eitaa logo
خانه اخلاق‌پژوهان جوان
715 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
92 ویدیو
12 فایل
اخلاق؛ دانایی، عمل اینجا چراغی روشن است...! کانال رسمی خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان 🌐 وب‌سایت: EthicsHouse.ir 💢 اینستاگرام: instagram.com/EthicsHouse 📩 ارتباط با ما: @AdEthicsHouse 🏠 نشانی: قم، بلوار امین، انتهای کوچۀ ۱۳، سمت راست، پلاک ۲۲۱.
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 🗓 نظریه اخلاقی خواجه نصیرالدین طوسی | نویسنده: فرشته ابوالحسنی نیارکی | ناشر: طه | نوبت چاپ: اول ۱۴۰۰ ◼️ در این کتاب، مبانی و مؤلفه‌های بنیانی اخلاق‌پژوهی طوسی جست‌وجو شده است تا با ترسیم ساختار کلی آراء وی، به نظریه‌سازی بیانجامد. غایت‌نهایی اخلاق‌نگاری طوسی در نوشته‌های متقدم نظیر اخلاق محتشمی و اخلاق ناصری «سعادت» است. در حالی که آثار عرفانی_ سلوکی نظیر اوصاف‌الاشراف، «کمال-محور» است. سعادت همان ادراک کردن و لذت بردن از کمالات نفس ناطقه است. ◼️ بر این اساس طوسی در راستای نیل به چنین غایتی (سعادت)، برای مراتب استکمال آدمی نظریه‌پردازی می‌کند. کمال امری ذومراتب است؛ از معالجه رذایل نفس، سلامت نفس و کسب فضایل آغاز می‌شود و نهایتاً به رسیدن به جوار رب‌العالمین می‌انجامد. بر این اساس، تحلیل مؤلفه‌هایی چون استکمال، لذت، سعادت، سلامت نفس، فضیلت و ... از مهم‌ترین مباحث این کتاب است. به کانال خانه اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
خانه اخلاق‌پژوهان جوان
#رویداد #درس‌گفتار با کمرنگ‌تر شدن همه‌گیری ویروس کرونا، خانه اخلاق‌پژوهان جوان بعد از ۲ سال رویداد
درس‌گفتار استاد محمد لگن هاوسن.mp3
51M
📄 درسگفتار «دیباچه‌ای به فلسفه اخلاق» با تدریس استاد محمد لگنهاوسن 🎙 صوت جلسه اول ⏰ شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانه اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
❌ توضیح و پوزش به آگاهی مخاطبان محترم خانهٔ اخلاق‌پژوهان جوان می‌رساند چند هفته پیش از این، یادداشتی روی سایت خانهٔ اخلاق‌پژوهان جوان قرار گرفت که با تذکر یکی از اساتید و بررسی‌های دقیق‌تر، مشخص شد بخشی از این یادداشت، برگرفته از منبعی دیگر بوده و نویسنده بدون ارجاع و تذکر به آن منبع، بخش‌هایی از آن را در یادداشت خود گنجانده است. تحريريهٔ خانهٔ اخلاق‌پژوهان جوان با عنایت به لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای و حقوق معنوی نویسندگان و مترجمان، ضمن حذف یادداشت پیش‌گفته، از همهٔ مخاطبان گرامی پوزش می‌طلبد و همگان را به رعایت اصول اخلاقی پژوهش دعوت می‌کند. تحريريهٔ خانهٔ اخلاق‌پژوهان جوان @EthicsHouse
🗣 🎙گفت‌وگو با مهدی اخوان موضوع: فلسفۀ اخلاق همیشه می‌تواند راه زیست غیراخلاقی را نیز باز کند 🔖 تعیین دقیقِ اولین در این باب دشوار است چرا که بسته به حوزۀ علمی یا مدرسۀ دانشی دارد که چه دورانی در چه مکانی را در نظر بگیریم. آیا باید به کتبی هچون تهذیب الأخلاق ابن مسکویه و اخلاق ناصری خواجه بازگردیم یا فتوت‌نامه‌های قرون گذشتۀ فتیان. حتی در دورۀ معاصر نیز این آموزش چندان منضبط و سازمان‌دهی شده نبوده که بتوان این ”اولین“ را مشخص نمود. ◼️ به نظر می‌رسد در یک جامعه در سطوح مختلف قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری و اجرا باید به پیوست اخلاقی توجه داشت. به این معنا که نسبت یک قانون یا حتا یک پروژۀ شهری و معماری و ترافیکی چه مسائل و پیامدهای اخلاقی دارد. و چگونه به فضیلتمند/ رذیلتمند شدن آدمیان می‌انجامد. 🌐 در سایت خانه اخلاق‌پژوهان جوان متن کامل این گفت‌وگو را بخوانید. اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
18.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه ۵۴ کارگاه فلسفه اخلاق 🔖 عنوان: اخلاق توحیدی - انفسی از دیدگاه علامه طباطبایی باحضور: 🎙 دکتر مهدی سپهری «عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)» جهت تماشای کامل ویدیو به لینک‌های زیر مراجعه کنید. 🌐 لینک ویدیو در یوتوب 🌐 لینک ویدیو در آپارات اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
18.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💻 رونمایی از نسخه جدید سایت خانه اخلاق‌پژوهان جوان 1️⃣ صفحه اصلی یکی از خلأهای مهم حوزه علوم انسانی عدم انتشار محتوای غنی و کافی در وب فارسی می‌باشد. مجموعه خانه اخلاق با توجه به فعالیت چندین ساله در این زمینه برای پاسخ‌گویی به این نیاز، سایت خود را در ماه‌های گذشته باز طراحی کرده است. سایت جدید شامل چند بخش مجزا می‌باشد که هر بخش برای پاسخ‌گویی به یک نیاز مخاطب طراحی شده که در هفته‌های آتی آنها را معرفی خواهیم کرد. اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانه اخلاق پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
🔸🔹🔸🔹🔸🔹 شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ (امروز) ساعت ۱۶ به دلیل حفظ شرایط کرونایی رویداد به صورت رایگان و غیرحضوری، از طریق اسکای‌روم برگزار می‌شود. 🌐 لینک ورود به اسکای‌روم 🔸🔹🔸🔹🔸🔹