2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در عراق میگویند مسحرچی.
در ایران نمیدانم اسمشان چیست.
همانهایی که سحرهای ماه رمضان در کوچه پسکوچه های محلهشان راه میروند و مردم را برای سحر بیدار میکنند.
در ماه رمضان مسحرچیهای عراقی در کوچه پس کوچهها راه میرفتند در حالیکه پرچم ایران را حمل میکردند و فریاد میزدند:
یا علی مدد
ایران تا ابد
شاید به نظر برسد این خبرها وقتش گذشته، اما زمانِ برخی حوادث همیشگیست. ضمن آنکه گاهی بزرگترین حوادث از دل همین کوچه پسکوچهها سر بر میآورد.
خدا میداند حال مردمی را که با پرچم ایران و شعار «یا علی مدد، ایران تا ابد» از خواب بیدار شدند، روزه گرفتند و سحرشان را صبح کردند، چه طور بوده.
💬نظر شما
#عراق #ایران
@ESRAR3
222.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصرار
5⃣ این هم آخرین مورد؛ سخنان یک مصری خطاب به مردم در زیارتگاه: به حرف هرکسی که شما را از اهل بیت دور
4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصرار
«یا حافظا لایغفل» در آخرین بند جوشن کبیر آمده. آخرین کلمهی دعای صد بندی که خدا را به هزار نام در آن
انتقامی برای همه
از سرخپوستان گرفته تا قربانیان جزیره اپستین...
تازه اینجا همه را نشان نداده وگرنه میشد نشان داد آغوش جمهوری اسلامی تا کجا باز است. آنقدر باز که وقتی آرون بوشنلِ آمریکایی در اعتراض به نسل کشی در غزه خودسوزی کرد و برخی درگیر این بودند اسم این کار را شهادت یا خودکشی بگذارند، یک پهپاد به یاد آرون بوشنل راهی سرزمین های اشغالی شد. این همان جمهوری اسلامیست که همه منتظرش بودند.
💬نظر شما
@ESRAR3
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آمریکا همیشه با بهانههای معقول نبودنِ ایران، ما را تنگ خلق و کوته نظر و خطرناک برای بشریت معرفی میکرد. برخی تصاویر از این روزهای ما هم (مثل همین فیلم) به همین تلهی آمریکایی نزدیک شده. اینکه تلاش میشود از ما تصویری به جهان مخابره شود که ارتباطش با جهان و با تکیه به شعارِ «تنگه را تنگترش کن» همین قدر تنگ و محدود است.
اما ما این نبودیم و این نیستیم و هرگز نباید فراموش کنیم برای چه ایرانمان نام نهادند. ما ایرانیم چون دنبال حیات جمعی برای بشریت هستیم و در مقابلِ ما اسرائیلیست که حیات جمعی را همچون رسم ناپسندی که موجودیت خودش را به خطر میاندازد برای هیچ کشوری خوش نمیدارد. آمریکا نیز کشورها را در رقابتِ با هم میخواهد.
ما میخواستیم به جهانیان بگوییم مسألهی ما قدرت نوظهور شدن نبود و نیست. مسألهی ما ترسیم جهانی دیگر با مناسبات دیگریست. ما نمیخواستیم ما را قلدر منطقه در جهان بشناسند. ما میخواستیم جهان دیگری بسازیم که در آن حیات معنای جمعی دارد و هیچکس و هیچ ملتی در آن تنها زندگی نمیکند.
تنگه هرمز نیز آزمونی از آزمونهای ماست همانطور که خیابانها آزمون ما هستند. اینجا طرف حساب ما قطعا مسئولین نیستند. آنها همانهایی هستند که با موشکهایشان نشان دادند منتقم خون تمام جهان بودند اما باید مراقب بود که جهانیان به چشم رقیب یا قدرت تازه به ما نگاه نکنند. قدرتی که در کشف سلطهی جدیدش روح آمریکایی از نو در او دمیده شده.
#ایران
#آمریکا
@ESRAR3
اصرار
در مورد کمک های این روزهای مردم کشمیر و عراق حتما شنیده اید، از دختران و کودکانی که گوشواره از گوش د
2.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
3.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا