eitaa logo
شبنم آیات
42 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
46 فایل
ارتباط با مدیریت : @keshteiaray
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سفیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای قاسم سلیمانی عزیز ما، شادی روح او همه یک حمد و یک قل هو الله بخوانید🤲 🌍 🌐 به سفیــــر بپیوندید👇 🆔 @safir_khabar
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
16 آذر.pdf
5.12M
💢 ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به روایت شاهد عینی 🔹 و این‌گونه «روز دانشجو» در تاریخ ثبت شد... 🔸 ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ به دليل قرار گرفتن در بطن ايام حكومت طاغوت، از تاريخ‌نگاری بسيار ضعيفی برخوردار است. خفقان حاكم بر آن سال‌ها و کهولت سن شهود اصلي ماجرا در سال‌هاي پس از پيروزی انقلاب اسلامی باعث شد كه تاريخ شفاهی اين حادثه سرنوشت‌ساز كه از آن با عنوان سر آغاز جنبش دانشجويی ايران ياد می‌شود از ضعف فراوانی برخوردار باشد. 🔸 آنچه خواهيد خواند از معدود تك‌نگاري‌هاي به‌جای مانده از شهود ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ است كه به قلم «شهيد دکتر مصطفی چمران» و در سال ۱۳۴۱ به رشته تحرير در آمده است. ❗️ مناسب جهت چاپ و توزیع در دانشگاه، خوابگاه، نمازجمعه و... رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh
💠
   قانون  بی بنیان
▫️ در دنیا انسان چه در مسائل چه در مسائل چه در مسائل یا در مسائل یا بالأخره است یعنی باید یك سلسله اصول كلی و مبانی را پذیرفت، از آن اصول كلی و مبانی، مواد را استخراج كرد. همان طوری كه در فقه این كار انجام می ‌شود، در اخلاق، در حقوق، در سیاست، در اقتصاد، در فرهنگ هم باید بشود. ▫️ در همه اینها مخصوصاً در مسائل سیاسی و اجتماعی، آن مواد سیاسی یا اجتماعی را از مبانی می‌گیرند؛ مثل حریت مثل استقلال مثل امنیت مثل امانت مثل عدالت مثل مواسات مثل مساوات، اینها مبانی است، از این مبانی آن مواد را استنباط می ‌كنند؛ یعنی بر مبنای عدل بر مبنای مساوات بر مبنای مواسات یك سلسله موادّ حقوقی را استنباط می ‌كنند می ‌شود یا حقوق محلّی یا منطقه ‌ای یا بین ‌المللی؛ تا اینجا درست است! ▫️ مهم‌ ترین مبنا در بین این مبانی كه حرف اول را می‌ زند و از همه مهم‌ تر است مسئله است! عدل هم مفهومش خیلی شفاف و روشن است؛ عدل یعنی «وَضْعُ كُلِّ شَي‌ءٍ في مَوْضِعِه»، عدل یعنی هر چیزی را سر جایش قرار دادن. عدل مفهومش مِن أظهر الأشیاء است اما كُنهش فی غایة الخفاء است؛ عدل یعنی هر چیزی را سر جایش قرار دادن. خب جای اشیاء كجاست؟ جای اشخاص كجاست؟ جایش كجاست جایش كجاست؟ سركه و شراب جایشان كجاست؟ گوسفند و خنزیر جایشان كجاست؟ ▫️ آنچه به عنوان مطرح است صبغه علمی ندارد! عدل یعنی «وَضْعُ كُلِّ شَي‌ءٍ في مَوْضِعِه»، آن وقت جای اشیاء را به جای اینكه خالق معین كند خودشان معین می ‌كنند، این چه علمی است؟! این است! جای اشیاء را جای اشخاص را جای امور دیگر را كسی باید معین كند كه آفرید و آن خداست. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 20 تاریخ: 1391/07/29 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🕋 خوابیدن رو به قبله دستور اسلام است، باعث جذب آهن به بدن میشود، چون درجهت حرکت مغناطیسی است، خواب راحت می شود و خواب راحت برای بدن از غذا هم دارای اهمیت بیشتری است. 🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب 👇 💓 eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 دیدن این کلیپ زیبا رو از دست ندید... 🔓 باز شدن گره های زندگی 🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب 👇 💓 eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
47.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهل و پنجمین قسمت حافظه تاریخی از هو کردن خاتمی در دانشگاه تهران و آتش زدن عکس احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر تا برگزاری مسابقه آشپزی و پلی استیشن در روز دانشجو؛ آیا این کارها اسمش جنبش دانشجویی است؟ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh
💠 مفاتیح الحیات 522 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی توجه نكردن به شایعات دربارهٴ مؤمن: ... امیرموٴمنان علی (ع) فرمود: ای مردم! هركس به دینداری و درستكاری برادرش مطمئن است به گفتارهای دیگران درباره او گوش نسپارد...[1]؛ همچنین فرمود: كار برادرت را حمل بر صحّت كن و هر سخنی كه از برادرت می ‌شنوی در حالی‌كه برایش توجیه خوبی می ‌یابی، بد توجیه مكن.[2] [1] . أَیهَا النَّاسُ! مَنْ عَرَفَ مِنْ أَخِیهِ وَثِیقَةَ دِینٍ وَ سَدَادَ طَرِیقٍ فَلا یسْمَعَنَّ فِیهِ أَقَاوِیلَ الرِجَال (نهج البلاغة، خطبه141). [2] . ... ضَعْ أَمْرَ أَخِیكَ عَلَی أَحْسَنِهِ وَ لا تَطْلُبَنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَخِیكَ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِى الْخَیرِ مَحْمِلاً (تحف العقول، ص368). 📚 مفاتیح الحیات ص 317 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢
 زن در آینه جلال و جمال
💠 زن در عرفان ▫️ اساس عرفان كه و است هم از سیر و سلوك در درجات هستی نشأت می ‏گیرد و هم راهیان كوی وصال را می ‏نگرد و هم مسیر سفرهای گوناگون را مشاهده می‏ نماید. بسیاری از ره‏ آوردهای عرفان را برهان تأیید می‏ كند، چنانكه عصاره هر دو را قرآن كه هماهنگ با برهان متین و عرفان راستین است روا و سزا می ‏داند. آنچه عارف می ‏نگرد این است كه تمام اشیاء هر لحظه تازه می ‏شوند و در این تجدّد امتیازی بین ثابت و سیال، مجرد و مادی نیست، و هدف همه سالكان دیدار خداست، چنانكه سیر همه كاروانیان نیز تجلی ‏های گوناگون حق است. تفاوت راهیان در انتخاب تجلی خاص و نیل به اسم مخصوصی است كه هر كدام مظهر ویژه آن شدند. گروهی با اسماء جمال و لطف و مهر اُنس دارند و برخی با اسماء جلال و قهر خو گرفته‏ اند؛ لذا حشر جمالیان با بهشت و حشر جلالیان با دوزخ، و سرانجام، هر كدام نام خاصی از را دیدار نموده و در تحت ولایت آن نام به سر می‏ برند، «تا یار كه را خواهد و میلش به كه باشد». ▫️ كریمه: ﴿یا أَیهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى‌ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِیهِ﴾ ای انسان، حقاً كه تو به سوی پروردگار خویش به سختی در تلاشی، و او را ملاقات خواهی كرد. به منزله سرفصل بحث كوی حق است كه در ذیل آن گزارش كار سعیدان به صورت دریافتِ نامه اعمال به دست راست، و پیوستن مسرورانه به جمع همراهان و اهل خودشان بازگو شده و گزارش كار تبهكاران به صورت دریافت نامه اعمال از پشت سر، و فریاد مرگ ‏طلبانه در بند زنجیرهای آتشین می ‏باشد. هیچ امتیازی در اصل كدح و سیر و تولد بین موحّد و ملحد نیست، لیكن ملحد همواره در كثرت سیر كرده، و از خلق به خلق و با خلق و در خلق و برای خلق ـ یعنی ماده ـ می‏ كوشد، و در هیچ مرحله‏ ای از مراحل سفر خویش هدف اصیل و همراه راستین خود را كه حق است نمی ‏نگرد، و هرگز از وحدت آگاه نمی ‏گردد، و سر از كثرت بیرون نمی ‏آورد، بلكه چون كرم ابریشم به دور خود كه فقر و تاریكی است می ‏تند و خالق خویش را اصلاً نمی ‏بیند و سرانجام مظهر اضلال شده و چون شیطانِ مُضل سر از دوزخ در می ‏آورد، كه باطن هر كثرت پلید و درون هر ماده بی ‏روح است. و در این سیرِ سقوطی فرقی بین زن و مرد نیست چون توحید و الحاد از آنِ روح است و روح همان طوری كه مكرّراً گذشت نه از صنف ذكور است و نه از صنف اناث. ▫️ موحّد راستین نیز هماره سیر خود را با حق ادامه می‏ دهد و تمام مراحل سلوك خویش را در صحابت حق می ‏گذراند و هرگز كثرت را بدون شهود وحدت نمی ‏نگرد، و هیچ گاه رؤیت خلق حجاب شهود خالق نمی‏ شود، بلكه دائماً خلق را آیت حق دانسته، و از این مرآت بهره صحیح برده و جمال دل ‏آرای خالق را در سراسر آئینه‏ های مینو و گیتی می ‏نگرد و سرانجام مظهر هدایت شده و چون فرشته هادی در بهشت می ‏آرمد كه باطن هر وحدت منزّه و درون هر صورت با روح و زنده می ‏باشد. و در این حركت نیز هیچ امتیازی بین زن و مرد نیست، زیرا سفر حقیقی در مراحل توحید به عهده انسانیت است كه مبرّای از ذكورت و انوثت است. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص185 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فهرست دروس و سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دروس تفسیر: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/1984 دروس فقه: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/10424 دروس اخلاق، سخنرانی و پیام: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/9215 تذکر: با توجه به اینکه در پیام رسان ایتا فایل های قدیمی را نمی توان دانلود کرد، دوستان محقق به سایت اسراء (http://news.esra.ir/) (http://news.esra.ir/) یا پیام رسان تلگرام (https://t.me/esratvtelegram) (https://t.me/esratvtelegram)مراجعه کنند. 🔶🔹💠🔹🔶 🔸سایت وب تی وی : تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir 🔸کلاس مجازی: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli کانال دروس بنیاد اسراء در پیام رسان های اجتماعی. 1️⃣ تلگرام Telegram: https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_doross
💠 مفاتیح الحیات 523 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی پرهیز از اتهام به مؤمن: امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه مؤمنی برادرش را متّهم كند و گمان بد به وی برد، ایمان از دلش زدوده شود، چنان ‌كه نمك در آب حل می‌ شود.[1] [1] . إِذَا اتَّهَمَ الْمُؤْمِنُ أَخَاهُ انْمَاثَ الإِیمَانُ مِنْ قَلْبِهِ كَمَا ینْمَاثُ الْمِلْحُ فِى الْمَاء (الكافى، ج2، ص361). 📚 مفاتیح الحیات ص 317 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از استاد عابدینی
حجت السلام عابدینی.mp3
29.07M
🎙 ◾️مراسم عزاداری ایام فاطمیه اوّل 🔺 گسست اجتماعی (١) 💬 حجةالاسلام 📍 تهران - مسجد جامع نظام مافی 🗓️ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - شب اول ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
حجت السلام عابدینی.mp3
35.32M
🎙 ◾️مراسم عزاداری ایام فاطمیه اوّل 🔺 گسست اجتماعی (۲) 💬 حجةالاسلام 📍 تهران - مسجد جامع نظام مافی 🗓️ ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - شب دوم ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini