eitaa logo
مکتب خانه
313 دنبال‌کننده
775 عکس
322 ویدیو
261 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 مذاکرات در عمان با شروع شد/ احمدی نژاد مخالف بود 🗣 محمد جواد ، وزیر امور خارجه: 🔸 دوستانی که با مخالفند. با شروع مذاکرات در مسقط (عمان) هم مخالف بودند. 🔸 مذاکرات در مسقط توسط دولت شروع نشد، علی رغم مخالفت آن دوستان؛ با در زمان دولت شروع شد. 🔸 نکاتی درباره مذاکرات مسقط وجود دارد، رئیس جمهور وقت(احمدی نژاد) مخالف بود، دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت(سعید جلیلی) مخالف بود. 🔸 اینکه مذاکرات مسقط قبلا انجام شده بود نشان از این دارد که . بنظرم برخی بزرگترین توهین ها را به اسم حمایت از رهبری به ایشان می کنند. 🔸 ی که در برابر آمریکا ایستاده چطور ایشان می‌تواند مرعوب منِ ظریف یا دولت یازدهم شود؟ 🔸 کسانی که با برجام مخالف بودند با مذاکرات مسقط هم مخالف بودند. علی رغم دستور رهبری کار شکنی کردند.یک سال فرصت سوزی کردند./ایرنا ❇️
هدایت شده از البیان
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰تفکیک ماهیت حکمی از اصولی وپیامدهای آن درعلم اصول2️⃣ بخش دوم:پیامد تفکیک ماهیت اصولی از فلسفی در مبحث امتثال نواهی ♻️مقدمه بر پایه مضمونی که شهید بزرگوار آیت الله صدر در تصویر ماهیت طراحی کردند نقشه وسیعی از مسائل مورد نزاع در علم اصول قابل ترسیم است. یکی از این مباحث بسیار جدی ، تقابلی است که بین حضرت امام و شهید صدر قابل تصویر است. شهید صدر(ره) این تقابل را ذیل بحث انحلال نواهی به رشته تحریر درآورده است و در مقام ثالث به حضرت امام نقدی وارد کرده اند. در آنجا حضرت امام اشکالی به مشهور اصولیون وارد کرده اند که محقق صدر در ذیل آن بحث ، یکی از اضلاع مهم هندسه اصولی حضرت امام را به چالش می کشند. به همین جهت، لازم است اجمالا به خلاصه نظر مشهور اصولیون اشاره کرده و سپس به اشکال حضرت امام بر مشهور و در نهایت نقد شهید صدر بر امام بپردازیم. البته بررسی نقد ایشان را به شماره بعدی واگذار کنیم 🔹خلاصه نظر مشهور در انحلال نواهی در وادی امتثال، نهی با امر تفاوتی دارد که قدری تأمل بر انگیز است و آن اینکه امتثال طبیعت مامور به، به اتیان یک فرد است ولی امتثال طبیعت منهی عنه به ترک جمیع افراد. این تفاوت در وادی امتثال، مشهور اصولیون را از«وادی امتثال» به «وادی جعل» کشانده است تا ریشه این تفاوت را در آن وادی بازیابی کنند و بر اساس تحلیل «نحوه وجود و عدم طبیعی» به ریشه یابی این بحث بپردازند. آقایان اصولی در این مقام بر اساس قاعده فلسفی «الطبیعی یوجد بوجود فرد وینعدم بانعدام جمیع الافراد» می گویند: آن جا که وجود طبیعی مطلوب است، امتثال دائر مدار فرد واحد باشد و آنجا که عدم طبیعی مطلوب است امتثال به ترک جمیع افراد می باشد. 🔸 نقد حضرت امام بر ریشه یابی مشهور حضرت امام رضوان الله تعالی علیه ، بر این مضمون ایراد گرفته اند که نظر مشهور مطابق قول رجل همدانی است و محتوای قاعده فلسفی برخلاف قول رجل همدانی بوده و مطابق با نظر بوعلی است که می گوید «الطبیعی یوجد به وجود فرد واحد و ینعدم بانعدام ذلک الفرد» بنابراین اگر طبیعی به دقت عقلی مد نظر باشد همین معنا محکم است. (و همین غفلت موجب شده که در استصحاب کلی قسم ثالث مشهور گرفتار اشکال عدم وحدت قضیه متیقنه و مشکوکه شوند) 💠 اشکال شهید صدر بر حضرت امام: شهید صدر میفرماید حتی اگر دقت عقلی هم مدنظر باشد، قول رجل همدانی صائب است چرا که فرمایش بوعلی در خارج محکم است. لکن معروض امر و نهی که خارج نیست بلکه ماهیت به حمل اولی موجود در ذهن است. البته این ماهیت حمل اولی در اصطلاح علم اصول است نه اصطلاح فلسفی ماهیت. به این معنا که اگرچه موجود در ذهن است ولی محصور در ذهن نبود و پا به خارج میگذارد و این همان تفاوت اصطلاح اصولی با فلسفی آن است. فلذا بیان امام خمینی ولو در وعاء خارج درست باشد اما خلط اصطلاح صورت گرفته و ربط دادن این مساله فلسفی به یک مساله عقلی اصولی خطاست . 👈 توضیح و تفصیل این مجمل را در صوت ارائه شده دنبال نمایید. @albayann
(بحوث فی علم الاصول، ج1، ص 71) درباره تفاوت دلالت بر معنای حقیقی و دلالت بر معنای مجازی می فرمایند: ✅ دلالة اللفظ على المعنى الحقيقي يقصد بها الدلالة القائمة في اللفظ على أساس الوضع و العلاقة اللغوية التي هي الأساس في فهم المعاني من الألفاظ بشكل عام. ✅ و تمتاز هذه الدلالة عن الدلالة على المعنى المجازي: 1️⃣ في أنها هي الدلالة الأولى للفظ لأنها علاقة قائمة بين اللفظ و المعنى الحقيقي مباشرة، و أما دلالة اللفظ على المعنى المجازي فهي علاقة قائمة بينهما في طول علاقة اللفظ بمعنى سابق، 2️⃣ فالمعنى المجازي يفترض دائما معنى حقيقيا سابقا للفظ بخلاف المعنى الحقيقي، 3️⃣ و مناسبة المعنى المجازي للفظ دائما بلحاظ حد أوسط بينهما، بينما المناسبة بين المعنى الحقيقي و اللفظ بالمباشرة. @esra_rasane
برای آغاز فلسفه در حوزه علمیه معمولا کتاب بدائه الحکمه، به عنوان اولین کتاب معرفی می شود. ولی با توجه به اندماج بیش از اندازه متن، معمولا مبتدئین در فلسفه چندان به عمق و دقت این کتاب و محتوای آن نمی توانند پی ببرند و از طرف دیگر مسائل فلسفی را به نحو متوسط نیز نمی توانند تصور کنند لذا استفاده از کتب جنبی می تواند تا حدودی حلال مشکلات باشد. 1. آشنایی با علوم اسلامی منطق و فلسفه، 2. شرح مختصر منظومه، 3. فلسفه مقدماتی، برگرفته از آثار ، تالیف 4. شرح بدائه الحکمه، که اخیرا چاپ شده است. 5. شرح بدائه الحکمه، 6. کلیات فلسفه، 7. ایضاح الحکمه فی شرح بدایه الحکمه 8. آموزش فلسفه، 9. شرح مبسوط منظومه، 10. شرح بدائه الحکمه، که به تازگی چاپ شده است.
مکتب خانه
🎥 ۷ دقیقه‌ از سخنان شورانگیز #حسین_شهبازی_زاده در نشستی پیرامون وقایع #آبان98 را ببینید. 🔹حمله شبا
💢یادداشتی که پس از انتشار در نشریه میدان آزادی دانشگاه علامه‌طباطبایی، مصداق اتهام "توهین و تهمت" شد: ⭕️نفوذ بیگانگان، سرپوش ناکارآمدی‌ها ✍ 🔸گیرم عده‌ای از خارج کشور در تلاش بودند که اعتراضات مردمی آبان ۹۸ شدت بگیرد یا از آن حمایت کرده باشند اما آیا این دخالت‌ها جرقه‌ی روشن شدن آتش تظاهرات‌ها بود؟ بدیهی است که عوامل متعددی در شکل‌گیری یک جنبش اعتراضی دخیل هستند و اقشار مختلف با دیدگاه‌ها و دلایل گوناگون در آن شرکت می‌کنند. دانشجویان و جوانان خسته از هزینه‌های تحصیل، کمبود شغل، درآمدهای حداقلی و موضوعاتی از این دست یکی از همین اقشار هستند. مردمی که اعم از زن و مرد، توان اداره وضعیت معیشت و اقتصاد خود را ندارد نیز یکی از گروه‌های معترضانند که در همه صنوف مطالبات محقق نشده خود را دارند. تمامی این افراد و افراد دیگری که در میان معترضان حضور داشتند، بخشی از مردم هستند که جدا از دخالت داشتن یا نداشتن عوامل بیرون از کشور، خواسته‌های بر حق خود را دارند. 🔻معیشت، عامل پدید آمدن اعتراضات 🔸در هر حال، یکی از عواملی که باید آن را با جدیت مورد بررسی و واکاوی قرار داد، شرایط معیشت مردم و علل افزایش قیمت بنزین است. آمارهای اقتصادی حقیقت را بهتر از کارشناسان، نمایندگان و مسئولان ذی‌نفع در وضع موجود بیان می‌کنند. تورم بالای ۴۰ درصد، شکاف طبقاتی شدید و درآمدهای حداقلی را نمی‌توان در تحلیل جنبش‌های اجتماعی نادیده گرفت. معروف است، مردمی که کارد به استخوانشان رسیده باشد از هیچ چیز هراس ندارند. 🔸نمی‌توان زندگی را هرروز برای مردم دشوارتر کرد و از آنان انتظار سکوت داشت. سفره مردم کوچک می‌شود، بزهکاری افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه خشونت مسیری برای تخلیه این فشارها خواهد بود. مرکز اعتراضات، خصوصا در کلان‌شهرها، حاشیه شهر و در قسمت‌هایی بود که کاستی‌های اقتصادی بیش از همه متوجه آن‌ها است. ورامین، قلعه حسن‌خان و اسلام‌شهر، تعدادی از بخش‌های حاشیه‌ای تهران هستند که در آن‌ها، درگیری‌های شدیدی میان مردم و نیروهای نظامی و انتظامی به وجود آمد. نابه‌سامانی اوضاع سیاسی و اجتماعی نیز علل مهمی هستند که بخشی از مردم را در آبان ۹۸ به خیابان‌ها کشید اما بنظر می‌رسد، عامل اقتصادی، مهم‌ترین عامل تجمعات سال گذشته بود. 🔻نفوذ بیگانگان، سرپوش ناکارآمدی‌ها 🔸تخریب اموال عمومی که با هزینه خود مردم ساخته شده، نشان از آن دارد که این موضوع از یک تجمع یا راه پیمایی محافظه‌کارانه که در تلاش برای حفظ سیستم و اصلاح آن باشد، فراتر رفته است. موضوعی که علت آن مستقیما متوجه ساختارهای فسادخیز کشور و مسئولانی است که ۴۰ سال آن را اداره کرده اند. با این حساب آیا دخالت بیگانه یا فرهنگ اعتراض، تنها سرپوشی بر ناکارآمدی‌های حکومت نیست؟ 🔸پاسخ این پرسش هرچه باشد، هرگز دلیلی برای کشتار معترضین نخواهد بود. کشتار ۲۳۰ نفر از شهروندان کشور در ۷۲ ساعت، چه تفاوتی با وقایع تلخی داشت که نام میدان «ژاله» تهران را به «شهدا» تغییر داد؟ ضمنا زمانی که هیچ مسئول یا نهادی بابت این جنایت هولناک محاکمه نمی‌شود، چه ضمانتی وجود دارد که این اقدامات غیرانسانی تکرار نشود؟ این رویکرد حکومت نشان داد که هرگز از کشتار ایرانیان متاسف نشده است. سند این مدعا استعفا نکردن مسئولین کشور در حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی بود. نفوذ بیگانگان، ضدیت با انقلاب، فریب خوردن مردم و عنوان اینچنینی که رسانه ملی آن‌ها را فریاد می‌زند، سرپوشی بر ناکارآمدی‌ها و مشکلات کشور است. 🔻جنایت کردند و جواب پس ندادند 🔸عده‌ای انتظار داشتند که اقلیت حاکم، پس از رویدادهای تلخ و خون‌بار سال ۱۳۹۸ تغییری در رویکرد خود ایجاد کنند. تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی، گسترش آزادی‌های مدنی، گشودگی فضای سیاسی و موضوعاتی از این دست، بخش کوچکی از تغییراتی بود که انتظار می‌رفت برای خاموش کردن آتش خشم مردم به کار گرفته شود اما در نهایت اتفاقی که افتاد، چیزی نبود جز دامن زدن به آتش خشم مردمی که حتی پیش از این نیز فشارهای زیادی را تحمل می‌کردند. نگارنده از روی دلسوزی معتقد است که ادامه این خفقان و برخورد قهرآمیز با مطالبات و اعتراضات مردم، تنها امید ملت به اصلاح جمهوری اسلامی را کاهش می‌دهد و نوک پیکان را به سمت اصل نظام برمی‌گرداند. در صورتی که حکومت بنا داشته باشد که خود را روی پا نگه دارد، نباید هیچ راهی جز مدارا و اجابت خواست مردم را پیش روی خود ببیند. 🔸رویدادهای غم‌بار آبان ۹۸، خانواده‌های بسیاری را عزادار کرد و ملت بزرگی را به عزای محسن محمدپور‌ها نشاند. امیدواریم که ستون‌های شکسته جمهوریت در ایران، بیش از این ویران نشود، تا در تاریخ از ما به عنوان دوران حکومت ظالم و مردم مظلوم یاد نشود. @azadisq @adalat_khaneh
💥احترام به بزرگان 🔹در ضمن درس اصول، بحث پیرامون (استصحاب) بود، مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسین اصفهانی- معروف به کمپانی- کلامی از آخوند خراسانی نقل کردند و در ردّ آن فرمودند: 🔸این کلام، وهم است! 🔹لحظاتی بعد ساکت شدند و درس را تعطیل کردند. به جهت عظمتی که داشتند، کسی نپرسید که چرا درس تعطیل شد. خود ایشان فرمودند: 🔸ما که این گونه به بزرگان بی‌احترامی می‌کنیم و ظرفیت لازم را برای رعایتِ احترامِ اساتید خود نداریم، لیاقتِ درس گفتن هم نداریم و نباید درس بگوییم! 🔺نشریه حوزه، سال۶۸-۶۷، گفتگو با آیت الله سید محمد حسینی همدانی. (به نقل کانال سیره فرزانگان)
✨﷽✨ 💠💠فهرست مطالب کانال💠💠 💠👈 پـــایه اول👉💠 📚 https://eitaa.com/soda96/7628 📚 https://eitaa.com/soda96/3201 📚 https://eitaa.com/soda96/6735 📚 🔆 استاد اسدپور https://eitaa.com/soda96/12016 🔆 استاد آدینه وند: https://eitaa.com/soda96/7633 🔆 استاد مومنی https://eitaa.com/soda96/9017 📚 (شهید مطهری) 🔆 استاد هاشمی https://eitaa.com/soda96/7983 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پـــایه دوم👉💠 📚 🔆 استاد سید مهدی هاشمیان https://eitaa.com/soda96/3320 📚 🔆 استاد سید مهدی هاشمیان https://eitaa.com/soda96/3449 📚 (منطق مظفر) 🔆 استاد اسدپور https://eitaa.com/soda96/2867 🔆 استاد زنجیرزن حسینی https://eitaa.com/soda96/6773 🔆 استاد محمدی https://eitaa.com/soda96/10200 📚 🔆 استاد مومنی https://eitaa.com/soda96/11680 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پــــــایه ســـــوم👉💠 📚 / باب اول تا حرف «لو» 🔆استاد سید مهدی هاشمیان https://eitaa.com/soda96/3666 📚 / ادامه باب اول و باب رابع 🔆استاد سید مهدی هاشمیان https://eitaa.com/soda96/3891 📚 / باب ثانی 🔆 استاد سید مهدی هاشمیان https://eitaa.com/soda96/4043 📚 🔆 استاد فتوحی https://eitaa.com/soda96/10865 🔆 استاد مؤمنی https://eitaa.com/soda96/6867 📚 🔆 آیت الله مصباح یزدی https://eitaa.com/soda96/7625 🔆 استاد اسدپور https://eitaa.com/soda96/11666 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پــــــایه چـــــهـــارم👉💠 📚 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/2440 🔆 استاد اسدپور https://eitaa.com/soda96/3040 🔆 استاد سید مهدی هاشمیان https://eitaa.com/soda96/7791 📚 🔆 استاد عبدی https://eitaa.com/soda96/13559 📚 (فقه 1) 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/10859 🔆 استاد حیدری فسایی https://eitaa.com/soda96/10707 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/5257 📚 (فقه 2) 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/5524 📚 (خطبه همام) 🔆 استاد محفوظی http://soda96.ir/kCxU ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پــــــایه پــــنـــجـــم👉💠 📚 (اصول مظفر-پایه پنجم) 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/2668 🔆 استاد حیدری فسایی https://eitaa.com/soda96/1232 🔆 استاد شورگشتی https://eitaa.com/soda96/11224 🔆 استاد اسدپور https://eitaa.com/soda96/11664 📚 (فقه 3) 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/5379 🔆 استاد سید حسین هاشمیان https://eitaa.com/soda96/11108 📚 (فقه 4) 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/5782 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پــــــایه شـــشـــم👉💠 📚 (اصول مظفر-پایه ششم) 🔆استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/2678 🔆استاد موالی زاده https://eitaa.com/soda96/11699 🔆استاد سید حسین هاشمیان https://eitaa.com/soda96/7298 🔆 استاد شورگشتی https://eitaa.com/soda96/11226 📚 (فقه 5) 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/5998 📚 (فقه 6) 🔆 استاد غلامی https://eitaa.com/soda96/7012 📚 (شهید مطهری) 🔆 استاد عبدالکریم فرحانی https://eitaa.com/soda96/2180 📚 🔆 استاد معرفت http://soda96.ir/CQdK ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پــــــایه هـــفــتــم👉💠 📚 / 🔆استاد عبدالکریم فرحانی https://eitaa.com/soda96/1456 🔆استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/4892 🔆 استاد حیدری فسائی (تا حجیت خبر واحد/دلیل اجماع) http://eitaa.com/soda96/74 🔆 استاد سید مصطفی حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/4130 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/12539 🔆استاد زنجیر زن حسینی 📚 / 🔆استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/7786 🔆 استاد زنجیر زن حسینی 📚 / 🔆 استاد حیدری فسائی http://eitaa.com/soda96/1805 🔆 استاد علیدوست https://eitaa.com/soda96/7117 🔆 استاد شورگشتی https://eitaa.com/soda96/10959 🔆 استاد سید مصطفی حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/14140 📚 / / 🔆استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/5146 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/7180 📚 🔆 استاد عبدالکریم فرحانی https://eitaa.com/soda96/7160 🔆 استاد فیاضی https://eitaa.com/soda96/7401 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/4068 📗 جزوه بدایه استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/12262 🔆 استاد امینی نژاد https://eitaa.com/soda96/10618 🔆 استاد سید مصطفی حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/10786 🔆 استاد زنجیر زن حسینی https://eitaa.com/soda96/6905 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پــــــایه هـــشــتــم👉💠 📚 / 🔆 استاد عبدالکریم فرحانی https://eitaa.com/soda96/1459 🔆 استاد حیدری فسائی http://eitaa.com/soda96/311 🔆 استاد سید مصطفی حسینی نسب (برائت و احتیاط و خاتمه) https://eitaa.com/soda96/4498 🔆 استاد علی شورگشتی (برائت و احتیاط) https://eitaa.com/soda96/11228 📚 / 🔆 استاد زنجیرزن حسینی https://eitaa.com/soda96/6763 📚 / 🔆استاد عبدالکریم فرحانی https://eitaa.com/soda96/1472 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/4990 🔆 استاد حیدری فسائی https://eitaa.com/soda96/469 🔆 استاد سید مصطفی حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/4351 🔆 استاد علی شورگشتی 📚 / 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/7087 🔆 استاد تعظیمی فر https://eitaa.com/soda96/7292 🔆 استاد حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/11826 📚 / 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/2162 🔆 استاد حیدری فسائی https://eitaa.com/soda96/1498 🔆 استاد علیدوست https://eitaa.com/soda96/6964 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/10935 📚 / 🔆 استاد علی فرحانی 🔆 استاد علیدوست https://eitaa.com/soda96/6964 🔆 استاد سید حسین هاشمیان https://eitaa.com/soda96/7138 🔆 استاد حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/13667 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پــــــایه نــــهـــــم👉💠 📚 / بخش اول 🔆 استاد عبدالکریم فرحانی https://eitaa.com/soda96/1482 🔆 استاد علی فرحانی (تا ابتدای نواهی) https://eitaa.com/soda96/2407 🔆 استاد حیدری فسائی (تا ابتدای نواهی) http://eitaa.com/soda96/661 🔆استاد علیدوست https://eitaa.com/soda96/10966 🔆 استاد سید مصطفی حسینی نسب (تا ابتدای نواهی) https://eitaa.com/soda96/7033 🔆 استاد زنجیرزن حسینی (تا ابتدای نواهی) 📚 / بخش دوم 🔆 استاد حیدری فسائی (نواهی و مطلق و مقید) http://eitaa.com/soda96/873 🔆 استاد علیدوست (نواهی تا انسداد) https://eitaa.com/soda96/10968 🔆 استاد حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/10974 🔆 استاد زنجیرزن حسینی(نواهی تا انسداد) https://eitaa.com/soda96/6714 / القول فی الاجازة و الرّد 🔆 استاد سید حسین هاشمیان https://eitaa.com/soda96/11230 📚 / 🔆 استاد حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/10820 🔆 استاد سید حسین هاشمیان https://eitaa.com/soda96/10285 🔆 استاد علی شورگشتی https://eitaa.com/soda96/6808 📚 / (فقه 5) 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/5219 🔆 استاد علیدوست https://eitaa.com/soda96/10857 📚 🔆استاد عبدالکریم فرحانی https://eitaa.com/soda96/9686 🔆 استاد فیاضی https://eitaa.com/soda96/6640 🔆استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/2429 🔆 استاد امینی نژاد https://eitaa.com/soda96/10620 🔆 استاد زنجیرزن حسینی https://eitaa.com/soda96/10933 📚 🔆 استاد سید مصطفی حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/4816 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 پــــــایه دهــــم👉💠 📚 / بخش سوم 🔆 استاد علی فرحانی (قطع و ظن) https://eitaa.com/soda96/10705 🔆 استاد حیدری فسائی http://eitaa.com/soda96/1009 🔆 قسمت نواهی تا انسداد با پایه نهم مشترک است 📚 /بخش چهارم 🔆استاد علی فرحانی (اصول عملیه و تعارض) https://eitaa.com/soda96/7064 🔆 استاد حیدری فسائی (اصول عملیه و تعارض) http://eitaa.com/soda96/1081 🔆 استاد علیدوست https://eitaa.com/soda96/10970 🔆 استاد حسینی نسب https://eitaa.com/soda96/11005 📚 /فقه 6 🔆استاد علی فرحانی/ https://eitaa.com/soda96/7213 🔆 استاد سید حسین هاشمیان/ فقه 6 https://eitaa.com/soda96/13059 📚 /فقه 7 🔆 استاد سید حسین هاشمیان / فقه 7 https://eitaa.com/soda96/15254 📚 🔆 مشترک با پایه نهم ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 دروس حـــوزه علمیـــــه خواهـــران👉💠 📚 📗 جلد 2 / https://eitaa.com/soda96/6571 📙 جلد 3/ https://eitaa.com/soda96/6596 📘 جلد 4/ 🔆 استاد حسینی https://eitaa.com/soda96/6616 📝 حل تمارین مبادی العربیه ج 3 https://eitaa.com/soda96/10252 📚 🔆 استاد شیروانی https://eitaa.com/soda96/6924 📚 🔆 استاد یوسفیان https://eitaa.com/soda96/13125 📚 1 - سطح 2 https://eitaa.com/soda96/9161 📚 2 - سطح 2 https://eitaa.com/soda96/9158 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی 🔆 مقام معظم رهبری https://eitaa.com/soda96/13914 📚 (آیت الله مصباح یزدی) 🔆استاد عبدالکریم فرحانی https://eitaa.com/soda96/6565 📚 حضرت امام خمینی (ره) 🔆استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/2186 📚 مبانی حکمت متعالیه 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/10930 📚 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/11106 📚 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/2417 📚 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/12163 📚 الفائق فی الاصول 🔆 استاد شب زنده دار https://eitaa.com/soda96/12314 📚 #شرح_تفسیر_المیزان 🔆استاد تحریری https://eitaa.com/soda96/10198 📚 #تجرید_الاعتقاد 🔆 استاد زنجیرزن حسینی https://eitaa.com/soda96/11104 📚 #برهان_شفا 🔆 آیت الله مصباح یزدی http://soda96.ir/f2_c 📚 #حدیث_خوانی 🔆 استاد احمد عابدی https://eitaa.com/soda96/10972 🔆 استاد حیدری فسایی https://eitaa.com/soda96/10710 📚 #بلاغت_معانی 🔆 استاد حیدری فسایی https://eitaa.com/soda96/10928 📚 #مختصر_المعانی 🔆استاد فتوحی https://eitaa.com/soda96/13205 🔆استاد مؤمنی https://eitaa.com/soda96/7332 📚#مطول 🔆استاد عرفانیان https://eitaa.com/soda96/10978 📚 #جوهر_النضید 🔆استاد فربهی https://eitaa.com/soda96/9692 📚 #معالم_الاصول 🔆 استاد اشتهاردی http://soda96.ir/KH0Y 🔆 استاد عرفانیان https://eitaa.com/soda96/7507 📚 #حاشیه_ملاعبدالله https://eitaa.com/soda96/11110 📚 #شرح_شمسیه 🔆 استاد قاسمی https://eitaa.com/soda96/7461 🔆 استاد مؤمنی https://eitaa.com/soda96/7465 📚 #کشف_المراد 🔆 استاد حشمت پور https://eitaa.com/soda96/9688 📙#انسان شناسی قرآنی https://eitaa.com/soda96/10863 📚 #الوسیط_فی_اصول_الفقه 🔆 بخش اول @alvasitostadosuly 🔆 بخش دوم 🔆 بخش سوم 📚#شرح_رضی (کافیه) https://eitaa.com/soda96/10976 📚 #حلقات / حلقه اولی 🔆 استاد صالحی https://eitaa.com/soda96/6994 📚 #حلقات / حلقۀ ثانیه 🔆 استاد صالحی https://eitaa.com/soda96/6994 📚 #حلقات / حلقۀ ثالثه 🔆 استاد زنجیرزن حسینی https://eitaa.com/soda96/9022 🔆 استاد صالحی https://eitaa.com/soda96/6994 📚 #صرف_میر https://eitaa.com/soda96/11116 📚 نحو عالی (خلاصه المفصل زمخشری) 🔆 استاد شیرافکن https://eitaa.com/soda96/11113 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 تدریس آثار شهید مطهری👉💠 📗 کتاب #آشنایی_با_فلسفه https://eitaa.com/soda96/2180 📘 کتاب #انسان_و_ایمان (استاد علی فرحانی) https://eitaa.com/soda96/7269 📔 کتاب #شرح_مختصر_منظومه (استاد اسدپور) https://eitaa.com/soda96/11678 📒 کتاب #آشنایی_با_منطق https://eitaa.com/soda96/7983 📒 کتاب #وحی_و_نبوت https://eitaa.com/soda96/7985 📔 کتاب #جامعه_و_تاریخ https://eitaa.com/soda96/7981 📙 کتاب #آزادی_انسان https://eitaa.com/soda96/9764 📘 کتاب #آشنایی_با_قرآن ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 درس اخلاق 👉💠 🔊 درس اخلاق حضرت آیت الله مشکینی https://eitaa.com/soda96/12074 🔊 درس اخلاق حضرت آیت الله جوادی آملی https://eitaa.com/soda96/12072 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠👈 مهــــارت تحصیـــلی👉💠 📣 مجموعه صوتی #مهندسی_استنباط 🔆 استاد حیدری فسائی https://eitaa.com/soda96/10358 📣 مجموعه صوتی #چگونه_درس_بخوانیم 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/10356 📣 مجموعه صوتی #مهارت_برنامه_ریزی (اعتدال در بینش و عمل) 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/10354 📣 هدایت تحصیلی 🔆 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/11872 📣 تطبیق العلم 🔆 استاد حیدری فسایی https://eitaa.com/soda96/11824 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🎧 #سیمای_دانشوران 🎙 پادکست 🎙 🔷 زندگی نامه حضرت آیت الله حسن زاده آملی https://eitaa.com/soda96/13650 🔴 زندگی نامه مرحوم مدرس افغانی https://eitaa.com/soda96/13652 🔷 زندگی نامه حضرت آیت الله بهجت https://eitaa.com/soda96/13680 🔴 زندگی نامه صاحب جواهر (آیت الله محمد حسن نجفی) https://eitaa.com/soda96/13752 🔷 زندگی نامه ادیب نیشابوری https://eitaa.com/soda96/14077 🔴 زندگی نامه علامه طباطبایی https://eitaa.com/soda96/14133 🔷 زندگی نامه صدر المتألهین شیرازی (ملاصدرا) https://eitaa.com/soda96/14274 🔴 زندگی نامه ثقه الاسلام کلینی https://eitaa.com/soda96/14538 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💠 تقریرها و جزوات http://soda96.ir/g_Tb 📔 جزوه های استاد حیدری فسایی https://eitaa.com/soda96/13643 📗 جزوه بدایه الحکمه استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/12262 📘 جزوه الموجز استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/14502 📙 جزوه اصول مظفر استاد علی فرحانی 📝 بخش اول https://eitaa.com/soda96/14403 📝 بخش دوم https://eitaa.com/soda96/14722 📕 جزوه رسائل 1 استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/15256 📓 جزوه مناهج الوصول استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/15082 📒 جزوه موضوع علم و عرض ذاتی استاد علی فرحانی https://eitaa.com/soda96/14975 💻 نرم افزار کاربردی فرهنگ نامه علوم اسلامی (اصطلاحات علم اصول) http://soda96.ir/Vpeg 🔸🔹🔸🔹در حال به روز رسانی ⚜️ان شاء الله به مرور صوت دروس اساتید دیگر در کانال قرار می گیرد.⚜️
هدایت شده از کشکول یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 الله‌اکبر از این صلابت و استواری! امروز برای اولین بار این فیلم را دیدم! به چگونگی ماجرا دقت کنید👇 🔹 روز جمعه ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰ آیت‌الله عبدالحسین دستغیب در حالی که مثل هر هفته راهی محل برگزاری نماز جمعه شیراز بودند، ساعت ۱۱ونیم هدف یک حمله تروریستی قرار گرفتند. 👈 اکنون مردم در محل نمازجمعه، منتظر امام جمعه‌ی خود، آیت‌الله دستغیب هستند. مرحوم محمدهاشم دستغیب، فرزند شهید دستغیب که دقایقی پیش پدر و فرزندش در اثر انفجار منافقین پست، تکه‌تکه شده‌اند، می‌خواهد خبر شهادت آیت‌الله دستغیب را به مردم بدهد. 📹 صلابت و استواری کلام‌شان را در فیلم مشاهده کنید! 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
🔰 ما برای فصل کردن آمدیم یا برای وصل کردن آمدیم؟!!! فارغ از بحث مصداقیِ آن، مطلب قابل تأملی‌ست👇 ✍ جواد موگویی 🔻🔻🔻 🔹 مهرماه ۹۷ عطالله وزیر ارشاد خاتمی در بیروت بسر می‌برد. او سالها بود که ترک ایران را کرده بود. سال ۸۸ از لندن مواضع تندی علیه نظام گرفت و پای ثابت بی‌بی‌سی شد. وزیر لندن‌نشین حتی پایش به محافل سعودی علیه ایران هم باز شد. سال ۹۷ کتابی در باب سلوک حاج شیخ محمدرضا امانی مشهور به نوشت. کتابی دینی و پرمغز. مهاجرانی می‌گوید: «مهر ٩٧ بیروت بودم. محرم بود و دل در زیارت زینبیه و ابن عربى و جرج جرداق داشتم، اگر میشد! دوستى قدیمى، همدوره مجلس اول بودیم. زنگ زد و گفت؛ حامل پیام سردار هستم. کتاب را پسندیده‌اند و به دوستان هدیه می‌دهند. من هم بسیار تشکر کردم از لطف و صفاى ایشان. حکایت پیام در ذهنم بود، به دوستى که اهلیت تمام داشت، گفتم کاش در این محرم زینبیه میرفتیم. به لطف سردار سفر ما، که نامش را سفر آسمانى گذاشتم انجام شد، شبانه به زینبیه رفتیم و نماز صبح به مرقد ابن عربى و بعد به مرجع عیون جرج جرداق! دو شبانه روز از شوق، ساعتى بيشتر نخوابيدم، فيلم به وقت شام را هم همان وقت در شام ديدم. آن پيام و سامان آن سفر، برايم خاطره اى معطر شد. هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود. رحمت و رضوان خداوند بر سردار رشيد و شهيد، قهرمان ملى ايران و اسلام» . 🔹عجیب است این رفتار سردار! کارگزاری سابق در جمهوری اسلامی، می‌شود پای ثابت بی‌بی‌سی و حتی محافل وهابی، اما سردار هنوز با او نقاط مشترکی پیدا میکند برای گفتگو و شاید هم بازگشت به راه. تصور کنید خبر می‌رسید ظریف یا فلان مسئول وزارت خارجه هماهنگی زیارت مهاجرانی را ترتیب داده بودند، جریان انقلابی، حزب‌الله و اصولگرا چه بلایی برسرشان می‌آوردند؟! یادمان هست که وقتی در مراسم درگذشت آیت‌الله راستی‌کاشانی، تصویر سلام‌وعیلک لاریجانی و علی‌عسگری با خاتمی منتشر شد، کیهان و جوان و رجانیوز و جبهه‌‌پایداری چه کردند با علی عسگری و لاریجانی که حتی حق خوش‌وبش چندثانیه‌ای هم ندارید! القصه! مهاجرانی پس از ترور سردار، با گذاشتن تصویری در حساب توییتری خود از بوسه‌ رهبری بر صورت سردار، او را «قهرمان ملی ایران و اسلام» نامید. او حتی جان‌باختگان در ازدحام مراسم تشییع پیکر سردار را هم «شهیدان وداع» نامید. . ✅ توافق بر سر اشتراکات، از مهمترین رفتارهای سیاسی و فرهنگی سردار بود؛ حتی با مهاجرانیِ لندنشین بر سر یک کتاب! حتما ماحصل همین رفتار است که با ترورش، هم مهاجرانی سوگوار می‌شود و هم اردشیر زاهدی داماد شاه! 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
🔸«این پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین و نگذارید؛ همه‌ی این بحثها و صحبتی که در این مدّت یک ساعت و نیم شما دوستان در اینجا [بیان] کردید، مطالبه‌گری بود دیگر؛ مخاطب مطالبه‌گری هم گاهی خود این حقیر بودم، گاهی دستگاه دفتر ما بود، گاهی مجموعه‌های دیگر بودند؛ این بسیار چیز باارزشی است؛ این مطالبه‌گری را از دست ندهید، این آرمان‌خواهی را از دست [ندهید]». 🔹اینها بخشی از فرمایشات رهبری در دیدار رمضانی شان با دانشجویان است
🔰 کتاب بدایةالحکمه با مقدمه و تعلیقات استاد امینی‌نژاد منتشر شد ◾کتاب «بدایةالحکمة» با مقدمه و تعلیقات استاد علی امینی‌نژاد در دو جلد، به همت مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات، توسط انتشارات آل احمد علیهم‌السلام چاپ گردید. ◾این کتاب در دو بخش مقدمه (تمهیدات؛ دربارۀ فلسفه اسلامی) و تعلیقات فارسی بر بدایةالحکمه سامان داده شده است که محصول چندین دوره تدریس کتاب بدایةالحکمه توسط حضرت استاد امینی‌نژاد بوده است. ◾اخبار بعدی پیرامون فروش کتاب به زودی منتشر خواهد شد. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
آدم های امروزی به خودشان زحمت نمیدهند یک نفر را کشف کنند،زیبایی هایش را بیرون بکشند،تلخی هایش را صبر کنند. آدم های امروز دوستی های کنسروی میخواهند؛یک کنسرو که درش را باز کنند،یک نفر شیرین و مهربان از داخلش بیرون بپرد و هی لبخند بزند و بگوید حق با توست! (برگرفته از توییتر)
✳️ حقیقت ماجرای سرباز بابلی در حکومت اسلامی .... .... لابد شنیده اید ماجرای را که می گویند عاقبت رضایت داده، اما بگذارید بگویم این خبر کذب است و ماجرا طور دیگر اتفاق افتاده و شما نباید فریب رسانه ها را بخورید. دیروز که برای بررسی ماجرا جلسه ای با حضور سرباز و قاضی و داستان و فرماندهان و ... تشکیل شده و تصمیم رضایت را به آقای رئیسی تلفنی اعلام می کنند، که ایشان عصبانی شده و گفته: مگر مسئله شخصی است که با ریش سفید بازی حل شود؟مسئله مسئله آبروی حکومت اسلامی است که قاضی سمبل آن است و وقتی یک قاضی که باید مجسمه عدل و تقوا باشد اینطور فرعونی رفتار می کند باید ما زنگ خطر را به صدا در بیاوریم که نکند ما هم دچار استبداد شده ایم؟ نکند شاه که رفته، مرام شاه و خان و قزاق زنده باشد هنوز و خبر نداریم. این سیستم باید بازنگری شود که چرا اصلا این اتفاقات باید بیفتد و مردم را نا امید کنند از نظام. این شده که قاضی را می برند همان اتاق، دستش را به پشت صندلی می بندند و به سرباز بابلی می گویند چند سیلی زد؟ سرباز می گوید شش تا دادستان می گوید، آقای رئیسی می گوید شش تا سیلی محکم بزن تا قصاص شود. جوان هم مثل خود قاضی، کتش را در می آورد، آستینش را بالا می زند و می آید بزند، دلش رحم می آید و می گوید، می شود نزنم؟ می شود ببخشم؟ آقای رئیسی از پشت خط می گوید نه، این حق همه سرباز های تحقیر شده این سال هاست، نمی توانی ببخشی. بزن تا حساب دست همه قاضی ها بیاید. جوان هم چشمش را می بندد و با ضرب می زند توی صورت گوشتالوی ضارب و دومی و سوی و... تا شش تا. بعد آقای رئیسی می گوید گوشی را بدهید رئیس کل دادگستری استان و دستور می دهد: اساعه این قاضی را اخراج کن چون صلاحیت ندارد. وقتی علی ابن ابیطالب قاضی اش را بخاطر صدای بلندش بر متهم ، عزل می کند، تکلیف این آقا روشن است. بعد دستور داده به دادستان کل کشور که از طریق مدعی العموم، خواستار تغییر و اصلاح روند خدمت سربازی شود و کار را از طریق قضایی پیگیری کند چرا که این سیستم فقط برای جمهوری اسلامی دشمن درست می کند نه سرباز فدایی. آره. قصه دقیقش در عالم خیال من، آنجایی که حقیقت حکم می دهد نه مصلحت، در آن ناکجا آباد وعده داده شده آرمانی، اینطور است. شما هم قصه را به روایت من تعریف کنید. .... .... @Falaakhon
👓 توقع زیادی است بدنه انقلابی حوزه بخواهد با رییس انقلابی ترین نهاد حوزه ارتباط داشته باشند؟ والا من الان پنج سال حوزه ام آرزومه به اندازه ده دقیقه از نزدیک بتونم با بزرگان صحبت کنم... 💬 ناصر @HozeTwit
مکتب خانه
👓 توقع زیادی است بدنه انقلابی حوزه بخواهد با رییس انقلابی ترین نهاد حوزه ارتباط داشته باشند؟ والا من
این انقلابی ترین نهاد حوزه هست، وضعش اینه وای به حال نهادی های انقلابی با دوز پایین تر ..... چه می کنن این جماعت؟! از سیره کدام انقلابی راستین تبعیت می کنن؟! به نظر می رسد این چنین رفتارهایی باعث ی واژه انقلابی می شود، باید ها را پاس داشت ...
هدایت شده از جامعه‌شناسی مقاومت
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۵ و پایانی، حمید پارسانیا.mp3
10.17M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ پنجم و پایانی حمید پارسانیا مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران @hparsania
می توان در سایه آموختن                            گنج عشق  جاودان اندوختن اول از استاد، یاد آموختیم                           پس، سویدای سواد آموختیم از پدر گر قالب تن یافتیم                         از معـلم جان روشن  یافتیم ای معلم چون کنم توصیف تو                       چون خدا مشکل توان تعریف تو ای تو کشتی نجات روح ما                         ای به طوفان جهالت نوح  ما یک پدر بخشنده آب و گل است                      یک پدر روشنگر جان و دل است لیک اگر پرسی کدامین برترین                     آنکه دین آموزد و علم  یقین از : استاد محمد حسین شهریار
مکتب خانه
✳️ حقیقت ماجرای سرباز بابلی در حکومت اسلامی .... .... لابد شنیده اید ماجرای #سرباز_بابلی را که می
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 هرکس من را جریمه کند یک سکه هدیه دارد🔸 من در دورۀ امامت جمعه اعلام کرده بودم که هر نیروی انتظامی اگر توانست [تخلفی از ماشین من بگیرد و] جریمه بکند، من یک سکه به او می‌دهم. هرکس! یکبار من با خانمم در آباده با ماشین [حفاظت] می رفتیم، در راه یک جایی ایستگاه پلیس است، ماشین پلیس آژیر کشید و آمد به راننده [ما] گفت بزن روی ترمز! راننده زد روی ترمز. پلیس نگاه به چراغ عقب کرد و دید چراغ ماشین روشن نمی شود. جریمه را برایش نوشت. یک سکه تهیه کردم و به فرمانده پلیس گفتم در صبحگاه [نیروی انتظامی]، به این پلیس که ما را جریمه کرده بده. این‌ها هم بر اساس ساعت ثبت جریمه، افسر را پیدا کردند. افسر احضار شد به عنوان اینکه ماشین امام جمعه مرکز استان را جریمه کردی! گفت من که نمی‌دانستم ماشین امام جمعه است! خیال کرد می خواهند مواخذه‌اش کنند! آوردندش در صبحگاه و سکه را به او دادند. @haerishirazi
📝 لعنت به این کارخانه موفقیت سازی 🔸پدرت چکاره است؟ پسرت تا کجا درس خوانده؟ لیسانس و دکترا داره‌؟ ماشینتان چیست؟ خارجی است یا از این معمولی های ایرانی؟ کلاس زبان رفتید؟ به چند زبان میتوانید صحبت کنید؟ از ساز ها کدام را بلد هستید؟ پیانو؟ گیتار؟ رتبه کنکور تان چند شد؟ سربازی رفتی؟ ملک و زمین دارید یا خانه تان اجاره ای است؟ وزنتان چقدر است؟ شکمتان مانند مدل های روی مجله ها شده یا هنوز دارید تمرین می کنید؟ همسرتان از کدام طبقه اجتماعی جامعه است؟ وضع خانواده اش خوب است؟! جهیزیه چی دادید؟ عروسی کجا گرفتید... 🔹گزاره های بالا بخشی از منجلاب اسطوره موفقیت در اذهان ماست، گویا در یک قفس ما را گیر انداخته اند و کسی برنده است که بیشتر شکم دیگران را پاره کند! 🔸ما تا اعماق وجودمان در این رقابت غرق شدیم و داریم مدام خودمان را نابود میکنیم که برنده بازی شویم، و این برنده شدن به قیمت دریدن دیگران است! 🔹داستان سوال پرسیدن آن مرد از دختر درمورد راننده تاکسی بودن پدرش، نماد وضعیت ماست. بین این همه موفقیت شخصی، چه کسی از جامعه دفاع خواهد کرد؟ @maktubat
💢ما در این چهل ساله کمتر نهادسازی و بیشتر مونتاژ کرده‌ایم! حجت‌الاسلام واعظی: 🔻 حکمرانی موجود، چنان پیچیده شده است که صرف انطباق یا عدم انطباق با فقه و استنباطات فقهی نمی‌تواند مصلحت بودن یا قیودات لازم را برای تصمیم کلان مدیریتی را تنظیم کند. ▪️ما در این چهل ساله کمتر نهادسازی و بیشتر مونتاژ کرده‌ایم یعنی از تجارب عقلاییه موجود در نظامات اجتماعی دیگر را مثل بانک، قیوداتی زده و آن را اسلامی کرده ایم ولی نهادسازی نکرده ایم. 🔸اگر بخواهیم حکمرانی اسلامی داشته باشیم و اهداف و اصولی که اسلام معرفی کرده و تمدن اسلامی را رقم بزنیم باید در حوزه سیاست، مناسبات مالی، اقتصاد، شؤون آموزشی و جنبه‌های دیگر نهادسازی کنیم که این نهادسازی البته و صدالبته وجه فقهی دارد ولی یک سره برآمده از فقه نیست بلکه باید علاوه بر تکیه بر فقه، مسلط بر علوم انسانی اجتماعی باشیم. 🆔 @tahavol_howze
حاکم عادل.mp3
2.67M
🔰 حاکم عادل ◾بیانات حضرت استاد یزدان‌پناه در درس عرفان در وادی عمل پیرامون اتفاقات اخیر ▪️حاکم عادل اگر بر اساس عدالت و تمسک به کتاب عمل کند و بر اساس اندیشه‌های دینی اقاموا الصلاة را اجرا کند، گاهی نماینده مستقیم خدا حساب می‌شود. ▪️اگر دل او به درد بیاید، دل خدا به درد می‌آید. اگر او را همراهی کنید، خدا را همراهی کرده‌اید. ▪️در طول تاریخ که نگاه کنید هر جا عادلی بود، در تاریخ محو نشد. با این که نوعا تاریخ‌نویسان حق مساله را ادا نمی‌کنند ولی خدا کارش را می‌کند و این خاصیت نظام عالم است. ⏱ زمان: ۳ دقیقه 💿 حجم فایل: ۳ مگابایت 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
صفحات-اول-مقدمات-بدایه-الحکمه.pdf
3.05M
بخشی از مقدمه و تعلیقات بر کتاب که اخیراً چاپ شده است.
صفحات-اول-تعلیقات-بدایه-الحکمه.pdf
931.1K
بخشی از مقدمه و تعلیقات بر کتاب که اخیراً چاپ شده است.
جدیدترین اثر حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی: مبحث واحد و کثیر شرح مرحله هفتم ✅ ناشر : انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ✅ سال نشر : 1399 ✅ تعداد صفحات : 394