eitaa logo
پایگاه اطلاع رسانی هیأت های همدان
5.6هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
606 ویدیو
23 فایل
🔴 اطلاعیه های مجالس مذهبی همدان را به آیدی زیر ارسال فرمایید : 👇👇👇👇👇👇👇 @khademolhosein78
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 تلاش‌ های مذبوحانه اهل سقیفه برای نبش قبر حضرت فاطمه سلام الله علیها 👇
پایگاه اطلاع رسانی هیأت های همدان
💢 تلاش‌ های مذبوحانه اهل سقیفه برای نبش قبر حضرت فاطمه سلام الله علیها 👇 #فاطمیه
✅در منابع نقل شده است که مسلمانان صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) به بقیع رفتند. 📋《فِيهِ أَرْبَعُونَ قَبْراً جُدُداً وَ إِنَّ الْمُسْلِمِينَ لَمَّا عَلِمُوا وَفَاتَهَا جَاءُوا إِلَى الْبَقِيعِ فَوَجَدُوا فِيهِ أَرْبَعِينَ‏ قَبْراً فَأَشْكَلَ عَلَيْهِمْ قَبْرُهَا مِنْ سَائِرِ الْقُبُورِ فَضَجَّ النَّاسُ وَ لَامَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً وَ قَالُوا لَمْ يُخَلِّفْ نَبِيُّكُمْ فِيكُمْ إِلَّا بِنْتاً وَاحِدَةً تَمُوتُ وَ تُدْفَنُ وَ لَمْ تَحْضُرُوا وَفَاتَهَا وَ الصَّلَاةَ عَلَيْهَا وَ لَا تَعْرِفُوا قَبْرَهَا》 ▪️در بقیع چهل قبر مشاهده کردند. این موضوع بر آنان گران آمد و یکدیگر را ملامت کردند که تنها دختر پیامبر(ص) از دنیا رفت و به خاک سپرده شد، اما آنان حاضر نبودند و حتی قبرش را نمی‌شناسند. ابوبکر و عمر بعد از مطلع شدن از این جریان سراسیمه خود را به بقیع رساندند و با مشاهده جریان خشمگین شدند و حتی بعضی از یاران امام علی(ع) از جمله عمار و مقداد را به دلیل اینکه به آنان اطلاع نداده بودند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و در پی آن دستور دادند کسانی از زنان مسلمان این قبرها را بشکافند تا قبر دختر پیامبر(ص) پیدا و بر جنازه او نماز خوانده شود. 📋《فَبَلَغَ ذَلِكَ أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ(ص) فَخَرَجَ مُغْضَباً قَدِ احْمَرَّتْ عَيْنَاهُ وَ دَرَّتْ أَوْدَاجُهُ وَ عَلَيْهِ قَبَاهُ الْأَصْفَرُ الَّذِي كَانَ يَلْبَسُهُ فِي كُلِّ كَرِيهَةٍ وَ هُوَ مُتَوَكِّئٌ عَلَى سَيْفِهِ ذِي الْفَقَارِ حَتَّى وَرَدَ الْبَقِيعَ فَسَارَ إِلَى النَّاسِ النَّذِيرُ وَ قَالُوا هَذَا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ(ع) قَدْ أَقْبَلَ كَمَا تَرَوْنَهُ يُقْسِمُ بِاللَّهِ لَئِنْ حُوِّلَ مِنْ هَذِهِ الْقُبُورِ حَجَرٌ لَيَضَعَنَّ السَّيْفَ عَلَى غَابِرِ الْآخِرِ》 ▪️وقتی این خبر به امیرالمؤمنین(ع) رسید، غضب‌آلود از خانه بیرون آمد. چشم‌هایش از شدت خشم سرخ شده و رگ‌های گردنش برآمده بود و لباس زردی را بر تن داشت که در حوادث سخت و جنگ‌ها می‌پوشید. کسانی که این وضع را دیدند، خود را به بقیع رساندند و به مردم هشدار دادند که علی(ع) قسم خورده است، اگر سنگی از این قبرها جابه‌جا شود، شمشیر بر گردن آمران خواهم نهاد. امام(ع) به بقیع رفت و ابوبکر و عمر و اصحابش نزد ایشان رفتند و قسم خوردند که قبر دختر پیامبر(ص) را نبش خواهند کرد و بر او نماز خواهند خواند. 📋《فَضَرَبَ عَلِيٌّ(ع) بِيَدِهِ إِلَى جَوَامِعِ ثَوْبِهِ فَهَزَّهُ ثُمَّ ضَرَبَ بِهِ الْأَرْضَ وَ قَالَ لَهُ : ▪️حضرت(ع) لباسهاى او را گرفت و از جاى بر كند و بر زمين کوبید و خطاب به وی فرمود : 📋《يَا ابْنَ السَّوْدَاءِ! أَمَّا حَقِّي فَقَدْ تَرَكْتُهُ مَخَافَةَ أَنْ يَرْتَدَّ النَّاسُ عَنْ دِينِهِمْ وَ أَمَّا قَبْرُ فَاطِمَةَ(س) فَوَ الَّذِي نَفْسُ عَلِيٍّ(ع) بِيَدِهِ لَئِنْ رُمْتَ وَ أَصْحَابُكَ شَيْئاً مِنْ ذَلِكَ لَأَسْقِيَنَّ الْأَرْضَ مِنْ دِمَائِكُمْ!》 ▪️یابن السوداء! من حقّ خود (يعنى مقام خلافت) را بدين جهت از دست دادم كه مبادا مردم از دين خويش برگردند. من حقّ‌(يعنى مقام خلافت) خود را بدين جهت از دست دادم كه مبادا مردم از دين خويش برگردند. اما در بارۀ قبر فاطمه(س)! به حقّ‌ آن خدايى كه جان على(ع) در دست قدرت اوست اگر تو و يارانت راجع به اين قبرها عملى انجام دهيد، زمين را از خون شما سيراب خواهم كرد. ابوبکر گفت : 📋《يَا أَبَا اَلْحَسَنِ(ع)! بِحَقِّ رَسُولِ اَللَّهِ وَ بِحَقِّ مَنْ فَوْقَ اَلْعَرْشِ إِلاَّ خَلَّيْتَ عَنْهُ فَإِنَّا غَيْرُ فَاعِلِينَ شَيْئاً تَكْرَهُهُ! فَخَلَّى عَنْهُ وَ تَفَرَّقَ اَلنَّاسُ وَ لَمْ يَعُودُوا إِلَى ذَلِكَ》 ▪️اى ابالحسن(ع)! تو را به حقّ‌ پيغمبر اسلام و آن كسى كه بالاى عرش است سوگند مى‌دهم كه از عمر دست بردارى، زيرا ما از انجام دادن عملى كه تو نمى‌پسندى خوددارى مى‌كنيم. پس امام على(ع) عمر را رها كرد و مردم پراكنده شدند و دیگر به دنبال مقصود خود بازنگشتند و پراکنده شدند.(۱) 📚منبع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۳، ص۱۷۰ @AsnadolMasaeb
🖋ابن ابالحدید معتزلی در کتاب "شرح نهج البلاغه" و دیگرانی نقل کرده اند: ▪️« وَ کَانَ لِعَلِيٍ وَجْهٌ فِي حَيَاةِ فَاطِمَةَ فَلَمَّا تُوُفِّيَت فَاطِمَةُ إنصَرَفَ وُجوهُ النَّاسِ عَنْهُ» ▪️«برای علی علیه السلام، احترامی در حياة حضرت فاطمه سلام الله علیها [ بین مردم ] بود، تا هنگامی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دنیا رفت... مردم از علی علیه السلام روی گردان شدند» 📕 إحقاق الحق و إزهاق الباطل،جلد ۱۰ صفحه ۴۸۴ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞تحریف تاریخ یا بیان حقیقت⁉️ ✅ ما ابداً به مقدّسات اهل سنّت اهانت نمی‌کنیم. 👈🏻 اما تا جان در بدن داریم، باید گزارشات و را بیان کنیم.... 🎥 استاد معاونیان { @etelaresanihamedan }
روضه بانوان /عصر ها/ 🏴 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
توحیدِ محض، جانب مسجد شتاب کرد بنیانِ سستِ لات و هُبَل را خراب کرد هارون غریب ماند و جهانی چو سامری گوساله را به نام خدایی خطاب کرد شیطان به کنج خانه نشانید کعبه را بت را دوباره قبله‌گهِ شیخ و شاب کرد منسوخ شد شریعت اسلام و فوج فوج امّت به جاهلیتِ کبری شتاب کرد یک ناله آن ملیکهٔ محشر ز دل کشید وز آن، به پای، شورش یوم الحساب کرد با آن بلاغتِ نبوی، معجز آفرید تجدیدِ یادِ حضرت ختمی‌مآب کرد هجده بهار، پرده‌نشین بود همچو گُل داد از خزان که پرده‌دری بیحساب کرد آن کوکبِ حیا که فَلَک سایه‌اش ندید جلوه به شهرِ شب‌زده‌ چون آفِتاب کرد آئینِ او خطابه‌سراییِّ زن نبود خواند از چه رو خطابه و فصل‌الخطاب کرد؟! تحریفِ صبرِ شیر خدا را خدا نخواست بَهرِ خروش، فاطمه را انتخاب کرد تکلیفِ خاص، نسخهٔ الگوی عام نیست نادان چرا مقایسهٔ ناصواب کرد؟ با نامِ آن یگانهٔ مستوری و حیا بر روی بیحیاییِ زن، فتح باب کرد یا للعجب خطابهٔ او دیده و ندید کآن اسوهٔ عفاف، زِکور احتجاب کرد! آری به آیهٔ متشابه بَرَد پناه آن فتنه‌پروری که ز عقل اجتناب کرد باری، ز پشت پرده گُلِ باغ مصطفی بی‌پرده با جماعت کافر عتاب کرد باد هوس بر آتش آن فتنه می‌دمید وآن خطبه مکرِ مدّعیان نقش آب کرد خصم از رهِ حدیث درآمد، ولیک او کفرِ وی آشِکار به حکم کتاب کرد پوشیده در حجاب، برون آمد از حجاب پس زد حجاب ظلمت و رخ در حجاب کرد { @etelaresanihamedan }
📸مرثیه‌خوانی مرحوم حاج علی آهی در روضه ایام منزل مرحوم حاج رضا سلیمی
📸 دیدار حضرت حجة الإسلام والمسلمین شعبانی (نماینده ولی فقیه در استان همدان) با حضرت آیت الله عندلیب همدانی (دامت برکاته) •┈┈••✾••┈┈•
مسجد المهدی(عج) شهرک الوند پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
🔻 سِیری به سمت شوری... در زمانه‌ی جوانی ما ملاک اقبال به هیئت‌ها، معمولا هیئت‌هایی بودند که اشک و حزن بهتری داشتند. مداحانی که هنر روضه خوانی و سوز صدای بهتری داشتند، مخاطب بیشتری داشتند. کوثری ها، اکبرناظم ها، حاج احمد شیشه گران، علی اصغر خرّاطها، حاج علی آهی و حاج مرزوق ها و... از معروف‌ترین مداحان آن زمان بودند. کم کم در سِیری آهسته، مزیّت هیئت‌ها از روضه به سمت سینه زنی شروع شد. دوران مهدی اکبری ( آی آی مردم علی از دنیاتون سیره ) و سید جواد ( اگه دیوونه ندیده‌ای و یاحسین غریب مادر ) و مهدی مختاری و هلالی ( بین همه عشقای دنیا ) و ... شروع شد. بعد از آن، در این سالها، سِیری شروع شد که مداحانی که تبحّر در سینه زنی آن هم فقط شورخوانی با سبک‌هایی که دائماً تغییر می‌کنند؛ گاهی بجایی می‌رسد که مخاطب اصلا متوجه محتوا نمیشود و فقط به سبک خواندن و ذکر توجه دارد و غرق در ریتم است. اگزوزی خوانی و ... در این چندساله‌ی اخیر هم‌ رواج نماهنگ و استودیو خوانی! ارزش‌های در میان هیئت‌ها و هیئتی‌ها بسیار متفاوت شده و به سرعت در حال تغییر است‌. از روضه و گریه به سمت شوری که از شورش درامده!! اما جالب اینجاست که قدیمی‌تر های ما می‌گویند جذّابیت در زمان ما به سخنران بود. سخنران اصل بود. سخنرانی، عمده‌ی مراسم بود و برخی هیئت‌ها دو سه سخنران داشتند. کم‌کم مداحان عبا بدوش ظاهر شدند، و کم‌کم کت شلواری و الان هم هودی پوش‌ها با ریش‌های اتوکشیده و نمایشگاه بدلیجات! خدایا بخیر کند... { @etelaresanihamedan }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شعیره چهار دست و پا شدن هم الحمدالله احیا شد! از هیئتی های عزیز خواستاریم که شعیره پا مرغی و کلاغ پَر را هم احیا کنند. { @etelaresanihamedan }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوآوری یا انحراف⁉️ ✍ آیا این، جلسه احیای مکتب اهل بیت(ع) است!؟ 🔸 این مجلس، هر چه باشد، مرام و مسلک شیعه نیست! که اگر بگویید مجلس سماع صوفیه است، بیشتر باور می کنم تا یک مجلس مدح و ثنای اهل بیت(ع)... 🔹 چرا خودِ مادحینِ سینه سوخته اهل بیت(ع) و پیر غلام های سید الشهداء(ع) فریاد نمی کشند که این کارها، مرام و مسلک شیعه جعفری نیست!؟ آیا اگر مرحوم حاج حسن جمالی هم در این مجلس کذایی حضور داشت، سکوت می‌کرد⁉️ 🔸 این کارها نوآوری نیست! جذب نیست! انحرافی است که اگر دیر بجنبیم و غفلت کنیم مثل ویروس، در تمام مجالس منتشر می‌شود! 🔹 رهبری فرمود: «جذب لازم است، واجب است، مفید است، امّا با حفظ ساختار صحیح. مراقب باشید که به مناسبت اینکه انسان می خواهد جوان ها را جذب کند، ترکیب مدّاحی و آن حقیقت و هویّت مدّاحی از بین نرود.» (۱۴۰۰/۱۱/۳)
📕 غالی، همتای ناصبی و بدتر از کفار و مشرکین! ✍ به قلم: مهدی صدری 🔻فایل پی دی اف این کتاب را می‌توانید مطالعه فرمایید👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر رهبری در مورد علائم و نشانه های ظهور... ____________ 🔻پ.ن: موضوع و علائم ظهور و آخرالزمان، از تخصصی‌ترین و پیچیده‌ترین مباحث دینی به شمار می‌رود که پرداختن غیر تخصصی به آن که در فضای مجازی منتشر می‌شود، فقط و فقط آسیب زاست!! بی تعارف، به حرف هیچ غیر متخصصی بها ندهید! از تطبیق وقایع با ظهور حضرت(عج) بپرهیزید و آنها را فقط به چشم بشارت ببینید و یقین نکنید. آشنایی با علوم حدیث، رجال، کلام و تاریخ از پیش نیاز های ورود به این موضوع هست. { @etelaresanihamedan }
یادواره شهدای گردان های آتش 🌹 🌹 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
پنجمین گردهمایی ذاکران و شاعران آیینی غرب کشور پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
وفات حضرت ام البنین(س) ۱۳ جمادی الثانی است⁉️ ❌ خطیب خاطی و جَعّال معاصر، جناب ! در کتاب تقویم الشیعة!! نوشته است: «۱۳ جمادى الثانى: وفات حضرت امّ البنين عليه السّلام. در اين روز در سال ۶۴ ه حضرت امّ البنين سلام اللَّه عليها و مادر قمر بنى هاشم عليه السّلام از دنيا رحلت فرمودند. (امّ البنين عليها السّلام سيّدة نساء العرب: ص ۸۴)» (تقویم الشیعة، ص۸۸) متأسفانه بخش زیادی از کتاب تقویم الشیعه بندانی نیشابوری بر مبنای چنین جعلیات متأخری تنظیم شده است. در منبع مورد استناد جناب بندانی، در روایتی بی‌اساس و ساختگی ادعا شده که در ۱۳ جمادی الثانی، اعمش نزد امام سجاد(ع) بود که فضل بن العباس خبر وفات ام البنین(س) را برای او آورد! ادعا شده وفات ام البنین در سال ۶۴ق بوده است. سازندگان این قصه‌ها فقط نامی از اعمش شنیده بودند و توجه نداشته‌اند که اعمش در سال ۶۱ ق به دنیا آمده است و در آن زمان فقط حدود ۳ سال داشته است❗️❗️ ضمن این که او ساکن کوفه بوده است، نه مدینه. اعمش به واسطه برخی قصه‌های هیئتی‌پسند در بین روضه‌سازها نامی آشنا است؛ بدون آنکه از شخصیت تاریخی و نقش برجسته‌اش در حدیث اهل سنت کمترین اطلاعی داشته باشند. اما چرا قصه‌سازها این تاریخ را برای وفات ام البنین جعل کرده‌اند؟ روشن است چون دقیقاً ۱۰ روز پس از شهادت حضرت زهرا س بنا بر یکی از اقوال مشهور است. در این تاریخ‌سازی‌ها رعایت عدد ۱۰ قبل و بعد یک تاریخ مشهورتر کاملاً رایج است. { @etelaresanihamedan }
4_5998868074583824611.mp3
1.11M
🎙 این قسمت: حضرت ام البنین، نخود و عدس و لوبیا هایی که از خانه‌ی پدرش می‌آمد، در خانه امیرالمؤمنین استفاده نمی‌کرد!!! 🔴 براستی این جزئیات عجیب و غریب درباره زندگی حضرت ام البنین(س) در کدام منبع نوشته شده است⁉️ { @etelaresanihamedan }
4_5998868074583824613.mp3
794.1K
🚫 جزئیات عجیبِ دیگر درباره زندگی حضرت ام البنین(س) که فقط جناب بندانی می‌داند... 🎙 این قسمت: شانه نکردن مو قبل از ازدواج!! { @etelaresanihamedan }
یادواره شهدای علی آباد فرهنگیان 🌹 🌹 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت فدائیان حضرت زینب(س) نایب احمد پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
☝️ مراسم تشییع و ترحیم پاسدار گمنام امام زمان(عج) مرحوم حاج مهدی صفری
💠 آیا ائمه (علیهم السلام) عالم را خلق کرده اند !؟ ✍ علامه محمد باقر مجلسی (رضوان الله علیه) در کتاب شریف "حق الیقین" می نویسد: و (خداوند) در آفریدن اشیاء معینی و یاوری نداشته. و اعتقادی که بعضی از غُلات دارند که حق تعالی رسول (صلی الله علیه و آله) و ائمه هدی (علیهم السلام) را آفرید و خلق عالم را به ایشان واگذاشت، است.🔥 📕حق الیقین، صفحه ٢۶، چاپ انتشارات سرور ➖و در رساله "اعتقادات" می فرماید: و لا تعتقد انهم خلقوا العالم بامر الله تعالی فانا قد نهینا فی صحاح الاخبار عن القوال به. ولا عبرة بما رواه البرسی و غیره من الاخبار الضعیفة ⛔️ مبادا اعتقاد داشته باشی که ائمه (علیهم السلام) به امر خداوند تعالی عالم و جهان هستی را خلق کرده اند. چرا که در روایات صحیح، از این اعتقاد نهی و منع شده ایم. روایات ضعیفی هم که حافظ رجب بُرسی و غیر او در این باره آورده اند، قابل اعتنا نیست. 📙شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی، صفحه ٢٨٣، چاپ انتشارات دلیل ما ➖همچنین در کتاب شریف "عین الحیات" می نویسد: آیات و احادیث متواتره دلالت دارند بر این که خدا آفریننده آسمان و زمین و چیزهایی است که در آن هاست. از کواکب و ملائکه و جن و انس و وحوش و طیور و جمیع اشیاء؛ بر خلاف قول جمعی از حکماء[فلاسفه] که عقول عشره را خالق این ها می دانند و قول جمعی از غُلات شیعه که ائمه (علیهم السلام) را خالق آسمان و زمین می دانند، و بر نفی این قول، احادیث بسیار است. 📔عین الحیات، جلد ١ صفحه ١١٣، چاپ انتشارات انوار الهدی 🆔 { @etelaresanihamedan }