eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 انسان و ایمان 🔹 انسان یا درون و بیرون او موافق هم دین را می ‌پذیرد که این می ‌شود ؛ یا این‌ چنین نیست كه او دین را بپذیرد و ظاهر و باطن او اسلام را بپذیرد. اگر ظاهراً و باطناً اسلام را پذیرفت كه مؤمن باتقواست و اگر این ‌چنین نشد یعنی ظاهراً و باطناً اسلام را نپذیرفت، یا هم ظاهراً و باطناً اسلام را نفی می ‌كند که می‌ شود «كافر» یا باطناً اسلام را نفی می ‌كند و ظاهراً می ‌پذیرد که می‌ شود «منافق»، قهراً انسان یا است یا است یا . 🔹 این در اثر دو تقسیم است: انسان یا ظاهر و باطنش دین را می ‌پذیرد یا نه، آن كه ظاهر و باطنش دین را پذیرفت مؤمنِ باتقواست و آن كه ظاهر و باطنش دین را نپذیرفت، یا ظاهراً و باطناً دین را نفی می ‌كند که می ‌شود «كافر» یا باطناً دین را نفی می ‌كند و ظاهراً می ‌پذیرد که می‌ شود منافق. عكسش فرض ندارد مگر در حال تقیّه كه انسان باطناً دین را بپذیرد و ظاهراً نفی كند (این در حال تقیّه است)؛ فرمود: ﴿إِلاَّ مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِیمَانِ﴾ كه چنین فردی در حقیقت جزء مؤمنینِ باتقواست. بنابراین انسان به حسب این تقسیم به سه قسم تقسیم می‌شود: مؤمن؛ كافر؛ منافق. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 32 🆔 @faezoon110
گفتگو با استاد وکیلی ۲ - استاد محمد حسن وکیلی .mp3
5.01M
🔰 بحث های اعتقادی چه اولویتی نسبت به بقیه مسائل دارد؟ گفتگو با استاد وکیلی، قسمت ۲ ⬅️ پذیرش صحیح دین، پذیرش انقلاب اسلامی ⬅️ رابطه عاطفی با متربی بدون کار اعتقادی اثر موقت دارد ⬅️ لزوم واکسینه افکار نوجوانان در این زمان با استاد 🎙️ 🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. مددجویان أ. قرض ‌داران بدهكارانی [1] كه در پرداخت بدهی به سختی می ‌افتند از جمله مددجویانی‌اند كه مورد توجه رحیمانه خدا قرار گرفته ‌اند و قرآن در سفارش به یاری آن‌ها چنین فرموده است: اگر بدهكار قدرت پرداخت دین را نداشت تا هنگام توانایی او به وی مهلت دهید و البته اگر از باب صدقه [از بدهی وی] بگذرید بهتر است. [2] در آیه دیگر مصرف زكات را برای هشت گروه دانسته كه فقراء، مساكین و بدهكاران، از جمله آنان ‌اند و این، یك فریضه مهم الهی شمرده شده است. [3] [1]. مراد بدهكارانی هستند كه به گونه صحیح گرفتار قرض شده‌ اند؛ نه از روی معصیت و اسراف (المقنعة، ص241؛ فقه القرآن، ج1، ص239). [2]. (سورهٴ بقره، آیهٴ 280). [3]. (سورهٴ توبه، آیهٴ 60). 📚 مفاتیح الحیات ص 415 و 416 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
💠 فرعونیت 🔹 آن فرعون ـ بدبخت دنیا و آخرت ـ فقط ﴿یذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ﴾ بود؛ اما در این جریان هم «یذبح الأبناء» هم «یذبح البنات» هم «یقتل الآباء» هم «یقتل الأمهات» است، این کجا و فرعون کجا؟! 📚 درس خارج فقه تاریخ: 1402/08/16 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. مددجویان أ. قرض ‌داران سخت نگرفتن بر بدهكار رسول خدا (ص) فرمود: همچنان‌كه برای بدهكار تو ـ در صورت توانایی بر پرداخت ـ جایز نیست كوتاهی كند، برای تو نیز ـ در صورت علم به ناتوانی وی در پرداخت ـ جایز نیست او را در تنگنا قرار دهی. [1] [1]. كَمَا لا یحِلُّ لِغَرِیمِكَ أَنْ یمْطُلَكَ وَ هُوَ مُوسِرٌ فَكَذَلِكَ لا یحِلُّ لَكَ أَنْ تُعْسِرَهُ إِذَا عَلِمْتَ أَنَّهُ مُعْسِرٌ (تهذیب الاحكام، ج6، ص193). 📚 مفاتیح الحیات ص 416 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔 @faezoon110
💠 اختلاف 🔹 اختلاف دو قسم است؛ یك قسم، است كه خیر و رحمت و بركت است. این نظریه‌ پردازی‌ ها همین است؛ افراد كه زیراكس هم و كپی هم نیستند، هر كدام فكری دارند. این نظریه‌ های مختلف، زمینه رشد و تكامل و تولید علم است، است. 🔹 وقتی این نظریه ‌ها عرضه شد و حق روشن شد، از آن به بعد هر گونه اختلافی, است؛ اختلافِ قبل ‌العلم منشأ بركت است، اختلاف بعد العلم است كه منشأ خطر و عصیان و گمراهی ‌های فراوان است. 🔹 در سوره مباركه «بقره» آیه 213 این بحث مبسوطاً گذشت؛ آیه 213 سوره «بقره» این است كه ﴿كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِیینَ مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِیحْكُمَ بَینَ النَّاسِ فِیما اخْتَلَفُوا فِیهِ﴾. بالأخره مردم، صاحبِ ‌نظرند و اختلاف ‌نظر پیدا می ‌شود، وحی آمده كه به این اختلاف ها پایان ببخشد و اختلاف ها را خاتمه دهد; وقتی وحی آمد و به اختلاف ‌ها پایان بخشید و معلوم شد حق چیست و با كیست، از آن به بعد اگر كسی اختلاف كرد اختلاف مذموم است. 🔹 فرمود: ﴿لِیحْكُمَ بَینَ النَّاسِ فِیما اخْتَلَفُوا فِیه﴾؛ این اختلاف را مذمّت نكرد اما ﴿وَمَا اخْتَلَفَ فِیهِ إِلَّا الَّذِینَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَیناتُ بَغْیاً بَینَهُمْ﴾؛ بعد از روشن شدن حق، هر گونه اختلافی، اختلاف بَغی و ظلم و نارواست. در سوره مباركه «جاثیه» هم مشابه این مطلب آمده است؛ در سوره مباركه «جاثیه» آیه هفده این است كه ﴿وَآتَینَاهُم بَینَاتٍ مِنَ الْأَمْرِ فَمَا اخْتَلَفُوا إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیاً بَینَهُمْ﴾. بعد از اینكه روشن شد حق چیست، دیگر اختلاف، وجهی ندارد؛ آن اختلاف می ‌شود بَغی و ظلم. 📚 سوره مبارکه سجده جلسه 6 تاریخ: 1391/12/27 🆔 @faezoon110
🔸 هم اکنون پخش زنده درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از مسجد اعظم قم ↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : ↙️ سامانه مجازی آموزش: 🆔 @faezoon110
انتشار جلد هفتاد و یکم تفسیر شریف تسنیم 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلد هفتاد و یکم از تفسیر گران‎ سنگ ، تألیف مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، منتشر شد. 🔸 این جلد از تفسیر تسنیم، شامل تفسیر آیات سوره مبارکه «فصلت»، «شوری»، و آیات 1 تا 31 سوره «زخرف» می باشد. سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان کنفرانس اسلامی آیسیسکو در سال 1385 تفسیر تسنیم را به عنوان «تحقیق برتر در عرصه مطالعات اسلامی و قرآنی» برگزیده است. علاقه ‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می ‌توانند به سایت مراجعه کنند. 🆔 @faezoon110
گزارش تصویری چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی در عرصه بین الملل برای جهان معاصر 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی در عرصه بین الملل برای جهان معاصر با تکیه بر اندیشه های حضرت علامه جوادی آملی حفظه الله، روز پنجشنبه 18 آبان ماه در محل سالن کنفرانس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار گردید. 1 🆔 @faezoon110