eitaa logo
احکام و شبهه
684 دنبال‌کننده
844 عکس
498 ویدیو
46 فایل
پاسخ به سوالات در کمترین زمان ممکن کارشناس پاسخگویی و دریافت مشاوره: @pasookhgo
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ ﻋﻤﺎﻣﻪ ﺗﺎج رﺳﻮل اﷲ و ﻓﺮﺷﺘﮕﺎن اﺳﺖ ﻣﺮﺣﻮم ﻗﺎﺿﻲ ِﻋﻤﺎﻣﺔ ﺧﻮد را ﻫﺮ وﻗﺖ ﻣﻲ ﺧﻮاﺳﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺑﮕﺬارﻧﺪ، دو دﺳﺘﻲ ﺑﺮ ﻣﻲ داﺷﺘﻨﺪ و ﻣﻲ ﺑﻮﺳﻴﺪﻧﺪ و ﺑﺮ ﺳﺮ ﻣﻲ ﮔﺬاردﻧﺪ؛ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ در وﻗﺖ ﺧﻮاب ﻫﺮﮔﺎه از ﺳﺮ ﻣﻲ ﺧﻮاﺳﺘﻨﺪ ﺑﺮدارﻧﺪ، دو دﺳﺘﻲ ﺑﺮ ﻣﻲ داﺷﺘﻨﺪ و ﻣﻲ ﺑﻮﺳﻴﺪﻧﺪ و در ﻛﻨﺎري ﻣﻲ ﻧﻬﺎدﻧﺪ و ﻣﻲ ﻓﺮﻣﻮدﻧﺪ : ﺣﺮﻣﺖِ ﻋﻤﺎﻣﻪ واﺟﺐ اﺳﺖ، ﻋﻤﺎﻣﻪ ﺗﺎج رﺳﻮل اﷲ اﺳﺖ، ﻋﻤﺎﻣﻪ ﺗﺎج ﻓﺮﺷﺘﮕﺎن اﺳﺖ http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
🔺 دستور العملي براي حل مشكلات جوانان از آیت الله بهجت http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
آيا تيمم بر چوب و تخته صحيح است؟ همه مراجع: خير صحيح نيست http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
آيا تيمم بر گچ پخته (مثل روى ديوار) صحيح است؟ آيات عظام امام، تبريزى، صافى، فاضل و مكارم: بنابر احتياط واجب، با وجود خاك، تيمم بر گچ ديوار صحيح نيست.[۳] آيات عظام بهجت و نورى: با وجود خاك، تيمم بر گچ ديوار صحيح نيست.[۴] آيات عظام خامنه اى، سيستانى و وحيد: تيمم بر گچ ديوار صحيح است؛ ولى احتياط مستحب آن است كه با وجود خاك (و مانند آن) بر آن تيمم نكند ۳]. توضيح المسائل مراجع، م ۶۸۵. [۴]. بهجت، وسيله النجاة، ج ۱، م ۴۸۵ و نورى، توضيح المسائل، م ۶۸۵. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
✳️ نشانه های شیعه 🔸امام صادق علیه السلام: 🍀إنَّمَا شِيعَةُ جَعْفَرٍ مَنْ عَفَّ بَطْنُهُ وَ فَرْجُهُ وَ اشْتَدَّ جِهَادُهُ وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ وَ رَجَا ثَوَابَهُ وَ خَافَ عِقَابَهُ فَإِذَا رَأَيْتَ أُولَئِكَ فَأُولَئِكَ شِيعَةُ جَعْفَرٍ. شیعه جعفری کسی است که: 1⃣ حلال خور 2⃣ پاکدامن 3⃣ جهادگر باشد 4⃣ برای رضای خدای خود کار کند 5⃣ به پاداش الهی امیدوار 6⃣ از مجازات او بترسد این چنین افرادی شیعیان جعفری هستند. 📕 خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۲۹۶ http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
✅ دستور آیت الله مکارم به وسواسی ها : و امّا دستور کلّى : 💎وسواسى بودن شما به علّت ندانستن مسائل است. اگر مسائل را درست یاد بگیرید، راحت مىشوید. مسأله مهم این است که علم و یقین وسواسى نه ملاک نجاست است، نه ملاک طهارت؛ و به عبارت واضح تر، باید ببینید افراد عادى متدیّن چه موقع علم به نجاست پیدا مىکنند، و چه موقع علم به طهارت، به همان مقدار قناعت کنید، و اگر قلب شما راضى نشد به آن اعتنا نکنید، و مسؤولیّت آن را به عهده ما بگذارید. به شک و تردید اعتنا نکنید، حتّى کف توالت مادامى که با چشم خود نجاستى در آن نبینید بگویید پاک است ؛ کوچهها، خیابانها، مغازهها همه پاک است. اتومبیلهاى عمومى، صندلىها و دسته درهاى آنها پاک است، حمام مادامى که چیز نجسى به یقین در آن نباشد پاک است. تمام مسلمان ها و بچّه هاى آنها مادامى که نتوانید قسم به نجس بودن آنها بخورید پاک هستند. وظیفه شرعى شما این است که به آنچه گفتهایم عمل کنید، و بعد از یک هفته آثار مثبت آن را خواهید دید. منبع مطلب : http://yon.ir/GG9A2 http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
اصمعی می گوید: در بیابان می رفتم که به خیمه ای رسیدم، بانویی از خیمه بیرون آمد که در زیبایی چون آفتابی بود که از افق طلوع می کند یا چون ماه که از پشت ابر تیره نمایان شود، پیش آمد و (به رسم میهمان نوازی) به من خوش آمد گفت: سپس اشاره کرد به مکانی که فرود آیم، از مرکب، پائین آمدم و ظرف آبی در خواست کردم، گفت: شوهری دارم که بی اجازه او نمی توانم در آب و نان او دست بزنم، و از او هم اجازه نگرفته ام که میهمان را ضیافت کنم، بله خودم اجازه دارم که چون تشنه و گرسنه شدم به مقدار احتیاج مصرف کنم اما اکنون تشنه نیستم، وگرنه سهم آب خود را به تو می دادم ولی شربتی از شیر که غذای من است به تو می دهم، و سپس ظرف شیری را پیش من نهاد، اصمعی می گوید من از عقل و زبان گویا و ملیح وی متحیر ماندم. در این هنگام عربی سیاه چهره از گوشه بیابان پیدا شد با صورتی بسیار زشت، وقتی مرا دید مرحبا گفت، زن پیش دوید و عرق پیشانی وی را پاک کرد و چنان او را خدمت کرد که زنان برده به صاحبان خود نمی کنند، فردا که خواستم بروم به آن زن گفتم، عجب است که زیباروئی مثل تو به زشت روئی مثل شوهرت، چنین دلبسته است و با وجود این زشتی، به او این همه خدمت می کنی؟ زن گفت: حدیثی شنیده ام که رسول الله(ص) فرموده است: ایمان دو نیمه دارد، نصف آن صبر است و نصف دیگرش شکر، چون خداوند به من زیبایی عطا کرده است، من سپاسگذاری می کنم و در مقابل آن سختی که از نا زیبائی صورت شوهرم متحمل می شوم، صبر می کنم تا تمام ایمانم سالم ماند، اصمعی گوید از این سخن بسیار تعجب کردم و در عفت و پارسائی مثل تو ندیدم. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
!!؟ مردی به پیامبر(ص) عرضه داشت: همسری دارم که چون وارد خانه می شوم به استقبالم می آید و هنگام بیرون رفتن بدرقه ام می کند، و چون مرا غصه دار ببیند می گوید: چرا ناراحتی؟ اگر به خاطر روزی است که دیگری (خدا) عهده دار است و اگر به خاطر آخرت است، خدا غصه ات را زیاد کند (تا بیشتر به فکر قیامت باشی و مرتکب حرام نشوی). پیامبر اکرم(ص) فرمود: همانا خداوند کارمندی دارد که این زن از کارمندان خداست برای او نیمی از اجر شهید است (وسائل الشيعه، ج 14، ص 17) http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
خودت را قربانی چیزی کن که بیارزد نگران هر چیزی باشی، خودت را فدای آن کرده‌ای. برای چیزی خودت را قربانی کن که بیارزد. تنها چیزی که ارزش نگران شدن دارد، عدم رضایت خدا و ولیّ خداست. علیرضا پناهیان http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
حکم ضمیر مرتبط به خداوند سؤال: مسّ ضمیرهایی که به ذات باری تعالی بر می‌گردند مثل ضمیر جمله «بسمه تعالی» چه حکمی دارد؟ جواب: ضمیر حکم لفظ جلاله را ندارد. 💻 مطابق فتوای رهبری http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
س۲. ایا نوشتن برخی ادعیه های مانند جوشن کبیر دعاهایی مانند دفع چشم زخم باطل السحر برای کارهای خیر مردم جایز است یا خیر؟ ج. اگر دعاها از ائمه اطهار(علیهم‌السلام) نقل و روایت شده باشند و یا مضامین آنها حق باشد، تبرّک جستن به آنها اشکال ندارد. 💻 مطابق فتوای رهبری http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
افتتاح حساب سپرده های بانکی س۳. باز کردن سپرده های بانکی با قصد رسیدن به سود چه حکمی دارد؟ و آیا در این زمینه فرقی بین بانک های خصوصی و دولتی وجود دارد؟ ج. اگر بانکها بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تأیید شورای محترم نگهبان، عمل کنند، بی اشکال است؛ و نسبت به غیر بانکها هم اگر در قالب یکی از عقود صحیح شرعی باشد، اشکال ندارد. 💻 مطابق فتوای رهبری http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
رفت و آمد با خویشاوندان بی حجاب و اهل گناه س۹. خانواده همسر بنده به موازین حجاب پایبند نیستند، در مهمانیها خانمها لباسهای بدن نما پوشیده و دایماً روسری از سرشان می افتد، و نامحرمها با هم دست می دهند. در مراسم عروسی هم به صورت مختلط و بدون حجاب می رقصند، تکلیف من و همسرم در رفت و آمد با این اقوام و حضور در این مجالس با توجه به این که چشم ما هم به نامحرمان بدون حجاب می افتد، و دایما ً گناه صورت می گیرد چیست؟ آیا قطع رحم جایز است؟ ج. اگر حضور در آن مجلس موجب ارتکاب گناه و یا تأیید آن باشد یا نهی از منکر متوقف بر خروج از آن مجلس یا شرکت نکردن در آن باشد، باید آن مجلس را ترک کرده و یا شرکت ننمایید. ✅ و صله رحم متوقف بر مراوده و رفت و آمد نیست و با احوالپرسی و پیغام فرستادن از طریق تلفن یا نامه هم محقق می‌شود. 💻 مطابق فتوای رهبری http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
مام‌رضا(ع) در سفری که به خراسان می‌آمد (همان سفری که مامون به خیال خودش با آن تشریفات برای حضرت ترتیب داده بود) در بین راه بود که موقع غذا شد. ایشان فرمودند؛ غذا بیاورید. سفره را گستردند و غذا آوردند. شخصی بلخی است که نقل می‌کند: حضرت فرمود: تمام این خدمتکارهایی که مامون برای خدمت به حضرت گماشته بود، همه بیایند و بر سر همان سفره بنشینند. در آنجا کسی به حضرت می‌گوید: آقا! بگویید: سفره‌ای دیگر برای آنها بگسترانند. امام هشتم می‌فرماید: بین ما و آنها چه فرقی است؟ «ان الرب تبارک و تعالی واحد» پروردگار ما یکی است. والدین واحد، و مکتب ما یکی است. و «الام واحد» و مادر ما یکی است. و «الاب واحد» و پدر ما یکی است، و«الجزاء بالاعمال» و پاداش هم به سبب اعمال انسان است. چرا سفره‌ای دیگر برای آنها بگسترانم؟ http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
هدایت شده از سایت دینی هدانا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌖امشب ماه گرفتگی است و نماز آیات واجب🌟 ♦️ در کمتر از 2⃣ دقیقه به صورت تصویری #نماز_آیات رو بیاموزیم. 👇👇👇 🆔 @hadanair 🖥 www.hadana.ir
همانند نماز صبح دو رکعت اما هر رکعت 5 رکوع 1⃣- پس از حمد می گویید: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ * إِنّا أَنْزَلْناهُ فی لَیْلَةِ الْقَدْرِ » سپس به رکوع رفته و ذکر رکوع را می گویید. 2⃣از رکوع بلند می شوید و فقط آیه دوم را می گویید: « وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ » سپس به رکوع رفته و ذکر رکوع را می گویید. 3⃣از رکوع بلند می شوید و فقط آیه سوم را می گویید: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر ». سپس به رکوع رفته و ذکر رکوع را می گویید. 4⃣از رکوع بلند می شوید و فقط آیه چهارم را می گویید: « تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْر ». سپس به رکوع رفته و ذکر رکوع را می گویید. 5⃣از رکوع بلند می شوید و فقط آیه پنجم را می گویید: «سَلامٌ هِیَ حَتّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ». سپس به رکوع رفته و ذکر رکوع را می گویید و بر می خیزید و سپس به سجده رفته و دو سجده انجام می دهید و بعد براى رکعت دوم قيام کنید و رکعت دوم را همانند رکعت اول که دربالا توضیح دادیم می خوانید ودو سجده را بجا آورده و بعد از آن تشهد بخوانید و سلام دهید. 🔺ضمنا افرادی که نمی توانند تمرکز کنند می توانند با رعایت احترام، قرآن را در سجاده روی رحل قرار بدهند و به آن نگاه کنند. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
مسأله ۳۸۹ کسی که چند غسل بر او واجب است می‌تواند به نیّت همه آنها یک غسل به جا آورد (۱)، یا آنها را جدا جدا انجام دهد (۲). (۱) (خوئی، سیستانی:) و ظاهر ((تبریزی:) و أظهر) این است که اگر یکی معیّن از آنها را قصد کند، از بقیه کفایت می‌کند. (زنجانی:) بلکه اگر یکی معین را نیت کند ظاهراً از دیگر غسلها کفایت می‌کند پس اگر بخواهد غسلها را جدا جدا انجام دهد، غیر از غسل ِ اول، بقیه غسلها را به نیت رجاء انجام دهد. (۲) (گلپایگانی، صافی، نوری:) ولی اگر در بین آنها، غسل جنابت باشد و به قصد آن غسل کند غسلهای دیگر ساقط می‌شود. (مکارم:) مسأله چند غسل واجب، یا واجب و مستحب ّ را می‌توان با یک نیّت انجام داد، یعنی یک غسل کند به نیّت جنابت و حیض و مس ّ میّت و غسل جمعه و مانند آن و از همه کفایت می‌کند. توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل، اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
پرسش ۲۴۶ . آيا سقط جنين در ماه هاى اول حاملگى، اشكال شرعى دارد؟ همه مراجع: آرى، سقط جنين پس از انعقاد نطفه در هر ماهى كه باشد، جايز نيست. (حرام است) . بهجت، استفتائات پزشكى، سقط جنين، ص ۴۳؛ خامنه اى، اجوبه، س ۱۲۶۳؛ مكارم، استفتائات، ج ۱، س۱۴۹۸؛ فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۱۷۵۲؛ صافى، جامع الاحكام، ج ۱، س ۱۴۰۸؛ نورى، استفتائات، ج ۲، س ۸۷۶؛ تبريزى، استفتائات، س ۲۰۹۹؛ امام، استفتائات، ج ۳، سقط جنين، س ۱۲؛ دفتر وحيد. احكام بانوان، پرسمان . http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
نهی امام کاظم علیه السلام از ! كتاب من لا يحضره الفقيه عن إسحاقَ بنِ عمّار : قلتُ لأبي الحَسنِ عليه السلام : اَلمرأةُ تخافُ الحَبَلَ فتَشربُ الدّواءَ فتُلقي ما في بَطنِها؟ فقالَ : لا ، فقلتُ : إنّما هُو نُطفَةٌ ، قال : إنّ أوَّلَ ما يُخلَقُ نُطفَةٌ . به نقل از اسحاق بن عمّار ـ : به امام كاظم عليه السلام عرض كردم : زنى از ترس حاملگى، براى سقط جنين خود دارو مى خورد . حضرت فرمود : جايز نيست. عرض كردم: هنوز در مرحله نطفه است. فرمود: نخستين چيزى كه آفريده مى شود نطفه است. كتاب من لا يحضره الفقيه : ۴/۱۷۱/۵۳۹۴. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
س. آیا از بین بردن نطفه ی منعقد شده ای که در رحم مستقر شده، قبل رسیدن به مرحله ی علقه که تقریباً چهل روز طول می کشد، جایز است؟ و اصولاً در کدام یک از مراحل ذیل سقط جنین حرام است: ۱. نطفه ی استقرار یافته در رحم ۲. علقه ۳ ـ مضغه ۴ ـ عظام(قبل از دمیدن روح). ج. از بین بردن نطفه بعد از استقرار آن در رحم و همچنین سقط جنین در هیچ یک از مراحل بعدی . 🔻مطابق نظر آيت الله خامنه اي 🔻اجوبةالأستفتائات، سؤال ۱۲۶۴، صفحه ی ۲۷۸ http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
هدایت شده از سایت دینی هدانا
🔺انتقاد شدید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از ناکارآمدی دولت حسن روحانی /گرانی و فساد، کمر مردم را شکسته است/چرا نباید مدیران نالایق را به سزای اعمال خود رساند؟ ✳️کامل بخوانید: https://goo.gl/KBKAb9 👇👇👇 🆔 @hadanair 🖥 www.hadana.ir
مسأله ۹۳۸ مستحب است انسان در موقع گفتن اذان، رو به قبله بایستد و با وضو یا غسل باشد (۱) و دستها را به گوش بگذارد (۲) و صدا را بلند نماید و بکشد و بین جمله های اذان کمی فاصله دهد و بین آنها حرف نزند (۳). (۱) (بهجت:) ولی در اقامه بنا بر احوط با وضو یا غسل بودن شرط است و در اذانی که برای اعلام داخل شدن وقت است، مستحب است جای بلندی بایستد.. (۲) (اراکی:) انگشتان را در گوشها بگذارد.. (مکارم:) مستحب است در موقع اذان گفتن رو به قبله بایستد و با وضو باشد.. (۳) (گلپایگانی، صافی:) و امّا در اقامه باید با طهارت باشد بلکه بنا بر احتیاط لازم رو به قبله و ایستاده باشد. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
مسأله ۹۴۰ مستحب است بین اذان و اقامه یک قدم بردارد، یا قدری بنشیند یا سجده کند (۱) یا ذکر بگوید یا دعا بخواند، یا قدری ساکت باشد یا حرفی بزند یا دو رکعت نماز بخواند ولی حرف زدن بین اذان و اقامه نماز صبح (۲) مستحب نیست (۳) ولی نماز خواندن بین اذان و اقامه نماز مغرب را به امید ثواب بیاورد (۱) [عبارت «یا سجده کند» در رساله آیت اللّه اراکی نیست] (۲) (گلپایگانی، خوئی، فاضل، صافی، تبریزی، زنجانی:) و نماز خواندن بین اذان و اقامه نماز مغرب مستحب نیست. (۳) (اراکی، سیستانی:) بقیه مسأله ذکر نشده. (مکارم:) رجوع کنید به ذیل مسأله (۹۳۹). (بهجت:) مسأله مستحب است بین اذان و اقامه در غیر نماز مغرب دو رکعت نماز بخواند و در صورت نخواندن نافله قدری بنشیند یا سجده نماید یا قدمی بردارد، و در مغرب کافی است قدری ساکت شود یا قدمی بردارد و حرف زدن بین اذان و اقامه نماز صبح اگر ذکر نباشد مکروه است. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
🔻سعی کنیم در منازل خود اذان و اقامه بگوییم که سبب نزول ملائکه و خیر و برکت می شود. 🌺 هشام بن ابراهیم خدمت امام رضا (ع) رسید واز بیماری و نداشتن فرزند شکوه کرد، امام رضا (ع) به او دستور داد که در خانه‌اش با صدای بلند اذان بگوید. توصیه شده است که در خانه‌ها اذان گفته شود. یکی از آثار اذان در خانه آن است که شیطان را از آنجا دور می‌کند و معنویت خاصی به محیط خانواده می‌دهد. وبا گفتن اذان در خانه کودکان نیز به این ذکر الهی آشنا می‌شوند. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
📒 مسأله ۹۴۰ مستحب است بین اذان و اقامه یک قدم بردارد، یا قدری بنشیند یا سجده کند (۱) یا ذکر بگوید یا دعا بخواند، یا قدری ساکت باشد یا حرفی بزند یا دو رکعت نماز بخواند ولی حرف زدن بین اذان و اقامه نماز صبح (۲) مستحب نیست (۳) ولی نماز خواندن بین اذان و اقامه نماز مغرب را به امید ثواب بیاورد. (۱) [عبارت «یا سجده کند» در رساله آیت اللّه اراکی نیست] (۲) (گلپایگانی، خوئی، فاضل، صافی، تبریزی، زنجانی:) و نماز خواندن بین اذان و اقامه نماز مغرب مستحب نیست. (۳) (اراکی، سیستانی:) بقیه مسأله ذکر نشده. (مکارم:) رجوع کنید به ذیل مسأله (۹۳۹). (بهجت:) مسأله مستحب است بین اذان و اقامه در غیر نماز مغرب دو رکعت نماز بخواند و در صورت نخواندن نافله قدری بنشیند یا سجده نماید یا قدمی بردارد، و در مغرب کافی است قدری ساکت شود یا قدمی بردارد و حرف زدن بین اذان و اقامه نماز صبح اگر ذکر نباشد مکروه است. میخواهم بیشتر بدانم : http://goo.gl/mkvyWF http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
📒 [مسأله ۹۴۱ اوصاف مؤذن] مسأله ۹۴۱ مستحب است (۱) کسی را که برای گفتن اذان معیّن می کنند، عادل و وقت شناس (۲) و صدایش بلند (۳) باشد و اذان را در جای بلند بگوید (۴). (۱) (مکارم:) بهتر است.. (۲) (بهجت:) عادل و بینا و وقت شناس باشد یا این که راهنما داشته باشد.. (۳) (مکارم:) و مناسب.. (۴) (فاضل، مکارم:) و در صورتی که از بلندگوها استفاده شود مانعی ندارد گوینده اذان در محل ّ پایین قرار گیرد. لینک کوتاه مطلب: http://goo.gl/mkvyWF http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
آيا بانوان مى توانند همه انگشتان خود را لاك بزنند و در هنگام وضو تنها يك انگشت كوچك پا را براى مسح بدون لاك نزده، نگه دارند؟ همه مراجع (بجز آيت الله مكارم شيرازي): آرى، مقدار واجب مسح، تنها از سر يكى از انگشتان پا (هرچند انگشت كوچك پا) است.. [آيت الله مكارم شيرازي:‌ در انگشتان پا اگر يك انگشت (جز انگشت كوچك) خالى از لاك باشد و بر روى آن مسح بكشند، صحيح است. 🔻اين جواب مربوط به قسمت وضو است. در غسل نبايد بر هيچ يك از اعضا مانعي وجود داشته باشد. 🔻انگشتان دست نیز هنگام غسل و وضو باید لاک آنها پاک شوند. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
📝راه رسیدن به مقامات عالی معنوی⁉️ حضرت آیت الله جوادی آملی: 💚 وجود مبارك امام جواد(سلام الله عليه) فرمود: «الثِّقَةُ بِاللّهِ ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ و سُلَّمٌ إلى كُلِّ عالٍ» رسيدن به درجات عالي, درجات بهشت, درجات علمي و عملي و تقوا در دنيا و درجات بهشت در آخرت البته سخت است; ولي اعتماد و اطمینان به لطف خدا, بهاي هر كالاي گراني است. 🌸 امام جواد علیه السلام می فرماید: نِيل به درجات عالي و رسیدن به مقاماتی 👈مانند مقام سلمان, مقام اباذر, مقام مقداد در دسترس است، شما نردبان رسیدن به این مقامات را داريد، نگوييد سلمان و مقداد به آن مقامات رسيده اند ما نمي‌توانيم, اگر بگوييد يك مقامی خيلي بالاست، نردبانش را داريد و آن اطمينان به خداست. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad
🔺رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «خشم خداوند سخت است بر زن شوهرداری که چشم خود را از غیر شوهر خود یا از کسی که محرم او نیست پر کند». شیخ صدوق، ثواب الأعمال، ص ۳۳۸، ح ۱. http://eitaa.com/etghad http://sapp.ir/etghad