eitaa logo
اطلاع رسانی روزآمد(رواق ناحیه یک قم)
6هزار دنبال‌کننده
25.5هزار عکس
4هزار ویدیو
1.1هزار فایل
💠 کانال روابط عمومی و اطلاع رسانی اخبار، بخشنامه ها و اطلاعیه های آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم 📲 پل ارتباطی همراهان ارجمند و گرانقدر با روابط عمومی ناحیه یک 🆔 @ali_moghadamzadeh 🔰 کانال فعالیت های مدارس ناحیه یک 🆔 @Qomedu_N1ravagh
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اعلام نتایج طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان : مقام اول اضافه وزن دانش‌آموزان به تهران رسید/ بیشترین دانش‌آموزان لاغر در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان 👤مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش : 🔹 گزارش استان‌ها و مدارس را به تفکیک در اختیار داریم. در سنجش اولیه و ثانویه مجموعاً ۲۵ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۵۷ بار شاخص توده بدنی (BMI) سنجش شد 🔹 ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار دانش‌آموز سنجش اولیه شدند و ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر نیز سنجش ثانویه شدند. 🔹 بر اساس اطلاعات به دست آمده در سنجش اولیه و ثانویه ۳/۰۱ درصد افزایش دانش‌آموزان در گروه وزن طبیعی را داشتیم. همچنین دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر از ۶ درصد به ۵/۰۶ درصد کاهش داشتند و دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی از ۶۳/۰۹ درصد به ۶۶ درصد افزایش داشتند. 🔹 نتایج نشان می‌دهد در خصوص وزن طبیعی، دختران ۸/۲ درصد وزنشان طبیعی‌تر از پسران است، البته تحرک دختران کمتر است؛ بنابراین به این جمع‌بندی رسیدیم که یا مادران و خانواده‌ها بیشتر مراقب آنها هستند و یا اینکه با "خوردن هراسی" خود را کنترل می‌کنند؛ این هشداری نسبت به آینده است که با سیاست‌های کلی جمعیت برای فرزندآوری ممکن است این دختران توان فرزندآوری را نداشته باشند 🔹 بیشترین‌ دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان هستند. 🔹 بیشترین دانش‌آموزان در وزن طبیعی در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارند‌. 🔹 استان‌های کرمان، مازندران، تهران و بوشهر کمترین وضعیت را در تناسب وزن دارند و بیشترین دانش آموزان دارای اضافه وزن در شهر تهران هستند که مقام اول را دارد که این به دلیل کم تحرکی و زندگی آپارتمان نشینی است. 🔹 همچنین استان‌های مازندران، گیلان و شهرستان های استان تهران در وضعیت چاقی رتبه‌های نخست را کسب کرده‌اند که خوزستان هم به این گروه وارد شده و باید تحقیق جداگانه ای انجام شود که چرا خوزستان در این وضعیت قرار دارد. 🔹 استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری کمترین سطح چاقی را در کشور دارند و باید از استان‌های محروم به لحاظ تغذیه سالم حمایت شود همچنین طرح ملی سواد حرکتی را از سال آینده اجرا خواهیم کرد تا روند افزایش وزن متوقف شود.
هدایت شده از 
گزارش حراست : یکشنبه 26اردیبهشت 1400 بازدیداز حوزه های امتحانات نهایی ومخزن های سوالات امتحانی مدارس ناحیه 1 دبیرستان شاهد جوادالائمه دبیرستان دین ودانش دبیرستان امام صادق(ع) هنرستان رجایی دبیرستان هدایتی 1و2 حوزه دخترانه آیت الله بهاء الدینی لازم میدانیم از آمادگی وزحمات مدیران محترم مسئولین حوزه ها کادر آموزشی نیروهای خدمتگذار تقدیر وتشکر نماییم. عوامل ونیروهای حاضردرحوزه ها کارشناسی بهداشت جناب گایینی کارشناسی حراست فالحی
افزایش دمای هوا در سواحل خزر 🌦 برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، لرستان، شمال فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده رخ خواهد داد. ☀️ امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود و این افزایش دما در شرق سواحل دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود. 🌤 آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر گاهی افزایش باد خواهیم داشت.
وضعيت هوای قم در ۲۴ ساعت آينده کمی ابری 🌤 در بعضی ساعات ورش باد 💨 كمترين دما 19 درجه c بيشترين دما 37 درجه c
♦️نخستین جلسه ساماندهی نیروی انسانی ناحیه یک ... با حضور جناب صفائیان، معاونین و کارشناسان ناحیه.... 💥هم اکنون در حال برگزاری می باشد.
♦️امروز: آغاز امتحانات هماهنگ و حضوری دانش آموزان پایه نهم در مدارس ناحیه یک همزمان با تمام مناطق و نواحی کشور ✍مدیران و کادر اجرایی مدارس با همکاری کارشناسان بهداشت ، فضاسازی مناسبی برای حضور دانش آموزان فراهم آورده اند تا ایشان بدون دغدغه و با خاطری آسوده امتحانات را با موفقیت پشت سر بگذارند. ♦️خاطرنشان می گردد در طول زمان برگزاری امتحانات ، کارشناسان ناحیه و استان از مدارس بازدید و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهند.
4_5841662758197660274.pdf
1.06M
⚡️آموزش ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 1401-1400 در سامانه پادا @ettelaresani_roozamad
«روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نـمادِ بارزی از تلاش در راستای روشنگری، تعامل سازنده با افکار عمومی، توسعه و مدیریت ارتباطات درون و برون سازمانی و انتشار حقیقت و راستی در جامعه است. فرا رسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه،‌ «روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی» بر شما همکار ارجمند و گرامی جناب آقای فضل اللهی مبارک باد. « حوزه معاونت آموزش متوسطه ناحیه یک »
💥جناب صفائیان در جلسه ساماندهی نیروی انسانی ناحیه یک: 🔸تبریک روز روابط عمومی ♦️شیوه نامه توسعه سنواتی، مبنای ساماندهی نیروی انسانی خواهد بود. 🔸احصای دقیق آمار بازنشستگان ، ساماندهی نیرو ها برای سال تحصیلی پیش رو را تسهیل می کند. ♦️هماهنگی امور اداری با کارشناسان آموزش برای صدور ابلاغ ضروری است. 🔸پیگیری وصول مطالبات از جمله پاداش بازنشستگان در اولویت کار امور اداری قرار گیرد. ♦️ادغام و جابه جایی مدارس، جابه جایی نیروی انسانی و تعیین مدیران جدید در خرداد ماه انجام پذیرد. 🔸کارشناسان محترم ، عملیاتی شدن بخشنامه های ارسالی و دریافت پاسخ های به موقع را رصد و گزارش گیری کنند. ♦️تخصیص معاون به مدارس از میان رشته هایی باشد که حق التدریس ایجاد نکند. 🔸به کار گیری نیروهای آزاد در مدارس ممنوع است‌. ♦️ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته توسط تمامی همکاران در سال تحصیلی جاری، متذکر می‌شود ثبت نام میان پایه ها غیر حضوری می باشد و فقط پایه اول ابتدایی با حضور دانش آموز و والدین و با هماهنگی قبلی ثبت نام انجام می گیرد. 🔸ثبت کتاب درسی توسط کادر اجرایی مدارس پیگیری شود.
مسؤلیت مهدهای کودک به آموزش و پرورش واگذار شد 🔹سرانجام مهدهای کودک پس از کش و قوس‌های فراوان به وزارت آموزش و پرورش تحویل شد و بر همین اساس از این پس صدور و تمدید مجوز مهدهای کودک از طریق وزارت آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.
💐🌸💐 تبریک و شادباش به همراهان و همکاران ارجمند 27 اردیبهشت 🍀 شاد ، پیروز و تندرست باشید🍀
🔴 ممنوعیت برگزاری امتحان حضوری در دوره ابتدایی/ تداوم پیشتازی قم در «شاد» غلامرضا رضایی: 🔹درباره فراخوان برخی مدارس ابتدایی قم از دانش آموزان برای برگزاری حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی، به جز موارد اعلام شده، هیچ مدرسه ای حق برگزاری امتحانات را به صورت حضوری ندارد که البته در این زمینه، پایه های نهم و دوازدهم تحصیلی و همچنین مدارس بزرگسالان، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در دروس پودمانی استثناء هستند. 🔹امتحانات دوره ابتدایی و همچنین پایه های هفتم و هشتم در دوره متوسطه اول و دهم و یازدهم در دوره متوسطه دوم باید به صورت غیرحضوری برگزار شود. /فارس
🔸با توجه به دستور مقام عالی وزارت جهت رصد کیفیت برگزاری امتحانات نهایی در سامانه نظارت، فرم اطلاعاتی به شماره 40934 بارگذاری شده است. مدیران محترم مدارس متوسطه اول و دوم که در پایه های نهم و دوازدهم امتحان نهایی دارند می بایست هر روز پس از هر آزمون تا ساعت 12 همان روز فرم مذکور را تکمیل و بارگذاری نمایند. از مدیران محترم در همراهی نسبت به این مهم سپاسگزاری می گردد. «اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات»
حاجی بابایی: 🔴نظام رتبه بندی معلمان همسان آنچه در دانشگاهها اجرا می شود خواهد بود 🔵رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و معاونین این وزارتخانه خبر داد. 🔵 حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به جلسه فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش گفت: در این جلسه، موضوع نظام رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد، نظام رتبه بندی ویژه معلمان است و باید از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا مجزا مطرح شود و به صورت یک نظام مورد تاکید قرار گیرد. 🔵وی با بیان اینکه در این نظام همسان آنچه در دانشگاهها اجرا می شود، مورد تاکید قرار می گیرد، اضافه کرد: مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم واستاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق و مزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد، اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود. 🔵حاجی بابایی مهندسی نیروی انسانی را مهم ترین رکن نظام رتبه بندی برشمرد و گفت: مبنای اجرای نظام رتبه بندی، طرح مصوب سال ۱۳۹۲ وزارت آموزش وپرورش خواهد بود. 🔵وی اضافه کرد: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین کند و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی کند. 🔵رییس فراکسیون فرهنگیان خاطر نشان کرد: نظام رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین اولویت های مجلس است که موضوع ارتقای شأن و جایگاه معلمان را به صورت ویژه در اسناد فرادستی از جمله، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه مهندسی علمی کشور، سند تحول بنیادین، برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، اجرایی می کند.
💢 حاجی میرزایی : ممکن است با تغییر دولت، لایحه رتبه بندی از مجلس به قوه مجریه بازگردد ! 👤 محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش: ▫️از نمایندگان مجلس درخواست میکنم که لایحه رتبه بندی در اسرع وقت در مجلس بررسی و تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم برای اجرای به قوه مجریه ابلاغ شود چرا که اعتبار لازم برای اجرای این مهم نیز در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده و فرهنگیان منتظر اجرای رتبه‌بندی هستند. ▫️ ممکن است با تغییر دولت لایحه از مجلس به قوه مجریه بازگردد! و چنانچه این لایحه برگشت بخورد، دولت جدید می‌تواند لایحه دیگری به مجلس ارائه کند که این رفت و برگشت‌ها زمان زیادی را از معلمان می‌گیرد لذا سرعت عمل در بررسی لایحه رتبه بندی از اهمیت بالایی برخوردار است/خانه ملت
📗📙 انواع واکسن‌های کرونـــا 📒📘 برای ساخت واکسن 4 نوع تکنولوژی وجود دارد که هر یک از واکسن‌های کووید-19 با تکیه بر یکی از این تکنولوژی‌‌ها (ناقل ویروسی / آر.ان.ای، دی.ان.ای / ویروس غیرفعال و مبتنی بر پروتئین) ساخته شده است.
وضعيت هوای قم در ۲۴ ساعت آينده صاف ☀️ تا قسمتی ابری 🌤 در بعضی ساعات ورش باد شدید 💨 كمترين دما 16 درجه c بيشترين دما 39 درجه c
افزایش دما در بیشتر مناطق کشور 🌞در غالب نقاط کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود و افزایش دما در شرق و سواحل دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود. ☁روز چهارشنبه هم شاهد کاهش محسوس دما در شرق سواحل دریای خزر بین 5 تا 10 درجه خواهیم بود. ☀آسمان تهران صاف است و در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد را خواهیم داشت.
📣 قابل توجه تمامی مدیران محترم مدارس، معلمان گرانقدر و دانش آموزان عزیز استان قم ♦️ نظر به تاکید وزارت متبوع اطلاع رسانی جهت عضویت معلمان و دانش آموزان عزیز در کانال کشوری یاریگران زندگی در شبکه شاد ✅ آدرس کانال کشوری یاریگران زندگی: @yarigaranzendegi ✅ زمان بندی عضویت دانش آموزان و همکاران استان قم در کانال: ساعت ٨ صبح روز سه شنبه ١۴٠٠/٠٢/٢٨ لغایت ٨ صبح روز چهارشنبه ١۴٠٠/٠٢/٢٩ ✅ انتظار است مدیران، معلمان، والدین و دانش آموزان محترم استان در راستای عضویت در کانال یاریگران زندگی شبکه شاد در زمان مذکور، اطلاع رسانی و مشارکت وسیعی داشته باشند. 💐💐💐 معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم 💐💐💐