eitaa logo
اسلام سیاسی | مومنی
2.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
514 فایل
https://eitaa.com/eslamesyasi 🔸 در خدمتم 👇 @momeni1366
مشاهده در ایتا
دانلود
دانلود و تماشای برنامه سرچشمه | فصل اول | عماریار https://ammaryar.ir/product/scheshme1/
بسم ا... الرحمن الرحیم بنده با اینکه در امر موسیقی سر رشته ای ندارم و نمی توانم در حضور اهل فن، قضاوتی شایسته بکنم لکن به مقتضای طبیعت بشری، که قضاوت بر مبنا ذوق و قریحه انسانی و غرایض معنوی دارد، می توانم بگویم: اجرایتان خیلی خوب بود. از آقای افتخاری(علیرضا)، آقای مختاباد(سید عبدالحسین)، آقای فیروز بخت(مهیار) و همچنین بقیه آقایان که زحمت کشیدید، تشکر می کنیم. موسیقی هنر دقیقی است مقوله موسیقی، جزو مقولات مطرح در جامعه و به خصو ص در صدا و سیماست. البته در صدد نیستم که تبیین کلی ای در امر موسیقی داشته باشم. چون پرداختن به این مقوله، نیازمند شرایط خاص دیگر است. اینجا داخل استودیوی موسیقی جا دارد از بعد دیگری راجع به این هنر صحبت کنم: اساساً موسیقی، که در تقسیم بندی های علوم قدیم، از شعب ریاضی است و چون با دقت و محاسبه و اندازه گیری دقیق سروکار دارد، جزو بخش های دانش ریاضی محسوب می شود. هنر دقیقی است. به تعبیری دیگر، هنر موسیقی، محاسبه متکی به طبیعت و فطرت بشر است؛ که خرد انسانی، آن محاسبه را بر اساس تجربه استخراج کرده و برای آن پیشرفت قواعدی- موازینی گذاشته است. البته امروز که اروپایی ها و غربی ها در باب موسیقی پیشرفت های زیادی کرده اند و قواعد دقیق و منظم وضع نموده اند، وضعیت طور دیگری است. در گذشته که صحبت از مسائل مبتلا به امروز موسیقی نبود و بدیهه نوازی و بدیهه خوانی رواج داشت، خواننده ای بنای خواندن می گذاشت و نوازنده ی هنرمندی هم که بغل دست او نشسته بود، به نواختن می پرداخت. نوازنده اصلاً از قبل نمی دانست که خواننده چه می خواهد بخواند؛ لذا تا خواننده برای خواندن دهان باز می کرد او هم ساز خود را کوک می نمود و به هم نوایی مشغول می شد. یعنی هیچ قاعده ای که بر مبنای آن نت نوشته ای وجود داشته باشد، در کار نبود. من در این زمینه ها تجربه و آشنایی ندارم. اما از کسانی که از اهلیت در این هنر برخوردار بوده اند، شنیده ام حتی در زمان متداول نشدن نت، آنان که در امر نوازندگی یا خوانندگی فعال بودند، طبق فطرت و ذوقی سلیم، نظم منطقی را در کار معمول می داشته و قواعد را رعایت می کرده اند. هنر موسیقی، تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خداداد است هفت دستگاه اصیل موسیقی و دستگاه های فرعی آن، که تنها مربوط به موسیقی ایرانی نیست، بلکه در همه آهنگ های جهان وجود دارد، به گونه ای تکوین یافته، که هر صدایی شما در بیاورید، در یکی از آن دستگاه هاست. و در واقع همه آهنگ های غربی و شرقی در مجموعه این دستگاه ها می گنجد اگر توجه داشته باشید، مقام ها و گوشه های مختلف هر دستگاه از بدو شروع تا نقطه پایان، روند منظمی را طی می کنند؛ یعنی از جایی آغاز می شوند؛ فرود می آیند، فراز دارند تا جایی که تمام می شوند. همه این ها مبین حکمفرما بودن نظم در این هنر است. بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت: هنر موسیقی، تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خداداد است؛ که مظهر فطرت خدادادی در درجه اول، حنجره انسان ها و در درجه دوم ساز ها است که به دست انسان ها ساخته شده است. پس می بینید که پایه، پایه ی الهی است. حال اگر در این زمینه به سراغ سروده های مولوی بروم و بگوییم موسیقی، انعکاس صدای افلاک است و آن را به عالم عرفانی مورد اشاره او وصل کنیم، از واقعیات به تخیلات نقب زده ام. زیرا گفته های او در این خصوص، شبیه خیال است و نه واقعیت؛ و طبعاً مفهوم دیگری خواهد داشت. اما بی آن که دنبال خیال پردازی بروم، در عالم واقع، صدایی که از حنجره خواننده صادر می شود، با یک پایه الهی و خلقی که مربوط به خدای متعال است، مانند بنا مستحکم و وسیع، پر جاذبه و رنگین شکل می گیرد. اولین نتیجه ای که این بیان دارد، آن است که ما این هنر را در راه خدا مصرف کنیم. موسیقی جان دادن به بی جان هاست من این نکته را می خواهم به شما آقایان - اعم از خواننده، نوازنده، آهنگساز و موسیقی دان - عرض کنم که، این هنر ساخته و پرداخته نعمت های الهی را، که بر اساس یک ذوق و قریحه ذاتی و یک نظم و انتظام خردمندانه شکل می گیرد و در واقع جان دادن به بی جان هاست، در راه خدا و رضای او مصرف کنید. البته ما از دوران جوانی خودمان حرف های برخی از اهالی هنر را می شنیدیم، که روشنفکر مآبانه و واقعاً بی پایه واساس، مبتنی به این نکته بود که ما هنر را در راه فکر و پیش بینی و سیاست، به کار نمی بندیم. آنها که ادعای چنین داشتند، هنرشان - اعم از شعر و دیگر فنون - بیش از سایرین در خدمت سیاست ها قرار می گرفت. قصد ورود به چنین بحث ها را ندارم، اما می خواهم بگویم: هر کار که متکی به اراده انسان است، باید برای هدفی انجام گیرد. هر چه هدف متعالی تر باشد، آن کار یا هنر ارزشمند تر می شود. موسیقی غربی در مسیر بهتری از موسیقی شرقی حرکت کرده است. متأسفانه هدف موسیقی در شرق، منظورم ایران و کشورهای عربی است. و گر نه از وضعیت موسیقی در هند و چین و سایر ممالک خاور
دور، خبر ندارم. به هر حال، تاریخ موسیقی ایران در طول قرون ممتد - چه قبل و چه بعد از اسلام - را خوانده ام و از سیر و سر نوشت موسیقی عرب - به خصوص بعد از اسلام - مطلعم. آنچه بر اساس مطالعات خودم می توانم بگویم، این است که موسیقی در منطقه ما، برای هدف های متعالی به کار نرفته است و این به خلاف سیر موسیقی در اروپاست. میدانید که من به طور طبیعی از جمله آدم های غرب ستیزم. چنانکه هیچ ویژگی غرب، مرا مبهوت و مجذوب نمی کند. در عین حال، ویژگی های مثبت غرب را از روی محاسبه، تأیید می کنم. یکی از آن ویژگی ها، مقوله موسیقی است. درست است که در غرب، موسیقی های منحط وجود دارد. اما در همان نقطه از جهان، از دیر باز موسیقی های آموزنده و معنا دار هم بوده است؛ موسیقی ای که برای گوش سپردن به آن، انسان عارف واقف خردمند، می تواند بلیت تهیه کند، در سالن اجرای کنسرت بنشیند و ساعتی، از آن لذت ببرد. در غرب موسیقی هایی که گاهی یک ملت را نجات داده و گاهی یک مجموعه فکری را به سمت صحیح هدایت کرده، کم نبوده است. غرب برخوردار از چنین ویژگی ای نیز بوده و هست. در شرق که راجع به آن گفتم ( یعنی در محدوده جغرافیایی مورد اشاره ) متأسفانه موسیقی از چنین اعتبار و جایگاهی برخوردار نبوده است. موسیقی در این جا عبارت از آهنگ ها و آلات و ادوات لهو بوده؛ که فقها از آن به موسیقی لهوی حرام تعبیر کرده اند. فرض بفرمایید فلان خلیفه، شب دچار بی خوابی می شده است. موسیقی دان ها همراه با کنیزکان مغنی، بایستی می آمدند تا اسباب طرب او را فراهم کنند. موسیقی دان با آن خصوصیات که گفتم اهل خرد و قریحه و ذوق است بایستی خود را می شکست و انواع و اقسام هنرهای خویش را نثار می کرد تا خلیفه از حالت افسردگی که لازمه خونریزی ها، قساوت و خباثت های وی بود - بیرون می آمد! این وضعیت موسیقی در بارگاه خلفا و امرای عرب بود. یعنی همین قضیه، در مورد سلاطین ایران هم صدق می کند. پادشاهان که اهل موسیقی لهو بوده، و دربارهای موسیقی طرب داشته اند، کم نیستند. که از آن جمله می توان به دربار قاجار و پادشاهان آن سلسله اشاره کرد. توجه می کنید که موسیقی در خدمت چه جریان ها و کسانی بوده است؟! اینکه می بینید در کلمات فقها، موسیقی، مقوله ای حرام و ممنوع و دست نزدنی ونزدیک نشدنی است، به همین خاطر است. محفل خوانندگی و حضور متدینین برای شنیدن موسیقی پاک در منطقه ای که تاریخ موسیقی ما در آن شکل گرفته است، موسیقی معنای صحیح ندارد. شما باید به آن معنا و مفهوم صحیح بدهید؛ و در واقع باعث نجات آن شوید. حرف من با موسیقی دان ها این است که موسیقی را به سمت معنا و هدف های متعالی ببرید؛ هدف ها فراتر از هدف عیاشی فلان عاشق کذایی که بهمان معشوقه کذایی تر را دوست می داشته و چون مورد بی اعتنایی وی قرار گرفته و دلش شکسته است، می خواهد پای فلان ساز بنشیند و در اثر آهنگ و ترانه سوزناک، اشک از فراق بریزد! چنین هدفی در استعمال موسیقی ارزشمند نیست. چه ارزشی دارد که به خواهش دل یک نفر بسازند و بخوانند و بنوازند و آن اندیشه ریاضی و محاسبه علمی و منطقی را - که اعتبار موسیقی است - چنین خوار و ذلیل کنند؟! که برای هدف متعالی باشد. اگر چنین باشد، آن وقت می شود موسیقی را پاک و مقدس نامید. آن وقت می شود ما هم مثل غربی ها کنسرت داشته باشیم (عنوانش را مثلاً محفل خوانندگی بگذاریم، تا اصطلاح غربی به کار نبرده باشیم ) که مردم - اعم از معمولی و متدین - بلیت تهیه کنند و برای شنیدن ساز و آواز شما، به آن محفل بیایند. ملاکم فقه است، ملاحظه کاری نمی کنم توجهی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بایستی از طرف دست اندرکاران موسیقی نسبت به موسیقی صورت می گرفت، نگرفت. البته این بدان معنا نیست که کارها خوب انجام نشده است. مسلماً شده است که ما اینجا می نشینیم و به کار شما گوش می سپاریم. بنده آدمی نیستم که اگر موسیقی حرام نواخته شد بنشینم و به آن گوش بسپارم. آن چه در این مقوله، حرام بوده هنوز هم حرام است. در برخورد با حرام هم جای ملاحظه نیست ومن هم به عنوان فرد متشرع که ملاکم فقه است، ملاحظه کاری نمی کنم. منتها، تلاش هایی که بعضی از افراد دلسوز و مخلص در زمینه موسیقی از اول انقلاب کرده اند، خوب بوده است و این البته منهای توجه همه جانبه ای است که گفتم بایستی می شد، اما نشد. به هر حال از این به بعد می گویم که خواننده ها و نوازنده های ما، مردمان متدینی هستند که در مقوله موسیقی اصول را ملاحظه می کنند. رعایت اصول از جانب آنها موجب شده که نوارهای موسیقی تا حدودی از حال و هوای گذشته، خارج شود. امروز نوارهایی وجود دارد که یا مشکوک است و یا پاک و بی اشکال است. البته در کنارش نوارهای دارای اشکال هم وجود دارد. بعضی نواها واقعاً اشکال دارد اخیراً در پاسخ به سوال برخی از دوستان - آقای لاریجانی و دوستان صدا و سیما - گفتم: همه آن چه را که از صدا و سیما پخش می شود از حیث بل
ا اشکال بودن شرعی، تأیید نمی کنم. بعضی نواها واقعاً اشکال دارد. مسلماً آهنگ هایی که از آرشیو صدا و سیما بیرون می آید، حرام است. این آهنگ ها زمانی که به رسم دربار 'هارون الرشید' برای افرادی از خاندان فاسد قاجار و پهلوی، که مقلد هارون الرشید، آن هم نه در کشورگشایی و کشور داری و عرضه و لیاقت، بلکه در عیاشی و رذالت بودند، ساخته شده است. در این آهنگ ها و موسیقی ها ذره ای وجه حلیت نیست؛ اما تا دلتان بخواهد، در آن وجه حرمت هست. کلام از محسنات موسیقی ماست موسیقی را باید به سمت هدف متعالی بکشانید. این را هم فراموش نکنید که کلام از محسنات موسیقی ماست. اصلاً نقطه قوت در موسیقی فارسی و عربی، وجود کلام به صورت اغلبی است. یعنی غالباً چنین بوده که موسیقی با کلام همراه می شده است. مسلماً کلام بر جهت گیری کار مجموعه شما تأثیر می گذارد. به تعبیر دیگر در بعضی اوقات، کلام که با آهنگ نواخته شده همراه است، وجه هدایتگر دارد و این وجه در معنای عرفانی، اخلاقی، اجتماعی یاسیاسی کلام نهفته است. آن وقت است که می توان گفت: کلام هدایت گر، موسیقی را دارای جهت متعالی می کند. یک وقت است که آهنگ را با کلامی گمراه کننده همراه می کنید. فرض بفرمایید کلام، مبین سوز و گداز یک عاشق کاملاً جسمانی و مادی برای معشوقه خود است. سوز و گداز کذا هم به خاطراین است که عاشق به معشوقه دست پیدا کند و شب را با او تا صبح بگذراند! هیچ هدف دیگر ندارد و صد در صد هدف مادی است. مسلماً کلام که برای این مقصود گفته شود، حرام است. این هنر شماست که بگردد و شعر های خوب را پیدا کند. البته شعر های حافظ و سعدی هم، همیشه عرفانی نیست. چه بسا شعر جسمانی و مادی هم دارند. شعر را پیدا کنید و کلامی را بیابید که حقیقتاً معنای عرفانی یا اخلاقی داشته باشد؛ مثل خیل از غزل ها ی صائب و بعضی از شعرای سبک هندی، که از جنبه اخلاقی خوب و قابل قبولی برخوردار است. کلام هایی چنین را روی آهنگ های خود بگذارید، تا آثار پسندیده ای به وجود بیاورید. موسیقی را نجات دهید درخواست من از شما آقایان موسیقی دان ها و افرادی که در این زمینه بسیار مهم صاحب نظر و هنر هستید، این است که احساس مسئولیت کنید و موسیقی را نجات دهید. البته من دلم نمی خواهد مفاهیم با هم مخلوط شود. بعضی از موسیقی دان های سنتی اصیل و ریشه دار، گاهی می گویند که موسیقی قبل از انقلاب دچار ابتذال شده بود؛ ولی در دوران انقلاب الحمدا... آن ابتذال از بین رفت. من این را نمی خواهم بگویم. از دید یک متخصص، همان است که موسیقی دچار ابتذال شده بود. خوشبختانه، به خاطر محدودیت های قهری انقلاب، آن ابتذال ها از پیکر موسیقی فرو ریخت. من تقسیم دیگر را می خواهم مطرح کنم. چون تنها به این که آن ابتذال ها از بین برود، قانع نیستم. بلکه می گویم: در همین موسیقی غیر مبتذل سنتی عالمانه هم شما وظیفه دارید جهت گیر درست ایجاد کنید. هدف دار کردن موسیقی توقع من از شما، هدف دار کردن موسیقی است. من این توقع را هم از آقایان آهنگ ساز و موسیقی دان دارم. اگر شما توانستید این کار را بکنید، بدانید خشتی را خواهید گذاشت که نه برای تمدن ایران اسلامی، بلکه برای کل جهان محفوف به همان سیاستی که قبلاً عرض کردم، مبارک خواهد بود. حتی ممکن است دیگران هم در آینده، از این اهتمام شما، بهره ببرند. گفتم که از وضعیت موسیقی در هند و چین و خاور دور اطلاع زیادی ندارم و نمی خواهم درباره آن قضاوت کنم، اما بدانید در صورت هدف دار کردن موسیقی از طرف شما، موسیقی جهان عرب و شاید دیگر ممالک اسلامی هم، منتفع خواهد شد. موسیقی را هدف دار، جهت دار و معنا دار، اجرا و طراحی کنید و صبغه ها لهو را، از آن بزدایید. هنر انسان بی نهایت است. اگر به این اصل معتقدید، چه لزومی دارد گوشه های مطربی و لهوی را، که موجد تحرکات فیزیکی است از موسیقی حذف نکنید؟! شما می توانید با حذف آن گوشه های مخرب، گوشه های جدیدی به وجود آورید. کسانی که قبلاً گوشه های کذا را وضع، تبیین و تدوین کرده اند، مگر بالاتر از شما بوده اند؟ آنها البته انسان های با ذوق و دانشی بودند، چنان که شما هم هستید. من دعوت به غم انگیز بودن و بی ذوقی نمی کنم؛ بلکه دعوت من، به متعالی شدن و پدیده موسیقی را از ابتلائات مادی بشر بیرون کشیدن و فراتر آوردن است. امیدوارم به این دعوت، جواب مثبت داده شود و موسیقی را به سمت متعالی شدن سوق دهید. اگر شما هم اقدام نکنید بالاخره گروهی می آیند و به این روش تکاملی عمل می کنند. به هر حال، بشر در زندگی ناگزیر از تکامل است. موسیقی ارزشمند برای انسان های خردمند و صاحب اندیشه در زمینه موسیقی، باید آثاری پدید آورد که برای ملت ها و انسان های صاحب اندیشه و خردمند، راه گشا باشد. والا اینکه هر آدم بی سر و پا و هر لات عرق خور از موسیقی التذاذی ببرد و خیال کند ویژه او ساخته شده است، ارزش و اهمیت ندارد. موسیقی ای ارزشمند است که انسان های خردمند و صا
حب اندیشه و افرادی که یک حرکت و تشخیص شان گاهی دنیایی را تکان می دهد، از آن بهره ببرند و استفاده کنند. سمفونی بتهوون و شور "امیراف" به یاد دارم در زمان گذشته که ما مشغول مبارزه بودیم یک وقت بحث از موسیقی و سمفونی های بتهوون پیش آمد. از برخی مطلعین شنیدم که شور «امیراف» در جنگ جهانی، باعث نجات شوروی، شده بود! از همین آهنگ شور موسیقی شما، آهنگساز و نوازنده ای در شوروی، قطعه ای ساخته که ملت را تکان داده است! من اگر چه «امیراف» را نمی شناسم و شور او را نشنیده ام اما می دانم «شور» چیست و می دانم که انسانی با قریحه می تواند با یک آهنگ، ملتی را منقلب کند و تکان دهد. به دنبال مسائلی چنین، در وادی موسیقی باشید. اینکه از صدا و سیما اسم می برم، بدین معنا نیست که وزارت ارشاد را فراموش کنم. وزارت ارشاد هم جزو موظف ترین هاست. اما شما جزو متعهد ترین و موظف ترین ها هستید. پس به سراغ این کار بروید. به هر حال باز هم از آقایان تشکر می کنم و امیدوارم خداوند کمک تان کند و انشاء ا... بتوانید همان طور که رضای خداست و مورد خواست انقلاب و اسلام است، پیش بروید و عمل کنید. والسلام علیکم و رحمه ا... منبع: هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری، چاپ و نشر: دفتر نشر و فرهنگ اسلامی، چاپ ششم ۱۳۷۷
🔻 نوروز ۱۴۰۱ را با کتاب «مسجد رهبر» گذراندم. 📖 کتابی خوب، با متنی روان و موضوعی جذاب. 📚 موضوع کتاب، تاریخ شفاهی مسجد کرامت است، مسجدی جریان ساز در متن حوادث قبل از انقلاب در قلب مشهد مقدس با جلوداری طلبه جوانی به نام سیدعلی خامنه‌ای. 🔹 نام مسجد کرامت با نام آیت الله گره خورده است. 🔸همیشه درباره مسجد کرامت و جلسات سخنرانی قبل از انقلاب حضرت آقا در آنجا، چیزهایی شنیده و خاطرات پراکنده‌ای خوانده بودم. 🔻 اما اصلا فکر نمی کردم که یک مسجد، اینقدر ماجرا داشته باشد. ☑️ برای خودم که مدت زیادی را پیش‌نمازی کرده‌ام و اهل مسجد و منبر بوده‌ام، تجربه و زاویه نگاه جدیدی بود. ↙️ شاید بتوان نوآوری و خلاقیت در سبک سخنوری همراه با ارائه محتوای ناب و بروز به جوانانِ تشنه معارف اسلامی، آن هم توسط روحانی جوان و پرشور آن سالها یعنی سیدعلی خامنه‌ای را نقطه عطف داستان این مسجد دانست. ◀️ به همه دوستان عزیزم به ویژه طلاب و مبلغین گرامی و همچنین علاقه مندان به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی پیشنهاد میکنم تا این کتاب را با دقت مطالعه کنند. ✅ با خواندن این کتاب، هم با بخش مهمی از شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای آشنا می‌شوید و هم اطلاعات خوبی درباره جریانات سیاسی و اجتماعی قبل از انقلاب در مشهد پیدا می‌کنید.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | خاطره رهبرانقلاب از جلسات قرآنی مسجد کرامت مشهد 🏷 🌙 @Khamenei_ir
مستند روایت رهبری / قسمت اول، دوم، سوم https://khl.ink/f/41750
یادداشتی بر کتاب "امواج اراده ها" به اسم حکیم عجب کتابی بود نقش یک شتاب‌دهنده خطی را دارد برای امید به قول راوی ما نابلد هستیم ولی ناامید نیستیم کاشکی مدیران دولت هم کمی وقت داشتند تا از این کتاب‌ها بخوانند تا بدانند نخبه ما سروکله زدن باقوانین مملکت را هم جزو جنگ خودش می‌داند باید بدانیم هرجایی در علم و تکنولوژی قوی شدیم، لحن تحقیرشان تغییر می‌کند دنیا کم کم دارد اعتراف می‌کند که توانستیم در کنار مقاومت، پیشرفت داشته باشیم در حالی که از صفر شروع کردیم و این برای استکبار خطرناک هست به امید روزی که روایت پیشرفت این سرزمین، نقل مجالس و محافل باشد. ۱۹فروردین ۱۴۰۱ ابراهیم دهقان
کتاب "برپا" را خواندم، خاطرات آقای اصغر بمانی. کتابی خوب، حاوی خاطرات یکی از معلمان خلاق و خوش ذوق یزدی. هرچند به نظرم نویسنده میتوانست کتاب را بهتر از این در بیاره اما کار درخور تحسینی است پر از خاطرات قشنگ و تجربه‌های زیبای تربیتی. یه جاهایی معلوم نیست نویسنده میخواد چه چیزی رو روایت کنه. خط تعلیق که باید مخاطب را تا انتها بکشونه، بعضاً گم میشه. بعضی قسمت ها اصلا لازم نبود بیاد چرا که ربطی به رسالت و هدف کتاب نداره. جای جلسات و شخصیت های فرهنگی و دینی و تربیتی یزد توش خیلی خالی بود. تجربیات تربیتی آقای بمانی را خصوصا در پایان کتاب، آورده ولی اشاره ای به جریانات فرهنگی و تربیتی یزد دقیقا در همون برهه نداره. گویا مصاحبه کننده، هنگام گرفتن مصاحبه از راوی، به این بخش ها دقت نداشته و از راوی سوال نکرده. در مجموع کتاب خوبیه که به همه دوستان پیشنهاد میکنم تا مطالعه کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥به بهانه رحلت شهادت‌گونه استاد نادر طالب زاده، منت بگذارید و با حوصله فیلم ۵ دقیقه ای بالا را کامل ببینید، به نظرم تحمل آثار ترور شخصیتی مثل آنچه با مرحوم طالب زاده کردند از ترور نظامی و فیزیکی سخت‌تر است... 👇😞👇🥺👇 مرحوم نادر طالب‌زاده: "اگر اسرائیل می‌خواست من را خسته کند بهتر از این نمی‌توانست!!!" برادر و خواهر عزیز! اگر در "جمهوری اسلامی" اینطور نسبت به شما نامهربانی شد و باز دست از آرمان‌های "انقلاب اسلامی" برنداشتید، بدانید عاقبت به خیر خواهید شد مثل آوینی، مثل طالب‌زاده و ... بعضی‌ از چهره‌های سیاسی به خاطر کوچک‌ترین نامهربانی نسبت به خود، می‌شوند منتقد رهبری! برخی به خاطر کوچک‌ترین برخورد به حق یا ناحقی، شمشیر می‌کشند و در صف معاندین، همصدا با دشمن، علیه نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی موضع‌ می‌گیرند! امام علی علیه السلام می‌فرمایند: اگر با شمشیرم بر بینی مومن بزنم که با من دشمن شود دشمنی نخواهد کرد و اگر تمام دنیا را بر سر منافق بریزم تا مرا دوست بدارد دوست نخواهد داشت و این بدین خاطر است که بر زبان رسول خدا (ص) جاری شد که ای علی: تو را مومن دشمنی نکند و منافق دوستی ننماید.نهج البلاغه
✅ ساداتی نژاد؛ وزیر کشاورزی 🔹 برای جبران افزایش قیمت آرد و به‌تبع آن گرانی ماکارونی و...، طی روزهای آینده دولت با واریز یارانه این افزایش قیمت را جبران خواهد کرد که بیشتر از هزینه ناشی از این گرانی‌ خواهد بود. 🔹یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی در ایران ۳۸ هزار تومان است که در آن سوی مرزها تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همین باعث قاچاق زیاد آن شده بود. 🔹آزادسازی آرد برای نان فانتزی و ماکارونی و امثالهم، هرچند تصمیم سختی بود اما جلوی فساد را خواهد گرفت و با پرداخت یارانه مستقیم به مردم، هزینه تحمیل‌شده جبران خواهد شد. 🔹 شرایط جدیدی در امنیت غذایی جهان ایجاد شده، برای امنیت غذایی کشورمان به علت قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، تصمیم به آزادسازی آرد برای مصارف صنعتی گرفتیم. ✅ میرکاظمی؛رئیس سازمان برنامه و بودجه 🔹برای نانوایی‌هایی که نان مردم را تهیه می‌کنند، هیچ تغییری در قیمت آرد داده نشده است و کمافی السابق قیمت آرد نانوایی‌ها ثابت است. 🔹این افزایش اخیر قیمت برای بخش صنف و صنعت بوده که هیچ قیمت‌گذاری‌ای روی کالاهای آن نمی‌شده است. 🔹وقتی یارانه‌ای چندین سال به این صورت تخصیص می‌یابد، فساد آن هم سیستمی می‌شود. بهترین راه این است که اثربخشی یارانه‌ها را خود مردم به‌صورت مستقیم ببینند و یارانه به‌صورت سر راست به خود مردم پرداخت شود. 🔹اگر این اصلاحات قیمتی صورت بگیرد و پرداخت یارانه، نه حذف یارانه، بلکه پرداخت یارانه مستقیم به خود مردم انجام شود، بسیاری از این ظرفیت‌ها برای کشور فعال خواهد شد. 🔹ما یارانه‌ها را حذف نمی‌کنیم، بلکه آن را به‌صورت بهینه بازتوزیع می‌کنیم یا به عبارت بهتر، آنها را اثربخش می‌کنیم، یعنی از حالتی که طی آن یارانه‌ها به شبکه‌های غیراثربخش می‌رود و به دست مردم نمی‌رسد، این فرایند را اصلاح می‌کنیم تا یارانه‌ها را مستقیماً به دست مردم برسانیم. 🔹همین‌جا بار دیگر تأکید کنم که درباره نان، تا امروز هیچ تغییری در قیمت آرد نانوایی‌ها صورت نگرفته است. ✅ ابراهیم صیامی مدیرکل آینده‌پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد 🔹با استفاده از زیرساخت بانکی، مردم به هنگام خرید نان، به همان قیمت قبلی پول پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند. مزیت این کار این است که افرادی که بیش از الگو مصرف کنند باید الگوی مصرف را اصلاح یا به قیمت آزاد خریداری کنند. برای هر کد ملی یارانه نان ثبت می‌شود و با هر کارت بانکی امکان خرید نان وجود دارد. ✅ رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم 🔹با حذف ارز یارانه ای انواع نان‌های فانتزی، از این به بعد قیمت این محصولات به صورت عرضه و تقاضا و رقابتی است و نرخ نامه یاد شده در فضای مجازی صحت ندارد. ◀️ چرا از انتشار اظهارات مسئولان صرف نظر میکنید؟! ◀️ چرا اظهارات مسئولان دیده نمیشود؟! ◀️ چرا در تحلیلها و اظهارنظرها، سخنان مسئولان لحاظ نمیشود؟!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند صداوسیما از خیانت هایی که محمد هاشمی رفسنجانی و ظریف و روحانی در حق کردند...
مجموعه مستند «ضد» از شبکه مستند https://www.doctv.ir/program/233680/1
مجموعه مستند ظهور غول های صنعتی نظامی https://www.doctv.ir/Program/243300
مجموعه مستند کلاشینکف های آمریکایی https://www.doctv.ir/program/192592
🔻🔻🔻🔻🔻🔻 بازخوانی// *واقعیت ارزانی در زمان "محمدرضا شاه" بر اساس اعداد و ارقام مقایسه ای قبل و بعد از انقلاب* *1⃣خرید خودرو:* سال ۱۳۴۹ که پیکان ۱۸ هزار تومان بود. حقوق یک کارمند رسمی در ماه ۲۰۰ تک تومانی یعنی دو هزار ریال بود. یعنی اگر در زمان شاه یک کارمند می‌خواست پیکان بخرد باید حقوق ۹۰ ماه یعنی ۷/۵ سالش را پرداخت میکرد! و یا یک مدیر دبیرستان که حقوقش ۵۰۰ تک تومانی و خیلی هم بالا و عالی بود باید حقوق ۳۶ ماهش را بابت خرید پیکانی که نه کولر داشت، نه هیدرولیک بود و نه ترمزش ضد قفل بود، پرداخت می‌کرد. اهالی یک روستا با ۳۰ خانوار، با مشارکت هم توانسته بودند یک نیسان دست دوم! به قیمت ۱۵ هزار تومان آن هم قسطی بخرند، تا بتوانند با هم به شهر نزدیک خود بروند و شیر و لبنیات بفروشند و مایحتاج خود را خرید کنند.!!! ولی امروز، عمده روستائیان خود صاحب یک نیسان یا ماشین دیگر هستند.!! در آن زمان سالانه، کلاً ۳ هزار پیکان در کشور تولید می‌شد که آنهم به سختی فروخته می‌شد چون مردم توان خرید نداشتند... اما الان سالانه حدود ۱ میلیون *(حدود ۳۵۰ برابر زمان شاه)* انواع خودرو تولید می‌شود و برای خرید آنها به علت کمبود تولید و قدرت بالای خرید مردم، صف و نوبت است!! *2⃣قیمت دلار:* سال ۱۳۵۰، هر دلار آمریکا به قیمت آزاد ۱۰۵ ریال فروخته می‌شد. کارمندی که حقوق ماهیانه‌اش ۲۰۰ تک تومانی بود می‌توانست با حقوق ماهانه‌اش تقریباً *۲۰ دلار* بخرد. الآن یک کارگری که حداقل دستمزد را می‌گیرد می تواند با دستمزد یک ماهش *۱۲۰ دلار* ۲۵هزارتومانی بخرد. ضمن اینکه قیمت دلار، تنها شاخص اقتصادی نیست و در کنار آن شاخص توسعه انسانی، کاهش فقر ، ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی و... هم هست که همگی رشدچشمگیری داشته اند. مثلاً در سالِ ۱۳۵۰ دستمزد روزانه‌ی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی ۲۵ تا ۳۰ ریال بود. یعنی یک کارگر اگر سه روز و نیم کار می‌کرد می‌توانست *۱ دلار* بخرد. در حالی که امروز همان کارگر در شهر فردوس دستمزدش ۲۰۰ هزارتومان است و با سه روز و نیم کار می تواند *۲۸ دلار* ۲۵هزار تومانی بخرد! *3⃣اقلام مصرفی:* زمان شاه یک حلب ۴/۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹ تک تومانی قیمت داشت! و کارگری که مزد روزانه اش در سال ۵۴، ۵۰ ریال بود تقریباً مزد ۶ روزش را می‌بایست بابت *۱ حلب روغن ۴/۵ کیلویی* پرداخت می‌کرد. در حالی که امروز یک کارگر ساده با ۶ روز کارش می تواند بیش از *۱۰ حلب روغن ۴/۵ کیلویی* ۱۲۰ هزار تومانی بخرد! سال ۵۴ مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته می‌شد و مزد کارگر در شهر فردوس ۶۰ تا ۷۰ ریال بود. یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزش را می‌پرداخت نهایتاً *۶۷۰ گرم مرغ* خریداری می کرد. در حالی که امروز با دستمزد روزانه ۲۰۰ هزارتومانی‌اش و با گرانی شدید مرغ قریب *۵ کیلوگرم مرغ* می‌تواند بخرد. سال ۵۴ قیمت یک موتور سیکلت یاماها ۱۰۰ خارجی ۵۶۰۰ تومان بود. کارمندی که حقوقش عالی بود یعنی ماهانه ۵۰۰ تومان می‌گرفت اگر می‌خواست موتور بخرد می‌بایست تقریبا حقوق یکسالش را پرداخت می‌کرد و اگر یک کارگر با مزد روزانه ۶ تومانی‌اش می‌خواست موتور بخرد می‌بایست *مزد ۹۳۴ روز کار* یعنی ۲/۵ سالش را پرداخت می‌کرد. در حالی که امروز می تواند با ۵ ماه کار یعنی *مزد ۱۵۰ روز کار* یک موتورسیکلت ۱۲۵ بخرد. در زمان شاه نان سنگک ۵ ریال بود. کارگری که در روز ۶ تک تومانی مزد میگرفت *میتوانست ۱۲ عدد نان سنگک* بخرد. همین بود که مردم حاشیه شهرها و حلبی آبادها نان خوردن نیز نداشتند.!!!! ولی امروز کارگر با مزد یک روزش *می تواند بیش از ۶۰ عدد نان سنگک* ۳هزار تومانی بخرد. *4⃣خدمات عمومی:* در طول ۵۷ سال حکومت پهلوی‌ها، کل شهر فردوس ۳۲۰ شماره تلفن هندلیِ غیر خودکار داشت. و بجز دو بخش سرایان و بُشرویه که هرکدام ۳ یا ۴ خط تلفن هندلی داشتند، در کل روستاهای استان خراسانِ بزرگ فقط ۳۱ روستا دارای یک خط تلفن برای تماس عموم مردم بودند. در حالیکه از ابتدای انقلاب تا سال ۶۴ یعنی در عرض ۶ سال، همین فردوس دارای ۲ هزار شماره تلفن خودکار شد. و در سال ۷۴ بالغ بر ۹۵% روستاهای فردوس دارای تلفن خودکار خانگی شدند. کل شهر مشهد در ۵۷ سال حکومت پهلوی‌های ، ۴۱۰۰۰ شماره تلفن داشت. که درسال ۷۴ یعنی در عرض ۱۶ سال ۱۹۴/۰۰۰ شماره‌ی جدید به مردم واگذار شد. امروز کار به جایی رسیده است که هر کس به خط تلفن نیاز داشته باشد با مراجعه به مخابرات آن را برای هرجای شهر که بخواهد، دریافت می‌کند. در زمان شاه از برق سراسری و آب لوله کشی و راه آسفالته در روستاها خبری نبود و این یعنی انواع گرفتاری‌ها و عقب‌ماندگی‌ها و نیز شیوع انواع بیماری ها بین مردم و... اگر وضع مالی‌ات خوب بود، تازه می توانستی به پزشک هندی، پاکستانی و بنگلادشی مراجعه کنی!!! *5⃣صدا و سیما:* در زمان شاهِ انگلیسی کل ا
یران فقط یک شبکه‌ و در سالهای آخر حکومتش دو شبکه تلویزیونی داشت که آنهم ساعت ۴ بعد از ظهر شروع و ۱۱/۵ شب تمام می‌شد. در حالی که بعد از انقلاب و تا امروز تعداد شبکه‌های تلویزیونی چنان زیاد و شبانه روزی شده که بسیاری از مردم برخی از شبکه را نمی شناسند! *6️⃣ وضعیت دانشگاه و دانشجو:* در زمان شاه دانشگاه فقط در مراکز معدودی از استانها دائر بود و در هیچ شهر کوچک و بزرگ دیگری دانشگاه وجود نداشت. تعداد دانشجویان سراسر کشور به ۵۰/۰۰۰ نفر نمی‌رسید در حالی که امروز بیش از ۵۰ دانشگاه دولتی در سراسر کشور و دانشگاه آزاد اسلامی با حدود ۱۴۰ واحد دانشگاهی در داخل و بیش از ۱۰ واحد دانشگاهی بین المللی در سایر کشور ها مشغول فعالیت هستند. قریب ۴/۰۰۰/۰۰۰ دانشجوی دختر و پسر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا در این دانشگاه‌ها اشتغال به تحصیل دارند یعنی قریب ۸۰ برابر زمان پهلوی! در زمان شاهِ پهلوی جوّ مدارس و دانشگاه‌ها‌ بگونه‌ای بود که‌ بی‌حجابی را تشویق و حجاب را تحقیر و مذمّت می کردند. لذا دختران اکثراً و به اجبارِ محیط، بی‌حجاب‌ به‌ مدارس‌ و دانشگاه‌ها می‌رفتند و بسیاری از دختران ایرانی که استطاعت مخارج تحصیل را نیز داشتند، بخاطر همین اجبار، از تحصیل محروم بودند... *منبع: آرشیو روزنامه‌های دوره پهلوی از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷* *حق جو، حق گو و حق پذیر باشیم...*
گفت‌وگوی جالب با معلم زبان انگلیسی آیت‌الله خامنه‌ای/ رهبر انقلاب دو بار بینوایان را خوانده‌اند 🔹مهدی نوروزی، معلم زبان انگلیسی رهبر انقلاب: وقتی اولین بار ‌ایشان را زیارت کردم برای خود من خیلی جالب بود که اتاق مطالعه و کتابخانه‌شان با گلیم فرش شده بود. با میز‌های مطالعه‌ای کوچک و کنار آن سماوری قرار داشت و همیشه بساط چای برقرار بود. کتاب‌هایی که اطراف همین میز پراکنده بود، مثلا کتاب «جنگ نیشکر در کوبا» بود یا کتابی در رابطه با کودتای ۲۸ مرداد. 🔹من در خاطراتم هم نوشته‌ام که ‌ایشان مطالعات گسترده‌ای داشتند. یک روز از من پرسیدند شما کتاب «فونتامارا» را خوانده‌اید؟ گفتم بله خوانده‌ام.کتابی دیگر را پرسیدند. گفتم نه. توصیه کردند حتما این کتاب را بخوانم. 🔹یادم نیست جلسه چندم تدریس زبان انگلیسی بود که‌ ایشان یک رمانی به من دادند به نام «تام پین». انصافا هم کتاب خوبی بود و هنوز هم در کتابخانه‌ام دارم. 🔹ایشان کتاب «بینوایان» را دو بار خوانده‌اند. در واقع اغلب این کتاب‌هایی که مشهور است، ‌ایشان خوانده‌اند.
هدایت شده از  هادرون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای سرود سلام فرمانده توسط صالح مومنی ان شاالله زیر سایه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سالم و پایدار باشند. @haderoon
اوکراین محور جنگ سرد جدید.mp3
46.46M
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: اکراین ، محور جنگ سرد جدید 📌 به همت مرکز نسرا سازمان فضای مجازی لرستان - ازنا 🗓 ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴۰۰ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
نظم جدید جهانی در قرن مستضعفین.mp3
29.45M
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: نظم جدید جهانی در قرن مستضعفین 📌 به همت اندیشکده دین و زندگی ارومیه 🗓 ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴۰۰ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
14000221.mp3
27.88M
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: فرمانده همیشه زنده 🔹 پاسداشت ششمین سالگرد سردار شهید حاج محمد ناظری 🗓 ۲۱ اردیبهشت ۱۴٠۱ ۱۴۰۱ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi