eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
145 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ 🎤صوتی👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 ❇️تلاوتی بسیار زیبا از قاری محبوب و بین المللی کشورمان، استاد کریم منصوری 📖سوره مبارکه بقره آیات ۱۵۳ الی ۱۵۷ ، سوره مبارکه فجر آیات ۲۷ الی ۳٠ و سوره مبارکه کوثر ⏲مدت زمان تلاوت : ۱۳:۵۴ 🔈@eshragholqoran
📢اجرای طرح هزاران ختم قرآن و صلوات به‌مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) 🚩طرح هزاران ختم قرآن و صلوات به‌مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سوی مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود. 🔰 @eshragholqoran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 اذان زیبا در مقام «حجاز» 🕌 موذن:استاد شریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش ترتیل قرآن کریم 📖 🔶استاد احمد ابوالقاسمی 📌جلسه چهارم @eshragholqoran 📕📖📕📖📕📖📕📖📕📖📕
:: 🌸روایت هست : در بهشت منبری از نور هست که پیامبر صلوات الله بر آن جلوس دارند..و به ترتیب آئمه هدی علیه السلام و سپس شهداء و شب زنده داران و اولیاءالله... وخداوند آن را به پیامبر اسلام(ص) به سبب  عطا و عرضه فرموده... 🔰مفسران ذیل آیه ۷۹ سوره ، این جایگاه را به مقام شفاعتِ پیامبر(ص) تفسیر کرده‌اند. 🌙برخی از مفسران را به‌معنای اشراف پیامبر(ص) بر همه مخلوقات و نهایت نزدیکی او به خدا دانسته‌اند، که البته این دو معنا نیز شامل مقام شفاعت می‌شود. بر اساس فرازی از زیارت عاشورا، امام حسین(ع)‌ نیز دارای مقام محمود...می باشد.  🤲امیدواریم که از شب زنده داران باشیم و مورد شفاعت حضرت خاتم النبیین صلواه الله و سلم و اولیاءالله...گردیم...ان_شاءالله_ 🔰شبتان سراسر نور و آسایش باد... 🔰 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
9⃣مصطفی اسماعیل⬅بیات ✅هنگامیکه(ﻇﻬﻮﺭ)ﻭﻋﺪﻩ ﺩﻭم[ﺑﺮﺍﻯ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎم]ﻓﺮﺍﺭﺳﺪ،[ﭘﻴﻜﺎﺭﮔﺮﺍﻧﻰ ﺳﺨﺖﮔﻴﺮ ﺑﺮﻣﻰﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ] ﺗﺎﺷﻤﺎﺭﺍ[ﺑﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﻪ مصائبﺳﻨﮕﻴﻦ ﻭ ﺁﺳﻴﺐ ﻓﺮﺍﻭﺍن]ﻏﺼﻪ ﺩﺍﺭ ﻭﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴن کنند و به مسجد الاقصی درآیند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقطعی زیبا از ترتیل سوره واقعه آیات 51 الی72 در مقام بیات توسط حاج_مجید_فقیه تقدیم حضور شما عزیزان میگردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 صفحه ' و ✍پژوهش و تدبر از روی مصحف شریف قرآن 🥀 🥀موفّق باشید 🥀 ✒️ @eshragholqoran 🔰با احترام بزرگوارانی که درخواست این مصحف شریف را دارند👇👇👇
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌺🍃🌺🌸🌸🌸 🌸🌸🌺🍃🌸🍃🌺🌸🌸 🌸🌺🍃🌸🌼🌸🍃🌺🌸 🌸🌸🌺🍃🌸🍃🌺🌸🌸 🌸🌸🌸🌺🍃🌺🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 سلام علیکم با احترام : به آدرس : خیابان انقلاب ؛ بین ولی عصر و پل حافظ ؛روبه روی خیابان خارک /پ 787 _ آقای ترابی : تلفن : 66401747 و 66418299 مصحف محشی' 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌺🍃🌺🌸🌸🌸 🌸🌸🌺🍃🌸🍃🌺🌸🌸 🌸🌺🍃🌸🌼🌸🍃🌺🌸 🌸🌸🌺🍃🌸🍃🌺🌸🌸 🌸🌸🌸🌺🍃🌺🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: می توان به بعضی از استعدادهای صوتی شناخت پیدا کرد، 🔴مخصوصاً ارتفاع صوت،خواندن الفبای موسیقی است. برای اینکار باید کلمه طیبه «الله» را برمبنای الفبای موسیقی (دو، ر، می، فا، سل، لا، سی)با پرده صوتی که در گفتگوی عادی از آن استفاده می شود، ادا کرد. معمولاً هر صدایی قادر است یک تا یک و نیم «اکتاو» از الفبای موسیقی را ادا کند ـ بعضاً تا دو «اکتاو» ـ و بیش از آن در صداهای خارق العاده یافت می شود (شروع اکتاو از فرکانس عادی صحبت است.) ✅جلسۀچهارم : گامهای صوتی و سبکهای مختلف قرائت از نظر صوت 🔴هر صدایی یا سه مرحله مختلف دارد که عبارتست از: پائین صدا، توسط صدا، اوج صدا که به پائین ترین نقطه صوتی کف صدا و به بالاترین نقطه آن سقف صدا گویند. قاری قرآن هرگز نباید از این دو نقطه خارج بشود. لازم به ذکر است که در هر سه گام صوتی پرده های صوتی متعددی موجود است که خود آنها شامل «نیم پرده ها» و «ربع پرده ها» می باشد، البته شناخت آنهابرای قاریان قرآن ضرورتی ندارد، اگرچه دانستنش فضلی است. ✍در رابطه با استفاده از این گامها در قرائت قرآن، وجود دارد: 🎵قرائت بر مبنای ؛ در این سبک قاری قرآن در تلاوت خویش اگرچه با گام پائین و هم با گام اوج می خواند اما بازگشت صوتی او به گام توسط است. 🎵قرائت بر مبنای ؛ یعنی، برقرار کردن حالتی دور مانند بین گام پائین و گام اوج. طبعاً استفاده از گام توسط فقط در اوائل قرائت وجود دارد. در فاصله رسیدن از گام پایین به مبنای قرائت که گام اوج است، مختصری در گام توسط مکث می شود. ✍سبک اول به دو دلیل برتری دارد : 🔴1- با دقت در روایت شریفه ای از امام باقر و همچنین آیه شریفه ای از قرآن کریم، چنین استفاده می شود که قرائت بر مبنای گام توسط صوتی برتری دارد و آن روایت چنین است: 🔰فقال علیه السلام : : قرائتی را انجام بده که ما بین دو قرائت (صدای اوج و پائین) باشد. سَبیلا : در نماز نه فریاد کن و نه آهسته بخوان و بین این دو، راه مناسبی را انتخاب نما. 🔴2- اکثریت قراء مصری که صاحب سبک هستند، مبنای صوتی قرائتشان بر گام توسط است. ✅جلسۀ پنجم: : بدیهی است که جنس صدا را نمی توان تغییر داد؛ یعنی صدای بم هرگز زیر نخواهد شد، ولی می توان توانائیهای صوتی را افزایش داد؛ مثلاً صدایی که بم خوبی ندارد یا به هنگام استفاده از این گام صوتی نامطلوب و مضطرب است، با تمرین زیاد می توان تا حد محدودی این اضطراب را رفع نمود. همچنین صدایی که اوج کمی دارد، می توان آنرا تا حدودی با تمرین افزایش داد. تأکید بر روی محدودیت تغییر صوت به این علت است که بم و اوج هر صدایی متناسب با همان صدا آفریده شده است و با آن سنخیت دارد. اگر این تجانس و سنخیت حفظ نشود قرائت مطلوبی حاصل نخواهد شد. گاهی اوقات این عدم تجانس، در قرائت برخی از قاریان ممتاز قرآن ـ حتی قراء مصری ـ دیده شده است و مسلم است که این طریق قرائت با هدف قرائت که تلطیف نفوس قاری و مستمعین است، در تضاد می باشد. پس همانطور که در بحث شناخت صوتی گذشت، قاری قرآن باید صدای خویش را بشناسد و آنرا تحدید (کادربندی) نماید و هرگز از کف و سقف صدای خویش خارج نگردد. چه بسیار قاریان ممتازی بوده اند که صدای فوق العاده ای هم نداشتند ولی به این روش عمل نموده موفق شده اند و چه بسا در این هنر مقدس به استادی رسیده اند. پس هرگز نباید صدای خود را با دیگران مقایسه کرد. مثلاً چون فلان قاری، اوج خوبی دارد، من هم باید در حد آن بخوانم، هرچه می خواهد، بشود! ✅این چنین مقایسه ها و تقلیدها سبب عدم رشد در قرائت می شود. حال آنکه اگر به جای مقایسه، به پیشرفت و رشد تواناییهای خویش برسیم، به زودی موفق خواهیم شد و جزو قاریان ممتاز قرار خواهیم گرفت. ناگفته نماند که این مقایسه غلط در مسابقات قرائت، ناخودآگاه سنت قابل قبول شده است و داور صوت برای ارزشیابی ارتفاع صوتی قاریان، از روش مقایسه ای استفاده می کند، در صورتی که با توجه به مطالب یاد شده، باید زیر و بم هر صدا را با توجه به جنس صدا و بدون مقایسه با صداهای دیگر ارزشیابی نمود و این امری بدیهی است، زیرا اوج صدای تنور با اوج صدای باس قابل مقایسه نیست و این مقایسه سبب عدم ارزشیابی صحیح از قرائت قاریان می گردد. ✍در پایان لازم به ذکر است که برخی از قاریان قرآن که سمت استادی نیز دارند، بدون توجه به اینکه صدای شخص از لحاظ ارتفاع چه توانایی را داراست، به او امر می کنند که با داد زدن بسیار، اوج صدایش را گسترش دهد. ✅حاصل این ، ضایع شدن اصل صدای شخص است. یعنی این داد زدن ها نه تنها باعث رشد صوتی او نمی شودبلکه صدای خدادادیش رانیز تباه می سازد. 🔰بحث شناخت الحان و مقامات برای قاریان بحث_ادامه_دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا