eitaa logo
مکتب خانه
316 دنبال‌کننده
776 عکس
322 ویدیو
262 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
مکتب خانه
#استاد_حیدری_فسایی استاد قادر حیدری فسایی مطالب بارگذاری شده از ایشان 1. تقریر درس کفایه الاصول؛
📚 بارگذاری صوتهای دوره دوم در کانال تلگرامی 💢 سال اول: 1399/6/22 - 1400/3/30 : ۱۲۴ جلسه : مدخل و مبادی لغوی 💢 سال دوم: 1400/6/20 - 1401/3/11 : ۱۱۱ جلسه : مشتق و مباحث الفاظ؛ باب امر 💢 سال سوم: 1401/7/9 - 1402/3/13 : ۱۲۸ جلسه : مباحث الفاظ 💢 سال چهارم: 1402/7/3 - ادامه دارد: فعلا ۱۰۰ جلسه : ملازمات عقلیه ╭┅──────────────┅╮ 🌐 https://t.me/esra_rasane ╰┅────────────── 📣 کانال مکتب خانه 🌐 @esra_rasane
هدایت شده از شرح حال
15.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ آیت‌الله صدیقی پس از ماجراهای اخیر: در مجمع عمومی موسسه اعلام کردیم که تمام اموال متعلق به حوزه علمیه است، هدف‌ کسانی که این صحبت‌ها را کردند من نیستم بلکه اعتقادات مردم است. ...... با وجود اینکه آیت‌الله صدیقی پاسخ‌هایی دادند اما ای کاش یک کسانی که با ایشان رابطه دارند به ایشان مشاوره رسانه‌ای می‌دادند. بعد از چندین روز از آن به ظاهر افشاگری یاشار سلطانی یک تصویر نامه طلب شکایت از دادستان (نه شکایت مستقیم) آن هم بدون تاریخ بیرون آمد. بعد از چند روز هم یک مصاحبه مختصر به شکلی که می‌بینید. بخش زیادی از مردم به واسطه شبهات پیش آمده در اصل صدق و درستی ایشان شک دارند، الان موقع مواضع اخلاقی نیست، به مخاطب گفته‌اند شما از ناصالحانی هستید که نصیحت اخلاقی زیاد می‌کنید، در این شرایط تکرار این فضای نصیحت و مباحث اخلاقی عوض پاسخ صریح و شفاف سازی اصل ماجرا برای مخاطب حس خوبی ندارد. آخر کار یوسف سلامی مجبور است سوالات صریح بپرسد و باز آیت‌الله صدیقی حفظه الله محکم و با صراحت جواب نمی‌دهند! @sharhe_hal
02- گفتمان معرفت 7 - معاد جسمانی از دیدگاه قرآن و حکمت متعالیه (۱) - استاد غلامرضا فیاضی.mp3
51.32M
🌙 گفتمان معرفت ۷ 🔈 معاد جسمانی از دیدگاه قرآن و حکمت متعالیه (۱)؛ 🗣استاد غلامرضا فیاضی ————————————- 🖱مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس 🔸 تلگرام 🔸 ایتا 🔸 وب سایت ⚜️ (تلگرام) ارتباط با ما (ایتا)
03- گفتمان معرفت 7 - معاد جسمانی از دیدگاه قرآن و حکمت متعالیه 2 - استاد غلامرضا فیاضی.mp3
42.09M
🌙 گفتمان معرفت ۷ 🔈 معاد جسمانی از دیدگاه قرآن و حکمت متعالیه (۲) 🗣استاد غلامرضا فیاضی ————————————- 🖱مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس 🔸 تلگرام 🔸 ایتا 🔸 وب سایت ⚜️ (تلگرام) ارتباط با ما (ایتا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 رییسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جهوری: 🔸کارگران ما، کارگران عزیز ما حقوقشان باید متناسب با تورم حقوقشان متناسب سازی بشود! سخن ما در نبود سیاست نیست، در نبود برنامه نیست، در فرافکنی است، در نبودن یک اراده قوی مجاهدانه است. 🔻 مکشوفات https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31
اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی بن ابی رافع غلام حضرت رسول صلّی اللّه علیه و آله حکایت کند: روزی من و کاتب امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام مشغول محاسبه اموال بیت المال بودیم، در آن میان گردنبند مرواریدی وجود داشت که از غنائم جنگ بصره به دست آمده بود. دختر حضرت امیر علیه السلام پیامی را توسّط شخصی به این مضمون فرستاد که شنیده ام گردنبندی با این خصوصیات، مربوط به بیت المال در اختیار شما است، دوست دارم آن را چند روزی به من عاریه دهید تا در عید قربان خود را به وسیله آن زینت بخشم. ابو رافع گوید: آن گردنبند را به عنوان عاریه ضمانتی برایش فرستادم که سه روزه آن را برگرداند، او هم پذیرفت و تحویل گرفت. چون امیرالمؤمنین علیه السلام چشمش بر آن گردنبند افتاد، آن را شناخت، و به دختر خود خطاب کرد و فرمود: آن را از کجا آورده ای؟ گفت: به عنوان عاریه مضمونه، سه روزه از حسابدار بیت المال پسر ابو رافع گرفته ام تا آن که روز عید قربان خود را به وسیله آن زینت نمایم و پس از آن سالم تحویل دهم. در این هنگام، حضرت امیر علیه السلام شخصی را به دنبال حسابدار فرستاد، و چون پسر ابو رافع نزد حضرت وارد شد، به او فرمود: جرا به اموال مسلمین خیانت می کنی؟! ابو رافع پاسخ داد: به خدا پناه می برم از این که نسبت به کسی یا چیزی قصد خیانتی داشته باشم. حضرت اظهار نمود: پس چرا آن گردنبند مروارید را بدون اجازه من و بدون رضایت مسلمانانی که در آن حقّ دارند و سهیم هستند، به دخترم داده ای؟! پاسخ داد: دختر شما از من تقاضا کرد و من هم با ضمانت به مدّت سه روز، به عنوان عاریه به او دادم. حضرت فرمود: همین الا ن آن را پس بگیر و به بیت المال بازگردان، و مواظب باش که دیگر چنین حرکتی از تو سر نزند؛ وگرنه سخت محاکمه و مجازات خواهی شد. سپس حضرت افزود: اگر دخترم گردنبند را به عنوان عاریه مضمونه نگرفته بود اوّلین زن هاشمیه ای می بود که مورد مجازات قرار می گرفت. -وسائل الشّیعة: ج 28، ص 292، تهذیب الا حکام: ج 10، ص 151، ح 606 (علیهم‌السلام)
مکتب خانه
✅ آیت‌الله صدیقی پس از ماجراهای اخیر: در مجمع عمومی موسسه اعلام کردیم که تمام اموال متعلق به حوزه عل
🌷 ضمن تقدیر و تشکر از توجه آ سید احمد بزرگوار به مسائل روز و اعلام موضع صریح (برخلاف عزیزانی که در شهر و استانمان فقط کلیات ابوالبقاء بلدند) 🔰 عرض بنده این است تا زمانی که در کشور ۱. گسترده و سیستمی ۲. قوی، دقیق و عمومی ۳. توجه اساسی به و لزوم پاسخگویی به آن نباشد همین آش و همین کاسه هست! 🔻 یک عده دچار خیانت یا اشتباه می‌شوند یک عده دیگر آن را افشا کرده و مطالبه گری می‌کنند یک عده هم مثل آ سید احمد بزرگوار فاز دفاع برداشته و توصیه به سواد رسانه و تقوا می کنند و از همصدایی با دشمن برحذر می دارند یک عده بدون توجه به ابعاد مسأله دچار ناامیدی و یاس می‌شوند یک عده هم ماله به دست این طرف آن طرف می روند ⛔️ نمونه ای از مسأله مذکور که در رخ داد: شهردار سابق ارومیه دستگیر و در دادگاه محکوم شد بعداً هم حکمش نقض شد. اعضای شورای شهر نیز دادگاهی و تبرئه و سپس به شورا برگشتند. 📌 آیا کسی به افکار عمومی توضیح داد که چرا اعضای شورای شهر ابتدا دادگاهی سپس تبرئه و بعد هم به کار خودشان برگشتند؟
جُبن در موضوعات علمی ... در موضوعات علمی نیز شجاعت و شهامت لازم است. همیشه در میان بشر نابغه های علمی وجود داشته و دارند. غالباً ظهور یک نابغه علمی موجب رکود علم برای زمانهای بعد میشود، زیرا دیگران در مقابل شخصیت او مرعوب می‌شوند و جرأت اظهار عقیده برخلاف او نمی‌کنند و حتی این فکر در مغزشان جرأت عبور پیدا نمی‌کند که بر خلاف آن نابغه علمی فکر کنند و ناچار همیشه افکارشان از حدود افکار آن نابغه بالاتر نمی‌رود و این جُبن است و جبن در علمیات موجب رکود و وقفه علم است. لا ينبغي للمؤمن أن يكون جباناً (کنزالعمال، حدیث ۷۴۱۵). شهید ثانی (رضوان الله علیه) عقیده دارد که بعد از ظهور شیخ ابو جعفر طوسی در عالم فقاهت تا سیصد سال فقها همتشان فقط مصروف فهمیدن افکار او بود تا آنکه محققین بزرگی آمدند و شهامت به خرج دادند و تحولی در فقاهت ایجاد کردند. محقق جلال الدین دوانی که در اواخر قرن نهم و اوایل قرن دهم هجری می زیست صریحاً در مقابل کسانی که تسلیم و متعبد بودند به افکار و نظریات این سینا می گفت: 《انا لم نؤمن بما في دفتى الشفاء》... ما به آنچه در کتاب شفای بوعلی نوشته شده ایمان نیاورده ایم... و لهذا در بسیاری از مسائل با این سینا مخالفت می کرد که در کتب حکمت و فلسفه مسطور است. مرعوب شدن در برابر شخصیت‌های بزرگ علمی یک نوع جبن و ضعف است و موجب رکود و وقفه علم می شود...‌ لا تستوحشوا في طريق الهدى لقلة أهله... (نهج‌البلاغه، خطبه ۲۰۱) ولى آدم‌های ضعیف ترس دارند، وحشت دارند. آدم ضعیف در زندگی هیچ روشی را انتخاب نمی کند. فقط مترصد است ببیند افراد بالادست و متشخص چه راهی را پیش میگیرند و همچنین ملل ضعیف در مقابل عادات ملل قوی. تا جایی که این ضعف و جبن حتی در کوچکترین کارها از قبیل لباس پوشیدن و طرز غذا خوردن و جميع حرکات و سکنات سرایت می کند. شجاعت و قوت قلب نیز مانند قوت بدن احتیاج به تمرین و ممارست دارد. منبع: استاد شهید مرتضی مطهری (رضوان‌الله تعالی علیه)، خطابه‌های اخلاقی (۱)، صص ۸۹ و ۹۰ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231