eitaa logo
اصرار
725 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
4 فایل
به چه زنده ایم؟ آدم ها، جا و زمان ها دگرگون می شوند. خبر آنکه چیزی شروع و چیزی تمام شد. چه باید کرد؟ تن دهیم یا اصرار کنیم؟ چاره چیست؟ مگر آنکه اصرار 📍اصرار در ایتا و تلگرام ESRAR3@ 📍اصرار در اینستاگرام ESRAR3.INSTA@ ✅ برای ارتباط با ما @Esrar_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من مردانی را دیدم که در کنار ضریح، خبر شهادتت را جرعه جرعه سر کشیدند. @ESRAR3
زنانی را دیدم که پرده از مستوری‌شان برانداخته‌اند و در مسیر سوگت، شوکت سوختن پروانه را نشان‌‌مان دادند @ESRAR3
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من دانشجویانی را دیدم که شبانه از خوابگاهی که دیگر محلِ خواب نداشت، بیرون دویدند و صدای تو را در علم و دانش ضجه زدند. @ESRAR3
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موج گسترده دستگیری ها در شهر تطوان مراکش به علت اعلام هم‌بستگی با ایران @ESRAR3
1.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های مسافربری در بحرین دستگیر شدند. دلیلش اما شنیدنی‌ست؛ امتناع رانندگان برای سوار کردن سربازان آمریکایی و انتقال‌شان به عربستان سعودی‌. نمونه‌ای موفق از غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار. @ESRAR3
دسترسی‌مان به اینترنت بین الملل محدود شده، طبیعتاً منابع خبری‌مان هم محدود به منابع داخلی شده. اما تا وقتی که محدودیت‌ها رفع شود سعی می‌کنیم اگر در همین منابع داخلی خبر خاصی به چشم‌‌مان آمد آن را به شما اشتراک بگذاریم مثل همین مورد که تایمز اسرائیل نوشته بود: پیروز جنگ ایران آن طرفی است که بتواند درد بیشتری را تحمل کند. در حال حاضر مسئله این نیست که چه کسی تسلیحات پیشرفته‌تری دارد، بلکه این است که کدام طرف زودتر در برابر فشارهای اقتصادی، تلفات انسانی و هزینه‌های جنگ در هم خواهد شکست، آمریکا و اسرائیل یا ایران؟ @ESRAR3
⁉️نقطه آغاز آمریکا کجاست؟ 🔹در مورد چیستی آمریکا صحبت زیادی شنیده ایم اما آنچه در گذر این سال ها دریافتیم آن بود که در جهان آمریکایی تلاش می شود بشر درد و غربت خود را نبیند، و در سایه ی پیشنهادهای متفاوت برای انسان امروز پیوسته زمان بخرد و به اصطلاح زمان را کشدار کند. از آن سو مقاومت جایی بود که نمی خواست به سرگرم شدن آمریکایی فرصت بدهد. شما می توانید به سرعتِ حوادث در جهانِ پس از طوفان الاقصی بنگرید. در غزه و وقایع دو ساله ی غزه و جهانِ پس از طوفان الاقصی به تدریج جهان آمریکایی فرو ریخت، درد و رنج در زندگی بشر رسمیت یافت، و در سایه ی آن تحولات جهانی با سرعت بیشتری پیش رفت؛ به نوعی زمان ظرفیت دیگری یافته بود. طوفان الاقصی قرائت دیگری از درد به دنیا آورده بود که دیدنِ این درد، آزاد شدن و رها شدن از بند دنیای آمریکایی بود. 🔹 حالا خبر آمده تایمز اسرائیل گفته است پیروزی از آن کسی است که بتواند درد بیشتری را تحمل کند. اگرچه تلاش می شود گاهی مقاومت با تاب آوری اجتماعی فهمیده شود اما تاب آوری اجتماعی هرگز ترجمان خوبی برای مقاومت نبوده است. در تاب آوری اجتماعی ست که دست پرورده ی آمریکا با مخفی کردن تعداد کشته ها، سانسور خبری و بازی رسانه ای در طرف مقابل، تاب آوری خودش را افزایش می دهد در حالیکه ما در مقاومت درد و غربت بشر را به او نشان می دهیم، قصه ی زمان و مکان را برای او می گوییم و اجازه نمی دهیم آمریکا با پیشنهادهایش بشرِ امروز را به سمت کرختی رهنمون شود. 🔹بنابراین مسئله ی ما در مقاومت تاب آوری نبوده است. مسئله این است که ما درد انسان کنونی را در خودمان ببینیم، به پیشنهادهای دنیای امروز راضی نشویم و هیمنه ی پوچ این فریب بزرگ را فرو بریزیم تا پذیرای جهان دیگری در خودمان باشیم، و شاید یکی از جنبه های اصلی غلبه ی نرم افزاری همین باشد. @ESRAR3
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
+ خانم این حرف‌ها به قیافه‌ی شما نمیاد. - مگه به قیافه‌ست؟ «زن زندگی آزادی» را از این منظر نگاه کرده بودید؟ شاید زنی با همه‌ی زنانگی‌اش در آن میان بود که می‌خواست بگوید خیلی هم به قیافه نیست. خوشآمد می‌گوییم به آدم‌ها، چهره‌ها و حوادثی که خیلی هم به قیافه نیست. @ESRAR3
ولی ما یادمان نمی‌رود که شما اهل رأفت و ایمان در کشاکش جنگ بعد از بسم الله از آدم‌ها حال‌شان را پرسیدید و پرسیدید: «چه حسی داری؟» و هرکسی آمد حالش را ثبت کرد. یکی فقط گریسته بود. یکی خشم مطلق بود. اما یکی هم نوشته بود نه خوشحالم نه ناراحت. از شما مردم جز این هم بر نمی‌آمد‌‌. جز اینکه حالِ هم را بپرسید و آنقدر قد بکشید که پاسخی را بدهید که روزگاری بنیانگذار این انقلاب در هواپیما گفت: هیچ حسی ندارم. شما را دیگر کوه‌ها نتْوان تکان دادن. شما حالا هر کدامتان پیغامبر راه خویش گشته‌اید و تجلی آنکه راه های رسیدن به خدا به اندازه تعداد مخلوقات است. @ESRAR3
4.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمی‌دانم خبر دارید یا نه اما برای اولین بار است که در ماه رمضان مسجد الاقصی به روی مسلمانان بسته شده. حالا و در ترکیه زنان در اقدامی جالب و قابل توجه از خانه‌شان حجاب اضافه آورده اند و آن را از طبقه دوم مسجد بر سر مردان‌شان می‌اندازند. آن هم با این جمله که «مسجد الاقصی شرف مردان مسلمان است. از شرفت دفاع کن. امت مسلمان برخیز. قبله‌ی اول مسلمانان بسته شد». این در حالیست که زمزمه‌های جدی برای برپایی معبد سلیمان به گوش می‌رسد. راستش بعد از دیدن این حجم از زشتی و پلیدی در غزه، اپستین و ... متاسفانه تصور این مورد چندان هم دشوار نیست. در مورد حال و هوای این روزهای مردم ترکیه هم گزارش های خاصی به گوش می‌رسد. دوستانی که از مرز زمینی ترکیه به ایران آمده بودند می‌گویند ترک‌ها شهر به شهر جلوی آن‌ها را گرفته‌اند و می گویند چطور می‌توانیم برای ایران کاری کنیم. تکرار این رفتار آنقدر چشمگیر و فروان بوده که موجب تعجب مسافران ایرانی شده. خلاصه که اگر در انتظار جهان دیگری هستیم نمی‌توانیم هیچ کجا را از قلم بیندازیم. باید به وسعت جهان بنگریم و به اندازه‌ی جهان بخواهیم. @ESRAR3
اصرار
جالب است.‌.. با هرکسی هر کجای مجلس نشسته باشد به نحوی حرف می‌زند. مثلاً با عراقی‌ها اینگونه حرف زد ک
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید امیر موسوی تحلیلگر سیاسی: اگر پیکر امام خامنه‌ای در عراق تشییع شود ما شاهد بزرگترین راهپیمایی در تاریخ ایران و عراق خواهیم بود. از یک طرف حال و هوای عراقی‌ها را که می‌بینید از منظر میزبانی‌ جای خالی این زائر همیشه در قلبشان کوبیده. برای حسرت ناکام زیارت ایشان گریه‌ها کردند و حالا آرزو دارند این امر یعنی تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب در عراق و زیارت تن و پیکر ایشان به طور جدی پیگیری شود. از طرف دیگر به حوادث سال ۹۸ که بنگریم بعد از اتفاقات سیاسی در عراق، تشییع پیکر حاج قاسم و ابومهدی المهندس در کنار هم، آن کدورت‌ها را زدود. خون و نفس تازه و یگانه‌ای در پیکر برادریِ ایران و عراق دمید. حالا که ملت‌های جهان آماده‌ی یک جهش بزرگ هستند تشییع پیکر مطهر ایشان در عراق می‌تواند این جهش را تسریع کند. @ESRAR3
4.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شما می‌دانستید شهروند انگلیسی برای شما می‌میرد؟ برای همه‌ی شما؟ از شهروند انگلیسی پرسیدند پیامت برای برادران و خواهران ایرانی چیست؟ که گفت من برای شما می‌میرم، برای همه‌ی شما. باور می کنید؟ باور می‌کنید که ما زنده ماندیم و نشانه‌هایی از جهانی را دیدیم که در آن برای هم می‌میریم؟ دریای دوست داشتن آنقدر بی‌ساحل شود که کسی آن سر دنیا بگوید من برای شما می میرم، برای همه‌تان؟ کاش می‌شد برای همه‌ی بریده‌ها برای تنهاها غریب‌ها ناامیدها دلسردها این آواز را سرود. و گفت در پسِ این جهان با همه‌ی زشتی‌اش، چیزی دارد تلاش می‌کند دگرگون شود. و این همان جهانی‌ست که ما منتظرش بودیم. @ESRAR3