eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم { اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم { اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّل فَرَجهُم ..... 🔳@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماندگارترین و زیباترین آهنگ خوش طنین ترین و جاودانه ترین فراز استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد بی شک همین فرازه که 62 سال پیش در صحن مطهر کاظمین حرمین امام کاظم و امام جواد(علیهم السلام) اجرا شده و خود استاد عبدالباسط با این عظمتی که در دنیای تلاوت قرآن داشت، دو تلاوت را بهترین تلاوت عمر خود انتخاب کردند! یکی تلاوت « حشر تکویر فجر » که در سال 1956 میلادی در صحن مطهر کاظمین اجرا شده و دیگری تلاوت « سوره مزمل » که در محراب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اجرا شده (در اینجا خود استاد گفتند در بهشت میخواندم نه در زمین). این تلاوت، فقط بهترین تلاوت از نظر خود استاد نیست بلکه به جرأت میتونم بگم تمام مردم ایران این نوا رو شنیدن چه در مراسم ترحیم چه در شبکه های تلویزیونی و فیلمها و سریال های ایرانی!! این قطعه رو جزء بهترین موسیقی های دنیا در فضای یوتیوب ثبت کردن، و در سایت های ایرانی هم این فراز کوتاه بین اهنگ های پیشواز استاد عبدالباسط قرار داره!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚🎼📚🎼📚🎼📚🎼📚🎼📚🎼📚🎼 💠آموزش مقامات 📌قسمت اوّل 🎼 مقام «بيات» 💢 درخصوص معنای لغوی اين مقام عده ای معتقدند، واژه ای ترکی و به معنای غم ياغمگين است. عده ای ديگر می گويند، طايفه و قبيله ای از ترکمن است و عده ای اصل اين کلمه را « به ياد » می دانند، مانند به ياد خداوندمتعال، به ياد پيامبر گرامی اسلام (ص) و به ياد حضرت فاطمه زهرا (س) و ... 🔅اين مقام، اولين مقامی است که عموم قاريان در آغاز تلاوت از آن استفاده می کنند و در ميان الحان، تنها مقامی است که در سه سطح، بيات شروع ( محدوده قرار )، توسط ( محدوده های جواب و جواب جواب ) و فرود ( پايان تلاوت ) اجرا می شود. 🔹مقام بيات که به "ام النّغمات" يا "ام المقامات" معروف است، زير شاخه ها ، فرعیات و گوشه های زیادی دارد که برخی از آنها عبارت اند از : صافی، ابراهيمی، کرد، مصری، شور، حسينی، دشتی، نوا، محير، دوکا (یا دوگاه)، رمل و... . 🔸اساتید لحن در مورد تأثيرات اين مقام معتقدند، بيات آرامش همراه با غم را به تصوير می کشد، به آگاه ساختن شنونده گرايش دارد و از روزگاران گذشته صحبت می کند. بيات ویژگی منحصر به فرد و به غايت پر سوز و تأثير گزاری دارد که ضمن ايجاد حزنی خاص در شنونده، وی را به تدبّر دعوت می کند. 🔹از ميان قاريان مشهورجهان، استاد مصطفی اسماعيل که به خاطر مهارت و تبحّر در اجرای نغمات و تجسّم عینی مفاهيم عميق قرآن در ذهن شنونده، از ديدگاه اهل فن به عنوان يگانه مُقرِئ قرآن معروف شده، استاد بلامنازع مقام بيات است. 🔰تطبیق مقام بیات با مضامین آیات قرآن: مقام بیات چون از مقام های بسیار زیبا و دارای لطافتی خاص است، در بیشتر مضامین کاربرد دارد . از جمله : لطافت و زیبایی اخلاق الهی ، حُزن از عدم تزکیه نفس، عشق به لقاء الله، محبت و عشق به ایمان ، حُزن از نبودن در زمره مؤمنین، عنایت حق تعالی نسبت به هدایت بندگانش، لطف و رحمت رسول اکرم ، زیبایی و لطافت توحید ، حُزن از عدم معرفت و ... . از بهترين محل های اجرای مقام بيات، علاوه بر ابتدا و انتهای تلاوت، آیاتی با مضامين دعا، حکايت و پند و اندرز هستند. 🔰مقاماتی که به بیات وصل می شوند : 🔸پس از بيات می توان مقامات صبا، رست، حجاز و نهاوند را اجرا کرد. می توان بيات را با رست و صبا ترکيب ساخت. اگر بيات در اوج اجرا شود، رفتن به صبا بهتر و اگر در گام پايين صوت اجرا شود، منتقل شدن به مقام رست ارجح است. 🔶يکي از مهم ترين مشخصات مقام بيات که گسترده ترينِ مقامات است، در حين اجراء اين است که مستمعين را به تشويق قاری قرآن وا می دارد. 🔷نحوه اجرای اين مقام در ميان قاريان مشهور متفاوت است. عده ای هم چون استاد شحات محمد انوار، فقط بيات شروع را در ابتدای تلاوت به کار می گيرند و سپس وارد مقامات ديگر می شوند و در ميان يا پايان تلاوت خود، به اجرای ساير محدوده های اين مقام می پردازند. گروه دوم همچون استاد مصطفی اسماعيل، تمامی محدوده های بيات را به صورت مبسوط در ابتدای تلاوت اجرا می کنند از طريق زير شاخه فرود بیات قرائت خود را به پايان می رساند. گروه سوم همانند استاد عبدالباسط و استاد عبدالعزيز حصان، در هر موقعیتی از تلاوت که اراده کنند، به اين مقام منتقل می شوند و آن را اجراء می کنند. ✅ بطورکلی می توان گفت، مقام بيات، پايه و پيش درآمد ساير مقامات است و قاری ای که بتواند نسبت به اين مقام شناخت بيش تر کسب کند و هم چنين در اجراء مسلط تر عمل کند، به طور يقين تلاوت موفق تری خواهد داشت. 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 صحبت پایانی این بخش : 💢 مقام بیات به طور معمول به عنوان اولین مقامی است که از آن در تلاوت قرآن استفاده می شود.قالب قراء بزرگ، ابتدا تلاوتشان از مقام بیات شروع می کنند. گرچه در این مورد استثنائاتی نیز وجود دارد. 🔸بنابراین به دلیل اینکه معمولاً شروع و پایان تلاوت با مقام بیات اجراء می شود، مهم ترین مقام به حساب می آید و بسیار کاربرد دارد. علی الخصوص در بعضی سبک ها مثل سبک مصطفی اسماعیل که این مقام بسیار اجراء شده است. ... https://eitaa.com/joinchat/2077032465C8140a92dab ⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜
4_5861619310853619902.mp3
3.91M
⭐️🌙⭐️🌙 🕌 اذان زیبای استاد شهریار پرهیزگار 🎼 این اذان در مقام بیات اجرا شده @eshragholqoran ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1143980793.mp3
8.85M
▪️فرمود: «آن مصیبتی که هر صبح و شام بر آن خون گریه می‌کنم مصیبت اسارت عمه‌ام زینب سلام الله علیها است» 👈 قسمت چهارم 🏴 @eshragholqoran
1_555952462.mp3
6.9M
▪️يا اَبا عَبْدِاللّهِ يا حُسَيْنَ بْنَ عَلِي اَيُّهَا الشَّهيدُ يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ.. حاجاتِنا... . ▪️ای ابا عبدالله، ای حسین بن علی، ای شهید، ای فرزند فرستاده خدا، ای حجّت خدا بر بندگان، ای آقا و مولای ما، به تو روی آوردیم و تو را واسطه قرار دادیم و به‌سوی خدا به تو توسّل جستیم و تو را پیش روی حاجاتمان نهادیم، ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن 🎤 با نوای حاج مهدی سماواتی 🍃🏴 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ۝تلاوتهای آسمانی شیخ عبدالصمد عبدالباسط. ۝ سبحان الله...والحمدلله...ولااله الا الله...والله اکبر ... سلام علیکم و تحیّاتُکُم عِندَالله ... 🔰♻️🔰♻️🔰♻️🔰 چنان که مستحضر هستید : در یک تلاوت زیبا در مقام بیات سه مرحله [قرار یا شروع و توسط یا جواب_ و اوج یا جواب جواب باید استقرار داشته باشید و فرودی زیبا ..مدّ نظر است...👇👇
✍بسیار روی این خطّوط حامل دقت نظر بفرمایید.. مجموعه ای از علامت های توخالی به روی صفحه و خطّ حامل شما را با سه عبارت و روی خطوط حامل آشنا می کند...❇️ برای یک تلاوت زیبا و کوتاه باید این مسیر را پیمود و بعد از جواب جواب به آهستگی پایین آمدن دقیقاً تصور کنید : با ماشین خود باید از روی یک پل بگذرید سرعت را در نظر بگیرید... در انتها باید آنقدر با احتیاط مسیر را طی کنید که به کف انتهای پل پُرت نشوید مهم... و ادامه راه... تلاوتهای بالا با استفاده از مصحف شریف قرآن را بسیار تمرین بفرمایید.. و این مسیر تلاوت ماست...💤 💤 کافی است یک مقام را خوب یاد بگیریم... اجرای تمام مقا مات به این خطوط و البته نُت های شروع بستگی دارد. و ... 🔰♻️ @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰صفحه 58/ و ✍پژوهش و تدبر از روی مصحف شریف قرآن 🥀 🥀موفّق باشید 🥀 ✒️@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
05-Az Karbala Ta Karbala 5.mp3
10.25M
▪️فرمود: «آن مصیبتی که هر صبح و شام بر آن خون گریه می‌کنم مصیبت اسارت عمه‌ام زینب سلام الله علیها است» 👈 قسمت پنجم 🏴 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شماتت پیمان‌شکنی اهل کوفه در آیه ۵۶ سوره هود ▪️دومین خطبه امام حسین(ع) با آیه ۵۶ سوره هود امضا شده است، آیه‌ای که پیمان‌شکنی اهل کوفه را شماتت کرد و پیامش برای ما این است که چنان در جبهه حق قرار داشته باشیم که اگر کسی آن طرف ایستاد از بیخ برکنده شود. 🏴@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا