[حقیقت الاسرار: پژوهشی پیرامون اسرار افرینش فرزندان ادم در عوالم پیشین - دلیل سوم: اعمالی كه توسط معصومین (علیهم السلام) برای تبدیل شقاوت به سعادت توصیه شده است - صفحه ۳۰۶]
عبداللّه بن میمون قداح گوید: محضر مبارك امام صادق (علیه السلام) عرض كردم: كسى كه به زیارت قبر حضرت حسین بن على (علیهما السلام) برود در حالى كه عارف به حق آن جناب بوده و بدون تكبر و نخوت به زیارت آن جناب مشرّف شود ثوابش چیست؟ حضرت فرمودند: هزار حج مقبول و هزار عمره پذیرفته شده برایش مى نویسند و اگر شخص، شقى باشد او را سعید گردانند و پیوسته در رحمت خداوند عزوجل غوطه مى خورد. [۱]
----------
[۱]: . عَن عبداللّه بْنِ مَيْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَن أَبِي عبداللّه (علیه السلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا لِمَن أَتَى قَبْرَ الْحُسَيْنِ (علیه السلام) زَائِراً عَارِفاً بِحَقِّهِ غَيْرَ مُستَكبِرٍ وَ لَا مُسْتَنْكِف قَالَ يُكْتَبُ لَهُ أَلْفُ حِجَّةٍ وَ أَلْفُ عُمْرَةٍ مَبْرُورَةٍ وَ إِن كَانَ شَقِيّاً كُتِبَ سَعِيداً وَ لَم يَزَل يَخُوضُ فِي رَحْمَةِ اللّه عَزَّوجَلَّ. كامل الزيارات: ۱۴۵
[محکمه قضایی - جانشینان محکوم ! ( بدعت های خلفای سه گانه : ابوبکر ، عمر و عثمان ) - مخالفت هشتم - صفحه۱۷۳]
بر اثر قتل عمر، عثمان دست و پاي خود را جمع كرد.
گرچه سرانجام كار او خيلي بدتر از عمر شد، ولي ابتدا چون تصور ميكرد كه سحرخيزي نمودن و در آن تاريكي به مسجد رفتن عمر دخالتي در قتل وي داشته، از ترس اين كه دچار يك ابولؤلؤ ديگري نشود😂 وقت نماز صبح را تغيير داد. يعني نماز صبحي كه اول وقت آن طبق آيه قرآن (و قرآن الفجر) مقارن با طلوع فجر است به بعد از فجر انداخته گفت: وقتي خوب هوا روشن شد تازه وقت گذاردن نماز صبح است. يعني اول طلوع فجر هنوز وقت نماز صبح نشده در آن وقت جايز نيست... و از آن طرف براي پابرجا
نمودن اين سخن آن قدر روايت از زبان همان راويان كذايي (بنو اميه اي ها) جعل كرد، تا امر را جداً مشتبه ساخته، كاري كرد كه اكثر پيروان وي حاضر نشده و نمي شوند اول طلوع فجر نماز بخوانند. بلكه به اندازه اي در اين عقيده پابرجا شده اند كه يك چنين نمازي را كه قرآن به آن گواه و سالها عمل رسول خدا و دو خليفه بر آن پايه نهاده شده بود، بدعت و شايسته عمل نمي دانند...
ارسال شده توسط کتابخوان قائمیه
https://www.ghbook.ir/Book/9573
نماز امام حسن مجتبی در روز دوشنبه
یکی از مجربترین راههای توسل به این حضرت، نماز امام حسن مجتبی در روز دوشنبه است که برای جمیع حاجات سفارش شده است. از شب دوشنبه (شب یکشنبه که فردای آن دوشنبه است) تا دوشنبه هفته بعد هر شب پیش از خواب وضو بگیرد و نماز امام حسن مجتبی (ع) به روش گفته شده را بخواند. پس از نماز دعای توسل را خوانده و در فرازی که متعلق به امام حسن مجبتی (ع) با زبان ساده خود بگوید یا امام حسن مجتبی یا امام مظلوم و غریب کلید حل مشکلاتم در دستان شماست، مرا دریاب و بعد ادامه دعای توسل را تا پایان آن بخواند. سپس مبلغی در حد توان به عنوان صدقه در نظر بگیرد و روز هشتم که ختم شد، صبح روز نهم تا ظهر این صدقه را به مستمند برساند. انشاءالله در آن هفته به حاجت خود برسد البته با این شرط که با اعتماد قلبی انجام گردد.
مؤلف گويد كه سيد بن طاوس در جمالُ الأُسْبُوع از براي هريك از ائمه(عليهم السلام) نمازي با دعا ذكر نموده شايسته است در اينجا ذكر شود فرموده (نماز امام حسن عليه السلام ) در روز جمعه و آن چهار ركعت است مثل نماز اميرالمؤمنين (عليه السلام)، نماز ديگر از آن حضرت در روز جمعه و آن نيز چهار ركعت است در هر ركعت حمد يك مرتبه و قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ بيست و پنج مرتبه
(دُعاءامام حسن عليه السلام )
اَللّهُمَّ اِنّي اَتَقَرَّبُ اِلَيْكَ بِجُودِكَ وَكَرَمِكَ،
خدايا!به اميد جود و كرم تو به سويت تقرّب مي جويم،
وَاَتَقرَّبُ اِلَيْكَ بِمُحَمَّد عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ،
و به دوستي محمّد بنده و فرستاده ات به سوي تو تقرّب مي جويم،
وَ اَتَقَرَّبُ اِلَيْكَ بِمَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبينَ وَ اَنْبِيآئِكَ وَ رُسُلِكَ،
و به فرشتگان مقرّب به پيشگاه تو تقرّب مي جويم،و به پيامبران و فرستادگانت
اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ عَلي آلِ مُحَمَّد،
كه بر محمّد،بنده شايسته و فرستاده ات و بر خاندان محمّد درود فرستي و از لغزشم درگذري،
وَ اَنْ تُقيلَني عَثْرَتي، وَ تَسْتُرَ عَلَيَّ ذُنُوبي وَ تَغْفِرَها لي،
و گناهانم را بر من بپوشاني،و آنها را بيامرزي،
وَ تَقْضِيَ لي حَوآئجي، وَ لا تُعَذِّبْني بِقَبيح كانَ مِنّي،
و نيازهايم را برآورده سازي،و به كار زشتي كه از من سرزده عذابم نكني،
فَاِنَّ عَفْوَكَ وَ جُودَكَ يَسَعُني، اِنَّكَ علي كُلِّشَيْء قَديرٌ
چه همانا عفو و بخشش تو بر من فراگير است،به يقين تو بر هر كاري توانايي.
عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ شَمُّونٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بـْنِ عـَمـْرِو بْنِ الْأَشْعَثِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيِّ عَنْ يَحْيَي بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بـْنِ الْحـَسـَنِ
عـَنْ أَبـِي عـَبـْدِ اللَّهِ(علیه السلام) قـَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(صلی الله علیه و آله وسلم) يَجِي ءُ كُلُّ غَادِرٍ بِإِمَامٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَائِلًا شِدْقُهُ حَتَّي يَدْخُلَ النَّارَ
امام صادق(علیه السلام) فرمود: كه رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود: هر كه با امامي بي وفايي (و عهد شكني كند) با دهن كج وارد محشر گردد تا به دوزخ رود.
---
اصول کافی باب مكر و بي وفايي و فريبكاري
كتاب ايمان و كفر www.mobinmobile.com
هدایت شده از معارف و مقاتل آلُ الله
#امام_هادی_علیه_السلام
🩸آه... نفرین به ظَلَمهای که اهلبیت ما را در پی مرکب هایشان دواندند ...
در نقلها آمده است:
🥀 متوکّل ملعون در روز عید فطر سال ٢۴٧هق، دستور داد تا هنگام نماز عید، بنی هاشم با پای پیاده در جلوی مرکب او حرکت کنند تا ضمن این دستور، إمام هادی علیهالسّلام را نیز مجبور به این عمل کند. لذا مأموران متوکل به خانهٔ امام هادی علیهالسلام ریختند و آن حضرت را از خانه بیرون کشیدند.
📋 وَ تَرَجَّلَ أَبُو الْحَسَنِ علیهالسلام وَ اتَّکَأَ عَلَی رَجُلٍ مِنْ مَوَالِیهِ
▪️از قضا إمام علیهالسّلام حال مساعدی نداشتند و بر شانه یکی از دوستانشان تکیه زده و به سختی حرکت میکردند.
🥀 هاشمیان از دیدن این حالت إمام علیهالسّلام طاقت از دست دادند و به محضر إمام عرضه داشتند: ای مولای ما! در این عالم کسی جز شما نیست که مستجاب الدعوه باشد؛ آیا دعا نمیفرمایید تا خداوند شرّ او را از شما کم کند؟ إمام علیهالسّلام فرمودند:
📋 فِی هَذَا الْعَالَمِ مَنْ قُلَامَةُ ظُفُرِهِ أَکْرَمُ عَلَی اللهِ مِنْ نَاقَةِ ثَمُودَ ، لَمَّا عُقِرَتِ النَّاقَةُ صَاحَ الْفَصِیلُ إِلَی اللهِ تَعَالَی فَقَالَ اللهُ سُبْحَانَهُ تَمَتَّعُوا فِی دارِکُمْ ثَلاثَةَ أَیَّامٍ ذلِکَ وَعْدٌ غَیْرُ مَکْذُوبٍ.
🔻در این عالَم کسی هست (یعنی خود امام علیهالسلام) که ریزه های ناخن او نزد خدا محترمتر از ناقه قوم ثمود است، وقتی ناقه کشته شد صیحهای به سمت خدا زد و خداوند فرمود: سه روز مهلت داده میشوید و این وعدهای است که دروغ در آن نیست.
🥀 بعد از این واقعه ، فرمایش إمام هادی علیهالسّلام به وقوع پیوست و متوکّل پس از این هتک حرمت عظیم که به إمام هادی علیه السّلام نمود سه روز بیشتر زنده نماند و بعد از سه روز به قتل رسید و به خالدینِ در جهنم پیوست.
📚بحارالأنوار ج۵۰ ص۲۰۹.
✍ آه یا امام هادي...
این «حالِ بیمار» شما و «دنبال مرکب دواندن» شما، دل ما به آن ساعتی میکشاند که مقاتل نوشتهاند:
📋 ساقَ القومُ حَرَمَ رَسولِ اللّه صلیاللهعلیهوآله كَما تُساقُ الأُسارىٰ،
▪️همانگونه که اسیران جنگی را میکشانند، حرم رسول خدا صلیاللهعلیهوآله نیز به دنبال مرکبهایشان میکشانند.
📋 و عليُّ بن الحُسين مَريضٌ، مَغلولٌ مُكبَّلٌ بالحَديدِ، قد نَهَكَتهُ العِلّةُ.
▪️(یا امام هادی! دیگر شما را به غُل و زنجیر نبسته بودند اما) حضرت علی بن الحسین علیهماالسلام را با اینکه به شدت بیمار بود، در غل و زنجیر بسته بودهاند، به گونهای که سر تا پایش در آهن بود و این حالت او را از پای انداخته بود...
📚مقتل الحسين علیهالسلام، خوارزمی، ج۲ ص۴۰
📝 بی هوا درب خانهات وا شد
عدهای نانجیب آمدهاند
بین سجده، بدون عمامه
پیِ تو ای غریب آمدهاند
من بمیرم که پیش چشمانت
سَبِّ جدِّ گرامیات کردند
دل هفت آسمان به درد آمد
بس که بیاحترامیات کردند
میکِشد با دو دستِ بسته تو را
دل به تقدیر داده بودی تو
دشمنانت سوار بر مرکب
پشت مرکب پیاده بودی تو
جان فدایت که روضهخوان بودی
یادِ نور دو عین افتادی
عقب قافله زمین خوردی
یادِ بنتُ الحسین افتادی
جان به قربان آن امامی که
دستهایش میان زنجیر است
علتِ بُردنش به بزم شراب
به گمانم به قصد تحقیر است...
@maghaatel
فتنه کدام گروه از شیعیان از فتنه دجال شدیدتر است
امام رضا علیه السلام فرمودند : همانا فتنه بعضی از مدعیان مودت ما اهل بیت بر شیعیانمان از فتنه دجال شدیدتر است!
راوی پرسید: برای چه؟ فرمود: چون با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی می کنند؛ همانا زمانی که چنین شد، حقّ با باطل آمیخته گشته و امر مشتبه می گردد، تا جایی که مؤمن از منافق تشخیص داده نمی شود.
متن عربی روایت :
روی عن مولانا الإمام الرضا علیه السلام، أنه قال:
إن ممن ینتحل مودتنا أهل البیت من هو أشد فتنه على شیعتنا من الدجال
فقال الراوی: بماذا؟
قال علیه السلام: بموالاه أعدائنا ومعاداه أولیائنا إنه إذا کان کذلک اختلط الحق بالباطل واشتبه الامر فلم یعرف مؤمن من منافق
منابع :
صفات الشیعه ص۸
بحارالانوار ج۷۲ ص۳۹۱
وسائل الشیعه ج۱۶ ص۱۷۹
اسم مکنون بقیه الله الاعظم
نامه مولانا امیرالمومنین امام علی بن ابیطالب سلام الله علیه به عایشه و 7 سوال کوبنده از او ، قبل
[الجمل و النصره لسید العتره - یا : نبرد جمل - فتنه جمل - صفحه۱۹۹]
هنگامى كه عايشه در مكه بود و اخبار پياپى به او رسيد كه مسلمانان عثمان را كشته اند، پيش از آنكه بداند پس از عثمان مسلمانان چه كرده اند با اميد آنكه خلافت پس از كشته شدن عثمان به طلحه يا شوهر خواهرش يعنى زبير خواهد رسيد به سوى مدينه حركت كرد. و چون بخشى از راه را پيمود، به آورنده خبر مرگ عثمان برخورد
و از خبر مرگ عثمان و اجتماع مردم بر كشتن او شاد شد، سپس از آن شخص درباره اخبار پرسيد و او خبر داد كه بيعت با امير المؤمنين على (ع) تمام شد و مهاجران و انصار و تابعان و عموم مؤمنان، با خشنودى او را بر همگان مقدم داشتند.
عايشه را خوش نيامد و اندوهگين شد و از شوراندن خويش مردم را عليه عثمان و روى كار آمدن على (ع) اظهار پشيمانى كرد و از همان جا شتابان به مكه برگشت.
در مسجد الحرام داخل حجر اسماعيل (ع) شد و بر آن پرده زدند و دستور داد منادى يى مردم را فرا خواند و چون مردم جمع شدند از پس پرده خبر مرگ عثمان را به مردم داد و شروع به گريستن بر او و دعوت مردم به خونخواهى كرد و گواهى
داد كه عثمان مظلوم كشته شده است. عبد اللّه بن حضرمى، حاكم مكه كه از سوى عثمان به آن شغل گماشته شده بود، پيش عايشه آمد و گفت چشم تو روشن شد كه عثمان كشته شد و به آنچه درباره اش مى خواستى رسيدى! عايشه منكر شد و گفت:
سبحان اللّه! من خواهان كشته شدن او بودم؟ [هرگز! ]، من در موردى او را سرزنش مى كردم و او در آن مورد رضايت مرا جلب كرد. «۱» به خدا سوگند! عثمان را كسى كشته است كه عثمان، خود از او بهتر و در پيشگاه
خدا و مردم شايسته تر بود و به خدا سوگند، قاتل عثمان [يعنى على عليه السلام] همواره از هنگام بعثت محمد (ص) و پس از رحلت او از ديگران عقب مانده تر بود و مردم پس از رحلت پيامبر او را شايسته امارت نديدند و از او برگشتند و گزينه تر ياران پيامبر را برگزيدند، ولى او مردى است كه فرمانروايى را دوست مى دارد و به خدا سوگند تا روز رستاخيز فرمانروايى نه براى او فراهم مى شود و نه براى هيچ يك از نسل او.
سپس گفت: اى گروه مسلمانان! همانا عثمان مظلوم كشته شده است و كسى او را كشته است كه يك انگشت عثمان از او بهتر است. و شروع به برانگيختن مردم بر مخالفت با امير المؤمنين (ع) كرد و ايشان را تشويق به شكستن عهد و بيعت كرد.
💯عایشه لعنت الله علیها
الجمل و النصره لسید العتره - یا : نبرد جمل
محمد بن محمد بن نعمان شیخ مفید
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/8952
[ترجمه عیون اخبار الرضا علیه السلام - باب ۷ گوشه هايى از تاريخ موسى بن جعفر عليهما السّلام در عصر هارون الرّشيد و موسى بن المهدىّ «۱»]
هارون در آن سال به حجّ رفت و ابتدا به مدينه طيّبه وارد شد و مقابل قبر رسول خدا- صلى اللَّه عليه و آله- ايستاده گفت: اى رسول خدا من از تو در باره كارى كه اراده انجام آن را دارم پوزش مى طلبم. قصد دارم موسى بن جعفر را به زندان بيفكنم چون او مى خواهد ميان امّت تو اختلاف و تفرقه ايجاد كند و خون آنها را بريزد. آنگاه دستور داد آن حضرت را در حالى كه در مسجد مدينه بود دستگير ساختند... ».
ارسال شده توسط کتابخوان قائمیه
https://www.ghbook.ir/Book/10685
اسم مکنون بقیه الله الاعظم
[ترجمه عیون اخبار الرضا علیه السلام - باب ۷ گوشه هايى از تاريخ موسى بن جعفر عليهما السّلام در عصر ه
لعنت بر حرامزاده فرزند حرامزاده
هارون بن منصور
اللعین بن اللعین
إنّ رجُلاً قامَ إلى أميرِ المؤمنينَ عليه السلام فقالَ: يا أميرَ المؤمنينَ ، بِما ذا عَرَفْتَ ربَّكَ ؟ قالَ : بفَسْخِ العَزْمِ و نَقْضِ الهَمِّ ؛ لَمّا هَمَمْتُ فحِيلَ بَيني و بَينَ هَمّي ، و عَزمْتُ فخالَفَ القَضاءُ عَزْمي ، عَلِمْتُ أنّ المُدَبِّرَ غَيري .[التوحيد : 288/6 .]
امام حسين عليه السلام : مردى در برابر امير المؤمنين عليه السلام برخاست و عرض كرد : اى امير مؤمنان ! خدا را به چه شناختى؟ حضرت فرمود : به بر هم زدن تصميم و در هم شكستن قصد. وقتى قصد كارى كردم، ميان من و قصدم مانعى به وجود آمد و آنگاه كه تصميمى گرفتم، قضاى الهى با تصميم من ناسازگارى كرد . پس دانستم كه تدبير كننده اى جز من وجود دارد .