eitaa logo
اسلام سیاسی | مومنی
2.4هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1هزار ویدیو
485 فایل
https://eitaa.com/eslamesyasi 🔸 در خدمتم 👇 @momeni1366
مشاهده در ایتا
دانلود
دیشب که ما در خواب ناز بودیم، فرانسه عجب ترقه بازی بوده هااااااا سلام بر مهد دموکراسی 😐🤨
🧐هیچ کس فکر نمی کرد که روزی یک باریکه کوچکی مثل این قسمت که رضا پالانی به آتاتورک شوهر داد به این میزان اهمیت پیدا کند. 🔴رضا خان اگر این باریکه به ظاهر ناچیز (آرارات) را به ترکیه نمی‌داد هیچ راه ارتباطی زمینی بین ترکیه و آذربایجان وجود نمی‌داشت، از طرفی یه مرز مهم بین ایران و ارمنستان از بین نمیرفت، مرزی که مسیر ورود ما رو به اروپا بود. https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فریب بزرگ ✅پرفسور مسعود درخشان دیشب این صوت را گوش دادم پیشنهاد میدم شما هم گوش کنید https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
طی کردن پله های ترقی با آسانسور
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جریان‌شناسی تاریخ و اندیشه معاصر 👤 دکتر موسی نجفی؛پژوهشگر حوزه تاریخ https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
حتما گوش کنید
1_3123990927.pdf
2.85M
📌کتاب دولتهای در تاریخ نویسنده: محمد جواد مغنیه ترجمه محمد بحرینی https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیش از ده بار تا الان این صحبت ها را گوش دادم... واقعا عالیه نمازجمعه بدون نهی از منکر مثل نمازشب خوندن در حالت جنابته https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
حجت الاسلام مؤمنی: رهاشدگی حجاب و عفاف به دوقطبی شدن جامعه می انجامد / نیاز فوری به جهاد تبیین و اجرای قانون عفاف و حجاب حجت الاسلام محسن مؤمنی حوزه/ فعال فرهنگی و رسانه‌ای کشور گفت: آنچه از وضعیت کنونی حجاب و عفاف و حیا در جامعه خصوصاً در ایام عید نوروز، مشاهده می‌شود نوعی رهاشدگی ماجرا و سپردن آن به خود مردم است که اگر چنین شود، باید کم کم شاهد درگیری‌های فیزیکی بین مردم باشیم و این یعنی تشدید دو قطبی در جامعه، همان چیزی که مقام معظم رهبری بارها در مورد آن تذکر داده‌اند و با آن مخالف هستند https://hawzahnews.com/xc9Tt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر تکان دهنده از اعتراضات فرانسه تصاویری که من و شما نباید ببینیم
1_1536342411.pdf
438.4K
متن كامل رنج‌نامه سید احمد خمینی خطاب به منتظری https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
کتاب دوقرن سکوت چاپ سی و هفتم، چاپ ۱۴۰۱ ! چقدر سر کلاس های جریان شناسی به این کتاب تاختم🧐 نگو چاپ سی و هفتم هم رو کرده https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
دیدگاه شهید مطهری در مورد کتاب دوقرن سکوت هرچند شهید مطهری کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را در جواب کتاب دو قرن سکوت نوشت ولی در آنجا نامی از کتاب نمی برد و فقط تز آن را نقد می کند. همچنین پس از آن هم زرین کوب از نظر اولیه خود بازگشت و در سال 1348 کتاب کارنامه اسلام را نوشت. حال معلوم نیست با چه اهدافی کتابی چنان سیاه و انحرافی که حتی نویسنده‌اش هم از آن عدول کرده، برخی در صدد بازنشرش هستند. برای مشاهده نقدهای شهید مطهری بر کتاب دو قرن سکوت بنگرید به اینجا: https://b2n.ir/z25666 https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
بمناسبت سالگرد برکناری منتظری از قائم مقامی رهبری👇 بی‌اعتنایی آقای منتظری به فرمان امام و عتاب آیت‌الله خامنه‌ای به وی آیت الله خامنه ای خطاب به منتظری: امام دارند دستور میدهند، شما تخلّف میکنید! آقای منتظری شما ولایت فقیه را قبول داری یا نداری؟ ⭕️بعد از اعتصاب آقای منتظری در حمایت از مهدی هاشمی در سال ۶۵، جلسه‌ای در حضور امام تشکیل شد برای بررسی این موضوع و احیانا پایان اعتصاب. در این جلسه آقای منتظری به توصیه‌های پدرانه امام اهمیتی نداد و بر موضع غلط خود پافشاری نمود. مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در آن جلسه در دفاع از امام، سخنان صریحی بیان فرمود که در ادامه از زبان خود ایشان روایت می‌شود: ▫️در آن جلسه [بررسی اعتصاب آقای منتظری در سال ۶۵] امام به ایشان اصرار میکردند که شما این کار را نکنید. لحن امام در آن جلسه خیلی لحن ملایم و مهربانانه‌ای بود. لحن آقای منتظری تند و ستیزه‌گرانه بود. من یادم نمیرود، امام آن شب بیحال هم بودند، همین طور یک وری به بالشی تکیه داده بودند. آقای منتظری هم طرف چپ ایشان با یک فاصله‌ای نشسته بود. ▫️من هم تقریباً رو بروی ایشان بودم و دوستان هم نشسته بودند. امام میگفتند نه، مصلحت نیست، کارهایتان را شروع کنید، ادامه بدهید، ایشان هم قرص و محکم میگفت نه. هِی امام استدلال میکردند، وجهی ذکر میکردند، ایشان با یک لحن تندی جواب میداد. این حالت طول کشید. شاید مثلاً ده بیست دقیقه یا بیشتر همین طور هِی امام یک چیزی میگفتند، خیلی با حلم. ▫️ماها هم تعجّب میکردیم و واقعاً از امام مستَبعَد بود که در مقابل ناسازگاری یک نفر این مقدار حلم به خرج بدهد و ملایمت کند و او با جواب‌های تندی چیزهایی بگوید. من حوصله‌ام سر رفت. یک مقداری گذشت، به امام گفتم: «آقا! اجازه میدهید من یک کلمه بگویم؟» ایشان مثل اینکه همچین یک نفس راحتی کشیدند. ▫️ رو کردم به آقای منتظری، گفتم: «آقای منتظری! شما با چه کسی داری حرف میزنی؟ ایشان مگر ولی‌امر من و شما نیستند؟ ایشان دارند دستور میدهند، شما تخلّف میکنید. شما ولایت فقیه را قبول داری یا نداری؟» ▫️ آقای منتظری ماند. خیلی تند شدم به ایشان. گفتم: «شما مثل اینکه نمیدانید با چه کسی دارید حرف میزنید. امام دارد به شما اصرار میکند، با ملایمت میگوید، دستور میدهد به شما، چندین بار تا حالا در خلال صحبت دستور دادند؛ شما همین طور هِی میگویید نه، نه. خب پس دستور ولی فقیه کجاست؟ شما چرا برخلاف مبانی خودت حرف میزنی؟» ▫️ ایشان ساکت شد؛ هیچی نگفت آقای منتظری. بعد چند لحظه‌ای گذشت و امام گفتند: «خب من میروم دیگر.» پا شدند رفتند. ▫️ماها افتادیم دور و بر آقای منتظری و با ایشان بحث‌کردن و ایشان واقعاً هیچ جواب هم نداشت یعنی آقای منتظری هیچ منطق قابل قبولی بر این اصرار نداشت. ▫️گفتیم خب اتفاقی نیفتاده، یک نفری است که متّهم به یک امری است و او را بازداشت کرده‌اند فقط اشکال کار این است که او با شما ارتباط دارد. آیا این موجب میشود که اگر کسی اتّهام پیدا کرد، تعقیب نشود؟ خب محاکمه میکنند. در محاکمه معلوم میشود مجرم است یا مجرم نیست. ▫️واقعاً ایشان هیچ حرف منطقی‌ای که بگوید، نداشت! ▫️خب خود ایشان از این حرفها دم میزد که باید فرقی نباشد، از این شعارها در بیانات ایشان گاهی دیده میشد. در اینجا ایشان درست نقطه‌ی مقابل این قرار گرفته بود. https://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=45771
اینو حتما بخونید حتمااااااا
https://www.aparat.com/v/zdKew 🔻مستند «قائم مقام» را امروز حتما ببینید حتمااااا https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
♨️ سه موج روشنفکری حوزوی ✴️ جریان روشنفکری حوزوی سه موج را تاکنون طی کرده است: 1️⃣ هضم در بدنه حوزه در دهه 60، انجمن سیاسی دفترتبلیغات اسلامی در قم شروع به کار کرده و افرادی همچون عبدالکریم سروش، مصطفی ملکیان، محسن کدیور و مصطفی محقق داماد در آن شروع به فعالیت کردند. طلیعه نظریات روشنفکرانه و مدرن این افراد باعث شد تا قاطبه حوزه نسبت به آنان واکنش نشان داده و آنها را از خود برانند. داغ‌ترین محوری که این عده درباره آن به بحث و جدل می‌پرداختند، امکان قرائت‌های مختلف با روش هرمنوتیکی از قرآن و روایات بود که مخالفین زیادی را علیه آنان به صف کرد. 2️⃣ ورود به دانشگاه‌ها از دهه هفتاد با تاسیس دانشگاه مفید توسط آیت‌الله موسوی اردبیلی و همچنین تحت تاثیر حملات حوزویان علیه جماعت روشنفکر، هجرتی اجباری برای روشنفکران حوزوی به وقوع پیوست. آنها از بدنه حوزه به دانشگاه‌ها رفته و این‌بار در قامت اساتید دانشگاه به نشر افکار روشنفکرانه خود پرداختند. حضور روشنفکران حوزوی در دانشگاه‌های کشور طی دو دهه 70 و 80 به صورت جدی قابل رصد است. از این جمله می‌توان به چند دانشگاه شاخص اشاره کرد: 🔶 دانشگاه مفید قم: این دانشگاه که موطن حلقه‌های اولیه روشنفکری در فضای سنتی شهر قم است، از همان ابتدا با هدف آشتی‌دادن دین و مدرنیته پا به عرصه فعالیت نهاد و اساتید زیادی را در دل خود جای داد. به جرات می‌توان مرحوم داوود فیرحی را از جمله اساتیدی دانست که در این دانشگاه فعالیت داشته و به عنوان یک روشنفکر حوزوی، تمام تلاش خود را در جهت تجددخواهی دینی و مدرن‌سازی فقه شیعی به کار بست. 🔷 دانشگاه ادیان و مذاهب قم: دانشگاه ادیان که امروز زیر نظر سید ابوالحسن نواب اداره می‌شود، از ابتدای دهه 70 و با عنوان موسسات مختلف آغاز به کار کرده و سعی کرده تا مبانی ادیان و مذاهب مختلف را به جماعت مشتاق در مباحث دینی معرفی نماید. به طور کلی می‌توان هدف از فعالیت این دانشگاه در زمان حال را نشر 3 مبنای کلی عُرفی‌سازی دین و اجتهاد، معنویت‌گرایی درونی و برجسته‌سازی عرفان در مقابل فقه در بین جماعت طلاب و دانشجو دانست که آقایان محمدسروش محلاتی، حمیدرضا شریعتمداری و مهراب صادق‌نیا مروجین آن هستند. 🔶 دانشگاه دارالحدیث قم: دانشگاه دارالحدیث که از دهه 80 تاسیس و توسط آقای محمدی ری‌شهری اداره می‌شود، یکی از مراکزی است که زمزمه‌های روشنفکری زیادی در زمینه‌های مختلفی کلامی و اعتقادی از آن برمی‌خیزد. یکی از مهمترین روشنفکران حوزوی یعنی آقای مهدی مهریزی در این مرکز فعالیت دارد که منظومه فکری خود را بر مساله برتری اخلاق بر دین پای نهاده است. ایشان در تلاش است تا با برجسته‌سازی مولفه‌های اخلاقی، در واقع از دین انسانیت و مشترک بین تمام انسان‌ها سخن بگوید. 🔷 دانشگاه تربیت مدرس تهران: دانشگاه تربیت مدرس تهران یکی از مراکز روشنفکرپروری است که اساتید حوزوی زیادی را در درون خود هضم کرده است. ابوالفضل شکوری از جمله روحانیونی است که در این دانشگاه فعالیت داشته و پروژه فکری خود را در مسیر جداسازی مقوله‌هایی مثل عدالت و سیاست از دین قرار داده‌اند. 3️⃣ تاسیس موسسات خصوصی حضور روشنفکران حوزوی در دانشگاه‌ها اگرچه که قدری از بار فشار حوزه بر آنان کم می‌کرد، ولی از طرف دیگر تسلط و نظارت فرهنگی حکومت جمهوری اسلامی بر خروجی دانشگاه‌ها نیز، محدودیت‌هایی را به اینان در مقام عمل تحمیل می‌کرد. از این رو در دهه اخیر روشنفکران حوزوی از محیط های دانشگاهی نیز گذر کرده و با تاسیس موسسات خصوصی، به نشر افکار خود پرداخته‌اند. برخی از مهمترین موسسات این جریان عبارتند از: 🔷 موسسه مفتاح کرامت قم به مدیریت سید ضیاء مرتضوی با تشکیل کارگروه فقهی، در مورد مسائل مختلف فقهی بحث کرده و از اساتید مختلف جهت بررسی آنها استمداد می‌طلبد. آقایان سید جواد ورعی و محمدرضا غفوریان از جمله روحانیون روشنفکری هستند که در کنار خود آقای مرتضوی در این موسسه، مقوله پراگماتیست را در جایگاه مسائل دینی دنبال می‌کنند. به نظر اینان دین خوب دینی است که در ساحت اجتماعی و فردی انسانی مفید بوده و کارایی داشته باشد. 🔶موسسه فهیم اصفهان یکی دیگر از موسسات جدیدالحدوثی است که ابتدا کار خود را از اصفهان آغاز کرده و امروز در قم دنبال می‌کند. آقای کاظم قاضی‌زاده رئیس این موسسه و مهمترین نظریه‌پرداز آن است. ایشان پروژه فکری خود و مسیر فعالیت این پروژه را بر محور عنصر تساهل و تسامح در زمینه‌های مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی قرار داده و به دنبال آن است تا روحیه تساهلی را در بین حوزویان و دینداران جا بیندازد. https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻توضیحاتی پیرامون نسبت حوزه‌های علمیه و جریان‌های روشنفکری https://eitaa.com/joinchat/432275478Ce1eec039cd
همینک انتقام سخت در حال تحقق است در قلب تل‌آویو
امشب براندازها فراخوان دادن اینجا نه هاااا تلاویو https://virasty.com/momeni1366/1679950387784902398