eitaa logo
طهارت نفس
2.8هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
24 فایل
هو الرزاق ﷽ ↶سلام لطفا دربرابر تبادل و تبلیغات کانال صبورباشید و به رشد کانال کمک کنید.🌼 💝جهت رزرو تبلیغ👈 @A_DMEN تبلیغات ارزان و بصرفه👇 https://eitaa.com/joinchat/3694068054Cced867b572
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد علیپور: 🔰 "اَنَاقَتِيلُ الْعَبْرَة" يعنى من كشته شده اشك چشمم. 🌀 این جمله حضرت امام حسین علیه السلام اشاره به این دارد که در جریان قتل عثمان مظلوم نمایی عجیبی قرار دادند و برای تقویت کینه عامه مردم، مجالس سوگواری برپا کردند و کینه مردم و اشک چشم‌ها کارش را کرد و منجر به قتل حضرت امام حسین(علیه السلام) کند. 📍اصلا این مظلومیت، به وجود آمد تا من در جوشش رحمت انسان‌ها تأثیر گذارم تا اینها در راه پاکی، سریع‌تر حرکت کنند. البته به این معنی نیست که جبری در میان باشد. 🔹 حضرت امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: «نَظَرَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) إِلَى الْحُسَينِ (علیه السلام) فَقَالَ يا عَبْرَةَ كُلِّ مُؤْمِنٍ فَقَالَ(عليه السلام) أَنَا يا أَبَتاهُ فَقَالَ(عليه السلام) نَعَمْ يابنَى» 🍀 یعنی ای اشكِ چشم هر مؤمن. ✨ امام صادق (علیه السلام) میفرمایند که امام حسین (علیه السلام) فرمودند: «أَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ لَا يَذْكُرُنِي مُؤْمِنٌ إِلَّا اسْتَعبَرَ» 💫 در حدیث دیگر: «أَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ لَايَذْكُرُنِي مُؤْمِنٌ إِلَّا بَكَى». @faghatkhoda1397
آیت الله نخودکی ره: برای عاقبت به خیری و زیاد شدن روزی ، بهترین چیز: ✅نماز اول وقت ،نماز اول وقت ،نماز اول وقت. @faghatkhoda1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 طلوع کن ای آفتاب عالم تاب ای نوربخش روزهای تاریک زمین ای آرام دلهای بی‌قرار ای امام مهربان طلوع کن و رخ بنما تا این روزهای سخت اندکی روی آرامش ببینیم و قرار گیرد زمین و زمان 🌤اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
🌸 بـوی گلهـای بهشتــی ز فـضا مـی آید عطر فردوس هم آغوش صبا می آید نو گل مصطفوی، زینت باغ علوی مـظـهر پنــج تـن آل عــبا مـی آید
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تاثیر دادن خیرات برای اموات 🔸استاد فرحزاد @faghatkhoda1397
آیت الله حائری شیرازی ره: بعضی‌ها وسواس دارند. مثل وسواس در جارو کردن. اینقدر جارو می زند که ریشۀ قالی از بین می‌رود. یکی وسواس در شستن صورت دارد. اول اذان پا می‌شود و می‌رود برای وضو گرفتن. هی آب می ریزد روی صورتش، هی می گوید: «نشد» تا نمازش قضا می شود! یکی هم دارد که بودنِ خودش را ثابت کند. می‌گوید ... می‌گوید .... می‌گوید ... باز می‌گوید «نشد». دوباره از اول. آدم وقتی وسواس در وضو دارد، به کسی کار ندارد. صورت خودش را زخم می کند، اما وقتی وسواس در حق به جانب کردن خودش دارد، هرکه به او گوش می‌دهد را می‌کند. او خیال می کند که اگر باز یک دور دیگر قضیه را تعریف کند، بهتر می شود، اما بدتر می شود! خانه و زندگی که جای نیست! زن، هم‌مباحثۀ مرد نیست که بنشیند با او بحث بکند. نه زن، شاگرد مرد است که مرد بخواهد بشود استاد اخلاق او، و نه مرد، شاگرد زن است که هی صبح تا شب نصیحت و مباحثه کنند. زن، مرد است. مرد هم مونس زن است. قانون انس، بحث کردن نیست. با یک محبتی باید بحث را کوتاه کرد. کسانی که بلدند اظهار محبت کنند، یک ساعت بحث را با یک اظهار محبت تمامش می کنند. زن و مرد را خدا جوری قرار داده که به کمترین محبتی به هم جوش بخورند. حتی وقتی طرف اشتباه کرده، اگر به او محبت کنند و بعد از محبت، یک تذکر آرامی بدهند، تمام شود. @faghatkhoda1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 دوش مرغی به صبح می نالید؛عقل وصبرم ببرد وطاقت وهوش!گفتم این شرط آدمیت نیست؛مرغ تسبیح گوی ومن خاموش! 🔸آیت الله استاد مجتهدی تهرانی (ره) @faghatkhoda1397
استاد عابدینی: اولین سوالی که پیامبر اکرم(ص) در معراج از خداوند می پرسد این است که یا «رَبِّ! أَىُّ الأَعمالِ أَفْضَلُ؟». ◻️ در این تکلم خداوند با پیامبر،واسطه در کار نیست و الفاظ و مفاهیم حاجب نیستند اما وقتی برای ما می خواهند بیان بکنند الفاظ و صورت ها ایحاد می شود. «فَقالَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ: لَیْسَ شَىْءٌ أَفْضَلَ عِنْدی مِنَ التَّوَکُّلِ عَلَىَّ، وَالرِّضـا بِما قَسَمْتُ» ◻️ ارزش هر عمل به فاعل آن است. در این صورت انسانی که فاعلیت خودش را واگذار می کند به خدا به این صورت که خدا را وکیل خودش قرار می دهد، در این صورت این فعل او، فعل خدای سبحان می شود. تفاوت فعل خدا با بقیه افعال به نسبت نامتناهی با یک عدد است اگرچه آن عدد خیلی زیاد باشد ارزش آن در برابر نامتناهی صفر است. امام خمینی (ره) در توکل، مومنین را سه دسته می کنند: 1️⃣ یک دسته عامه موحدین هستند که در آنها رائحه ای از توکل وجود دارد. نشانه آنها این است که نسبت به امور آخرتی بسیار اهل توکل هستند و می گویند اگر در کارمان کوتاهی کردیم، خدا بزرگ است. اما در عالم دنیا کاملا به اسباب متکی هستند. ◻️ توکل هم سبب درونی را در انسان اصلاح می کند که از چیزی ترس دارد یا اعتماد به نفس ندارد از این جهت که به سببی اتکا کرده است که تمام اسباب به دست اوست ترس او نیز از بین می رود و هم سبب بیرونی را اصلاح می کند و موانع را از میان برمیدارد. 2️⃣ دومین دسته علم پیدا کرده اند به اینکه خدا همه کاره است و عالم و قادر و جواد و رحیم است اما این در قلبشان وارد نشده است. اینها در مورد توکل خیلی خوب صحبت می کنند و استدلال می آورند ولی وقتی به مرحله عمل می رسد، هراسشان از همه بیشتر است. ◻️ علم برای عمل علت معدّ است ولی علت تامه نیست برای همین خیلی اوقات انسان چیزی را می داند ولی نمی تواند آن را به مرحله عمل برساند. ◻️ نباید به اسباب پشت کرد بلکه باید از اسباب عبور کرد. پشت کردن به اسباب یعنی آنها را ندیدن اما عبور کردن از اسباب یعنی دیدن اسباب ولی از آنها به ذی سبب برسیم. مانند اینکه کسی با خط بسیار زیبایی بنوسید و کسی بگوید این قلم چقدر زیبا می نویسد!! چقدر این نگاه حقیر است!!! که قلم را ببیند ولی دست و نفسی که این را می نویسد را نبیند! 3️⃣ طایفه سوم که تصرف حق را به قلوب نیز رسانده که باور دارند مالک اشیا اوست. «حَسبی مِن سُؤالی عِلمُهُ بِحالِی» ◻️ این سه مرتبه در جایی است که قلب واقع در کثرت است و هنوز خودش را میبیند ، خدا را می بیند، فاعلیت خدا را می بیند ولی فاعلیت خودش را واگذار می کند به خدا. @faghatkhoda1397