گرچه گوینده ی مطلب منحرفی فاسق العقیده و عمل بیش نیست، سبکِ بیانِ مطلب هم سبکِ بیغیرتانه و احمقانه و خلاف مردانگی و مرامِ تشیع است، اما کلیت مطلب حق است زنان ایرانی هم بدانند در صورتِ اصرار به سبکِ غلطِ ازدواجشان و سخت گیری های احمقانه کسی جز خودشان متضرر نخواهد شد
عده ای نژاد پرست هم که رگ غیرتِ نداشته ی شان باد کرده که همین نژاد پرست بودن و دنبال یک خطوطِ فرضیِ خغرافیایی بودنشان بوضوح حماقتشان را جار میزند.
البته معمولا اینها از زنان ایرانی هستند که ترسیدن و این ترسیدن نشانه ی خوبیست.
برخی چنان دینی از روی سلیقه و عرف و القائات ذهنیِ غلط ساخته اند که گمان میکنند شارع ازدواج رو برای حل مشکلات فیزیک و ریاضی قرار داده
مثلا شارع متعه رو قرار داده یک ساعتی محرم بشن یک مسئله ی فیزیک رو حل کنند و بعدم به هم بگن خسته نباشید
تعدد هم قرار داده شده که....
اینو خودشونم نمیدونن چرا
چه منطقی پشت این حرفاست
به بعضی ها باید گفت هر دینی که در ذهن داری بریز دور و دوباره دین رو مطالعه کن و دین جدیدی بساز بر اساس قرآن و روایات، بدون عرفیات و سلیقه های شخصی و....
گاهی بحث کردن با یک آتئیست غربی راحت تر از بحث کردن با یک مسلمانیست که گمان میکنه دین رو شناخته و مرتب با همان اسلامِ ذهنیِ خودش که البته ساخته و پرداخته ی عرف و تلوزیون و مادربزرگ و... هست میخواهد مطالب را بپذیرد یا رد کند.
و این تبعیت از اسلام های بی منطق و سلیقه ای نعوذ بالله تا تهمت و افترا به معصومین علیهم السلام و ساختنِ چهره ای که مطابق با اسلامِ ذهنشان برای معصوم باشد پیش خواهد رفت.
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎وقتی قوانین مردانگی و پولی گامی بودنشون برا امین حیایی هم جواب میده به طریق اولی برای مردان نچرال باید لحاظ بشه
پ.ن:علم راه فرار نداره حتی تو فیلم های ایرانی با تمام مبارزه ی دست ان کاراشون ضد این مطالبِ علمی مبارزه میکنند اما گاهی خواسته یا ناخواسته مجبورند حقایق را در گوشه و کنار بگویند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی دکتر انوشه با تمام هلو بودنش اعتراف کرده مردها تنوع تطلبند و ریزو و درشت برخی احکام چند همسری رو میپذیرد اما برخی زنان و مردانِ ریشو و چادری میگن تو کتم نمیره مرد دو تا زن بگیره
(البته دوتا برا دست گرمیه)
وقتی تو ذهنت دینی ساختی که از عمه و ننه و ننه بزرگ و گوگل و صدا و سیما بهت رسیده بایدم تو کتت نره چون کتت مشکل داره، کتتو عوض کن تا توش بره 👍🏾
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
مطلقه بودن عایشه.pdf
737.6K
👈🏾 مطلقه بودن و سن عایشه در زمان ازدواج با پیامبر
👈🏾دوشیزه بودن ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها در زمان ازدواج با پیامبر
پی ویِ أبوحیدر برای زن متاهل چیزی جز فحش نخواهد داشت
کم تر از لجن های خیانت کار توجه کنن
خیلی حال بهم زنین
من با اون بی ناموس هایی که با شما خوش و بش میکنن فرق دارم
هدایت شده از ⭕قَعْرِ بیت⭕
⭕یک نکته ای هم راجع به پست قبلی عرض کنم
بعلاوه ی اینکه خیلی از زنانِ شیعه ای که از زنانگی خارج شدند و بجای لذت بردن از تحت تملک مردشان بودن از اینستا گردی و چت و غیره در مجازی میخواهند لذت ببرند
گویا مردانی هم اونجا هستند که مانند برخی بیغیرتان خودی و مذهبی (که زنانشان را در اختیارِ عمومِ اهل مجازی گذاشته اند بدونِ مخالفتی یا اینکه اصلا خودشان هم کمک حالِ دیدن نامحرمان توسط ناموسشان و دیده شدنِ ناموسشان توسط نامحرمان شده اند) نیستند و دوست ندارند زنانشان لباس بد و باز و غیره بپوشند و در مجازی و غیره با مردان، اختلاط داشته باشند.
باید گفت چه شده که نه زنان ما زنانگی دارند و نه مردان، غیرت و مردانگی...
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
❎از حرف تا عمل زمین است تا آسمان...
محمّد پدر مقدس اردبیلی در روستای «نیار» در اطراف اردبیل، زندگی می کرد، او روزی در جوانی مشغول آبیاری مزرعه خود بود. آبی که به آن جا می آمد سیبی با خود آورد، محمّد آن را برگرفت و خورد ولی ساعتی بعد، از این کرده پشیمان شد، زیرا خود را مالک سیب نمی دانست، مجرای آب را به طرف سربالا پیش گرفت و سرانجام به باغی رسید که شاخه های بعضی از درختان آن به بیرون آمده بود و سیب از آن ها به زمین افتاده بود.
نزد باغبان رفت و حلیت خواست. او گفت که: این باغ مال من و برادرم است، من سهم خود را حلال کردم ولی برادرم در نجف ساکن است و من اختیاری از جانب وی ندارم.
محمّد که سخت ناراحت بود به قصد نجف عزیمت کرد تا ضمن زیارت قبور ائمه از صاحب نصف سیب نیز حلیت بخواهد.
در نجف نزد وی رفت ولی او حلال کردن آن را مشروط بر آن کرد که محمّد با دختر وی وصلت کند و در تعریف دخترش گفت:
که وی کر و کور و شل و لال است، محمّد که با وسائل آن روز آن همه راه آمده و با تحمل شداید و سختی ها به نجف رسیده بود برگشتن را بدون اخذ نتیجه معقول نیافت و تن به قضا داد، عقد جاری شد و شب زفاف که محمّد منتظر یک موجود کر و کور و شل و لال بود، دختر خوش جمال و صحیح و سالمی را در حجله دید و وقتی از بیماری ها و نقایصی که پدرش، در حق وی گفته بود، پرسید: دختر مطالب پدر را چنین تعبیر کرد که: مراد وی از کری نشنیدن حرف های نادرست، منظور از کوری ندیدن نامحرمان، مقصود از شل بود نرفتن به جاهای ناباب و مفهوم معنوی لال بودن اجتناب از غیبت و سخن های حرام است.
مقدس اردبیلی، حاصل این ازدواج و فرزند آن چنان پدری است که در راه کسب روزی حلال، حتی به خاطر نصف سیب، آن همه سختی ها را تحمل کرد و مادرش این چنین با فضیلت و دارای کمالات اخلاقی بود.
❎متعه(صیغه) سنت آل الله است...
⭕امام صادق علیه السلام میفرماید:
➰المتعة نزل بها القرآن و جرت بها السنّة من رسول الله.
🔺حكم متعه در قرآن نازل شده و سنّت پيغمبر بر طبق آن جارى گرديده است.
📓نورالثقلين، ج ۱، ص ۴۶۷
📓تفسير برهان، ج ۱، ص ۳۶۰.
❎نزدیکِ ایامِ سالمرگِ تحریم کننده ی متعه هستیم برائتِ عملی فراموش نشود...
عنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الْبَاقِرِ (علیه السلام) قَالَ: قُلْتُ لِلتَّمَتُّعِ ثَوَابٌ قَالَ إِنْ کَانَ یُرِیدُ بِذَلِکَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ خِلَافاً لِفُلَانٍ لَمْ یُکَلِّمْهَا کَلِمَةً إِلَّا کَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً وَ إِذَا دَنَا مِنْهَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ بِذَلِکَ ذَنْباً فَإِذَا اغْتَسَلَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ بِعَدَدِ مَا مَرَّ الْمَاءُ عَلَی شَعْرِهِ قَالَ قُلْتُ بِعَدَدِ الشَّعْرِ قَالَ نَعَمْ بِعَدَدِ الشَّعْرِ.
♦️صالح بن عقبه به نقل از پدرش گوید که به امام محمد باقر (علیه السّلام) گفتم: آیا متعه (ازدواج موقت) را ثوابی است؟ حضرت فرمود: اگر این کار را به خاطر خداوند عز و جل و مخالفت با فلانی (عمر بن خطاب) کند، در این صورت با زنش صحبت نمی کند مگر اینکه هر کلمه ای که با او گوید، خداوند برایش حسنه ای بنویسد و اگر نزدیک او شود، خداوند گناهی از او را به خاطر آن ببخشد، پس هر گاه غسل کند، خداوند به تعداد آبی که بر مویش رود، از گناهانش می بخشد؛ گفت: گفتم: به تعداد مو؟ 😳
فرمود: آری به تعداد مو
📚بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار عليهم السلام/ج100/ص306/ح19
📚سفینة البحار/ج8/صفحه 14/ح10306
📚مستدرك الوسائل/ج14/ص452/ح17257
#ازدواج_موقت_سنت_الهی_است
کپیِ پست جایز نیست
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
ما پست هامون رو برای عموم مخاطبین در پی وی هم ارسال میکنیم
چنانچه بزرگواری راغب نیست در پی وی براش ارسال بشه اعلام کنه که پی ویش حذف بشه
ضمنا این حذف رو باید هر وقت به ما پیام میدید یاد آوری کنید.