❌ تحریف کلام شیخ ابوالحسن مرندی در کفر ابابکر و عمر توسط انتشارات آل عبا قم!
✍️ اني اقول ان اذاء فاطمة اذاء لرسول الله فهو عين اذاء الله تعالى فهو كفر بالله تعالى فثبت كفر ابي بكر وعمر كما دلت عليه هذه الاخبار التي نقلناها من صحاح العامة.
📗مجمع النورين، الشيخ أبو الحسن المرندي، ص۲۳۹
📥دانلود اسکن
4_5897918037977203795.mp3
11.96M
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
🔹جـلسـه اول
📎تاریخ علم اصول و انواع آن
📎فوائد نگاه تاریخی به علم
📎نگاه گذرا به سیر پیدایش علم اصول
📎مؤسّس علم اصول
#علم_اصول
4_5897918037977203796.mp3
11.93M
راجع حضرت رقیه سلام الله علیها استفسار شده که بعضی معروض داشتند نفس ایشان واثق نیست
مجمل ایضاح میدهیم:
معیار ما تسجیل و یا عدم تسجیل دیگران نیست
¹-توان منتفی کردن وجود ندارد.
²-افراد از قاعده فقهی و اصولی تسامح استفاده کنند(اینکه علامه حلی یا صاحب مدارک و شیخ صدوق این(تسامح)را قبول نداشتند قضیه ناصوابیست زیرا هر سه بزرگوار از این قاعده استفاده کرده اند)میشود تمتع کرد:
"حكی عن الشهيد الثانی فی الدرايه انه قال جوز الاكثر العمل بالخبر الضعيف في نحو القصص و المواعظ و فضائل الاعمال لا في صفات الله و احكام الحلال و الحرام و هو حسن حيث لم يبلغ الضعيف حد الوضع و الاختلاق"
بسط توسط صاحب مکاسب:
"المراد بالخبر الضعيف في القصص و المواعظ هو نقلها و استماعها و ضبطها في القلب و ترتيب الآثار عليها، عدا ما يتعلق بالواجب و الحرام"
4_5899717852612526757.mp3
13.44M
کفایه الاصول(آخوند خراسانی)؛رسائل٫فرائد الاصول٫(شیخ انصاری) و حلقات الاصول٫دروس فی علم الاصول٫(شهید صدر) کتب اهم اصول فقه؛ افراد میتوانند استفاده کنند👆
4_5902008380146320080.mp3
10.14M
محمد باقر مجلسی:
اجتهاد واجب کفایي و تقلید غیر مجتهدین واجب عیني است
📖مرأة العقول، ج۱، ص۹۸
اعتقاد به مجتهد مطلق
📖نظم اللئالي ، ص۱۵
نفی تقلید از میّت
📖نظم اللئالي ، ص۱۳
علم اصول یکی از لوازم استنباط و استدلال است
📖نظم اللئالي ، ص۱۰
اصول الفقه یکی از علوم لازم برای اجتهاد است
📖نظم اللئالي ، ص۱۰،۱۱
حجیتّ اجماع در شرایطی
📖بحارالأنوار ،ج۸۹، ص۲۲۲
استدلال به ظاهر قرآن
📖بحارالأنوار ،ج۸۹، ص۱۴۷
حجیتّ مفاهیم
📖بحارالأنوار ،ج۸۹، ص۷ و ج۸۰ ،ص۳۶۱
اعتقاد به اصل برائت
📖بحارالأنوار ،ج۸۴ ،ص۳۳
دسته بندی احادیث
📖ملاذ الأخیار ،ج۱ ،ص۲۱
حجیّت ظنّ
📖مرأة العقول ،ج۱ ،ص۱۰۰
قائل به حجیّت خبر واحد
📖فرائد الأصول الشيخ الأنصاري ،ج۱ ،ص۳۳۹