eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
هیچ دشمنی بدتر از هوس نیست / اگر جامعه به کسی احترام کرد، او خودش را نبازد 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه، به شرح حکمت 116 نهج البلاغه پرداختند. ایشان بیان داشتند: فرمودند هیچ دشمنی بدتر از هوس نیست. این بیان نورانی حضرت است که فرمود «أَعْدَی عَدُوِّكَ نَفْسُكَ الَّتِی بَینَ جَنْبَیكَ» این شیطان که هوی، ابزار اوست، شش هزار سال عبادت کرده، تمام راز و رمز خیانت ها و خدعه ها را آشناست که چگونه حق را باطل نشان بدهد و باطل را حق نشان بدهد... . 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 راهبرد تردید در وعده ها؛ یکی از راهبردهای کافران در مقابل دینداران در طول تاریخ بشر زیر سوال بردن وعده هایی که خدا به پیامبران و مومنان در خصوص عذاب کافران و پیروزی بندگان صالحش داده است، از طریق جویا شدن زمان رخداد آن می باشد. معمولا پاسخ خدا در قرآن به این گونه مباحث شامل دو بخش است، اول تأکید بر وقوع پیروزی ( و عذاب کافران) و دوم دعوت کافران به راه و روشی که آن ها را از دایره عذاب آن روز خارج کند. واقعیت این است که در خصوص رخدادهایی همانند قیامت و یا ظهور که زمان مشخص ولی پنهانی دارند، اطلاع رسانی زمان آن ها، زیاد اهمیت ندارد (چون در عمل قابل تحقیق توسط مردم نیست)، بلکه چیزی که مهم است آن است که در هنگام تحقق این امر ما جزو مومنان به آن هستیم یا کافران. بر اساس روایات یکی از مصادیق "یوم الفتح" (روز پیروزی) ، روز ظهور حضرت مهدی عجل الله فرجه می باشد. ⚠️ توجه: آیه امروز از سوره "سجده" که دارای سجده واجب است، انتخاب شده است. هرچند سجده این سوره مربوط به این آیه نیست، اما از آنجایی که برخی از مراجع در خصوص خواندن آیات بدون سجده، این سوره ها نیز محدودیتی برای زنان و مردان در برخی حالت های خاص قائل هستند، این مسئله اطلاع رسانی می شود. 🔷 آیه روز : وَ يَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْفَتْحُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ * قُلْ يَوْمَ الْفَتْحِ لَا يَنفَعُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِيمَانُهُمْ وَ لَا هُمْ يُنظَرُونَ (سجده / آیات 28 و 29) 🔶 ترجمه : آنان مى‏ گویند: «اگر راست‏ مى‏ گویید، این پیروزى شما كى خواهد بود؟!» * بگو: «روز پیروزى، ایمان آوردن، سودى به حال كافران نخواهد داشت; و به آنها هیچ مهلت داده نمى‏ شود!» 🗓 جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ، ، ، ، 🌹تعجیل در فرج ولی عصر صلوات🌹 🌼🌼 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.45M
📝 مولاجانم! بدون شک آمدنت بهترین اتفاق این عالم است. آه ای مهربان پدر... می‌شود این جمعہ بیایی؟ 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
💠 عجز ادراک 🔹 كه شاگرد است، در دو مرحله دو نوع سخن دارد. اگر حكیمانه بخواهد سخن بگوید، می ‌گوید: ای برادر تو همان اندیشه ‌ای ٭٭٭ ما بقی خود استخوان و ریشه ‌ای 🔹 انسان به جز سرمایه ‌ای ندارد و آنچه می ‌ماند و ماندنی است، ادراك است و فهم است و برهان است و دلیل؛ ولی وقتی به ذات اقدس الهی می ‌رسد كه او مفهوم نیست تا با علم حصولی درك شود، همین شاگرد , همین مولوی كه می‌ گفت: «ای برادر تو همان اندیشه ‌ای»، گفت: «گردن بزن اندیشه را ما از كجا او از كجا». مگر خدا مفهوم است كه به ذهن بیاید؟! مگر خدا مثل شمس و قمر است كه به ذهن بیاید؟! مگر خدا مثل آسمان و زمین است كه با علم حصولی و استدلالی و مفهوم به ذهن بیاید؟! آفت ادراك آن قال است و حال ٭٭٭ خون به خون شستن محال است و محال 🔹 حكیم می ‌گوید من مطلب نظری را با مفهوم بدیهی می ‌فهمم, فقیه می ‌گوید چنین است, اصولی می ‌گوید ‌چنین است, محدّث می ‌گوید چنین است كه مطلب مشكل را با مطلب آسان باید فهمید; یعنی با مقدّمات بدیهی به نتیجه می ‌رسیم، این راه اندیشه است؛ اما ذات اقدس الهی كه مفهوم نیست, خدا كه ماهیت ندارد، او حقیقت هستی خارجی است، او كه به ذهن نمی ‌آید، لذا مادامی كه مرز فقه است و اصول است و حكمت است و حدیث است و برهان است و فلسفه, حرف مولوی شاگرد شمس این است: «ای برادر تو همان اندیشه ‌ای»؛ اما وقتی نسبت به خدا رسید، فرمود: «گردن بزن اندیشه را ما از كجا او از كجا» و گفت: آفت ادراك آن قال است و حال ٭٭٭ خون به خون شستن محال است و محال 🔹 شما مفهوم نظری را می‌ خواهی با مفهوم بدیهی حل كنی؟! خون را با خون می‌ خواهی بشویی؟! برای آن مشكل نظری باید از تن بیرون بروی, از ذهن بیرون بروی، «از علم به عین آمد وز گوش به آغوش»، باید بیرون بروی و مشاهده كنی، وگرنه مگر می‌ شود چیزی كه عین خارجی است و مفهوم نیست و ماهیت نیست و اینکه به ذهن بیاید نیست، آن را با ذهن حل كنی؟! 📚 پیام به كنگره بزرگداشت شمس تاریخ: 1394/07/.05 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 12. یتیمان حفظ مال یتیم و چگونگی آن ... امام صادق (ع) فرمود: پایان دوره یتیمی یتیم، بلوغ اوست كه دوران قوت اوست و اگر بلوغ حاصل شد و در وی رشدی احساس نشد و همچنان در سفاهت و ضعف بود سرپرست و ولیّ او باید دارایی وی را حفظ کند. [1] [1]. انْقِطَاعُ یتْمِ الْیتِیمِ بِالاحْتِلامِ وَ هُوَ أَشُدُّهُ وَ إِنِ احْتَلَمَ وَ لَمْ یؤْنَسْ مِنْهُ رُشْدٌ وَ كَانَ سَفِیهاً أَوْ ضَعِیفاً فَلْیمْسِكْ عَنْهُ وَلِیهُ مَالَهُ (الكافى، ج7، ص68). 📚 مفاتیح الحیات ص 405 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یا لَیتَنا کُنّا مَعَک تویی شهید الشهدا... ❣️ 👤 حاج‌مهدی ▫️ انتشار به مناسبت هفته دفاع مقدس ؛ 🆔 @faezoon110
💠 نصرت مومنانه 🔹 شعار رسمی جاهلیت این بود: «انْصُرْ أَخَاكَ‏ ظَالِماً أَوْ مَظْلُوماً»؛ به فكر برادرت, به فكر قبیله ‌ات, به فكر باندت, به فكر حزبت, به فكر هم ‌فكرت باش چه ظالم چه مظلوم! این بود: «انْصُرْ أَخَاكَ‏ ظَالِماً أَوْ مَظْلُوماً». 🔹 وقتی اسلام آمد، وجود مبارك حضرت این شعار را به دو نحو تغییر داد فرمود نگویید: «انْصُرْ أَخَاكَ‏ ظَالِماً أَوْ مَظْلُوماً»، بلکه بگویید: «انْصُرْ المَظلُوم سَواءٌ كَانَ أخَاكَ أَوْ غیرِ أخَاك»؛ به داد مظلوم برسید چه برادرتان باشد و چه برادرتان نباشد و اگر خواستید همین شعار را بدهید بگویید: «انْصُرْ أَخَاكَ‏ ظَالِماً أَوْ مَظْلُوماً»، معنایش را عوض كنید؛ یعنی به فكر برادرت باش برادرت را كمك كن، برادرت, هم ‌حزبت, هم قبیله‌ ات را كمك كن، به این نحو که اگر است به داد او برس اگر است دستش را بگیر كه ظلم نكند، این كمك به اوست. 🔹 این طور شعار را عوض كرد؛ فرمود یا الفاظتان را عوض كنید یا معانی را عوض كنید؛ یا بگویید: «انْصُرْ المَظلُوم» چه برادر چه غیر برادر یا بگویید: «اُنصُر أَخَاك» برادرت را كمك كن، اگر مظلوم است دستگیری كن و اگر ظالم است دستش را بگیر كه ظلم نكند. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 9 تاریخ: 1392/12/13 🆔 @faezoon110