eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مهد فیض الهی 🔸 درباره ولی نعمت خودمان وجود مبارک این نکته را همه ما توجه داشته باشیم خوب است [که] ما واقعاً در کنار این سفره نشسته ‌ایم. هر جا ولی ‎ای از اولیای الهی دفن بشود، آن‎جا مشهود است... . 🆔 @faezoon110
💠 مهد فیض الهی 🔸 درباره ولی نعمت خودمان وجود مبارک این نکته را همه ما توجه داشته باشیم خوب است [که] ما واقعاً در کنار این سفره نشسته ‌ایم. هر جا ولی ‎ای از اولیای الهی دفن بشود، آن‎جا مشهود است. 🔸 من تقریباً اوایل شهریور 34 بود که خدمت استادمان مرحوم آقا شیخ محمد تقی آملی رفتم. آقا شیخ محمد تقی آملی هم از اوتاد این روزگار بود، من که رفتم حضور ایشان تا خداحافظی بکنم و بگویم اگر سفارشی دارید من عازم قم هستم چه درسی بخوانم و چه کار بکنم، دو نکته را فرمودند، فرمودند درستان یک فقه، یک اصول و یک معقول باشد و ! آن‎جا اولاً وجود مبارک رحلت کرده است، بعد فقها و علما و بزرگان آن‎جا مدفون هستند. اوّلین بار ما این مطلب را از ایشان شنیدیم، ایشان فرمودند در کنار قبور بزرگان برکات فراوانی هست. 🔸 وقتی ولی مطلق الهی دستور زیارت این حضرت را با آن عرض ادب ‌های خاص می ‌دهد، چه سقراط چه افلاطون چه ارسطو اینها شاگردان «علم الدّراسه» این ذوات قدسی‌ اند، اینها کجا فاطمه معصومه کجا! 🔸 غرض این است که گذشته از اینکه بزرگان و فقها و علما و مراجع بزرگی هم در کنار قبورشان دفن هستند، اینجا است؛ البته همیشه، مخصوصاً روزهایی که متعلّق به این ذوات قدسی است. کسی که در کنار این سفره نشسته، مائده هست، مأدبه هست، حیف است که حداکثر بهره را نبرد و عالم ربّانی نشود، هم علمشان هم عملشان. 📚 درس تفسیر سوره مبارکه الرحمن ـ جلسه 28 تاریخ: 1396/09/21 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 681 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) دوری از عالمان بی‌عمل ... امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه عالمی را دوستدار دنیا یافتید او را در كار دین خود متهم سازید (به وی اعتماد نكنید)، زیرا هر دوستداری گرد دوست خود می ‌گردد. [1] [1]. إِذَا رَأَیتُمُ الْعَالِمَ مُحِبّاً لِلدُّنْیا فَاتَّهِمُوهُ عَلَی دِینِكُمْ، فَإِنَّ كُلَّ مُحِبٍّ یحُوطُ مَا أَحَبَّ (علل الشرائع، ص394). 📚 مفاتیح الحیات ص 359 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
💠 هدیه به دختر 🔹 رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله وسلم ) فرمود : هرکسی به بازار رود و تحفه ای بخرد و آن را برای خانواده اش ببرد ، همانند حمل کننده صدقه به سوی نیازمندان است و باید را [ در دادن هدایا ] بر پسران مقدّم بدارد؛ زیرا هرکس دخترش را خوشحال کند ، مانند آن است که برده ای از نسل حضرت اسماعیل را آزاد ساخته است؛ همچنین آن حضرت فرمود : میان اولاد خود در دادن هدیّه به مساوات عمل کنید و اگر خواستی کسی را بیشتر هدیّه دهی به بیشتر بده . 📚 مفاتیح الحیات، ص251. 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 احکام الهی تعطیل بردار نیست؛ بیان الهی در این آیه کاملا واضح و روشن است. ابتدا دستور می فرماید که مسیحیان باید بر مبنای وحی آسمانی که به آنها رسیده است، در مناقشات حکم نمایند. سپس می فرماید، اگر بر مبنای وحی حکم نکنند، فاسق هستند. فاسق یعنی خارج، اگر خروج از امر خدا باشد، معنای آن گناهکار است. اگر منظور خارج از دین باشد، معنای آن کافر خواهد بود. پس اگر افراد احکام الهی را نادیده بگیرند، دچار فسق می شوند. پس احکام الهی را نمی توان تعطیل کرد. این را باید به افرادی گفت که برای تعطیل فلان حکم تعیین شده بر مبنای وحی، کمپین راه می اندازند و در حقیقت گمان می کنند از خدا بهتر می فهمند! 🔷 آیه روز: وَ لْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنْجِيلِ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فِيهِ ۚ وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (مائده / آیه 47) 🔶 ترجمه: اهل انجیل [= پیروان مسیح‌] نیز باید به آنچه خداوند در آن نازل کرده حکم کنند! و کسانی که بر طبق آنچه خدا نازل کرده حکم نمی‌کنند، فاسقند! 📅 دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 دختر است دیگر همیشه دلش برای پدر تنگ می‌شود اللّهم عجل لولیک الفرج ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
💠 محرمان اسرار 🔸 در روایات ما آن طوری كه مرحوم كلینی (رضوان الله علیه) از وجود مبارك حضرت صادق (سلام الله علیه) نقل كرد آمد كه وجود مبارك پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در تمام مدت عمرش با احدی به اندازه فكر خودش حرف نزد، خب اگر با کسی به اندازه فكر خود حرف می ‌زد، چه كسی بود که سخن او را بفهمد؟! 🔸 مرحوم كلینی نقل می ‌كند كه وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «مَا كَلَّمَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلّی الله علیه و آله و سلّم) اَلْعِبَادَ بِكُنْهِ عَقْلِهِ قَطُّ»؛ در تمام مدت عمر پربركت شصت و سه ساله اش با هیچ كسی به اندازه كُنه عقل خود حرف نزد، همیشه به اندازه فكر مخاطب با آنها حرف زد. بعد فرمود: «قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلّی الله علیه و آله و سلّم) إنَّا مَعَاشِرَ الانْبِیَآءِ أُمِرْنَا أَنْ نُکَلِّمَ النَّاسَ عَلَی‌ قَدْرِ عُقُولِهِمْ»؛ ما انبیا مأمور شدیم كه با مردم به اندازه عقل آنها حرف بزنیم. 🔸 در ذیل این حدیث، (رضوان الله علیه) در شرح اصول كافی، اهل‌بیت عصمت (علیهم الصلاة و علیهم السلام) را استثنا كرد كه رسول اکرم با اهل‌بیت به اندازه كُنه عقل خودش حرف می ‌زد، با حضرت امیر به اندازه كُنه عقل خودش حرف می زد، چون اینها یك نورند. 📚 سوره مبارکه نحل جلسه 65 تاریخ: 1385/12/12 🆔 @faezoon110
12.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ازلی نامتناهی 🔸 از ازل تا ابد، از ابد تا ازل همه یک امرند؛ این یک واحد از خدایی که ازلی و ابدی را زیر پوشش خود دارد، این خدایی که ازلی و ابدی است «سَبَقَ الْأَوْقَاتَ كَوْنُهُ وَ الْعَدَمَ وُجُودُه»... . 🆔 @faezoon110
💠 ازلی نامتناهی 🔸 وقتی که قرآن و همچنین ذات مقدس حضرت علی (صلوات الله و سلامه علیه) «الله» را معرفی می کند، می گوید خدا است. پس خدا واحد است یک، واحد هم «لا یصدر منه الا الواحد» دو، اما مشکل فلسفه این بود که از همان ابتدا وحدت را درست تبیین نکرد که ؛ این وحدت نامتناهی، ازل و ابد را بیافریند واحدی است که «لا یصدر منه الا الواحد»: این همه عکس می و نقش نگارین که نمود ٭٭٭ یک فروغِ رخِ ساقی ست که در جام افتاد 🔸 از ازل تا ابد، از ابد تا ازل همه یک امرند؛ این یک واحد از خدایی که ازلی و ابدی را زیر پوشش خود دارد، این خدایی که ازلی و ابدی است «سَبَقَ الْأَوْقَاتَ كَوْنُهُ وَ الْعَدَمَ وُجُودُه»، اصلاً در حرم اَمن واجب به هیچ وجه عدم راه ندارد؛ نه سابق نه «مع» به بعد. این ازلی بودن با اصرار آن خطبه ها که او نامتناهی است، یک موجود واحد است، از این واحد «لا یصدر الا الواحد» ﴿وَ ما أَمْرُنا إِلَّا واحِدَةٌ﴾ با یک «صیحه» ﴿إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ ٭ لَمَجْمُوعُونَ إِلَىٰ مِيقَاتِ يَوْمٍ مَعْلُومٍ﴾. آن روز دیگر رقم نیست، شما ابررایانه هم بیاورید فرو می افتد، حدی ندارد! اعمال همه، اقوال همه، آرای همه و اعتقادات همه با خود همه یکجا با ﴿وَ ما أَمْرُنا إِلَّا واحِدَةٌ﴾ پیدا می شود؛ این معنا و را زنده کرد. 📚 پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش ملی ملاصدرا ـ استان فارس تاریخ: 1401/03/01 پیام کامل در : 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 682 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) دوری از عالمان بی‌عمل ... خدا به داود نبی (ع) وحی كرد: بین من و خود، عالم دنیازده را قرار مده كه تو را از راهی كه به محبّت من بینجامد باز می ‌دارد. این‌گونه عالمان رهزنان بندگان ارادتمند به من ‌اند. كمترین كیفرشان این است كه شیرینی مناجات با خودم را از دلشان می ‌زدایم. [1] [1]. أَوْحَی اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَی دَاوُدَ A: لا تَجْعَلْ بَینِى وَ بَینَكَ عَالِماً مَفْتُوناً بِالدُّنْیا فَیصُدَّكَ عَنْ طَرِیقِ مَحَبَّتِى، فَإِنَّ أُولَئِكَ قُطَّاعُ طَرِیقِ عِبَادِىَ الْمُرِیدِینَ، إِنَّ أَدْنَی مَا أَنَا صَانِعٌ بِهِمْ أَنْ أَنْزِعَ حَلاوَةَ مُنَاجَاتِى مِنْ قُلُوبِهِمْ (علل الشرائع، ص394). 📚 مفاتیح الحیات ص 360 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110