eitaa logo
فانوس (سید احمد هاشمی)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
982 ویدیو
16 فایل
#مواضع و #بیانات سید احمد هاشمی🎙 🔻دکتری حکمت‌متعالیه‌مؤسسه‌امام 🔻استاد مؤسسه،طرح‌ولایت،حوزه 🔻بنیان‌گذار دوره‌های فلسفه برای نوجوان 🔻مؤلف مجموعه‌کتب «فانوس» 🔸مؤسس اندیشکده ققنوس‌انقلاب 🆔 @Ghoghnous_enghelab 👈 ارتباط با استاد 📲 @Hashemi_faannoos
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴توییت الکساندر دوگین - مشاور پوتین واندیشمند و استراتژیست برجسته  روسی : 🔹یمن چهره و حیثیت تمام تمدن اسلامی را حفظ می کند. 🔸آنها آماده قربانی شدن هستند. نگرش شیعه ی خالص این است: برای حقیقت رنج بکشید و رنج بکشید. این قانون است. 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
• در ماه مبارک رمضان اگر دعای ابوحمزه و جوشن کبیر نخواندید و ختم قرآن نکردید ؛ اشکالی ندارد و مورد اخذ و عقاب خدا قرار نمی گیرید. • آنچه لازم و واجب است ؛ پاک نگه داشتن چشم و گوش و زبان و شکم و دامن است. اگر این چنین شدیم ؛ به طور حتم مشمول لطف خدا می شویم وگرنه ساعت ها دعای ابوحمزه و جوشن کبیر خواندن و دنبالش چشم و گوش و زبان و ... را آلوده به گناهان نمودن ؛ نتیجه ای جز عقاب خدا نخواهد داشت. ※ آیت الله ضیاءآبادی 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🟢لزوم طراحی سازوکار مشارکت مردم در حکمرانی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر حکیم انقلاب سیزده سال پیش (۲۰ مهر ۱۳۹۰) در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه فرمودند: «هر جایی که ناکامی هست، به خاطر این است که ما نتوانستیم حضور مردم را در آن عرصه تأمین کنیم» این یک حقیقت دینی و الهی است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب بیان شده است. مردمی‌سازی از اصول فلسفه اجتماعی و نظام حکمرانی و تربیتی همه پیامبران الهی است. از مهم‌ترین فلسفه‌های بعثت پیامبران این بوده است که خود مردم برای اقامه عدل و قسط برخیزند: «لیقوم الناس بالقسط». یک نظام اسلامی اصیل و راستین نظامی مردمی است. برخلاف تصور برخی از سطحی‌نگران، مردمی‌بودن انقلاب و مردم‌سالاری دینی منحصر به انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم مسؤولان ارشد نظام توسط مردم نیست. در جمهوری اسلامی سازوکار انتخابات مردمی به زیبایی و با دقت طراحی و تدوین و اجرا شده و ده‌ها بار کارآمدی و موفقیت و سلامت خود را نیز نشان داده است. اما مع الاسف سازوکار روشنی برای نقش‌آفرینی مردم در لایه‌های مختلف حکمرانی، اعم از لایه‌های «تصمیم‌سازی»، «تصمیم‌‌گیری»، «اجرا» و «نظارت» تدوین و طراحی نشده است. و این مهم‌ترین عامل ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌ها در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است. باید سازوکار نقش‌آفرینی مردم در حکمرانی و مدیریت جامعه بر اساس اندیشه‌ اسلامی تدوین شود. این مطالبه‌ای است که یک سال و نیم قبل (در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۱) رهبر معظم انقلاب از دولت مردمی آیت‌الله رئیسی داشته‌اند: «تعریف کنید که چه جور می‌شود مشارکت مردم را جلب کرد؛ چه در زمینه‌های مالی و اقتصادی، چه در زمینه‌های سیاسی، چگونه می‌شود از فکر مردم و از نظر مردم استفاده کرد» 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش جالب بی‌بی‌سی از قدرت‌نمایی حوثی‌های یمن در برابر آمریکا: حوثی‌های یمن بزرگترین تهدید علیه نیروی دریایی آمریکا در سال‌های اخیر بوده‌اند! این همه قدرت نظامی آمریکا و ناو با ابهت "آیزنهاور" نه تنها حوثی‌های یمن را شکست نداده بلکه هنوز نتوانسته مانع حملات آن‌ها شود! افسر نیروی دریایی آمریکا: وضعیت خیلی خطرناکی است که بعد از جنگ جهانی سابقه نداشته و شدیدترین‌ها علیه آمریکاست! موشک‌های بالستیک، موشک‌های ضد کشتی کروز، حالا هم پهپاد و شهپاد و زیردریایی‌های بدون سرنشین! 🔵 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
✅👈 لجام نفس سرکش 🎤👈 آیت الله حسن زاده آملی 💠 بزرگترین چیزی که نفس سرکش را به زانو در می‌آورد روزه است. اگر ۱۲۴ هزار پیغمبر را جلوی نفس سرکش انسان سر ببری و به او بگویی حالا دیگر از من دست بردار و مرا رهایم کن و دیگر با وسوسه های شیطانی خود، مرا گرفتار نکن، قانع نمی‌شود. اما اگر روزه بگیری، نفسی این چنین سرکش، لجام می‌خورد. 📚 انسان کامل، ص۶۶ 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ پشت پرده هنجارشکنی ها و بی حجابی‌های برنامه ریزی شده در ایران. قابل توجه آنان که از سیاستگزاری در برابر سیاستگزاری دشمن غافل اند. 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
«وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَبِيٍّ إِلَّا أَخَذْنَا أَهْلَهَا بِالْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ» (اعراف، ۹۴) ترجمه: به هر شهری پیامبری فرستادیم، بی‌استثنا، به او نسبت دروغ دادند و در نتیجه، مردمش را گرفتار رنج و سختی کردیم تا به‌خود بیایند و به درگاه ما گریه‌زاری کنند! 🕋 | اولین اقدام بعد از سختی‎ها 🔸اولین وظیفه ما در برابر سختی ‌هایی که برای ما پیش می ‌آید این است که دستمان را به طرف خدا دراز کنیم: «لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ؛ تا (به درگاه ما) تضرع و زاری کنند». ما هرچه داریم از خداست؛ هیچ قدرتی در مقابل قدرت خدا توان مقاومت ندارد. 🔸اگر او اراده کند ما پیروز بشویم، حتما پیروز خواهیم شد؛ ولو با همه‌ی ضعف و ناتوانی‌مان. پس این را فراموش نکنیم که در هنگام سختی‌ها، اول برویم در خانه‌ی خدا. ۱۳۹۸/۱۰/۰۹ 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
. ♨️ 💫 کتاب ، شماره (۱) از مجموعه کتاب‌های آموزشی 💡 🔥اثری تازه و متفاوت از 🖊 به قلم حجت‌الاسلام دکتر سید احمد هاشمی 💎 کتابی برای پاسخ عقلانی به شبهات و سوالات بنیادین و و عموم مردم به ویژه مجاهدان عرصه اعم از معلمان و فعالان فرهنگی و دانش آموزی در کوتاه‌ترین زمان ✅ چاپ رقعی در ۱۸۶ صفحه با ۲۰ درصد تخفیف ۱۰۰ هزار تومان 🔴 جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید مجازی کتاب به حساب کاربری زیر پیام دهید👇 📲 @Mesbahevelayat و یا با این شماره تماس بگیرید 👇
09108442419
💠 اندیشکده ققنوس انقلاب 🇮🇷 Eitaa.com/Ghoghnous_enghelab
🟢نقش عقل و دین در کنش‌های اجتماعی در روایتی از امام حسن مجتبی (ع) 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸 مجتبی علیه السلام در دو جمله کوتاه رابطه علیّ و معلولی میان «عقلانیت و ادب» و «دیانت و حیاء» را به زیبایی بیان می‌کند: یک. «لَا أَدَبَ لِمَنْ لَا عَقْلَ لَهُ؛ کسی که عقل نداشته باشد، ادب ندارد.» این سخن بدان معناست که برای سنجش میزان برخورداری افراد و جوامع از ، می‌توان به سنجش میزان (رفتاری و گفتاری و نوشتاری و ...) آنان پرداخت. به تعبیر دیگر، برای ترویج ادب و اصلاح ادب و آداب اجتماعی باید عقلانیت را تقویت کرد. دو. «وَ لَا حَيَاءَ لِمَنْ لَا دِينَ لَهُ؛ کسی که دین نداشته باشد هم ندارد.» این بدان معناست که راه «حیاءگستری» در جامعه، تقویت بنیان‌ها و باورهای دینی مردم است. و به تعبیر دیگر، «رواج بی‌حیایی» در جامعه به معنای «رواج بی‌دینی» در جامعه هم است. 🔻به تعبیر دیگر می‌توان گفت که امام حسن مجتبی علیه السلام در این دو جمله کوتاه، دو راهبرد اصلی برای «ادب‌گستری» و «حیاگستری» را بیان کرده‌اند: «تقویت عقلانیت» و «تحکیم بنیان‌های فکر دینی» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
📖وَ لاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولاً ﴿اسراء / 36﴾ 📝پرهیز از قول به غیر علم، از غیبت، از تهمت. من خواهش میکنم شما جوانهای عزیز به این مسئله اهتمام بورزید. همین طور که در زمینه‌های مختلف اهتمام به طهارت عملی دارید - به نماز اهتمام دارید، به روزه اهتمام دارید، به پرهیز از تعرضهای جنسی اهتمام دارید - به این مسئله هم اهتمام داشته باشید. اگر چنانچه ما چیزی را به کسی نسبت بدهیم که در او نیست، خب این میشود تهمت. اگر چنانچه چیزی را بگوئیم که به آن علم نداریم؛ مثلاً یک شایعه است - یک نفری یک حرفی را از قول یکی نقل میکند، ما هم همان را دوباره تکرار میکنیم - خب، این کمک کردن به شایعه است، این شایعه‌پردازی است؛ قول به غیر علم است. قول به غیر علم، خود قولش هم اشکال دارد، عمل کردن به آن امر غیر معلوم و بدون علم هم اشکال دارد؛ «و لا تقف ما لیس لک به علم».(4) «لا تقف»، یعنی چیزی را که علم به آن نداری، دنبال نکن، دنبال نرو. دنبال کردن، هم در زمینه‌ی عمل هست، هم در زمینه‌ی گفتار هست. لذا دنبالش میفرماید: «انّ السّمع و البصر و الفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولا». 🖊بيانات رهبر انقلاب در ديدار دانشجويان 1391/ 5/ 16🗓 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
‌‌ محفل مقاومت! محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی از جهات متعدد برکاتی داشت: ١/ انگاره‌ی «متدین‌ها همیشه عزادارند» را برای چندمین بار شکست. ٢/ انگاره‌ی «متدین‌ها در اقلیت‌ند» را از بین برد. ٣/ انگاره‌ی «جمهوری اسلامی کار فرهنگی ایجابی نمی‌کند» را زیر سؤال برد. ۴/ یک جشن مذهبی را با مفاهیم دینی-سیاسی همچون مقاومت گره زد و الگوی هیأت‌داری سکولار را به چالش کشید. ۵/ یاد فلسطین را هنرمندانه در ذهن مخاطب ایرانی پررنگ کرد. ۶/ زمینه‌ای برای تقویت وحدت اسلامی فراهم کرد. ٧/ گامی برای رفع مهجوریت از قرآن کریم برداشت. ٨/ با پذیرایی از سران جبهه مقاومت به فلسطینیان قوت قلب داد. ٩/ بعد از مدت‌ها ایران را در رسانه‌های فلسطینی-عربی برجسته کرد. ١٠/ امنیت داخلی جمهوری اسلامی و ناتوانی نیروهای جاسوسی-خراب‌کاری اسرائیلی و آمریکایی را از انجام عملیات مؤثر علیه نیروهای مقاومت در فضایی باز، در حضور بیش از ١٠٠.٠٠٠ نفر از مردم عادی در قلب تهران اثبات کرد. ● روزنه 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔷 شهید آوینی: «‌‌آنگاه كه زندگی جز با قبول بندگی یزید میسر نیست چه باید كرد؟ و مگر یزیدیان راه دیگری نیز باقی می گذارند؟ آنها جهان را در حاكمیت خویش می خواهند و اگر ما نیز سر در آخور خواب و خور و شهوت فرو بریم، صلح بر جهان حاكم می گردد، كه صلح در قاموس ائمه‌ كفر معنایی جز این ندارد. 🔹اگر كسی سر در آخور حیوانیت خویش نداشته باشد، حیات دنیا را بدین بهای سنگین نخواهد خرید. آن‌كس كه می پندارد صلح در قاموس اهل دنیا معنای دیگری جز این نیز دارد، بداند كه گمگشته‌ برهوت وهم است و حجاب آراسته‌ ظاهر، چشم او را از باطن بریده و اگر جز این بود، چرا قداره‌بندها و سفاكان خود داعیه‌دار صلح جهانی شده‌اند؟ و در زیر این علم جز غفلت‌زدگان جمع نخواهند بود. 🔹اهل شمشیر، شمشیر بر من و تو برداشته‌اند و دار الاماره‌ خویش را در سایه‌ آن ساخته‌اند؛ در سایه‌ بمب و موشک و اگر من و تو نیز از جنگ بهراسیم، دیگر چگونه كار جهان راست شود؟ دیگر چگونه حكومت به اهل آن باز گردد؟» 🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی» 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos