عشق هم از نگاه او نیرویی است که پس از گذر از مرحله عقل ظهور میکند و انسان را به اوج کمال و تجربه حضوری از نور میرساند. در این مرحله، فرد میتواند حقیقت را نه تنها در سطح فکری، بلکه در سطح باطنی تجربه کند. عشق، انسان را از محدودیتهای ذهنی فراتر میبرد و او را به سوی مشاهده و اتحاد با حقیقت میکشاند.
بنابراین در نگاه شیخ اشراق، عشق و عقل دو راه مکمل هستند: عقل، به مثابه چراغی است که مسیر را روشن میکند و عشق، نیرویی است که انسان را در این مسیر به جلو میبرد و به کمال میرساند. در نهایت، عقل با اینکه آغازگر راه است، اما عشق نیرویی است که انسان را به حقیقت اصلی و نور الهی میرساند.
الهام گرفتن شیخ اشراق از لطایف قرآنی
در نگاه سهروردی، قرآن منبعی اساسی و الهامبخش در تبیین و فهم عشق است. او به آیات قرآنی توجه ویژهای دارد و از آنها برای تبیین عمق و معنای عشق بهره میگیرد؛ عشق را به عنوان نیرویی الهی معرفی میکند که نه تنها محدود به عشق بشری نیست، بلکه سرچشمهاش نور الهی است. در اینجا قرآن به عنوان کتابی که از حقایق عالم هستی پرده برمیدارد، جایگاه ویژهای دارد.
شیخ اشراق با بهرهگیری از آیات قرآنی بر این باور است که عشق حقیقتی ازلی است که در عمق جهان و جان انسان جای دارد و از نور الهی نشأت میگیرد. برای مثال به آیاتی که به محبت خداوند به انسان و محبت مؤمنان به خداوند اشاره دارند، استناد میکند تا نشان دهد عشق فراتر از عواطف مادی است و از حقیقت الهی سرچشمه میگیرد.
آیات مربوط به قرب الهی و مفهوم «لقاء الله» هم در نگرش او به عشق جایگاه مهمی دارند، چرا که عشق، انسان را به سوی این لقاء و کمال روحانی هدایت میکند.
به بیان دیگر، قرآن برای سهروردی نه تنها الهامبخش عشق الهی است، بلکه راهنمای او برای تبیین این مفهوم و پل زدن میان عشق عرفانی و عشق الهی نیز به شمار میرود. او به طور مستقیم در آثارش به آیهای خاص اشاره نمیکند، اما مفاهیم قرآنی را به شکلی ضمنی در تبیین عشق به کار میگیرد.
در آثارش بیشتر از آیات و مضامین قرآنی الهام گرفته شده تا ایدههای عرفانی خود را روشنتر بیان کند. برای مثال، او میتواند از آیاتی مانند «یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ» (سوره مائده، آیه 54) یا «فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ» (سوره بقره، آیه 152) الهام گرفته باشد که به محبت دوطرفه میان خدا و انسان اشاره دارند.
این آیات، مفهومی از عشق را مطرح میکنند که به ساحت عرفانی اشاره دارد و گویا سهروردی این آیات را به صورت ضمنی در نظریات خود درباره عشق و ارتباط آن با نور الهی به کار میگیرد.
همچنین آیهای مانند «وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی» (سوره ص، آیه 72) که به جان الهی در انسان اشاره دارد، میتواند در نگاه او به عشق به عنوان نیرویی نورانی و الهی تأثیر گذاشته باشد. این آیه به اتحاد انسان با حقیقت الهی و بُعد نورانی او اشاره دارد که سهروردی آن را در نظریه عشق خود پرورش میدهد.
عشق در عالم نور و اشراق
سهروردی، به عنوان فیلسوفی که فلسفه او بر اساس نور و اشراق بنا شده، عشق را نیرویی میداند که از نور الهی نشأت میگیرد و انسان را به سوی آن نور جذب میکند. او با تأمل در قرآن مضامینی را به کار میگیرد که به عمق تجربه معنوی و شهودی عشق نزدیک میشود، حتی اگر مستقیماً به آیهای خاص اشاره نکند.
یکی از این مضامین ایده نزدیکی انسان به خداوند است که در آیات مختلفی آمده و از جمله در آیه «فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ» مطرح شده است. این آیه بیانگر رابطهای متقابل است، چنانکه وقتی انسان خدا را یاد کند، خداوند او را یاد میکند. سهروردی از این مفهوم، پیوندی عمیق میان انسان و خداوند را برداشت میکند که از طریق عشق و ذکر الهی محقق میشود. در این نگاه، عشق نوعی تجربه زنده و حضوری است که انسان را به یاد خداوند و به معنای نزدیکتر به «حضور نور الهی» میبرد.
علاوه بر این آیه «یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ» که به آن اشاره شد، مفهوم محبت دو طرفه میان خدا و انسان را مطرح میکند. شیخ اشراق بر اساس این مفهوم، عشق را به عنوان نیرویی که از خداوند آغاز میشود و به خداوند بازمیگردد، توصیف میکند.
او عشق را نه صرفاً به عنوان احساس، بلکه به عنوان یک کشش معنوی و نیروی جذبی نورانی میبیند که انسان را به سمت کمال هدایت میکند. در این نگاه، عشق این ویژگی را دارد که از محدودیتهای انسانی فراتر میرود و روح انسان را به سوی خداوند میکشاند، همچون جریانی از نور که در نهایت به منبع اصلیاش بازمیگردد.
آیه «وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی» نیز قابل توجه است. زیرا به وجود عنصری الهی در ذات انسان اشاره دارد. سهروردی از این مفهوم قرآنی بهره میگیرد تا عشق را نیرویی ذاتی و الهی بداند که از روح خداوند در جان انسان قرار گرفته است.
این نیروی عشق، راهی برای پیوند با اصل الهی و رسیدن به حقیقت نورانی و سرمدی است. از دیدگاه او انسان به واسطه همین عشق ذاتی و نورانی میتواند به کمال برسد و به منبع وجود و نور برسد.
در واقع این آیات به عنوان پایههای نظریه عشق در فلسفه سهروردی عمل میکنند؛ هرچند او مستقیم به آنها ارجاع نمیدهد، اما تأمل در این مفاهیم قرآنی به او امکان میدهد که عشق را به عنوان نیرویی الهی و متعالی توضیح دهد که نهایتاً به وصل به حقیقت نور الهی میانجامد.
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*این دعای رفع بلا روز اول ماه با صدای بلند در خانه یا خودتان بخوانید یابگذاریدتاصدا در خانه پخش شود🤲*
#آنتی_فتنه
━━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━━
لطفا عضو بشید :
Eitaa.com/efshagari57
مشاهده حدّاد، عظمت روحى اطفال شیعه را پس از مرگ
پس از بَیگم، دختر دو ساله دیگر ایشان به نام فاطمه فوت میكند. میفرمودند: مرگ او در شب بود، و ما او را در كنار اطاق نهادیم تا فردا دفن نمائیم. من قدرى به او به نظر بچّه نگاه میكردم؛ یعنى كودكى از دنیا رفته است و آنقدر حائز اهمّیت نیست. همان شب دیدم نفس او را كه از گوشه اطاق بزرگ شد، و تمام خانه را فراگرفت. كم كم بزرگتر شد و تمام كربلا را گرفت، و بدون فاصله تمام دنیا را
روح مجرد - یادنامه موحد عظیم و عارف کبیر حاج سید هاشم موسوی حداد ...
95
گرفت. و آن طفل حقیقت خود را نشان میداد كه: من با اینكه كودكم چقدر بزرگم.
ایشان میفرمودند: این عظمت حقیقى اوست. فلهذا ما باید به اطفال خود احترام گذاریم و به نظر بزرگ به آنها بنگریم. زیرا كه بزرگند؛ و ما ایشان را خُرد مىپنداریم. ابراهیم پسر دو ساله رسول الله بقدرى بزرگ بود كه اگر مىماند، به مثابه خود پیغمبر بزرگ مىشد. كأنّه پیغمبر همان فرزندش ابراهیم است كه بزرگ شده، و ابراهیم همان پیامبر است، نهایت امر در دوران خردسالى و طفولیت؛ ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ.1
میفرمودند: لهذا براى احترام كودكان نوزاد، خوب است انسان تا چهل روز مجامعت نكند، و قنداقه نوزادان را تا چندماهگى در مجالس علم و محافل ذكر و حسینیه و محالّ عزادارى كه نام حضرت سید الشّهداء برده مىشود ببرند؛ چرا كه نفس طفل همچون مغناطیس است و علوم و اوراد و اذكار و قُدّوسیت روح امام حسین را جذب میكند. طفل گرچه زبان ندارد ولى ادراك میكند، و روحش در دوران كودكى اگر در محلّ یا در محالّ معصیت برده شود، آن جرم و گناه او را آلوده میكند؛ و اگر در محلّ و یا محالّ ذكر و عبادت و علم برده شود، آن پاكى و صفا را به خود میگیرد.
نفس بچّه قابلیت محضه است و آثار خوب یا بد را اخذ میكند و تا آخر عمر در وى ثابت مىماند
میفرمودند: شما اطفال خود را در كنار اطاق روضه خوانى یا اطاق ذكرى كه دارید قرار بدهید! علماء سابق اینطور عمل مىنمودند. زیرا آثارى را كه طفل در این زمان به خود اخذ مىنماید تا آخر عمر در او ثابت مىماند و جزو غرائز و صفات فطرى وى میگردد. چرا كه نفس بچّه در این زمان، قابلیت محضه است؛ گرچه این معنىِ مهمّ و این سرّ خطیر را عامّه مردم ادراك نكنند.
صدر آيه ٣٤، از سوره ٣: ءَال عمران
روح مجرد - یادنامه موحد عظیم و عارف کبیر حاج سید هاشم موسوی حداد ...
96
از جمله ادلّه تجربى و مشاهده غیر قابل تأویل عظمت روحى و اختیار وجدانى أطفال
و أنا أقول: آرى چنین است؛ و بقدرى شواهد برهانى، و أدلّه تجربى و علمى، و مشاهدات قوىّ غیر قابل تأویل در این موضوع داریم كه اینك از كمربند بیان خارج است.
از جمله أدلّه تجربى و مشاهده غیر قابل تأویل، فوت پسر یازدهماهه خود حقیر است به نام سید محمّد جواد كه در مورّخه نهم صفر یكهزار و سیصد و هشتاد هجریه قمریه متولّد شد و به مناسبت توسّل به حضرت جواد الائمّه و نیز بواسطه آنكه سه ماه و هفت روز پس از ارتحال استاد عرفان حضرت آیة الله حاج شیخ محمّد جواد انصارى همدانى رضوان الله علیه (دوّم ذوالقعده ١٣٧٩) تولّد یافت، اسم او را سید محمّد جواد نهادیم. بچّهاى بود بسیار با نور و با صفا و گوئى نور خالص بود كه در همان كودكى مشهود بود؛ و بنده به او مسیح زمان، و نور خالص لقب داده بودم. هنوز راه نمیرفت و زبان باز نكرده بود، وى را در قنداقه مىبستند كه چون صبحها از خواب بر مىخاست بدون آنكه گریه كند یا شیر بخواهد و یا سراغ مادرش برود، با همان قنداقه دست و پا زنان به سوى من مىآمد و در دامنم مىنشست.
بارى در منزل احمدیه دولاب كه تازه بدانجا منتقل شده بودیم، بنده مریض شدم به گونهاى كه در داخل خودِ لوزتین دُمَل درآمده بود و متورّم شده بود، بطورى كه چند روز غذایم منحصر بود به فرنى كه براى بچّه مىپختند و چند قاشقى هم حقیر میخوردم؛ و تب من شدید بود و علاوه مرض، مرض سنگین و از پا درآورندهاى بود؛ و مِن حیثُ المجموع حالم خوب نبود.
در همان روز فوت بچّه، یك ساعت به فوت مانده، در اطاق بیرونى در رؤیا دیدم: یك قطعه نور از جانب حضرت عبد العظیم علیه السّلام به جانب طهران مىآید، و در طهران جنگى میان مسلمین و كفّار واقع بود. این قطعه نور آمد و به مسلمین كمك كرد تا بر كفّار فائق شدند. و آن نور همین سید محمّد جواد
روح مجرد - یادنامه موحد عظیم و عارف کبیر حاج سید هاشم موسوی حداد ...
97
بود.
پس از یك ساعت كه بنده زاده بزرگ، آقا سید محمّد صادق دروس مدرسه و حساب خود را براى رسیدگى نزد حقیر آورده بود و من با او مشغول بودم، دیدم سید محمّد جواد در كنار سنگ حوض نشسته و دارد با آب حوض بازى میكند. از جا برخاستم و طفل را بغل كردم و از حیاط به درون اطاق اندرونى نزد مادرش بردم و او مشغول خیاطى بود. و تأكید و سفارش كردم كه از طفل نگهدارى كنید! این بچّه به آب علاقمند است باز سراغ آب میرود. چون به بیرونى آمدم و دنبال دروس بنده زاده بزرگ بودم، تحقیقاً پنج دقیقه بطول نینجامیده بود كه صداى فریاد مادرش از حیاط بلند شد كه: خاك بر سرم، اى واى بچهام مرد! فوراً از اطاق به حیاط آمدم و دیدم تمام شده است. او را فوراً به بیمارستان و تنفّس اكسیژن رساندیم سودى نداشت. خودم او را به منزل برگرداندم و در كنار اطاق بیرونى گذاردم و به مادر و عیال گفتم: حال بچّه خوب است. میخواستم شبانه او را خودم غسل دهم، آقاى حاج هادى ابهرى نگذاشت و گفت: آقاى حاج محمّد اسمعیل غسل دهد و آیه الله حاج شیخ صدر الدّین حائرى آب بریزند. پس از غسل، كفن شد و در قبرستان چهل تن دولاب با تشریفات مفصّلى دفن گشت.
شاهد ما از این داستان اینست كه: اهل بیت ما در اثر این واقعه به شدّت متألّم شد و مىسوخت؛ تا روزى كه به مسجد قائم مىآید و قضیه را براى یكى از مخدّرات مأمومات مسجد بیان مىنماید، او كه نامش فاطمه خانم است به ایشان میگوید: تأسّف بر فوت او مخور! زیرا من خواب دیدم كه كوهى بر سر آقا (بنده) میخواهد خراب شود و آقا در زیر كوه خوابیده است؛ این فرزند آمد و در مقابل كوه ایستاد و دستهاى خود را حمایل كرد و كوه را نگهداشت از آنكه فروبریزد.
روح مجرد - یادنامه موحد عظیم و عارف کبیر حاج سید هاشم موسوی حداد ...
98
از اینجا استفاده مىشود كه موت او در معنى و حقیقت، اختیارى و انتخابى بوده است. مرحوم حاج هادى ابهرى مىگفت: بلائى بنا بود در این منزل وارد شود و این طفل خود را فدا نمود و جلوى بلاى بزرگتر را گرفت. همچون حضرت علىّ أصغر علیه السّلام كه خود اختیار شهادت نمود و همچون ابراهیم فرزند رسول خدا كه خود را فداى امام حسین كرد و حاضر براى ارتحال شد. و این نكته بسیار شایان دقّت است كه اطفال نیز داراى روح بزرگ و انتخاب و اختیار وجدانى مىباشند.
ادلّه شرعیه بر اینكه عبادت اطفال حقیقى است نه تمرینى
و از جمله أدلّه شرعى، حجّ كودكان و استحباب شرعى آن است كه یقیناً از باب صِرف عمل تعبّدى و شباهت به حجّاج نیست. مستحبّ است به اطفال گرچه طفل یك روزه باشد احرام بپوشانند، و ولىّ او نیت كند و او را طواف دهد و بجاى او نماز بخواند، و با خود به عرفات و مشعر و مِنى برند و قربانى كنند و تمام مناسك را انجام دهند؛ براى اینكه روح طفل و نفس مستعدّه او حقیقةً حجّ میكند و لبّیك میگوید و به فوز و درجات شخص مُحرِم و حجّ كرده میرسد. یعنى در نفس او همان آثار حجّ شخص حاجى بالاستعداد و بالقوّه موجود مىشود، گرچه حساب حِجّة الإسلام و وظیفه حجّ واجب امرى است جدا. و مستحبّ است كه ایضاً طفل را به عمره برند و عمره مفرده بدین ترتیب بجاى آورد و معتمر گردد. و ایضاً جمیع واجبات را اگر طفل بجا آورد و مستحبّات را اتیان نماید، آثار وجودى آن عمل به جان او میرسد؛ گرچه الزام و تكلیف برداشته شده است، امّا اصل اثر باقى است. لهذا فقهاء ما رضوانُ الله علَیهم فرمودهاند: هر عمل واجب براى مكلّفین، براى صِغار غیر مكلّف، عنوان عمل مستحبّ را دارد؛ و هر عمل حرام براى مكلّفین، براى آنها عنوان عمل مكروه را دارد. و عبادات آنان حقیقى است؛ نه عبادت تمرینى.
هدایت شده از طب صادق
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راز وضعیت سلامتی بدن با لانولا
《 ماهک ناخن 》
ساختار ناخن بسیار با اهمیت است
سفیدی ریشه ناخن که به لانولا (lunula) و یا هلال ته ناخن معروف است مسئول حفاظت از رگهای خونی واقع در پنجمین لایه پوستی است
🆔 @teb_sadegh
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدتی هست که همسرمقام معظم رهبری
در کما هستند😔
(خیلی هاتون اطلاع ندارید! )
.
سایـه تـون مستـدام آقـای من ❤
اول دعا برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان
و بعد برای سلامتی همسر حضـرت آقا🙏
#استاد:امینی خواه
لطفا اگه امکانش هست تواین گروه ختم صلوات براسلامتیشون بزارید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئویی معروف که مدتها سری و فوق محرمانه ماند و هیچ رسانه ای حق پخش آن را پیدا نکرد، در آن سخنرانی جورج بوش هنگام توهین به قرآن کریم لکنت زبان میگیرد
💎دندانپزشکی طب اسلامی💎
درمانهای #دندان و #لث
✅محکم کردن لثه
مالیدن خردل-عاقرقرحا-سرکه با نمک دریا-معجون اراک-خوردن پیاز-مسواک زدن ناشتا با هلیله زرد، مسواک با چوب -حنا مالیدن
✅عفونت لثه و فساد
نشانه :قرمزی لثه همراه با ضربان
درمان مضمضه کردن سرکه -نوشیدن آب ولرم –جویدن کندر -مصرف یک گردو ناشتا-مالیدن سرکه حنظل –معجون اراک –روغن حنظل –شافیه یک ماهه-روکش دندان با طلا -استفاده از شانه عاج - خلال کردن-حجامت زیر چانه -رقیه مخصوص-پرهیز از خرما و شیرینی در آن ایام
✅آب پایه لثه
علت: :بلغم
درمان خوردن آب آسمان-بلغم زداها-دستور آب نیسان-معجون طریفل-داروی امام صادق (علیه السلام)
✅خونریزی لثه
اگر خونریزی در جاهای دیگر هم هست بخاطر پلاکت خون می باشد
درمان مسواک چوب زیتون و اراک-مالیدن جوشانده ی حنظل با سرکه- آب و نمک دریا- خوردن تره-معجون مقل ازرق–اگیر ترکی- مالیدن معجون اراک-غرغره کردن آب نمک-پرهیز از ماهی و سرکه و سبزیجات
✅کج شدن دندانها و ورم صورت(ارتودنسی)
علت : غلبه ی ریح و بستن دهان موقع خواب
درمان معجون ریح-بستن دندانها بخصوص موقع خواب
✅درد لثه و دندان
مضمضه سرکه و عسل-آسیاب کرده ی میخک را به دندان مالیدن - مالیدن نمک-شافیه یک ماهه-مسواک چوب زیتون و اراک- حجامت زیر چانه-پرهیز از خوردن ماهی و تخم مرغ باهم
✅عصب کشی دندان
تا سه روز روغن حنظل دو قطره داخل گوش سمتی که درد دندان هست ریخته شود-پرهیز از مصرف خرما و شیرینی در آن ایام
✅فساد لثه و لق شدن دندان
خوردن پیاز – سرکه – مالیدن نمک اندرانی-سرکه حنظل-مسواک با چوب اراک و زیتون– مالیدن حنا به لثه – خلال کردن – حجامت زیر چانه – شانه زدن با عاج – روکش طلا – جویدن کندر
✅استحکام ریشه دندان
نوشیدن آب آسمان
✅پیشگیری از درد دندان
گفتن حمد بعد از عطسه خود و دیگران-کوتاه کردن ناخن -خوردن آب آسمان-حجامت سر-انگشت گذاشتن بر دندان و خواندن حمدواخلاص زمان احساس درد و سپس نام مادر خود را با احترام گفتن – استفاده از رقیه و عوذه
✅تسکین درد دندان که با ضربان هست
مسواک اراک و زیتون- مالیدن سرکه و عسل- میخک- آب آسمان –نمک-سرمه نشادری– روغن حنظل – شافیه یک ماهه-حجامت سر- فصد- حجامت زیر چانه -مسواک اراک--حمد هنگام عطسه-ناخن گرفتن وشارب چیدن روز پنج شنبه -آب آسمان-حجامت سر،رقیه ها و عوذه ها-(قرائت حمد و اخلاص و تری الجبال...الی آخرآیه ،قدر)-خربزه با انبه، مویز، تخم مرغ، ماهی
✅ترمیم دندان شکسته شده(روکش دندان)
بنابر روایت با طلا روی آن روکش شود
✅پر کردن دندان
پنبه یا نخ کتان را به روغن حنظل آغشته نموده و شبها در دندان قرار دهید 3 الی 9 شب-پرهیز از خوردن نان قبل از شیرینی
✅زردی دندان(جرم گیری)
مالیدن نمک دریا با کف دریا -خوردن پیه انار -مالیدن معجون اراک-مسواک با چوب اراک و زیتون-مالیدن پارچه پنبه ای -افطار با آب ولرم– گاز زدن خربزه
✅کاشت دندان(ایمپلنت)
عسل با سرکه مضمضه کنید-مالیدن معجون اراک - سعد کوفی-بنابر روایات بایستی دندان انسان مرده و حیوانات پیوند زده شود.
✅محکم کردن دندان
جویدن کندر- حنا به دهان گرفتن--شانه کردن دو طرف صورت
✅ضعف دندان
نوشیدن آب باران —روکش طلا کردن دندان
✅شکستن دندان(عادی)
علت:کمبود کلسیم
درمان خوردن سبزیجات- پودر سنجد-معجون غُبَیرا-به پشت در معرض آفتاب قرار گرفتن
⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️
➕خلال های ممنوع بنابر احادیث:چوب خرما-گز-ریحان-مورد-انار-نی
➕(خلال های موجود در داروخانه ها از نی هست که بشدت مضر هست!)
➕اشنان به دهان مالیدن موجب بدبویی دهان می شود.
➕از مسواک پلاستیکی و خمیر دندان استفاده نکنید تا دندانی سالم داشته باشید
🆔 @teb_sadegh
#علت_های_غیر_مادی_بیماری
1⃣ #گناه:
✅مومن هرگاه گناه میکند خداوند اول به او فقر می دهد تا گناهش پاک شود،بعد بیماری می دهد،بعد ترس از سلطان واکر گناه خیلی زیاد باشد سخت جان میدهد.
✅هر زمان گناه جدیدی پدید آید بیماری جدید می آید.
2⃣ #نفوذ_اجنه
برخی عوامل باعث جذب اجنه می شوند:
❌تنها در یک واحد خوابیدن
❌در شب ایستاده آب خوردن
❌با یک کفش راه رفتن
❌ایستاده ادرار کردن
❌برهنه بودن در خانه
❌تار عنکبوت در خانه
❌خوردن خاک
❌سقف بیش از ۳٫۵الی۴متر خانه
❌در هنگام جنابت حنا گذاشتن
❌حوله و لباس کثیف در خانه بودن
❌بلند بودن سبیل وناخن برای آقایان
❌باز بودن درب ظروف غذا در خانه
❌نوشیدن ازمحل شکسته ودستگیره ظرف
❌خوردن از طرف نشسته
❌زباله وخاک روبه داخل خانه ماندن
❌خوردن استخوان ومغز استخوان روی استخوان کمی گوشت بماند.
❌گربه سیاه از اجنه نیست .
❌ سگ به شدت نهی شده نوعی جن است و نباید در داخل خانه باشد .
❌استفاده از آهن آلات (زینت اجنه) به عنوان زینت مثل بدلیجات،سگک کمر بند
❌رمالها توسط تسخیر اجنه می توانند شرایط زندگی فرد را بگویند .
❌سوفیان نیز با تسخیر اجنه توسط خواب، مریدان خود را جذب می کنند.
❌نزدیکی در اول ،وسط واخر ماه قمری که باعث صرع وتشنج می شود.(اگر حملات صرع در اول ،وسط وآخر ماه باشد عامل ماورایی است)
❌با دست ودهان گوشتی خوابیدن مخصوصا در بچه ها (یکدفعه از خواب میپرند جیغ می زنند وگریه می کنند)
2⃣ #چشم_زخم
👀 اگر چیزی از قدر سبقت بگیرد چشم زخم است.
👀 چشم و گوش راه ورود قلب است وعلت چشم زخم قلبی است. ( حسادت،کینه،حسرت،..)
👀 انسان از چشم خودش بر خودش در امان نیست .
#دور_کردن_چشم_زخم
✅صدقه دادن
✅خواندن آیه وان یکاد الذین کفرو ...
✅ذکر ماشاالله ،لاحول ولا قوه الا بالله
✅خود ودارایی های خود را در معرض دید طوری قرار ندهیم که باعث چشم زخم شود.
✅نوشتن حمد، توحید ،معوذتین،آیت الکرسی همراه باشد ودرخانه همه جای خانه گذاشته شود.
✅دود دادن قسط،مرمکی وکندر درخانه نزدیک غروب
✅قربانی کردن حتما چهار پاباشد .کسانی که در بچگی عقیقه نکرده اند حتما برای خودشان عقیقه کنند.
✅اگر بلا وگرفتاری برای فردی زیاد است عقیقه کند آبگوشت شود وپخش کند.
4⃣ #سحر_طلسم :
✅اصلاح طعام مادی و معنوی مهمترین مرحله دفع سحر است.(کلومن الطیبات واعملوا صالحا)
✅کاسنی،سیب وخرماباعث دفع سحر می شود.
✅خواندن معوذتین (ناس و فلق)به طور دائم صبح تاشب
✅صفحه شطرنج طلسم است.
🆔 @teb_sadegh
❌ شهید یوسف قربانی
شهیدی که دردنیا هیچکس را نداشت و برای آب نامه مینوشت
🔹محل تولد: زنجان
تاریخ تولد: ۱۳۴۵
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۱۹
نام عملیات: کربلای۵
منطقه عملیاتی: شلمچه
🔹در ۶ ماهگی پدر، در ۶ سالگی مادر و در ۸ سالگی مادربزرگش و برادرش را در تصادف از دست داد؛
زمانی هم که شهید شد، غریبانه دفنش کردند
🔹چند دقیقه قبل از عملیات، یکی از همرزمان خبرنگارش از او پرسید: آقا یوسف! غواص یعنی چی؟
او پاسخ داد: غواص یعنی مرغابی امام زمان (عج)
🔹 نامه برای آب...
همرزم یوسف میگوید: هر روز میدیدم یوسف گوشهای نشسته و نامه مینویسد!
با خودم میگفتم یوسف که کسی را ندارد برای چه کسی نامه مینویسد؟ آن هم هر روز.
🔹یک روز گفتم یوسف جان برای کی نامه مینویسی؟ نامهات را پست نمیکنی؟
🔹دست مرا گرفت، قدمزنان کنار ساحل اروند بُرد، نامه را از جیبش درآورد، و داخل آب انداخت! چشمانش پر از اشک شد و آرام گفت: من برای آب نامه مینویسم، کسی را ندارم که
🔻به یادش همین الان، در گروهها ارسال کنیم تا سیلی از فاتحه و صلوات به روح مطهر این شهید عزیز هدیه شود
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat