🌹صلوات خاصه امام هادی علیهالسلام
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الْأَوْصِيَاءِ وَ إِمَامِ الْأَتْقِيَاءِ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلَائِقِ أَجْمَعِينَ اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَهُ نُوراً يَسْتَضِيءُ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ فَبَشَّرَ بِالْجَزِيلِ مِنْثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَ بِالْأَلِيمِ مِنْ عِقَابِكَ وَ حَذَّرَ بَأْسَكَ وَ ذَكَّرَ بِآيَاتِكَ وَ أَحَلَّ حَلَالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ بَيَّنَ شَرَائِعَكَ وَ فَرَائِضَكَ وَ حَضَّ عَلَى عِبَادَتِكَ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِكَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَمَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ.»
📚زادالمعاد، ص٣١٢
هدایت شده از فدائیان رهبر
🌹روبه شش گوشه ترین قبله ی عالم هر صبح
🌹بردن نام حسین بن علی میچسبد
🌹اَلسلام علَی الْحسَیْن
🌹وعلی علی بْن الْحسین
🌹وعلی اولادالحسین
🌹وعلی اصحاب الحسین
🌹قال مولانا الهادی علیه السلام:
اِذَا کَانَ زَمانُ العَدلِ فیهِ أَغلَبَ مِنَ الجَورِ فَحَرامٌ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ سُوءً حَتّی یَعلَمَ ذالِکَ مِنهُ،
و اِذَا کَانَ زَمانُ الجَورِ أَغلَبَ فیهِ مِنَ العَدلِ فَلَیسَ لِأَحَدٍ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ خَیراً ما لَم یَعلَم ذالِکَ منه.
♦️امام هادی علیه السلام فرمودند:
در زمانی که عدل غالب بر ظلم و جور است، حرام است که کسی به احدی گمان بد ببرد، مگر آن که بدی او را بداند؛
و در زمانی که ظلم و جور بر عدل غلبه دارد، مبادا کسی به احدی گمان خیر ببرد، مگر به کسی که خیر او را بداند.
📚مستدرک الوسائل، ج9 ص 146
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الزَّکِیَّ الرَّاشِدَ النُّورَ الثَّاقِبَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَفِیَّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سِرَّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حَبْلَ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا آلَ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خِیَرَةَ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَفْوَةَ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حَقَّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حَبِیبَ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ الْأَنْوَارِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا زَیْنَ الْأَبْرَارِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَلِیلَ الْأَخْیَارِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عُنْصُرَ الْأَطْهَارِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ الرَّحْمَنِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا رُکْنَ الْإِیمَانِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلَى الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ الصَّالِحِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلَمَ الْهُدَى السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حَلِیفَ التُّقَى السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَمُودَ الدِّینِ ...
🌺 میلاد سراسر نور و سرور حضرت امام هادی
(عَلیهوعَلیَآبائِهِوَأبْنائِهِآلٰافُالتَّحیةوالثَّناء) را به محضر نورانی و مقدس حضرت بقیةاللهالأعظم (ارواحنافداه) و رهبر عزیزتر از جانمان و تمامی محبین و ارادتمندان به حضرتشان تبریک عرض مینماییم🌺
🌹زندگینامه امام هادی (ع) :
♦️ تولد امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی (ع ) را نیمه ذیحجه سال 212 هجری قمری نوشته اند .
♦️ پدر آن حضرت ، امام محمد تقی جوادالائمه (ع ) و مادرش سمانه از زنان درست کردار پاکدامنی بود که دست قدرت الهی او را برای تربیت مقام ولایت و امامت مأمور کرده بود ، و چه نیکو وظیفه مادری را به انجام رسانید و بدین مأموریت خدایی قیام کرد .
♦️نام آن حضرت - علی - کنیه آن امام همام " ابوالحسن " و لقبهای مشهور آن حضرت " هادی " و " نقی " بود .
♦️ حضرت امام هادی (ع ) پس از پدر بزرگوارش در سن 8 سالگی به مقام امامت رسید و دوران امامتش 33 سال بود .
♦️ در این مدت حضرت علی النقی (ع ) برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر گامهای بلند برداشت . نه تنها تعلیم و تعلم و نگاهبانی فرهنگ اسلامی را امام دهم (ع ) در مدینه عهده دار بود ، و لحظه ای از آگاهانیدن مردم و آشنا کردن آنها به حقایق مذهبی نمی آسود ، بلکه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت - یعنی متوکل عباسی - آنی آسایش نداشت .
♦️ به همین جهت بود که عبدالله بن عمر والی مدینه بنا بر دشمنی دیرینه و بدخواهی درونی ، به متوکل خلیفه زمان خود نامه ای خصومت آمیز نوشت ، و به آن امام بزرگوار تهمتها زد ، و نسبتهای ناروا داد و آن حضرت را مرکز فتنه انگیزی و حتی ستمکاری وانمود کرد و در حقیقت آنچه در شأن خودش و خلیفه زمانش بود به آن امام معصوم (ع ) منسوب نمود ، و این همه به جهت آن بود که جاذبه امامت و ولایت و علم و فضیلتش مردم را از اطراف جهان اسلام به مدینه می کشانید و این کوته نظران دون همت که طالب ریاست ظاهری و حکومت مادی دنیای فریبنده بودند ، نمی توانستند فروغ معنویت امام را ببینند .
♦️ همچنین مورخان و محدثان نوشته اند که امام جماعت حرمین ( = مکه و مدینه ) از سوی دستگاه خلافت ، به متوکل عباسی نوشت : اگر تو را به مکه و مدینه حاجتی است ، علی بن محمد ( هادی ) را از این دیار بیرون بر ، که بیشتر این ناحیه را مطیع و منقاد خود گردانیده است " .
♦️ این نامه و نامه حاکم مدینه نشان دهنده نفوذ معنوی امام هادی (ع ) در سنگر مبارزه علیه دستگاه جبار عباسی است . از زمان حضرت امام محمد باقر (ع ) و امام جعفر صادق (ع ) و حوزه چهار هزار نفری آن دوران پربار ، شاگردانی در قلمرو اسلامی تربیت شدند که هر یک مشعلدار فقه جعفری و دانشهای زمان بودند ، و بدین سان پایه های دانشگاه جعفری و موضع فرهنگ اسلامی ، نسل به نسل نگهبانی شد و امامان شیعه ، از دوره حضرت رضا (ع ) به بعد ، از جهت نشر معارف جعفری آسوده خاطر بودند
🌺حضرت امام خمینی رحمه الله
🌺عید غدیر، عیدی است که مال مستضعفان است، عید محرومان است، عید مظلومان جهان است،عیدی است که خدای تبارک و تعالی به وسیله رسول اکرم صلی الله علیه و آله برای اجرای مقاصد الهی و ادامه تبلیغات و ادامه راه انبیا، حضرت امیر علیه السلام را منصوب فرمودند
🌺روز عيد غدير روزي است كه پيامبر اكرم (ص) طبقه حكومت را معين فرمودند و الگوي حكومت اسلامي را تا آخر تعيين فرمودند.
📚صحيفه نور ج۳ ص ۱۹۷
🌹انسان ۲۵۰ ساله | امام هادی علیهالسلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند
♦️مقام معظم رهبری :امام هادی علیهالسلام با دیدِ یک انسان مبارز به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد.
در مبارزهای که شروع کنندهی آن، خلیفهای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزهای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد.
🔴طرح سؤال از رئیسجمهور فردا در مجلس بررسی میشود
🔶طرح سؤال از رئیسجمهور فردا در حالی در مجلس بررسی میشود که طبق آییننامه داخلی پارلمان، چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیسجمهور به سؤالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سؤال،نقض قانون و یا استنکاف از قانون محسوب شود،آن سؤال به قوه قضاییه ارسال میشود
🔴آیتالله خاتمی: روحانی دعوت خبرگان برای حضور در اجلاسیه آتی را نپذیرفت
♦️عضو هیاترئیسه مجلس خبرگان رهبری:با توجه به مشکلات معیشتی مردم، اجلاسیه پیش روی مجلس خبرگان به این موضوع اختصاص مییابد.
♦️از روسای سه قوه دعوت کردهایم تا در این اجلاسیه حضور پیدا کنند؛ رئیسجمهور اعلام کرد از حضور در این اجلاسیه معذور است اما روسای دو قوه دیگر، قول حضور در اجلاسیه را دادهاند.
♦️نمیدانیم عذر رئیسجمهور برای عدم دعوت خبرگان چیست، به نظر ما این یک فرصت برای ایشان است.
❗️ #نکته
🔹دو نکته باور نکردنی!
#حسین_شریعتمداری
🔸سخنان استاد رحیمپور ازغدی در همایش اساتید و طلاب حوزه علمیه قم که روز پنجشنبه ۲۵ مرداد در مدرسه فیضیه قم ایراد شده بود، از آن روز تاکنون، واکنشهای فراوان و متفاوتی را در پی داشته است و این واکنشها کماکان ادامه دارد. مجموعه اظهارنظرها درباره سخنان آن روز آقای رحیمپور ازغدی را میتوان با اندکی تسامح به ۳ بخش تقسیم کرد؛
گروه اول، کسانی هستند که اظهارات ایشان را، بیان حقایقی میدانند که باید مطرح میشد و طرح آن را از سوی شخصیتی نظیر استاد رحیمپور که خود فرزند حوزه و از چهرههای پاکباخته و ایثارگر انقلاب اسلامی است، بایستهتر و شایستهتر نیز تلقی میکنند.
گروه دوم، شامل کسانی است که در حقانیت سخنان استاد رحیمپور تردیدی ندارند و آن را واگویه نظرات بارها مطرح شده از سوی حضرت امام- رضوانالله تعالیعلیه- و رهبر معظم انقلاب میدانند ولی بخشی از ادبیات به کار گرفته شده از سوی ایشان درباره حوزههای علمیه و مراجع عالیقدر را بیدقتی در بیان موضوع معرفی میکنند و همین بخش اندک از بیانات استاد را که در مقایسه به حجم سخنان ایشان بسیار ناچیز است، باعث تکدر خاطر برخی از مراجع عظام میدانند.
دو گروه یاد شده اکثریت قریب به اتفاق افراد مومن و انقلابی را شامل میشود که تنها انتقاد برخی از آنان به سخنان آقای ازغدی، بیدقتی ناخواسته در بخشی از اظهارات ایشان است.
گروه سوم، اما کسانی هستند که انتقاد و اعتراض آنان به سخنان روز پنجشنبه آقای رحیمپور ازغدی، قبل از آنکه قابل اعتناء و توجه باشد، تعجبآور و خندهدار است! این جماعت در حالی اظهارات آقای رحیمپور را تضعیف حوزههای علمیه! و جفا در حق روحانیت میدانند که بارها در اظهارات و نوشتههای خود نه فقط نسبت به حوزههای علمیه و روحانیت سخیفترین اهانتها را روا داشتهاند بلکه در پارهای از موارد به برخی از مسلمات اسلام نیز حمله کرده و یا در مقابل اهانت همپالکیها و همحزبیهای خود به مقدسات و باورهای دینی سکوت اختیار کردهاند. به این نمونهها توجه کنید؛
«تقلید از مراجع- نستجیربالله- کار میمون است»! «دین افیون تودههاست» ! «مشکل ما این است که در ایران هنوز خدا نمرده است» ! «روحانیت در طول تاریخ ایران سرسپرده مراکز قدرت بودهاند»! «روحانیت، قشریگرا و انحصارطلب است، آنها عوامپرور و مقلدپرورند نه عاقلپرور»، «روحانیت ما همیشه عوامزده و دنبالهرو عوام بودهاند»! «آدمها و حتی معصومین، خود به خود بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند»! و یا فلان روزنامه ولایت حضرت امیر علیهالسلام را زیر سؤال میبرد! آن دیگری از اهانتکنندگان به رسول خدا(ص) حمایت میکند! جماعتی دیگر، اهانتکنندگان به ساحت مقدس عاشورای حسینی و سنگبارانکنندگان نمازگزاران آن روز را «مردمان خداجوی»! معرفی میکنند و...
کسانی که از آنها با عنوان گروه سوم یاد کردیم در حالی سخنان برادر رحیمپور ازغدی را اهانت به روحانیت قلمداد کرده و برای حوزههای علمیه اشک تمساح میریزند که بسیاری از آنان در مقابل تمامی اهانتها و پلشتیهای مورد اشاره که فقط اندکی از بسیارهاست نه فقط سکوت کرده و لام تا کام زبان به اعتراض نگشودهاند بلکه در برخی موارد از اهانتکنندگان صرفا به این علت که هم حزب و گروه آنان بودهاند، حمایت نیز کردهاند! از این روی اعتراض آنها به اظهارات آقای رحیمپور مضحک به نظر میرسد و هیچکس حتی در دورترین افق ذهن خویش هم نمیتواند باور کند که آنان نگران حوزههای علمیه و جایگاه روحانیت و مراجع عظام تقلید باشند.
از سوی دیگر، آقای رحیمپور ازغدی سابقهای طولانی و تقریبا به درازای عمر خویش، در حمایت جانانه و علمی از حوزههای علمیه، مراجع عظام تقلید و دفاع بیوقفه از اسلام و انقلاب داشته و دارد. ایشان در تمامی روزهای حادثه، به گونهای تمامقد در خدمت اسلام و انقلاب بوده است. رحیمپور افتخار حضور همراه با چندینبار مجروحیت در جبهههای جنگ که آثار جراحت شیمیایی هنوز با وی هست، برادر شهید بودن و دهها افتخار جانانه دیگر را با خود دارد اگرچه از روی تواضع هرگز به آن افتخار نکرده است. بنابراین هرگز باور کردنی نخواهد بود که این فرزند حوزه و انقلاب کمترین سوء برداشت نسبت به حوزه و روحانیت را به ذهن خود راه داده باشد. این تصور درباره ایشان به همان اندازه باور نکردنی است که ادعای گروه سوم در تظاهر به نگرانی برای جایگاه حوزه و روحانیت...
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/140668
#متن
🔷 بصیرت و نفوذ امام هادی (ع):
جالب است که امام هادی (ع) در دستگاه حکومت آن قدر نیروهای نفوذی داشت به حدی که گاهی این گزارشها که از مکه یا مدینه به بغداد یا سامرا می رفت ، امام متوجه می شد از جمله در یک موردی که این گزارشات ارسال می شد ، و داشتند متوکل را حساس می کردند که او دارد اینجا ریشه تو را می زنند ، عده ای با اسلحه این کار را می کنند اما او بدون اسلحه ریشه تو را زده است و عملا آنهایی هم که در جاهای مختلف جنگ مسلحانه می کنند از لحاظ معنوی و باطنی تکیه و اعتمادشان به این جوان است .
در هر صورت طوری می شود که دوست و دشمن می فهمند که خطر فوق العاده جدی است.
یک پزشک حکومتی در دستگاه عباسی که مسیحی هم هست و پزشک بسیار برجسته و فوق تخصص دنیا هم بود؛ ایشان خودش در سامرا یک گفتگویی دارد با یکی از حکومتی های دیگر، و آنجا می گوید که من شنیدم که خلیفه و حاکمیت ، احساس خطر کرده است و می خواهد این جوان ۱۸- ۱۹ ساله یعنی امام هادی (علیه السلام) را که نمی تواند در مدینه او را تحمل کند، می خواهند او را محترمانه بازداشت کنند و او را به سامرا بیاورند من فکر میکنم طبق خبرهایی که شنیده ام اینها به شدت نگران هستند که نه فقط نخبگان ، بلکه کل مردم و توده ها به سمت ایشان گرایش شدیدی پیدا کرده اند و اینها احساس خطر می کنند که این جوان ، حکومت را کلا از دست بنی عباس خارج کند و من احساس می کنم به خاطر این احساس خطر جدی است که می خواهند ایشان را به سامرا بیاورند. این خیلی مهم است که پزشک ویژه متخصص دربار، یک چنین برداشتی از قضیه دارد که مسئله فقط بازداشت یک نفر، یک انقلابی، یک مزاحم و یک انسان متفکر، نیست. بلکه بازداشت کسی است که عملا پایه ها و ارکان حاکمیت و امپراتوری و بزرگ ترین ابرقدرت جهان را به لحاظ باطنی و معنوی و ظاهرا با دست های خالی به لرزه انداخته است. این برای شناخت امام هادی علیه السلام) لازم است که یک جوان ۱۸- ۱۹ ساله، چرا آنقدر خطرناک به نظر می آید ، توسط متوکل، خلیفه ای که کمر امپراتوری روم را شکسته ، شرق و غرب عالم از او حساب می برند، عملا قدرت اول جهان است ، بزرگترین امپراتوری جهان است چرا یک چنین امپراتوری، از یک جوان ۱۸- ۱ ساله، در گوشه مدینه می ترسد و این ترس صریحا در حرف هایشان هست با اینکه ایشان اسلحه هم برنداشته است.
🔶گزیده ای از سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی
🔵متن کامل👇👇
http://s3.picofile.com/file/7393709244/3547_rahimpor_emamHadi_as_navadiha_ir.pdf.html
#امام #هادی #زندگی #بصیرت #نفوذ