eitaa logo
اصرار
726 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
4 فایل
به چه زنده ایم؟ آدم ها، جا و زمان ها دگرگون می شوند. خبر آنکه چیزی شروع و چیزی تمام شد. چه باید کرد؟ تن دهیم یا اصرار کنیم؟ چاره چیست؟ مگر آنکه اصرار 📍اصرار در ایتا و تلگرام ESRAR3@ 📍اصرار در اینستاگرام ESRAR3.INSTA@ ✅ برای ارتباط با ما @Esrar_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
1⃣قسمت اول این‌ها صحبت‌های یک شهروند کویتی است که با نگاهی زنانه از لزوم خروج نیروهای آمریکایی سخن می‌گوید. او در حالی این‌ها را می‌گوید که همسرش را در اثر بمباران پایگاه‌های آمریکایی در کویت از دست داده است. ✅فیلم زیرنویس شده. لطفاً به تک تک واژه‌های او دقت کنید. @ESRAR3
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
2⃣قسمت دوم او می‌گوید با آمریکا دیگر صلحی در کار نیست و کسی نمی‌تواند درب خانه‌اش را ببندد و به خیال امنیت زندگی کند. نکته قابل توجه این است که او شهادت همسرش را نه در اثر بمباران ایران که بر اثر خباثت آمریکا می‌داند. این نگاه زنانه و ریزبینی‌های جزئی و دقیق چقدر زیبا و شنیدنی است. هر آنچه او می‌گوید نشان از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار است. @ESRAR3
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يَا مَنْ إِذَا تَضَايَقَتِ اَلْأُمُورُ فَتَحَ لَها بَاباً لَمْ تَذْهَبْ إِلَيْهِ اَلْأَوْهَامُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اِفْتَحْ لِأُمُورِيَ اَلْمُتَضَايَقَةِ بَاباً لَمْ يَذْهَبْ إِلَيْهِ وَهْمٌ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ ای کسی که هنگامی که امور [ما را] به تنگنا می‌اندازد دری را برای ما می‌گشایی که فکرها به آن راه نیافته پس بر محمد و آل محمد صلوات فرست و برای امورم که [مرا] در فشار افکنده، دری بگشا که فکری به آن نرسیده ای رحم‌کننده‌ترین رحم‌کنندگان @ESRAR3
2.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یادتان هست چقدر از قرآن در غزه نوشتیم؟ که پناه بود و تکیه گاه؟ حالا ما مفتخر شده ایم که جان و تن‌مان رحل این قرآن باشد. زنی از زیر آوار بیرون آمده در حالیکه قرآن را همراه خودش به آغوش کشیده است. @ESRAR3
۱۴۰۲ بود که زیتون کاشتی در هر فرصتی چیزی خلق می‌کردی خلّاقیت اجحاف است تو هر لحظه بودی پارسال هم سه اصله نهال نمی‌دانم دقیقا چه بود اما چیستی‌اش مثل آن زیتون صدا نکرد بعدش گفتی درخت عامل سلامت هواست حواست به هوایمان بود امسال چند روز زودتر گل کاشتی نادر و کمیاب لاله واژگون روز درختکاری‌ روز تو مبارک @ESRAR3
1.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در ایران اسمش را گذاشتند لانه جاسوسی، بعد از شهادت رهبری در عراق اسمش شده «سفارت شر». این روزها در عراق این اصطلاح را زیاد می‌شنوید «سفارت شر»، اینکه سفارت شر باید بسته شود. @ESRAR3
1.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حال و هوای اهالی بصره بعد از خبر اسقاط f15 آمریکایی... اهالی بصره شبانه دسته دسته به دنبال خلبان راه افتادند، آن هم با بوق و شیپور و چراغ قوه و فریادهای بیا بیرون. @ESRAR3
4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عراق حال و هوای عجیبی پیدا کرده است. کسی از شهر دیگر خودش را به بصره رسانده تا دنبال خلبان آمریکایی بگردد.‌ می گوید ۶ ساعت است دنبال خلبانم. ضمن آنکه تاکید دارد اگر پیدایش کند به هیچ وجه او را تحویل دولت نمی‌دهد. @ESRAR3
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یا این یکی؛ شهروندی که سه چرخه اش را قفس کرده و می‌گوید تا خبر را شنیدم سه چرخه ام را زندان کردم تا خلبان را اینجا زندانی کنم. @ESRAR3
849.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای ما شاید عادی باشد اما باید یک عراقی باشی که بدانی یعنی چه پرچم کشور دیگری را لمس کردن، تبرک جستن، و گفتنِ این جمله که: «این پرچم مراد می‌دهد». خلاصه که دوستان این شب‌ها شما پرچم باب الحوائج را دست گرفته‌اید. این پرچم مراد می‌دهد، نه که ما چون ایرانی هستیم بگوییم، مراد گرفته‌هایش می‌گویند، عراقی‌ها. @ESRAR3
هوا پر از مدرک شده بود. گفتند هدف اداره اطلاعات بوده. جنگنده ها را هم در آسمان دیده بودند. اتفاقا قاتی خاکستر و دود، کم اطلاعات و کاغذ ورق ندیدم. کاغذها همینطور در هوا بُر می‌خوردند. همه بین خاکستر و کاغذ می‌دویدند. چشم‌هایم می‌سوخت. دیدم موج انفجار، قاتی مدارک، پول های تکه تکه شده، قرآن و دعا هم درب خانه‌ آورده. یادم آمد پارسال همین روزها چقدر از غزه نوشتیم که گاهی یک ورق قرآن مبشر بود و بشارت رهایی‌شان می‌داد. حالا امسال خودمان هم دچار شده بودیم. خدا همنشینِ جنگ‌مان شده بود؛ پیغام پسغام می‌داد، امروز هم صاف دم در آمد، یک ورق نامه گذاشت و با ندبه‌اش سخن گفت و گفت: إِذْ كانَتِ الْأَرْضُ لِلّٰهِ يُورِثُها مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ وَ سُبْحانَ رَبِّنا إِنْ كانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولاً وَلَنْ يُخْلِفَ اللّٰهُ وَعْدَه زمین از آنِ خداست، آن را به هرکه از بندگانش بخواهد به ارث می‌دهد و سرانجام از آنِ پرهیزگاران است. و منزه است پروردگار ما که به یقین وعده پروردگارمان انجام‌شدنی‌ست و خدا هرگز از وعده خویش تخلف نمی‌کند. اگر جنگ این باشد، تا اینجای جنگ را چقدر دوست دارم، با همه‌ی نگرانی‌ها، فقدان‌ها، ترس ها اما می‌ارزد، می‌ارزد که خدا در جنگ زنگ خانه‌ات را بزند، نامه‌ای ندبه بگذارد و بگوید قول و قرارمان را یادمان هست... @ESRAR3
تعجب اتحادیه اروپا از بی میلی ایرانیان برای درخواست پناهندگی روزنامه «ای‌یو آبزرور» (euobserver) در گزارشی، به نقل از منابع اطلاعاتی خود در «کمیسیون اروپا» نوشت که جنگ در ایران تاکنون، باعث شکل‌گیری هیچ جریان قابل توجهی از پناهجویان احتمالی نشده است. یک سخنگوی کمیسیون سه‌شنبه ۱۳اسفند۱۴۰۴ در بروکسل پایتخت بلژیک به خبرنگاران گفت: «دلیلی نداریم که معتقد باشیم جریان‌های مهاجرتی تغییر کرده‌اند.» طبق گزارش‌‌های کمیسیون اروپا، تا پیش از آغاز جنگ کنونی در خاورمیانه، ایرانیان میان ملیت‌های متقاضی پناهندگی در اروپا در رتبه سی‌ویکم بودند و در سال گذشته، فقط ۸هزار درخواست پناهندگی در از ایرانیان در سراسر اروپا ثبت شده بود. بخش بزرگی از نگرانی اتحادیه اروپا از آغاز جنگ میان اسراییل و آمریکا با جمهوری اسلامی، موج جدید پناهندگان بود. پیش از این «آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا» هشدار داده بود که جابجایی «تنها ۱۰ درصد از جمعیت ایران» می‌تواند با بزرگ‌ترین جریان‌های پناهجویان چند دهه اخیر رقابت کند. @ESRAR3