اشارت
#ادامه_جلسات ...راز طلوع بشر جدید... و نسبت آن با اصالت وجود در حکمت متعالیه با حضور #استاد_طاهرز
.
در آخرین روزهای تاریخ قرون وسطی، آرامآرام این حالت برای انسان پیش آمد که گویا برای #درخشش_ایمان باید #خود را بیشتر احساس کند و اینجا بود که به «بودنِ خود و اینکه باید به آن بودن فکر کرد یا نه» توجه کرد، توجهی که رنه دکارت(۱۵۹۶-1650) در شک دستوری خود پیش کشید که: «من شک میکنم پس هستم» و این شروعی بود برای آنکه انسان بیش از پیش، خود را مدّ نظر آورد و با نظر به بودنِ خود راهی برای ایمانی زندهتر بیابد...
#راز_طلوع_بشر_جدید_و_نسبت_آن_با_اصالت_وجود_در_حکمت_متعالیه
#حضور_ایمانی
@esharat
۱۷ مهر ۱۴۰۳
ای مـــرد!
ای نـــایب الامـــام!
دربـاره تـو چه مـیتوان ﮔفت
که در #جمعه_نصـــر
نه تنهـا دروغ های سالهای
متمــادی دشمنـان حقیقت را رسوا کردی،
تو ایمان ما را نیز زنـده
و روشنتــر نمــودی!
ما در «جمعه نصر» خود را تجربه کردیم
و ایمانی که در ما پنھــان بود.
#استاد_طاهرزاده
#حضور_ایمانی
@esharat
۲۱ مهر ۱۴۰۳
اشارت
ای مـــرد! ای نـــایب الامـــام! دربـاره تـو چه مـیتوان ﮔفت که در #جمعه_نصـــر نه تنهـا دروغ های
.
در احوال #جمعه_نصر و ایمان ولیامر به امت: اولین گام ایمان، شهادت به وحدانیت الله است، گام اول رستگاری. خدای پاک منزه، مبدأ بینهایت قدرت، جامع همه خیرات و کمالات را پرستش کردن و به او ایمان داشتن، ارزشمند است اما ساده نیست؛ باید به قدرتی ایمان بیاوری که دیدنی نیست اما اگر او را باورکنی، قطعا ستودنی است. گام بعدی این است که بتوانی او را در وجود نبی، در قالب انسان کامل بیابی، باورکنی انسان، چنان عظمتی دارد که الله با او سخن بگوید، بتوانی به یک انسان به عنوان رسول الله و کلمه تامه او ایمان بیاوری، دشواری این ایمان آنجاست که او نیز چون دیگر انسانها غذا میخورد و در بازار قدم میزند، باید چشم غیب بین داشتهباشی تا باطن این انسان به ظاهر معمولی که کفشش را وصله میزند ببینی و چقدر این باطن دیدن، کار دشواری است اما چون او معصوم و پیراسته است و میتوانی سبوحی و قدوسی خدا را در او ببینی باورمیکنی. گام سوم بسی دشوارتر؛ ایمان به انسان اما نه دیگر انسان معصوم، نه پیراسته، نه بیعیب، آمیختهای از داشتهها و نداشتهها، در نوسان، گاه گرفتار لقمهای و گاه رنجیده کلامی، اما هنوز هم آینه الله، چقدر باید تیزبین و باطن یاب باشی تا بتوانی در پس همهی نقصها و نداشتهها، در پس روزمرگی ها او را آینه الله ببینی و به مؤمن، ایمان بیاوری این نقطهها که صفحه تصویر را پرکردهاند، این قطرهها که سیل ساختهاند انساناند، نه بینقص و معصوم، همین همکار و همکلاسی ما هستند که مثل ما چندان هم پاک و مبرا نیستند اما میشود به آنها ایمان داشت، همین مردم عادی کوچه و بازار، مجلای اراده الله اند و پیش از ما رسول الله و ولیامر به آنها ایمان دارند.
✏️ هور
@esharat
۲۱ مهر ۱۴۰۳
اشارت
. در احوال #جمعه_نصر و ایمان ولیامر به امت: اولین گام ایمان، شهادت به وحدانیت الله است، گام اول رست
.
و این یعنی حضور در آخرین دوران که در آینه انسان آخرالزمان اگرچه نور عصمت را نمی یابیم ولی ظرفیتی به وسعت انسانیتِ انسان را در او مدّ نظر خواهیم داشت و امیدوار به حضوری از انسان می باشیم که جهانی می سازد در نهایت یگانگی، تا آن جایی که گرگ و میش که در اوج دوگانگی هستند، در کنار همدیگر غذا می خورند. و این ماییم و چنین حضوری در آینده ای که امروز به سوی آن، اکنونِ خود را احساس می کنیم و نه تنها از حضورِ تیره و به ظاهر گسترده ظلماتِ صاحب قدرت، هیچ سستی به خود راه نمی دهیم بلکه با تمام اطمینان هم اکنون آن ها را رفته به حساب می آوریم حتی اگر سید مقاومت را شهید کردند. این یعنی ما را گسترش دادند تا جبهه استکبار را همچون لانه عنکبوت، سست بنگریم و این یعنی امیدواریِ حضرت روح الله«رضوان الله تعالی علیه» به آینده، و این یعنی امیدواریِ رهبر معظم انقلاب به فردایی که در اکنونِ خود می توانیم آن را احساس کنیم.
#استاد_طاهرزاده
#آخرین_انسان
#حضور_ایمانی
@esharat
۲۱ مهر ۱۴۰۳
سرودهٔ محمد مهدی عبداللهی برای شهید یحیی السنوار
باز هم صدر خبرها شد غمِ سردارها
تا حکایتها کند از میثم تمارها
قصه عشق است؛ مجنون در پى ليلاى خود
عاشقان را ديدهايم از شوق، سر بر دارها
با شهادت زندهتر از پيش، جولان مىدهيم
رقص در میدان عجب شوریست در پيكارها!
شيعه و سنى ندارد؛ آرمان ما يكیست
ما زهیریم و ز نسل مالک و عمارها
باز هم تكثير خواهد شد در اين مكتب هنوز
همچو اسماعيل و نصرالله تا سنوارها
خون يحيىٰ غرق خواهد كرد اسرائيل را
کربلا تکرار میگردد در این تكرارها
چشمها را باز كن، طوفانالأقصى را ببين!
هان تلاويو است، فردا تلّى از آوارها
عمرتان کوتاه بود و میشود کوتاهتر
ای سگان هار صهیونیست! ای کفتارها!
مقصد بعدىِ ما قدس است بى چون و چرا
ما نماز فتح مىخوانيم آنجا؛ بارها
جمعهٔ نصر الهی، میشود نزدیکتر
منتظر هستیم، آری؛ تشنهٔ دیدارها
@esharat
۲۷ مهر ۱۴۰۳
اشارت
سرودهٔ محمد مهدی عبداللهی برای شهید یحیی السنوار باز هم صدر خبرها شد غمِ سردارها تا حکایتها کند از
.
آری حقیقتا ما این جایی هستیم که آقای محمد مهدی عبداللهی در شعر خود به میان آورده اند. حضور در تاریخی اینچنین گشوده.که بشر امروز برای معنابخشی به خود به دنبال آن است تا نسبت هر روزین خود را در افق فرهنگ انتظار درک کند و در بستر چنین توجهی معنایی که در نسبت با حضرت امام حسین«علیه السلام» برایش پیش می آید؛ این نوع معنابخشی ممکن می شود و امروز شهید سنوار: اسیر و مجاهد و رهبر و شهید
#استاد_طاهرزاده
@esharat
۲۷ مهر ۱۴۰۳
یحیی
شهادت قائد عظیم حماس، یحیی سنوار داغ سنگینی بود حقیقتا. من حتی بیشتر از سید حسن برایش زار زار گریه کردم. اما سنوار بیش از همه این اوصاف اسطوره وار که برایش گفته می شود و حقیقتا هم سزاوارش است، یک ویژگی منحصر بفرد دارد. او مبدع و مبتکر طوفان الاقصی است. واژه مبدع شاید چندان رسا نباشد. در حقیقت من حیران گوشی هستم که #ندای_طوفان_الاقصی را به جان شنید و دست به کار شد. حالا چه این گوش سنوار باشد یا محمد الضیف. فرقی نمی کند. مهم این است که طوفان الاقصی در اوج #شاعرانگی است. و اتفاقا سنوار بی نسبت با شعر و هنر نبوده است. البته گوش شاعرانه داشتن لزوما به معنای اهل کتاب و هنر بودن نیست. چه بسا شاعری که بویی از شاعرانگی نبرده است. شاعر اهل انتظار است. شاعر همیشه در نقطه صفر است. او مدام بازی را از نو شروع می کند تا ما شاید در روزمرگی ها روزمرگ نشویم. به یکسال گذشته نگاه کنید ببینید چه شده است؟ همه این اتفاقات را یحیی شروع کرده است. و دوباره بازی را از نو شروع کرد. دوباره زنده مان کرد. یحیی همین است. اینها غلو سنوار نیست. ولی حس و حال ما در شهادت او فرق می کند. شاید اگر برخی از ماها در شهادت یحیی سنوار جور و طور دیگری شده ایم بی ربط با طوفان الاقصی نباشد.
✏️لعلنا
#حضور_ایمانی
@laallana
@esharat
۲۷ مهر ۱۴۰۳
شهید یحیی سنوار و باز حضوری بیشتر در تاریخی که با انقلاب اسلامی آغاز شد
آری! در پی آغاز شهادت حاج قاسم سلیمانی
و آغازی که به سوی نهایتها بود؛
آغازِ سید حسن نصرالله
با شهادتی که آن حضور را
با وسعت بیشتر به میان آورد
و با مقاومتی عمیقتر.
و حال مائیم و شهادت شهید یحیی سنوار
و آغازی همراه با عزمی پولادین،
که به تعبیر رهبر معظم انقلاب
با تدبیر و شجاعت ادامه مییابد،
در ادامه راهی که با ضربه جبرانناپذیر
طوفان الاقصی شروع شد،
بدون هرگونه توقفی.
#استاد_طاهرزاده
@esharat
۲۸ مهر ۱۴۰۳
در آن برزخ ِخبر ِشهادت سید حسن نصرالله
تا تایید شهادت او و بعد ِآن،
ما با خودمان رو به رو بودیم،
و خودمان را تجربه می کردیم.
این بار ضاحیه،
وقتِ دیدار شد
دیدار با ایمان مان،
کُفرمان،
دیدار با قُرآن...
صفحات ِ آن لحظات را ورق می زنید!
شنبه هشتم ماه مهر
غروب ،
جلسه تفسیر قرآن.
متن کتاب را می توانید از لینک زیر دریافت کنید:
+ کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله
متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن #استاد_طاهرزاده
روز شهادت سید حسن نصرالله
@esharat
۲۸ مهر ۱۴۰۳
قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله.pdf
2.44M
کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله
متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن #استاد_طاهرزاده
در روز شهادت سید حسن نصرالله
@esharat
۲۸ مهر ۱۴۰۳
۲۸ مهر ۱۴۰۳
اشارت
در آن برزخ ِخبر ِشهادت سید حسن نصرالله تا تایید شهادت او و بعد ِآن، ما با خودمان رو به رو بودیم، و
.
«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَََّذينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ» یعنی در فهم جایگاه هایی که در راه خدا شهید می شوند با قواعد دنیایی محاسبه نکنید تا گمان کنید آنها مرده اند « بَلْ أَحْيَاءٌ» بلکه آنها زنده اند و از بهره هایی که نزد پروردگارشان می باشد، بهره می برند. اگر فردی تصادف کرد و رحلت نمود، روح او به برزخ می رود. آیا شهدا نیز وقتی شهید شدند مانند آن فرد به برزخ می روند؟ این معنای اَحیایی که آیه فوق متذکر است، نمی باشد. شهدا در همین صحنه هایی که شما در تاریخ خودتان حاضرید، در صحنه حاضر می باشند. آری! هرکســــی از دنیـــــا رفت به همــــــان معنـــــای «اَمْوَاتًا» به برزخ می رود. در حالیکه قرآن می فرماید شهدا زنده اند و در نسبت خاصی که با پروردگارشان پیدا می کنند از بهره های خاصی برخوردار می گردند. یعنی سید حسن نصرالله، به گفته رهبر معظم انقلاب که ذیل همین آیه نکاتی دارند، از این به بعد دستش بازتر و نطقش رساتر است.
مقام معظم رهبری فرمودند:
نطق شهدا بعد از شهیدشدن باز می شود و با مردم حرف ها دارند، صدایشان تازه بعد از رفتن بلندتر می گردد.
با این نگاه باید به آینده جهان نگاه کرد، با توجه به این امر شهادت،
برای بیشتر حاضرشدن شهید در صحنه است.
صفحه 16 / کتاب #قرآن_و_جایگاه_شهادت_و_سید_حسن_نصر_الله
#حضور_ایمانی #آخرین_انسان
@esharat
۳۰ مهر ۱۴۰۳