eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
145 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ} 🍃🌹🍃 و سلام علیکم و درود و صلواة خداوند و ما بر شما ای ؛ سلهشور و ارتشیان قوی دل؛ جان در کف و ای و قهرمانان از خُرد و کلان... و ای و از تبار .قهرمانان کربلا و روز عاشورا ... و ای دلیر مردانی... که غالیان و منافقین را تارو مار و نهادشان را فرو پاشیدید.. . پاینده باشید 🌾امیدواریم در سایه الطاف خداوندی و مدَدِ حضرت ولی عصرعجل الله🌹🍃 همیشه پابر جا و در سلامت و سعادتمندی ے مستدام باشید.. ای راد مردان و شیرزنان میهنم و ای جوانان قهرمان و سرمایه های ملی آینده ایران زمین... ... 🍃🌹 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش صوت و لحن قرآن کریم 📖 🔵استاد غلامرضا شاه میوه 📌جلسه چهارم
🌹🍃سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السلام بر محبان و عارفان به مقام شامخش تحنیت باد🌹🍃
: با اصطلاحات در صوت شناسی و موسیقی ے نغمات... و عوامل تأثیر بر شدّت صوت که منبع تولید محیط نُت وصوت+موارد جعبه تشدید صوت که دوام و بلندی بیشتر طنین خاصِِ آن در انسان شامل حفره های بینی ؛ حفره دهان و استخوان های قفسه سینه و سر ... نوعی تشدید کننده محسوب می شوند ؛ که وضعیّت و چگونگی آنها در نوع صدا و بلندی آن تأثیر گذار است. #و طنین که کیفیّتی است در صوت که موجب تفاوت و تمایز اصوات هم شدّت و هم ارتفاع از یکدیگر می شود. پذیری صوت در حنجره شخص در انتقال از نُتی به نُت دیگر یا پردهء دیگر که مبتنی بر منطق موسیقی می باشد. =تغییر و تعویض یک مقام و مشتقِات آن به مقام دیگر از موضعی است که احساس ناهمگونی در شنونده ایجاد واتخاذ مشود/ تعویض مایهء یک قطعه موسیقی به مرتبه یا پایین تر است. که همان شدّت یا قوّت صوت و عبارت از توان صوتی یا میزان انرژی آزاد شده صوتی از منبع تولید ددر واحد سطح انتشار است که به آن ولوم نیز گویند. = به فاصله بین دو نت گفته میشه.. =به توالی پنج نُت در یک گام موسیقی گویند. =به توالی چهار نُت در یک گام موسیقی گفته می شود. = صوتی آهنگین و خالی از حروف است که از حنجره انسان صادر شده و در حین اجراء آن؛ هوا هنگام عبور بوسیله ے ماهیجه های صوتی قطع و وصل می شود/(نوسانات صوتی) تحلیه =به استفاده از مقامات فرعی به منظور آراستن مقام اصلی اطلاق می شود. =ایجاد تنوع در نغمات و تغییر مایه ے موسیقی است. =به ترکیبات موسیقایی؛ اتخاذ و اجراء نغمات و نیز همگونی یک نغمه با ما قبل و مابعد آن ترادف(ردیف=پشت سرهم ) گفته می شود.. =به تلفیق دو یا چند مقام و نغمه در یک قطعه آوازی گفته می شود و گاه به آن مرکّب خوانی نیز گویند. =به اجراء مقامات موسیقی عرب از درجه ے غیر معمول(غیر_اصلی) گفته میشود. . =سلامت/ سلامت الحان =در اصطلاح به معنای تلفیق موسیقی و کلام بر اساس خواص ذاتی کلمات و مفاهیم در موسیقی و نغمات می باشد. @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محمود_شحات_انور فرازی بسیار زیبا با صدای استاد #محمود_شحات_انور از سوره‌ی مبارکه‌ی همزه #مقام_بیات #محمود_شحات_انور
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 از قرار تا اوج مقام بیات همراه با صدای شگفت انگیز استاد کامل یوسف بهتیمی - در تلاوت معروف سوره فصلت (همراه با حفظ ضرب آهنگ تلاوت) به مدت نه دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞🔻 کلیپی بسیار زیبا و فاخر 🔻🎞 💠 بشارت شهادت 💠 📖 آنها بخاطر نعمتهاى فراوانى كه خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحالند; و بخاطر كسانى كه هنوز به آنها ملحق نشده‏اند ( مجاهدان و شهیدان آینده )، خوشوقتند; (زیرا مقامات برجسته آنها را در آن جهان مى‏بینند; و میدانند) كه نه ترسى بر آنهاست، و نه غمى خواهند داشت. (۱۷۰) ❣ حـَـبــیــبُ الــقُــرّاء ❣ 💝 استاد حاج وَحیــد نَـظَـــریان💝 📖 سوره مبارکه #آل_عمران آیه ۱۷۰ 🎼 در مقام #بیات ✅ مقطعی بسیار پرشور و عالی همراه با تصویر سازی و سخنان مقام معظم رهبری ▪️ پیشکشی به ساحت مقدس شهداء
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش صوت و لحن قرآن کریم 📖 🔵استاد غلامرضا شاه میوه 📌جلسه پنجم/صبا
🍃🌹 بهر مصباه رهبری صلوات به گل باغ سروری صلوات به نکو باب مهدی موعود به رخ پاک عسکری صلوات 💎اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍوَءَالِ مُحَمَّد💎 وَعَجِّل فَرَجَهُم 🌈⭐️ولادت یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری تبریک و تحنیت باد⭐️🌈⭐️ 🍃🌹 @eshragholqoran
🎼🎵آموزش یا ✅آموزش مقام ✅ 1 - معنای لغوی : عده‌ای ریشه واژه‌ی بیات را ترکی می‌دانند و آن را به معنای غم یا غمگین ویا نام قبیله‌ای از قبایل ترکمن دانسته‌اند و عده‌ای اصل آن را از واژه «بیاد» می‌دانند. مانند: بیاد خداوند متعال. 2 - گستردگی و پیشینه : بیات از جمله مقامات گسترده‌ی عربی است، که کاربرد زیادی نیز دارد. برخی آن را به یکی از طریقه‌های صوفیه‌ی ایران و باباطاهر نسبت می‌دهند. گستردگی که این مقام دارد در سایر مقامات به چشم نمی‌خورد. و این خصیصه باعث شده است که غالباً در قبل و بعد و یا در خلال هر مقامی بتوان به مایه بیات منتقل شد. حسن آغاز و انجام تلاوت نیز با این مقام است. در موسیقی ایرانی بیات در ابعاد وسیعتر کاربرد داشته و از آهنگهای قدیمی ایران است. مقام بیات رکن اصلی قرائت به شمار می‌رود و همین ویژگی بارز است که آن را از سایر مقامات متمایز می‌گرداند. باتوجه به اینکه قاری در این مقام از پائین‌ترین گام صوتی شروع می‌کند و به مرور به گام‌های بالاتر وارد می‌شود. ضرورتاً زیرنغمه‌های متنوع و بیشتری در داخل این مقام مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که به سهولت نمی‌توان تمامی گام‌ها را پشت سر هم ارائه نمود و نیاز به نغمه‌ها و گوشه‌های متنوعی است. 🔹🔹🔹 3 - کیفیت آهنگ : این مقام یکی از زیباترین مقامات از نظر لطافت، حزن معنوی و وسعت گوشه‌ها و گستردگی است. به همین مناسبت آن را «امالنغمات و یا مادر نغمات» می‌گویند. برخی از گوشه‌های آن حالت حب، عشق و الفت دارد. این مقام آهنگی است بسیار نرم و دلنشین که از آن برای ایجاد آرامش اولیه و پذیرش آهنگ‌های بعدی استفاده می‌شود. 4 - موضوع آیات : این مقام علاوه بر شروع و فرود تلاوت، در «آیات دعا، حکایات، اندرزها» به کار برده می‌شود و همچنین «آیات توحید، اسماء و صفات الهی، نبوت، عقاید، اخلاق، معاد و مومنین» را در این مقام اجرا می‌نمایند. 5 - تاثیرات : الف) آرامش همراه با غم، ب) آگاه ساختن شنونده، ج) صحبت از احوالات گذشتگان را می‌توان بعنوان تاثیرات این مقام برشمرد. همچنین این مقام در ذهن حالت وقار، عظمت، بزرگی، تسلط و سنگینی را ایجاد می‌کند. 6 - جایگاه اجرا : عموم قاریان تلاوت خود را با مقام بیات آغاز می‌کنند. زیرا تنها مقامی است که در سه سطح «بیات شروع»، «بیات توسط» و «بیات فرود» تلاوت می‌گردد. نحوه‌ی شروع اساتید متفاوت است. به طور کلی می‌توان به سه گروه اشاره نمود. گروه اول: مانند استاد شحات‌انور، بیات را در شروع به کار گرفته سپس وارد مقام‌های بعدی می‌شود و در میان تلاوت‌ خود و یا در پایان آن به اجرای محدوده‌های بیات می‌پردازد و عموماً تلاوت خود را با آن به پایان می‌رساند. گروه دوم : همچون مصطفی اسماعیل، تمامی محدودهای آن را به صورت مبسوط اجرا، و عموماً از طریق زیرشاخه‌های فرود، تلاوت خود را به پایان می‌رسانند. گروه سوم : همچون عبدالباسط و عبدالعزیز حصان در هر موقعیتی از تلاوت که اراده کنند این مقام را به خوبی اجرا می‌نمایند. 7 - گوشه‌ها و نغمه‌های فرعی : در مقام بیات نغمات فرعی بسیاری دیده می‌شود که در بین هرکدام از آن‌ها به راحتی می‌توان از مقام بیات به مقام دیگری منتقل شد، برای مثال از نغمه‌ی «رمل» می‌توان وارد «صبا» شد.. .👇👇 ⭐️🌈 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّهُمَّ اَنتَ السَّلامُ وَ مِنکَ السلامُ وَ لَکَ السَّلامُ واِلَیکَ یَعُودُ السَّلام سُبحَانَ رَبِکَ رَبِّ العَِزَةِ عَمَّا یَصِفُون وَسلام عَلی المُرسَلِین والحَمدُلِلّهِ رَبِّ العَالَمِین اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَاًنَبِیُّ وَ رَحمَةُ اللهِ وبَرَکَاتُه. .. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ ءَِالِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم.. . سلام علیکم/روزتان تابناک به انوارالهی . .. 💎🌈 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا