eitaa logo
فانوس (سید احمد هاشمی)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
982 ویدیو
16 فایل
#مواضع و #بیانات سید احمد هاشمی🎙 🔻دکتری حکمت‌متعالیه‌مؤسسه‌امام 🔻استاد مؤسسه،طرح‌ولایت،حوزه 🔻بنیان‌گذار دوره‌های فلسفه برای نوجوان 🔻مؤلف مجموعه‌کتب «فانوس» 🔸مؤسس اندیشکده ققنوس‌انقلاب 🆔 @Ghoghnous_enghelab 👈 ارتباط با استاد 📲 @Hashemi_faannoos
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | اطاعت از خدا بدون اطاعت از پیغمبر امکان ندارد 🌙 مجموعه | نکات جلسات تفسیر قرآن آیت‌الله خامنه‌ای که در سال ۱۳۶۱ ایراد شده است 🇮🇷 @faannoos
⭕️ تسلیم‌شدگان به فضای مجازی 🔹اکثریت مجلس و ریاست آن از ترس غوغا و هیاهوی فضای مجازی و پس از دو سال معطلی، بی‌خیال قانونمند کردن این فضای "ولنگار" شده و عملا منافع خود را بر مطالبه و توصیه‌های رهبر انقلاب دراین باره، ترجیح دادند. 🔹 دولت سیزدهم هم اولویت خود را برخورد با ناظم مدرسه، منت‌کشی از اهالی پاکدامن سینما، رسیدگی به ماجرای ورزشگاه مشهد و مواردی از این دست قرار داده و کوچکترین برنامه یا طرحی برای مهار بی‌قانونی حاکم بر فضای مجازی ندارد و اکثر مدیران آن چنان مقهور اراذل و اوباش حاکم بر فضای مجازی شده‌اند که اجرای قانون و انجام وظایفشان را به واسطه مخالفت چند شاخ فضای مجازی، تعطیل می‌کنند. 🔹عدلیه هم آنچنان از قلدرهای فضای ولنگار مجازی حساب می‌برد که اجرای حکم اعدام قاتلان و آدمکشان را به تعویق می‌اندازد و از مجرمان حرفه‌ای و گستاخی مانند "نرگس محمدی" حساب می‌برد و ... ▪️و همه اینها در حالی است که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، گرگ‌های اروپایی، سعودی‌ها و تکفیری‌ها و پیرزنان منافق ساکن آلبانی، با حداکثر استفاده از ولنگاری حاکم بر فضای مجازی، مشغول تخریب روح و جان مردم ایران در "سنگین‌ترین جنگ روانی تاریخ" اند و در صورت استمرار این وضع بعید نیست که دیگر فردایی برای تحقق آرزوهای رئیس مجلس و مسئولان منفعل دولت سیزدهم و کاسه‌لیسان اطرافشان باقی نماند و آنچه در جنگ نظامی محقق نشد در جنگ روانی حاکم بر فضای ولنگار مجازی محقق شود! ❇️ و این در حالی است که ساماندهی این فضا و قانونمند کردن آن در مسیر منافع و امنیت ملی ج.ا.ا به اراده ای انقلابی و روحیه‌ای جهادی نیاز دارد و به لطف خدا توانایی و دانش جوانان انقلابی ما برای اداره صحیح این فضا کفایت می‌کند. یادمان نرود در عرصه فضای مجازی رزمندگان گمنامی داریم که به سادگی آب خوردن از دیوارهای آتشین سامانه‌های صهیونیستی عبور کرده و فناوری مجازی بنی‌صهیون را زیر گام‌هایشان خورد می‌کنند! محمد صادق کوشکی 🇮🇷 @faannoos
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی 📚با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 شب های بندگی 🌙 🎤 مناجات خوانی و روضه اهل بیت ع ⏰ ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👆ببینید سرودی که اثرات بسیار مفیدی در سرتاسر کشور داشت و دیگه بجای ساسی مانکن و.....در مدارس بچه ها همینو دارن سر صف ها زمزمه میکنن. ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش 🇮🇷 @faannoos
✅مدیریت فضای حقیقی کشور بدون سروسامان دادن به فضای مجازی میسر نیست 🔹️2500 استاد بسیجی در نامه ای به روسای قوای سه گانه با انتقاد از رها شدگی در فضای مجازی کشور تاکید کردند: مدیریت فضای حقیقی بدون سر و سامان دادن به فضای مجازی ممکن و میسر نیست. 🇮🇷 @faannoos
💠کمک به مستضعفان بر ما لازم است «وَ مالَكُمْ لاتُقاتِلُونَ فى سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الْرِّجالِ وَالْنِساءِ وَالْوِلْدانِ الَّذِینَ يَقُولُونَ رَبَّنَا اَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظّالِمِ اَهْلُها وَاجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيّاً وَاجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصیرا» (نساء ۷۵) ترجمه: «و شما را چه شده كه در راه خدا و (نجات) مستضعفان (ناتوان داشته شدگان) از مردان و زنان و كودكان (از مسلمين مكه كه در سلطۀ مشركين آن روز بودند و هر مستضعفى كه در سلطۀ مستكبران هر عصر مى باشد) نمى جنگيد، آنان كه همواره مى گويند: پروردگارا، ما را از اين شهرى كه اهلش ستمكارند بيرون بر و براى ما از جانب خود سرپرستى قرار ده و براى ما از سوى خود ياورى معيّن كن» 🔹️اگر برقرار کردن ارتباط با جامعه دیگر، از یک سو، با منافع معنوى، و از سوى دیگر، با زیان‌هاى مادى همراه باشد. در این‌جا اصلِ تقدم معنویات بر مادیات، چنین ارتباطى را مثبت مى‌شمرد، مگر در بعضى موارد استثنایى که زیان‌هاى مادىِ فعلى، در دراز مدت، براى جامعه اسلامى خسارت‌هاى معنوى به بار آورد که در این صورت، ایجاد ارتباط، رجحانى نخواهد داشت و این یک استثنا است؛ اما اصل و قاعده کلى، این است که زیان‌هاى مادى را براى تأمین مصالح معنوى، تحمل کنیم. 🔸️مثلا اگر گروهى از مسلمانان در دارالکفر زندگى مى‌کنند و کفار آنان را به استضعاف کشانده‌اند، بر ما لازم است که براى رهایىِ آن‌ها تلاش کنیم تا از زیر بار کفر و ستم آزاد شوند و طبیعى است که رسیدن به این هدف معنوى، بدون خسارت‌هاى مالى و جانى براى مسلمانان تحقق‌پذیر نیست. مؤمنانى در مکه، در چنگال کفر گرفتار شده بودند و اکنون که مسلمانان در مدینه، جامعه‌اى تشکیل داده و سیادت داشتند، باید براى رهایى آن‌ها تلاش مى‌کردند و بدیهى بود که مى‌بایست هزینه سنگین و زیان‌هاى جانى و مالى آن را نیز تحمل مى‌کردند تا بتوانند آنان را نجات دهند، و این نه تنها کارى صحیح و ارزشمند، بلکه واجب بود. 📖‌اخلاق در قرآن جلد سوم صفحه ۱۰۰ 📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی 🌙 @mesbahyazdi_ir
📩 ایام قدر، قله ماه رمضان 🔻 : قلّه‌ی ماه رمضان، ایّام قدر و لیالی مبارکه‌ی قدر است؛ ما به این قلّه رسیده‌ایم؛ از فرصت بی‌نظیر توسّل و تضرّع و دعا و طلبِ از پروردگار عالم [باید] استفاده کنیم... برای خودتان و همه‌ی برادران دینی‌تان و کشورتان و جامعه‌تان دعا کنید و از خدا مطالبه کنید، درخواست کنید و مطمئنّ به اجابت باشید. ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ 🌙 🇮🇷 @faannoos
🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان فرا رسیدن شب ضربت خوردن اول مظلوم عالم حضرت امیر المومنین علی سلام الله علیه تسلیت باد 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆حتما ببینید👆👆👆 📹 نماهنگ | جهاد تا شهادت 🔺️ روایت ویژه امام عادل‌مِن‌الله از شهادت‌طلبی حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام ╔═ 🍃🌺🍃 ══════ و تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر : https://eitaa.com/joinchat/2406547504Ca1b69b6c9b ╚═══ 🍃🌼🍃 ═════
در این شب عزیز، از همه دوستان و عزیزان طلب حلالیت می نمایم اگر به هر نحوی باعث آزار و ناراحتی، هر عزیزی شده ام، ان شاءالله که به بزرگواری خودشون حقیر رو می بخشند لایق دونستید در این شبهای قدر من رو سیاه رو هم از دعاهای خیرتون بی نصیب نگذارید التماس دعا 🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙏 خدایا امشب مارا مجانی ببخش... نقل خاطره آیت الله مصباح یزدی از برنامه شب قدر مرحوم آیت الله میرزا عبدالعلی تهرانی. 💠 حسینیه اندیشه 🔸 با ما همراه باشید: ✅ https://eitaa.com/joinchat/1107886204Ce119172a9e
🔆 آنچه من را به این برنامه (طرح ولایت) دلبسته و معتقد میکند، این است ک در اینجا آمیزه ای از علم و ایمان، تفکر و عاطفه مشاهده میشود. ✍ حضرت امام خامنه ای 💠 بیست و هفتمین دوره دانشجویی آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) 🔻 فرایند ثبت نام: 1⃣ ثبت نام اینترنتی 2⃣ آزمون مجازی 3⃣ مصاحبه حضوری 📎 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای tvelayat.ir مراجعه نمایید ⏰ مدت و زمان دوره: چهل روز، تابستان ۱۴۰۱ 📅 پایان موعد ثبت نام: سی اردیبهشت 📍 مکان برگزاری: مشهد مقدس 🆔 @tvelayat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🇾🇪 ✌️ 💢 دومین محموله کمک 💢 💠 کمک های جمع آوری شده از مردم‌عزیز ایران از اول ماه در آستانه میلاد پر خیر و برکت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) توزیع شد. 💠 توزیع محموله اول این کمک‌ها به ارزش ۳۰ هزار دلار در ابتدای ماه رمضان و توسط موسسه بنیان یمن انجام شده بود. مشاهده گزارش توزیع مرحله اول کمک‌ها👇 https://eitaa.com/owaisqarani_com/4505 💠 این محموله که شامل ۲۰۰ بسته‌غدایی بود، در قالب طرح عظیم و توسط موسسه شهدا یمن بین نیازمندان یمنی توزیع شد. 💠 هر یک از این بسته‌های غذایی شامل آرد، روغن، ماکارونی، شیر خشک و شکر بود. ♦️ به عنایت حضرت صاحب الزمان(عج) این طرح همچنان ادامه دارد. شما می‌توانید برای مشارکت در اطعام نیازمندان یمنی در ماه مبارک رمضان از طریق شماره کارت زیر اقدام بفرمایید. 💳 ۶۲۷۳ - ۸۱۷۰ - ۱۰۰۷ - ۲۲۹۰ نزد بانک سپه(انصار سابق) به نام گروه جهادی اویس قرنی ‼️ پس از واریز حتما رسید خود را با قید نیت اطعام به شماره 09332675897 ارسال بفرمایید. ♦️ ارسال رسید در ایتا https://eitaa.com/Habib72 ♦️ ارسال رسید در واتساپ https://api.whatsapp.com/send?phone=989332675897 ♦️ ارسال رسید در تلگرام https://t.me/Habib_072 ♦️ ارسال رسید در روبیکا https://rubika.ir/Habib072 🔴 اینجا یمن است. تنها درگاه رسمی ارتباط با یمن https://eitaa.com/joinchat/1015808046C4da3eb31ef
🔻دوستانه با آقای قالیباف: بهای «منفعت»، بهای «حقیقت» _______________________________ مهدی جمشیدی [1]. نباید در «کمین» ضعف‌های دیگران نشست و نقص‌های‌شان را «شکار» کرد. نباید «پرده‌دری» کرد و از کاه، کوه ساخت. نباید به دروغ‌ها و فریب‌کاری‌ها دامن زد و از تخریب، «لذّت» برد. امّا نباید تیغِ «نهی‌ازمنکر» نسبت به کارگزاران را نیز کُند کرد و «نگفت» و «توجیه کرد» و «نادیده انگاشت». [2]. اهل معنا این‌گونه بوده‌اند که رویدادها را «تعلیلِ معنوی» می‌کرده‌اند؛ یعنی برای حوادثِ ناخوشایند، در پیِ «عللِ معنوی» می‌رفته‌اند و تأمّل می‌کرده‌اند که آنچه رخ داده، بازتاب کدام کردۀ ناصواب‌شان است و چه کرده‌اند که چنین دیده‌اند. نقل است عارفی از کوچه‌ای می‌گذشت که درازگوشی، بی‌جهت به وی لگدی نواخت. او نیز همان‌‌جا در کنار کوچه نشست و در خویش فرورفت که چه کرده‌ام که اکنون باید «چوبِ توبیخِ الهی» در قالب این لگد به من نواخته شود؟ پس در «معادلات معنویِ این عالَم»، حتّی لگد یک درازگوش نیز «بی‌حساب» و «بی‌معنا» و «اتّفاقی» نیست: این جهان، کوه است و فعلِ ما ندا. [3]. چندی پیش، تصوّر قالیباف این بود که چنانچه از «اِعمال مدیریّت بر فضای مجازی» دفاع کند، «اعتبارِ اجتماعی»‌اش مخدوش می‌شود و پاره‌ای از مردم - که اسیر روایت‌سازیِ دروغینِ جریانِ غیرانقلابی شده‌اند - منتقد و مخالف وی خواهند شد و ازاین‌رو، «منزلت سیاسی»‌اش فروکاهیده خواهد شد. تصوّر وی، درست بود؛ در «منطقِ محاسبۀ سیاسی‌کارانه و عمل‌گرایانه»، نباید موضعی را برگرفت که سرمایۀ اجتماعی به خطر افکند و اعتبار و مکانتِ فرد، گزند ببیند. امّا در «منطق محاسبۀ معنوی و اخلاقی»، باید «حقیقت» را بر «منفعت» ترجیح داد و «رضای مردم» را بر «رضای خدا»، حاکم نکرد و به‌جای «منافع شخصی»، «مصالحِ جمعی» را برگرفت. چنین بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، در لفافه از «تعارض منافع» سخن گفت و به مجلسیان هشدار داد که در این «موقعیّت» قرار گرفته‌اند و باید برای حقّ و صلاح، از «آبرو و اعتبارِ اجتماعیِ» خویش درگذرند. امّا جریان غالب در مجلس - یا همان شبه‌اصول‌گرایان محافظه‌کار و قدرت‌گُزین – در این «ابتلای معنوی» و «امتحان اخلاقی»، شکست خوردند و برای «فرار از موقعیّتِ تعارضِ منافع»، حربۀ ارجاعِ طرح به شواری عالی فضای مجازی را تدارک دیدند. قالیباف نیز که گویا از تعارض درونی‌اش رنج می‌بُرد، یعنی نه می‌توانست «صدای حسین‌بن‌علی» را بشنود و به کربلا نرود و نه می‌توانست از «دنیای اعتباریِ خویش» درگذرد، از مسیر قافلۀ حسین فاصله گرفت؛ غافل از این‌که از صدای شنیده‌شده گریخته و باید در انتظارِ «عقوبتِ ترکِ فعل» باشد. [4]. قالیباف از «موضع حقّ» گریخت و جانب «خویش» را گرفت. گمان کرد که به واسطۀ دفاع از مدیریّتِ فضای مجازی، «هزینۀ اجتماعی» برای خویش می‌سازد؛ حال‌آن‌که آنچه در حاشیۀ «یک اتّفاق کوچک» رخ داد، داشته‌ها و اندوخته‌هایش را بر باد داد و «منزلت اجتماعی»‌اش را سوزاند. او به عاملِ حسن روحانی، نامه‌نگاری کرد و طرح مدیریّت فضای مجازی را ناکام نهاد. جفای بزرگ، روا داشت، امّا ناگاه، صاعقۀ عقوبت بر سر او فرود آمد و با همان دست‌به‌گریبان شد که از آن می‌گریخت. حال باید با خودش اندیشه کند که آبرو دادن برای «مدیریّت فضای مجازی» – که خواستۀ ولیّ حکیم بود – درخور بود، یا هزینه‌شدن برای «چمدان‌های کالاهای ترکیه‌ای»؟! بهای وجودیِ او، کدام یک بود؟! آری، کسی‌که فدای «حقّ» نشود، گداختۀ «باطل» خواهد شد. بد کرد و بد دید. این است سرنوشت بازیِ سیاسی‌کارانه با «مصالحِ عالیِ انقلاب و جامعه». و مگر پیش از او، سرنوشت حسن روحانی و علی لاریجانی را ندیدیم که چگونه به خاکِ سوختۀ ناکامی نشستند و حیات سیاسی‌شان پایان یافت؟! و پیش از آنها نیز کسان دیگر. [5]. دریغ که قالیباف در طول سال‌های گذشته، اغلب، اسیر توصیه‌های خام‌اندیشانه و عمل‌گرایانۀ اطرافیان و مشاورانش بوده و هر اندازه نیز که طعم شکست را چشیده، باز به خویش نیامده و از این بیراهه، بازنگشته است. آنان، او را در این دام اندختند. کاش مشاورانِ دام‌ساز و ندانم‌کارش را مرخص کند و با خدای خویش، به خلوت بپردازد که آیا این رویّه و منطق، کارساز بوده و محبّتِ وی را در دل و جان مردم افکنده است؟! آیا حاج‌قاسم نیز که با اتهامِ «ترجیحِ سوریه و عراق و لبنان و ... بر ایران» و «برداشتن از سفرۀ معیشت مردم به نفع فتوحات منطقه‌ای خویش» مواجه بود و طعنه‌ها و ملامت‌ها شنید، چنین مسیری در پیش گرفت، یا به واسطۀ «استقامت بر حقّ» و «صبر در برابر ابتلائات»، حتّی در همین دنیا نیز اعتبار و منزلت و قداست یافت؟! 🇮🇷 @faannoos
🔴 موکب کوچک و بی الایش چند کودک به همراه پدر و مادرهاشون در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان 🔹 چقدر ساده و ارزون میشه به اهل بیت علیهم السلام خدمت کرد 🇮🇷 @faannoos
Tarhe kolli (13) - 1401-01-28.mp3
30.78M
﷽‏ 🌙 شب های بندگی 🌙 🔰 صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸ 📚 با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه سیزدهم توحید در ایدئولوژی اسلام ⏰ رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری (۱۴۰۱هجری شمسی) 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
Tarhe kolli (14) - 1401-01-29.mp3
26.91M
﷽‏ 🌙 شب های بندگی 🌙 🔰 صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ 📚 با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه چهاردهم توحید در ایدئولوژی اسلام ❓ فلسفه دین چیست؟ ⏰ رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری (۱۴۰۱هجری شمسی) 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
Tarhe kolli (15) - 1401-01-30.mp3
26.06M
﷽‏ 🌙 شب های بندگی 🌙 🔰 صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ 📚 با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه پانزدهم عبادت و اطاعت انحصاری خدا ⏰ رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری (۱۴۰۱هجری شمسی) 🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام 🇮🇷 @faannoos
Tahlil bayanate emam Khamenei dar didar Ramazani ba Masulin (3) - 1401-01-25.mp3
38.55M
🔰 تحلیل بیانات امام خامنه ای در دیدار رمضانی با مسئولان نظام در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ (۳) - حجت‌الاسلام استاد سید احمد هاشمی - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ❓ چارچوب نقد و انتقاد چیست؟ ❓ چرا امام خامنه ای در دیدار رمضانی با مسئولان به چارچوب نقد و انتقاد اشاره فرمودند؟ ❓ استغفار اجتماعی و ملی به چه صورت است؟ 🇮🇷 @faannoos
📌 اطلاعیه 🔰 به اطلاع می رساند جلسات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن چند روز به مناسبت شب‌های قدر برگزار نمی شود و از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۵ جلسات ادامه می یابد. انشاالله. 🇮🇷 @faannoos
🔖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ عَلیه‌اَلسَلام 📍سلوک سیاسی امیرالمؤمنین از سلوک معنوی و اخلاقی او جدا نیست؛ سیاست امیرالمؤمنین هم، آمیخته‌‌‌‌‌ی با معنویت است، آمیخته‌‌‌‌‌ی با اخلاق است، اصلاً منشأ گرفته‌‌‌‌‌ی از معنویت علی و اخلاق اوست. سیاست اگر از اخلاق سرچشمه بگیرد، از معنویت سیراب بشود، برای مردمی که مواجه با آن سیاستند، وسیله‌‌‌‌‌ی کمال است، راه بهشت است؛ اما اگر سیاست از اخلاق جدا شد، از معنویت جدا شد، آن وقت سیاست‌‌‌‌‌ ورزی میشود؛ یک وسیله‌‌‌‌‌ای برای کسب قدرت، به هر قیمت؛ برای کسب ثروت، برای پیش بردن کار خود در دنیا. این سیاست میشود آفت؛ برای خود سیاست‌‌‌‌‌ورز هم آفت است، برای مردمی هم که در عرصه‌‌‌‌‌ی زندگی آنها این سیاست ورزیده میشود هم آفت است. ۲۰/ شهریور/۱۳۸۸ 🇮🇷 @faannoos
🔴حاج اسماعیل دولابی می‌گفت: "برو به خداوند عرض کن که خدایا! هرکس را به من بدی کرده‌است، بخشیدم؛ تو هم مرا ببخش. آن وقت ببین خدا با تو چه کار می‌کند" 🇮🇷 @faannoos
◾️شهادت امام علی(ع) تسلیت باد. 🇮🇷 @faannoos
🔻پاداش انفعال در برابر جریان غیرانقلابی: سیاستمدار لغزان و هراسان __________________________ مهدی جمشیدی [۱]. در نظر من، مسأله این نیست که خانوادۀ قالیباف به سفر ترکیه رفته و چند چمدان کالا خریده، بلکه این است که قالیباف از ناحیۀ افشای این خبرِ راست یا دروغ، «سرمایۀ اجتماعی»‌اش را باخت و این همان «حسّاسیّت» برخاسته از تعارض منافعی بود که ایشان را در مقابل طرحِ مدیریّت فضای مجازی قرار داد. ایشان در آنجا برای پرهیز از «هزینۀ اندکِ مؤمنانه»‌، از حمایت گریخت، امّا در اینجا، متحمّلِ «هزینۀ گزافِ بیهوده» شد. دیروز قالیباف به بهانۀ این‌که «طرح مدیریّت فضای مجازی» در مقابل «نظر مردم» قرار دارد، عقب‌نشینی کرد و حقّ را زیر پا گذاشت؛ و امروز به‌جای آن طرح، «خودِ او» به بهانۀ خطای نه‌چندان مهمّ چند تن از اعضای خانواده‌اش، این‌چنین محکوم و منهدم می‌شود و استعفای او به‌عنوان یک «مطالبۀ مردمی» مطرح می‌گردد. [۲]. اگر او و مجلس در مقابل «روایت‌سازیِ دروغینِ جریان غیرانقلابی» نسبت به مدیریّت فضای مجازی می‌ایستاد و نمی‌هراسید و به دفاع عقلانی می‌پرداخت و از خود، ضعف و سستی نشان نمی‌داد، شاید امروز گرفتار «تهاجمِ حذفیِ جریانِ غیرانقلابی» نمی‌شد. تصویری که او از خود در ذهن جریان غیرانقلابی ساخته، تصویر یک «سیاستمدار لغزان و هراسان» است که هر لحظه احساس کند «سرمایۀ اجتماعی»‌اش در حال آسیب‌دیدن است، به‌جای «حضور تهاجمی» و «ضدّحملۀ مردانه»، خود را می‌بازد و عقب‌نشینی می‌کند. جریان غیرانقلابی، به‌درستی دریافته است که می‌توان در مقابل این «شخصیّتِ نگران و شناور»، پیشرویِ روایی کرد و در نهایت، به حیات سیاسی‌اش پایان داد. مسئولیّت سفر خانوادۀ قالیباف، به عهدۀ ایشان نیست و روایت‌سازان، دروغ می‌بافند و مغالطه می‌کنند، امّا مگر دربارۀ طرح مدیریّت فضای مجازی، چنین ناجوانمردانه روایت‌سازی نکردند و قالیباف با آنها همراهی نکرد؟! امروز همان «روایت‌سازانِ غیرانقلابی»، به جان خودِ او افتادند. [۳]. به تعابیر رهبر انقلاب در دیدار اخیر دقّت کنید: «تکرار کلمۀ تعارض منافع در مجلس»، «منفعت ما در توجّه مردم به ما»، «منفعت عمومی کشور»، «مقدّم‌دانستن آبرو و توجّه مردم به خودمان»، «در نظر داشتن خدا» و ... . قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس، باید پرچم‌دار و نیروی پیشرانِ این حقّ می‌شد، نه این‌که سنگ‌اندازی کند و در نهایت نیز، به بهانۀ واهیِ تعیین سیاست‌های فضای مجازی، «مطالبۀ کوتاه‌مدّت رهبر انقلاب» را به «سراب سرگردانی» بیفکند. به‌واقع، هیچ محملی برای حمل‌برصحّت کردن اقدام ایشان نیست. او گرفتارِ «عقوبتِ ترک فعل» شده است: اوّلاً، «خواستۀ رهبر انقلاب» از «مجلس»، تقنین دربارۀ اعمال مدیریّت بر فضای مجازی در کوتاه‌مدّت بوده است، ولی پس از دو سال، این کار انجام نشده است و این یعنی در تعلیق ‌نهادنِ مطالبۀ ایشان. ثانیاً، شخص قالیباف تا آنجا که احساس کرد این طرح، «هزینۀ اجتماعی» ندارد، با آن همراهی کرد و پس از آن‌که ورق برگشت، نظر او نیز «ناگهان» تغییر کرد. مشاهده کردیم که شخص منصوب ایشان در «مرکز پژوهش‌های مجلس»، در آن بیانیۀ بسیار ضعیف و کم‌مایۀ عمومی، چگونه همین طرحِ موردِ دفاعِ سابقِ قالیباف را به‌طور کلّی و از اساس، «نفی» و «انکار» کرد. ثالثاً، رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، از «تعارض منافعِ در مجلس» سخن گفت و این نشان می‌دهد که کسانی در مجلس، «درگیر ملاحظۀ منافعِ شخصیِ خود» شده‌اند و آن منفعت، تداومِ بدنۀ اجتماعی‌شان است. [۴]. جریان بدسابقۀ غیرانقلابی که سرچشمۀ فساد است، زبان در کام بگیرد و خاموش بنشیند. اینان که کارگزاران‌شان، «اشرافی» و «کاخ‌نشین» و «نجومی‌بگیر» و «قاچاق‌چیِ حرفه‌ای ارز» و «واردات‌چی» و «هزارمیلیادی» و «متواری از وطن» و «زن‌کُش» و ... بوده‌اند، چه نسبتی با دلسوزی برای «مردم» و «تولید» و «اخلاق» و «ساده‌زیستی» دارند؟! تاریخ انقلاب، حادثه‌ای سیاه‌تر و تلخ‌تر از حضور مدیریّتی اینان به خود ندیده است. درد قدرت دارند و می‌خواهند با «سوزاندنِ دیگری»، یخِ بدنۀ اجتماعیِ خویش را آب کنند، غافل از این‌که مردم از آنها عبور کرده‌اند. [۵]. باید انقلاب را به تجربۀ مدیریّتی تازه‌ای وارد کرد که متناسب با غایاتِ گام دوّم باشد. چپ و راست سیاسی، مدّت‌هاست به تمامیّتِ خویش رسیده‌اند و سخن مبدعانه و عمل متعهدانه ندارند. 🇮🇷 @faannoos