با ديندارى بايد با حقيقت مرتبط شويم، مشكلتان اين است كه خودمان وسط هستيم.شما وقتى تمام وجودتان را در محضر حق ببينيد كمال خودتان را در اين ميبينيد كه او بيشتر بيايد و شما رو در بر بگيرد ،اينجا اگر گناه كنيد كاملا حس ميكنيد كه شكست خورده ايد . ما در هويت احساس خودمان به سوى او هستيم به اين معنا كه شما بجايى ميرسيد كه ميابيد خدا از طريق شما دارد عمل ميكند. پيامبر صلوات الله عليه اينجا چه احساسى دارند -نه چه داناييى دارند- وقتى كه واقع شده است كه خدا دارد با او رمى دشمن ميكند؟! پيامبر صلوات الله عليه اينجا هيچ احساسى از خودش و توجه به خودش ندارد جز اينكه خدا دارد رمىّ ميكند ،اين را ميگويند فناى في الله . @esharat
🖌 ۴ 📂 🔹روي اين حرف من فكر كنيد، اگر انقلاب اسلامي اين توان را دارد كه ما را نه تنها در مقام عين اليقين بلكه خيلي بهتر در مقام حق اليقين برساند، بي سلوك محال است. اتفاقا من يك بار به رزمنده ها بعد از جنگ عرض كردم كه وقت رجوع به عرفان امام است. 🔸اگر خدا از طريق انقلاب اسلامي به صحنه آمده است و حقيقت از ما انتظار دارد كه همه ي خودت را فداي من كن، خب راه براي ما مشخص است. شما اگر بخواهيد سواي انقلاب اسلامي معنايي براي خودتان داشته باشيد بدانيد كه در اين تاريخ زندگي نمي كنيد. اگر شما مسئله تان شنيدن نداي بي صداي انقلاب اسلامي است، ساده ترين مسئله تان تواضع است. 🔹شما اين قضيه ي ظهور ايثار ازش غفلت نكنيد. تفكر امروز ما اين است كه معناي ظهور ايثار در تاريخ مان را بدانيم. @esharat
🖌 ۱ 📂 🔹 ما در تاریخی که قرار داریم کجا می توانیم باشیم؟ اینکه رهبری تأکید می کنند قصه ی شهدا و اسرا را مطالعه کنید به این منظور است ، اسرا بخواهند و نخواهند در مقاومت در دست خدا هستند، این مقاومت از شهادت بسیار سخت تر است، اگر بگویم اینها دهها بار شهید می شدند باز کم گفته ام. اینکه اینها می توانستند خود را نبازند یک اراده ی خاص و اخص است، اینها در قبضه ی این اراده هستند. ما چه می خواهیم از این صحنه؟ اگر راه را درست برویم برای ما یک آگاهی و خودآگاهی می آورد. 🔸 وقت باقی تاریخی ما شروع شده است. رسول خدا (ص) فرمودند:"لی مع الله وقت"، من در یک وقتی بودم که فقط خدا در منظرم بود، این حالت یگانگی بین انسان و خداست. روایت داریم که امیرالمومنین(ع) این وقت را برای پیامبر منحصر نمی کنند، انسان ها می توانند در حالتی قرار بگیرند که بین خودشان و خدا هیچی نباشد. به قول مولوی تمام وجودشان شهود باشد نه شاهدی که شهود می کند،فقط رؤیت است و حتی خدا به او نوری می دهد که به نور خدا رؤیت می کند و این احساسی که به نور خدا رؤیت می کند برایش هست نه اینکه می داند رؤیت می کند. اگر ما بخواهیم با خدایی که در این تاریخ طبق آیه ی "کل یوم هو فی شأن" با انقلاب اسلامی ظهور کرده است رابطه برقرار کنیم بدون ملک مقرب و نبی مرسلی، این وقت تاریخی انقلاب اسلامی است و اصلا هیچ راه دیگری برای ارتباط با خدا به این شکل نیست. @esharat
🖌 ۲ 📂 🔹 تاریخ محمد (ص) و تاریخ انبیاء تاریخ من و او نیست. بحث خدا را بفهمید و ثابت کنید و خود رابشناس تا خدا رابشناسی و... چیست؟ اوست که اوست. تاریخ انییاء تاریخ اثبات خدا نبوده است، اصلا مؤمنین فقط در جمال پیامبر خدا را می دیدند. نهیلیسم یعنی اینکه ما در وقت نباشیم، در وقت خودمان با حضرت حق نباشیم. شما همه ی عباداتتان برای این است که به شما خبر دادند وقت دارید. آخر کتاب "آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود" همین بحث است که چرا عبادت می کنید؟ چرا نماز می خوانید و روزه میگیرید؟ برای اینکه وقتمان را می خواهیم پیدا کنیم. 🔸 حالا که نهیلیسم ما را دچار دوگانگی می کند و انقلاب اسلامی ما را به وقت خودمان می آورد، وظیفه ی متفکر چیست؟ متفکر باید حواسش باشد که قصه ی ما توسعه نیافتگی نیست. ما بناست از غرب عقب نباشیم یا اصلا ما با همه چیز جور دیگری زندگی می کنیم؟ این خانه های قدیمی در اصفهان که شیخ بهایی مدیریت کردند، دقیقا آدم را در وقت خودش نگه می دارد ولی در خانه های الان انسان اصلا هیچ جا نیست، در خلأ زندگی می کند. البته خانه نمونه است. 🔹 ما اگر بخواهیم دین داشته باشیم باید عالم دینی داشته باشیم . در عالم بی دینی می بینید بچه ها شبهه می کنند و ما هم باید جواب بدهیم و اشکالی هم ندارد، اما بدانید ما باید جای دیگری برویم. ممکن است بگویید که ما چند نفر نشستیم اینجا چکار می کنیم! من این را قبول ندارم ، من این را قبول ندارم، من معتقدم اگر اشاره های ما درست باشد بقیه نمی توانند فکر نکنند. @esharat
🖌 ۳ 📂 🔸 ما در این تاریخ ناظر چه میدانی هستیم ؟ ما می خواهیم شهدا را نگاه کنیم، بعضی شان گزارشی از خودشان ندادند و رفتند، اما آنها که خودشان را لو دادند و میتوانیم بفهمیمشان، می بینیم عجیب به این نتیجه رسیدند که هیچ راهی جز شهادت جلوشان نیست. قضیه ی اینها در نسبت با حقیقت دوران یعنی انقلاب اسلامی حق الیقین شده است، حق الیقین یعنی در وقت بودن، در وقت بودن یعنی دوگانگی بین خودشان و غیر وسط نبوده است. 🔹 انقلاب اسلامی همان ادامه ی امیرالمؤمنین است، امویان و عباسیان رفتند(زمان فانی)، مابودیم و امیرالمؤمنین( زمان باقی) این بزرگانی که ما می شناسیم هر کدام در زمانه ی خودشان مناسب زمانه شان زندگی کردند. مدرنیته همیشه یک پیشرفتی جلوی ما می گذارد که هیچ وقت نیست، خدا چیزی جلوی ما می گذارد که همیشه هست، در عین این که هست می گوید بیایید جلو، ما را از خودش منقطع نمی کند، این معنای عبور از نهیلیسم است. وقتی حق همیشه پیش شماست، گذشته و حال و آینده هم پیش شماست،پس در وقت هستید. چون انقلاب اسلامی وقت باقی تاریخ ماست، شما با آن می توانید در وقت باقی قرار بگیرید و می بینید که پوچی می رود و قرار، استقرار، بقا به صحنه می آید. 🔸 همه این ندا را نمی شنوند، اما اگر از آن صحبت کنی تصدیق می کنند،چه بپذیرند و چه به جهت روزمرگی هاشان قبول نکنند باز هم می بینند این حرف ها معنا دارد، اما در عین حال می بینند که اگر قبول کنند باید زندگی شان را عوض کنند، نمی توانند. ما اول باید به این برسیم که انسان ها همه می فهمند که این ندای انقلاب اسلامی به کجا اشاره دارد، می خواهد مستکبر باشد یا نباشد. گاهی هرمونیتیکی به ترامپ نگاه کنید، یعنی به سخن،معنی سخن و آن چه که فکر می کند توجه نکنید، به آن چه او را در برگرفته است توجه کنید. جان همه را انقلاب اسلامی در برگرفته است اما متوجه آن نیستند. @esharat
🖌 ۱ 📂 🔸 ما در دهه ی چهارم انقلاب کجا ایستادیم؟ ما در مقام اذ رمیت هستیم یا در مقام رمیت؟ اگر در مقام رمیت نباشید نمی توانید انقلاب را ادامه دهید. عقل و ادب ادامه ی انقلاب اسلامی در این تاریخ مقام اذ رمیت است. امیرالمومنین (ع) می خواهند تاریخی که اسلام آورده است را به صحنه بیاورد. این باقی ماندن بر حقیقت است هرچند خانه نشین شود،چه فرقی می کند. امروز می بینید که امیرالمومنین (ع) تاریخ را تغذیه می کنند.آل سعود همه ی تلاش خود را می کند که بماند و ما هیچ کاری نمی کنیم و می مانیم. بنی امیه امام حسین (ع ) را شهید می کند که بماند، امام حسین (ع) شهید می شوند و می مانند. 🔹 در زیر سایه ی حضور تاریخی قرار گرفتن چیز دیگری است. اگر فهمیدید که انقلاب اسلامی از این جنس است دیگر در جایگاه خاصی قرار می گیرید. خداوند در این تاریخ نسبت خاصی با ما برقرار کرده است. 🔸 تشییع کنندگان شهدا دو دسته اند، عده ای جانشان شعله ور است نسبت به این تاریخی که شهدا متذکر شدند،می آیند و می شوند یکی از متفکران تاریخ. ولی عده ای هستند که اصلا بیرون از این تاریخ اند. کسی که در تاریخی که تاریخ فتح انقلاب اسلامی است بیرون تاریخ است بیچاره می شود، این نمی داند که مثل پدرش نمی تواند زندگی کند، می گوید من نماز و روزه ام را انجام می دهم کاری هم به آقای خمینی و آقای خامنه ای و حججی ندارم، این حواسش نیست که تاریخش چیز دیگری است و او را چیزی در برگرفته که پدرش را در برنگرفته بود. بیرون تاریخ بودن خیلی سخت است و نتیجه اش خیلی چیزها می شود،ببینید تمام قاتلان امام حسین(ع) در تاریخی که باید حضرت به صحنه می آوردند به چه روزی افتادند. @tashakole_esharat